Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Clipuri din judetul Valcea (Valea Oltului)

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Wed Jul 13, 2011 12:44 pm    Post subject: Clipuri din judetul Valcea (Valea Oltului)  Reply with quote

4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a III-a: Băbeni - M-rea Turnu

Suntem fascinaţi cu toţii când auzim de Văi, Chei, Defileuri, Pasuri, Trecători. Valea Oltului este şi ea un loc pe care merită să-l parcurgi pentru a te bucura de încă un decor fascinant al României. Împreună cu strădania, talentul şi dorinţa celor care au făcut ca pe linia ferată Podu Olt – Piatra Olt să circule trenuri, acum ne putem bucura de frumoasele peisaje.

Partea a III-a din videoreportajul Valea Oltului oferă câteva cadre de pe porţiunea Băbeni – Mănăstirea Turnu. Datorită faptului că am călătorit într-un vagon 21-47 (Trenul Personal Băbeni – Sibiu era compus din doar 3 vagoane 21-47), iar compartimentul era ocupat în proporţie de 80%, nu m-am putut desfăşura pentru a putea filma/fotografia staţiile de pe partea dreaptă a sensului de mers către Sibiu. Voi reveni cu un videoreportaj mai complet în viitor!

Din punct de vedere istoric, linia a fost construită între anii 1897 şi 1901 de inginerul Mihail M. Râmniceanu. Aşa nota istoricul CFR, N.I. Petculescu în 1935: „Traseul liniei merge când pe un ţărm, când pe celălalt al Oltului, prin locuri rele şi strâmte, unde calea a fost câştigată prin săpături în stâncă şi a fost pusă la adăpost de efectele torentelor prin (...) numeroase pereuri şi arocamente care apără linia contra furiei Oltului, care acolo are un regim torenţial atât de pronunţat, încât nivelul apelor a avut o variaţie chiar de 7 metri în 24 de ore”.

Cu acestea fiind spuse, nu-mi rămâne decât să vă doresc vizionare şi călătorie plăcută prin gările Govora, Râmnicu Vâlcea sau Călimăneşti! În curând va apărea episodul IV şi ultimul: Valea Oltului între staţiile Mănăstirea Turnu şi Podu Olt, ba chiar şi cu o oprire la Sibiu.



Lista este deschisă, fireşte, pentru oricine doreşte să propună videoclipuri din acest judeţ! Sănătate!
_________________


Last edited by mishu88 on Fri Jul 15, 2011 4:32 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Fri Jul 15, 2011 4:28 pm    Post subject: Reply with quote

4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a IV-a: Mănăstirea Turnu - Sibiu

Farmecul rutei 201, Piatra Olt -- Podu Olt, constă chiar în verdele pe care-l întâlneşti pas cu pas sau... mai bine zis... joantă de joantă. Videoreportajul pe care vă invit cu drag să-l urmăriţi cuprinde 75 de kilometri de cale ferată construită acum mai bine de un secol.

De-a lungul vremii, trenurile au făcut legătura între Transilvania şi Oltenia. Printre localităţile care au fost reperate în acest clip amintesc de Cozia, Lotru, Cornet, Râul Vadului, Turnu Roşu, Podu Olt şi Sibiu. Unele gări de pe traseu (Lotru: inaugurată în 1901 sau Cornet), deşi de mici dimensiuni, sunt cochete şi sunt integrate bine în peisaj.

Dintre lucrările de artă de pe traseu amintesc de Tunele Lotru, Cârligul Mic, Cârligul Mare, precum şi de poduri peste râul Olt. Tot aici menţionez despre podul în curbă de la Proieni, prima construcţie de acest tip din România.

Călătoria mea din 4 iunie 2011, Bucureşti -- Caracal -- Sibiu, s-a încheiat sub vârfurile Făgăraşilor în Hermannstadt. Locomotivele cu aburi din Depoul Sibiu erau multe la număr, însă în stare rece - redând o impresie negativă asupra peisajului. Un articol interesant pe această temă puteţi găsi la: http://www.jurnalul.ro/special/re...-de-fier-de-peste-olt-573784.html .

Cu acestea fiind spuse, vă mulţumesc pentru atenţie şi... vă stârnesc curiozitatea despre următorul videoreportaj pe care îl pregătesc: Bucureşti -- Adjud -- Siculeni -- Cluj.




_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR