Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Cluj Napoca
Page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Sat Nov 29, 2008 6:04 pm    Post subject: Cluj Napoca  Reply with quote

RATUC are multe linii foarte importante deservite de troleibuze.
Parcul este alcatuit din aproximativ 25 troleibuze Irisbus Agora (Astra Arad), 2 Rocar De Simon, cateva Rocar 312, si foarte multe DAC-uri, atat scurte cat si articulate (cu peste 40 de trolee DAC x17 cred ca RATUC are cel mai mare parc de astfel de vehicule din tara. Pe cluj.stfp.net figureaza 55, si chiar daca s-au mai casat, sigur exista intre 40 si 50 ). Trebuie sa spunem ca DACurile clujene sunt intretinute foarte bine pentru varsta lor, (indiferent ca vorbim de cele modernizate cu chopper sau nu) atat tehnic - doar la unele se observa un sunet mai puternic al diferentialului - cat si estetic, cu interioare ca la carte.

-

_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Sun Nov 30, 2008 2:28 am    Post subject: Reply with quote

Modernizate cu chopper? Nu ştiam de asta.

Ştiu de transformarea Dac-urilor 117 E īn 217E (poziţia uşilor le dă de gol). Transformarea a presupus, īnsă, mutarea contactorilor sub podea şi montarea unui bloc logic pentru acţionarea mai ,,lină" a contactorilor (care, la rāndul lor, controlează rezistenţele de frānare şi demaraj), īntocmai ca la 217E. Nu a fost vorba de niciun chopper.
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Sun Nov 30, 2008 12:18 pm    Post subject: Reply with quote

E posibil, eu vorbesc din auzite (adica "citite" pe un forum). Dar parca la unele 217E se aude bazaitul tipic.
Tot de pe acel forum am inteles ca au mutat contactorii in compartimentul unde era motorul care actioneaza alternatorul si compresorul, si acesta a fost mutat pe partea dreapta.
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
DonVILLy



Joined: 29 Feb 2008
Posts: 371


Location: Targu-Mures

PostPosted: Fri Jul 10, 2009 8:29 am    Post subject: Reply with quote

DAC
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Zoly87
FV V.I.P.


Joined: 20 Mar 2009
Posts: 1227


Location: Cluj Napoca

PostPosted: Tue Jan 26, 2010 8:07 pm    Post subject: Reply with quote

Troleibus Rocar 312 ,cu numarul de parc 077 ,recent trecut prin RK:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Zoly87
FV V.I.P.


Joined: 20 Mar 2009
Posts: 1227


Location: Cluj Napoca

PostPosted: Fri Mar 26, 2010 10:23 pm    Post subject: Reply with quote

Singurul Rocar 317E rosu din Cluj:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 10:14 am    Post subject: Reply with quote

Dac-ul #052 pe linia 6, la capatul de linie din Bucium...
NU mai are butoanele pentru deschidere de urgenta a usilor de catre calatori si nici manerele de plastic ale suruburilor care inchid trapele mecanismelor usilor (manere cu care s-ar fi putut usor deschide aceste trape, fara chei speciale).

E de ,,apreciat" si umorul negru al soferului. Dumnealui nu a auzit ca Ordinul MT 972/2006 obliga operatorii de transport sa asigure informare vizuala si acustica... prin urmare, ajuns la celalalt capat, dupa ce a oprit in statia de coborare (nesemnalizata in vreun fel si aflata in bezna totala!) a tras vehiculul langa dispecerat, a coborat din cabina, si-a inchis jumatatea lui de usa si a plecat, lasand 3 calatori inchisi in troleu vreo 15 minute!
Tot de apreciat - in sensul bun de aceasta data - e si modul de conducere al soferului, care a parcurs tot traseul in vreo 20 de minute... de altfel, toti soferii din Cluj conduc destul de ,,bine" din acest punct de vedere. Poate ii mai invata si pe cei de la Bucuresti, care abia se tarasc cu 25-30 km/h.





Rocar 212E #080 la Gara:


Rocar 212E #105 la Gara:


Rocar 312E #077 la un cap de linie:


Irisbus Agora #164 la Gara:



_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 5:59 pm    Post subject: Reply with quote

Dr2005 wrote:

Rocar 312E #077 la un cap de linie:


La IRA/Aurel Vlaicu

Ca fapt divers, cand am mers pentru prima oara cu troleul la Cluj, necunoscand orasul, si eu am ajuns din greseala pana la dispecerat (linia 3, cart. Gheorgheni), noroc ca mai era un calator care a adormit si inca o persoana care probabil era angajat RATUC si mergea la garaj, asa ca soferul a deschis usa din fata.

Cu trolee Irisbus ai mers? Ai observat aceea vibratie urata a motorului care apare la viteze mari si la incetinire? Parca acum 2-3 ani nu faceau asa Si Citelisurile din Bucuresti se comporta asa?
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 8:18 pm    Post subject: Reply with quote

Mi s-a mai īntāmplat īn Bucureşti să tragă autobuzul (un Rocar de Simon) īn terminal şi să nu lase 20 de călători să coboare (din care 19 pensionari), ca să facă mişto de ei... dar acolo am reuşit să scot aerul din uşi şi să cobor (urmat de pensionarii respectivi). Īn schimb, Dacul din Cluj avea desfiinţate butoanele şi robinetele respective.

Cu Agora am mers īn Cluj o singură dată, īn 2007... de fapt, deşi am fost de 4 ori īn Cluj, doar acum cāteva zile am folosit transportul + 2 călătorii īn 2007 (una cu un Irisbus, una cu un Timiş, de fapt 2, dar cu acelaşi vagon, deci acelaşi bilet), īn rest mergeam cu cineva cu maşina din depou īn depou.

Ikarusurile 415T (care au aceleaşi echipamente cu Agora şi Citelis, mai puţin microprocesorul de comandă, fiind produs de Ganz pt. Ik415T şi ICPE-SAERP pentru restul) au īnceput să vibreze prin 2007, la 11 ani de exploatare (nu toate, doar cāteva, majoritatea de la Dep. Vatra Luminoasă, unde sunt mai prost īntreţinute). Citelisurile din Bucureşti deja vibrează unele, īn funcţie de īntreţinerea de care au parte.
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 8:50 pm    Post subject: Reply with quote

Am inteles, multumesc pentru raspuns.

O fi si transmisia mai inghesuita la Irisbus decat la Ikarus, nu stiu, 415T-ul il cunosc doar din poze.

Nu stiu daca am vazut robinet de scos usa de sub presiune pe vreun troleibuz DAC din Cluj. Cred ca au fost desfiintate cu ocazia RK, pentru a preveni abuzul (totusi, nu e foarte OK sa fii blocat in autobuz ). Poate ca 312-le are, dar cu acelea inca n-am mers. Si, bineinteles, au si DeSimon-urile, cel putin in exterior, dar cred ca si inauntru.

Aceeasi situatie se regaseste si in autobuzele SC10, unde tabla pe care se sprijina manerul iesirilor de siguranta a fost indoita ca sa nu poata fi deschise geamurile in mers sau de catre persoane neautorizate din exterior (ce sa furi dintr-un autobuz?).


_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze All times are GMT + 2 Hours
Page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR