Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Depoul de locomotive din Angyalfeld

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nan_florin
FV V.I.P.


Joined: 15 Sep 2009
Posts: 398


Location: Dej

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 1:09 pm    Post subject: Depoul de locomotive din Angyalfeld  Reply with quote

Dragi prieteni va propun o scurta incursiune in depoul din localitatea maghiara cu acelasi nume.
Din anul 2009 Sectia IRLU Dej asigura reviziile tehnice pentru cateva EA-uri care sunt inchiriate de catre firma Huingary Train. Calatoria cu autospeciala Iveco din dotarea sectiei dureaza circa cinci ore. Odata ajunsi aici primul lucru consta intr-un riguros control la poarta depoului. Intrati inauntru ziua de lucru incepe prin efectuarea instructajului de protectia muncii, verificarea echipamentului de protectie si semnarea formularului de instruire. Vreau sa va spun ca aici se acorda foarte mare importanta protectiei muncii si in special folosirii corecte a echipamentului de protectie.
Despre acest depou pot sa va spun ca inca de la intrare face o impresie placuta conditiile de munca mult peste ceea ce avem la noi in tara insa fara a putea vorbi despre exagerari. Portile halei dupa cum puteti vedea sunt clasice dar se inchid etans fara a se produce pierderi de caldura semnificative. De manipularea lor se ocupa manevrantul. Inauntru desi sunt multe grade sub zero se poate lucra lejer doar intr-un tricou si bluza. Pe acoperis este insa mult mai cald. Iluminatul este realizat prin intermediul becurilor fluorescente iar la nivelul canalelor cu ajutorul tuburilor de neon. Fiecare canal este prevazut cu cate trei cuple trifazatew pentru efectuarea probelor la locomotive.










Back to top
View user's profile Send private message
nan_florin
FV V.I.P.


Joined: 15 Sep 2009
Posts: 398


Location: Dej

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 1:16 pm    Post subject: Reply with quote

In hala am numarat 12 menghine instalate pe bancurile de lucru toate functionale dar si existenta mai multor utilaje si masini pe care majoritatea depourilor din tara inca nici vorba sa le aiba. Intre acestea as enumera trei tipuri de prese, masina pentru debitat cu disc. Mai exista polizoare , masina de gaurit verticala toate in perfecta stare de funcionare. Deasemenea o linie este prevazuta si cu scufundator pentru osii necesare locomotivelor electrice V-43.








Back to top
View user's profile Send private message
nan_florin
FV V.I.P.


Joined: 15 Sep 2009
Posts: 398


Location: Dej

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 2:12 pm    Post subject: Reply with quote

Atelierul de strungarie are patru strunguri, masina de rectificat si o freza, toate mentinute in tr-o stare foarte buna de curatenie. Vreau sa mai mentionez ca nu am vazut absolut pe nimeni sa se ocupe aici de ciubucuri cum nu am vazut meseriasi sa umble aiurea prin hala in afara de locul unde aveau treaba. Fiecare meserias este dotat cu cate o lanterna cu acumulatori pe care o lasa la incarcat  Atentie! pe banc pana a doua zi.
Materialele de intretinere dupa utilizare sunt depozitate dupa utilizare pe categorii in diferite containere. Deasemenea, magazia de piese de schimb este bine aprovizionata cu reperele cele mai utilizate si se gaseste in aceeasi hala si este deschisa, piesele defecte fiind aici depozitate si etichetate in locul celor bune care se preiau. Oamenii de aici sunt amabili si respectuosi. Hala este dotata cu o statie de amplificare la care se anunta diferite probleme legate de procesul de reparatii sau probleme personale. Deasemenea in hala se gasesc amaplasate doua automate pentru cafea si este amenajata o sala de mese utilata cu cuptor cu microunde, frigider, si un expresor. deasemenea la parter exista un grup spalator cu apa calda si detergent lichid si doua grupuri sociale.
De apreciat lipsa birocratiei care la noi se ridica la cote strigatoare la cer.
Mai exista o pereche de vinciuri foarte bine intretinute si diferite dispozitive de transport si ridicat intre care un electrocar, stivuitor si chiar un bob-cat cu cupa.
Paza unitatii este asigurata de catre formatiunea proprie MAV si consta in patrule de cate doi agenti dotait cu baston, spray lacrimogen, catuse, statie radio si pistol cu bile, asa ca nu prea ai ce sa te plimbi in perimetrul unitatii fara a avea vreo treaba anume.






















Back to top
View user's profile Send private message
nan_florin
FV V.I.P.


Joined: 15 Sep 2009
Posts: 398


Location: Dej

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 2:31 pm    Post subject: Reply with quote

Dupa terminarea reviziei locomotiva este scoasa afara si spalata. In rest, ce sa va mai spun, cam din 20 in 20 de minute vin si pleaca trenuri de calatori de diferite ranguri care au in medie 6 vagoane si nu mai mult de 15 - 20 de calatori. Nimeni nu am auzit sa se planga din conducerea administratiei de ineficienta si nici de ceea ce la noi se numeste cu foarte mare pompa  ,,neinteroperabilitate" cuvant la care eu nu reusesc sa-i gasesc sensul la CFR sub nici o forma sau scuza.
Iar la sfarsit cateva poze cu autospeciala , piesele si cam cum aratam dupa o zi de munca in Ungaria
Sa auzim numai de bine!

















[/i]
Back to top
View user's profile Send private message
TaurusFan



Joined: 27 Jun 2007
Posts: 642


Location: Oradea/Cluj Napoca

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 4:49 pm    Post subject: Reply with quote

Angyalfold este un cartier din Budapesta aflat in nordul capitalei Ungariei. Din cate observ, imaginile dumneavoastra sunt din depoul Ferencváros din Budapesta.
_________________
Clubul Feroviar CRISANA
    ----http://rail-crisana.uv.ro/----
--- http://atelieruldevagoane.wordpress.com/---
--http://paulcoste.photoshop.com--
-http://www.youtube.com/sulzer780-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sun Jan 30, 2011 2:14 pm    Post subject: Reply with quote

Domnule Florin Nan, sincere felicitări pentru materialul prezentat!

Acest topic pe care dvs. aţi avut bunăvoinţa să ni-l scrieţi şi prezentaţi cu fotografii şi comentarii de bună calitate reprezintă o LECŢIE foarte utilă pentru noi, pasionaţii. Sunt student la "Vehicule pentru Transport FeRoviaR" la Politehnică în Bucureşti şi locul meu de muncă va fi, cel puţin pentru prima parte a carierei, într-un depou/revizie. Ori condiţiile şi felul cum se lucrează acolo unde aţi fost dvs. sunt deosebit de atrăgătoare.

Nu ştiu prea bine cum este la noi în România, cum se lucrează sau cum şi cât de pregătit este personalul nostru mioritic (poate ne puteţi spune tot dvs., ar fi deosebit de interesant), însă din ce văd în Ungaria... este un mediu de lucru ATRACTIV!!!

Vă rog să-mi permiteţi să preiau acest articol şi să-l trimit colegilor mei studenţi şi profesorilor din facultate!

Şi vă mai rog să publicaţi astfel de reportaje de oricâteori credeţi şi aveţi timp, reprezintă (cel puţin pentru mine) hrană profesională!!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR