Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

M802 - Poftiti in...autobuzul ROMAN Ciulnita-Slobozia [2011]

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sun Feb 26, 2012 3:43 pm    Post subject: M802 - Poftiti in...autobuzul ROMAN Ciulnita-Slobozia [2011]  Reply with quote

Excursie FeRoviaRă București Obor – Ciulnița – Călărași [Noiembrie, 2011]



Am pornit într-o zi de toamnă (în acea zi de toamnă în care frigul se abate asupra teritoriului României șI în care îți aduci aminte de acțiunea de a dârdâi) într-o călătorie FeRoviaRă, alături de colegul meu, Ionuț, către Călărași. Am văzut o mulțime de lucruri interesante, pe care le-am asamblat cu drag într-un montaj de 15 minute pentru a putea fi vizionat de către dumneavoastră.

Calea ferată București – Ciulnița – Călărași Port a fost inaugurată pe 17 noiembrie 1886, în timp ce noi eram prezenți pe această rută pe 11.11.2011, deci în apropierea celor 125 de ani de la înființare. Cel mai lung aliniament din România, paralel cu fluviul Dunărea și cu râul Ialomița, București – Ciulnița este parcurs acum cu viteze de până la 140 km/h de rapidele București – Constanța și retur, în timp ce trenurile Personal cu vagoane construite în 1970 accelerează până la 90-100 km/h.

Așadar, primii fulgi de nea din iarna 2011-2012 au căzut și în Gara Ciulnița, acolo unde din 11 linii active în 1998, erau disponibile circulației doar 2! Stadiul lucrărilor de reconstrucție a infrastructurii se pot observa în cele câteva cadre din montaj și probabil că veți înțelege de ce treaba merge cum… merge. Dacă treaba cu infrastructura merge cum merge, despre ramura Comercial a CFR pot spune numai cuvinte ”de laudă”. La văzul camerei de filmat, controlorii de bilete au dat sfoară-n țară… pardon… în cele două vagoane de călători tractate de o locomotivă diesel-electrică sub linie de contact (!) că este supracontrol. Cu doar 10 minute înainte de plecarea Trenului de dimineață către Călărași, toți călătorii acestuia aveau bilet de călătorie… o daună uriașă administrată buzunarelor ceferiștilor de pe teren.

Ajunși la punctul de interes al călătoriei, Călărași, merită să amintesc existența de aici a unui depou de locomotive diesel-hidraulice, diesel-electrice și electrice din proprietatea Constantin Grup. Imaginile sunt dureroase, zeci de locomotive lăsate de izbeliște, alături de altele modernizate și vopsite recent gata-gata să calce pe căile ferate române. Tot demnă de remarcat este și grandioasa gară de călători Călărași dată în folosință pe 18 iunie 1988, la care se anunță un nou program de recondiționare și reconstrucție. Pentru… ce?!

După câteva clipe petrecute în Călărași – un oraș plăcut și frumos după părerea mea – ne-am întors în gară pentru călătoria către casă. Vagoanele cu sticlă Saint Gobain Glass erau garate pe una dintre liniile stației, în timp ce o călătoare ”cu bilet” mă îndeamnă să filmez și fabrica la care încă mai lucrează oamenii locului.

După 238 de kilometri, ajungem înapoi în București Obor cu un tren de Constanța în care am gustat o căldură prietenoasă, am ajuns la timp și am călătorit în siguranță. Și dacă nu v-am convins până acum să aruncați un ochi la videoclip, vă mai spun că în cele 15 minute vi se înfățișează stadiul unei căi ferate dublată în 1984 (Ciulnița – Călărași), o linie fără restricții de viteză, pornirea și fumul pe care îl scoate un LDH70 construit tot prin 1970, o locomotivă electrică izolată care circulă fără disc roșu – fine de tren, la cum nașii fluieră plecarea dintr-un autobuz ROMAN în fața Gării Ciulnița…

Deci, vizionare plăcută!




_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR