Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Metroul londonez

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Metrouri
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
Irish_Railways



Joined: 11 May 2009
Posts: 64



PostPosted: Wed Jan 06, 2010 4:11 pm    Post subject: Metroul londonez  Reply with quote

Traind o perioada in capitala Regatului Unit (UK), nu pot sa spun ca nu am ramas fascinat de reteaua lor de transport in comun care este aproape de perfectiune. Orice ai alege sa te deplasezi in Londra nu inseamna regret. Incepand de la celebrele taxi-uri negre, autobuze etajate, tren, metrou, transportul in comun are aceleasi calitati: profesionalism, serviabilitate, punctualitate.

Am sa ma opresc asupra metroului londonez care este un simbol aparte al capitalei de pe raul Tamisa.



London Underground (Metroul londonez) este cea mai veche reţea de metrou din lume şi īn acelaşi timp o componentă cheie a sistemului de transport īn comun īn Londra. Este numit īn mod familiar şi the Tube. Pe lāngă funcţia sa practică, Metroul londonez este şi un monument istoric şi o atracţie turistică de sine stătătoare.



Istoria Metroului londonez īncepe cu Metropolitan Railway, prima cale ferată subterană pentru transport de pasageri din lume. Metropolitan Railway a īnceput să funcţioneze la 10 ianuarie 1863 īntre staţiile Paddington şi Farringdon. Linia s-a extins treptat, ajungānd ca īn 1880 să transporte peste 40 de milioane de călători anual. Metropolitan Railway a evoluat īn ceea ce azi este cunoscută drept Metropolitan line.

Imediat după inaugurarea Metropolitan Railway s-a trecut la construcţia altor linii, care azi formează District Line, Hammersmith & City Line şi East London Line. Īn 1884 s-a īncheiat şi construcţia "cercului" care ocoleşte zona centrală a Londrei, astăzi Circle Line.

Tunelele acestei linii au fost construite prin săparea de şanţuri la suprafaţă şi acoperirea acestora; ca urmare se află la mică adāncime. Datorită avansului tehnic, īn anii 1880 s-a putut trece la săparea tunelelor de adāncime mare, aşa numitele "tuburi". Prima asemenea linie, City & South London railway, s-a deschis īn 1890. Astăzi, aceasta este parte din Northern Line. Au mai urmat şi alte linii īn anii următori.

Fiecare linie era operată de o companie diferită, ceea ce producea destule neplăceri, pasagerii fiind nevoiţi să iasă la suprafaţă pentru a schimba o linie cu alta. Magnatul american Charles Yerkes a cumpărat majoritatea aceste companii, consolidāndu-le īntr-una singură numită Underground Electric Railways of London Company Ltd., la 9 aprilie 1902.

Īn 1933 a apărut corporaţia publică London Passenger Transport Board, sub tutela căreia au fost plasate companiile operatoare de trenuri de metrou.

Īn timpul celui de-al doilea război mondial, staţiile de metrou au servit ca buncăre pe timpul raidurilor aeriene, sau chiar ca fabrici de muniţii.

După război, numărul călătorilor a crescut constant, ajungāndu-se la dese perioade de congestie. S-au construit noi linii de adāncime, Victoria Line īn anii 1960 şi Jubilee Line īn anii 70, extinsă īn 1999. De asemenea, linia Piccadilly a fost extinsă pānă la aeroportul Heathrow.

Din anul 2000, Metroul londonez este īn proprietatea şi administrarea companiei publice de transport a Londrei mari, Transport for London (TfL). Liniile de metrou au fost parţial privatizate īn 2003, printr-un parteneriat public-privat īntre TfL şi două consorţii de firme, Metronet respectiv Tube Lines. Parteneriatul are ca scop principal renovarea totală a şinelor, a instalaţiilor de semnalizare, a staţiilor şi a ramelor de tren de pe toate cele 12 linii de metrou. Investiţia este enormă (de ordinul zecilor de miliarde de lire sterline), iar renovarea se preconizează să se īncheie īn anii 2020.



London Underground deserveşte un număr de 12 linii. Acestea se pot clasifica īn două tipuri: superficiale şi de adāncime. Liniile superficiale se află la aproximativ 5 m sub pămānt şi au fost construite prin săpare şi acoperire. Ecartamentul acestor linii este cel normal. Liniile de adāncime sunt executate īn tunele circulare, şi se află la adāncimi de 20 pānă la 50 m. Diametrul tunelelor este mic, de doar 3.6 m īn unele cazuri, de aceea şi ecartamentul şinelor este mai mic decāt cel standard.

Metroul rulează īn subteran īn zona centrală a Londrei şi iese la suprafaţă īn suburbii, cu excepţia liniilor Victoria şi Waterloo & City, care sunt subterane pe toată lungimea lor.

Marea majoritate a reţelei de metrou se găseşte la nord de Tamisa, īntrucāt terenul accidentat nu a permis dezvoltarea reţelei feroviare clasice (de suprafaţă) īn acea zonă. Prin comparaţie, sudul Londrei este foarte bine deservit de curse feroviare suburbane.

Mai jos aveti reteaua de transport a Londrei in ce priveste liniile de metrou, de tren si mai nou, linia de tramvai din sudul orasului.



Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Metrouri All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR