Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Metrouri
Matei Voineag

"Bombardier" vs. "Astra"

Dupa parerea mea Bombardier sunt mai bune decat Astra pentru ca:
-Au un fel de ventilatie;
-Sunt mai luminoase;
-Consuma mai putin curent;
-Sunt mai silentioase;
-Au mai multe locuri;
-Au manere;
-Vagoanele comunica intre ele printr-un burduf.
Electrica335

Quote:
-Au un fel de ventilatie;


 CE FEL de ventilatie au ? Ca sunt jdemii de feluri de ventilatie !

Quote:
-Consuma mai putin curent;


De unde ai dedus asta ?

Quote:
-Sunt mai luminoase;


Asta n-as crede-o. Verifica un astra sosint din RK, si vei vedea ca interiorul e muuult mai primitor.

Quote:
-Sunt mai silentioase;


Nici pe argumentul asta n-as baga mana in foc. Vezi probele de parcurs ale BM-ului care a distrus magistrala pe care Astrele mergeau ca unse si intreaba, daca ai ocazia, ce galagie faceau in curbe  

Quote:
-Au mai multe locuri;


Si mai inghesuite  

Quote:
-Au manere;


Ce argument e asta, nu te supara ? Vorbim de gogosi sau de a fi sau a nu fi ?

Quote:
-Vagoanele comunica intre ele printr-un burduf.


Ala-l poti atasa si Astrelor, cu mici modificari ale zonei de intercomunicatie dintre vagoane.

Eu te sfatuiesc sa te mai gandesti de cateva ori inainte sa zici ca Astra e mai prasta ca Bombardierul, pentru ca Astra functioneaza fara probleme din anii '70, pe cand BM-urile, in prima zi in care au venit, au facut praf niste linii ( si nu ma lua cu faza cu comanda proasta din caietul de sarcin ) . Una e sa-ti placa ceva foarte mult (si mie imi place 060-EA CFR), si alta e sa zici ca-i mai buna decat altceva.

Mai gandeste-te
just_me

Re: "Bombardier" vs. "Astra"

Matei Voineag wrote:
Dupa parerea mea Bombardier sunt mai bune decat Astra pentru ca:
-Au un fel de ventilatie;
-Sunt mai luminoase;
-Consuma mai putin curent;
-Sunt mai silentioase;
-Au mai multe locuri;
-Au manere;
-Vagoanele comunica intre ele printr-un burduf.


Da sunt mai bune,ca si performanta.
In plus de pe IVA graffiti-ul se i-a greu ..
De pe Movia se i-a usor..la spalare!
Dr2005

Re: "Bombardier" vs. "Astra"

Păi hai să vedem şi punctul de vedere alunui viitor inginer de vehicule feroviare

Matei Voineag wrote:
-Au un fel de ventilatie;

Venitlaţia aia e, de fapt, un sistem de recirculare a aerului din tunel. Un sistem asemăntor (desigur, la scară mai mică) găseşti la autobuzele şi troleibuzele Dac, în cabina şoferului.
Cabina mecanicului de Bombardier e dotată cu aer condiţionat. Însă sistemul de ventilaţie forţată nu e cine ştie ce... dar cum călătorii deja s-au obişnuit cu temperaturile din autobuzele Mercedes (pe la 50 de grade vara)...

Quote:
-Sunt mai luminoase;

Pentru că încă au toate neoanele la locul lor În plus, interiorul colorat în alb dă senzaţia de luminozitate.

Quote:
-Consuma mai putin curent;

Adevărat... dat fiind că invertor şi motoare de c.a..

Quote:
-Sunt mai silentioase;

Sunt mai etanşe... asta dă impresia de silenţiozitate. De pe peron sunt chiar mai gălăgioase decât IVA.

Quote:
-Au mai multe locuri;

Spaţiul câştigat de utilizarea burdufurilor permite doar câteva locuri în picioare în plus faţă de IVA (deşi, teoretic, nu e permisă staţionarea în burduf).

Quote:
-Au manere;

TOTAL IRELEVANT acest aspect! Mânere se puteau pune şi pe Astre. Oricum, ele nu rezolvă problema barelor de susţinere a călătorilor, foarte prost repartizate în BM (practic, în dreptul uşilor... NU sunt deloc bare).

Quote:
-Vagoanele comunica intre ele printr-un burduf.

Ceea ce e un lucru destul de bun.

Quote:
In plus de pe IVA graffiti-ul se i-a greu ..
De pe Movia se i-a usor..la spalare!

Nu, dragă Matei Voineag, graffiti-ul se dă jos tot cu diluant şi de pe Astre şi de pe Bombardier. Cu apă dai jos doar praful care se depune pe trenuri.
Chestia e că cutiile de inox ale BM-urilor nu sunt vopsite, prin urmare după ce se curăţă graffiti-ul nu mai trebuie revopsit trenul. Însă grafferii s-au adaptat şi ei şi au început să dea cu acid pe geamuri... acid care nu se mai poate curăţa (pentru că atacă sticla). La IVE preferă în continuare să mânjească geamurile... cei de la depou dau cu diluant care mai are şi prostl obicei să atace cauciucul din care sunt făcute chederele (la fel se face şi la CFR, dar o dăm în off-topic).
D-azz

Eu votez cu 0,5 puncte pentru amandoua. Ramele I.V.A. si ramele Bombardier au fiecare calitati pe care cealalta nu le are. Oricum, din punct de vedere al fiabilitatii nu se poate compara un metrou din 1970 cu unul din 2000, pentru ca fiabilitatea se compara intre produse cu o diferenta de maximum un deceniu dintre datele de aparitie.
MTROE

votez 100% IVA/ASTRA...motivele fiind nenumarate...
shoppy

Zgomotul si vibratiile compresorului nu le-am remarcat la Bm.
Burduful e un lucru bun, daca locul in care stai e prea aglomerat sau nu ai avut timp sa te indepartezi de scarile rulante, atunci te poti muta spre un loc mai bun. Burduful permite si ca o garnitura sa fie pazita de un singur gardian, imposibil la Astra.
Consumul scazut sigur e un argument. Motoarele de c.a. sunt si mai usor de intretinut.
Aer conditionat la mecanic, un lucru bun pentru omul care munceste acolo si are in mana vietuile tuturor pasagerilor.
Etanseitatea e buna. Teoretic pasagerul sta mai mult in metrou decat pe langa el.
In Astra e mai mult spatiu, dar oamenii intra ca sardelele, mai bine trenuri mai confortabile si mai dese. Bm e mai confortabil, ca nu sunt destule nu e vina vagonului.

Da, demolezi cateva posturi de conducere si pui burduf si intre Astre. Foarte simplu, elementar. Ca sa nu ma mai gandesc ca toate aceste 6-4 posturi de conducere, care stau absolut nefolosite in garniturile obisnuite de 6-8 unitati, sunt o monumentala risipa de spatiu, greutate si electronica.
Daca era asa de usor de pus niste manere in Astre, atunci de ce nu s-au pus? Pasagerul nu se gandeste ca e usor sa pui un maner, vede ca in Bm e iar in Astra nu e. Degeaba ii faci teorie ca maneru ala costa 1euro si se monteaza in 30sec cu un nit, in Bm e, in Astra nu e. => Bm +1, Astra -1.
Iasmin

shoppy wrote:
Zgomotul si vibratiile compresorului nu le-am remarcat la Bm.
Burduful e un lucru bun, daca locul in care stai e prea aglomerat sau nu ai avut timp sa te indepartezi de scarile rulante, atunci te poti muta spre un loc mai bun. Burduful permite si ca o garnitura sa fie pazita de un singur gardian, imposibil la Astra.
Consumul scazut sigur e un argument. Motoarele de c.a. sunt si mai usor de intretinut.
Aer conditionat la mecanic, un lucru bun pentru omul care munceste acolo si are in mana vietuile tuturor pasagerilor.
Etanseitatea e buna. Teoretic pasagerul sta mai mult in metrou decat pe langa el.
In Astra e mai mult spatiu, dar oamenii intra ca sardelele, mai bine trenuri mai confortabile si mai dese. Bm e mai confortabil, ca nu sunt destule nu e vina vagonului.

Da, demolezi cateva posturi de conducere si pui burduf si intre Astre. Foarte simplu, elementar. Ca sa nu ma mai gandesc ca toate aceste 6-4 posturi de conducere, care stau absolut nefolosite in garniturile obisnuite de 6-8 unitati, sunt o monumentala risipa de spatiu, greutate si electronica.
Daca era asa de usor de pus niste manere in Astre, atunci de ce nu s-au pus? Pasagerul nu se gandeste ca e usor sa pui un maner, vede ca in Bm e iar in Astra nu e. Degeaba ii faci teorie ca maneru ala costa 1euro si se monteaza in 30sec cu un nit, in Bm e, in Astra nu e. => Bm +1, Astra -1.


Vreau sa te intreb 2 lucruri. Esti din Bucuresti? Te plimbi des cu metroul?

Vreau sa te contrazic cu unele lucruri.

shoppy wrote:
Aer conditionat la mecanic, un lucru bun pentru omul care munceste acolo si are in mana vietuile tuturor pasagerilor.

Eheeee. EI stau la racoare iar noi facem sauna. Salariul lor vreo 2500 lei iar noi 1,1 leu calatoria.  



shoppy wrote:
Burduful permite si ca o garnitura sa fie pazita de un singur gardian, imposibil la Astra.

Ai dreptate in fraza aceasta. Sunt 2 agenti, dar intotdeauna unu doarme. Azi in Haga 3 agenti. 1 dormea, unu numara mustele de pe pereti, iar al 3 supravechea fusta unei calatoare.



shoppy wrote:
Etanseitatea e buna. Teoretic pasagerul sta mai mult in metrou decat pe langa el.

Etansaizare 20 la suta. Pune mana pe chederele interioare de la geamuri in mers. AH!!! Vei simtii racoale. Inceaca si la usi, racoare. Stai in dreptul burdufului, Woww Aer conditionat.    




shoppy wrote:
Da, demolezi cateva posturi de conducere si pui burduf si intre Astre. Foarte simplu, elementar. Ca sa nu ma mai gandesc ca toate aceste 6-4 posturi de conducere, care stau absolut nefolosite in garniturile obisnuite de 6-8 unitati, sunt o monumentala risipa de spatiu, greutate si electronica.


6-8 unitati?? Ce ai vrut sa spui? Oameni buni, iar ne carpim?? Taiem posturile de conducere, punem burdus, wowww, o iva cu burduf   . Cat o sa mai carpim.??? Marsi  cu V2A la Urac sa le modernizeze in Choppere. Mars cu Ivele la Industriilor la modernizare. Sec. 21, secolul inventiilor,
itb 139

Daca pana acum iubeam foarte mult IVA acum iubesc la fel de mult si Bombardierul.Sunt doua vagoane la fel de bune,bine IVA mai batranel  a facut cu brio fata la aglomeratia bucuresteana si in plus de asta as vrea sa vada daca Bombardierul va mai rezista 20 de ani .

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Metrouri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR