Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
explorator021

Aici sosea trenul mortii

Aşa arată un peisaj de perspectivă:

(carte poştală scanată)

Acum poţi sta liniştit pe calea ferată, nu mai trece nici un tren. Din 1945 nu mai trece nici un tren. Nici măcar linia ferată nu a rămas în întregime. Undeva a fost întreruptă.

Urmează acum pozele mele:





Astăzi, poţi vedea o mare de turişti, o mulţime de fotografi şi cameramani, amatori sau ... uneori chiar profesionişti. Bucata asta de cale ferată e parte integrantă a unui muzeu în aer liber.
Acesta este lagărul de la Birkenau, cunoscut şi sub numele Auschwitz 2. Este destul de aproape de Auschwitz 1 şi a apărut ca o necesitate a extinderii lagărului Auschwitz 1.

Pe această cale ferată soseau aproape zilnic trenurile cu deportaţi, în mare parte evrei. Aşa arătau liniile de cale ferată în perioada 1940-1945:





Pozele sunt vederi scanate din colecţia mea. Vederile la rândul lor sunt reproduceri ale diverselor fotografii de arhivă.
Alte poze:





Acestea le-am scanat din cartea "London has been informed", o carte cumpărată de la Auschwitz. Ambele poze prezintă un transport de evrei din Ungaria.
În nici una din poze nu se văd trenurile mai în detaliu... dar căutările mele continuă.

Revenind la calea ferată, astăzi ea este întreruptă, aşa arătând capătul ei:

...Focuri ce ard veşnic în memoria lor.

O vedere de sus:

Calea ferată este undeva în mijloc şi împarte lagărul în 2 părţi. Sper că se observă uşor.
Oricum, această bucată de cale ferată nu va fi desfiinţată. La fel şi peroanele pe care erau coborâţi deţinuţii.
Şi dacă am văzut cum arată azi calea ferată, să vedem cum arăta în perioada holocaustului:



LEGENDA:
----------
A - Gara din Oświęcim înainte de râzboi (Oświęcim e localitatea unde se află lagărul Auschwitz 1). Uneori trenurile cu deportaţi se opreau acolo, iar deportaţii erau din gară transferaţi.

B - Platformă construită în 1916. Între anii 1940 şi 1942 soseau aici trenuri cu prizonieri ruşi. În 1942, aici a sosit primul tren cu evrei în număr mare.

B1 - Platforma feroviară construită în 1931. În 14 iunie 1940, generalii SS au direcţionat aici primul transport cu deţinuţi politici.

C - Platforma cu rampa de descărcare "Judenrampe". Începând cu jumătatea anului 1942 şi până la jumătatea lui mai 1944, au sosit aici majoritatea trenurilor care transportau evrei. Tot pe aceste rampe erau amplasaţi doctorii SS, care triau deportaţii în funcţie de starea de sănătate(adică apt de muncă, sau direct la gazare). Pe lângă evrei, aici se mai aduceau ţigani şi polonezi.

D - Platforma cu rampa de descărcare din lagărul Auschwitz 2/Birkenau. (Adică cea din pozele de mai sus). A fost dată în folosinţă în mai 1944, fiind aproape de camera de gazare şi cuptoare. au sosit mai întâi aici trenuri cu evrei din Ungaria şi din getourile Poloniei ocupate.
De asemenea, pe această platformă erau medici care triau deportaţii, iar majoritatea au fost declaraţi imapţi de muncă şi trimişi în camera de gazare.
Aici au mai fost aduşi şi rebelii care au pornit revoluţia din Varşovia din august 1944.

------------

Nu se mai găsesc trenuri acolo, nici urmă de material rulant. Singurele dovezi sunt cele din fotografii vechi, dar şi acelea sunt în fundal, deci nu sunt clare. Tot ce poţi vedea azi acolo sunt doar liniile de cale ferată şi platformele de descărcare.

cu toate că e un loc sinistru, totuşi recomand oricui să viziteze lagărul Auschwitz 1, din Oświęcim şi Birkenau sau Auschwitz 2, din Brzezinka. Este de ajuns o singură vizită în viaţă...

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR