Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Autobuze
tomi_ms

Alte autocare/autobuze interurbane romanesti

Lansez acest topic ca o pereche a celui dedicat Roman-ului 111.
Pentru inceput un DAC interurban care face Cluj-Gilau: CJ08BIJ

Apoi CJ87BIA, nu sunt sigur cum se numeste modelul. RDT?

Si inca un RDT(M?)? al armatei, parcat pe o strada din Tg Mures
Dr2005

In prima poza e un Dac 112 UDM, cel mai probabil produs in 1987-8 (nu are semnalizatoare pe lateral). A 2a poza prezinta un Dac 112 RDT.... motor de 256 CP, turbo, tot blocul motor pus in spate.... si sa vedeti dupa aia probleme la sasiu. De aia sunt atata de rare.
Autobuzul Armatei e un Rocar 111 RDTM, versiunea ,,normală" (a existat o versiune mai puternică, cu motor de 256 CP turbo).
tomi_ms

Multumesc pentru precizari
Iata inca una:
CJ78SMG
pmndaniel

DAC-ul 112 UDM (CJ08BIJ), din prima poza, este unul dintre cele mai vechi autobuze ramase in circulatie, ale firmelor care asigura transportul pe ruta Cluj-Gilau. Aspectual, autobuzul nu arata deloc bine, de multe ori zgomotul de la motor acoperind volumul maxim al muzicii din casti.
Pe DAC-ul 112 RDT (CJ87BIA) din poza a 2-a l-am surprins facand deasemenea traseul Cluj-Gilau, insa mai demult (un an sau doi in urma). Se pare ca a fost mutat (cel putin deocamdata) pe alte trasee interjudetene.
ROCAR-ul (CJ78SMG) face, la randu-i, ocazional, ruta Cluj-Gilau. Desi apare rar pe traseu, l-am surprins venind saptamana aceasta, intr-o dimineata devreme, inainte de 7. Este (momentan) in stare buna.
                                                  Acelasi autobuzist, DanyPMN
sulzerul1175

Bine ai venit pe forum pmndaniel! Multumim pentru informatiile detaliate.

DAC-urile 112 UDM sunt foarte rare? Ca nu am mai vazut poze cu ele pe net. Si in Oradea exista doar unul singur.
pmndaniel

Sunt destul de rare. Si eu am cautat o groaza de vreme un altul in Cluj si am ajuns la concluzia ca e singurul.
La exterior seamana mult cu obisnuitele ROCAR-uri DAC 122 "de oras". Diferentele apar in interior si, probabil, la nivelul constructiei. Rar intalnitul 112 are scaune duble pe ambele parti, asezate pe platforme, (asadar persoana care este asezata nu se afla la acelasi nivel cu persoana care sta in picioare) si nu dispune de zona pentru tablita de traseu, pe cand 122-ul are scaune duble (la acelasi nivel cu culoarul) pe o singura parte si este prevazuta cu zona pentru tablita.

In ciuda "vechimii" lui, autobuzul este foarte des folosit pe traseul Cluj-Gilau. A fost o perioada (in urma cu vreo 2 ani) in care a disparut complet. Credeam ca a fost trimis la casat, afland mai apoi ca a fost mutat pe un traseu pe care eu nu circulam deloc.

A reaparut pe Cluj-Gilau in aceasta vara si se pare ca nu au de gand sa renunte la el deocamdata.

Imediat ce timpul imi va permite, voi reveni cu detalii si voi incerca sa postez si eu poze surprinse   .
sulzerul1175

Mersi pentru raspuns Daniel!

Cam asa e si in Oradea: cel mai mult probabil avem si noi doar unul singur, pe care de un an nu am mai vazut. Era galben, cu numarul BH 79 TRS si era folosit pentru instruirea viitorilor soferi de autobuze.
pmndaniel

Oricand cu placere, Pisti .
Defapt, ca sa fiu si mai explicit, apare cand pe :
Gilau: Cartierul Braniste - Cluj: Autogara, cand pe
Gilau: Centru - Cluj: Autogara, fiind mutat frecvent de pe un traseu pe altul. Este condus momentan de un sofer "extrem de grabit" care depaseste lejer Setre si Isuzu-uri cu "batranul Dac". De asta, nu ezit sa ma urc in el de fiecare data cand am ocazia...

Mi-am amintit mai devreme ca acest 112 UDM avea "2 frati gemeni" care faceau traseele in urma cu cativa ani.

Unul era rosu cu crem (numarul de inmatriculare imi scapa); aparea frecvent pana la o intamplare nefericita in care era sa ia foc pe traseu. In timpul mersului, a inceput sa iasa un fum gros in interior (de la ventilatoare imi povestise cineva). Dupa acest eveniment, a fost o perioada in care nu l-am mai vazut. Avea sa reapara pe traseu, dar pentru scurt timp (cred ca a fost trimis la casat din vara anului trecut).

Al doilea mentionat mai sus era deasemenea rosu, insa cu dungi albe (CJ-16-NUC, daca nu ma insel). Pe acesta il vedeam foarte rar, fiind probabil putin folosit din cauza "varstei inaintate". Si acesta din urma a disparut din circulatie de mai bine de 1 an.

In vara anului trecut insa, am remarcat un autobuz extrem de ciudat. Era o combinatie de DAC in partea din fata (perfect plat), ceva din Saviem in partea din spate (colturi rotunde) si interior care dadea a Ikarus clasic.
A disparut insa mai devreme decat am apucat eu sa il cercetez...
Dr2005

Staţi că deviem un pic... Nu există Dac 122... Dac 122 E este denumirea neoficială a troleibuzului dublu-articulat #7091 din Bucureşti (1986-2002), care avea 22m lungime.

Dac 112 UDM s-a produs în mai multe versiuni, existând inclusiv loturi cu 2 uşi pentru autogări, loturi care, la comandă, au venit cu motoare şi punţi spate RABA, chiar loturi cu anvelope tubeless şi PVC (în loc de melamină) în interior, totul din fabrică. Pe lângă aceste variante, mulţi proprietari şi-au ,,tunat" zdravăn autobuzele, din ipsă de piese originale sau pentru a creşte gradul de confort (şi aici intra montarea de scaune de autocar, desfiinţarea unei uşi, diverse modificări de ordin estetic, montarea de difuzoare în salon, chiar lămpi cu neon, schimbarea poziţiei geamurilor care se deschid, diverse perdeluţe, parasolare, linoleum antiderapant în salon, tahograf, accesorii de ,,tuning vizual" gen neoane sub autobuz.... am avut şi la Bucureşti 3 autobuze cu aşa ceva, faruri suplimentare, goarne de locomotivă, chiar mici afişaje digitale ori iluminate cu LEDuri şi lista poate continua etc.). Acum....oricât ai căuta, nu mai găseşti 2 Dacuri identice... fiecare e unicat în felul lui
pmndaniel

Merci pentru precizari, Dr2005...

Pun 3 poze surprinse azi la pranz, in statia de la capatul de linie Gilau - Centru.
Este vorba de un Mercedes Tourismo, fabricat probabil in 2003, aproximativ 12 m lungime, motor OM 457 LA, Euro 4, 260 KW (354 CP), rezervor cu o capacitate de 490 litri, 6 cilindrii asezati orizontal - in linie;
dispune de instalatie de climatizare pe plafon, 32 KW, cu climatizare automata si climatizare pentru sofer si incalzire prin convectori pe peretii laterali; parasolar pe parbriz (stanga si dreapta) cu comanda manuala; dispune si de microfon integrat in scaunul soferului; are o multime de accesorii pentru pasageri (display cu ceas, semnal utilizare centura, afisare temperatura exterior si interior, 6 boxe -7 la modelele mai lungi- si pe dreapta si pe stanga etc.); in cazul oglinzilor, e o poveste lunga, unele fiind incalzite, reglabile electric sau manual.
Este unul din cele mai de succes autocare de pe soselele din intreaga Europa, cu adevarat o frumusete.







Este al 2-lea autobuz Mercedes pe care il vad pe traseul acesta in decurs de 3 zile. Celalalt avea o culoare mov si am impresia ca era alt model...
Daca voi reusi sa il pozez, voi posta numaidecat.
             Autobuzistul DanyPMN
sulzerul1175

Si eu am prins astazi un autobuz asemanator, dar nu am stiut ce fel de Mercedes era. Dar acum ma bucur ca s-a mai postat aici despre aceste autobuze


pmndaniel

OK... Revin, deoarece observ ca momentan forumul si-a slabit activitatea...

Azi dimineata am avut placerea sa calatoresc spre Cluj intr-un Ikarus 256, rosu, cu o dunga crem in partea inferioara.
Pe relatia Cluj-Gilau il vad foarte rar, aparand parca intamplator o data la 2-3 saptamani (mentionez ca pare a fi singurul 256, existand deasemenea un 260, care a fost postat intr-o alta rubrica); se pare ca este des folosit pe traseul Cluj-Luna de Sus (avea pe spatele tablitei mentionat acest traseu).

Pe traseul Cluj-Iara in schimb, am vazut doar Ikarus-uri, insa nu m-am interesat de tipul si numarul lor, deoarece nu am tangente cu zona in care circula.

In alta ordine de idei, se pare ca proiectul de aducere in tara a Setrelor "de oras" ia amploare (au fost postate poze cu acest tip de masini in rubrica "Autobuze din Cluj"). Vineri dimineata, stand in statie, m-am trezit cu o Setra de culoare alba venind din capat. Dupa-masa, cand ma intorceam, autobuzul in care ma aflam (era culmea tot o Setra, insa "autocar") s-a intersectat cu o noua Setra cu tablita de Gilau, insa acesta din urma avea si autocolant, ceea ce nu observasem la cel de dimineata.

Sunt pentru acest tip de autobuze, insa dezavantajul lor este ca au mai multe locuri in picioare decat pe scaune, cerand suplimentarea liniilor.

Intrebare pentru Pisti: care e situatia in Oradea cu aceste Setre "de oras"? Exista ?
Dr2005

Roman 111 IL-07-ACS la Slobozia:



Dac 117 UD DB-25-UUM la Urziceni:


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Autobuze
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR