Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Autobuze
mishu88

Autobuze din Cluj...

Dat fiindcă nu există topic despre autobuzele din Cluj, discuţiile pe marginea acestui subiect ar putea īncepe.

Autobuze europene pentru clujeni
tomi_ms

Sa vedem si cateva fotografii cu masinile RATUCului:
Saviem/Renault V.I. SC10U (SC10R)

Renault R312

Irisbus Agora

DAC 112


Mai multe poze despre acestea, dar si cu masinile cu care nu am poze (Rocar De Simon, Ikarus, Grivbus, etc), gasiti pe
http://cluj.stfp.net
OAB

La Cluj, ca si in alte orase ale tarii, autobuzele articulae sunt de domeniul trecutului. Circulau trei asemenea vehicule pe liniile preorasenesti, dar, odata cu trecerea rutelor respective de la RATUC la FANY, ma asteptam sa vad macar un astfel de autobuz. Pana in prezent, nu am vazut niciunul.
Si totusi, autobuzele clujene nu sunt foarte aglomerate (exceptand, in unele cazuri, 30-ul) deoarece frecventa autobuzelor este buna. Ba mai mult, sunt trasee unde, la anumite ore, s-ar descurca foarte bine si midibuzele. Dau ca exemplu linia 41 cand, din Piata Mihai Viteazul si pana la Clujana am fost 3 pasageri iar apoi am ramas singur.

In concluzie, s-ar putea diversifica parcul auto in sensul existentai mai multor categorii de autobuze, incepand cu midibuzele si terminand cu autobuzele articulate, baza constituind-o, insa, autobuzele standard. Concernul Irisbus (care a inglobat Heuliez) fabrica atat autobuze standard cat si midibuze si autobuze articulate. Deci, s-ar putea merge pe ideea unui parc auto alcatuit preponderent din Irisbusuri. De exemplu, midibuzele ar putea fi Heuliez GX 127, care e un Citelis in miniatura si putin mai elegant decat Citelisul cunoscut de noi

Legat de fotografii. DAC-ul 112 UDM din mesajul de mai sus este 581, dar, de o buna bucata de vreme, acesta nu este prezent pe caroseria vehiculului, desi regulamentul RATUC spune clar ca numerele de parc trebuiesc scrise, in cazul autobuzelor,  in fata, pe laterale si in spate.
Ceea ce este de apreciat este prezenta numerelor de traseu atat in fata, cat si pe laterala dreapta si in spate, fapt prevazut de regulament. Mai demult (chiar si pe vremea cand eram student) numarul de linie nu era afisat in spate ci doar in fata si pe lateral.

Un aspect mai putin placut il constituie claxoanele autobuzelor si troleibuzelor Irisbus chiar daca soferii nu abuzeaza de acestea. Nu este normal ca un autobuz urban sa fi dotat cu un asemenea avertizor sonor care, atentie, e din fabrica , nu montat de sofer. Cand am fost la garaj (in cadrul unei intalniri cu Transira), mi s-a spus ca trebuie discutat cu "francezul" (cu producatorul) deoarece vehiculul este omologat cu claxonul respectiv si ca  trebuie lucrat cu soferii in sensul ca sa nu foloseasca excesiv goarna.
tomi_ms

Doua autocare Setra S415GT-HD(dupa parerea mea, cele mai frumoase din oras )

si
tomi_ms

CJ53LIG Ikarus 280 care face Cluj-Gilau, tras pe dreapta pe strada Dragalina, probabil s-a defectat.

-

-
CJ66SDA de la Crisanda, fost MS07BWI de la Rocada (cum imi place sa zic: de pe vremea cand Mercedesul era fabricat de nemti)

-
CJ76FNY un alt clasic, probabil cea mai veche masina dintre Setrele aduse in ultima perioada de Fany

Restul sunt din generatia asta:

Sper ca nu ma repet cu poza asta. Stiu ca am mai aratat-o undeva, dar cred ca nu pe acest forum. CJ87FAO
tomi_ms

Masina 215, un model de Ikarus mai rar intalnit la noi: 266. (Acum are grila de 255, dar mai demult scria 266 pe el, si cautand pe net m-am convins ca acela e modelul corect).

La prima vedere, dupa dimensiunea usilor, tipul scaunelor si existenta locurilor in picioare ai spune ca e masina urbana, dar are motorul amplasat in spate, cutie cu 6 trepte, si plase pentru bagaje. Conducta prin care trage aer de pe plafon e o dovada ca la un moment dat umbla pe dumuri de tara cu mult praf.
Pana nu demult facea o cursa care leaga orasul de o localitate limitrofa, dar cum RATUC a pierdut unele din aceste linii, a ajuns pe 28B, linie care dupa parerea mea nu prea ii convine, pentru ca timpul de parcurs e calculat dupa Saviem, si aceasta nu e o masina cu care sa mergi toata ziua cu 30 la ora.

p.s. arata mai bine fara autocolant:
http://cluj.stfp.net/index.cgi?ttx=Ai&veh=215&all=Y
OAB

1. Autobuzul 215 (Ikarus seria 266) este, fapt, un hibrid intre:
-modelul 255 (tavolsagi autobusz)
-modelul 260 (varosi autobusz)
2. Cutia de viteze nu e cea originala. Apartine unui autobuz romanesc.
3. Suspensia osiei din spate e pe arcuri foi. Daca vreunul dintre voi a calatorit cu 215-le nu cred ca nu a remarcat faptul ca scutura serios; calatoria cu autobuzul respectiv (mai ales daca stai in spate) nu e chiar o placere
tomi_ms

Am calatorit de doua ori cu 215, odata in fata si odata in spate. Dar cand am stat in spate mergea incet si pe asfalt bun, asa ca nu stiu cum se comporta pe drumuri denivelate. In fata suspensia mi s-a parut destul de moale, denivelarile mici nu se simteau, iar diferentele de nivel (trecerea de la o portiune decopertata pe asfalt, de exemplu) nu se resimt ca lovituri. Tot din cauza asta si senzatia de viteza e destul de interesanta, stand in fata, la 45-50 km/h aveam impresia ca mergem foarte repede
Am observat ca cutia difera de "hartile" de viteze vazute in autocarele Ikarus mai vechi (255 de exemplu) si care erau destul de complicate. Vitezele pe care le-am vazut eu la 215 erau: 2 stanga spate, 3 mijloc fata, 4 mijloc spate, 5 dreapta fata, de aici am dedus ca ar putea fi vorba de schema standard de 6 viteze in H.
tomi_ms

Inca un DAC 112: masina 645. Chiar daca prin aceste reclame se poate vedea de inauntru spre afara, tot nu mi se pare corect sa acoperi toate geamurile masinii.

Nu stiu precis daca janta rotii din fata a fost schimbata sau doar "tunata" cu elemente de la altele.
pmndaniel

[quote="tomi_ms"]CJ53LIG Ikarus 280 care face Cluj-Gilau, tras pe dreapta pe strada Dragalina, probabil s-a defectat.

-

-

Da... intr-adevar se defectase.
Povestea cu acest Ikarus 280 (singurul functional din cate am vazut eu prin Cluj) este ceva mai lunga. Fiind autobuz articulat, este foarte des intalnit pe traseul Cluj-Gilau.
In aceeasi saptamana in care aceste poze au fost facute, Ikarus-ul in cauza se mai defectase o data vis-a-vis de Metro, in Floresti. Intamplarea a facut sa ma aflu chiar in interiorul sau. Soferul a deschis toate usile si nu ne-a zis nimic. A inceput sa miste ceva (incerca, evident, sa il repare). Am asteptat pana ce a aparut un alt autobuz, moment in care soferul ne-a facut semn sa urcam in acela care tocmai aparuse. Era vorba de un Yutong alb, micut, in care evident, am stat ca intr-o conserva.
Intamplarea a fost precedata de "stationarea" lui pe Dragalina, loc in care l-am vazut, cred, timp de 2 zile. Mai apoi, l-am reperat din nou pe traseu, facand cursele obisnuite.
Deasemenea, l-am zarit de cateva ori prin oras cu tablita Cluj-Luna de Sus.
            Autobuzistul DanyPMN
Dr2005

Este singurul Ikarus 280 din Cluj? Parca RATUC avea cateva...
pmndaniel

Ai dreptate, RATUC avea cateva 280-uri, insa, daca nu ma insel, majoritatea reprezentau modelul cu 3 usi, ca in poza de mai jos.
Nu stiu in ce masura acestea mai sunt folosite, de cand RATUC a pierdut unele trasee intraurbane... Personal, nu am mai vazut niciunul circuland prin oras.

Dr2005

Cu 3 sau cu 2? Īn 2006 am văzut nişte Ikarusuri 280 foarte arătoase, cred că tocmai trecuseră prin RK... desigur, cum era şi firesc, īn asemenea situaţia mi s-a aburit obiectivul    

CJ 07 SBB:


#219:






#211:
pmndaniel

Intr-adevar, model cu 2 usi. Nu stiu insa in ce masura mai sunt folosite, de cand RATUC a pierdut linii precum 39B. Deasemenea, se observa atat la CJ-07-SBB, cat si la CJ-07-XHI spatiul pe lateral si spate pentru tablita de traseu. In cazul Ikarus-ului rosu (CJ-53-LIG), acest spatiu lipseste.

Vazusem la un moment dat (in urma cu 1 sau 2 ani) un IKarus 280 cu 3 usi (mi se pare ca erau chiar mai multe). Din pacate, nu am poze   ...
Dr2005

Afisajele acelea sunt ,,imprumutate" de la Dac-urile casate. Ikarusurile nu erau prevazute cu asa ceva. Si la Timisoara s-a facut modificarea asta la unele vehicule.
tomi_ms

Noutati in parcul RATUC. Au fost achizitionate doua autobuze MJT L23D, urmand ca in functie de rezultatele testelor sa se mai comande pana la inca 23 de unitati.
Autobuzele sunt produse la Debretin in Ungaria, au motor MAN euro4 si cutie de viteze automata Voith, si toate celelalt subansamble importante provin de la producatori straini.
Mai multe informatii (din pacate numai in limba maghiara) si schita autobuzului:
http://www.mjt-zrt.eu/JarmutechnikaiHUN/l2302d.html
Si fotografiile realizate de mine astazi:
800

si 801
OAB

pmndaniel wrote:
Intr-adevar, model cu 2 usi. Nu stiu insa in ce masura mai sunt folosite, de cand RATUC a pierdut linii precum 39B. Deasemenea, se observa atat la CJ-07-SBB, cat si la CJ-07-XHI spatiul pe lateral si spate pentru tablita de traseu. In cazul Ikarus-ului rosu (CJ-53-LIG), acest spatiu lipseste.

Vazusem la un moment dat (in urma cu 1 sau 2 ani) un IKarus 280 cu 3 usi (mi se pare ca erau chiar mai multe). Din pacate, nu am poze   ...



Confirm cele spuse de Pmndaniel. A existat un singur Ikarus 280 cu 3 usi (cel cu numarul de parc 202), dar dispunerea usilor era urmatoarea:
-o usa pe segmentul A
-doua usi pe segmentul B
Practic, era ca un Ikarus 280 urban caruia ii lipsea usa a II-a. Insa 202 provenea din doua autobuze:
-segmentul A al acestui autobuz apartinea unui Ikarus 280 interurban / suburban, cu doua usi, fabricat in 1979
-segmentul B era de la un Ikarus urban, cu 4 usi care, dupa cum avea interiorul, parea a fi fabricat in 1984; prezenta similitudini cu 203, care stiu ca data din 1984
OAB

Quote:
Noutati in parcul RATUC. Au fost achizitionate doua autobuze MJT L23D, urmand ca in functie de rezultatele testelor sa se mai comande pana la inca 23 de unitati.


Oare e o alegere buna?
tomi_ms

Patru autobuze/autocare particulare fotografiate in spatele garii. De mult tot planuiam sa ma duc sa fotografiez Saurer-ul, si daca tot am fost acolo...

Saurer:

Ikarus 211 motorizat IFA (nu e numai inscriptia, se si aude)

Mercedes Auwaerter Clubstar

Scania (nu stiu modelul)
tomi_ms

O achizitie inteligenta a celor de la Fany, dupa parerea mea:
Kassbohrer Setra SG221UL (cred ca sunt mai multe, nu am reusit sa fotografiez decat asta)

De altfel codificarea modelului are urmatoarea explicatie:
G - Gelenkbus = autobuz articulat
2 - seria 200
21 - 21 de randuri de scaune
UL - u(e)berland = interurban / suburban
tomi_ms

RATUC a cumparat 10 autobuze Renault Agora L din Paris (unde acestea faceau legatura intre oras si un aeroport), si le-a pus in circulatie pe cele mai aglomerate linii: 30 si 24.
Inca nu am calatorit cu ele, dar am inteles ca au podea joasa pana dupa a doua usa.

-

Cred ca RATUC a facut o alegere foarte buna aducand masini articulate, sa speram ca se vor dovedi autobuze fiabile.
Dr2005

Sunt masini fiabile... dar sunt ,,autorutiere", construite pentru drumuri lungi (mergeau pe autostrada la ele acasa) spre aeroport, fiind echipate cu motor si cutie de viteze corespunzatoare. Au in jur de 1.000.000 km la bord, nu 450.000 cum zice presa.
tomi_ms

Atunci s-ar putea sa fie ceva problema la capitolul de consum si uzura...
Observand plecarea unei masini din statie mi se parea ca treapta 1 e un pic prea lunga, comparativ cu Irisbus, dar initial am crezut ca e vorba de aceeasi diferenta de etajare care exista intre R312 si Irisbus (3 vs 5 trepte).
Totusi, macar pe o buna parte din ambele linii se merge destul de bine, nu sunt trasee pe care sa mergi cate 5 metri si sa opresti.
Zoly87

Rocar Montana , in Cluj:
tomi_ms

Si nu oricare, ci unul frumos.
Nu mai stiu cine, cred ca tot baietii astia cu Misi aveau si un RD111 remotorizat, l-am vazut de mai multe ori trecand pe Eroilor.
Zoly87

Ultimul Saviem SC10 U functional din Cluj:
Dr2005

Renault R312 #370 a primit un suport pentru biciclete pe bot... nu stiu cat de util e (nu am vazut nicio bicicleta pe el) si cate autobuze au asa ceva. E bine amplasat acolo, calatorii putand sa isi ridice bicicletele fara teama ca autobuzul pleaca... DAR soferul trebuie sa se chinuie mai mult la curbe, pentru a nu lovi masinile de pe sens opus cu suportul de biciclete.


Irisbus Agora #680 la Gara:


MJT #800 la Gara:
tomi_ms

Din cate stiu, au fost doua autobuze echipate cu suport de biciclete, dar niciodata nu am vazut biciclete pe ele.
tomi_ms

Am vazut pe unele forumuri ca 10 autobuze Renault R312 cu 2 usi ar fi in drum spre Cluj cu trenul. Ar trebui sa soseasca in cateva zile (poate le prinde cineva...)
Zoly87

Da Tomi , asa e. Au primit numerele de parc intre 487 si 496. Iata-l pe 494 pe ruta 31.
tomi_ms

Clujul a devenit un adevarat muzeu RATParis, au de toate:
SC10:

R312 cu 2 usi:

Agora L pe 9 (bravo, RATUC!)

Agora L pe 43B, ambele versiuni se descurca decent pe urcarile abrupte ale variantei. Sloganul e proverbul german "langsam aber sicher" , urca incet, dar stabil, nu schimba aiurea in sus si in jos ca unele R312, si articulatia e foarte stabila, faptul ca sunt articulate "impinse", nu provoaca nicio problema.
Dr2005

Saviemul SC 10 U cu 3 uşi mai e?
sergiu

Nu cred din moment ce toate SC 10 U sunt pe cale de disparitie.
tomi_ms

Nu mai e 242-ul decat daca l-au ascuns undeva in autobaza mare, dar nu cred, baietii cam taie tot ce nu le mai trebuie.
Dr2005

Şi Dac-urile?
tomi_ms

Taiate. Pe unele care aveau caroseria in stare mai buna, le-au taiat direct in garajul de troleibuze ca sa nu trebuiasca transportate piesle pe care vor sa le refoloseasca.

Din cate stiu s-au taiat si Ikarusurile articulate (dar probabil si 260 (#207?) si 266 (#215), nu le-am mai vazut; si Rocar 312 in afara de cele doua care mai circula pe liniile 31/39.
Zoly87

Eu stiu de 3 Rocar 312: 658 659 si 665.
Zoly87

Dupa o perioada buna de timp , cele 2 MAN SL222 din parcul RATUC au revenit pe traseu. 673 pe linia 8.
sergiu

Cateva poze dintr-o excursie la Cluj (scuzati calitatea unora le-am facut din masina)








sergiu

Alta excursie in Cluj,alte autobuze:
Irisbus Agora S







Renault Agora L










Renault R312







MAN SL222

Saviem SC 10 R
Zoly87

MJT-ul 801 pe linia 30:
Alex-DP001

Astazi au sosit in Cluj circa 10 autobuze noi articulate, le-am vazut incarcate pe vagoane platforma in statia Cluj Napoca Est dimineata in jur de ora 07.20 iar dupa ora 12 cand am trecut din nou pe acolo o parte din ele au fost descarcate.
alexcfrbuc

autobuze

Poze,ceva?
Zoly87

Quote:
Astazi au sosit in Cluj circa 10 autobuze noi articulate, le-am vazut incarcate pe vagoane platforma in statia Cluj Napoca Est dimineata in jur de ora 07.20 iar dupa ora 12 cand am trecut din nou pe acolo o parte din ele au fost descarcate.


Dintre astea , pana acum , nu am vazut pe traseu decat 3 bucati.

503


505


509
sergiu

Doua autobuze


Zoly87

Renault R312 - 459 - pe linia 35.

459 by Zoly060-DA, on Flickr

Irisbus Agora - 714 - pe linia 46B.

714 by Zoly060-DA, on Flickr
Zoly87

Se pare ca Renault R312 cu numarul pe parc 354 a fost inlocuit cu un Irisbus Citelis. Pana acum l-am vazut doar pe linia 8.

354 by Zoly060-DA, on Flickr
stakee

RATUC Cluj Napoca Saviem SC10 # 250RATUC Cluj Napoca Rocar 412 # 670RATUC Cluj Napoca Rocar 312 # 659
darius 23

Zoly87 wrote:
Dintre astea , pana acum , nu am vazut pe traseu decat 3 bucati.


Sunt doar 3. Restul au devenit troleibuze fara a mai circula, exceptand 501 si 502 care au circulat putin timp dupa care au fost si ele transformate.

A mai venit inca un lot de AgoraL in vara. Momentan am vazut la traseu doar: 511, 517, 518, 521, 522, 523.
darius 23

darius 23 wrote:
A mai venit inca un lot de AgoraL in vara..

Iata 2 dintre ele:





Zoly87 wrote:
Pana acum l-am vazut doar pe linia 8.

Acesta circula pe liniile coloanei centru, exact pe liniile pe care a circulat si autobuzul Renault R312 cu nr #354

darius 23

Rocar-ul de Simon #667


667-33 (14.03) by darius 23, on Flickr
darius 23


659-8 (16.03) by darius 23, on Flickr

O statie parcursa alaturi de acest autobuz
http://www.youtube.com/watch?v=1cYKn0na90s
darius 23

Iata un Renault Agora S sh din Paris.

#525

525-32 (05.06) by darius 23, on Flickr
darius 23

535-M12 (15.09) by darius 23, on Flickr
DonVILLy

Transport in comun din Cluj Napoca
https://www.youtube.com/watch?v=zbdBZaJ_zaI


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Autobuze
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR