Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
OAB

Automotoare seria 55 "Electroputere"

1. Apar cu următoarele denumiri:
-080 TEA (tren electric automotor)
-RES (ramă electrică suburbană) de 1870 kw
-RES 2720 kw (prototip), acesta din urmă diferind ca design
2. Cuprinde:
-vagon motor cu post de conducere, dar fără pantograf, având formula osiilor Bo-Bo (seria 55)
-vagon motor fără post de conducere, dar cu pantograf, formula osiilor fiind tot Bo-Bo (seria 56)
-vagoane de mijloc, facultative, cu formula osiilor 2-2 (seria 57)
3. Codificarea a fost făcută în stilul austriac şi german; fiecare modul alt număr de clasă. Numărul de parc e acelaşi pentru o jumătate de ramă. De exemplu: 55-0001 + 56-0001 + (57-0001 + 57-0002) + 56-0002 + 55-0002
4. Unele surse susţin că automotorul seria 55 se bazează ca proiect pe vagoane suburbane de călători, alţii că provin din astfel de vagoane
5. Deşi pe site-ul Electroputere, RES 1870 kw şi RES 2720 kw figurează ca fiind active, nu mai circulă niciuna. O singură ramă de 2720 kw a fost restaurată (există chiar şi poze cu noul aspect interior), dar nu există nicio informaţie conform căreia aceasta să facă servici undeva. Restul fie au devenit donoare de piese, fie, efectiv, au fost tăiate. Am presupus că o parte ar fi mers la export (presupunere bazată pe faptul că site-ul Electroputere dă de înţeles că sunt active, dar nimeni nu le vede), presupunere infirmată de către un fost membru activ pe Railwayfan. Ar fi avut probleme la partea electrică.
6. Poze cu automotoare seria 55 aşa cum apar ele pe JF:

Electrica335

Una din ele se afla in Electroputere ( RES ) vopsita in portocaliu + alb ! Am vazut-o vara trecuta printre niste balarii in curtea uzinei, avand remorca 2 si 3 despartite de prima unitate motoare.

N-a fost restaurata niciodata, ci conservata timp de multi ani in hala Electroputere, astazi existand un proiect de modernizare a sa.

Cealalta 080-TEA a fost casata la depoul Bucuresti Calatori in 2003 ( pozele sunt in diferite faze ale existentei sale).
OAB

Teoretic, ar fi trebuit să fie minim 7 asemenea rame:
A. 55-0001 + 56-001 + (57-0001 + 57-0002) + 56-0002 + 55-0002. Probabil, asta e rama de care spui că e tăiată la Bucureşti Călători; până nu demult, când accesam articolul "Automotoarele CFR" şi puneam mousul pe fotografia a doua îmi scria 55-0002
B. 55-0003 + 56-0003 + (57-0003 + 57-0004) + 56-0004 + 55-0004
C. 55-0005 + 56-0005 + (57-0005 + 57-0006) + 56-0006 + 55-0006
D. 55-0007 + 56-0007 + (57-0007 + 57-0008) + 56-0008 + 55-0008
E. 55-0009 + 56-0009 + (57-0009 + 57-0010) + 56-0010 + 55-0010
F. 55-0011 + 56-0011 + (57-0011 + 57-0012) + 56-0012 + 55-0012
G. 55-0013 + 56-0013 + 57-0013 + 57-0014 + 56-0014 + 55-0014. Aceasta trebuie să fie cea conservată la Electroputere, ramă fotografiată în Gara de Nord

Pe un alt forum, se spunea că o altă ramă seria 55 şi-ar fi găsit sfârşitul la Teiuş (donoare de piese / tăiată).

Şi acum, să vedeţi părerea producătorului:

Asta se spune privitor la ramele de 1870 kw:
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/sgC.php?aCode=g2&aSgCode=s3

Şi acestea sunt informaţiile privitoare la rama electrică de 2720 kw:

http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/sgC.php?aCode=g2&aSgCode=s4

Acolo apare următorul tabel, pe care îl voi cita aici:
Quote:
Greutatea totală a locomotivei si distributia ei pe osie

greutate totală (cu călători)
276 tf
greutate totală (fără călători)
224 tf
încărcare maximă pe osie
18,5 tf


La ce se referă sintagma "locomotivă"? Rama nu are locomotivă, ci 4 vagoane motoare grupate pe perechi, fiecare pereche fiind practic, o simbioză: vagonul "55" nu poate circula fără "56" având în vedere că nu are pantograf
Costache Mihail

Macheta de automotor seria 55 expusa in Muzeul C.F.R. din Bucuresti, rog a nu se expune pe alt forum si de alti autori aceste poze! Doar pentru colectia proprie!

#######################

################3

####
mishu88

Vă prezint o fotografie a unei alte fotografii din cadrul corpului Facultăţii de Transporturi a Universităţii "Politehnica" din Bucureşti. Drepturile aparţin... Politehnicii Bucureşti.

Marian Andrei

Proiectul de modernizare pentru rama de 2720kW consta in experimentarea echipamentelor pentru o viitoare serie de rame inteligente.
Am pus mai multe poze realizate de initiatorii proiectului la mine pe forum.
http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=34&t=121

P.S. Sper ca nu e o problema ca dau link catre site/forum.
P.S.2. La multi ani 2010 !!!
Dr2005

Prezentarea proiectului + pozele de rigoare s-au regasit si pe (fostul) Railwayfan.ro, inainte de epoca DA-ului prost vopsit. Au trecut peste 4 ani de atunci... si rama tot in curtea Ep sta, bine ascunsa de obiectivele indiscrete.
Zoly87

DR2005 nu as zice ca sta ascuns.........mai degraba e abandonata intre boscheti. Dar daca nu sa casat.......asa cum sa intamplat cu DD-urile de acolo , poate poate ca totusi vor sa faca ceva cu ea. Sau doar o tin ca nu ocupa mult loc  
dan tm

Dar Electroputere este vinduta nu?

daca intr-o zi noii proprietari vor avea nevoie de spatiu? si vor vedea in eliberarea spatiului si o posibilitate de cistig prin vinzarea ,,fierului vechi"?
Zoly87

Iata deci si poza cu 55-0013-7 in Electroputere:
mishu88

Superbă captura, bravo!
Zoly87

Multumesc frumos!  
shoppy

nan_florin wrote:
Nu stiu daca am nimerit bine .O poza cu o rama electrica seria 55 fosta a Dep Cluj


Radu161 wrote:
De fapt ar fi trebuit aici: http://pisti91.myfreeforum.org/about160.html Rama electrica are un subiect dedicat, din pacate, cu putine poze.
Dar oricum poza dumneavoastra e binevenita, o fotografie document.
Dar sunt un pic nelamurit...eu stiam ca ramele albastre aveau numai 4 vagoane, dar vad ca asta ar 6...
Stiu ca vagoanele din mijloc nu aveau motoare (la cea portocalie). Inseamna ca le mai scoteau din compunerea garniturii?
Mai aveti cumva poze cu ramele astea?
Si au fost cumva 2 tipuri de vagoane frontale? Pentru ca cel din prima poza de la subiectul ramei electrice pare a avea alta forma, dar poza nu e suficient de clara.

(rog un moderator sa mute cele 2 mesaje la subiectul ramei electrice)


Posibil sa fie 2 rame cuplate spate in spate?

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR