Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
cristi CFR

Automotoare seria 75 ADE-600S 1956-1959

Au fost comandate doua garnituri:

Urmand ca  Uzinele 23 August sa realizeze vagoanele motoare;
Uzinele Resita - generatorul electric si motoarele de tractiune;
Fabrica de Vagoane Arad - vagoanele remorci.

Trenurile aveau componenta de forma Vagon Motor + 2xVagoane Remorci + Vagon Motor si rulau pe 18 osii : 2 boghiuri motoare cu 3 osii si 6 boghiuri alergatoare cu cate 2 osii.

Prima garnitura a fost conceputa ca tren guvernamental.
A doua garnitura numita SAGEATA ALBASTRA a fost conceputa ca tren pentru calatori pentru liniile principale de mare viteză.

Cateva date tehnice :

- Motor Diesel principal ... tip MG 600 S
Numarul de cilindri ... 12 in V la 45°
Supraalimentat cu ... turbosuflanta Brown-Boveri
Putere uniorara ... 600 CP la 1150 rot/min
Putere continua (UIC) ... 510 CP la 1150 rot/min

- Motor Diesel auxiliar .. tip MG 120
Numarul de cilindri ... 6 īn linie
Putere continua ... 100 CP la 1150 rot/min

- Diametrul rotilor cu bandaj nou ... 1000 mm

- Ampatamentul boghiurilor :
boghiu motor ... 3800 mm
boghiu purtator ... 3000 mm

- Distanta intre pivoti :
vagon motor ... 15940 mm
vagon remorca ...  15940 mm

- Lungimea vagoanelor :
vagon motor ... 23120 mm
vagon remorca ... 21690 mm

- Raza minima de inscriere in curba in linie curenta ... 150 m

- Puterea instalata pe automotor ... 1400 CP

- Forta de tractiune :
la pornire ... 10500 kg
in regim uniorar ... 5500 kg
in regim de durata ... 3950 kg

- Viteza :
in regim uniorar ... 50 km/h
in regim de durata ... 75 km/h
maxima ... 110 km/h
la turatia maxima admisa de motoarele de tractiune ... 120 km/h

Sageata Albastra 1959

Poza Scanata de nokia2010 si postata pe forum.railwayfan.ro

Cu ocazia unor reparatii, motoarele MG 600 S au fost inlocuite cu motoare MB 820 Bb licenta Maybach, de 12 cilindri in V ,750 CP, 1350 rot/min.
Automotoarele au fost prevazute cu regulatoare Sulzer ca la locomotivele Diesel-Electrice de 2100 CP fabricate de Electroputere Craiova īn colaborare cu Resita, dupa licenta SLM Sulzer Brown Boveri Elvetia.
In urma acestor modificari au aparut la vagoanele motor o cocoasa.


75-0001-0 in Arad 1970 (Johannes Gloeckner) http://www.trains-worldexpresses.com/200/208.htm
http://www.trains-worldexpresses.com/index.htm

Poze din 1999 si 2003 : http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/75/pix.html


Fata de informatiile pezentate de mine mai sus ,puteti afla mai multe informatii detaliate precum si poze inedite despre Automotoarele seria 75 ADE-600S consultand Monografia Uzinlor Malaxa--> Caietul III - Automotoare-->Pagina 229.
i29

Quote:
Prima garnitura a fost conceputa ca tren guvernamental.


Sa fie oare acesta?
http://inginerie.3x.ro/DespreMine/LocD5_600.jpg
Descriere : "Automotorul guvernamental pentru Bulgaria 1959"
Sursa : www.inginerie.3x.ro
Anul din cate vad corespunde cu automotorul facut pt CFR,iar forma vagonului motor e destul de asemanatoare

Din pacate,cum zice pe site,autorul site'ului care a fost si inginer la FAUR,a murit la data de 1 iulie 2008,deci destul de curand.Dumnezeu sa-l ierte
cristi CFR

Quote:
Descriere : "Automotorul guvernamental pentru Bulgaria 1959"


Ala este cu totul altceva.

A fost produs dupa cele 2  ADE-600S pentru Bulgari care l-au returnat din motive obiective.
MariusM

cristi CFR wrote:
Quote:
Descriere : "Automotorul guvernamental pentru Bulgaria 1959"


Ala este cu totul altceva.

A ost produs dupa cele 2  ADE-600S pentru Bulgari care l-au returnat din motive obiective.


Te referi poate la ADH 001-002. Și da, au fost returnate din anumite motive. Este și o poză cu un motor dinacela īntr-un dicționar enciclopedic ediția 62(parcă), volumul 3 K-P
cristi CFR

Automotorul se numea ADH 600
Dr2005

[quote="MariusM"]
cristi CFR wrote:
Te referi poate la ADH 001-002. Și da, au fost returnate din anumite motive. Este și o poză cu un motor dinacela īntr-un dicționar enciclopedic ediția 62(parcă), volumul 3 K-P


Nu exista nicio referire la Malaxa (sau la uzinele cu acelasi nume) in respectivul dictionar. In schimb, sunt vreo 10 pagini despre Marx  
MariusM

[quote="Dr2005"]
MariusM wrote:
cristi CFR wrote:
Te referi poate la ADH 001-002. Și da, au fost returnate din anumite motive. Este și o poză cu un motor dinacela īntr-un dicționar enciclopedic ediția 62(parcă), volumul 3 K-P


Nu exista nicio referire la Malaxa (sau la uzinele cu acelasi nume) in respectivul dictionar. In schimb, sunt vreo 10 pagini despre Marx  


Cam pe la litera  M este un grupaj de poze cu locomotive și automotoare romānești. Apare și un sulzer(ST 43, adică), un LDH 70, o locomotivă de mină, un automotor 750, săgeata albastră(varianta fără cocoașă) și un ADH.
Dr2005

Am īntors dicţionarul ăla pe toate părţile şi nu am găsit nimic... spune-mi exact la ce pagină e.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR