Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
sulzerul1175

Automotoare seria 79 (LVT) "Ferkeltaxe" ex DB

Automotorul seria 79


Prima bucata din acest tip de DMU a fost construit in anul 1969 de firma "Waggon bau Gorlitz" din Germania. DB a folosit aceste automotoare cu seria 772/972. In 1999 CFR a hotarat sa cumpere niste unitati second-hand de la DB, care au fost transferate la Marub Brasov in 2000, apoi modernizate de "Remarul 16 Februarie" din Cluj Napoca.
Caracteristicile LVT-urilor:
- lungime: 13 m
- latime: 3 m
- inaltime: 3,5 m
- Locuri: 40
- greutate: 21 t
- motor: MAN 2886 UH de 220 CP

In zilele noastre, aceste tipuri de DMU circula pe relatiile Satu Mare - Bixad, Satu Mare - Halmeu. Mai putem gasi astfel de automotoare si in Timisoara si Brasov.
Cand inca linia Oradea - Baile Felix - Holod era in stare perfecta, 4 unitati de LVTuri asigurau transportul calatorilor de la Oradea pana la Baile Felix, dar de un bun timp nu mai circula.
OAB

Din câte ştiu, automotoarele serie 79 ex DB 772 / 972 "Ferkeltaxe" circulă în două variante:
-vagon motor + vagon remorcă cu post de conducere
-vagon motor + vagon remorcă cu post de conducere + vagon remorcă cu post de conducere + vagon motor
Practic, în această formulă, rolul remorcii cu post de conducere e anihilat

Iniţial, automotorul Deutsche Bahn 772 putea circula în 3 moduri:
-singur
-însoţit de remorca Deutsche Bahn 972; avantaj: capacitate sporită. La destinaţie aveau loc manevre în aşa fel încât remorca să se afle totdeauna în spatele vagonului motor, din punctul de vedere al sensului de mers
-împreună cu un alt automotor seria 772. Avantajul acestei formule era capacitatea sporită şi posibilitatea de întoarcere prin simpla rebrusare

Modificarea efectuată la noi în ţară constă în :
-desfiinţarea postului 2 de conducere al vagonului motor
-amenajarea unui post de conducere în vagonul remorcă, astfel încât rama să poatăcircula şi în regim "împins", adică cu remorca în faţă
Arhitekt

...
OAB

OAB wrote:
niţial, automotorul Deutsche Bahn 772 putea circula în 3 moduri:
-singur
-însoţit de remorca Deutsche Bahn 972; avantaj: capacitate sporită. La destinaţie aveau loc manevre în aşa fel încât remorca să se afle totdeauna în spatele vagonului motor, din punctul de vedere al sensului de mers
-împreună cu un alt automotor seria 772. Avantajul acestei formule era capacitatea sporită şi posibilitatea de întoarcere prin simpla rebrusare


Revin cu o rectificare: Asa-zisul vagon remorca a avut de la bun inceput post de conducere, fiind, de fapt, un vagon-pilot. De fapt, diferenta dintre ramele 771+971 si 772+972 in asta consta. 771 are o remorca simpla seria 971 in timp ce 772 are o remorca cu post de conducere 972. Evident, asta nu inseamna ca nu pot circula doua automotoare seria 772 in tandem. Vagonul motor permite comanda multipla
OAB

Conform celor scrise pe www.bahninfo.de unele vagoane remorca fara post de conducere seria 971 ar fi ajuns la noi in tara, fiindu-le amenajat un post de conducere. Majoritatea, insa, sunt vagoane-pilot ex DB seria 972.yyy
shoppy

Si defapt cum se numesc aceste vagoane, ori "vagon pilot" ori "vagon cu post de conducere"?
OAB

shoppy wrote:
Si defapt cum se numesc aceste vagoane, ori "vagon pilot" ori "vagon cu post de conducere"?


Se numesc:
-fie vagoane pilot
-fie vagoane de comanda
-fie vagoane cu post de conducere / remorci cu post de conducere / vagoane remorca cu post de conducere

Cele trei sintagme sunt sinonime. Termenul de "vagon de comanda" l-am intalnit pe forumul Railwayfan intr-o discutie despre MDMOT (Piroska), termenul vagon de comanda fiind folosit pentru unitatea 27-05, care are si instalatia de incalzire a ramei respective. Din pacate, discutia respectiva a degenerat intr-o cearta inutila. Termenul vagon-pilot este, probabil, fie o traducere a unui termen german, fie o traducere a unui termen francez si este folosit frecvent utilizat de Horia Radulescu. In germana, vagonul-pilot este Steuerwagen. In maghiara se zice vezerlokocsi

Asemenea rame Ferkeltaxe seria 79 ar fi binevenite, de exemplu, pe relatia Constanta-Mangalia. Conditiile oferite de o astfel de rama nu cred ca sunt mai proaste decat cele oferite de transportatorii rutieri privati care, nu de putine ori, dau dovada de o marlanie si de o lipsa de bun simt rar intalnita
diana

79-0130-9
sm-sulzer

La Satu Mare este plin de automotoarele de tipul asta.Umbla intre Satu-Mare -Bixad si Satu Mare -Halmeu.
79-119-2, 79-115-0, 79-122-6, 79-123-4, 79-137-4, 79-138-2, 79-523-5,79-524-3, 79-537-5 si 79-538-3
numai asa ca informatii.
daca doriti, am si multe poze despre ele cu detalii.
mishu88

sm-sulzer wrote:

daca doriti, am si multe poze despre ele cu detalii.


Dragă domnule pasionat,

Oricând aveţi vreo fotografie care este în legătură cu subiectul, sunteţi invitat să o postaţi pe forum, deoarece noi, cu siguranţă, vom aprecia gestul tău. O fotografie (bună) este motiv de bucurie şi de zâmbet, şi nicidecum ceva care să deranjeze.

Aşteptăm fotografiile d-voastră!
dan tm

Avind in vedere discutia de la inceputul topicului, aici in Timisoara circula in 2 combinatii
automotor+remorca cu post de conducere pe unele linii, si chiar 2 automotoare cu 2 remorci pe alte linii.
Nu am fost insa atent daca la cele care circula cite 4 ambele remorci au post de conducere si cum sint asezate in garnitura.
De la mecanici am inteles ca cele care circula cite 4 asa au venit de la Brasov, iar care sint doar automotor +remorca asa au venit.

O sa incerc sa verific care cum au post de conducere.
sm-sulzer

citeva poze despre Seria 79 die Gara Satu Mare facuta in Vara anului 2007
sm-sulzer

Interiorul unui LVT
sm-sulzer

Inca o poza cu interiorul de la un LVT din gara Satu Mare
alex

stie cineva sa-mi zica ce s-a intamplat cu 136?
Alex-DP001

Scoase in proba

Zoly87

k
dan tm

Acuma ca unele sectii au fost preluate de privati, ce face CFR cu porcusorii astia?
sulzerul1175

La Satu Mare porcusorii sunt trase la gard. Sunt 8 LVT-uri care mai sunt folosite pe Satu Mare - Halmeu si Satu Mare - Apa.
cezy

In statia Urziceni 79-0601-9,  la cel din spate nu am putut vedea numarul
calatorul

Daca tot le-au modernizat, ar putea sa le bage pe "Airport Express" la cererea care (nu prea) exista in prezent. Astfel, Desiro-ul ar putea fi folosit acolo unde este nevoie mai mare de el.
cristi CFR

Se merge pe economie de persoal, un LVT este format din 2 bucati vagon+remorca care nu pot circula separat.
Ar fi necesari 2 conductori.
La un automotor desiro e destul unul singur.

sm-sulzer

"Porcusorul" 79-105 in gara Satu Mare la data de 15.07.2008

myster2008

79-0111-9 in Lovrin:

myster2008

LVT -uri a.k.a "Porcusorii atomici "  prin Timisoara , 12.07.2009 :







myster2008

13.07.2009 :



Axel

o intrebare mai putin ortodoxa, care ma framanta de ceva vreme
Scuzati intrebarea, da WC are ?
Dr2005

Da.
sulzerul1175

122 + 522 + 516 + 116 la Satu Mare ca P4405 Satu Mare - Halmeu

TaurusFan

Dupa 6 ani LVT-urile s-au intors la Oradea. Daca in vara lui 2003 le puteam vedea circuland la Baile Felix, de ieri P4074/4071 Jibou-Zalau Nord-Oradea este compus din 4 unitati seria 79  (124 524  131 531)


cristi CFR

79-0130-9

Prisecaru Florin

79-0117-6 + 79-0517-7 (  P 7575 Marasesti - Galati )
In data de 9 decembrie 2009 in Gara Galati.


dan tm

Unde circula porcusorii astia de Galati????
Prisecaru Florin

Pai au venit ca P 7575 Marasesti - Galati .
shoppy

Nu mai dati quote la intreg mesajul anterior, este evident ca la asta se raspunde.
sulzerul1175

Senzational! LVT Modernizat!      

107+507





Dr2005

Modernizat în Photoshop?
cristi CFR

Nu, a fost licitatie pentru reparatii programate la automotoare LVT LVS(era evident cine va castiga dar e democratie asa ca trebuie facuta licitatie)
sulzerul1175

Dr2005 wrote:
Modernizat în Photoshop?


Stiam ca cineva o sa zica asta.

Dupa cum suna motorul, mai multi credem ca are motor nou, si afisaj electronic. Atat am observat noi. Sunt curios daca au schimbat ceva si la bord.
srazvi

Mie imi pare ceva normal, malaxe nu mai avem unde moderniza, le vor lua locul LVT-urile, macar un pas in fata pentru calatori ca sunt mai comode, asta daca nu le-a pus scaune de plastic  
dragosh01

sulzerul1175 wrote:
Dr2005 wrote:
Modernizat în Photoshop?


Stiam ca cineva o sa zica asta.

Dupa cum suna motorul, mai multi credem ca are motor nou, si afisaj electronic. Atat am observat noi. Sunt curios daca au schimbat ceva si la bord.

Din cate stiu eu Pisti, DA au schimbat cam tot bordul .si din cate mi-a spus un mecanic cand am venit o data cu el cu LVT-ul imi zicea ca Remarul modernizeaza un LVT cu bord nou si cu mansa ca la gogosare.....deci ....orice e posibil
AlexCta

P6104 Tecuci-Faurei

79-0520-1

Photobucket

79-0120-0

Photobucket

PS:Mai erau in remiza Faurei inca vreo 8 LVT-uri dar erau intr-o hala.
dragosh01

C[b]ateva poze facute in a 2-a cursa a LVT-urilor pe ruta Jibou - Oradea
Photobucket

Photobucket

Bumbuţul DE DEschidere/inchidere a usilor.
Photobucket

Bordul
Photobucket
[size=18]Interior[/size]
Photobucket
Nu intrebati!
Photobucket
Bloc de aparate
Photobucket
Va mai amintiti de lampile "Lucas" de la Daciile vechi?
Photobucket
Din nou butoanele
Photobucket
Interior
Photobucket
Atentie motor diesel cu fotoghină  
Photobucket
"Sifonierul" de aparate
Photobucket
Iarasi interiorul
Photobucket

Photobucket

Si acum cateva poze cu expunere lunga:
Photobucket
Photobucket
Photobucket[/b]
sulzerul1175

126 in Oradea


fzcsm

Niste poze cu LVT 79-0522-7 in Gara Oradea:
Poze din cabina:





Poze din afara:



micutul_tgv

LVT 101 :
sulzerul1175

Deci, pana acum stim despre 3 LVT-uri modernizate: 101, 107 si 108.

Cateva poze cu 117+517






Alex-DP001

79-0108+79-0508 si 79-0128+79-0528 iesind in probe de la Cluj pana la Huedin, la revizie era trecuta data de astazi 17.03.2010
fzcsm

Recent,TFG-ul a cumparat niste automotoare LVT clasa 79 modernizate la Remarul  si le-a introdus dupa 6 ani pe ruta Oradea-Baile Felix.Iata niste poze cu automotorul 79-0117-6 in Gara Oradea:





sulzerul1175

115



114



113

sulzerul1175

117+517 la Rontau


Gabry_Mafia

Frumoase poze domnu Admin
Pun si eu una
lonutz

Tren personal Satu Mare - Halmeu



sulzerul1175

Superbe fotografii Ionutz, bravo!

Ultimul tren CFR Jibou - Oradea vineri, 9 aprilie

Dr2005

Cum adică ultimul tren? Ultimul din ziua respectivă?
sulzerul1175

Poate n-ai fost atent, dar in topicul Sectiilor Neinteroperabile era vorba despre linia 413 care va fi preluata de Regional SRL. Uita-te si in topicul motoarelor Via terra si vei vedea primul tren Sarmasag - Oradea
Dr2005

Scuze.

Totuşi, îmi vine greu să cred că CFR folosea Ferkeltaxi pentru 100 şi ceva de kilometri.
cristi CFR

Uite ca foloseau pe 176 km.
dan tm

Dr2005 wrote:
Scuze.

Totuşi, îmi vine greu să cred că CFR folosea Ferkeltaxi pentru 100 şi ceva de kilometri.



Pai trebuia sa le foloseasca undeva dupa ce toate liniile Banatului nu au fost rentabile si le-a luat Regiotransul.
Trebuia facut ceva cu porcusorii, cred ca ar fi in stare sa le puna si pe rute mai lungi.
Gabry_Mafia

79-0533-4 & 79-0133-3 cu P 9663 pe podul Timis in localitatea Timiseni.
Gabry_Mafia

79-0533-4 & 79-0133-3 cu P 9663 pe podul de pe Timis in localitatea Timiseni.
dan tm

Localitatea Şag cu statia CFR Timişeni.
sulzerul1175

117-517 la Felix



Hurricane

Remarul Cluj
79-0118-4












sulzerul1175

Frumoase poze!

Acum, 118 e la Oradea ca motor de rezerva.
Dr2005

Nu pot să nu remarc că (re)modernizarea LVT-urilor e destul de serioasă. Apropo de LVT... acum vreo câţiva ani erau ceva LVT dezmembrate pe la Satu Mare (probabil cele de la Sibiu?) şi Jibou, din seria 2xx+6xx. Ce s-a întâmplat cu acelea?

Ca fapt divers, şi la Tecuci sunt extrem de multe LVT+LVS în depou la ,,ora de vârf", nu mai zic de Malaxe (acelea am înţeles că aşteaptă RK-ul). Tot ca fapt divers, la Tecuci există rotativă pentru automotoare (!).
sulzerul1175

sulzerul1175 wrote:
Acum, 118 e la Oradea ca motor de rezerva.


118



518

Tomi13leu

am fost pe ruta faurei pana aproape de tecuci cu un porcusor:D
sincer sa fiu imi plac mult aceste automotoare:)
sm-sulzer

astazi am vazut o minune la Gara Satu Mare.....
LVT 79-121 si LVT 79-127 au format personalul Satu Mare - Halmeu!
Si cele doua LVT-uri sunt modernizate.....o, mai exista minuni la CFR!
sm-sulzer

sm-sulzer wrote:
astazi am vazut o minune la Gara Satu Mare.....
LVT 79-121 si LVT 79-127 au format personalul Satu Mare - Halmeu!
Si cele doua LVT-uri sunt modernizate.....o, mai exista minuni la CFR!


din pacate nu am avut aparatul de foto la mine
sulzerul1175

Cel mai mult probabil veneau in locul Duewagului 101 care circula pe Jibou - Satu Mare - Jibou
Gabry_Mafia

79-0133-3 & 79-0533-4  79-0504-5 & 79-0104-4 cu P 2234 Timisoara- Radna aici in gara Radna.
sm-sulzer

79-121 cuplat cu 79-127 in gara Satu Mare Sud
LDE2100EGM

79-0517-7 in Gara Baile Felix:
Free image hosting powered by PostImage.org



79-0117-6 in Gara Baile Felix:
Free image hosting powered by PostImage.org



Uploaded with Free Image Hosting
truscamihai

Automotoare seria 79 (LVT) "Ferkeltaxe" ex DB

Am gasit ceva interesant :d
http://www.roter-brummer.de/798/fahrzeugliste972.php
Amiralul


Le-am luat noi si cubanezii!
shoppy

Parca in Cuba era embargou, oricum, nu cumva sa mai zica vreunu ca romanica nu e tara bananiera     .
Dr2005

Poate le-au dat donaţie... aşa au făcut şi olandezii cu nişte autobuze. În schimb, regia de transport local din Havana şi-a cumpărat MAZuri noi, deci Belarus a violat embargoul.
micutul_tgv

LVT 32 Tecuci - Făurei:
sm-sulzer


79-138 este personalul spre Apa


79 114 si 79-115 formeaza trenul spre Halmeu
MariusM

Trenuri din regionala Craiova care vor fi prestate de LVT-uri(deși în livret nu se menționa acest aspect):

C 9473: Pitești(7:22) - Slatina(9:14)
C 9474: Slatina(10:55) - Pitești(12:52)

P 9005: Pitești(3:55) - Craiova(7:2
P 9012: Craiova(15:06) - Pitești(18:50)

și probabil:
C 9486 Craiova(8:16) - Piatra Olt(9:31)
C 9487 Piatra Olt(13:30) - Craiova(14:42)

Nota bene: P 9005/9012 circulă doar rar format din LVT-uri(de obicei sâmbăta), turnusul uzual fiind astfel:

P 9012: Craiova(15:06) - Pitești(18:50)
P 9009: Pitești(19:26) - Craiova(23:25)
P 2081: Craiova(5:40) - Valea Sadului(8:47)
P 2094: Valea Sadului(12:51) - Craiova(16:00)
P 9472: Craiova(19:10) - Pitești(22:50)
P 9005: Pitești(3:55) - Craiova(7:2
alex.alexus.tm

MariusM wrote:

P 2081: Craiova(5:40) - Valea Sadului(8:47)
P 2094: Valea Sadului(12:51) - Craiova(16:00)


Esti sigur ?  E linie electrificata in totalitate, cum sa circule LVT?
MariusM

alex.alexus.tm wrote:
MariusM wrote:

P 2081: Craiova(5:40) - Valea Sadului(8:47)
P 2094: Valea Sadului(12:51) - Craiova(16:00)


Esti sigur ?  E linie electrificata in totalitate, cum sa circule LVT?


Prin faza cu turnusul uzual al garniturii, nu mă refer la LVT-uri, ci la faza când circulă cu vagoane.
Alex-DP001

4 bucati iesite in probe pana la Huedin



LDE2100EGM

Le-am vazut sambata, cand am plecat din Cluj Napoca, la iesirea din depou. Are cineva idee pe ce ruta vor circula ?
puscasflaviu

79-0521-9 in Sarmasag sosit cu P4094.
MariusM

LDE2100EGM wrote:
Le-am vazut sambata, cand am plecat din Cluj Napoca, la iesirea din depou. Are cineva idee pe ce ruta vor circula ?


Cele două perechi se află la Pitești. Le-am văzut astăzi venind de la Slatina(PM 9474).
LDE2100EGM

Multumesc pentru informare !
MariusM

LVT 103-503(Pitești)



LVT 137-537(idem)

sulzerul1175

118+518, P15240

paall

1. ce capacitate are un astfel de automotor ?
2. este loc de o bicicleta sau un carucior de bebe in spatiul de la usi ?
3. Cum e cu nasii, un nas la cate automotoare ?
Axel

Quote:
1. ce capacitate are un astfel de automotor ?
2. este loc de o bicicleta sau un carucior de bebe in spatiul de la usi ?
3. Cum e cu nasii, un nas la cate automotoare ?

1. 40 de locuri in fiecare vagon
2. Da, este loc in spatele automotorul destul. Chiar si pentru 2-3 biciclete
3. nu stiu cum e la CFR, insa la TFG este un singur nas pe tot trenul (cand circula LVT+LVS)
Prisecaru Florin

Axel wrote:
Quote:
1. ce capacitate are un astfel de automotor ?
2. este loc de o bicicleta sau un carucior de bebe in spatiul de la usi ?
3. Cum e cu nasii, un nas la cate automotoare ?

1. 40 de locuri in fiecare vagon
2. Da, este loc in spatele automotorul destul. Chiar si pentru 2-3 biciclete
3. nu stiu cum e la CFR, insa la TFG este un singur nas pe tot trenul (cand circula LVT+LVS)


Eu la CFR pe regionala  Galati am prins la o garnitura de doua LVT cate un nas pe fiecare automotor.
sulzerul1175

Eu cand am fost la Halmeu, trenul era format din 116+516+522+122 si erau doi nasi. Faceau "naveta" la fiecare statie intre LVT si LVS.
micutul_tgv

LVT 1 de Tecuci, ca tren 7570 Galați - Mărășești:


Este chiar o inscripție pentru biciclete lângă ușă...
stefan_br

LVT-uri la Barbosi pentru P7575 Marasesti-Galati (februarie 2011)

79-0107-7+79-0517-8, ambelea apartin de Tecuci.

Alex-DP001

Astazi au iesit in probe din Remarul 16 Februarie in statia Cluj Napoca 2 perechi LVT, 130+530 si 135+535.Voi revenii cu poze in decursul zilei de maine.
cristi CFR

sulzerul1175 wrote:
Eu cand am fost la Halmeu, trenul era format din 116+516+522+122 si erau doi nasi. Faceau "naveta" la fiecare statie intre LVT si LVS.


Si calatorii o data cu ei , dar in sens invers.
sulzerul1175

Ar fi fost culmea  
Alex-DP001

130+530 si 135+535 iesite in probe pe distanta Cluj Napoca-Huedin




       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania Page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR