Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
sulzerul1175

Automotoare seria 92 (Duewag) ex DB

Salutari!

Deschid acest topic pentru a afla mai multe informatii despre acest tip de DMU, cel cumparat second-hand din Germania, mai exact automotoarele seria 92 (Duewag)


Automotorul seria 91-92


In 1995, CFR a cumparat doua bucati de automotoare tip VT 628.4 din Germania. Aceste tipuri de autoomotoare au motor de MTU V12, care permite trenului ca sa atinge viteza maxima de 120 km/h. Pana in 2003, unul dintre automotoare circula pe relatia Oradea - Cluj Napoca, iar alta pe Cluj Napoca - Satu Mare. In aceste zile, Duewag-urile apartin depoului din Jibou, iar circula pe traseul Jibou - Satu Mare si Jibou - Sarmasag.

Poate cineva ne ofera si alte informatii despre aceste automotoare!

Toate cele bune!
(((Dj_Tibi)))

Pentru inceput eu cred ca e foarte bun. Mai multe poze despre aceste dmu-uri puteti gasi aici: http://pisti91.myfreeforum.org/about126.html  pozele sunt facute de mine si de Pisti in Satu Mare
srazvi

Automotoarele Duewag au fost primele aduse noi dupa 89 si introduse ca IC pe relatia Timisoara-Radna-Arad-Oradea-Cluj si retur din 1995 pina in 1999, deoarece pe relatia Timisoara-Arad  nu circulau trenuri decit Timisoara-Aradu Nou, timp in care se executau lucrari de schimbare a podului timisorii din Arad. Pe vremea aceea se scurta timpul cu o ora fata de alt tren, nemaifiind necesara rebursarea in Radna.
Odata terminat podul timisorii, cele doua automotoare Duewag au trecut la regionala Cluj(probabil tot de Cluj apartineau si cind au facut IC Cluj-Timisoara) si circulau ca R Cluj-Baia Mare-Satu Mare-Carei-Jibou-Cluj.
Din 2004 cele doua Duewag au ajuns P Jibou-Satu Mare si retur
In ceea ce le priveste, sint mai comode ca un Desiro  
ldh1250

clasa 92(duewag)exDB

Eu am calatorit acum o saptamana cu un accelerat Timisoara nord-Baia Mare.am vrut sa ajung din oradea la jibou(orasul in care am stat pana acum 1 an)si am ales sa ma duc cu acceleratul pana la baia mare la ora 19:03 din oradea.la ora 23 si ceva eram la baia mare,iar de acolo am plecat cu un siemens duewag.Feri,un prieten al tatalui meu,m-a lasat sa intru in cabina si era super.Dar,din cate am inteles eu unul dintre ce 2 automotoare are probleme grave,iar cel cu care am venit are probleme la radiator.tati lucreaza la depoul din jibou si,mi-a spu ca de vreo 3 ori au scos radiatorul si l-au curatat(era infundat) dar tot se incalzeste.dar am ajuns cu bine si,pacat ca au ajuns trenuri personal si,pacat ca exista doar 2 automotoare..le ador.
-------------------------
imi plac mult automotoarele clasa 92:D
MariusM

srazvi wrote:
Automotoarele Duewag au fost primele aduse noi dupa 89 si introduse ca IC pe relatia Timisoara-Radna-Arad-Oradea-Cluj si retur din 1995 pina in 1999, deoarece pe relatia Timisoara-Arad  nu circulau trenuri decit Timisoara-Aradu Nou, timp in care se executau lucrari de schimbare a podului timisorii din Arad. Pe vremea aceea se scurta timpul cu o ora fata de alt tren, nemaifiind necesara rebursarea in Radna.
Odata terminat podul timisorii, cele doua automotoare Duewag au trecut la regionala Cluj(probabil tot de Cluj apartineau si cind au facut IC Cluj-Timisoara) si circulau ca R Cluj-Baia Mare-Satu Mare-Carei-Jibou-Cluj.
Din 2004 cele doua Duewag au ajuns P Jibou-Satu Mare si retur
In ceea ce le priveste, sint mai comode ca un Desiro  


Erau două automotoare de acest tip. Unul a fost alocat Aradului și circula pe Arad - Timișoara(R) și Timișoara - Cluj(IC și mai tārziu R) și celălalt Craiovei, care īn 95 a circulat pe Craiova - Curtea de Argeș ca A sau IC și īn 96 ca R pe rutele Craiova - București(RM 892/891) și Craiova - Rāmnicu Vālcea(922/921), ulterior ca A pe Craiova - Calafat, dar īn 98 cānd s-a reorganizat CFR-ul și depoul Craiova a devenit depou de marfă, singurul de călători fiind depoul Pitești, automotorul a fost alocat depoului Cluj circulānd pe rute ca Cluj - Satu Mare(R 641/642) sau Cluj - Oradea(1935/1936)
OAB

Din cate stiu, automotorul care apartine de Cluj e detasat. Relatia Cluj-Baia Mare-Satu Mare este deservita de Desiro. Duewag-ul respectiv circula pe relatia, teoretic, pe relatia Jibou-Satu Mare.
Legat de aces tip de automotor. Din informatiile pe care le am, s-a incercat montarea unui al doilea motor (pe unitatea B), dar nu s-a reusit sincronizarea acestui cu motorul existent din fabrica. Daca informatia respectiva e adevarata, nu inteleg logica motorizarii unitatii B avand in vedere ca automotorul a fost gandit ca avand o unitate motoare si una pilot (remorca cu post de conducere), nu doua unitati motoare.
sulzerul1175

Ambele uniati, adica 92-0101 si 92-0102 sunt al depoului Jibou. Din surse sigure am aflat ca 101 are probleme technice, si doar 102-ul circula.
shoppy

Pai logica motorizarii unitati remorcate e dea spori puterea motoare a automotorului si de a scadea efortul motorului original.
dan tm

Anul trecut am vazut unul in depoul Jibou si celalalt circula pe ruta, Satu Mare - Carei-Sarmasag-Jibou.
florin.mihai

Ma bucur ca exista oameni care apreciaza aceste automotoare pe care eu le consider cele mai reusite achizitii ale CFR. O veste buna (sau poate mai putin buna, pentru unii): cateva zeci  de automotoare din acestea (construite in mai multe variante) vor circula pe multe linii interoperabile din Romania, alaturi de Desiro si un alt tip de automotor de provenienta franceza. Deja contractul pentru achizitionare se afla in curs de aprobare.
sulzerul1175

Am auzit si eu vestea de la prietenul meu mecanic din Satu Mare. Dar din cauza ca nici el nu era sigur, n-am publicat nici eu informatia. Dar am sa-l informez

Multumim!
Dr2005

florin.mihai wrote:
cateva zeci  de automotoare din acestea (construite in mai multe variante) vor circula pe multe linii interoperabile din Romania, alaturi de Desiro si un alt tip de automotor de provenienta franceza. Deja contractul pentru achizitionare se afla in curs de aprobare.


Hmm... ce rost ar mai avea ca CFR sa cumpere automotoare DIesel, cand sectiile neinteroperabile se inchid, iar cele interoperaile au prea multi calatori ca sa ii bagi intr-un automotor. Īn plus. avem 120 de Desiro, care merg la toate rangurile (de la P la IC).
Automotoare frantuzesti... poate la RegioTrans.
florin.mihai

Sunt inca suficiente sectii de remorcare neelectrificate unde asemenea automotoare sunt necesare. Vestea proasta e alta insa: Sulzerele o sa dispara, treptat, de la remorcarea trenurilor de calatori. Deja cateva au fost vandute la operatori privati, dupa ce SNTFC a facut un studiu in urma caruia a rezultat ca sunt inutile. In viitorul nu foarte indepartat SNTFC va intra intr-o criza de vagoane, mai ales pe scurt parcurs iar aducerea de automotoare nemtesti este o solutie pentru a face fata crizei. Desigur, si RegioTrans-ul si alti operatori vor profita de generozitatea francezilor asa cum va profita si SNTFC. Se anunta un viitor interesant in domeniu feroviar cel putin din punct de vedere al diversitatii materialului rulant.
sulzerul1175

Am creat un topic nou in Diverse pe numele 'Materialul rulant al CFR-ului" ca sa nu mai fiti off-topic.
sm-sulzer

92-502-2 in Gara Satu Mare, se pregateste spre drum catre Jibou la data 1 august 2007

sulzerul1175

92-0501 la Satu Mare, tot pe Jibou - Satu Mare - Jibou:






claus

E o veste buna incercarea de rentabilizare a liniilor neinteroperabile prin aducerea acestor vehicule.
Experienta exploatarii din Germania si cei 13 ani pe liniile CFR (in care aceste vehicule au trecut de la IC la personal), precum si "lectia" data de operatorii privati prin utilizarea eficienta a ramelor foste SNCF nu sunt aspecte de neglijat.

Aparitia operatorilor privati pe liniile CFR a aratat ca poti opera eficient un trafic de persoane de mic parcurs daca ai o strategie, daca ai cu ce (si ma refer aici la automotoare) si daca ai interes (ceea ce la privati exista in "cantitate" mult mai mare decat la compania de stat).

Solutia DUEWAG , chiar si rame SH e mai mult decat acceptabila. O prefer oricum sistarii traficului si inchiderii liniei.

Pentru ca la inceputul subiectului s-a vorbit de inceputurile celor 2 rame in Ro, mai adaug ca acestea au ajuns in Ro la sfarsitul lui 1994. Au trecut prin probe, inclusiv pe celebrul poligon Faurei (proaspat redeschis in ajun de campanie cu multa pompa), si pe linii ale regionalelor Cluj si Craiova.

Eu le-am cunoscut prima data in ipostaza de IC Craiova-Pitesti- Curtea de Arges in primavara lui 1995. Este interesant cum au debutat aceste doua rame in aceasta ipostaza si cum romanul s-a obisnuit incet-incet cu conceptul de IC chiar daca la vremea respectiva putini stiau ca rolul acestor rame este de trafic reginal (personal sa-i zicem acum) si ca li se atribuise un rol mult peste conditia lor. La bord gaseai un ziar, primeai un suc (acele sticle foarte mici de la frutti-fresh pe care nu le-am mai vazut de ceva vreme nicaieri) si o napolitana... Era silentios, cald, curat. Era oricum mai mult si mai bine decat pe rapidele care acopereau in '95 directia sus-mentionata.
Am regasit una din rame in 2004 in Cluj, de data asta retrogradata la stadiul de personal. Singura schimbare: un parbriz spart. In rest, la fel de silentioase, curatele si extrem de placute in interior.
Si din nou am constatat cat de bine isi face treaba suspensia Talbot pe liniile noastre.

Si sa nu uit, rezultatele obtinute in perioada 1995-1998 cu Duewag-urile au stat la bazaaietului de sarcini elaborat de AFER privind motorizarea liniilor CFR, studiu care a dus la implementarea automotoarelor, dupa 60 de ani, din nou in Romania.
sm-sulzer

92-501 in gara Satu Mare la data de 15.07.2008 ....astazi am regasit pozele    


sulzerul1175

92-0102-1 la Oradea  


sulzerul1175

Din nou aici:




Mr._Hockey

On which line I can see Class 92?
sulzerul1175

You can see Duewags on Jibou - Oradea and Jibou -   Satu Mare lines.

P 4082 : Satu Mare 3:18 - Jibou 6:58
P 4083 : Jibou 3:29 - Satu Mare 7:00
P 4084 : Satu Mare 14:40 - Jibou 18:03
P 4085 : Jibou 19:06 - Satu Mare 22:39

and..

P 4071 Oradea 4:05 - Jibou 9:34
P 4074 Jibou 12:28 - Oradea 18:05
sulzerul1175

P4074 din nou format din 92-0102-1


sulzerul1175

P4071:

Simleu Silvaniei:




La Sarmasag:



P4074, la Sarmasag:

dragosh01

Photobucket
lonutz

92-0502 sosind de la Satu Mare pe un personal, spre bucuria mea (ma asteptam sa vad LVT). Imi plac mult aceste automotoare, mai demult faceau drumuri pe relatia Baia Mare - Cluj si aveau rang de rapid. Sunt confortabile.






sulzerul1175

Ooo frumoasa captura Ionutz   Pacat ca se defecteaza foarte des. Poate prinzi si Duewagul 101.
lonutz

Mersi Pisti...Imi plac mai mult ca porcusorii, chiar si ca desiro..
lonutz

Iata si pe 101 in Satu Mare, am calatorit cu el la Halmeu





In cabina

dragosh01

Un video foarte frumos cu un Duewag.
LDE2100EGM

Un filmulet de la mine:
sm-sulzer



in gara Satu Mare, formeaza trenul personal spre Jibou
puscasflaviu

92-0102-1 la Sarmasag.

AlexCta

Pentru numele lui Dumnezeu ,sper ca nu incepi sa postezi si aici poze care nu iti apartin ca pe un alt forum!
sulzerul1175

Buna observatie Alex, bravo.

Puscasflaviu, ai un avertisment din cauza postarii fotografiilor care nu iti apartin, fara mentionarea autorului.
Alex-DP001

Si la topicul locomotive din seria 60 si 62 a pus o poza cu 60-0456 care nu ii apartine.
tudor_vl

92-0101-3 in statia Letca cu P 4423 Dej Calatori - Jibou
dan tm

puscasflaviu nu e cumva acelasi puscasu de pe trenuletz unde posta la greu pozele mele?
Electrica675

Ba da!
puscasflaviu

Gata nu o sa mai postez ce nu imi apartine si va rog sa nu mai deschideti acest subiect.
DonVILLy

Se pare ca un Duewag a mers la Bucuresti din cate vad intr-un video.

Este la minutu 5:31 , video-ul nu imi apartine ci ai apartine lui Stefan Stanescu.
puscasflaviu

Ce sa caute oare Duewag in aceea zona,sper sa se mai intoarca acasa la Jibou.Este automotorul meu preferat.Daca cumva stiti mai multe informatii despre acea calatorie spre Bucuresti va rog sa scrieti in acest topic.
puscasflaviu

Din cate am aflat Duewag-ul a fost transferat la Depoul Bucuresti Calatori.
TaurusFan

Este vorba de 92-0101. Sa vedem cand va reaparea in circulatie daca zici ca a fost transferat la BC.
puscasflaviu

Da asa stiu din spusele unui mecanic din Jibou si va urma sa transfere si cealalta bucata la Bucuresti Calatori.
sergiu

Da pentru ce o sa le foloseasca BC?
puscasflaviu

Pai din spusele mecanicului au spus ca le transfera la schimb cu niste Desiro ce apartin de BC dupa ce le-au uzat ei vreau sa la transfere la dep. Jibou in schimbul celor doua Duewag-uri si o sa le foloseasca ma gandesc la traficul de calatori pentru ca nu le-au dus acolo pe degeaba.
Dr2005

Tare īmi e să nu le bage pe Olteniţa, că tot se zvoneşte că vor fi automotoare pe acolo. Că alte personale cu automotor de pe la noi nu sunt decāt cele de Giurgiu.
dan tm

apoi pentru Oltenita puteau sa aduca ceva LVT-uri de pe aici sau ceva Malaxe nu sa strice Duwagurile.
sergiu

Oare le baga pe amandoua odata ca la noi poti numara mai nou oameni intr-un desiro  
Zoly87

Pe data de 14.06 92-0102 facea trenul personal 4084 Satu Mare-Jibou:
sergiu

Azi cand ieseam de la scoala am vazut in coada unui marfar un automotor VT628 rosu.Din pacate nu aveam aparatul la mine.Are cine idee despre ce e vorba?
sounder

A ajuns acum la Remarul 16 Februarie!
tram

A fost filmat acel marfar in Bratca  

MarianD

Da, automotorul se afla momentan in Remarul, face parte dintr-un lot mai mare, probabil pentru TFG.

Am urcat si eu azi pe la 16 pe el, interiorul este impecabil. Vom analiza aspectele tehnice probabil in cursul lunii, insa pot spune ca e un automotor impecabil.  
tram

Nu se site inca pe ce ruta va circula?
MarianD

tram wrote:
Nu se site inca pe ce ruta va circula?


Ba cum sa nu, maine la 8 este dat la tren. Pe relatia Iasi-Bucuresti via Timisoara.  
sulzerul1175

MarianD wrote:
tram wrote:
Nu se site inca pe ce ruta va circula?


Ba cum sa nu, maine la 8 este dat la tren. Pe relatia Iasi-Bucuresti via Timisoara.  


   

@Tram: daca nu se stie nici macar la ce operator va fi... atunci cum s-ar stie pe ce ruta va circula?
Dr2005

De ce titlul topicului este Automotoare [...] ex-DB? Că cele două venite ,,demult" au fost noi (adică īnainte de livrarea către DB au fost aduse pentru probe īn Romānia şi apoi cumpărate de către CFR, nu au circulat niciodată pentru DB)?
Jurnal Feroviar Nr. 11/2001 wrote:
in anul 1994, SNCFR a achizitionat din Germania doua garnituri Duewag/ Siemens din productia curenta pentru DB a seriei a patra, 628/928


Legat de automotorul second hand, dacă va fi reparat la Cluj normal ar fi să circule īn zona Clujului o perioadă.
tram

@ sulzerul1175 [Off-topic] Din cate imi aduc aminte, alta data cand s-au adus automotoare s-a stiut de la inceput la ce operator vor fi si chiar si ruta pe care vor circula. N-am avut de unde sa stiu ca de data asta nu va fi la fel. [/Off-topic]
puscasflaviu

92-0502-2 Zalau Nord  cu R4084,29.04.2012

Hurricane

Salut,

Era intr-un tren CFR Marfa.
Brazi 25.10.2012



sulzerul1175

Nu e cumva cel de la Remarul?
TaurusFan

E cel care a fost in Remarul.
sulzerul1175

Si cu ce ocazie pe acolo? Ce intentii au oare cu automotorul?
MarianD

Automotorul Duewag, cel care a fost in Remarul 16 Februarie, va merge la Atelierele Grivita pentru o presupusa modernizare. Presupun ca il duc direct, sau il tin un pic si prin Bucuresti Triaj.
Dr2005

Parcă tot acolo au mers pentru reparaţie şi 92-urile CFR-ului.
MarianD

Nu, alea au avut reparatie la Cluj, la Remarul 16 Februarie prin anii 2000.
sulzerul1175

Sa reinviem topicul dupa 5 ani.

Duewag 482 al IRC ( interregional calatori ) pe relatia Oradea - Suplacu de barcau


sulzerul1175

Grosswardein Hauptbahnhof  





       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR