Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Material Rulant din Strainatate
sulzerul1175

Automotoare straine

Bzmot 355 in Valea Lui Mihai. Circula intre Debrecen - Valea Lui Mihai

OAB

Detaliu al vagonului de mijloc al unităţii reversibile 4020 (vagonul motor)/7020 (vagonul de mijloc)/6020 (vagonul remorcă cu post de conducere)

OAB

Două vagoane cu post de conducere seria 6020 legate între ele, fotografiate de mine în Gara de Nord a Vienei:


Ramele 4020/7020/6020 nu circulă niciodată singure, ci totdeauna legate între ele, rezultând astfel un tren din 6 module. Cel mai frecvent mod de a lega două rame este cel ilustrat în poza de mai sus: remorcile cu post de conducere se comportă, în acest caz, ca nişte vagoane de mijloc. Uneori, circulă în formula 6020+7020+4020+6020+7020+4020, situaţie în care vagonul cu post de conducere 6020 este folosit ca atare.
tiberio

nu stiu cum sa pun poze aici, sunt nou si nu ma prea pricep spuneti-mi si mie va rog
sulzerul1175

Bine ai venit pe forum, Tiberio!

Pozele le poti incarca foarte usor: cand scrii un mesaj, sub message body apare un link "Add image to post". Dai click pe  link si mai departe e foarte usor.
tomi_ms

Cunoaste cineva mai in detaliu automotoarele unguresti MDmot ("Scufita Rosie")?

Am vazut cateva fotografii cu ele pe diverse situri (trains.hu, railfaneurope, etc) si tot nu le inteleg. Nu stiu ce diferenta e intre un tren normal si un MDmot la vagoane, pentru ca de obicei pozele au in prim plan...locomotiva.
Mai ciudata e unitatea motoare, care mi se pare pur si simplu o locomotiva. Totusi, pare sa aiba usi duble... Sa aiba oare locuri pentru calatori?

Are cineva detalii?
Multumesc.
sulzerul1175

MDmot-ul are acel sistem Push-pull cum are si V43-ul cu rama BDt.
Rama Btx nu functioneaza fara locomotiva MDmot din cauza ca Btx n-are motor. Insa MDmot poate trage trenuri fara rama Btx. La fel si V43.

Cat despre chestia cu usi; sigur ca are locuri pentru calatori, e ca si un Desiro fara motor.

Pentru cei care nu stiu automotorul din cauza:


tomi_ms

Multumesc, e excelenta poza, acum am inteles totul
Pe toate fotografiile pe care le-am vazut, aparea capatul cu locomotiva, si nu se vedea prea evident ca are cabina si la celalalt capat, ma intrebam de ce e automotor
Ramane totusi intrebarea cu usile duble de la locomotiva.

Daca tot am intrat pe topic, pun si un automotor FIAT din Italia. Apartine de Ferrovia Centrale Umbra care asigura legatura orasului Perugia cu localitatile din zona.
claus

Tomi, confuzia vine si din catalogarea ei ... atipica. In mod obisnuit ramele push-pull nu sunt automotoare. Automotorul implica prezenta grupului propulsor (motor si actionari) pe un sasiu care are si functie de transport persoane. Evident aici nu e cazul.

In acest caz masina poarta serie de automotor (pentru ca e permanent cuplata cu rama care altfel nu ar functiona) si capatul cu post are serie de remorca automotor. Spuneam, e un caz atipic.

Tot in Ungaria vei vedea rame push-pull trase/impinse de V43 unde masina nu mai are serie de automotor, ci  de locomotiva.
tomi_ms

Intre timp am gasit poze cu rama Btx trasa de diverse locomotive dar chiar si impinsa (!) de M41. Si in articolul de pe wikipedia (versiunea in maghiara) am gasit si explicatia pentru usile mari ale MDmot-ului (locomotivei), si intr-un fel si pentru codificare. Se spune ca de fapt unitatea a fost proiectata ca "automotor cu spatiu pentru transport bagaje" sau ceva de genul acesta ("poggyaszteres motorkocsi" / "poggyaszmotorkocsi"). Astfel se justifica partial clasificarea locomotivei ca automotor.
Prometheus

Btx 037 la Debrecen:
explorator021

A fost o apariţie interesantă la Cluj. Iar dacă nemţii au avut încredere să-şi lase automotorul pe mâna Remarului, înseamnă că Remarul o fi într-adevăr o firmă bună.


Acum vin şi eu cu automotorul străin. Vă prezint automotorul cu care am călătorit de muuulte ori şi de care mi s-au legat mai multe amintiri.

Automotorul EN-57


Automotoarele EN 57 au fost fabricate în Wrocław, Polonia între anii 1961 şi 1993. În total s-au fabricat 1429 de bucăţi. Este un automotor electric compus din 3 vagoane, dintre care uul este vagonul motor. Fiecare vagon este împărţit în 3 compartimente.(Informaţiile le-am preluat de pe:  http://pl.wikipedia.org/wiki/EN57).

 Automotoarele EN 57 sunt deţinute de PKP, servind ca trenuri personale pe distanţe scurte. Şi acum vin cu pozele mele:





Un EN 57 vechi lângă unul modernizat:



#¤#######


Interiorul unui EN 57 vechi:



Băncile sunt destul de moi, comode. Sincer mi-a plăcut să călătoresc cu acest automotor,... atunci când nu aveam bagaje grele şi nu era înghesuială. Am prins de câteva ori aşa o înghesuială, de stăteam ca nişte saci de cartofi Bine, asta nu ţine de automotor.
 Dar un lucru care ţine de acest automotor: în mers cam zgâlţâie. bine, dacă eşti doar călător, nu te deranjează. Zgâlţâiala se simte atunci când vrei să filmezi din tren şi din cauza trenului tremură şi camera.
În rest, după cum am zis, are bănci comode şi mi-a plăcut să călătoresc cu el.




Iată şi varianta modernizată EN 57:




şi interiorul:



Varianta modernizată e mai stabilă, adică nu trepidează aşa de tare, e mai izolat fonic. Scaunele seamănă cu cele de Desiro, atât la înfăţişare(dacă vă uitaţi bine), cât şi la confort. De fapt, când eşti în aşa ceva, te cam simţi ca într-un Desiro.
cristi CFR

dan tm wrote:
Pai unde am vazut un link spre un articol din ziar din zona Cimpulung Moldovenesc, unde era un interviu cu careva de la CFR ca Z -urile alea 58 au costat 800.000 euro?
Nu-l mai gasesc acuma.


http://www.evz.ro/articole/detali...9358/Orient-Express-de-Ilva-Mica/
cristi CFR

Ce a ramas dintr-un automotor ARPAD
http://translate.googleuserconten...LkJrhgEysxFh_W69IFnjIcCTJpkULOZvQ
micutul_tgv

dan tm wrote:
CFR modernizeaza LDH uri, Malaxe, a adus LVT-uri, pentru ce daca liniile trec la Regiotrans?

Poate din cauză că au început să le plaseze chiar și pe interoperabile, exp: Mărășești - Tecuci - Galați (LVT). Traficul de călători pe multe trenuri în diferite zone a scăzut foarte mult, motiv pentru care utilizarea unor automotoare deobicei Desiro sau rame seria 58 reduce din impactul fluxului scăzut de călători, prin raportul consumului redus.

cristi CFR wrote:
Pai eu nu stiu cat sunt de ieftine 58 in exploatare daca aproape la 2-3 zile crapa la Arad si tot repara pe ele de nu mai termina...

Cam ghinion cu cele de la Arad, la Brașov spre exemplu nu prea pică deloc ramele, la Galați rama 58 care merge la Buzău e aceași de luni de zile (1013 parcă), și circulă zilnic exceptând duminica, când se fol Electrică cu 5 vag datorită nr. ridicat de călători !
shoppy

1013 nu e cea de la Bucuresti, impreuna cu 3001 si 3002?
micutul_tgv

Corect... am greșit eu, era vorba despre 1011 !
Prisecaru Florin

Jumatate de automotor D1 a CFM indreptandu-se spre Remar Pascani pentru modernizare.


DMU D1-737-1 (CFM) by FlorinIS2011, on Flickr
Bobby

OMFG asta da captura...  
Insa de ce nu l-au trimis intreg... care e ideia..
Dr2005

Poate nu se mai aisura procentul de frânare dacă puneau tot automotorul. Sunt curios unde vor face probele cu el, probabil pe Socola - Ungheni.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Material Rulant din Strainatate
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR