Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
OAB

Automotorul seria 91 (AM 282) "MARUB"

1. Este cunoscut şi cu denumirea de AM 282
2. Şasiul este cel al drezinei UAM 215 MB
3. Este diesel-mecanic, schimbarea treptelor de viteză făcāndu-se cu ajutorul unor butoane; nu pot spune dacă este vorba de o cutie semiautomată sau automată
4. A fost criticat destul de vehement īntr-unul din numerele Jurnalului Feroviar
5. Iniţial, a avut numărul de serie 96, apoi 93 iar īn prezent 91
6. Există un singur exemplar: 91-0001-7, care face servici īn zona Timişoarei
cristi CFR

91-0001-7 este retras temporar din circulatie din cauza unui tangaj foarte mare ,care poate duce la incalecarea tampoanelor
Cutia de viteza este automata ca la automotoarele seria 78-1000
Electrica335

Re: Automotorul seria 91 (AM 282) "MARUB"

OAB wrote:

6. Există un singur exemplar: 91-0001-7, care face servici īn zona Timişoarei...


si inca unul la Brasov, cu cutie manuala, fost seria 95 actual seria 99.
OAB

Quote:
si inca unul la Brasov, cu cutie manuala, fost seria 95 actual seria 99.


Cānd i-au schimat transmisia? pe JF se spunea că AM 282 H ar fi avut transmisie hidraulică:
Quote:
Numere de serie pe calculator

La mijlocul anilor '70, CFR a introdus o noua schema de numerotare, pe calculator, pentru vehiculele motoare, schema bazata pe recomandarile facute de UIC. Ea se compunea dintr-un numar de serie cu doua cifre, urmat de un numar de ordine cu patru cifre si o cifra de autocontrol. Pentru automotoare au fost alocate urmatoarele numere de serie:
Automotoare Diesel:
75, pentru vagoane motoare ce compun rame (Ade);
76, pentru remorci (vagoane de mijloc);
77, pentru automotoare pe doua osii seria 900;
78, pentru automotoare pe patru osii seriile 750 si 1000;
79, pentru automotoare pe doua osii noi tip AD 20 (initial, acordat automotorului Regal M1+M2, apoi automotoarelor electrice ale liniei Podgoria);
95, pentru prototipul MARUB cu transmisie hidraulica;
96, pentru prototipul MARUB cu transmisie mecanica (initial, acordat trenului automotor Bam M5/M6);
97, pentru automotoare pe doua osii noi tip AD 2x18.
Automotoare electrice:
55, pentru automotoare cu cabina de conducere, fara pantograf;
56, pentru automotoare fara cabina de conducere, cu pantograf;
57, pentru remorci (vagoane de mijloc).
Pentru automotoarele electrice ale liniei inguste Arad - Pancota/Radna a fost utilizat numarul de serie 79, pana la radierea acestora din parcul CFR, ulterior numarul fiind folosit pentru constructiile noi AD 20.
Remorcile pentru automotoare au primit numere UIC cu 12 cifre, fiind considerate vagoane de calatori.



Un alt articol de pe JF,  critic (aş pute spune chiar dur) la adresa ambelor automotoare MARUB, articol care datează de pe vremea cānd 91 era 96 iar 99 era 95:


Quote:
In anul 1995, firma constructoare de utilaje de cale si de vehicule de serviciu MARUB din Brasov, totodata unitatea reparatoare a automotoarelor CFR, construieste un prototip de automotor pe doua osii avand numarul 96-0001-6, bazat pe sasiul motorizat al utilajului UAM 215. Tocmai aceasta origine ii confera un aspect cam... cocotat, avand podeaua si caroseria situate mult deasupra axului tampoanelor. Amenajarea interioara, cu fotolii tapisate, de autobuz interurban, au determinat Serviciul Comercial al CFR sa inscriptioneze clasa I pe vagon, desi inmatricularea vehiculului este Bm mot 96-0001-6! Motorizarea sasiului poate fi realizata in varianta cu transmisie mecanica si motor Diesel de 215 CP sau cu transmisie hidraulica si motor Diesel de 282 CP, ambele in licenta MAN, provenite din industria de autocamioane. Vagonul, in asociere cu o remorca pe doua osii tip MEVA, a fost utilizat experimental in anul 1996, ca tren accelerat A 1895/1894, pe ruta Bucuresti Nord - Campulung, apoi ca tren accelerat AM 1598/1597, pe ruta Bucuresti Nord - Targoviste, fiind in final retras si utilizat ca tren de serviciu pentru Snagov sau pe centura.

In anul 1997, MARUB a construit si prototipul cu transmisie hidraulica, asemanator cu primul, codificat de fabrica AM-282-H-002 si inmatriculat la CFR ca Bm mot 95-0001-8. Dupa numeroase parcursuri de proba pe liniile din jurul Brasovului (Rupea, Zarnesti, Intorsura Buzaului, Covasna, Malnas si chiar Predeal), s-a concluzionat ca automotorul nu este apt pentru circulatia pe linii cu rampe mari, producandu-se frecvent supraincalziri ale motorului, transmisiei si ale instalatiilor anexe, chiar si rotirea unui bandaj ca urmare a unor patinari repetate. La una dintre cursele de proba pe linia Brasov - Zarnesti, automotorul a surprins un autovehicul la un pasaj la nivel, in urma impactului fiind avariat. Dintre automotoarele utilizate pe parcursurile de calatori, mentionam trenul accelerat Brasov - Malnas Bai si cursa pe distanta Brasov - Zarnesti (doua parcursuri dus/intors pe zi).

sulzerul1175

Aceste tipuri de automotoare au circulat pe relatia Oradea - Baile Felix pana in 2002, dupa acesta au fost schimbate pe LVT-uri   Mai tin minte, cand eram in clasa 6-a, am vazut intr-o dupa-masa automotoarele, plecand in directia Oradea Vest (apoi in Timisoara). Dar de atunci nu s-au intors la Oradea  

O poza cu 93-0001 (sau 91-0001) iesind din depoul Oradea (Poza facuta de Romain Viellard):
cristi CFR

Astazi l-am vazut pe 91-0001 in depou in partea pentru electrice la cabina 1 langa un 060-DA clasic CFR Calatori  pe o infundata    , sper sa il repare era un automotor foarte comod  
MariusM

pisti91 wrote:
Aceste tipuri de automotoare au circulat pe relatia Oradea - Baile Felix pana in 2002, dupa acesta au fost schimbate pe LVT-uri   Mai tin minte, cand eram in clasa 6-a, am vazut intr-o dupa-masa automotoarele, plecand in directia Oradea Vest (apoi in Timisoara). Dar de atunci nu s-au intors la Oradea  

O poza cu 93-0001 (sau 91-0001) iesind din depoul Oradea (Poza facuta de Romain Viellard):


Automotorul 91 a circulat īn vara lui 2002(deci, din mai pānă īn august) și pe raza depoului Pitești(la Curtea de argeș și Cāmpulung).
Zoly87

k
cristi CFR

Este cel cu transmisie mecanica, cel cu transmisie Hidraulica e la Marub.
Zoly87

Mersi de informatie
dragosh01

Ar fi pacat daca nu l-ar repara/moderniza     E un fel de Bzmot romanesc. Si ar mai putea circula ca si personale pe distante scurte, cum circula malaxele.
dan tm

Mai multe poze facute de mine intr-un turneu cu Marubul aici.
http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=2&cat=39&ob=66
si ultima


mai sint poze aici
http://www.railwayfan.ro/?ml=27&r=5
Axel

(poza luata de pe railfaneurope, autor DanTM):

Sa inteleg ca mai circula?   Sau a fost retras?
dan tm

Nu mai circula, e in depou, poza de mai sus la tufe acolo.
De fapt nu stiu daca mai e pe acolo, ca imi este frica de ciini si de boschetari sa ma aventurez in jungla aia de linga depou.
poate se ofera un pasionat din zona Timisoarei sa face o incursiune.
cristi CFR

Am trecut pe la sfarsitul lui iunie, tot acolo e, in schimb a disparut Sulzerul.
srazvi

Automotorul e tot acolo intre doua vagoane platforma pline cu motoare vechi de LDH(de la porcotalele de azi, recte 82-uri)dar se pare ca e cel ce a facut Brasov-Zarnesti, 91-0001-7, fost 93-0001-3 sau 95-0001 cel putin stiam ca Oradea-Felix era 96-0001-6 si era mai deschis la culoare(probabil e la Marub din cate imi amintesc ca am vazut unul acolo dar credeam ca-i cel de facea ruta de Zarnesti)
cristi CFR

Cel Hidraulic 99-0001-0 , este la Marub.
dan tm

Cel hidraulic a facut Oradea - Felix, dar a fost o vreme si pe aici tin minte ca le-am vazut cuplate mai demult in Sinandrei.
srazvi

Bun deci le-au schimbat, acuma trebuie sa merg la Marub la o sedinta foto  
dan tm

Ce au schimbat frate?
Hai intr-o zi la Timisoara si bintuim pe acolo.Am fost intr-o zi, erau niste boschetari, alta zi am trecut de la stadion erau ciini, erau ceferisti.
Stii ca printre Ucs-uri si alte vagoane s-a format deja o padurice in toata regula.
Adica e si o parte ecologica in gara.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR