Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze
19jimmy84

Baia Mare

Cateva instantanee cu troleele surprinse in trafic, in aceasta vara.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
tiberio

interesant ultimul, de care e? presupun ca predomina cele ROCAR sau sunt impartite in mod egal?
19jimmy84

Ultimele 2 sunt trolee Saurer, care predomina in oras. Cred ca in curand Rocar-urile vor fi casate, din pacate.
tiberio

Aaaaa, pacat ca sunt simbolice pentru Romania cele Rocar, dar putem sa ne punem cu mafia? Tu ai fost pe la Baia Mare in excursie?
19jimmy84

Da, am fost in vara asta si am ramas placut surprins sa mai gasesc trolee Rocar in oras, si nu numai.  Sper sa mai ramana Rocar-urile in continuare, insa usor, usor se pare ca vor fi inlocuite in totalitate de troleele Saurer aduse din Elvetia, localitatea Winterthur.
tiberio

Si eu as vrea sa merg prin zona aia. Poate o sa ne punem de acord sa mergem intr-o zi de vara sa facem niste poze. Ce zici ?
Dr2005

Nu vor fi inlocuite total, ca nu au atatea Saureruri (cand au venit ele a fost extinsa reteaua). Raman 5 Dac 212E + 1 Dac 217E + 1 Dac 217E de rezerva. Pe butuci sunt inca din Februarie (daca nu le-or fi taiat): Dac 212E #108 si Dac 217E #101 si #109.

Apropo de Saurer... dpdv tehnic sunt de 1000 de ori peste Rocaruri. Au invertor si motoare asincrone de curent alternativ. Rocarurile au actionare reostatica (deci consuma in prostie).
tiberio

Rocar, e original din Romania si din cauza asta consuma. Nici alea nu sunt noi, dar totusi cum ai zis tu dr2005 sunt de o mie de ori mai bune. Conteaza si calitatea in special, care cam lasa de dorit in tara noastra mult iubita.
Dr2005

Nu consumă mult că e făcut în România... consumă mult pentru că are o acţionare mai ,,rudimentară", care presupune existenţa unei cutii cu contactori (la Dac/Rocar217E si 212E sunt pusi sub podea contactorii, la 117E sunt intr-o cutie in salon) şi a 2 rânduri de rezistenţe (preferabil cât mai multe pe rând) pentru frânare şi demaraj.
Practic, troleibuzul se conectează la reţea şi, pe măsură ce şoferul apasă mai tare pedala de acceleraţie (desigur, intervine şi un bloc logic.... la modelul 117EA el nu exista, şi să vezi zmucituri), câte o rezistenţă e scoasă din circuit, până se termină toate rezistenţele şi motorul primeşte tot curentul din reţea. Desigur, rezistenţele se încălzesc, astfel că multă energie electrică devine căldură şi se pierde. La frânare, se inversează sensul curentului prin motor, fiind folosit un alt set de rezistenţe după acelaşi principiu, dar în ordine inversă.

Saurerurile sunt dotate cu invertor... prin urmare nu mai au nevoie nici de n'şpe mii de contactori şi nici de o groază de rezistenţe. Invertorul ,,ia" din reţea doar curentul necesar funcţionării motorului (se elimină deci pierderile prin căldură) şi îl transformă în curent alternativ, care este trimis apoi spre motor. În plus, la frânare transformă motorul în generator şi introduce tensiune în reţea. Ca fapt divers, toată electronica implicată aici cântăreşte doar vreo 200 kg, cu mult mai puţin decât zecile de rezistenţe, contactori etc. Apropo de rezistenţe, s-au păstrat şi aici câteva, pentru ca vehiculul să poată frâna când nu este alimentat (deci nu are unde băga curentul recuperat).

Principiile sunt similare cu cele de pe tramvaie (desigur, acolo sunt mai multe motoare, eventual mai multe invertoare, motoarele au putere mai mare etc.).
tiberio

Da, ma bucur ca mi-ai explicat desi e cam incurcat. E bine totusi ca am inteles .

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR