Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
micutul_tgv

Bucuresti - Constanta >>> evolutie 2006 - viitor

Calea ferată ce leagă Bucureștiul de litoralul Mării Negre (municipiul Constanța) a intrat în luna aprilie a anului 2006 în transa unui vis al vitezei, confortului și siguranței.
Așa intitulatul Proiect de reabilitare a tronsonului de cale ferată București - Constanța - parte a Coridorului 4 paneuropean era anunțat cu urle și trâmbițe...  comunicatele de presă informau publicul cu detalii despre lucrările de modenizare care urmau să aibe loc... de la șine, traverse, terasamente la semnalizări... și terminând cu peroanele stațiilor.
Lucrările de reablitare s-au divizat pe 3 sectoare: București Nord - Băneasa, Băneasa - Fetești, și Fetești - Constanța.
Ei bine, au trecut de atunci nu mai puțin de 40 de luni de zile sau cu alte cuvinte: ceva mai mult de 3 ani... în tot acest timp calea ferată între București  și Constanța a capătat și încă capată o înfățișare nouă - modernă, cu aspect occidental !

Și cum este ceva nou pentru România, pentru a respecta definiițiile contextuale în care se încadrează autoritățile române, tot ce este nou și bun se lasă mult așteptat... dacă la începutul lucrărilor eram anunțați despre durata de execuție al lucrărilor, citez :
Finalizarea lucrărilor de reabilitare pe tronsoanele Bucureşti Nord - Băneasa şi Feteşti - Constanţa este prevăzută pentru anul 2008.
Bucureşti Băneasa - Fundulea, cu termen de finalizare 2008 şi Fundulea - Feteşti care are termen de finalizare anul 2009.

Detalii se găsesc în continuare la adresa : http://www.cfr.ro/cfr_new/buccta.htm
... anul trecut au apărut câteva comunicate de presă care anunțau întârzieri de minim 6 luni, ascunse sub pretextul furturilor de cablu din zona Fundulea și Lehliu, întâmplări care cauzau și întârzieri ale trenurilor de peste 60 minute, și cu accent pe lipsa finanțărilor și a livrării materialului de lucru - piatra - care conform unor alte surse s-a livrat pentru poligonul de la Făurei, pentru a exista material de campanie electorală...

Revenim, lucrările trebuiau finalizate în luna decembrie 2008 pe sectorul Fetești - Cta, și în luna septembrie 2009 pe sectorul Fetești - Băneasa.
Anul trecut în luna mai s-a inaugurat în mod oficial și pompos un prim sector terminat București - Fundulea... deși un sens de circulație era blocat din lipsa terasamentului pe un pod.

Care este situația la ora actuală și care sunt perspectivele de viitor prin comparație cu cu cele anunțate vom dezbate în continuare. Am să fac o scurtă prezentare în calitate de pasionat a stadiului infrastructurii feroviare în urma călătoriei pe care am realizat-o pe data de 8 august...

TO BE CONTINUED...
micutul_tgv

8 August 2009, Gara de Nord, ora 9.30 :


aștept trenul de la Brașov pentru Constanța, vremea este superbă - cer senin, soare... iar temperatura potrivită; în difuzoare trenul Regiotrans este anunțat cu o întârziere de aproximativ 5 minute, iar acceleratul de la Sibiu pentru Constanța 45 minute, clar voi călători cu trenul privat... și iată-l că sosește:


Urc în tren mă fac comod îmi pregătesc arsenalul pentru studiu: telefonul - pe post de aparat foto - un Sony Ericsson W910, un carnețel, pix, Mersul trenurilor + pliantul cu sezoniere :
Conductorul mă invită să iau loc unde poftesc...


În tren lume multă în sectorul de lângă locomotivă - 70% ocupat, potrivit la mijloc: 40%, și aproape gol în vagonul cu post de conducere în care m-am și așezat: apx. 20%:


Impegatul dă plecarea, este ora 10.18 minute, părăsim Bucureștiul, conductorul vine și îmi taie biletul: aproape 20 de lei cu reducere pentru student. Închid geamul, căci se face curent - trenul accelerează și scot cronometrul pentru a calcula viteza cu care ne deplasăm.. în jur de 100 - 110 km/h... trecem peste podurile Miorița, Herăstrău - aceleași restricții (ar fi nevoie de un pasaj pietonal ori pasarelă ori subteran).

KM 7 - Gara Băneasă, un aspect plăcut, activitate de Marfă intensă... de aici până în localitatea Islaz toate stațiile sunt puse la punct, iar ambele tronsoane terminate... viteza maximă 120 km/h.
Gara Fundulea - încă se lucrează la terasamente și peroane... de aici pînă în localitatea Lehliu în toate stațiile se lucrează Mostiștea, Sărulești și Preasna, este un singur fir terminat... în stația Lehliu doar ce au început lucrările iar cei 8 km până la Dor Mărunt, sunt intacți - linia veche...
ne întâlnim și cu autostrada A2, și o restricție de viteză de 30 km/h pe un pod paralel cu A2 :

micutul_tgv

Km 78 - Halta de mișcare Dor Măunt - în plin stagiu de lucrări... urmează alți 18 km în care se lucrează pe un fir, iar celălat este neînceput.
În stația Dâlga nici un șurub nou... aceeași situație și la Dragoș Vodă, unde trenul Regiotrans depășește R 987 cu locomotiva, rămasă defectă, iar în stânga R 684 de la Mangalia pentru București așteptă la semnal.
Mai sunt 13 km până la Ciulnița, distanța în totalitate neatinsă - linie veche, circulație în ambele sensuri, trecem prin halta Ivănești, și ajungem în Ciulnița la ora 12.01:


Nicio mișcare în Ciulnița. Aici staționăm în jur de 20 minute, timp în care ne ajunge și ne depășește un personal de la Obor pentru Fetești, tren cu care ne-am mai întâlnit la Dâlga...
12:24 trenul părăsește Ciulnița, la un minut după plecarea personalului... în regim paralel, pe linia veche, iar A 14032 pe linia nouă, depășim încet personalul... de la Ciulnița la Fetești, în mare proporție se circulă pe un fir nou, iar la celălat fie se lucrează fie se circulă în sens opus.

La Fetești gara nouă încă așteptă finalizarea, cât despre infrastructura feroviară - aceeași de atâția ani...
La ieșirea din stația Fetești ambele sensuri sunt terminate, sectorul Fetești - Constanța este terminat, și utilizat în proporție de 80%.
Ne apropiem de podul de la Fetești, trecem de halta Ramificația Borcea (alături filtru de pe A2 pentru taxa de pod):


Nu apucăm să ne bucurăm de viteză căci pe pod avem restricție :

Am trecut de un braț al Dunării, trecem și de Ovidiu, iar de la ieșirea din Ovidiu pe sensul Cta-Buc până la podul de la Cernavodă au loc ultimile lucrări la terasamentul căii ferate. Suntem ținuți la semnal 4 minute...


Trecem și de gara Dunărea, singura de pe acest sector în care sa mai lucrează la infrastructura peroanelor (exceptând capetele: Cta și Fetești în care nu s-au demarat lucrările la infrastructura feroviară), și ajungem la capătul A2 la frumosul colos de viaducte de lîngă Cernavodă :


Se zărește și vechiul pod CF Anghel Saligny :

Restricție de 30 km/h...


Intrăm în orașul Cernavodă, de aici la Constanța circuăm cu viteză maximă a ramei 120 km/h... lucrările sunt terminate de mult timp, stațiile se prezintă superb, peroanele, infrastructura feroviară este modernă.
Stația Cernavodă în ritm accelerat cu 100 km/h :


Ajungem în Constanța la ora 14:24, fără întârziere... se lucrează la clădirea gării încă, din octombrie îmi spune un impegat cu care port un dialog scurt, se demarează lucrările la peroane și linii...

Rapidul Mangalia - Satu Mare parcurge conform graficului distanța Constanța - Fetești fără opriri în fix 60 minute. Un pliant pe care îl găsesc la ghișele de unde îmi procur biletul spre Mangalia, informează că distanța București - Constanța se va parcurge în maxim 2h !

RĂMÂNE DE VĂZUT. Cu asta închei, și cu un optimism de pasionat feroviar îmi exprim speranța de a vă bucura de visul vitezei și confortului călătorind pe Coridorul 4 paneuropean. NUMAI BINE !
sulzerul1175

Mi-a placut reportajul tau, putine poze dar detaliile exprimate de tine au fost de ajuns! Felicitari :thumbsright:
micutul_tgv

Mersi Pisti !
Încă 3 poze, pe care nu am apucat să le încarc dimineața:
La intrare în Halta de mișcare Mircea Vodă :


Și încă două fotografii la Medgidia cu peron și pasarelă :

stakee

Am fost si eu cu noul tren Regiotrans de la Constanta pana la Cernavoda Pod pe data de 19 august 2009, pot doar sa zic ca are viteza deci se merita pretul este convenabil insa acea comoditate la care ma asteptat din pacate nu este, se pare ca acele perne de aer nu prea atenueaza mare lucru, peste abateri nu sa simtit mare lucru fata de vagoanele CFR aici le dau nota 9 insa pe linia noua aproape tot drumu cand a avut viteza de 140 km/h vagoanele nu prea suportau si se tot balanganeau cam violent aproape ca aveai senzatia ca deraiezi, se compenseaza totusi cu viteza lui. Cel putin avem dinou pe M800 viteza. Pe la viteza de 120 nu prea se mai simtea balanganitul doar vag. Comoditatea insa este mai mare fata de vagoane obisnuit, sunt cei drept scaunele mai moi facandu-le astfel mai bune.

O sa vin mai tarziu cu materiale.
Dr2005

Care 140? Viteza lui maxima este 120 km/h. Suspensia secundara parca era cu arcuri elicoidale, nu cu perne, dar nu bag mana in foc.
stakee

Dr2005 wrote:
Care 140? Viteza lui maxima este 120 km/h. Suspensia secundara parca era cu arcuri elicoidale, nu cu perne, dar nu bag mana in foc.


Din cate stiu eu trenul suporta 160 km/h e posibil sa ma insel o sa ma mai interesez in legatura cu asta, cat despre 140 se circula cu viteza respecitva mai exact intre Basarabi si Dorobantu.
Dr2005

Locomotiva poate 140 km/h, iar vagoanele doar 120.
stakee

Dr2005 wrote:
Locomotiva poate 140 km/h, iar vagoanele doar 120.


Da ai dreptate stiam eu ceva legat de locomotiva ca avea peste 120, nustiu ce sa zic dar mergea destul de repede, nu pot sa prezic acum viteza exacta dar se simtea oarecum peste 120 la un anumit moment ca trepida destul de puternic, poate o fi doar presimtirea mea
stakee

Materialul promis



Informatii aditionale clipului

Filmari:

Plecare din Constanta
Trecere pe langa GT Constanta
Trecere prin halta Palas
Trecere prin halta Poarta Alba si peste podul canal D.-M.N.
Sosire si plecare din Medgidia
Traversarea celor 2 poduri peste acelasi canal in apropiere de Cernavoda
Filmarea garniturii cu plecare din Cernavoda Pod cu un salut din partea mecanicului

Melodii de pe fundal:

Sugarbabes - Round & Round
Jan & Dean - The Little Old Lady (From Pasadena)
Freemasons ft Bailey Tzuke - Uninvited
micutul_tgv

Dragi prieteni ai căilor ferate, a trecut un an de la realizarea acestui reportaj, și încă un an în demersul reabilitării căii ferate ce leagă capitala de malul mării.
În figura următoare este prezentată situația lucrărilor de modernizare asupra Magistralei 8.



Legendă:
- calea ferată trasată cu verde reprezintă sectoarele modernizate(excepție zona de centură);
- calea ferată trasată cu roșu reprezintă sectoarele în lucru;
- calea ferată trasată cu negru reprezintă sectoarele nemodernizate;

- stațiile în culoare galbenă sunt finalizate;
- stațiile în culoare portocalie sunt în lucru;
- stațiile în culoare albastră (Constanța și Fetești) au clădirile modernizate, dar infrastructura peroanelor veche.

În următoarele posturi voi detalia...
micutul_tgv

Sectorul București - Băneasa - Pantelimon - Fundulea a fost finalizat încă de anul trecut... Infrastructura, stațiile și haltele de pe această distanța sunt terminate complet:
km 7 st.Băneasa;
km 16 st.Pantelimon;
km 22 st.Pasărea;
km 28 Brănești Sat hc;
km 30 Brănești Hm;
km 32 Islaz h;
km 42 stația Fundulea - se lucrează;
- de aici până la km 57 firul 1 este în lucru, firul 2 modernizat.

km 47 se observă în depărtare halta Mostiștea:


și pod feroviar în lucru:



km 53 stația Sărulești - se lucrează;

km 57 intram pentru o porțiune de cca 1km pe linia veche:


aici se lucrează la noul pod feroviar:



km 58 ambele senuri finalizate până la km 69:


înaintăm spre Constanța în paralel cu autostrada:


km 61 clădirea gării Preasna:


și halta actuală, la câteva sute de metri:


între Preasna și Lehliu ne îndepărtăm de A2:



...
micutul_tgv

Partea a II-a:

km 70 intrarea în Lehliu,


stație în care se lucrează:


- de la km 71 până la km 91 firul 1 este în lucru,
- de la km 71 până la km 78 firul 2 este nemodernizat;

ieșim din Lehliu:


km 75 Dor Mărunt Sat h:


km 78 Hm Dor Mărunt:


km 85 Dâlga Hm:


km 90 halta:


km 91:


km 93: halta Bogdana:


intrare în Dragoș Vodă, vedere spre vest:


km 96 Hm Dragoș Vodă - se lucrează:


- de aici pînă la Ciulnița(km 109) firul 1 nemodernizat
- firul 2 se lucrează:


km 102 Ivănești h - tot în lucru:


intrăm în Ciulnița:


...
Silver

Foarte interesant reportaj! Totusi, am o intrebare. Stii cumva vitezele maxime de circulatie? Sau ai vreun livret ?
stakee

Stai ca abia la Ciulnita a ajuns

Poftim un livret ce se afla chiar in rama Regiotrans(exact cu ce a fost si el)

micutul_tgv

Partea a-III-a

km 109 singura stație neafectată încă de lucrări:


- de la ieșire din Ciulnița până la km 123 firul 2 este neatins;
- km 118 Halta Ogoarele:


km 121 Perișoru Hm:


km 124 Recolta hc:


km 128 Jegălia:


km 132 Ștefan cel Mare hc:



km 136 Bărăganu Hm
submagistrala 702 se racordează la 800:


Deci am ajuns la Fetești
Gara de la km 146 așteaptă deschiderea și reabilitarea infrastructurii:


De aici și până la Constanța toate bune, linia modernizată, stațiile și haltele de asemenea!
Singura problemă de continuitate a vitezei o impun Podurile Dunărene...



Ramificația Borcea, vis-a-vis de filtru de taxare de pe A2:


...
Silver

Mersi de livret stakee!
micutul_tgv

Partea a IV-a

Complexul de poduri Fetești:


Restricție 30 km/h:


ieșim de pe pod, A2 de sub noi:


km 153 pe M8 înainte:


km 154 Ovidiu:



km 162 Dunărea Hm:


din nou 30 km/h:


Anghel Saligny:




intrăm în Cernavodă:


km 166:


***


iar restricție:


...
micutul_tgv

Partea a V-a

Atomocentrala:


km 171, curbe spre Constanța:


km 174 Saligny:


forța centrifugă:



km 180 Mircea Vodă Hm:


100 km/h spre Medgidia:



km 190 Medgidia:


km 196 Castelu h:


km 198 Dorobanțu:


km 203 Poarta Albă hc:



km 208 Basarabi:


km 211 Murfatlar hc:


km 215 Valul lui Traian:



km 221 Palas:


km 225 CONSTANȚA

Sfârșit
Stratan

Are cineva idee cand se apuca de treaba in garile Constanta si Fetesti , ridicarea peroanelor ,schimbarea catenarei ,a sinei etc ?? ( odata cu modernizarea se va face curat si in gara Constanta )
micutul_tgv

Infrastructura stației Fetești urmează să intre în reabilitare în toamnă, cât despre Constanța, dacă am înțeles eu bine nu este inclusă în proiectul de modernizare din 2006 a magistralei 8 - parte a coridorului 4 Paneuropean!
Sper să mă înșel...

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR