Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
alex

Imi spune cineva ce sunt astea?
Poza e in gara de nord
http://forum.transira.ro/files/dsc06319_565.jpg
cristi CFR

E un vagon Business.
Era gandit cu post de conducere, dar la noi nu a fost necesar, pentru ca nu e folosit in sistem push-pull.
shoppy

Nu a fost gandit ci provine dintr-un vagon ce avea post de conducere. Horia a zis ca toate vagoanele Business provin dintr-o garnitura business inchisa, numita Innovazionzug (trenul inovatiei), un experiment DB esuat, vandut apoi la noi, unde au devenit vagoanele Business, dar izolate.
stakee

alex wrote:
Imi spune cineva ce sunt astea?
Poza e in gara de nord
http://forum.transira.ro/files/dsc06319_565.jpg


shoppy wrote:
Nu a fost gandit ci provine dintr-un vagon ce avea post de conducere. Horia a zis ca toate vagoanele Business provin dintr-o garnitura business inchisa, numita Innovazionzug (trenul inovatiei), un experiment DB esuat, vandut apoi la noi, unde au devenit vagoanele Business, dar izolate.


Pe scurt gunoaie inutile, ca tre sa fi exagerat de bogat si/sau prost ca sa mergi la aceasta clasa
shoppy

Sau sa ai o deplasare de afaceri platitia de firma, care sa aiba interesul ca tu sa ajungi acolo bine dispus si cu chef de munca, nu obosit si sictirit.
Dr2005

Majoritatea firmelor nu decontează mai sus de clasa I, mai ales cu criza asta.

Vagoanele alea circulă cu maxim 2 călători īn ele (inclusiv cei 2 īnsoţitori de vagon). Oricum, fostul vagon cu post de conducere e sigilat īn Revizia Griviţa, alături de īncă un vagon (poate s-or mai fi adăugat īntre timp). Nu s-a mai obosit nimeni să īl revizuiască atunci cānd i-a venit scadenţa.
stakee

shoppy wrote:
Sau sa ai o deplasare de afaceri platitia de firma, care sa aiba interesul ca tu sa ajungi acolo bine dispus si cu chef de munca, nu obosit si sictirit.



Idea de vagoane bussines la CFR la viteza pe care o avem e pur si simplu o bataie de joc, deasta nu vad rostul lor, mai ales cu sunt reciclate de nemti la prostii de noi.
shoppy

Pe calator nu-l intereseaza de unde vine vagonul, sunt niste vagoane confortabile si luxoase. Problema e viteza, ca daca faci dublu fata de avion si tot cam cat faci si cu masina, atunci nu o sa ai clienti.
Orice risipa e o bataie de joc, nu doar asta in special.
stakee

shoppy wrote:
Pe calator nu-l intereseaza de unde vine vagonul, sunt niste vagoane confortabile si luxoase. Problema e viteza, ca daca faci dublu fata de avion si tot cam cat faci si cu masina, atunci nu o sa ai clienti.
Orice risipa e o bataie de joc, nu doar asta in special.


Ma refeream la pret
shoppy

Pretul ala nu e gandit pentru nea caisa care vine la coada la casa de bilete cu banii in buzunar, e gandit pentru ordin de plata pentru firme. Firmele gandesc si cheltuiesc banii altfel, pe sumele reinvestite nu se plateste tva, deci pentru o firma e mai simplu sa dea mai multi bani si sa taie factura pe firma decat sa dea o suma mai mica la salariu, care se impoziteaza. Asa e si cu clasa business la avioane. Sa nu crezi ca vine cineva vreodata cu banii lui, obtinuti din salariul de la slujba de zii, pe care deja a fost taxat cu tva, ca sa-si cumpere un bilet la un pret astronomic la clasa business, si sa mai plateasca inca un tva pe masura.
srazvi

Bun, n-am inteles ce e asa modern si bun la vagoanele alea, ca pe Timisoara-Caransebes cat am fost cu unul din ala m-am saturat de ele, au priza de laptop la fiecare masa si scaune de rama electrica la un pret astronomic(eu eram blatist dand 5 lei la nas sa prin expressul de Boutari)
Apoi la comparatia tren-autoturism pe distante mari, Arad-Bucuresti in cazul meu, cu masina firmei ajung cu 4 ore mai repede decat cu trenul   .
Dar pentru cei ce prefera autocarul am o veste proasta, cei de la MT au furat chiar si banii pentru pensionari si veterani :
Firmele de transport suspendă cursele regulate şi nu mai acceptă tichetele gratuite pentru pensionari şi veterani
Federaţia Operatorilor Romāni de Transport (FORT) nu mai acceptă, īncepānd de luni, tichetele gratuite pentru pensionari şi veterani, iar de la 1 noiembrie suspendă cursele regulate judeţene şi intrajudeţene, pānă cānd Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) īşi va achita datoriile.
Potrivit FORT, īncepānd de luni, 19 octombrie.2009, pensionarii şi veteranii plătesc integral costul călătoriilor efectuate cu transportul rutier de persoane.

"Loviţi de <criza de interes> a Ministerului de Finanţe şi Ministerului Transporturilor, membrii Federaţiei Operatorilor Romāni de Transport ce efectuează curse regulate judeţene şi interjudeţene au decis ca īncepānd de luni să nu mai primească spre decontare tichetele gratuite ale pensionarilor şi veteranilor deoarece ele nu sunt acoperite de catre Ministerul de Finanţe (MF)" se arată īntr-un comunicat transmis luni de FORT.

Īn document se arată că organizaţia a īnceput discuţiile cu MT şi MF ,din luna iunie, solicitānd, inclusiv, compensarea acestor datorii īntr-o formulă care īn mod cert avantaja bugetul de stat şi elimină īn parte şi presiunea suportată de transportatori

"Nu s-a obţinut nimic, iar statul, prin Ministerul Finanţelor, a refuzat nonşalant compensarea trimiţānd īn faliment transportul rutier de persoane. Cu toate că fondurile au fost puse la dispozitia Ministerului Transporturilor īnca din luna ianuarie, acestea au fost dirijate după voia şi <priceperea> mai marilor ministerului către CFR – sacul fără fund atāt de necesar īn ani electorali", se menţionează īn comunicatul FORT.

De asemenea, transportatorii susţin că nu mai au bani pentru plata carburantului, anvelopelor, ratelor la leasing etc.şi că datoriile statului faţă de transportatorii de persoane au ajuns la cāteva mii de miliarde lei vechi aferente perioadei aprilie – septembrie 2009.

Astfel, Consiliul National al Transportatorilor Rutieri de Persoane din Federatia Patronala a Operatorilor Romāni de Transport anunţă că īncepānd din 1 noiembrie toate cursele regulate judeţene şi interjudeţene efectuate de transportatorii de persoane vor fi suspendate pānă la achitarea datoriilor de către Ministerul Transporturilor.

Sursa: NewsIn
Elful

La categoria ce sunt astea am si eu o intrebare: ce sunt "bateriile" astea?


Later Edit(scriu aici pt a nu mai face inca un reply pt trei cuvinte): multumesc de raspuns cortex
cortexedge

Acumulatori pentru vagoane.
stakee

Sunt si in Constanta dracovenii dinalea langa postul de comanda, la inceput credeam ca erau de la sulzer
tomi_ms

Si ce interesant merg vagoanele fara ele . Odata am avut norocul sa prind asa ceva...cand trenul prindea viteza, ardeau becurile (neoanele nu), cand oprea in statie se facea bezna totala.
mishu88

CE este acesta? Vreun locotractor?

Īntr-o plimbare de dimineaţă, pe traseul staţiei de metrou Ştefan cel Mare şi de-a lungul liniei 5 pe Bulevardul Barbu Văcărescu pānă la Bulevardul Aerogării, am zărit īn curtea fabricii de paste făinoase () Băneasa acest... locotractor. Ştie cineva ce fel de vagoane manevra?

Fotografii realizate de pe podul Băneasa peste Magistrala 800, Bulevardul Aerogării
shoppy

Da, este un locotractor de manevra, acoperit cu aptibilde CFR Marfa, a ramas blocat acolo de la lucrarile de modernizare pe Bucuresti - Constanta, chiar daca Infra le-a refacut racordul ei nu s-au mai legat la el, se pare ca este mult mai eficient ca fabrica sa se alimenteze pe cale rutiera(capitala lu' peste plina de tiruri), am mai pus si eu poze mai demult.
Si pozele nu sunt facute de pe Podul Pipera, ci de pe Pasajul Baneasa, Pasajul Pipera este mai incolo, langa Autobaza Pipera, am facut cateva poze si de pe acela, esti in urma cu cititul forumului, te-am prins   .
mishu88

shoppy wrote:

Si pozele nu sunt facute de pe Podul Pipera, ci de pe Pasajul Baneasa, Pasajul Pipera este mai incolo, langa Autobaza Pipera, am facut cateva poze si de pe acela, esti in urma cu cititul forumului, te-am prins   .


Mulţumesc pentru corectare şi pentru răspuns! Lasă-mi un link aici sau PM cu fotografiile respective. Īn ceea ce priveşte alimentarea fabricii pe calea rutieră... Este mai scump pe calea ferată, societatea ar fi de acord cu alimentarea pe cale feroviară, dar este foarte scump... Din cauza acestui "scump" şi-a pierdut şi tatăl meu şi multe alte persoane slujba īn CFR sau īn companii private.
shoppy

http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic132-0-asc-80.php
http://pisti91.myfreeforum.org/about859.html
mishu88

shoppy wrote:
http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic132-0-asc-80.php
http://pisti91.myfreeforum.org/about859.html


Foarte clară fotografia locotractorului. Mulţumesc pentru lămurire şi pentru linkuri!
19jimmy84

O poza cu locotractorul facuta pe 17.01.2010...

florin.lifticariu

mishu88 wrote:

Īn ceea ce priveşte alimentarea fabricii pe calea rutieră... Este mai scump pe calea ferată, societatea ar fi de acord cu alimentarea pe cale feroviară, dar este foarte scump...

Poti da mai multe detalii ???
shoppy

Pai ce detalii ar mai fi de dat, soferii de tir cumpara rovignieta pe 1 sapt si merg cu ea tot anul, ca e mai ieftin sa dea spaga la garcea, cu asigurarea la fel, cu itp-ul la fel, iar alternativa erau doar acriturile de la CFR Marfa, care mai au si preturi 40% peste privati.
Aia cu fabrica de ciment de mai incolo lafel fac, chiar daca au si ei linia facuta.
Primaria Bucurestului se chinuie cat poate sa nu deranjeze nici un sofer, ca e prosti da multi, deci buni la alegeri...
Acum ca a intrat GFR la manevra in Baneasa poate-poate...
mishu88

shoppy wrote:
Pai ce detalii ar mai fi de dat, soferii de tir cumpara rovignieta pe 1 sapt si merg cu ea tot anul, ca e mai ieftin sa dea spaga la garcea, cu asigurarea la fel, cu itp-ul la fel, iar alternativa erau doar acriturile de la CFR Marfa, care mai au si preturi 40% peste privati.


Mare dreptate ai, shoppy. Ai răspuns la īntrebarea lui Florin.
Elful

pt ce este necesar firul de intra sub locomotiva si ajunge in sala masinilor?
shoppy

Este necesar pentru carpirea unui cablu care merge pe acolo pe unde trebuie(canal de cabluri bine gandit, ecranat, protejat, etc), greu sa-ti faci treaba calumea, si apoi te mai miri ca iti iau foc locomotivele.
lde 2100

stie careva cum se numeste?


Dr2005

Vagon G cu platformă pentru frānar?

Oricum, e vechi rău de tot... are cutii de osie cu cuzineţi. Oare manevranţii de prin gări ştiu că trebuie verificat īn permenenţă (şi completat, dacă e cazul) nivelul uleiului din ele?
stakee

Nu se foloseau vagoane de genu pentru deportari?
shoppy

Normal ca se foloseau vagoane acoperite(adica vechea clasa G) care se puteau incuia, ca altfel evada incarcatura.
Toate vagoanele acoperite de modele vechi se cheama "Geuri".
cristi CFR

stakee wrote:
Nu se foloseau vagoane de genu pentru deportari?

Se foloseau, ar trebuii folosite si acum pentru alesii neamului.
Elful

Mai am si eu o intrebare la categoria "ce sunt acestea"?





shoppy

Nu stiu dar foarte interesante pozele, daca mai prindeti platforme cu incarcatura vizibila mai postati .

edit:
Daca e la dat cu parea eu zic ca ar fi palele pentru o turbina de apa sau abur, colegu zice filtru de aer sau apa, ne mai contrazicem noi daca un filtru sau o pala de turbina poate avea 25-30t cat au alea mari...
Bobby

Mie vagonul din prima poza cu 3 axe pe boghiu mi sa parut mai interesant...  

Dupa forma pot fi turbine pt circulatia fortata a aer-ului (sau apei).
Radu161

Daca tot e sa ne dam cu presupusul...poate fi un rotor de generator electric. Astea au nevoie sa fie foarte bine ambalate, ca sa nu intre umezeala.
stakee

Vagon pe 3 osii



Ce rol are si ce denumire poarta?
cristi CFR

Vai, superba captura  
shoppy

Da, super tare, vagon pe 3 osii, a fost transformat odata ca vagon atelier sau dormitor pentru trenul de lucru.
cristi CFR

Asta ar fi un subiect bun pentru muzeu.
dan tm

Ar trebui? trebuie sa fie dus la muzeu, problema e ca noi nu avem un muzeu adevarat.

Oare in afara de asta mai exista altul in tara?
claus

Ne spui si unde a fost facuta poza ?
AlexCta

In triajul Palas,langa cocoasa.Sunt vreo 4-5 vagoane de diferite tipuri.
claus

Multumesc !!

Daca cineva mai poate obtine ceva foto, ar fi minunat.
stakee

Ma uitam pe http://www.inginerie.3x.ro/DespreMine/fotografii.htm
Si am dat de o locomotiva cu denumirea de LDI, de la ce vine i-ul? industriala cumva?

http://www.inginerie.3x.ro/DespreMine/LocB6_600.jpg
http://www.inginerie.3x.ro/DespreMine/LocB9_600.jpg
http://www.inginerie.3x.ro/DespreMine/LocB16_600.jpg
tomi_ms

Daca nu ma insel o astfel de masina se afla la CFI Brad, am vazut-o in poze.
E foarte posibil ca I sa vina de la industrial, am mai intalnit denumirea LDI la locotractoarele Unio Satu Mare, unde varianta miniera a locotractorului diesel-mecanic de 45CP era LDM45 iar varianta "de suprafata" cu cabina inalta cu geamuri, a fost exportata (si) ca LDI45.
cristi CFR

LDI 12 sunt varianta de cale ingusta a locomotivelor tip LDM 12, au fost construite 17 bucati in perioada 1963÷1967 pentru pentru Īntreprinderi Forestiere.
mishu88

Am văzut aici: http://youtu.be/YDxaMPv82HI?t=19s un locotractor īncărcat pe o semiremorcă de TIR, colegul nostru pasionat Andrei Bīrsan fotografiindu-l pe DN17, Suceava - Bistrița.
nan_florin

Inca o poza cu vagonul pe trei osii constructie Ringhoffer 1893
stakee

Pan la urma lati achizitionat pentru restaurare?

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR