Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
mishu88

Clipuri din Judetul Bacau

M500: Excursie FeRoviaRă Fălticeni - Mogoşeşti - Bacău [2008]

În plin freamăt al examenului de Bacalaureat, alături de Ionuţ am purces într-o excursie feroviară de o zi pe ruta Fălticeni -- Bacău şi retur. Am călătorit pe o distanţă de 131 de kilometri, schimbând 4 trenuri de persoane şi trecând prin staţii ca Fălticeni, Dolhasca, Paşcani, Roman şi, în cele din urmă, Bacău. Deci am parcurs întreaga linie 510 cu ai săi 26 de kilometri plus alţi 105 de kilometri „muşcaţi" din Magistrala FeRoviaRă 500.

Rezumând în cifre istoria celor 131 de kilometri pe care am călătorit în 4 iulie 2008, vă aduc la cunoştinţă următoarele: primul tren care a circulat pe linia Dolhasca -- Fălticeni a fost la 10 octombrie 1887, în timp ce linia Dolhasca -- Roman, componentă a căii ferate Burdujeni -- Roman, era deja circulată de trenuri încă de la 15 decembrie 1869. Ultimul segment despre care vom aminti şi mai târziu în reportaj este Roman -- Bacău, secţiune care face parte din linia dată în exploatare la 13 septembrie 1872, Barboşi -- Tecuci -- Roman. Interesant de menţionat despre această linie este că a provocat unul dintre cele mai mari scandaluri politico-financiare pe tema drumului de fier din Europa, a cărui consecinţă putea fi chiar ocuparea teritoriului român de către Prusia, Rusia sau Imperiul Otoman.

Pentru întreaga poveste, vă invit aici.


simplypositive16

Activitate gara Bacau !!!

Partea I-a  



http://www.youtube.com/watch?v=Ur...Y&feature=channel_video_title



Partea II-a



http://www.youtube.com/watch?v=1Cm2lx4951k&feature=relmfu
simplypositive16

Felicitarile mele Mihai pt Reportaju superb realizat pe o linie care nu se lasa deloc mai prejos decat peisaju intalnit !!!!  
mishu88

simplypositive16 wrote:
Felicitarile mele Mihai pt Reportaju superb realizat pe o linie care nu se lasa deloc mai prejos decat peisaju intalnit !!!!  


Mulțumesc frumos! Și mie mi-au plăcut filmările tale, te invit să mai faci când ai timp! Numai bine!
simplypositive16

29.07.2011
http://www.youtube.com/watch?v=AX...g&feature=channel_video_title
mishu88

iulie 2011 = Manevre FeRoviaRe cu LDH125 în Bacău

Teoria ca teoria, dar practica...?

Întrucât după 3 ani de zile de studiu în cadrul Specializării "Vehicule pentru Transport FeRoviaR" (fostă Specializare "Material Rulant pentru Calea Ferată"), mi-am putut fixa anumite cunoștințe despre acest vast și frumos domeniu, mi-am permis să stau câte zile alături de tatăl meu și să învăț d-ale practicii meseriei de FeRoviaR.

Vehiculul motor principal în acest film este un LDH125 cu motor Sulzer 6LDA28B în 6 cilindri. Funcționează în parametri normali și aparține unei companii de transport FeRoviaR din zona Moldovei.

Vagoanele manevrate sunt fie Habis-uri (și derivațiile acestuia) încărcate cu ciment LaFarge, fie sunt cisterne încărcate cu produse petroliere destinate depozitului Petrom din Bacău.

Vă doresc vizionare plăcută! În curând va urma și partea a II-a!

simplypositive16

Trenuri filmate in Parcul Gheraiesti din Bacau


http://www.youtube.com/watch?v=Xp...A&feature=channel_video_title
simplypositive16

12.10.2011

http://www.youtube.com/watch?v=1CEuTg_T__w
mishu88

Revin cu partea a II-a, așa cum am promis:

august 2011 = Manevre FeRoviaRe cu LDH125 în Bacău

Combinația dintre tracțiunea diesel și transmisia hidraulică este reperul principal al acestui videoreportaj. Bacăul a fost decorul principal, în timp ce personajul nr. 1 a fost LDH125.

Vagoanele Habis și Zaes încărcate/descărcate cu ciment sau benzină/motorină au fost manevrate către diverși agenți economici din zonă. Mai mult, pe o linie lăturalnică macaraua electrică EDK300 s-a ocupat de transbordarea unui container de pe vagonul platformă pe autotren.

Compresorul funcționând, motorul supraturat, șinele trosnind sau chiar celebra goarnă de LDH sunt doar câteva dintre momentele acustice pe care le puteți auzi în timpul vizionării.

Existența unui aeroport în zonă a făcut ca aterizarea unor avioane de pasageri să fie martore la manevra vagoanelor la o stație de descărcare a produselor petroliere.

Vizionare plăcută!

simplypositive16

Acu incep sa vizionez.... oricum stiu ca e reusit !!!
mishu88

Fluiere de locomotive Diesel la Cheile Bicazului, [Septembrie, 2011]



Se știe că rocile Munților Tarcăului au în specific o puternică concentrație de calcar și marnă, minerale care sunt necesare producerii de ciment. Dezvoltarea economică și necesarul de această materie primă – cimentul – pentru construcția de diferite obiective, canale, baraje, drumuri, clădiri, a făcut din zona Bicazului încă de la mijlocul secolului XX un leagăn important al civilizației acestui tip de activitate – industria cimentului.

Și cum fabrica de ciment de la Tașca  a luat ființă în 1951, iar materia primă trebuie să intre în procesul de fabricație cât mai rapid, oamenii vremii au hotărât construcția unei linii ferate care să facă transportul piritei, calcarului și marnei accesibil și eficient.

În 1952, 23 kilometri măsurați cu pasul, erau dați în exploatare de-a lungul văii râului Bicaz, iar trenuri compuse din locomotive cu aburi și vagoane de cale îngustă se plimbau din deal în vale și din vale în deal în slujba producerii de… ciment.

În 2011, alături de Eduard, un pasionat feroviar de-al locului, am purces la explorarea fiecărei traverse și a fiecărei borne kilometrice de pe această linie netrecută în Mersul Trenurilor. Linia este privată, aparține Carpatcement, iar fluxul de trafic este incredibil: 3 navete pline a câte 20 de vagoane Eaklmo (masivele vagoane de marfă Eaklmo…) care coborau încărcate la fabrica de la Tașca în doar 5 ore de observație. Raportat la 24 de ore, calculați și voi...

Locomotivele, căci ele sunt personajele principale din acest montaj, trag din greu de la cei 450 de metri altitudine din stația Tașca și până la 650 de metri – Bicaz Chei. După ce vagoanele sunt încărcate cu marnă sau calcar, coboară atente cu compresoarele duduind în încercarea de a ține în frâu 700-800 de tone de fiare… ordonate în mersul cadențat și strict al glasului roților de tren, sub legile de contact roată-șină.

Așadar, dragii mei colegi – permiteți-mi să vă numesc așa, vă doresc vizionare plăcută la minutele de urmează, mulțumindu-vă în același timp pentru atenția acordată! Sper ca minutele de muzică oferită de glasul râului Bicaz și de motoarele Sulzer care torc așa cum știu ele mai frumos să vă placă!

mishu88

Scurtă Activitate FeRoviaRă în Bacău [Septembrie, 2011]

O dis-de-dimineață de toamnă începe ușor-ușor printr-o pornire lejeră a unei locomotive diesel-hidraulice... Apoi urmează o scurtă manevră de schimbare de poziție din cap X în cap Y, după care se garează în Bacău trenul Rapid de la Piatra Neamț tras de o locomotivă cu motor și generator General Motors. Apoi linia directă se eliberează, după care un mărfar plin cu vagoane Habis tranzitează Bacăul în viteză. Mai urmează câteva ore de manevră și vine și amiaza. Amiaza, moment când un tren personal care circulă pe direcția Adjud - Bacău - Pașcani - Suceava mă aduce aproape de casă, de unde am plecat de acum 40 de ore într-o excursie FeRoviaRă la Bicaz Chei.


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR