Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
mishu88

Clipuri din judetul Braila

2 august 2011 = Excursie FeRoviaRă Buzău - Brăila

Videoclipul pe care vi-l propun în continuare are ca principal subiect specificul liniei de cale ferată, Buzău - Brăila. Fiind invitat la orașul de lângă Dunăre pentru a participa ca spectator la un festival al poeziei ruse, cu această ocazie am putut observa cum se circulă pe linia 702 (Buzău - Făurei) și mai departe pe Magistrala 700, de la Făurei până la Brăila.

Călătoria am efectuat-o cu un Tren Personal compus din 2 vagoane etajate modernizate 26-26 și tractat de o locomotivă electrică Bo-Bo de serie 44. Cei 100 de kilometri (Buzău - Brăila) se întind de la Vest la Est și traversează Câmpia Buzăului și Câmpia Brăilei (Bărăganul de Nord).

Dată în exploatare în 13 septembrie 1872, linia Buzău - Galați este lină, în marea ei majoritate în aliniament și întâlnește localități specializate pe agricultură cu silozuri și sisteme de irigații. Aici putem aminti de Cilibia, Ianca, Traian, Dedulești și Făurei, care este și nod feroviar important între Magistralele 600, 700 și linia secundară 702. Tot lângă Făurei se află și celebrul "Inel de la Făurei", un poligon de cercetare, încercări și experimentări ale materialului rulant care pot circula cu viteze peste 200 km/h.

Așadar, vă invit la vizionarea unui clip în care peisajul specific de câmpie învăluie întreaga atmosferă - aparent monotonă - însă cu apariția pădurilor, a canalelor de irigație, a stațiilor cu arhitectură interesantă și a multor altor obiective fac din ruta Buzău - Brăila una plăcută de traversat și, cu ceva eforturi din partea celor de la Infrastructură, rapidă și eficientă!



///...<<<CFR>>>...\\\

2 august 2011 = Activitate FeRoviaRă de seară în Gara Brăila

Clima din Brăila, pe timp de vară, oferă zile călduroase cu șanse mari de ploi și multă-multă umezeală. Dunărea, fluviul care traversează România pentru o distanță de mai bine de 1000 și ceva de kilometri, a fost și tind să cred că mai reprezintă leagănul civilizației de aici.

Inspirată din lumea nautică, arhitectura gării din Brăila se prezintă în forma unei ambarcațiuni. Deși rolul acestei clădiri este de a fi stație a acestui frumos oraș-port, privită de pe pasarela, gara te trimite cu gândul la o plimbare cu vaporul.

Dar călătorii de pe peroanele gării Brăila din seara zilei de 2 august 2011 nu așteptau să se dea în bărci, ci voiau să călătorească cu trenul. Cât am avut ocazia să rămân acolo au trecut câteva trenuri: Buzău - Galați, Galați - Constanța, Galați - București Nord. La ultimul aveam și eu bilet și de aceea filmarea din Brăila se rezumă la doar 4 minute. Însă această zonă merită mult mai mult. Promit să mă reîntorc!

Deocamdată, vă mulțumesc pentru vizionare!



///...<<<CFR>>>...\\\

2 august 2011 = Excursie FeRoviaRă Brăila - București Nord

Câmpia Brăilei, a Buzăului și a Mostiștei... acestea sunt formele de relief care sunt străbătute de linia ferată Brăila - Făurei - București Nord. De data aceasta călătoream cu Trenul Rapid Galați - București Nord, într-un vagon confortabil 20-83. Trenul nu a oprit decât în stațiile importante de pe traseu, cum ar fi Făurei sau Urziceni.

Construcția liniei a fost finalizată și dată în exploatare la 11 noiembrie 1943. Din cei 68 de kilometri de cale ferată dintre Făurei și Urziceni, 55 de kilometri sunt în aliniament. În pofida acestui lucru, la aproape fiecare dintre podurile, podețurile și trecerile la nivel cu calea ferată există restricții rușinoase de 30 km/h. Altfel, trenul tractat de locomotiva diesel-electrică LDE 2100 CP modernizată de ElectroMotiveDiesel, atinge viteze de 80-100 km/h. Într-un mers constant pe toată distanță, transportul cu trenul ar fi mult mai apreciat decât este în prezent.

În fine, decorul pe care l-am întâlnit a fost, după cum mă așteptam, specific peisajului plan, de câmpie. Mai o sondă petrolieră, mai o baltă sau un canal de irigație, mai o stație cu multe linii părăsite, mai o apă - Ialomița, de exemplu - peste care trenul trece în viteză, și uite-așa călătorii din Brăila ajung în București Nord. Pentru cei 199 de kilometri, o durată de 200 de minute ar reveni o viteză comercială de 60 km/h. Însă, dacă s-ar ridica toate restricțiile de viteză și s-ar menține o viteză constantă de 80-100 km/h, CFR Călători ar câștiga opțiunea a și mai mulți călători!

Apusul de soare pe care l-am admirat alături de cântecul trenului care alerga peste joantele de pe traseu au încheiat o zi FeRoviaRă excelentă! Finalul videoclipului vă va dovedi acest lucru!

Vizionare plăcută!

stefan_br

Cautand pe youtube diverse filmari cu urbea mea natala (Braila) am dat peste un filmulet interesant, mai exact o manevra cu un Sulzer Servtrans.Din cate stiu Santierul Naval avea in dotare un LDH (care a luat foc in urma cu cativa ani iar apoi a fost refacut), din pacate  nu am mai zarit LDH-ul cu pricina, care din sursele celor din zona sta bine ascuns in incinta santierului.Sulzerul din imagine imi confirma banuielile ca STX Braila are contract cu privatii (defapt CFR Marfa nici nu cred ca mai are vreo legatura cu acele linii din zona Braila Sud), marfarele intrandin zona CET Braila-Mechel-STX pe linia ce pleaca de la Lacu Sarat sat, continuand drumul pe langa statiunea Lacu Sarat, apoi traverseaza E584.De aici cateva linii se bifurca unele intrand in CCH/CFA sau CET Braila iar de aici linia principala continua spre Braila, marfarele intrand in zona Santierului Naval prin punctul BRAILA SUD, pe vremuri un loc unde puteam gasi angajati CFR si multa activitate feroviara, acum nu am mai vazut decat balarii si multe linii goale.

Va las sa vedeti filmuletul ce l-am descoperit, de mentionat ca nu-mi apartine!

http://www.youtube.com/watch?v=31ombLS_BnY
stefan_br

O zi excelenta astazi, IR1572 a intrat in Gara Braila cu 11 vagoane, care au preluat valul de calatori ce astepta pe peron sosirea trenului de Bucuresti!

Va las aici  un link unde puteti viziona superba garnitura, de mentionat ca 11 vagoane este o raritate pentru gara braileana: http://www.youtube.com/watch?v=cf6Fg6c378Q&feature=youtu.be

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR