Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
mishu88

Clipuri din judetul Suceava

martie 11 - Activitate CFR Dolhasca
http://www.youtube.com/watch?v=dJhzJzZ7xeI

Intr-o frumoasa zi de marti, 11 martie 2008, o data cu venirea DESIRO-ului la Fălticeni, tata m-a luat la el la servici şi am încropit câteva filmări prin Gara Fălticeni.

http://www.youtube.com/watch?v=ltJ_w4NaADs - partea întâi
http://www.youtube.com/watch?v=w5lIP7F6Jvs - partea a doua
http://www.youtube.com/watch?v=pkBy43xwb2E - partea a treia
http://www.youtube.com/watch?v=-MiQGaypE4o - partea a patra
http://www.youtube.com/watch?v=JlwsFbT49rM - partea a cincea

sulzerul1175

Filmele sunt extraordinare! Felicitari mishu

Imi place foarte mult filmul "Partea intai", cu pornirea LDH-ului
Arhitekt

Msihule esti un GENIU.
mishu88

28 decembrie 2008 -=- Chiciura si zapada pe magistrala 500

Va invit sa urmariti o calatorie friguroasa cu rapidul 652, Suceava Nord - Bucuresti Nord, in data de 28 decembrie 2008. In acest clip FeRoviaR veti putea viziona cum interactioneaza chiciura de pe linia de contact cu pantograful locomotivei, fulgi de nea in fata locomotivelor rosii si pasi usori pe zapada alunecoasa si atat de alba... Am filmat trenuri accelerate, cum ar fi: Iasi - Timisoara Nord, Sibiu - Suceava Nord si personale ca: Iasi - Putna, Dolhasca - Falticeni si Suceava Nord - Pascani.

Va multumesc pentru atentie si sper ca acest clip sa va alunge canicula din casele voastre!

Electrica675

Frumos clipul Misshule!!! Ai prins multe trenuri grumoase...si la sfarsit ai pus si niste poze

Mai asteptam si altele
mishu88

Electrica675 wrote:
Frumos clipul Misshule!!! Ai prins multe trenuri grumoase...si la sfarsit ai pus si niste poze

Mai asteptam si altele


Multumesc mult! Tot pe aceasta tema, a chiciurii si a zapazii, voi pregati si un reportaj separat pe blogul personal. Pana atunci... numai bine!
mishu88

28 aprilie 2008 -=- Un Paşti FeRoviaR

Dedicat tuturor FeRoviaRilor care îşi sacrifică Paştele, Crăciunul, Anul Nou şi conduc roata cu aripi spre destinaţie.

Primăvara, se ştie, înverzeşte chiar şi iarba din preajma gărilor, apelor, pădurilor. Ei bine, aşa cum am mai fost şi în zilele de 17 şi 18 aprilie, Gara Suceava Burdujeni îşi etalează din nou cărămiziul devenit celebru în peisajul burdujănean. S-a nimerit ca în această zi de Paşte să fiu în Suceava şi să mai surprind câteva momente alături de liniile ferate sucevene.

mishu88

Cum porneşte un LDH45 în România?



Dar cum porneşte un M43 (LDH45) în Ungaria?

mishu88

mai 2008 -=- Excursie FeRoviaRă Fălticeni - Dolhasca - Paşcani

Într-o zi de primăvară călduroasă am pornit din Fălticeni cu Trenul Personal de amiază spre Dolhasca. Aici am aşteptat Putna - Iaşi, care m-a adus în Paşcani.

Câteva secvenţe care merită urmărite în acest clip sunt: efectul sonor cauzat de Săgeata Albastră la intrarea în Gara Fălticeni (minutul 1), frânarea Acceleratului Iaşi - Timişoara Nord (minutul 2), dansul locomotivei la intrarea în Paşcani (minutul 7).

Distanţa parcursă a fost de 47 de kilometri (Fălticeni - Dolhasca - Paşcani), iar biletul m-a costat 3,2 de lei (redus). Am călătorit cu Săgeata Albastră nr. 2081 pe distanţa Fălticeni - Preuteşti - Arghira - Dolheşti - Vămeni - Dolhasca.

Mai apoi, Trenul Personal Putna - Iaşi, tras de locomotiva EA1-708, care avea să treacă prin Probota - Lespezi - Lunca Siretului, m-a adus până în Paşcani.

Electrica675

Foarte frumos Mishu!

Ne-ai mai pus la dispozitie un montaj destul de frumos. Tot timpul cand ne prezinti cate ceva, ai in tine ceva aparte care da farmec la ceea ce ne arati Ai avut si noroc sa fii tras de 708 cu dunga rosie, care din pacate nu mai este in forma aceasta, ci e rosie, cu ICOL.

O intrebare as avea, mai exact ce tren e acela tractat de EA 139 care l-ai filmat din cabina lui 311.

Numai bine!
G-Mean

Quote:

O intrebare as avea, mai exact ce tren e acela tractat de EA 139 care l-ai filmat din cabina lui 311.

Numai bine!


Daca nu ma insel...si poate o fac EA 139 tracta acceleratul Galati-Cluj, sau o alta varianta Iasi-Suceava.
Am revizuit placuta cu destinatia...si cred ca a doua varianta este mai posibila.
mishu88

Electrica675 wrote:
Foarte frumos Mishu!


Mulţumesc mult pentru aprecieri! Cât despre trenul cu pricina, a fost Acceleratul 1834, Timişoara Nord - Iaşi.
G-Mean

Darmanesti fiind tot in judetul Suceava m-am gandit sa fac o mica filmare.
Cand am ajuns la gara  P5703 plecase deja, dar am avut un "bonus".
Un marfar al GFR-ului care urma sa treaca prin Darmanesti:

http://www.youtube.com/watch?v=Xz4Ag7y6R_c

Calitatea lasa de dorit ...e vorba doar de un telefon mobil.
Daca se va uita cineva sa imi spuna daca se aude sunetul.
Multumesc.
mishu88

G-Mean wrote:
Calitatea lasa de dorit ...e vorba doar de un telefon mobil. Daca se va uita cineva sa imi spuna daca se aude sunetul. Multumesc.


G-Mean... ai prins un lucru foarte rar! Bravo pentru captură! Deşi calitatea poate nu este foarte bună, însă faptul că ai fost la locul potrivit mă face să-ţi dau un 10(zece) cu felicitări! Sunt curios unde mergea acel mărfar... Ori la Dorneşti, ori la Rădăuţi ori... cum bine a spus Cristi CFR la un moment dat... la FALCĂU??!!

PS: Sunetul se aude bine!
shoppy

Da, foarte frumos, asa trebuie sa arate si sa mearga un marfar tras de un Sulzer.
Incearca sa tii aparatul (sau telefonul) cat mai nemiscat, se pierde foarte mult din calitate in momentul cand se misca, chiar si cu cativa milimetrii. De asemenea lasa zoom-ul in pace, iar se pierde foarte mult, incepi filmarea pe wide, dupaia strangi si apoi iar wide cand s-a apropiat trenul, si ajunge .
(sfaturi prietenesti, sa nu intelegi ca ma iau de tine, poti ignora linistit, daca vreti va pot explica cum e cu codarea video ca sa argumentez cele de mai sus)
G-Mean

Multumesc pentru aprecieri si sfaturi, le voi folosi la urmatorul clip.
Iar marfarul merge la Dornesti.
mishu88

1 iunie 2008 = Excursie FeRoviaRă Suceava Burdujeni - Vereşti - Leorda *** Episodul 1

Vara a început atunci în spiritul călătoriei... Am petrecut Ziua Internaţională a Copilului sub semnul soarelui-răsare şi în tumultul contactului roată-şină pe o distanţă de aproximativ 350 de kilometri.

Am vizitat localităţi ca Suceava, Dorohoi, Iaşi şi Paşcani, trecând prin alte 30 de halte în care călătorii aşteptau trenul sub umbra copacilor. Am călătorit cu 6 trenuri, dintre care un accelerat şi 5 personale, cheltuind prea puţin pentru prea multul simţit.

Vă invit în continuare la o compilaţie de câteva minute în care vă prezint câteva secvenţe din ceea ce puteţi şi dumneavostră urmări pe rutele Suceava - Vereşti, Vereşti - Dorohoi, Dorohoi - Iaşi, Iaşi - Paşcani şi Paşcani - Suceava.

Excursia FeRoviaRă din 1 iunie 2008 se va constitui dintr-un videoclip-foileton cu un patrulater multigonal care abia aşteaptă să vă introducă în lumea căilor ferate moldave, care dăinuie pe aceste teritorii binecuvântate de Dumnezeu de mai bine de 140 de ani.

Vizionare plăcută!

mishu88

1 iunie 2008 = Excursie FeRoviaRă Leorda - Dorohoi = Episodul 2

În continuare vă invit la vizionarea episodului 2: Linia 512, Leorda - Dorohoi, rută care ţine de fapt de judeţul Botoşani. Vă aştept cu comentarii, critici şi sugestii! Mulţumesc.

http://www.youtube.com/watch?v=nrQqNBJI75M
claus

Buna Misha....

ce pot sa mai spui decat: farmecul extraordinar al liniilor din nordul Moldovei cu amestecul lor de arhaic, mergand pana la vechile cladiri austriece din timpul concesiunilor straine, si salbatic.

Ca si in restul tarii un imens patrimoniu tehnic/arhitectural se pierde odata cu nepasarea fata de aceste linii (ma gandesc in treacat doar la complexul remizei Dorohoi dar lista e foarte lunga).

Bravo Misha si celor din zona, care aduceti in discutie si acea parte foarte interesanta si frumoasa de Romanie !
mishu88

Trenul Personal Ilva Mică - Suceava trece pe lângă pădurea Şcheia

Un tren personal moldo-ardelean, Ilva Mică - Suceava, se apropie de Gara Suceava Burdujeni. Între Suceava Vest şi Burdujeni, trenul parcurge un traseu cu multe curbe, trei poduri (unul peste râul Moldova, unul peste pârâul Şcheia şi unul rutier peste Centura Sucevei). Iată că într-o bună zi m-am aflat şi eu în pădurea Şcheia (care se întinde lângă calea ferată) şi am ascultat, pe lângă trilul păsărilor, un tren care îşi ducea pasagerii spre destinaţia finală.

http://rail-videos.net/video/view.php?id=8414
mishu88

Crazy drivers are playing with fire, Romania

Atractia pentru transportul FeRoviaR dintre doua municipii de mici dimensiuni pentru distante relativ mici (30-60 de kilometri) a disparut o data cu aparitia autobuzelor economice si rapide, cu oferirea unor curse din ora in ora si tot asa mai departe. Materialul video pe care vi-l propun a fost filmat in apropierea localitatii Falticeni.

Compania Nationala a Cailor Ferate din Romania a esuat in atragerea pasagerilor pe liniile secundare din Romania, astfel ca noua companie privata, RegioTrans, face bani frumosi facand transporturi mai dese decat CFR (pana la 8 perechi de trenuri pe zi fata de doar 3 perechi cat erau inainte), oferind servici cu vagoane confortabile la acelasi pret ca si in trecut.

Un alt punct de vedere este ca trenurile circula mai des, iar soferii erau obisnuiti cu trenuri putine, ca inainte. Acum, pentru ca traficul FeRoviaR s-a imbunatatit, soferii trebuie sa fie mai atenti.

In acest videoclip puteti lua la cunostinta nebunia sau neglijenta unor soferi care se joaca, la propriu, cu focul.

http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=8436
G-Mean

Acum a iesit foarte prost!
Dar a meritat!  
Nu am filmat tot marfarul, 50 de vagoane!! sau chiar mai mult!
http://www.youtube.com/watch?v=JiYXBkWlnak
mishu88

Foarte interesantă captura, G-Mean! Două locomotive străine pe pământ românesc...  

8 iunie 2008 -=- Activitate FeRoviaRă din Gara Suceava Burdujeni

Într-o prea frumoasă zi de vară, Alex din Constanţa avea să treacă prin Burdujeni cu Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord. Aşa că mi-am luat camera foto în "spinare" şi bateriile-n blugi şi am pornit dis-de-dimineaţă spre Suceava.

În cele câteva minute în care soarele a bătut şi cum am vrut, dar şi cum n-am vrut, veţi putea urmări Trenul Rapid 652, Suceava Nord - Bucureşti Nord, Trenul Accelerat Timişoara Nord - Bucureşti Nord, precum şi plecarea lui Alex din Gara Burdujeni cu Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord.

La finalul clipului, o electrică venită de pe la Câmpia Turzii îşi etalează ventilaţia, compresorul şi vopseaua argintie aplicată pe caroseria montată la Electroputere Craiova.

Vlad

Trenul personal 5703 - Campulung Est - 2005 pe vremea cand avea 4 vagoane clasa a 2a, unul clasa intai si un vagon bagaje.
http://www.youtube.com/v/rHwPc7hY4Sk

Acum are doar 3 vagoane clasa a 2a
Vlad

P5703 cu EA139 la plecare din Campulung Est - 08.05.2010

http://www.youtube.com/v/CyCbH4PRBg4
tudor_corbul

Revin cu un cabview de pe plaiurile mioritice bucovinene,locuri foarte dragi mie si pline de amintiri frumoase.

Prima parte din bucata Vama-Frasin:



Enjoy!
Electrica675

Foarte frumos clipul
tudor_corbul

Multumesc  
G-Mean

33 de vagoane rusesti pe podul de cale ferata ce duce la EGGER si spre Radauti - Putna.
Deasupra se vede si podul "de la Dornesti" - celebrul pod care s-a rupt
http://www.youtube.com/watch?v=pq80xGktrP8&feature=player_embedded

Cabview Gura Humorului - Frasin - EA 255:
http://www.youtube.com/watch?v=RWXYRfmA1QA
G-Mean

Cabview la intrare in tunelul de la Mestecanis...scuzati lipsa de lumina
http://www.youtube.com/watch?v=JS7MenYYzwA&feature=search
Cabview prin apropierea statiei Valea Putnei:
http://www.youtube.com/watch?v=I-nopNqutbU
mishu88

Frumoase clipuri, G-Mean! Mi-a plăcut filmarea manevrei de la Egger.
G-Mean

mishu88 wrote:
Frumoase clipuri, G-Mean! Mi-a plăcut filmarea manevrei de la Egger.


Multumesc Mishu !
Inca 2 din Vatra Dornei:
AM 944 soseste in Bai:
http://www.youtube.com/watch?v=hRmZ5svd6v0
si A 1931 pleaca din Bai  
http://www.youtube.com/watch?v=zJy1g1oGNNM
G-Mean

G-Mean

Trenuri Darmanesti
G-Mean

Acelasi 382 cu aceeasi 539
G-Mean

Trenuri Suceava 9.01.2011
mishu88

Felicitări, G-Mean, pentru clipurile frumoase pe care le publici! Vin şi eu cu un clip mai vechi...

19 august 2008 = Mărfar cu EA trecând rapid prin Gara Dolhasca

Un tren mărfar cu locomotivă electrică vopsită în schemă clasică trecea în viteză (80 km/h) prin Gara Dolhasca. Pe linia 4 staţiona Trenul Personal Fălticeni - Dolhasca.

G-Mean

mishu88 wrote:
Felicitări, G-Mean, pentru clipurile frumoase pe care le publici!


Multumesc`!   Inca sunt incepator in arta filmatului ( cu trepiedul    )
G-Mean

mishu88

G-Mean

Am asteptat mult sa vina trenu' asta  
mishu88

12 martie 2011 = Automotor Regiotrans [ex SNCF] pe ruta Falticeni - Dolhasca

Revenirea pe meleagurile natale prilejuieşte oricui emoţii, regrete, nădejde, bucurie, speranţă, nostalgie. Vechile obiceiuri de pe lângă casă, cărările şi drumurile oraşului natal îţi vin ca o mănuşă pe mâinile fine de copil cu care mama te-a născut.

Şi uite aşa m-a prins şi pe mine dorul de casă şi am făcut o plimbare de-a lungul Văii Şomuzului care flanchează la est Fălticeniul meu drag. Bicicleta fratelui mi-a fost bun armăsar pe drumurile cam neîngrijite, însă vremea de amurg a unei zile timpurii de primăvară mi-a umplut sufletul de aer curat şi trupul cu primăvară.

Păcat de infrastructura proastă a liniei 510, Dolhasca - Fălticeni, că trenurile ar merge pline ochi cu călători dacă ar avea pe unde să meargă mai repede. Să meargă cu 80-100 km/h, să ducă şi să aducă sătenii harnici cu produse naturale, mărfarele să treacă şi ele cu aur verde adus de prin pădurile bogate ale zonei.

Trenul din imagine este unul francez, adus de compania privată Regiotrans. De data asta a fost albastru, în alte zile e verde iar în altele -- roşu. Toate merg pe motorină, au câteva sute de cai putere, iar confortul oferit este peste medie.

Cu acestea fiind spuse, vă doresc vizionare plăcută şi... să nu vă uitaţi părinţii, bunicii, fraţii şi nici locurile natale prin care aţi hoinărit şi aţi trăit primele clipe din viaţa voastră.

mishu88

12 septembrie 2008 = Excursie FeRoviaRa Suceava - Vama - Vatra Dornei

Mai mult de 150 de kilometri sunt înconjuraţi, flancaţi, înecaţi, acoperiţi, cu verde, foarte mult verde. Extrem de mult verde pe kilometru pătrat, transpus cât am putut mai fidel în cât mai mult verde pe centimetru pătrat de fotografii. Dintre oraşele şi satele prin care am trecut amintesc aici de Gura Humorului, Frasin, Vama, Câmpulung Moldovenesc, Sadova, Pojorâta, Mestecăniş, Iacobeni, Argestru. Nu am surprins prea multe locomotive sau alte vehicule FeRoviaRe, aici natura cu formele ei rotunde au îngrămădit accesul civilizaţiei. Şi totuşi, minunea de a străpunge dealurile şi munţii, făurită de om şi cu ajutorul lui Dumnezeu, s-a împlinit încă din anii 1900. Carele trase de bestii pufăitoare au creat emoţie şi încântare în rândul localnicilor, în timp ce industriaşii şi-au frecat mâinile văzându-se cu copacii, straşnicii copaci ai Bucovinei în mâinile lor.

http://my.opera.com/mishu88/blog/...roviara-suceava-vama-vatra-dornei

mishu88

Activitate FeRoviaRă linia 510, Dolhasca – Fălticeni – 3 aprilie 2011

Linia 510, Dolhasca – Fălticeni, leagă un oraş de deal din Podişul Moldovei cu magistrala 500, Bucureşti – Suceava, şi mai departe spre Ucraina, prin punctul Gării Dolhasca. De la 1 martie 2010, pe această linie fac serviciu trenuri ale companiei Regiotrans. Fie roşu, fie verde sau fie albastru, automotorul de origină franceză ex-SNCF merge din oră-n oră pe Valea Şomuzului.

În duminica de 3 aprilie 2011 mi-am făcut câteva minute timp pentru o plimbare cu bicicleta până la o trecere la nivel cu calea ferată, Ciorsaci se numeşte zona, de unde am filmat Trenul Personal Dolhasca – Fălticeni.

În a doua parte a clipului propus pentru dumneavoastră am înregistrat o scurtă panoramă a Fălticeniului, având ca personaj principal trenul Fălticeni – Dolhasca. Acesta pleca în jurul prânzului înapoi spre Dolhasca. În fundal apare fosta intreprindere chimică METADET Fălticeni. Vântul mi-a creat ceva probleme, iar trepiedul uitat la Bucureşti promite să ţipe data viitoare când mai este lăsat singur fără aparat.

Vă mulţumesc pentru atenţie şi pentru vizionare!

mishu88

25 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaRă Fălticeni -- Dolhasca -- Suceava -- Vama

Asociația pentru păstrarea Liniilor Ferate din România a organizat la Moldovița, între 23 și 26 aprilie 2011, un traseu turistic de aproximativ 11 kilometri parcurs cu Trenul cu aburi. Și cum Paștele m-a prins acasă în Fălticeni, a trebuit să mă deplasez până la Moldovița. Cum? Evident... cu trenul, pe linia 510 (Fălticeni -- Dolhasca), pe magistrala 500 (Dolhasca -- Suceava) și pe linia 502 (Suceava -- Vama).

Au fost 129 de kilometri pe calea ferată, iar traseul pe care l-am parcurs a fost Fălticeni -- Dolhasca -- Suceava (Burdujeni) -- Ciprian Porumbescu -- Gura Humorului -- Vama. Fiind și a doua zi de Paște am putut observa trenurile suplimentate cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște.

Trecând prin gările amintite mai sus și staționând aproximativ o oră pentru a prinde legăturile, am profitat de moment și am filmat activitatea FeRoviaRă din Dolhasca și din Suceava. Trenuri rapide, accelerate, personale, toate mergeau de colo-colo cu călători. Ba chiar am văzut și un tren de marfă tractat de o veche, dar bună locomotivă CFR Marfă din Suceava: EA 473.

Ce-am mai observat și mi-a plăcut a fost că vagoanele trenului Accelerat Iași -- Timișoara aveau treptele, barele de susținere în urcare a călătorilor, precum și amortizoarele sau cârligele tip "ancoră" marcate și vopsite în alb. Efectul îl veți putea observa și dumneavoastră pe la minutul 10 al clipului.

Avându-l pe fratele meu ca și camarad FeRoviaR, vă invităm, deci, la un clip cu cadre feroviare moldovenești.

mishu88

25 aprilie 2011 = Mocăniţa (locomotiva cu aburi 762.209) de la Moldoviţa

Dragi pasionaţi FeRoviaRi şi nu numai,

Vă invit în minutele ce urmează la o călătorie cu trenul cu aburi. În epoca tracţiunii electrice, iată că oameni inimoşi şi cu drumul de fier în suflet au pus cărbuni pe foc şi au făcut presiune în cilindrii de acţionare a roţilor locomotivei 0-4-0 (cum zic americanii si englezii) sau 0-2-0 (cum zic romanii), nr. 762-209. Locomotiva, de construcţie germană şi de acum aproape 8 decenii, a pufăit şi a şuierat triumfătoare de-a lungul văii râului Moldoviţa.

Contrar dorinţei CFR-ului de a repara linia ferată Vama-Moldoviţa stricată anul trecut de furia apelor, d-nul Georg Hocevar şi CFI.ro au organizat la Moldoviţa un parcurs de aproximativ 11 kilometri cu trenul cu abur. Turiştii, veniţi de prin Galaţi, de prin Bucureşti sau de prin împrejurimi şi din toată ţara, au gustat cu drag şi cu nesaţ fum, aer curat şi abur încins în timpul călătoriei. Timp de 2 ore m-am simţit şi eu, ca şi ei, în timpurile bunicilor noştri, când dacă stăteai lângă locomotivă riscai să te pârleşti de unsoare, când dacă stăteai în ultimul vagon simţeai smucituri puternice, când dacă treceai pe lângă fii de răzeşti sau fiice de iobagi, te salutau cu respect, când copacii erau la locul lor, când râurile erau resursă de bucurie şi hidratare, când... când...

Fluierul curajos al locomotivei, precum şi inima bătândă cu emoţie a mecanicilor de locomotivă s-au resimţit în ecoul zilelor de Paşte de la Moldoviţa. Totodată, găini şi cocoşi aburiţi la propriu cu 200-300 de grade fugeau din calea „zmeului de foc”, poduri zdruncinate de ape rezistau cu putere la tonele dinamice de fier, iar biciclişti făloşi făceau semn de „hai mai repede!” unei locomotive mai veche decât bunica lor...

Cu tristeţe observăm zâmbetul ascuns al oamenilor care încă mai fac serviciu în slujba „carului care fuge fără boi”, dar şi cu bucurie ne încânta glasul cristalin al celor care vor urma să le ia locul în aceeaşi meserie şi în aceeaşi ţărişoară.

Dragii mei cititori şi „youtube”-o spectatori, vă mulţumesc pentru atenţie şi nu uitaţi: calea ferată drum de fier rămâne!!

mishu88

26 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe M502: Pojorâta – Floreni

O zi excepţională de primăvară, chiar după Paşte, a fost dedicată unei plimbări FeRoviaRe pe ruta 516, Floreni – Dornişoara. Camarazi FeRoviaRi i-am avut pe Ciprian Pardău şi pe Răzvan Marica, iar călătoria de vreo 10 kilometri pe jos şi alţi 12 cu automotorul Malaxa seria 900, nr. 944 a fost precedată de o plimbare FeRoviaRă pe linia 502, Suceava – Ilva Mică, între Suceava şi Floreni.

Minutele de mai jos prezintă peisajul autentic bucovinean. Dealuri şi munţi împăduriţi, văi largi şi întortocheate prin care omul şi-a făcut casă, drum şi viaţă. Râurile după care s-au orientat drumul de fier pe această porţiune: Putna pe de o parte şi Bistriţa Aurie pe de alta, curgeau zi de zi, fără încetare, din izvoarele munţilor.

Din punct de vedere constructiv, linia ferată prezintă o porţiune cu declivităţi foarte ridicate. Ca de exemplu, între Valea Putnei şi Mestecăniş, trenul urcă pe o rampă de 28 la mie, în timp ce între Mestecăniş şi Iacobeni, trenul coboară o pantă de 26 la mie. Fără aceste „restricţii” şi „strangulări fizice” nu era posibilă construcţia unei căi ferate ce face legătura nordică dintre Moldova şi Transilvania.

Panorama văzută de pe vârful de pantă – Mestecăniş, 948 m altitudine – este superbă, într-o zi senină vederea străbate dincolo de coaste şi oferă o senzaţie de înălţare, uşurare, zbor... De asemenea, între Mestecăniş şi Iacobeni, calea ferată se află la o altitudine cu mult mai mare decât drumul rutier sau casele oamenilor.

Şi tot aşa, prin Iacobeni, prin Argestru, trenul ajunge în Vatra Dornei, o staţiune de renume pe harta judeţului Suceava, cu pârtii de ski, cu pensiuni, cu vestitul parc cu veveriţe şi, nu în ultimul rând, cu un castel pe post de gară.

Acestea fiind spuse, vă doresc vizionare plăcută şi vă recomand parcurgerea acestui traseu, Suceava – Vatra Dornei – Ilva Mică în orice moment al anului sau al vieţii voastre. Vă veţi încărca cu energie, prospeţime şi optimism!

PS: Ca o completare la acest clip vă sugerez să daţi un ochi şi pe un reportaj dedicat porţiunii de cale ferată Suceava – Vatra Dornei --> http://my.opera.com/mishu88/blog/...roviara-suceava-vama-vatra-dornei

mishu88

Plimbare cu Automotorul Malaxa no. 944 pe ruta M516, Dornişoara - Floreni

Deși are o masă de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. Între anii 1930 și 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un număr de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea încă se mai regăsesc pe căile ferate române.

Deși inițial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de viteză reușeau să atingă 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. În acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a obținut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.

Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împărțite în câte două camere, între acestea fiind amplasat motorul și transmisia. Automotorul este dotat cu două posturi de conducere, fiind disponibile 4 uși de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor și transmisie a vechilor vagoane de călători. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe secțiile secundare de circulație, unde traficul de călători era redus.

Sursele documentare indică realizarea legăturii pe ecartament normal între Vatra Dornei și Dornișoara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minimă a curbelor de 150 de metri și o declivitate maximă de 20 mm/m între stațiile Floreni și Poiana Stampei.

A se ține cont de faptul că stația Dornișoara se află la 1032 de metri altitudine, în timp ce stația Predeal, considerată a fi cel mai înalt vârf de pantă din România, se află la aproximativ 1050 de metri.

Vizionare plăcută!

26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dornișoara


26 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaRă M516, Dornișoara - Floreni - Vatra Dornei
mishu88

Cabview Vatra Dornei - Mestecăniș - Câmpulung Moldovenesc [EA 5100 kW]

mishu88

29 aprilie 2011 = Activitate FeRoviaRă Suceava Ițcani & Burdujeni

Am observat într-o frumoasă zi de primăvară de 2011 că pasiunea pentru trenuri nu dispare... în sufletul unei fete care cândva se plimba cu mine în cercetarea liniilor ferate din preajma Sucevei.

Bucuria v-o redau și vouă printr-un scurt clip în care am încercat să surprind câte ceva din peisajul drumului de fier sucevean. A nu știu câta oară, am făcut la pas Ițcani - Burdujeni, revăzând și reamintindu-mi o superbă plimbare din trecut: http://my.opera.com/mishu88/blog/...si-burdujeni-pantografe-ploaie-si

Vă doresc vizionare plăcută!



///***\\\

29 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaRă M500, Suceava - Dornești

Vremea e schimbătoare, se știe, că de aceea e vreme... Dacă dimineață era soare și frumos, când mă pregăteam să urc în Trenul Personal Suceava -- Putna să merg până la Dornești, a venit o vijelie mare. Din fericire, a fost de scurtă durată...

Plimbarea până la Dornești pe Magistrala 500 a fost făcută cu o locomotivă diesel-hidraulică și 2 vagoane, tren ce compunea Personalul Suceava -- Putna.

Din istoricul căii ferate amintesc că linia ferată simplă normală Suceava Nord -- Dornești -- Vicșani a fost construită între anii 1867-1869 de Societatea Anonimă a căilor ferate Lemberg -- Cernăuți -- Iași și inaugurată la 27 octombrie 1869. Stațiile prin care trenul cu care am călătorit a oprit au fost Suceava, Suceava Nord, Dărmănești, Milișăuți, Țibeni și Dornești.

Dintre lucrurile interesante de pe aceste linie merită atenție Depoul de locomotive Suceava Nord, locomotiva cu aburi părăsită, 150.1120, aflată la ieșirea din Ițcani spre Dornești. Printre altele, am mai surprins în cadre mișcătoare diferite trenuri personale: rama electrică Suceava Nord -- Pașcani sau LDH-ul cu 4 vagoane ce face serviciu pe Putna -- Suceava, și mai departe cu locomotivă electrică până la Iași.

Am fost bucuros că am reauzit motorul de Sulzer de pe locomotiva diesel-electrică de 1250 de cai putere, am fost bucuros că am revăzut Dorneștiul, stație în care opream pentru rebrusare pentru Rădăuți cu vreo 5 ani în urmă să-mi văd iubita, am revăzut imensitatea Gării Ițcani, am readmirat cărămiziul Gării Suceava Burdujeni!

Vizionare plăcută!



///***\\\

29 aprilie 2011 = Pornirea și manevra locomotivei diesel-electrice ucrainene 2M62-1140

Ei, dragii mei pasionați de FeRoviaRe și nu numai, de data aceasta socoteala de-acasă s-a potrivit cu cea din târg... Vrut-am să filmez o locomotivă ucraineană în Dornești și am reușit. Așa cum știți, iar dacă nu știați vă spun acum, între Dornești și Vicșani există cale ferată încălecată (pe acest tip de linie pot circula atât trenuri cu ecartamentul osiilor de 1435 de mm, cât și trenuri cu ecartament de 1520 de mm).

Mărfare cu zeci de vagoane vin zi de zi dinspre Ucraina spre România prin Dornești. Unele trenuri de marfă sunt supuse operației de transbordare la Vadu Siret, însă altele dedicate companiei Egger din Rădăuți vin pe boghiuri cu osii cu ecartament de 1520 de mm. Astfel, orice pasionat FeRoviaR are șansa de a filma material rulant ucrainean în Dornești.

Despre acest tip -- 2M62 -- vă pot spune că este o "locomotivă" care constă din două unități ale locomotivei M62 de fabricație ucraineană în uzina de la Lugansk. Așa cum se observă, "locomotiva" are două posturi de conducere amplasate în capetele celor două unități. Spun constructorii că această locomotivă are boghiuri performante și oferă un consum de combustibil redus, în timp ce sarcina de osie este de 21 de tone. Peste 355 de "locomotive" 2M62 au fost produse la Lugansk. Motoarele în doi timpi care antrenează cele 12 motoare electrice de pe fiecare osie sunt două unități Kolomna 14D40 cu 12 cilindri și dezvoltă împreună putere de 3.940 de CP (2.940 de kW). Masa acestei "locomotive", 2M62 este de 252 de tone, iar viteza maximă la care a fost proiectată să fugă este de 100 km/h.

În speranța că v-am stârnit curiozitatea pentru materialul rulant rusesc, vă doresc vizionare plăcută! În curând vor apărea clipuri FeRoviaRe de la frontieră, stați aproape!



///***\\\

29 aprilie 2011 = Activitate FeRoviaRă cu trenuri de marfă și de pasageri în Dornești

Dorneștiul se află la doar 10 kilometri distanță de granița feroviară a României cu Ucraina. Această întâmplare face ca aici să există cale ferată încălecată. Atât ecartamentul de 1435 de mm, cât și cel de 1520 de mm, fac pace bună și lasă să treacă peste șine mărfare venite din Ucraina sau din spațiul Rusiei.

Clipul pe care vi-l propun cuprinde atât o intensă activitate FeRoviaRă cu mărfare, dar și cu vehicule ale CFR Călători. Pentru început, manevra LDH-ului 89-0223-1 care preia cele 2 vagoane și le duce până în Putna. Spre seară, adică spre sfârșitul clipului în cazul de față, trenul se întoarce, locomotiva rebrusează și pleacă spre destinația finală a trenului: Gara Suceava Burdujeni.

Servtrans-ul, GFR-ul sau CFR Marfă sunt numai câțiva dintre operatorii trenurilor de marfă care circulă la Dornești. Fie cu vagoane cu material lemnos brut sau prelucrat pentru Egger Rădăuți, fie cu vagoane cisternă transbordate pe boghiuri Diamond venite de la descărcare din România, locomotivele diesel-electrice (dar și cele diesel-hidraulice) își duc cu voință marfa la destinație. Bineînțeles, ajutate de mecanicii de locomotivă vigilenți, manevranții harnici și ceilalți FeRoviaRi care fac lucrurile să se învârtă...

Clipul dedicat locomotivelor ucrainene l-ați putut vizualiza anterior, iar dacă nu ați avut ocazia până acum, poate fi accesat aici:

Podul peste râul Suceava are un specific aparte. Destul de lung și având o porțiune în curbă cu o rază destul de restrânsă, acesta reprezintă o altă lucrare de artă de invidiat de pe teritoriul Căilor Ferate din Bucovina și din România, totodată. Din punct de vedere al ecartamentului, podul poate fi circulabil atât pe linie normală, cât și pe linie largă, acest lucru putându-se vedea în manevra LDH-ului 81 cu vagoane netransbordate la Vadu Siretului.

Acestea fiind spuse, nu-mi rămâne decât să vă doresc vizionare plăcută!

G-Mean

Revin in sectia "Filmari" :


*La marfarul celor de la CFR MARFA la tractiune era 939 si nu 1029  am gresit
mishu88

12 septembrie 2008 = AudioReportaj M502&M401, Vatra Dornei - Beclean pe Someş

Alături de imaginile care se vor derula cu voia curiozității d-voastră de-a lungul căii ferate M502, Vatra Dornei - Ilva Mică şi M401, Ilva Mică - Beclean pe Someş, vă invit la o lectură mai specială... alături de pasionata de FeRoviaRe, Emanuela, am pregătit pentru voi un colaj fotografic în care vocile noastre vă vor fi gazde în călătoria de la Suceava la Ilva Mică. Așadar, la drum!

Au prezentat Emanuela Mandache (mulţumesc mult pentru colaborare!!) şi subsemnatul.

G-Mean

G-Mean

Primul meu marfar prins seara la Darmanesti  
mishu88

12 iunie 2011 = (Mirii din) Excursie FeRoviaRă Fălticeni - Dolhasca - Suceava

Într-o zi de vară, cam nehotărâtă în ceea ce privește starea vremii, am purces la o plimbare cu bicicleta în tren. Am fost invitat la aniversarea unei colege de-ale mele, pasionată și ea de FeRoviaRe, într-un colţ de Rai din judeţul Suceava - Mitocul Dragomirnei. Traseul urmat a fost unul simplu: Fălticeni - Dolhasca via trenul Regiotrans, Dolhasca - Suceava via un tren CFR Călători, Suceava - Mitocul Dragomirnei via tracţiune proprie cu bicicleta. La fel, la întoarcere aveam să urmez același traseu, cu mica diferență că distanța între Dolhasca și Fălticeni am făcut-o pe bicicletă.

Filmul pe care vi-l propun cu această ocazie a fost înregistrat cu un aparat foto Canon A470, acesta având rezoluția maximă de înregistrare de 640x480. Având niscaiva timp la dispoziție, am reușit a surprinde trecerea unor trenuri prin Gările Dolhasca și Suceava Burdujeni. De exemplu, am încercat să filmez Trenul Rapid Suceava/Botoșani - București Nord, Trenul Internațional Sofia - Moscova, Trenul Personal Dolhasca - Fălticeni, Trenul Personal Vatra Dornei - Suceava și Trenul Personal Suceava Nord - Iași.

Ar trebui să nu ratați câteva dintre momentele mai interesante ale acestui clip. Unul dintre ele este reprezentat de doi tineri proaspăt căsătoriți care au ales să realizeze niște fotografii de nuntă în Gara Suceava Burdujeni. Al doilea îl reprezintă sunetul scos de motoarele și angrenajele locomotivei electrice EA1 de 5100kW cu care m-am întors de la Suceava la Dolhasca.

Vă doresc vizionare plăcută!

G-Mean

G-Mean

Am vrut sa il fac reportaj dar niste probleme la PC m-au intrerupt

Asa ca va las sa vizionati materialul:
Prisecaru Florin

G-Mean

GFR speed!  
G-Mean

mishu88

13 august 2011 = Trenuri matinale în Gara Suceava Burdujeni

Într-o frumoasă dimineață de vară când soarele lumina atât de clar și de frumos pe cărămizile Gării Burdujeni, mă aflam acolo alături de Ela pentru a aștepta o călătorie de vis în Trenul de Epocă "Moldovița".

Dar în Gara Suceava Burdujeni, într-un interval de 70 de minute, pleacă și vin nu mai puțin de 10 trenuri! Pe câteva dintre ele am cutezat să le filmez așa cum o fac în mod constant și colegii mei din Suceava: Giurca Florin, Andrei Bîrsan, G-Mean și mulți alți stimați pasionați din Suceava și din județele adiacente.

Așadar, în spiritul anilor "2000 și ceva", când diminețile în Gara Burdujeni erau dătătoare de sunete "magice" și imagini "de basm" către simțurile mele, iată că în 2011 s-au perindat prin fața a sute de călători din stația Suceava Burdujeni următoarele trenuri: Rapidul 652, Suceava Nord - București Nord, cu ale sale vagoane moderne, Personalul 5601, Iași - Putna, cu șarmul său specific de suceveni care fac naveta zi de zi la școală sau la muncă, Acceleratul 1833, Iași - Timișoara, pregătit pentru 700 și ceva de kilometri de croazieră, Acceleratul 1751, Brașov - Suceava, sosit din Transilvania cu o locomotivă de excepție și vagoane - în sfârșit! - mai confortabile, Acceleratul 1838, Timișoara Nord - Iași, grăbindu-se să ajungă mai repede în capitala Moldovei și Personalul 5562, Suceava Nord - Botoșani, care, din nefericire, reflectă sărăcia, dezinteresul și lipsa de decizie a mai marilor din CFR cu privire la managementul căii ferate.

Nu în ultimul rând, "piesa de colecție" sosită prin însăși Trenul de Epocă "Moldovița", compus din locomotiva cu aburi seria 230.516 fabricată în perioada interbelică la Uzinele Reșița și celelalte 5 vagoane verzi de epocă pe 2 osii cu roți cu spițe, garează în Gara Suceava Burdujeni, ajutat, așa cum un fiu își ajută tatăl la bătrânețe, de un LDH125 al Depoului Suceava Nord. "O gară regală", cum spunea, printre alții, și Radu Bellu de atâtea ori, o gară superbă care încă primește și sper din tot suflet să primească și de acum înainte oaspeți de valoare, călători civilizați și, desigur, binecuvântarea lui Dumnezeu.

Vă doresc vizionare plăcută!




///<<<:::>>>\\\

230.516 în acțiune pe Căile Ferate Române în secolul XXI

Timp de câteva zile, în Suceava anilor 2011, în luna lui cuptor, a poposit pe căile ferate din Bucovina un vizitator de onoare, cu o istorie de aproape peste 100 de ani și cu o atractivitate deosebită la public.

Trenul de epocă ”Moldovița”, având ca vehicul de tracțiune celebra locomotivă cu abur, 230.516, a traversat obcinile Moldovei și a adus aburul și fumul înapoi printre codrii Bucovinei. Astfel, Gara Burdujeni, cu celebra-i istorie de peste 142 de ani, a fost punctul de plecare și de sosire a unor trasee de excepție: Suceava – Cacica – Vama – Vatra Moldoviței și Suceava – Putna.

Știm că ecartamentul căilor ferate române este de 1435 de milimetri, însă luxul care se regăsea în vagoanele de clasa I sau salon-bar depășea cu foarte mult așteptările oricărui călător. Așadar, pe lângă confortul oferit de vagoanele de mai sus, în componența trenului au mai fost și un vagon de clasa a II-a, un vagon de clasa a III-a și un vagon de bagaje. Catifea roșie, catifea portocalie, tâmplărie lăcuită, ornamente atent prelucrate, un salon-bar asemenea trenurilor regale, precum și fluierul locomotivei alături de însuși fumul negru înălțător la cer au adus anii glorioși ai epocii locomotivelor cu abur înapoi în timpurile din prezent.

Istoria locomotivei 2C-h2 începea în 1906 când prima locomotivă de tip prusac 230.000 făcea teste în Germania. Încet-încet, în perioada interbelică au fost construite zeci de locomotive, fie la Uzinele Malaxa, fie la Reșița, astfel încât locomotivele CFR seria 230.000 au fost printre cele mai răspândite și mai populare pentru personalul de exploatare și întreținere. Cu un număr total de 357 de locomotive aflate în inventarul CFR, această serie de locomotive poate fi admirată în zeci de fotografii în Istoricul Tracțiunii Feroviare din România, volumul 2, realizat sub atenta îngrijire a inginerilor Șerban Lăcrițeanu și Ilie Popescu.

Jurnalelor realității anului 2011 li se adăugă câteva file de istorie vis-a-vis despre circulația acestui tren cu abur, tren de epocă prin Bucovina, iar filmul pe care vi-l propun completează lista de fotografii, clipuri și mărturii propuse și enunțate cu pasiune de colegii mei.

Vă doresc vizionare plăcută!

mpursu

Felicitari, Mishu88!
Ai reusit si de data aceasta sa ne transpui chiar acolo, la fata locului, atat prin filmarile foarte reusite, cat si prin textele pe care le-ai scris langa ele. Locomotivele cu abur au avut totdeauna un anumit farmec aparte, pe care locomotivele moderne nu-l au si nu-l vor avea niciodata.
mishu88

mpursu wrote:
Felicitari, Mishu88!
Ai reusit si de data aceasta sa ne transpui chiar acolo, la fata locului, atat prin filmarile foarte reusite, cat si prin textele pe care le-ai scris langa ele. Locomotivele cu abur au avut totdeauna un anumit farmec aparte, pe care locomotivele moderne nu-l au si nu-l vor avea niciodata.


Mulțumesc! De acord ce spuneți despre locomotivele cu aburi, haideți să vedem în continuare cum sună și cum se vede un taraf alături de un grup de bucovineni dornici de cântec și de joc din preajma Trenului de Epocă ”Moldovița”.

13 august 2011 = Taraf și voie bună în Trenul de Epocă "Moldovița"

Dansurile și cântecele populare pe care călătorii Trenului de Epocă "Moldovița" le-au încins pe peroanele stațiilor unde locomotiva cu abur a oprit dovedesc faptul că bucovinenii încă știu să păstreze și să conserve aceste frumoase obiceiuri.

Traseul urmat de Trenul de Epocă "Moldovița" a fost Vama - Vatra Moldoviței - Vama - Molid - Frasin - Gura Humorului și mai departe către Cacica și Suceava Burdujeni. Locomotivele electrice întâlnite pe traseul liniei 502, care tractau obișnuitele Trenuri Personal Suceava - Ilva Mică sau Trenurile Accelerat Vatra Dornei Băi - Iași sau Iași - Timișoara Nord, păleau în fața măiestriei locomotivei cu abur 230.516. Deși cu mult mai puternice, locomotivele electrice de mii de kilowați nu păreau decât niște "vagoane motorizate" în fața uzinei negre pe șine care tracta Trenul de Epocă "Moldovița".

Horele, sârbele, precum și cântecele lăutărești care au lăsat cu gura căscată mulți privitori de pe traseul liniei dintre Obcinile Bucovinei reușeau cu succes să aducă aminte de vechi și frumoase obiceiuri românești. Trecând de la distracție la asumarea responsabilității și asigurarea siguranței circulației, operatorul din imagine completa cu ulei la cutiile de osie cu cuzineți ale vagoanelor de călători.

Călătoria pe linia închisă de CFR, Vama - Moldovița, a putut fi posibilă cu ajutorul efortului depus de locomotiva diesel-hidraulică a Depoului Suceava Nord, dar numai până la Vatra Moldoviței. Acolo, turiștii din trenul pus la dispoziție cu ocazia programului "Pelerin în Bucovina 2011", au fost serviți de săteni cu plăcinte cu brânză, vișinată și rachiu, în timp ce câțiva călători mai pioși de fel s-au orientat către a vizita Mănăstirea "Moldovița", monument înscris în Patrimoniul Unesco.

Și totuși, văzând și dumneavoastră, ca și mine, cele ce s-au întâmplat în frumoasa zi de vară de 13 august 2011, dilema mea este... să rămânem sau nu... în Bucovina pe lângă care ne-am născut?

G-Mean

De cand incerc sa prind trenu' asta  
G-Mean

Regio 5741:
mishu88

Primele trenuri în zăpadă în iarna lui 2011-2012, 20 decembrie 2011



Una dintre cele mai frumoase zile dintr-un an este aceea când te ridici din pat dimineața și vezi zăpadă peste tot în jurul tău. Așa s-a întâmplat și la mine în Fălticeni, județul Suceava, pe 20 decembrie 2011, când m-am trezit și am fugit către Magistrala 500 cu ochii încă somnoroși.

Așadar, ora 11 m-a prins în Dolhasca, nod feroviar între Pașcani și Suceava. Aici zăpada și gheața s-au instalat pe sol, iar trenurile cu ale lor locomotive și vagoane soseau și plecau înțurțurate cu viscol și îngheț. Așa a fost și cazul mașinii de Brașov care ducea în spate 3 vagoane de la Suceava. BoBica nr. 102, venită însă de la București cu InterCity 551, nu avea nici urmă de zăpadă, semn că în Sud iarna încă e pe gânduri să se instaleze sau nu.

Am luat primul tren către o locație mai exotică de fel, în mijlocul naturii, la susurul molcom al Siretului înghețat și la adierea vântului din codrii Probotei. Aici fauna este diversificată, poți vedea vulpi, ulii, iepuri, căprioare și cine știe ce alte animale mai fioroase, dar nu încă prezente din cauza gălăgiei provocate de contactul roată-șină.

Instalându-mă provizoriu, am înregistrat către nemurire trecerea Rapidului 382 TransEuropean cu vagoane de TransSiberian, rulând cu 95 km/h, conectând zilnic 5 capitale: Sofia, București, Kiev, Minsk și Moscova. De asemenea, trenurile Regio Iași – Suceava Nord, Bacău – Suceava Nord sau Suceava Nord – Pașcani transportau călătorii în condiții optime pe rutele unde mașinile încă dădeau de furcă cu nămeți și polei.

Spre seară am lăsat întinderile văii Siretului în primirea nopții, iar eu am întins-o la tata în Suceava, unde Gara Burdujeni m-a întâmpinat cu o priveliște de neuitat și care, într-o mică sau mare măsură, îmi aducea aminte de o carte numită… ”Sărut pe o roată de tren”.

Vizionare plăcută!

G-Mean

Dacă Mishu le-a filmat in Iaşi, iată-le şi prin Suceava (unele trenuri) :
G-Mean

Trenuri filmate în zona Băneşti Suceava - Liteni :
mishu88

Trenuri de dimineață în Gara Suceava Burdujeni [3 Decembrie 2011]



Început de decembrie, iar în Suceava n-a nins... Ora e 8, iar Soarele abia se trezește puturos, în timp ce zeci de trenuri vin și pleacă din frumoasa Gară a Sucevei - Burdujeni. Terminalul de transcontainere începe și el să producă mișcare, în timp ce fauna de ciori este speriată de 5 în 5 minute de câte un tren ce ia drumul Iașiului, Clujului sau Bucureștiului.

După cum spuneam, intervalul orar 7-8 este una dintre cele mai aglomerate perioade din Gara Suceava Burdujeni. În timp ce trenul de dimineață spre Cacica compus dintr-o locomotivă electrică și un singur (!!!) vagon de călători face manevre pe linia 1, pasagerii dornici de o călătorie până la București așteaptă Trenul Rapid de București. Tot în același moment, Trenul Personal Iași - Putna intră agale tot pe linia 1. Se aud goarnele de avertizare ale Rapidului de București, în acest moment toate cele 4 linii directe ale gării fiind ocupate. Și cum trenului îi stă bine... cu drumul, nu durează nici 5 minute, că fiecare tren de lung parcurs pleacă spre destinația terminus.

Ora de vârf se termină la Suceava prin plecarea Trenurilor Personale către Botoșani, Cacica sau Câmpulung-Moldovenesc. Automotorul către Botoșani este cel mai timpuriu, în timp ce locomotivele electrice și cele două vagoane de călători (două trenuri a o locomotivă plus un vagon) se urmăresc unele pe altele distanță de câteva sute de metri, fiecare urmând să ia direcția dorită.

Primul clip FeRoviaR filmat cu noul aparat foto Canon 60D se încheie cu tranzitul Trenului Accelerat, Iași - Vatra Dornei Băi din dreptul podului FeRoviaR peste râul "Valea Șcheii". Aaa... vă mint. Ultimul tren este de fapt Personalul sosit tocmai de la Ilva Mică cu celebra locomotivă suceveană EA-139. Și, cum fără LDH-uri nu există farmec în calea ferată, una bucată locomotivă cu transmisie hidraulică a stat în coada Trenului de la Ilva Mică...

mishu88

@-27 ⁰C, Trenuri înghețate în Gara Suceava Burdujeni, [8 februarie 2012]



Iarna lui 2012 cu siguranță este una dintre cele mai grele din ultima decadă datorită caracterului brusc al instaurării zăpezii și a gerului peste România și Estul Europei. Temperatura aerului care se înregistra dimineață era în jurul valorii de -27 de grade, însă, atunci când Trenul InterRegio Iași -- Timișoara a intrat în Gara Suceava Burdujeni, datorită curenților de aer care s-au format, temperatura resimțită de cei câțiva omuleți din Gara Suceava Burdujeni era cu mult sub -35 de grade Celsius.

În fine, totuși activitatea FeRoviaRă trebuie să continue, călătorii să circule și oamenii să-și câștige pâinea. Însă este o pâine câștigată cu sacrificiu, risc și efectiv - chin. Elemente negative care se regăsesc în fiecare meserie, firește.

Și așa, ora 8, ora în care liniile Gării Suceava Burdujeni sunt ocupate în proporție de 100%, începea să se simtă prin sosirea de la Timișoara a Trenului InterRegio 1838. Acesta vine tractat fără întârziere cu locomotiva EA-666. Un moment mai târziu, apare și Trenul Regio 5601, Iași -- Suceava Nord, având la tracțiune pe locomotiva electrică Bo-Bo 78 (!!!). Aștept dinspre Nord să sosească Trenul InterRegio 1652, Suceava Nord -- București Nord, dar aflu de la un revizor de vagoane că s-a defectat locomotiva și plecarea acestuia este, firește, întârziată. După câteva zeci de minute, se așează și rama electrică Z6300 pe linia 3 ca tren Regio către Câmpulung Moldovenesc, în timp ce o locomotivă diesel-electrică 060-DA a CFR Marfă își face simțită prezența pe una dintre liniile de marfă. În cele din urmă, cu o întârziere de câteva minute, apare și Trenul InterRegio 1833, Iași -- Timișoara Nord.

Probabil că zăpada ce se vede zvânturată de ultimul tren este un efect interesant, apreciat, poate chiar și fascinant. Însă "curentul" de aer cu care a venit acel tren n-o să-l uit pân` când `oi muri! Pe moment am încremenit, o amețeală puternică m-a cuprins, picioarele aflate în echilibru termic cu zăpada și buzele devenite cenușii cu fire de salivă devenite ațe albe de zăpadă m-au convins să înaintez către holul gării să mă apropii de orice sursă de căldură pentru a-mi reveni.

Nu-i de stat de filmat trenuri! Dar oamenii de la calea ferată oare cum rezistă...? Haideți să vedem în clipul următor!

mishu88

Trenul Regio Fălticeni – Dolhasca pe linia M510, [7 februarie 2012]



Din cele peste 100 de ierni pe care le-a suferit clădirea Gării din Fălticeni, gerurile și zăpada din lunile Gerar și Făurar or să rămână puternic impregnate în memoria celor care lucrează în slujba transportului pe calea ferată. Dar să nu ne mai plângem, populațiile din interiorul arcurilor subpolare cum rezistă? Nu sunt și ei tot oameni?

Ba da, însă cărările pe care am călcat să pot ajunge la locul de filmare din imagine nu au fost făcute de semenii mei, ci de alte lighioane. Iar din cauza asta am primit cadou grame bune de zăpadă în ghete. N-am stat să fac analiza cărui grup de mamifere aparțin urmele în zăpadă, bănuind totuși că era vorba de vulpi și câini. Trenul Regio Dolhasca - Fălticeni intrase deja la ora 15 în Gara Fălticeni, urmând să plece înapoi către Dolhasca la 15:12.

Linia ferată încerca să-și evidențieze ”inimile” pereche prin marea sau… oceanul, mai bine zis, de zăpadă depus în strat de mai bine de 40 de centimetri pe tot pământul fălticenean. Totuși plugul automotorului importat din Franța, sub denumirea de X4500 cu vagon motor și remorcă, reușea să radă la jumătate din înălțimea zăpezii. De asemenea, am fost plăcut impresionat de ce-am zărit în dreptul macazurilor. Fiecare dintre cele aproape 10 la număr au fost curățate manual, verificate, având acele și contraacele unse. Pesemne că oamenii de la linii sunt conștiincioși și își fac treaba, chiar dacă poate la prima vedere transportul feroviar pe linia Fălticeni – Dolhasca este destul de firav, acest lucru instigând la dezamăgire, neîncredere, speculație, jigniri sau chiar ură față de… săracul tren.

Dar uite că m-am luat cu vorba și trenul a trecut deja de mine, culoarea lui de un roșu aprins săgetând militărește parcursul liniei secundare de cale ferată cifrată 510, Fălticeni – Dolhasca. Cândva, trenul era cu locomotivă pe aburi. Apoi s-a trecut la tracțiunea diesel cu locomotivele 060-DA. Eficientizarea și, ulterior criza, a impus folosirea de locomotive diesel-hidraulice de 1250 de cai. Fascinația mileniului III a adus în ”Florența României” pe Săgeata Albastră, în timp ce îndeletnicirea și istețimea unora – pe timp de criză, parol! - au permis accesul unor trenuri franțuzești.

Și mai pe scurt, vă doresc vizionare plăcută la filmul de mai jos!

mishu88

Trenuri la -15 grade Celsius în Gara Suceava Burdujeni, [31 ianuarie 2012]



Vacanța dintre semestre de la facultate mi-a priit foarte bine, dar nu în sensul acela de timp petrecut în spiritul odihnei și al relaxării. Onor tatălui meu mecanic la Suceava, am avut ocazia să-l însoțesc câteva dimineți – cumplit de geroase, ce-i drept – pentru a mai înghiți puțin fum, pentru a vedea cum acul de la vitezometru crește și pentru a simți cum toarce motorul Diesel Maybach al locomotivei LDH45.

Și așa Gara Suceava Burdujeni apare înregistrată din perspectiva mecanicului de locomotivă care urmărește cu atenție semnalele luminoase ori care are grijă de manevrele în sine. Marfa ca marfa, pe când trenurile de călători erau cam puține. Pe linia 3 s-a format Trenul InterRegio 1750, Suceava – Brașov, iar pe linia 1 – locomotiva Caterpillar portocalie cu unul dintre cele mai din urmă trenuri care acum nu mai există: Regio Putna – Suceava.

În fine, depășit total de hotărârea celor mai în măsură să știe ce-i mai bine pentru noi, totuși închei momentul video cu o frumoasă locomotivă diesel-electrică 060-DA vopsită în schemă Rompetrol, acum proprietate a GFR. Între noi fie vorba, aceste mașini care au făcut serviciu la malul Mării Negre în interiorul Rafinăriei PetroMidia sau pe relația Midia Năvodari – Dorobanțu – Fetești arată excepțional, cei de la GFR frecându-și mâinile cu bucurie văzând starea acestora.

Mulțumesc pentru vizionare!

mishu88

Cum e să străbați iarna cu un Tren InterRegio pe ruta Suceava – București Nord?, [12 februarie 2012]



Se întâmplă în România, în fiecare zi, în fiecare an… Prezint exemplul meu de data aceasta pentru a nu fi acuzat de (co)nspirație sau neîncredere. Iarna a venit pe tărâmul temperat al României, tărâm care este supus unor veri caniculare și ierni foarte geroase. S-a nimerit ca semestrul II la facultate să înceapă în mijlocul ”iernii grele” de la acest început de 2012. Hai să vedem cum am reușit să ajung din județul Suceava tocmai în București.

”Tocmai”… pare puțin, 433 de kilometri… Însă în condițiile în care stratul de zăpadă din zona Magistralei 500, Vicșani – București Nord, a depășit constant 40-50 de centimetri, iar pe alocuri s-au găsit zone viscolite de zăpadă de până la 2 metri, iată că transporturile – fie ele rutiere sau feroviare – singurele accesibile între Suceava și București, au fost afectate într-o foarte mare măsură.

Am ales să călătoresc cu trenul, alături de aproape alți 500 de călători aflați în Trenul InterRegio 1652, Suceava Nord – București Nord. Am plecat la ora stabilită din nodul feroviar Dolhasca și am ajuns la ora stabilită în București Nord! Am circulat cu 100-120 de km/h între Dolhasca și Adjud (km 407 – km 244) și între Ploiești Sud și București Nord (km 59 – km 0). Cu excepția unor gâtuiri în zona Focșaniului și a Buzăului cu restricții rușinoase de 30 sau 50 km/h, viteza comercială pentru cei 43 de lei la preț redus (sau 86 la preț întreg), pentru cei 407 km ori pentru cele 6 ore și 19 de minute a fost de 64 de km/h.

În condiții de căldură, ambient civilizat, acces la restaurant, siguranță deplină, posibilitate de conectare a laptopului la priză, trenul a reprezentat și va reprezenta pentru mine câștigătorul ca transportator pe ruta Suceava – București. Recunosc, uneori am ales să circul și cu autocarul din singurul considerent că pe această rută (una dintre cele mai profitabile din România), sunt doar 5 perechi de trenuri InterRegio și 2 perechi de trenuri InterCity, iar orele pe care sunt plasate acestea nu-mi oferă o legătură eficientă din Dolhasca spre Fălticeni.

Și-atunci, dragii mei colegi pasionați de trenuri, transmiteți mai departe ideea și țineți minte că în calea ferată, un Breaking News al unui ”tren al groazei” datorat de incompetența și neimplicarea unora de a dispune patrularea cu plugurile încă de la așezarea unui strat de 10-20 de cm de zăpadă (informație transmisă regulat și în timp util de Institutul Național de Meteorologie și Hidrologie), pălește în fața sutelor de mii de călători care circulă lunar pe Căile Ferate Române! La aterizările aeronavelor se aplaudă… ce-ar fi ca și noi, în călătoriile noastre, să spunem măcar un simplu ”Mulțumesc!” omului de pe locomotivă sau să salutăm respectuos oamenii din stații care se îngrijesc de bunul mers al trenurilor?!

G-Mean

Quote:


… ce-ar fi ca și noi, în călătoriile noastre, să spunem măcar un simplu ”Mulțumesc!” omului de pe locomotivă sau să salutăm respectuos oamenii din stații care se îngrijesc de bunul mers al trenurilor?!


Sincer vă spun că, atunci când eram mai mic (nu că acum aş fi tare mare   ) şi mergeam la Bucureşti  , totdeauna când treceam prin faţa locomotivei salutam mecanicul şi spuneam acolo un "Mulţumesc că m-ai adus!" locomotivei . . . Asta o ţin minte cât trăiesc  
mishu88

Trenuri prin Pădurile din Bucovina, iulie 2012



Vara nu este chiar așa de ușor să-ți manifești dorința de a ieși în natură să filmezi trenuri. Temperatura ridicată și soarele arzător sunt termeni invers proporționali cu dorința și plăcerea de a înregistra secvențe FeRoviaRe. Tocmai de aceea mi-am ales o dimineață mai răcoroasă de iulie pentru a mai auzi din ecoul trenurilor Regio sau Interregio sau pentru a mai vedea acel ”șarpe” care se unduiește după forma liniei ferate.

Linia 502, Suceava – Ilva Mică, se descrie printr-un traseu pitoresc, presărat cu viaducte și tuneluri care mai de care mai interesante. Încă de la kilometrul 3, viaductul de nici 100 de metri peste Pârâul Șcheia creează un decor interesant cu Pădurea Șcheia în fundal. În decurs de nici măcar 60 de minute am reușit a surprinde Trenurile Regio Dornești – Suceava, Suceava – Câmpulung Moldovenesc și Trenurile InterRegio Timișoara Nord – Iași și Iași – Timișoara Nord.

Trenurile de lung parcurs aveau 7, respectiv 5 vagoane, fiind tractate de locomotive electrice 060-EA, în timp ce trenurile regionale erau, de fapt, un automotor diesel Malaxa vechi din 1940 toamna (la propriu!) și o ramă electrică Z6300 de prin 1980.

Vizionare plăcută și pe curând!

G-Mean

G-Mean

650 şi-a intrat serios în lucru   face servici pe Dorna
Am rămas puţin surprins că am văzut-o la tracţiunea IR 1654
G-Mean

Trenuri la Suceava, 5 august 2012:
mishu88

Tot niște trenuri de la Suceava... dar din 2008.

Prima locomotivă diesel-hidraulică modernizată, prezentă la Suceava, septembrie, 2008



Toamna se instala pe tărâmul Sucevei, astfel că am propus o așa-zisă ”ultimă” plimbare pe căile ferate din Suceava. Însoțit de colegul meu de facultate, Ionuț, am parcurs la pas un traseu presărat cu elemente naturale, feroviare și urbane. De la Muzeul ”Ion Irimescu” din Fălticeni și până la Gara Ițcani – Suceava Nord, pe o vreme puțin înnorată, am fotografiat locuri și spații deschise din județul natal.

Din punct de vedere ”FeRoviaR”, merită să amintesc aici despre prima întâlnire cu o locomotivă diesel-hidraulică modernizată la Remarul 16 Februarie. Aspectul ei exterior este fără de cusur, capotele sunt construite de la 0, motorul este nou – Caterpillar 3508C - și furnizează 1360 CP, este dotată cu grup electrogen de 300 kVA dedicat serviciilor auxiliare.

Am văzut pentru prima dată o locomotivă diesel-hidraulică modernizată la Remarul 16 Februarie, vopsită într-o schemă interesantă alb-portocaliu, cu capote noi, cu cabină de conducere nouă, cu motor nou. Era la tracțiunea Personalului de Putna, iar mecanicul care o conducea părea că e mândru că, în sfârșit, s-a gândit cineva și la condițiile lui de muncă. Dacă ne referim la condițiile de muncă de pe un H vechi sau la un LDE vechi, sunt pur și simplu ucigătoare la căldurile și la gerurile din zilele de astăzi.

Vizionare plăcută!

G-Mean

Acelaşi tip de diesel, două saluturi diferite  
G-Mean

mishu88

Trenuri rapide în Dolhasca , 24 august 2012



Dolhasca reprezintă un nod feroviar, aici oprind trenurile InterRegio pentru a permite călătorilor să schimbe pentru direcția Fălticeni. Cu o populație de aproape 10.000 de locuitori, orașul Dolhasca este recunoscut pentru Mănăstirea Probota din satul Probota (5 km depărtare), unde a fost înmormântat domnitorul Petru Rareș, dar și după faptul că Alexandru Arșinel și-a trăit aici copilăria.

Deși opresc multe trenuri aici, am surprins în filmul de mai jos trenuri internaționale și InterCity care nu opreau în stație și rulau cu 80-100 km/h. Fiind în apropierea unei treceri la nivel, am primit o serie de semnale răsunătoare de la locomotive ca EA1-443, EA-699, EA-114 sau EA1-588. Da, o veți auzi pe EA-114 dând tot ce-i mai bun din goarnele sale (mulțumiri domnului mecanic), însă și motoarele de tracțiune ale EA-758 se vor face auzite.

Trenurile ”speciale” care au trecut prin Dolhasca au fost două vehicule cu motor diesel: unul dintre ele a fost o drezină CFR Infrastructură, iar celălalt era un automotor Siemens Desiro VT 642 pe care scria Iași și călătorea pe fir banalizat (pe stânga). În rest, amintim de Internaționalul ”Bulgaria Express” cu garnitura de 11 vagoane rusești, de Intercity Suceava - București sau fostele Accelerate, actuale InterRegio Cluj-Napoca – Iași sau Iași – Timișoara.

Vizionare plăcută!

mishu88

mishu88

Trenuri de toamnă colorată la Probota, [November, 2012]



Era zi liberă de la serviciu, vremea era perfectă, ultima zi de toamnă și am consumat-o filmând trenuri. Între ora 11 și 15, am filmat și fotografiat 14 trenuri, și mai lungi, și mai scurte, și de marfă, și de călători, și private, și de stat, tractate fie de locomotive electrice sau de locomotive diesel.(-hidraulice, parol!)

Clădirea haltei a ars în primăvara anului 2013, iar acest eveniment tragic a pus la grea încercare cunoștințele și îndemânarea pompierilor, dat fiind că zona este izolată la aproape 1 km de orice drum public. Tot ca fapt divers (și tragic), în filmare apare Trenul InterRegio Suceava - Brașov, tren care a fost și el anulat o dată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor de 2013.

Poate doar peisajul îndeamnă la visare și la relaxare. Locul de filmare a fost sub creasta Podișului Fălticenilor, valea din imagini fiind cea a Siretului.

mishu88

Trenuri la Tunelul de la Lucăcești, jud. Suceava, [Mai, 2013]



Linia Suceava - Suceava Vest - Lucăcești - Gura Humorului a apărut ca o variantă de înlocuire a liniei Suceava - Dărmănești - Cacica - Gura Humorului, deoarece aceasta din urmă era descrisă de un traseu cu o declivitate mare și limitări dese de viteză la curbele cu rază mică. Pe de altă parte, traseul liniei inaugurate la 1964 are mai multe viaducte și un tunel, lucrări de artă feroviară care au necesitat mai mult de 15 ani de construcție.

Și cum această linie a preluat traficul de pe Dărmănești - Cacica - Gura Humorului, am plecat într-o duminică la gura tunelului de la Lucăcești de pe linia 502, de unde am admirat trenurile Regio Suceava - Ilva Mică, Câmpulung-Moldovenesc - Suceava, Ilva Mică - Suceava și InterRegio Cluj-Napoca - Iași. Vântul și norii au viciat într-o oarecare măsură filmările pe care le realizam, dar culorile vii de vară ale ierbii, ale câmpurilor și ale livezilor mi-au atras atenția în mod deosebit și vă invit și pe dumneavoastră să urmăriți 3 minute feroviare cu trenuri moldovenești!

Vizionare plăcută!

0:45 - Regio Train 5703, Suceava - Ilva Mică
1:20 - Regio Train 5722, Câmpulung-Moldovenesc - Suceava
1:50 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Iași
3:30 - Regio Train 5704, Ilva Mică - Suceava

mishu88

Trenul Personal de Cacica cu vagon cuseta - ARHIVA, [August, 2009]



În imagini puteți urmări Trenul Personal 18703, Suceava - Ilva Mică (fost Personal 5737, Suceava - Cacica), intrând în stația Cacica. Avea 3 vagoane de călători de clasa a II-a, dar și un vagon cușetă 50-30 care circula fără călători și avea să fie lăsat în gara Vatra Dornei pentru compunerea Trenului Accelerat 1654, Vatra Dornei Băi - București Nord. Locomotiva de tracțiune a fost 40-0139-2.

Cacica este un sat în care conviețuiesc polonezi, români, ruteni, germani, evrei, ruși, unguri, cehi și slovaci, tot aici fiind una dintre cele mai vechi exploatări de sare recristalizată din saramură din Europa. În mijlocul satului există și o biserică romano-catolică proclamată în 2000 de Papa Ioan Paul al II-lea ca basilică minor.

mishu88

Utilaje feroviare, trenuri internationale si Depoul Suceava Nord Itcani - ARHIVA, [Septembrie, 2009]



Cu ocazia unei excursii feroviare la Cacica, ne-am făcut timp să zăbovim câteva ore prin gările sucevene: Ițcani și Burdujeni. Am trecut în revistă vizitarea "din tren" a Depoului de Locomotive și Automotoare Suceava Nord - Ițcani, unde am observat atât recent adusa locomotivă cu motor Caterpillar modernizată la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, dar și locomotiva cu aburi 150.1120 lăsată de izbeliște într-un câmp la dispoziția prădătorilor de fier vechi.

Fiind aproape orele amiezii, ne-am intersectat privirile cu trenurile Internaționale care vin de la Moscova / pleacă spre Moscova, dar și cu alte trenuri de călători sau chiar utilaje feroviare (Drezină pantograf Geismar VMT 863C, Drezină infrastructură).

mishu88

Tren de marfă rar pe ruta Fălticeni - Dolhasca, [August, 2014]



Poate cel mai vechi tip de marfă care s-a adus la Fălticeni de-a lungul timpului a fost îngrășământul chimic. Iată că în luna lui august, un tren mărfar tractat de locomotiva diesel-electrică DA-1337 a poposit pe meleagurile Fălticeniului cu 11 vagoane pe 2 osii încărcate cu saci conținând îngrășământ chimic.

Ei bine, fiind anunțat în timp util de către un ”coleg de breaslă” din zonă, m-am deplasat cu mașina de-a lungul liniei secundare 510, Fălticeni - Dolhasca. Am surprins trenul în 4 puncte diferite ale traseului, primind din partea mecanicilor zâmbete și semnale acustice. Transportul pe calea ferată a îngrășămintelor este o soluție aleasă înțelept deoarece astfel se reduc șansele poluării solului cauzate de eventualele accidente în care sunt implicate autotrenuri.

Vizionare plăcută!

mishu88

Trenul Regio Fălticeni - Dolhasca trecând prin Arghira, [Noiembrie, 2013]



Naveta de zi cu zi dintre Pașcani și Fălticeni cu mijloacele de transport în comun - tren și microbuz - mi-a conferit o imagine în detaliu a liniei ferate secundare 510, Dolhasca - Fălticeni. Așa că nu mi-a rămas decât să-mi pun în practică ideile fotografice survenite în timpul deplasării cu microbuzul.

Curba care se poate vedea în imaginile de mai jos este semnalizată cu limitare de viteză la 45 km/h întrucât raza minimă de curbură este mică. Decorul tomnatic care se abătuse asupra satelor de pe Valea Șomuzului a creat o paletă interesantă de culori pe care Trenul Regio Fălticeni - Dolhasca le-a tulburat prin trecerea lui prin Arghira.

mishu88

Trenuri la trecerile de nivel în Vatra Dornei, [Decembrie, 2013]



Unele dintre cele mai frumoase călătorii sunt cele din Ajunul Crăciunului: luminițe prin orașe, zăpadă pe case, peisaj de poveste. La sfârșitul lui 2013 treceam prin Vatra Dornei și de fiecare dată când tranzitam orașul, prindeam bariera, prilej cu care am filmat trenurile grăbite. Dimineața am prins prins Trenul Regio 5702, Ilva Mică - Suceava, iar spre seară am asistat la trecerea trenului suplimentat cu vagoane, InterRegio 1831, Iași - Cluj-Napoca.



mishu88

Călătorie cu Mocănița 762.209 la Moldovița, [Decembrie, 2013]



Teatrul turistic care se întâmplă la Moldovița, de câțiva ani încoace, are ca personaje sute de turiști cu Nikoane și Canoane la gât, cu zeci de copii făcând valuri cu mâinile către localnicii curioși ieșiți pe la porțile învecinate cu calea ferată îngustă. Spun teatru pentru că organizatorul acestei piese desfășurată în câte 2-3 acte pe zi reușește să zâmbească și să arate că ”se poate, bre!” dacă se vrea!

Costernat de deciziile Ministerului de Transporturi, de Consiliului Județean Suceava sau de cine știe care celule birocratice cu rol decizional (din păcate) de a închide linia Vama – Moldovița, de a nu permite pasionatului de locomotive, Georg Hocevar, să pună (pe banii societății Calea Ferată Îngustă S.R.L.) o linie în plus între Mănăstirea Moldovița, monument UNESCO și localitatea Moldovița ca să aducă turiștii de la Mănăstirea Moldovița spre Argel și poate mai departe în Obcina Curmăturii spre izvoarele râului Moldova.

mishu88

Trenuri diesel și trenuri electrice la Fălticeni, Suceava și Gura Humorului, [Iarna 2013-2014]



Iarna lui 2013-2014 am petrecut-o în apropiere de Fălticeni prin stațiunile din Nordul Moldovei și Bucovina. Astfel că m-am perindat fie pe la Suceava, fie pe la Gura-Humorului, la Vatra Dornei sau Câmpulung-Moldovenesc. Cu această ocazie am filmat câteva trenuri care tranzitau linia 502, Suceava - Ilva Mică.

Într-o zi eram pe pârtia Șoimul și Trenul InterRegio 1832 trecea cu ecouri prin municipiul stațiune Gura Humorului, în altă zi îmi înghețau degetele lângă Gara Fălticeni în așteptarea Trenului Regio Dolhasca - Fălticeni, ori mă încălzeam la soare la fel cum se încălzea și cărămida Gării Burdujeni care era martoră la goarnele atâtor locomotive și automotoare care tractau trenuri de la București, de la Cluj-Napoca, de la Botoșani, Dornești sau Cacica.

Vizionare plăcută!



mishu88

Trenul Internațional 383, Moscova - Sofia, la intrare în România, [Ianuarie, 2014]



Cele 30 de secunde din filmul de mai jos mi-au răpit vreo 4 ore dintr-o zi de concediu și aproape 200 de kilometri de plimbare cu mașina. Eram la doar 1 km de granița dintre Ucraina și România, așteptam pe un pod sosirea vreunui tren, speram la unul ucrainean. Da, între Vadu Siret și Dornești, calea ferată este încălecată și pot circula trenuri pe ecartament de 1524 mm, cât și pe 1435 mm.

Și tot așteptând așa, deodată se auzi o goarnă de locomotivă Sulzer. Aparatul era pregătit, ”spectacolul” pentru care am plătit un sfert de rezervor s-a consumat în nici 20 de secunde. Trenul Internațional Moscova - Sofia se îndrepta spre Dornești...

mishu88

Trenul Regio Ilva Mica - Suceava intră în Vatra Dornei Băi, [February, 2014]



Serbările Zăpezii de la Vatra Dornei ne-a oferit un motiv în plus de a realiza o incursiune în orașul de pe râul Dorna. Înnoptând la Hotel Intus, am avut ocazia și deosebita satisfacție de a urmări trenurile care intrau și ieșeau din stația Vatra Dornei Băi - una dintre cele mai frumoase gări din România.

În cazul de față a fost vorba de Trenul Regio Ilva Mică - Suceava Nord. Curgerea rapidă, dar calmă, a râului care după câteva sute de metri de acest loc - podul pietonal peste Dorna - se varsă în Bistrița creează un peisaj aparte, care alături de ecourile goarnelor de locomotivă reușesc să închidă o atmosferă ”feroviară” excepțională. Vizionare plăcută!

mishu88

Rămânem tot în zona Vatra Dornei:

Trenuri la Vatra Dornei și Mestecăniș [altitudine 1000 metri], [Februarie, 2014]



Câteva... ore dintr-un week-end le-am petrecut la Vatra Dornei Băi cu ocazia Zilelor Zăpezii 2014. Dar numai zăpadă n-a fost, cu excepția sloiurilor groase de gheață de pe râul Dorna sau zăpada în două cu apă de pe pârtia Veverița. Totuși, am avut parte de o foarte frumoasă panoramă din Hotelul Intus, de unde am filmat câteva trenuri care tranzitau gara din oraș, una dintre cele mai frumoase gări din Moldova (și poate și din România)!

După filmarea Trenurilor Regio de la și către Ilva Mică, văzute de-a lungul Râului Dorna, am coborât la nivelul ”superior al șinei” și am înregistrat trenurile de Bistrița sau celebrele Accelerate Timișoara Nord - Iași. Ba mai mult, am fost martor la un moment pe care doream să fiu de mai demult: manevra prin împingere a Trenului Accelerat 1653, București Nord - Vatra Dornei Băi. În drum spre Fălticeni am așteptat și Trenul InterRegio 1833, Iași - Timișoara Nord, pe care l-am filmat oprind și apoi coborând din stația Mestecăniș spre Vatra Dornei. Sper să vă placă, vizionare plăcută!

mishu88

Tren de marfă încărcat cu rumeguș plecând din Fălticeni, [Martie, 2014]



Plimbându-mă cu treburi prin Fălticeni, am ajuns și pe strada gării unde am zărit un tren gata de plecare spre Dolhasca. Am renunțat la ce aveam programat și m-am deplasat rapid spre ieșirea din Fălticeni către Preutești, acolo de unde am așteptat, răbdător, sosirea trenului de marfă.

39 de vagoane încărcate cu rumeguș de la depozitul local KronoSpan din Fălticeni au plecat tractate de locomotiva DA-1029 spre Dolhasca. Locația de filmare a fost pe un deal din zona trecerii la nivel cu calea ferată a Drumului Județean Fălticeni - Dolhasca, astfel că ”S”-ul format de acest tren de marfă a rămas puternic întipărit în mintea mea. De altfel, mișcarea continuă a vagoanelor, zgomotele produse de roțile și șinele liniei 510 a creat un foarte frumos peisaj de seară pe care vi-l redau, mai jos, în secundele din videoclipul atașat.

mishu88

Trenul Regiotrans Dolhasca - Fălticeni urcând dealul Șoldăneștilor, [Martie, 2014]



O dimineață senină de martie a reprezentat cadrul natural pentru filmarea Trenului Regio - de la Regiotrans - Dolhasca - Fălticeni. Automotorul ex-SNCF urca cu o viteză atent stabilită de specialiștii din tracțiunea feroviară românească. Vopseaua roșie cuprinde foarte bine automotorul pe 8 osii care rulează zi de zi aproape 300 de kilometri.

La finalul filmării se poate observa depozitul de masă lemnoasă de la KronoSpan, la fel ca și un semafor mecanic de intrare în stația Fălticeni, părăsit / scos din funcție de aproape 6 ani de zile.

mishu88

Mărfarul de noapte de la Fălticeni, [Aprilie, 2014]



Primăvara lui 2014 a adus multe trenuri de marfă la Fălticeni, prilej cu care le-am filmat - fie ziua, fie noaptea. Vântul și ploaia specifice acestui anotimp mi-au dat bătăi de cap, dar nu m-am lăsat bătut și am fost prezent într-o seară, după ora 22, la pasajul de la ”Ciorsaci”. ”Triunghiul luminos” emitea semnale acustice de tonalitate ascuțită ca nu cumva vreun nemernic să se avânte în fața lui. Motorul diesel abia se auzea printre palele de vânt.

Am înaintat încă vreo câțiva kilometri spre Dolhasca și, între timp, cerul devenise din albastru închis - negru. Am stat și am ascultat joantele călcate cu brutalitate de către sutele de tone care plecau cu marfă spre Sebeș. A fost o urmărire cam ”nebună”, iar obiectivul f4.0/5.6 nu m-a ajutat deloc să redau... ”un tren în noapte”. Dar am rămas cu videoclipul de mai jos.

mishu88

Trenul de seară urca spre Fălticeni,[Aprilie, 2014]



Iazul liniștit de la Fălticeni era martor la sosirea și plecarea trenului Regio de la firma privată RegioTrans. Mai mulți tineri vâsleau o barcă pe iaz, în timp ce trenul verde săgeta peisajul atât de colorat de suflul proaspăt al primăverii.

Automotorul diesel urca dealul Chimiei de-a lungul unor copaci abia înverziți, reușind să animeze într-o oarecare măsură atmosfera tristă creată de fostele fabrici care acum au ajuns fier vechi. Trenul înaintează prudent și sigur spre gara Fălticeni. 10 minute mai târziu, automotorul șuieră din nou și pleacă spre Dolhasca.

mishu88

Trenuri Regiotrans la Fălticeni - ARHIVĂ, [Aprilie, 2010]



Fiind în vacanță, am avut timp și răbdarea necesară să realizez un film mai complex în care trenurile private de la Regiotrans să fie încadrate în unghiuri cât mai diverse. Pe durata a cinci zile am filmat automotoarele roșii sau verzi care erau de serviciu pe linia Fălticeni - Dolhasca (și mai departe spre Târgu Neamț).

Așadar, puteți urmări, în cele două filme de mai jos, cum și pe unde urcă trenul Personal Dolhasca - Fălticeni până să ajungă în stație, respectiv pe unde coboară trenul Personal Fălticeni - Dolhasca. Chiar înaintea stației finale, trenul trebuie să negocieze curbe cu rază mică și să înfrunte o declivitate de 13 la mie. Aceste date tehnice sunt transpuse în imaginile din videoclipurile de mai jos. Vizionare plăcută!

Fălticeni - Dolhasca:

Dolhasca - Fălticeni:

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri Page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR