Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze
tomi_ms

Cluj Napoca

RATUC are multe linii foarte importante deservite de troleibuze.
Parcul este alcatuit din aproximativ 25 troleibuze Irisbus Agora (Astra Arad), 2 Rocar De Simon, cateva Rocar 312, si foarte multe DAC-uri, atat scurte cat si articulate (cu peste 40 de trolee DAC x17 cred ca RATUC are cel mai mare parc de astfel de vehicule din tara. Pe cluj.stfp.net figureaza 55, si chiar daca s-au mai casat, sigur exista intre 40 si 50 ). Trebuie sa spunem ca DACurile clujene sunt intretinute foarte bine pentru varsta lor, (indiferent ca vorbim de cele modernizate cu chopper sau nu) atat tehnic - doar la unele se observa un sunet mai puternic al diferentialului - cat si estetic, cu interioare ca la carte.

-
Dr2005

Modernizate cu chopper? Nu ştiam de asta.

Ştiu de transformarea Dac-urilor 117 E în 217E (poziţia uşilor le dă de gol). Transformarea a presupus, însă, mutarea contactorilor sub podea şi montarea unui bloc logic pentru acţionarea mai ,,lină" a contactorilor (care, la rândul lor, controlează rezistenţele de frânare şi demaraj), întocmai ca la 217E. Nu a fost vorba de niciun chopper.
tomi_ms

E posibil, eu vorbesc din auzite (adica "citite" pe un forum). Dar parca la unele 217E se aude bazaitul tipic.
Tot de pe acel forum am inteles ca au mutat contactorii in compartimentul unde era motorul care actioneaza alternatorul si compresorul, si acesta a fost mutat pe partea dreapta.
DonVILLy

DAC
Zoly87

Troleibus Rocar 312 ,cu numarul de parc 077 ,recent trecut prin RK:
Zoly87

Singurul Rocar 317E rosu din Cluj:
Dr2005

Dac-ul #052 pe linia 6, la capatul de linie din Bucium...
NU mai are butoanele pentru deschidere de urgenta a usilor de catre calatori si nici manerele de plastic ale suruburilor care inchid trapele mecanismelor usilor (manere cu care s-ar fi putut usor deschide aceste trape, fara chei speciale).

E de ,,apreciat" si umorul negru al soferului. Dumnealui nu a auzit ca Ordinul MT 972/2006 obliga operatorii de transport sa asigure informare vizuala si acustica... prin urmare, ajuns la celalalt capat, dupa ce a oprit in statia de coborare (nesemnalizata in vreun fel si aflata in bezna totala!) a tras vehiculul langa dispecerat, a coborat din cabina, si-a inchis jumatatea lui de usa si a plecat, lasand 3 calatori inchisi in troleu vreo 15 minute!
Tot de apreciat - in sensul bun de aceasta data - e si modul de conducere al soferului, care a parcurs tot traseul in vreo 20 de minute... de altfel, toti soferii din Cluj conduc destul de ,,bine" din acest punct de vedere. Poate ii mai invata si pe cei de la Bucuresti, care abia se tarasc cu 25-30 km/h.





Rocar 212E #080 la Gara:


Rocar 212E #105 la Gara:


Rocar 312E #077 la un cap de linie:


Irisbus Agora #164 la Gara:


tomi_ms

Dr2005 wrote:

Rocar 312E #077 la un cap de linie:


La IRA/Aurel Vlaicu

Ca fapt divers, cand am mers pentru prima oara cu troleul la Cluj, necunoscand orasul, si eu am ajuns din greseala pana la dispecerat (linia 3, cart. Gheorgheni), noroc ca mai era un calator care a adormit si inca o persoana care probabil era angajat RATUC si mergea la garaj, asa ca soferul a deschis usa din fata.

Cu trolee Irisbus ai mers? Ai observat aceea vibratie urata a motorului care apare la viteze mari si la incetinire? Parca acum 2-3 ani nu faceau asa Si Citelisurile din Bucuresti se comporta asa?
Dr2005

Mi s-a mai întâmplat în Bucureşti să tragă autobuzul (un Rocar de Simon) în terminal şi să nu lase 20 de călători să coboare (din care 19 pensionari), ca să facă mişto de ei... dar acolo am reuşit să scot aerul din uşi şi să cobor (urmat de pensionarii respectivi). În schimb, Dacul din Cluj avea desfiinţate butoanele şi robinetele respective.

Cu Agora am mers în Cluj o singură dată, în 2007... de fapt, deşi am fost de 4 ori în Cluj, doar acum câteva zile am folosit transportul + 2 călătorii în 2007 (una cu un Irisbus, una cu un Timiş, de fapt 2, dar cu acelaşi vagon, deci acelaşi bilet), în rest mergeam cu cineva cu maşina din depou în depou.

Ikarusurile 415T (care au aceleaşi echipamente cu Agora şi Citelis, mai puţin microprocesorul de comandă, fiind produs de Ganz pt. Ik415T şi ICPE-SAERP pentru restul) au început să vibreze prin 2007, la 11 ani de exploatare (nu toate, doar câteva, majoritatea de la Dep. Vatra Luminoasă, unde sunt mai prost întreţinute). Citelisurile din Bucureşti deja vibrează unele, în funcţie de întreţinerea de care au parte.
tomi_ms

Am inteles, multumesc pentru raspuns.

O fi si transmisia mai inghesuita la Irisbus decat la Ikarus, nu stiu, 415T-ul il cunosc doar din poze.

Nu stiu daca am vazut robinet de scos usa de sub presiune pe vreun troleibuz DAC din Cluj. Cred ca au fost desfiintate cu ocazia RK, pentru a preveni abuzul (totusi, nu e foarte OK sa fii blocat in autobuz ). Poate ca 312-le are, dar cu acelea inca n-am mers. Si, bineinteles, au si DeSimon-urile, cel putin in exterior, dar cred ca si inauntru.

Aceeasi situatie se regaseste si in autobuzele SC10, unde tabla pe care se sprijina manerul iesirilor de siguranta a fost indoita ca sa nu poata fi deschise geamurile in mers sau de catre persoane neautorizate din exterior (ce sa furi dintr-un autobuz?).
Dr2005

Sunt acoperite cu o bucată de tablă. La fel şi butoanele care făceau acelaşi lucru. Vorbesc de Dac-uri, la Rocar 312E nu m-am uitat, iar altceva nu am folosit.
Zoly87

Iribus Citelis , cu numar de parc 177 , azi pe ruta 4.
Zoly87

DAC-ul cu numarul de parc 043 , a primit de curand un RK:
tomi_ms

043 a avut acel accident frontal cu taxiul. Ma bucur sa-l vad din nou la treaba.
tomi_ms

178. Pana acum am vazut 177-180.
p.s. da' urate mai sunt farurile alea


Un batran la datorie:
Dr2005

Cu casările cum merge? Că mă îndoiesc că fac mărire de parc
tomi_ms

Nu stiu, nu am mai fost in zona garajului de ceva vreme, poate ca Zoli stie mai bine. E posibil sa se mai caseze ceva din cand in cand, mai ales cand vor fi venit mai multe troleibuze noi, dar ceea ce e surprinzator e numarul mare de DAC/Rocar puse la punct recent (nu stiu daca e vorba de RK complet la toate).
Zoly87

Pai acum in autobaza mare se afla retrase DAC-urile articulate cu numere de parc: 031 , 018 , 007 , 029. Dintre cele scurte nu am vazut nici unul. Au fost casate insa , din pacate: 002 , 003 dintre cele articulate , iar dintre cele scurte: 059 , 062 , 066 , 075 si 116.
 Ca si stiri ce pot sa zic...079 a intrat la RK , alaturi de 086.
Zoly87

Si au mai sosit din pacate inca 2 Irisbus Citelis , numere de parc 179 si 180.


Dr2005

A venit primul autobuz transformat, primind numărul #002, ,,reciclat".

Din Ziua de Cluj:

http://ziuadecj.ro/administratie/...-cum-arata-foto-video--65238.html

Autobuz transformat în "troleu", de marţi în Cluj-Napoca

Primul autobuz transformat în troleibuz din Cluj-Napoca a fost prezentat astăzi şi va fi pus în circulaţie de marţi. Transformarea acestuia a costat 230.000 euro, mult sub preţul achiziţionării unui troleibuz nou, spune directorul Regiei Autonome de Transport Urban de Călători (RATUC), Liviu Neag

"Noul" troleibuz va funcţiona pe traseul liniei 6, Mănăştur - Aurel Vlaicu. "Este cea mai solicitată linie", spune Neag.

Troleibuzul care circulă de marţi pe traseul liniei 6 este de fapt un autobuz cumpărat second-hand din Paris şi care făcea legătura între aeroport şi zona centrală a capitalei Franţei. "A rămas doar caroseria din el, în rest am schimbat totul", a spus Neag.

Acesta este primul autobuz transformat în "troleu" în cadrul unui contract încheiat în urma unei licitaţii din luna februariecare urmăreşte conversia a 15 astfel de mijloace de transport. Iniţial contractul, cu o durată de doi ani, avea o valoare estimată de 4,5 milioane de euro. "Valoarea a scăzut la licitaţie cam cu şapte procente", a spus Neag. De menţionat, la concurs au participat doar două firme. Este vorba de Astra Bus Arad, care a câştigat şi licitaţia, "şi încă o firmă al cărei nume nu l-am reţinut, din zona capitalei", a menţionat Neag.Primăria Cluj-Napoca continuă eforturile de înnoire a parcului auto pentru transportul în comun, în vederea creşterii confortului călătorilor şi a optimizării costurilor, dar şi pentru a avea mijloace de transport nepoluante.

Troleibuzul este dotat cu şapte camere video, ale căror înregistrări pot fi urmărite şi ulterior. Totodată acesta are un consum de energie cu 40% mai mic decât sistemul vechi de acţionare a troleibuzelor, costuri de întreţinere semnificativ mai scăzute faţă de cele vechi, este dotat cu GPS şi cu comandă şi diagnosticare prin calculator a sistemului de acţionare electrică şi afişare la bord a parametrilor de funcţionare.

Troleibuzul are 149 de locuri, din care 55 pe scaune.





Dr2005

Şi de la CitiyNews.ro:
http://www.citynews.ro/cluj/eveni...pe-o-caroserie-de-autobuz-116648/

Primul troleibuz realizat pe o caroserie de autobuz

Clujenii vor circula in urmatoarele zile pe linia 6 cu primul troleibuz realizat pe o caroserie de autobuz. Reprezentantii municipalitatii sustin ca pretul unui astfel de autovehicul obtinut prin conversie este cu peste 50% mai mic decat pretul unui troleibuz nou

Troleibuzul are 149 de locuri, iar transformarea a costat 230.000 de euro. “Consumul de energie este cu 40% mai redus decat la un troleibuz vechi”, a declarat directorul RATUC, Liviu Neag. Troleibuzul a circulat timp de o luna intr-o perioada de proba. RATUC a semnat un contract cu cei de la Astra Bus Arad pentru a transforma 15 caroserii de autobuz in troleibuze. Toate piesele de pe autobuze vor fi folosite pentru a inlocui sau pentru a repara autobuzele din parcul auto RATUC care necesita reparatii.

Dotari de ultima generatie

Oficialii RATUC au tinut sa mentioneze ca toate dotarile troleibuzului sunt noi, iar durata de exploatare a autovehicului ajunge la 10 -12 ani.

“Are un motor asincron (care utilizeaza curent alternativ – n.red.). Are 149 de locuri, din care 55 pe scaune, cateva locuri in plus fata de vechile troleibuze. E echipat cu trapa de acces pentru persoanele cu dizabilitati si un loc special pentru carucioare in interior. Este dotat cu sapte camere video instalate in interior si exterior, validatoare de bilete electronice, computer de bord cu display pentru ca soferii sa poata vizualiza publicul calator la urcare si coborare, sistem de numarare a calatorilor si un sistem de diagnoza care afiseaza parametrii de functionare a troleibuzelor si localizeaza defectiunile care apar. Este echipat cu echipamente auxiliare de ultima generatie”, a explicat Neag.

El sustine ca varianta trasformarii unor autobuze in troleibuze este fezbaila si ca urmare a costurilor de exploatare mai reduse in cazul acestora din urma.

“Pentru un troleibuz, costurile de exploatare sunt de 0,75 lei pe calator/kilometru, iar la autobuze este de 1,31 lei pe calator/kilometru. Troleibuzul este nepoluant si are un consum energetic redus “, a adaugat seful RATUC.

Trasee verificate prin GPS

Pozitia troleibuzului poate fi verificata, acesta fiind dotat cu sistem GPS. “Ne preocupam de parcul auto al regiei noastre de transport. De data aceasta am incercat sa trasformam cu autobuz importat, o caroserie buna intr-un troliebuz cu un motor nou, performant, cu un consum redus de energie. Ce este important e ca pretul de cost al acestuia, in final, este cu 55% mai mic decat al unui troleibuz cumparat nou. Ne preocupa modul in care cheltuim banii publici si consider ca este aboslut necesar sa dam ocazia celor de la RATUC sa creeze noi posibilitati si in loc de un troleibuz sa cumpere doua. Incet, incet vrem sa schimbam parcul auto si sa imbunatatim conditiile de transport ale cetatenilor din Cluj, sa ne orientam spre ceea ce inseamna consum ecologic”, a declarat primarul Sorin Apostu.

Sefii RATUC sustin ca troleibuzul a dat rezultate bune in perioada de proba, iar pasagerii se vor bucura de mai mult confort.

ikarus

[size=180]Felicitari Ratuc!!![/size]
Primul Troleibuz Transformat a ajuns la Cluj!El poarta numarul de parc 002(fost numar de parc al unui Dac).Este Fostul Renault Agora Long cu numarul de parc 462 din Parcul de autobuze al Ratucului.Troleibuzul a Fost Modificat la Astra Bus Arad!Modificarile acestui troleibuz sau fostului autobuz sunt semnificative,are dotari de ultima generatie.Cu acest troleibuz sa ajuns la un demaraj la fel de bun ca la troleibuzele Citelis 12 din Cluj!
Are si un fel de Aer Conditionat!Cea mai tare faza vazuta de mine!Cand se deschide usa aerul conditionat se opreste!Iar cand usile se inchid aerul conditionat porneste din nou!Urmeaza un Set de poze atat din interior cat si din exterior!!!
Incepem cu exteriorul:





Are si Trapa pentru persoanele cu dizabilitati:






Nou si Vechi:



Continuam,interior:







Bordul:






Motorul:






Vreau sa Multumesc in Primul rand bunului meu prieten Rusu Ovidiu,pt ca ma lasat sa fac poze cu aparatul lui.Reprezentantului Astra Bus Arad,un om deosebit,foarte prietenos,un domn care ne-a explicat foarte multe lucruri in troleibuz,un domn foarte glumet,multumiri speciale pt ca ma lasat sa fotografiez bordul in detaliu.Domnului Liviu Neag pt afacerea facuta,mintea deschisa de a investii major in troleibuze si mai ales in transportul nepoluant!
tomi_ms

Bine ai venit pe forum, Felix

Multumim pentru poze, sunt foarte interesamte detaliile.
Sa speram ca la urmatoarele vor gasi o solutie mai frumoasa pentru locul unde era capacul rezervorului de motorina. Plasticul ala valurit nituit pe caoserie arata oribil.
Am vazut bine ca in loc de spatar pentru scaunul rulant au pus panou de sticla? Sper ca nu, altfel se cheama ca locul cu tot cu rampa e pus de forma.

Ideea e buna, realizarea e pe drumul cel bun, dar se pare ca mai e un pic de lucru la detalii
ikarus

tomi_ms wrote:

Am vazut bine ca in loc de spatar pentru scaunul rulant au pus panou de sticla? Sper ca nu, altfel se cheama ca locul cu tot cu rampa e pus de forma.


Nu are pus panou de sticla!
tomi_ms

Ei nu... (marmota...)
Si atunci cum se face ca in niciuna din zecile de poze postate nu apare locul respectiv?
Uite o poza din presa (am si uitat de ea, altfel nu as fi intrebat, nu pun capcane):
http://www.stiridecluj.ro/files/i...bce7ef7c10c06f1e60e1abf6cac9a.JPG

Mi se pare mult mai constructiv sa recunoastem ca exista imperfectiuni (fiind prima transformare, s-au concentrat pe partea de alimentare si tractiune, ceea ce e si firesc, dar un pic de gandire logica nu ar fi stricat nici in salon) si sa incurajam depasirea lor la urmatoarele unitati, decat sa-i ridicam in slavi pe cei de la RATUC si Astra ascunzandu-ne dupa deget cand vine vorba de greseli.

p.s. nu da quote integral la mesajul imediat precedent, citeaza numai ce e important sau foloseste Post Reply.
Dr2005

La nevoie, se poate aşeza scaunul cu rotile cu spatele spre geam. Nu văd care e problema.
OAB

In spatele barei de protectie vad ceva negru de la care pleaca un furtun. E carcasa motorului de tractiune? Daca da, inseamna ca racirea motorului respectiv se face la fel ca si la troleibuzele Agora cu motor de curent continuu
tomi_ms

Dr2005 wrote:
Nu văd care e problema.


Tocmai asta: "Lasa ca merge si asa".

E drept ca in aproape 5 ani nu am vazut niciun calator cu dizabilitati in troleibuz, dar tot raman de parere ca daca facem o treaba (pe bani multi) atunci sa o facem bine pana la capat, fara jumatati de masura.
(Si 2. sa nu negam ceea ce e evident, doar pentru a mentine o imagine idealizata, ci sa avem o atitudine critica constructiva )

In fine, masina asta e asa, ma bucur ca exista si ca vor exista si altele (si mai reusite, sper).
ikarus

Vezi ce face neatentia si ca is uituc
Zoly87

002 vad ca circula cu precadere pe linia 25.
sergiu

Cateva troleibuze de prin Cluj:
Irisbus Agora S (Linia 1 s-a lasat greu pozata)











DAC (tot timpul la datorie)
















ikarus

Fratiorul lui 002 este 004:
Zoly87

095 la datorie pe linia 4.
Zoly87

Cele patru noi Citelisuri sosite la Cluj:

181:


182:


183:


184:
sergiu

Probabil ca ma inselat privirea dar intr-o calatorie de intoarcere am trecut prin cluj si exact atunci a iesit din depoul de troleibuze din marasti un Citelis care avea scaune tapiate ca si agora.
ikarus

pai doar 177 si 178 nu au scaune tapitate restul 179,180,181,182,183,184 au scaune tapitate!
Zoly87

Au mai sosit inca 2 troleibuze Irisbus Citelis .
185:


186:
tomi_ms

Faina captura. Acum sa vedem daca vin si 18-urile...
OAB

184 pe linia 25... De neconceput. Pe linia 25 nu au ce cauta altfel de troleibuze decat cel lungi din cauza fluxului foarte mare de calatori. Pacat de Citelisurile 12 sa le uzezi prematur pe un traseu care le solicita din greu. Poate ca odata cu venirea lotului de Citelis 18, cele scurte vor merge pe 1,3 si 4 adica acolo unde le e locul
ikarus

Pe 1 circula deja 3 irisbusuri citelis,aproape in fiecare zii.
178,185,186
OAB,spui foarte bine nu au ce cauta pe linia 25, sau 6.Totusi nu inteleg de ce trimit troleibuze solo,cand in garaj stau multe articulate...
Zoly87

Batrana 084 la datorie pe ruta 6  
sergiu

039
Zoly87

DAC 217EA cu numarul de parc 032 pe linia 1.

032 by Zoly060-DA, on Flickr
Zoly87

A mai aparut o struto-camila , si anume 013-le , care era azi prin probe. In curand vine si 003.

013 by Zoly060-DA, on Flickr
tomi_ms

025 pe linia...25

025-tb-RenaultAstra-25 by tomi_ms, on Flickr
181 si 185 la treaba si ele

181-tb-Iris-25 by tomi_ms, on Flickr
-

185-tb-iris-1 by tomi_ms, on Flickr
stakee

DAC 217E # 032 RATUC
stakee

DAC 217E #051 RATUC Cluj Napoca
darius 23

http://www.ziardecluj.ro/unde-mor-troleibuzele

Unde mor troleibuzele

Au carat mii de clujeni dintr-un capat in altul al orasului si au batut aceleasi strazi de nenumarate ori in cei peste 20 de ani de activitate. Le-am injurat cand intarziau si le asteptam in ploaie, le-am laudat si ne-am bucurat sa le vedem “coarnele” cand ne duceau spre casa dupa o zi istovitoare. 20 de ani inseamna mult in ani de troleu, e cat o viata de om, si vine momentul in care batranul Rocar ajunge cu adevarat la capat de linie.

"Cimitirul de troleibuze" e in capatul cartierului Gheorgheni. Aici, la baza Companiei de Transport Public (CTP) e ultima statie pentru batranele troleibuze.

In mijlocul platformei betonate stau insirate opt ROCAR. In fata sunt patru, oprite recent din circulatie. Arata la fel ca sora vopsita in portocaliu, care inca ii mai cara pe copiii zgomotosi si pe babele cu plasele pline la piata. Inca nu au murit, chiar daca “fusta” albastra sau gri le e mancata de timp. E ca si cum ar fi in coma: in orice moment pot fi trezite, readuse la viata - repuse in circulatie, daca e nevoie.

“Speram ca nu va fi nevoie. Speram ca troleibuzele ROCAR sa circule numai anul acesta, dupa aceea sa le inlocuim cu altele noi. Practic aceste troleibuze ROCAR sunt depasite in primul rand moral, chiar daca fizic sa spunem ca le-am mai putea prelungi viata. Acum sunt normele europene care impun ca mijloacele de transport in comun sa fie cu podea complet coborata ca sa poata fi utilizate de catre persoane cu dizabilitati, sa aiba sisteme de informare a calatorilor, sa aiba un sistem de incalzire cat de cat eficient avand in vedere ca din 2 in 2 minute se deschid patru usi. Se mai impune in limita posibilitatilor sa fie dotate cu aer conditionat”, arata inginerul Ioan Hoza, seful sectiei troleibuze a CTP.

In spatele lor, insa, stau patru schelete ruginite. Atat a ramas dupa dezmembrarea lor: patru cadavre de fier de cate opt tone. Au fost dezbracate de tot ce se putea: sticla securizata de la geamuri a fost pusa deoparte cu grija, cablurile si bobinajul de cupru stranse separat, cornierele de aluminiu izolate intr-un maldar distinct.

“Daca vrem sa le valorificam superior trebuie sa le sortam”, spune Hoza.

“Se face o evaluare tehnica e troleibuzului de catre o comisie, la cele care nu mai indeplinesc conditiile si sunt semnalate de catre sectie. Dupa evaluare se face o propunere de casare a autovehiculului, care se discuta in Consiliul de Administratie al societatii si pe urma se trece la dezmembrarea si valorificarea materialelor care rezulta”, explica inginerul procedura.
Materialele rezultate se vand companiilor care au castigat licitatia anuala organizata de CTP.

“Dintr-un troleu iese intre 5 si 8 tone de fier, depinde daca este scurt sau articulat. Dupa ce se demonteaza si se sorteaza piesele, vin cei de la Remat sau de la Remat Invest si duc carcasa, o taie in bucati aici si o duc pe platformele lor”, spune barbatul.
Asta asteapta si cele patru schelete din mijlocul platformei CTP din Gheorgheni. Viata lor ca troleibuze s-a terminat, e timpul sa se reincarneze in alte produse de metal.

“O sa ajunga in fundul unui vapor, transportat cine stie unde, sau in topitoriile din tara, care au mai ramas. Ajung sigur in cuptoarele de topire si se fac bare, tevi, table sau poate piese turnate din otel”, mai spune inginerul Hoza, care asista la sfarsitul troleibuzelor clujene deja de 15 ani.
Inca avem troleibuze din 1992 care circula pe strada. Nu peste mult timp vor ajunge si ele in cimitirul troleibuzelor din Gheorgheni, unde vor fi dezbracate, dezmembrate, desfacute si taiate. Locul lor va fi luat de troleele albe, moderne, cu aer conditionat si “fusta” din fibra de carbon.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR