Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
OAB

Codificarea vagoanelor de calatori

La sugestia lui Dan TM deschid acest topic. Explicatia codului UIC apare si pe Railfaneurope, dar exista anumite scapari.
sulzerul1175

Eu cred ca Dan se referea la faptul sa cream topicuri pentru tipuri de vagoane, adica 20-57, 20-47, 21-47, 11-47, etc.

Dar daca tot a fost deschis si acest topic, vreau sa va arat o lista cu niste tipuri de vagoane, din pacate nu stiu cine a facut aceasta lista, am primit-o si eu de undeva.

19-57: vagon compartimentat clasa 1 fabricat la Arad īn anii '60
20-57: vagon compartimentat clasa 2 fabricat la Arad īn anii '60
39-57: vagon compartimentat clasa 1/2 fabricat la Arad

Obs. Am vazut unele vagoane identice celor din seriile 19-47 si 20-47 notate 19-57, respectiv 20-57


19-47: Vag. compartimentat fabricat la Arad īn anii 70-80
20-47: Vag. compartimentat fabricat la Arad īn anii 70-80

20-54: vagon 20-47 reconstruit

19-55: vagon 19-57 reconstruit
20-55: vagon 20-57 reconstruit

19-50:vagon compartimentat cl.1(ex-DB) adus la noi īn anii '80
20-50:vag. compartimentat cl.2(ex-DB) adus la noi īn anii '80
39-50:vag. compartimentat cl.1/2(ex-DB) adus īn anii '80

19-80:vag. nemtesc cl.1 adus īn anii '90
20-80:vag. nemtesc cl.2 adus īn anii '90

19-70:vag. 19-80 reconstruit
20-70:vag. 20-80 reconstruit

21-90: vagon AVA 200

20-81: vagon salon AVA 200(pare sa fie un 20-47 reconstruit)

19-56: vagon cl.1 A9

10-56: vagon salon Alee(unic īn tara, apartine de Galati si circula īn cadrul rapidului Transcarpati)

19-76: vag. cl1 tip INTERCITY
20-76: vag. cl2 tip INTERCITY
OAB

Avand in vedere ca topicul se refera la vagoane in general, voi exemplifica niste tipuri de vagoane (din Romania si Ungaria), cunoscute de noi ca remorci de automotor, dar codificate nu ca automotoare, ci ca vagoane de calatori:

Pentru inceput, niste remorci pe doua osii:

24-27. Acesta este remorca pentru automotorul seria 77.

24-28. Are codul de litere Bzx si este remorca automotorului BzMOT seria 54-29. Vagonul este de fabricatie cehoslovaca iar o parte a BzMOT-urilor, daca nu toate, constituie motorizarea Bzx-urilor initial cu motor Skoda, apoi cu motor licenta MAN D 2156 HMU iar in prezent cu motor RABA D10, motor care echipeaza si Ikarusurile budapestane.
Varianta modernizata a lui Bzx este Btzx si are numarul de serie 80-28

24-29. Sunt vagoane fabricate la MEVA Drobeta Turnu Severin si au constituit remorcile a doua tipuri de automotor fabricate la Uzinele 23 August:
-seria 79 cu un motor licenta MAN D 2156 HMU
-seria 97, cu doua motoare licenta MAN D 2156 HMU
ambele fiind dotate cu cutie de viteze automata; 97-le putea trage doua remorci

iar acum remorci pe 4 osii:

27-05 este vagonul pilot  (vezerlokocsi)  ramei MD Mot cunoscuta cu numele de Piroska sau Rosette. Codul vagonului, insa, nu indica existenta postului de conducere. Codul de litere da:  Btx. Seria este la fel cu a oricarui vagon de clasa a II-a cu 7 compartimente / echivalentul a 7 compartimente.

10-05 este remorca optionala a ramei Piroska. Codul este Ax

20-05 sunt remorcile obligatorii pentru rama Piroska. Codul este Bx

21-76 este un cod folosit atat pentru remorci cat si pentru vagonul pilot al ramei BVmot. cele doua tipuri de vagon au,insa codificare literala diferita: Bmxz pentru remorci si Bmxtz pentru vagonul pilot. Vagonul motor are seria 90-76.

Ca fapt divers. Rama BVmot are viteza constructiva de 180 km/h dar nu i se permite mai mult de 160. Citez:


Quote:
Konstrukciós sebesség
180 km/h
Megengedett legnagyobb sebesség
160 km/h
MariusM

pisti91 wrote:
Eu cred ca Dan se referea la faptul sa cream topicuri pentru tipuri de vagoane, adica 20-57, 20-47, 21-47, 11-47, etc.

Dar daca tot a fost deschis si acest topic, vreau sa va arat o lista cu niste tipuri de vagoane, din pacate nu stiu cine a facut aceasta lista, am primit-o si eu de undeva.

19-57: vagon compartimentat clasa 1 fabricat la Arad īn anii '60
20-57: vagon compartimentat clasa 2 fabricat la Arad īn anii '60
39-57: vagon compartimentat clasa 1/2 fabricat la Arad

Obs. Am vazut unele vagoane identice celor din seriile 19-47 si 20-47 notate 19-57, respectiv 20-57


19-47: Vag. compartimentat fabricat la Arad īn anii 70-80
20-47: Vag. compartimentat fabricat la Arad īn anii 70-80

20-54: vagon 20-47 reconstruit

19-55: vagon 19-57 reconstruit
20-55: vagon 20-57 reconstruit

19-50:vagon compartimentat cl.1(ex-DB) adus la noi īn anii '80
20-50:vag. compartimentat cl.2(ex-DB) adus la noi īn anii '80
39-50:vag. compartimentat cl.1/2(ex-DB) adus īn anii '80

19-80:vag. nemtesc cl.1 adus īn anii '90
20-80:vag. nemtesc cl.2 adus īn anii '90

19-70:vag. 19-80 reconstruit
20-70:vag. 20-80 reconstruit

21-90: vagon AVA 200

20-81: vagon salon AVA 200(pare sa fie un 20-47 reconstruit)

19-56: vagon cl.1 A9

10-56: vagon salon Alee(unic īn tara, apartine de Galati si circula īn cadrul rapidului Transcarpati)

19-76: vag. cl1 tip INTERCITY
20-76: vag. cl2 tip INTERCITY


Eu am scris acestea pe railwayfan, sub numele "Marius Ionescu", pānă să pierd parola, după care am trecut la acest nick.

Mici completări și rectificări:

Vagoanele 19-57 au fost fabricate īn două șarje:
1. 000-179(cu geamuri ghilotină, cu toate că unele au primit la RK geamuri rabatabile, păstrānd seria și numărul de parc) - Astra Arad, 1965-1969
2. 180(???) - 333(geamuri rabatabile) - Astra Arad, anii 80-90

Vagoanele 20-57 au fost fabricate astfel:
1. 000 - 690(geamuri ghilotină, unele au primit geamuri rabatabile la RK) - Astra Arad, 1965 - 1969
2. 691 - 995(geamuri rabatabile) - Astra Arad, anii 80-90

Vagoanele 39-57 au fost fabricate īn anii 60 la Astra Arad(nu știu exact cāte au fost)

Vagoanele 19-47 au fost fabricate īn anii 70 la MEVA Drobeta Turnu Severin īn anii 70.
Vagoanele 20-47 au fost fabricate īn două șarje:
1. 000-400 - Meva, anii 70
2. 401-8??(nu stiu exact care a fost ultimul vagon al seriei) - Astra Arad, anii 80-90

19-54 sunt foste 19-57 "Light"(geamuri rabatabile) reconstruite īn perioada 2006-2007 la Grivița(sau Astra Arad, parcă)
20-54 sunt foste 20-47 reconstruite īn 99-2001 la Pascani

19-55 si 20-55 sunt foste 19/20-57 reconstruite la Grivita īn 99-2001

Vagonul 10-56(Salon Alee) provine dintr-un 20-57 "Light". Modificarea s-a făcut la Grivița īn 1992.

Un alt vagon "unic" este 20-58 001, care aparține reviziei Craiova. Acesta provine, deasemeni dintr-un 20-57 "Light". Modificarea s-a făcut la Pascani, īn 1999.
Dr2005

Vagoanele seria ,,50" au fost aduse noi in Romania, nu sunt ex-DB. Am inteles si eu sugestia lui DanTm si o sa incerc sa exemplific, din ce stiu, diferentele intre vagoane, dar nu acum (ca e 3 a.m.).

In principiu, diferenta intre 20-47 si 20-57, la fel ca cea intre 19-47 si 19-57, 20-54 si 20-55 etc. este tipul incalzirii electrice, primele fiind incalzite cu radiatoare, celelalte cu ,,aer modulat" (aerul este tras din exterior, incalzit cu ajutorul unor rezistente si trimis prin tevi spre compartimente).

10-56 facut in 1992? Ma indoiesc ca se punea problema atunci de aer conditionat si difuzoare in salon...

Exista aici topice deidcate majoritatii tipurilor de vagoane CFR. Tot pe undeva pe acolo am indexat si vitezele maxime ale acestora, pe care o reiau:

10-70, 21-76, 21-86: 160 km/h
10-90, 10-91: 200 km/h
11-47, 21-47, 21-57: 140 km/h
17-22 (isoric): 100 km/h
19-50, 20-50, 39-50: 140 km/h
19-54, 20-54, 19-55, 20-55: 140 km/h
19-56: ?
19-57, 20-57, 19-47, 20-47, 39-47: 140 km/h
19-76, 20-76: 160 km/h
20-58: 140 km/h
20-81: 160 km/h (?)
19-70, 21-70 (DWA modernizat): 160 km/h
19-80, 21-80 (DWA): 160 km/h
21-90 (AVA200): 200 km/h
22-96: 200 km/h
25-20 (ecartam. 760 mm): ?
25-24 (ecartam. 760 mm): ?
26-16, 39-16 (etajat modernizat): 120 km/h
16-17, 26-17 (TE): 120 km/h
26-26: 120 km/h
28-29 (Oravita-Anina): 80 km/h
29-21 (Oravita-Anina): ?
29-22 (Dimitrov): 100 km/h
40-31 (cuseta cls1 si 2 - AcBcmee): ?
44-76 (cuseta cls1 si 2): 160 km/h
50-30 (cuseta cls2): ?
59-50 (cuseta cls2): 140 km/h
59-76 (cuseta cls2): ?
60-41 (Uz administrativ): 140 km/h (cred... are boghiuri MD)
60-41 (Vag. de dormit OSShD-y, retras): 140 km/h
70-50 (Vag. de dormit OSShD-y, retras): 140 km/h
71-31 (Vag. de dormit): 140 km/h
71-70 (Vag. de dormit DWA modernizat): 160 km/h
71-80 (Vag. de dormit DWA): 160 km/h
84-76, 85-76, 86-76 (Business): 160 km/h
85-47 (Bar): 140 km/h
88-42 (Restaurant): 140 km/h
88-96 (Restaurant): 160 km/h
89-76 (Bar-Bistro): 160 km/h
89-87 (Restaurant): 160 km/h
90-50 (Posta/Bagaje?): 140 km/h
92-47 (Bagaje): 140 km/h
92-57 (Posta): 140 km/h
97-11 (vag. de lucru): ?
97-40 (Militar): ?
97-50 (vag. pt. verificat geometria caii): 140 km/h
98-70 (uz administrativ): ?
99-20 (WIT din Gags): 120 km/h
99-52 (WIT): 140 km/h

Am incercat si sa creez o galerie foto , dar am ramas mult in urma cu actualizarile Nicaieri, insa, nu am dat niste date tehnice si nu cred ca a facut-o cineva. O sa fac si asta cand oi avea timp
shoppy

La calatori, din codificare se poate afla clasa, numarul de locuri, compartimentarea, viteza maxima si optiunile de incalzire. Pusese-m informatiile astea pe InfoTren, insa nu au fost oameni interesati asa ca la schimbarea serverului au fost sterse. Le obtinusem dintr-un link de la Trix.
OAB

shoppy wrote:
La calatori, din codificare se poate afla clasa, numarul de locuri, compartimentarea, viteza maxima si optiunile de incalzire. Pusese-m informatiile astea pe InfoTren, insa nu au fost oameni interesati asa ca la schimbarea serverului au fost sterse. Le obtinusem dintr-un link de la Trix.


Ce anume precizeaza compartimentarea? Care este acel element? Faptul ca un vagon este compartimentat sau salon este indicat si printr-unul din numerele care alcatuiesc seria UIC sau acest lucru se indica doar prin codul de litere?
Dr2005

Codul numeric arata cate compartiemtne SAU echivalentul lor are un vagon. De exemplu, un 21-86 are 11 compartimente sau echivalentul a 11 compartiemnte (22 randuri).
scorpion

Pe acest site se gaseste un program care calculeaza cifra de autocontrol si descrie sumar vagonul:

http://www.honositomuhely.hu/inde...&func=selectfolder&cat=40

Programul se numeste Rail Car Num si are interfata atat in limba maghiara cat si in limba engleza.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR