Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Bobby

Craiova - Calafat 13.12.2009

Un fotoreportaj,  realizat pe relatia CraiovaCalafat, cu scopul de a face o plimbare cu ultimul tren de pe relatia Calafat – Golenti – Poiana Mare, linie ce a doua zi urma sa fie inchisa si pusa la conservat.
De la Timisoara am plecat cu rapidul de la 22.40 pana la Craiova cu vagonul de dormit ca sa fiu odihnit pentru a doua zi.

In aceata “expeditie” nu am fost singur ci insotit de Cristi CFR si Dr2005.
Ajuns in Craiova cu aproape 4 ore inainte de primul personal spre Calafat fac o mica tura prin oras.

Incep acest fotoreportaj cu 2 fotografii realizate in Craiova in dimineata zilei de 13.12.2009



Ajung inpoi in gara, garnitura personalului pentru Calafat era trasa la linie, ma urc in ultimul vagon al garnituri deoarece era mai liber…

Gara Craiova ora 8 fara 10, din ultimul vagon al garnituri personalului P9133.
Dupa cum se vede vremea este inchisa si lapovita cade marunt.



Un prim clip cu plecarea din Craiova pana in prima halta  Bordei hc din P9133. Asa incepe calatoria de 3 ore cu P9133 pe o distanta de 107km:



Imediat dupa plecarea din Bordei hc.



Dupa Bordei hc urmeaza Jiu hm insa nu am reusit sa o prind…

Urmeaza Podari, statie situata la 13km de Craiova si 94 km fata de Calafat.



Semnalul mecanic de intrare in Podari dinspre Calafat.



Vagoane abandonate la intrarea in Salcuta.



Statia Salcuta, aflata la 27 km fata de Craiova si 80 km fata de Calafat. Aici ne asteapta perechea trenului nostru adica P9134 dinspre Calafat spre Craiova remorcat de 60-0805-6.



Plecarea lui P9134 din Salcuta spre Craiova



Urmeaza Dealul Robului h la 31 km fata de Craiova si 76 km fata de Calafat, insa nu am reusit sa prind o fotografie cat de cat decenta…

Urmeaza Segarcea Nord hc aflata la 37 km fata de Craiova si 70 km fata de Calafat.



Bariera mecanica in Segarcea.



Urmeaza statia Segarcea aflata la 38 km fata de Craiova si 69 km fata de Calafat.



Pe cealalta parte a garnituri care era trasa la linia 1… imaginile fac cat 1000 cuvinte, inca 6 linii pusti, un vagon de marfa mancat de rugina si un vagon cuseta Heght si el intr-o stare avansata de degradare.



Urmeaza Cerat h. aflata la 41km fata de Craiova si 66km fata de Calafat.



Dupa alte 7 minute de mers urmeaza Portaresti.



Statia Portaresti h situata la 46km fata de Craiova si 61km fata de Calafat.





Trece la nivel CF cu bariere mecanice la intrarea in Portaresti



Semnalul mecanic de intrare in statia Portaresti dinstre Calafat



Spre Urzica Mare.



Urzica Mare h situata la 49 km fata de Craiova si 58 km fata de Calafat.



Statia Afumati la 56km fara de Craiova si 51km fata de Calafat



Bariere mecanice si semanalul mecanic la intrarea in Afumati dinpre Calafat



Dupa statia Afumati spre Calafat restrictiile de viteza de 30 si 40 km/h sunt la ordinea zilei, rar trenul trece de 50 km/h

Urmeaza Silistea Cruci h situata la 61 km fata de Craiova si 46km fata de Calafat.



Urmeaza apoi Boureni hcv situata la 63 km fata de Craiova si 44km fata de Calafat.



Spre Bailesti. Multe ruine in zona.





Intram in Bailesti. Semnalul de la intrarea in Bailesti dinspre Craiova in prima poza



Statia Bailesti situata la 70 km fata de Craiova si 37km fata de Calafat.



Alte imagini din Bailesti, o statie destul de mare pentru acest tronson, lini lungi, lini de manevra insa astazi lasate in paragina…





'Aglomeratia' din vagon...



Spre Horticola



Halta Horticola situata la 76 km fata de Craiova si 31km fata de Calafat.



Instantanee intre Horticola si Motatei urmatoarea statie.



Bariera mecanica la intrarea in Motatei.



Intram in Motatei. Multe ruine in paragina si aici…



Statia Motatei situata la 83 km fata de Craiova si 24km fata de Calafat.





Urmeaza la 10 min de mers Maglavit hcv situata la 89 km fata de Craiova si 18 km fata de Calafat. Din statie nu a ramas decat directa...





Ne indreptam spre Golenti cu viteaza melcului…



Semnalul prevestitor la intrarea in Golenti



Pasionatii sunt la treaba…



Semnalul mecanic de la intrarea in Golenti



In statia Golenti am parte de o supriza placuta, vad ca lucreaza la infrastructura multe din linii fiind scoase si se reface terasamentul urmand a se monta lini noi:







Motivul lucrari este ”Constructia infrastructuri rutiere si feroviare de acces la podul peste Dunare Calafat – Vidin



Statia CFR Golenti situata la 95 km fata de Craiova si 12 km fata de Calafat.



Semmnal mecanic la iesirea din Golenti spre Calafat.
Linia ce se desprinde aici e linia ce duce la Poina Mare, linia care in acea zi in care am realizat reportajul urma sa mai circule un tren doar dus iar apoi urma fie inchisa si pusa la conservat. In noul mers ea nu mai apare… Pacat…



Semanlul mecanic la intrarea in Golenti dinspre Calafat precum si inceputun unei noi restricti de 30



Spre Calafat. Intre Golenti si Calafat mai e si halta Cobuz h situata la 103 km fata de Craiova si 4km fata de Calafat insa nu am reusit sa o prind din pacate…



Intram in Calafat. Imaginile insa sunt dezolante, multe multe ruine…



Semanlul de intrare in Statia Calafat.



Depoul (sau remiza, nu sunt sigur) de locomotive Calafat



O placa turnanta nefolosita de ceva vreme



Intram in statie. Multe vagoane de marfa rasfirate pe linile statiei.





In statie LDE 60-1308-0 si P9136 gata de plecare iar la linia 3 automotorul 948 care urma sa faca ultima cursa Golenti – Poiana Mare dupa cere urma sa se intoarca acasa la Depoul Pitesti.



Statia CFR Calafat situata la 107 km fata de Craiova vedere dinpre oras. Dinspre peron nu am imagini din pacate.
Insa asa arata dinspre peron. Clik pe imagine pentru marire.



Urma ca din Calafat sa luam automotorul 948 si sa mergem in ultima cursa pana in Poiana Mare insa datorita faptului ca cursa era seara si ultima, plus nemaiexistand apoi alta cursa inapoi (automotorul se intorcea gol la Craiova) am renuntat… insa nu si la ideea de a vedea macar statia… asa ca am luat o duba din Calafat pana in Poina Mare.

Poze realizate in PoianaMare.

Statia:



Spre Golenti



Spre Capat



Paznicul statiei. In rest nu mai era nimeni in zona…



Am mers spre intrarea in statie dinpre Golenti.

Bariere mecanice ce nu se vor inchide prea curand…



Imagini de pe trecerea la nivel



Spre Golenti



Spre Poiana Mare



Primul macaz de la intrarea in Poiana Mare


Contragreutatii



Detali linie



Linia incepe sa vireze la dreapta fiind si putin inclinata…



Semnalul de intrare in Poiana Mare dinspre Golenti


Dupa aceste poze, datorita vremei capricioase ne-am intors in centrul comunei am luat o ocazie inapoi spre Calafat.

Cateva poze de pe drumul de intoarcere la Craiova

Maglavit hcv



Motatei



Horticola



Afumati



Si Salcuta si ultima poza a materialului.



Mai am cateva clipuri insa sunt slabe calitativ, din aceata cauza nu le-am urcat pe YouTube. Insa le voi pune le downloud in cateva zile.

Sper sa va placa acest reportaj desi conditiile in care a realizat au fost destul de vitrege... si greu am reusit sa strag pozele pe care le-ati vazut desi ar mai fii fost multe de vazut si pozat...

O zi buna.
zofei.2006

Excelent calificativu pentru acest reportaj     .
Gabry_Mafia

Felicitari ca ati reusit sa faceti aceasta calatorie macar doar ptr a mai vedea cum arata  acea statie Poiana Mare.Trist acest reportaj parca am impresia ca ar fi venit un razboi prin acele zone devastari la greu  nu e de mirare ca sa inchis acea linie.As fi curios cum va arata Statia Poiana mare  peste ceva ani.Inca o data Felicitari la toti ...
mishu88

Dragi pasionaţi, felicitări şi din partea mea pentru acest reportaj.

Īmi pare rău că īncă o linie a fost īnchisă īnsă şi mai tare mă supără că "dubele" merg, iar trenurile nu. Cāţi FeRoviaRi s-au īntors acasă la familiile lor fără serviciu? Cum se simt ei acum???

De ce nu pun domnii de sus curse regulate din oră īn oră servite de automotoare economice? De ce nu ar repara linia să circule trenul măcar cu 80-90 km/h... Să asigure infrastructura, că industriaşul Nicolae Malaxa a ştiut să producă automotoare īncă din 1931 pentru vitezele astea!
cosmin78

cu ceva intarziere am vizionat fotoreportajul pe linia copilariei mele,savurand pozele de la Salcuta,unde ma duceam la bunici.
felicitari pentru poze!
anul asta aveam in plan sa fac o "vizita" pe aceasta linie,insa din pacate timpul nu mi-a permis.
o intrebare...la Salcuta ati facut poze la magazie de marfa?asezata peste linii,in fata garii...

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR