Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
V3R

Cu mocanita pe Valea Vaser 2009

Cum am promis, revin cu un reportaj personal efectuat cu ocazia unei excursii prin Romania, unul dintre obiective fiind si un drum pe Vaser.

Mocanita pleaca din Viseul de Sus, gara se gaseste usor, iar oamenii sunt de o amabilitate iesita din comun :mrgreen:

Pretul unui bilet, dus-intors pentru o persoana a fost de 35 lei; nu am putut merge pana la Faina, cat era drumul initial,din cauza inundatiilor am mers cu vreo 3 km mai jos. Destul cu vorbaria, urmeaza pozele

Pentru inceput, biletele:





Un vagon de marfa al RG Holz Company:



L18H-001 "Ecaterina":






CFF 764.421 "Elvetia" trage la peron cu garnitura:





Garnitura:





Plecat-am:



CFF 764.408 "Cozia" in depou: (mai in dreapta pozei e L18H-003 "Cristina"





L45H-033 al RGH:






Alt L45H, cel mai probabil nefunctional:

















Prima oprire: (+mecanicul)













Raul Vaser:























Ramificatia catre valea Novat`ului:







































A doua oprire:

























A treia oprire:














Urmeaza un scurt drum cu locomotiva:





























O alta ramificatie:



A patra oprire:

























Fost buncar din WWI:















Ultima oprire:

































Metoda ingenioasa de trecere a tenderului in spatele locomotivei:









Drumul de intoarcere:



















































Cam atat a fost cu excursia pe Vaser. Postez acum niste poze facute pe langa aest drum cu mocanita.

CFR 77-906 in Moldovita:







CFF Moldovita:







060-EA:  



Tren personal catre Putna:





060-EC:



Piatra-Neamt:





Toplita:





Catre Salva:





Catre Viseu:





Cam atat. Sper ca v`au placut.
sulzerul1175

 

Un reportaj de nota 10 cu steluta!

Detalii peste detalii, poze cu gramada... acesta e un reportaj excelent. Felicitarile mele!

V3R, ce viteza ati avut cand ati mers aici?

http://i200.photobucket.com/albums/aa25/DaSnakke/31ee9858.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa25/DaSnakke/c4a68d45.jpg
V3R

Salutare! Multumesc de aprecieri!

In prima poza, aceea este ramificatia catre Novat din cate tin minte, nu am mers pe acolo.

In a doua poza, cam cu 10-12km/h. Cam asa a mers pe tot traseul, din moment ce am facut 24 de km in 2 ore jumate cu opriri cu tot
alex.alexus.tm

Re: Cu mocanita pe Valea Vaser 2009

Completez si eu cu date si un reportaj despre aceasta linie, reportaj facut in august 2009.



Voi incepe acest reportaj printr-o scurta prezentare a liniei, atasand si o harta pentru a va putea face o idee despre traseul si localizarea ei.

Numita adesea ``Mocanita de pe Valea Vaserului``, Calea Ferata Forestiera din Viseu de Sus, situata chiar in nordul Romaniei, la granita cu Ucraina, reprezinta o bogatie atat din punct de vedere tehnic, cat si cultural. Pe o distanta de aproape 60 de kilometri circula pana astazi - pe langa locomotive Diesel - locomotive cu abur, infocate cu lemn. Prin acest lucru, CFF Viseu de Sus devine cunoscuta in intreaga lume ca fiind ultima cale ferata forestiera autentica, pe care circula locomotive cu abur.



Calea ferata ingusta (ecartament de 760mm) trece printr-o vale de o salbaticie fermecatoare, de-a lungul raului Vaser, traversand poduri si sfredelind tunele. Strabate o zona foarte impadurita, unde nu exista drumuri de acces sau asezari omenesti si unde animalele salbatice sunt la ele acasa. Exploatarea resurselor de lemn de pe Valea Vaserului a inceput in secolul al XVIII-lea, sub dominatia austro-ungara. Colonistii vorbitori de limba germana au patruns primii in padurile intacte si cu ajutorul plutaritului au adus lemnul taiat la gaterele din Viseu de Sus.
In 1932 s-a inceput constructia la Calea Ferata Forestiera, care in comparatie cu plutaritul insemna un enorm progres tehnic. Caile ferate forestiere s-au raspandit in acea vreme in toata Europa, in special in zona carpatica. Principiul de functionare era simplu: urmand cursul raului, a fost necesara o raza ingusta a curbelor (acest lucru permitea doar un ecartament ingust); la urcare Mocanita transporta doar vagoanele cu muncitori si vagoane goale pentru busteni, insa la coborare acestea erau pline cu lemn si practic locomotiva era impinsa pe sine de greutatea trenului pana la fabrica de lemn.
Odata cu dezvoltarea transportului rutier din anii `50-`60, caile ferate forestiere din Europa au disparut progresiv. In Romania insa, acestea s-au mentinut destul de mult, datorita dezvoltarii economice mai lente. In 1970 aici mai existau peste 3000 de kilometri de cale ferata forestiera     si in anul 1986 in tara noastra inca s-au mai fabricat noi locomotive cu abur. La sfarsitul anilor `80 au mai existat peste 15 CFF-uri cu o infrastructura de peste 1000 de kilometri.
Singura cale ferata forestiera care astazi mai functioneaza este Mocanita de pe Valea Vaserului, toate celelalte fiind scoase din functiune. CFF Viseu de Sus este o cale ferata industriala, privata, operata de R.G. Holz S.R.L. Pentru ca locomotivele cu abur sa poata fi pastrate pentru trenurile de persoane cat mai mult timp,trenurile de productie folosesc predominant locomotive Diesel.
Spre bucuria numerosilor vizitatori, traditia in Viseu de Sus isi continua drumul. Trenurile turistice vor circula anul acesta din luna mai pana in octombrie, de mai multe ori pe saptamana, cu plecare de gara CFF Viseu de Sus la ora 8:30.

In cele ce urmeza va voi prezenta pozele facute pe parcursul excursiei. [11 august 2009]

Aburoasa ``Elvetia``, cea care a tractat trenul in care m-am aflat. Fiind foarte multi turisti, au mai suplimentat cu inca o garnitura, care a fost trasa de aburoasa ``Cozia``



Garnitura a fost formata din 7 vagoane.
~Vagonul 1~




~Vagonul 2~



~Vagonul 3~



~Vagonul 4~



~Vagonul 5~



~Vagonul 6~



~Vagonul 7~ (exterior si interior)




Cuplele



Plecare! Gara Viseu de Sus



Halele de reparatii




O locomotiva Diesel (o combinatie intre locomotiva si vagon, deoarece avea separeu special pentru transportul de persoane



Iar acum, poze de pe traseu









Doua popasuri





Popas la Novat



Si ne continuam drumul spre Paltin...











Sosirea celor doua trenuri in Paltin



Ultimele poze le-am facut la Paltin

Aburoasa ``Cozia``




Aburoasa ``Elvetia``



Si pe final, o poza cu ``eroinele`` care au tras cele doua garnituri




Inchei acest reportaj prin a va recomanda sa mergeti pe Valea Vaserului pentru ca merita din plin: peisaje, nostalgie, sunetul inconfundabil al locomotivei cu abur, intr-un cuvant, o experienta ce nu trebuie ratata. Acestea fiind spuse, va doresc CALATORIE PLACUTA !  
cristi CFR

Salut , superbe poze alex.
Propun pentru vara viitoare o excursie
Salva-Sighetu Marmatiei si Valea Vaserului.
Din pacate nu se cricula cu trenul cu aburi pe tot traseul, ar fi bine sa ne adunam mai multi si sa inchiriem o drezinasa facem tot traseul  
alex.alexus.tm

cristi CFR wrote:
Salut , superbe poze alex.
Propun pentru vara viitoare o excursie
Salva-Sighetu Marmatiei si Valea Vaserului.
Din pacate nu se cricula cu trenul cu aburi pe tot traseul, ar fi bine sa ne adunam mai multi si sa inchiriem o drezinasa facem tot traseul  


Salut Cristi, multumesc!

Da, cu mocanita se circula doar pana la Paltin, dar au fost turisti care au mers cu drezina (Ford ) pana la Faina, sau probabil si mai departe, nu stiu cum se prezinta linia dupa inundatii. Cert este ca trenul are voie sa circule doar pana la Paltin, mai departe ... probabil ai nevoie de autorizatie speciala sau cazi la intelegere ``cu cine trebuie``.
Iar treaba cu Salva-Sighetu Marmatiei trebuie infaptuita, este un traseu foarte fain care merita osteneala, vedem ce mai este pana la vara.  
Dr2005

Apropo de mocanita... am inteles ca localitatile de pe traseu sunt aproape complet izolate de sistemul rutier, deci accesul se face exclusiv pe calea ferata. Aceste drezine (adica dube pe boghiu) circula pentru tot publicul larg din zona (cu bilete) si dupa un program stabilit sau cine vrea sa mearga se intelege cu ,,soferul" si-l rasplateste dupa posibilitati?
alex.alexus.tm

Dr2005 wrote:
Apropo de mocanita... am inteles ca localitatile de pe traseu sunt aproape complet izolate de sistemul rutier, deci accesul se face exclusiv pe calea ferata. Aceste drezine (adica dube pe boghiu) circula pentru tot publicul larg din zona (cu bilete) si dupa un program stabilit sau cine vrea sa mearga se intelege cu ,,soferul" si-l rasplateste dupa posibilitati?


Da, nu este drum de acces decat pana la Novat Delta din cate tin eu minte. Dar nu te gandi ca e drum asfaltat sau arata nu stiu cat de bine ... e o straduta ce porneste din dreptul garii CFF, arata mai degraba a drum forestier. Drezinele nu sunt pentru publicul larg, platitor de bilete. Ori sunt de inchiriat, cu formalitati si toate cele, ori turistul/turistii doritori cad la invoiala cu soferul si vorba ta, ``il rasplatesc dupa posibilitati``. De asemenea, nu cred ca au un orar prestabilit, circula doar atunci cand exista cerere. Am vazut turisti si in drezina (Ford), dar si in acel ``automotor-locomotiva``. Bine ar fi fost sa fie pentru toata lumea, peisajul era din ce in ce mai frumos, pe masura ce inaintai. Chiar am luat o vedere din gara pe care era o fotografie cu mocanita iesind dintr-un tunel, tunel prin care noi nu am trecut din pacate  
V3R

cristi CFR wrote:

Propun pentru vara viitoare o excursie
Salva-Sighetu Marmatiei si Valea Vaserului.
Din pacate nu se cricula cu trenul cu aburi pe tot traseul, ar fi bine sa ne adunam mai multi si sa inchiriem o drezinasa facem tot traseul  


Ma bag si eu !
BazsoDombiAndras

Salut!

Am avut si eu placerea de a vizita mocanita de pe Valea Vaserului la sfarsitul lunii trecute (septembrie). Este o experienta unica, nu numai pentru ca poti vedea cateva dintre ultimele locomotive cu abur functionale din Romania, dar si pentru ca peisajul vaii este forate frumos. Recomand tuturor aceasta excursie Pacat ca se merge numai pana la Paltin cu turistii dar am inteles ca sunt planuri mari pentru anul viitor (de exemplu expunerea unei locomotive cu abur cu encartament standard cu vagoane in care se va putea dormi), poate vor mai repara linia si se va merge mai departe.

Am scris o serie de articole despre excursia mea cu mocanita pe blogul meu. Va invit sa le cititi aici: http://bda-train-blog.blogspot.co...09/mocanita-din-viseu-part-1.html

TaurusFan

Cateva imagini cu trenul special de sarbatori de la Viseul de Sus  pe 26 decembrie si mocanita "Elvetia"







prin depoul CFF Viseu:









       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR