Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
sulzerul1175

Depoul de locomotive din Dej Triaj

Am deschis acest topic pentru a discuta despre locomotivele exponate, eventual noile achizitii a depoului. Incep cu locomotivele exponate:

SLM Sulzer, 142+241



764.153



151.002



150.105



231.050



230.299



Locomotiva de manevra 1



Plug de zapada cu aburi



060-DA-001



77-0938-9

Electrica675

Frumoase locomotive cu aburi in depoul Dej Triaj!!

Felicitari pentru poze Pisti!!
explorator021

Felicitări pentru poze, Pisti  
Sunt nişte exponate tare valoroase acolo!

Īntāmplător am dat azi peste o descriere a locomotivei 060-DA-001

A fost prima locomotiva diesel-electrica de 2100 CP din Romānia. A fost fabricata īn Elvetia şi a făcut parte din primul lot de locomotive livrate īn ţară. Este singura care se mai păstrează din lotul de şase locomotive care a fost fabricat integral la SLM Winterthur. A sosit īn ţară īn 13 august 1959 şi a fost pusă īn serviciu la depoul Braşov.
Locomotiva a fost salvată de la casare de cāţiva pasionaţi de istorie feroviară, acest exemplar de valoare istorică fiind expus ca exponat static īn curtea Depoului Dej Triaj. Astfel, la initiativa CFR Marfă şi cu ocazia īmplinirii a 10 ani de la īnfiinţarea acestei societăţi, locomotiva 060-DA-001 a fost restaurată şi reparată la Secţia IRLU Craiova, unde a fost readusă īn starea tehnică şi de aspect exterior care a avut-o la data fabricaţiei. Īn concluzie, locomotiva 060-DA-001 urmează a fi păstrată ca exponat tehnic-istoric.  Informaţiile astea le-am găsit īntāmplător pe un site,.. nu-mi amintesc adresa.

Locomotiva SLM Sulzer, 142+241 de asemenea am mai văzut-o undeva pe internet, cu descriere cu tot. Sper să o găsesc.
stakee

Vane, referitor la depoul Dej, este spatiu public unde ai fotografiat Sulzerul articulat sau ai vorbit cu personalul depoului ca sa pozezi?
cortexedge

Detalii despre prototipul diesel:
http://forum.lokomotiv.ro/modules...ums&file=viewtopic&t=3168
sulzerul1175

stakee wrote:
Vane, referitor la depoul Dej, este spatiu public unde ai fotografiat Sulzerul articulat sau ai vorbit cu personalul depoului ca sa pozezi?


Toate locomotivele prezentate mai sus sunt in depou, a trebuit sa vorbim cu sefii sa ne permita fotografiatul.
cristi CFR

Frumoase poze pisti , ma bucur mult ca au inceput sa le mai vopeasca un pic.
shoppy

Dar pe unde vine Dej?
(da, si io inclut )
cortexedge

http://ro.wikipedia.org/wiki/Dej
maus5

Salut!Daca cineva ajunge pe la Dej,poate face niste poze cu 230.299 cu placutele vopsite,mai ales tenderul.
nan_florin

La 230299 am reusit sa montez pe o parte placutele.
Alex-DP001

Ati rezolvat ceva la Pascani domnule Nan referitor la cele 2 BDM-uri?
maus5

Salut!Niste poze cu 230.299,cu placutele puse,daca se poate.
Electrica675

Este vorba de 95-022 si 95-193?  
Electrica675

Aceste 2 LDM-uri au fost scoase azi din barlog si sunt pe o linie de iesire din depou      
sulzerul1175

De ce plangi?

Ar trebui sa te bucuri ca cineva le salveaza.
Electrica675

Pai alea le stiu de mic copil, de fiecare data cand mergeam in depou treceam pe langa ele...Nu cred ca o sa ma obisnuiesc prea repede cu lipsa lor. Oricum daca ramaneau aici le pastea casarea, asa ca e mai bine ca poate vor fi reconditionate si poate o sa am sanse sa le mai vad macar odata de aproape

Intreb si eu de curiozitate...Cum vor fi transportate? Viteza maxima este 55 km/h. La tractare in tren de marfa suporta o viteza mai mare (70-80 km/h)?
sm-sulzer

un film despre depoul dej triaj din anul 1987
pe youtube, upload-ul o fost realizat de domnul cornelpop12.

foarte inetressant

http://www.youtube.com/watch?v=V-...M&feature=channel_video_title
Radu161

Intradevar, un film de colectie, o buna ocazie de a vedea CFRul asa cum multi de pe acest forum nu l-au prins (inclusiv eu).
In minutul 6.22 al filmului se observa un fel de LDH mai patratos, un model foarte rar.
stakee

Este un LH 800CP
mishu88

Incredibil, dom`le, incredibil, cum era īnainte. Ce mi-aș fi dori și eu să trăiesc īn vremurile acelea... Deși se vede clar că īn anumite momente toate erau regizate pentru filmare, dar TOTUȘI!!! Se vedea ceva īn urma a muncii a atātor oameni!!

Un film care mi-a făcut duminica specială.
Dr2005

Cei 120 km/h īntre Dej şi Cluj nu erau regizaţi...
Acum, chiar fără oprire īntre cele două staţii, se fac 1 oră şi 15 minute, care chiar e puţin la halul īn care e linia.
mishu88

Dr2005 wrote:
Cei 120 km/h īntre Dej şi Cluj nu erau regizaţi...
Acum, chiar fără oprire īntre cele două staţii, se fac 1 oră şi 15 minute, care chiar e puţin la halul īn care e linia.


Corect, nu erau regizați, tocmai din acest motiv am zis că orice s-ar zice și orice s-ar spune despre <1989, trenurile erau trenuri, locomotivele erau locomotive, iar ceferiștii erau unii dintre cei mai respectați oameni din Romānia.
Alex-DP001

120 era viteza Cluj-Dej, iar acum viteza pe aceasta sectie este 50, ce performanta mare am reusit in 24 de ani cu 70 km pe ora mai putin si se poate observa ca nici un fir de iarba nu era intre sine.
Uitandu-ma la filmare impreuna cu tatal meu care era mecanic la Depoul Cluj in acea vreme si a facut servici pe sectia Cluj-Dej, si-a amintit de acea perioada de glorie a CFR-ului, toate locomotivele erau curate, spalate, ingrijite si ca mecanici erau chemati de acasa sa spele si sa curete masinile.
dan tm

o tempora

la minutul 2.49 se vede o LE cu 2 linii una albastra si una rosie

minutul 3.06 sint vagoane poloneze Pafawag?

minutul 5.05 2 cupluri etajate si 2 clase

min. 6.22 nu cumva se vede LDE 1300?

min. 14.26 LE 40-667-2 cu 2 linii mediane tricolorul si stema tarii pe lateral. Este cea mai tare imagine.

min. 24.40 simulatorul avea un ecran pe care se derula sectia????

min 27.3040-410-0 are tot 2 linii mediane

ce s-a mai intimplat cu terenul aferent anexelor gospodaresti cu complexul zootehnic, cu serele?????

min. 34.10 este un semnal mecanic MAV.

Super tare filmarea.
nan_florin

Sa o luam in ordine: complexul zootehnic a fost inchis prin 1990 iar cantina (cat de utila era) a fost si ea inchisa prin 1994. Intre timp au fost inchise si serele care produceau legumele necesare cantinei iar din ele nu a mai ramas absolut nimic. Intre timp prin 1995 se profila o cladire noua in fata depoului cu etaj care urma sa gazduiasca un modern cabinet medical si o cantina noua deasemenea utilata cu tot ce trebuie. Dupa ce a stat ani de zile nefolosita, dgradandu-se vazand cu ochii, dupa alti cativa ani a fost transformata intr-o crasma sordida care functioneaza si azi.
Referitor la filmul pe care il am si eu pot sa va spun ca viteza de 120 km/h era reala iar locomotivele in acei ani aratau cu totul altfel. Aveam la manevra in Baia Mare, Jibou si Satu Mare  si chiar la trtenuri de lucru locomotive cu abur care erau foarte intretinute. Dar asta se intampla intr-o alta republica in care grija pentru siguranta circulatiei era prima prioritate, cand CFR-ul era unul singur, cand erau cate doua echipe la dormitor rezerva , cand la revizii veneau toate echipele locomotivelor si le spalau, le toaletau, le reparau mobilierul etc si nu in ultimul rand cand nu existau operatorii privati pentru care stautl pompeaza o palarie de bani ...
LDE2100EGM

O lista cu locomotivele pozate duminica, 20 Mai, in Depoul Dej Tiaj:

EA: 0022, 0025, 125, 315, 572, 621, 706, 736, 915, 1021.

DA: 330, 419, 456, 510, 643, 746, 765, 794, 796, 877, 919, 926, 931, 954, 996, 1073, 1111, 1157, 1161, 1292, 1314, 1330, 1372.

DA1: 1404.

DHC: (80): 125, 194, 244, 323, 375, 429, 486; (81): 189, 224, 287, 501, 526.

Am decis sa nu pun pozele pentru ca nu vreu sa imi pierd timpul cu cele aproape 70 de masini cate sunt.  Daca cineva e interesat de o locomotiva sau mai multe, sa scrie si am sa pun o poza cu ea/ele.
explorator021

Cine ma poate ajuta dintre cei care au fost deja la muzeul din Dej?

Intentionez sa fac o excursie la muzeu luna aceasta. Ce trenuri pot sa iau din Cluj, care sa opreasca la Dej Triaj? Din Dej Triaj, ce trenuri sunt spre Cluj?

Pe site-ul "mersul trenurilor" am gasit doar trenuri pana in Dej Calatori. Abia la TFC am gasit trenuri care opresc in Dej triaj, dar sunt putine si au orar cam inconvenabil.
LDE2100EGM

Ar merge R 4102 si la intoarcere R 4105. Cred ca 4 ore sunt suficiente pentru vizitarea depoului.
explorator021

Multumesc, LDE2100EGM
explorator021

In 26 iunie 2012 am facut o vizita la depoul din Dej.
Vremea a fost frumoasa, potrivita pentru plimbari si fotografieri.

Depoul vazut de pe pasarela:




O parte din locomotiva 150-123:



La intrarea in depou se poate admira un exponat mai nou, adus de la Subcetate: locomotiva 40 007, pentru calea ferata cu cremaliera:

http://s19.postimage.org/ksbqsyqo3/depou_dej2005_0129_072.jpg



La depou m-am intalnit cu colegul nostru de pe forum, domnul Florin Nan, care a avut amabilitatea sa imi prezinte exponatele depoului si ceva despre ele.
Pe aceasta cale doresc sa ii multumesc pentru ospitalitate.

Nu voi pune poze cu locomotivele care s-au mai postat aici. Voi pune poze doar cu noile exponate.

Cele mai noi exponate sunt doua vagoane, despre care s-a mai scris pe acest forum. Iata-le expuse in toata splendoarea lor. Felicitari restauratorilor!





O poza cu ghereta vagonului:








In timp ce fotografiam exponatele, se apropia incet o locomotiva LDH. Aici e partea interesanta, LDH-ul tragea o carcasa de Sulzer vopsita pe o parte:





Carcasa locomotivei era asezata pe alte boghiuri:


Sulzerul respectiv era in revizie. I se facea RK.


Poate ai aflat ca la Dej este un vagon vechi de posta, adus de la Oradea. Inca se lucreaza la el. Cateva detalii:







Depoul Dej iese in evidenta prin pasiunea staffului. Pasiunea lor pentru a restaura si conserva material rulant a facut ca depoul sa fie o atractie turistica pentru pasionatii feroviari. Si cred ca va fi o atractie tot mai mare si tot mai cunoscuta.
Mult succes in ceea ce faceti!
Alex-DP001

Este carcasa DA-ului 1372.
explorator021

Quote:
Este carcasa DA-ului 1372.


Imi poti spune seria completa a locomotivei? Pentru ca sa o pot gasi in catalog.

Mersi!
cristi CFR

60-1372-6
explorator021

Mersi, CristiCFR !

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR