Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
sulzerul1175

Depoul de locomotive din Oradea

Salutari!

Pe 2 septembrie am fost cu inca 3 pasionati de trenuri in depoul din Oradea. M-am bucurat foarte mult ca nu am fost tratati ca niste hoti sau spioni, lucratorii ne-au oferit informatii si ne-au ajutat foarte mult. Chiar la intrare in depou, prima data am fost trimisi la seful de tura. Sosind la el, ne trimite la Administratie la seful depoului. Intru eu singur sa vorbesc cu seful, si spre mirare (chiar nu ma asteptam la asa ceva) seful ne-a dat foarte repede acordul de pozare in depou Citez seful: "Ma bucur ca mai sunt pasionati tineri care vin si pozeaza". Ies de la administratie, spun colegilor raspunsul sefului si pornim la pozat.

Prima locomotiva pe care am pozat a fost aburoasa exponata: 50.852:






Indrept aparatul spre celelalte locomotive aflate in depou:

Pentru prima am crezut ca aici sunt puse locomotivele conservate, in afara de prima locomotiva 80-0468-1.
Cele 3 conservate:

Din nou DHC-468

Mergem mai jos, ne apropiem de celelalte locomotive:


Observam si B-DM-ul din depou. E fosta locomotiva al Atelierului de Zona CFR Oradea. E vorba de B-DM-20x (din pacate nu a stiut nimeni ultima cifra din numarul locomotivei)




Ne intoarcem din nou in mijlocul depoului, si poze DHC-492


Apoi, mergem si pozam conservatele. Prima e 60-1158-9, asa cum asteptat si eu ca ea va fi aici.

Al doilea 60-1021-9...hopa.....ea nu e conservata, doar ca e pusa intre cele doua conservate.

Si, al treilea: 60-0829-6


Vederea in ansamblu al locomotivelor din mijlocul depoului:


Ne indreptam spre placa turnanta. Dintr-odata auzim un claxon, si iese din spate DA-648 de Oradea:

Apoi 1082 de Dej:


...care s-a urcat pe placa turnanta


Filmul


Apoi coboara de pe ea



Ne intoarcem din nou in capatul celalalt al depoului, unde o gasim pe DA-388.



Am gasit inca o locomotiva conservata: 80-0428-5


Din nou o poza cu DA-829


Ne indreptam din nou la placa turnanta. Intretimp au pornit-o pe 388 si au mers cu ea pana la remiza:


Am pozat si gogosarul depoului 84-0005-3


Apoi, 388 se urca pe placa, dupa aia intra in remiza. Apare si 1325 care la fel se urca pe placa.



Dupa acesta ne-am dus din nou la seful depoului, ca sa-i aratam pozele facute si sa mai vorbim despre locomotive. I-am aratat si forumul, i-a placut, si mi-a dat voia sa pun pozele aici Multumesc domnule sef!
Iesim de la el, mai fac 2-3 poze la remiza, ca a iesit 60-0931-0.


La iesire, mai pozam si aburoasa 230.142:




Aici se termina reportajul. Sper ca v-a placut pozele.


O intalnire realizata de:

(pe rand: ) Darius, Dragosh01, K.Karcsy si Pisti91

Multumiri pentru Depoul de locomotive din Oradea!
dragosh01

áA fost bestial in depou.Am avut ce vedea,activitate in depou era cat incape,toti lucrau de zor si nu stateau,desi la inceput cativa lucratori au crezut ca suntem "spioni" si au vrut sa-l sune pe seful depoului sa vada daca avem acordul lui pentru a fotografia.
shoppy

Super reportajul.
Oare ce faceau cu acele boghiuri Daimond de langa placa turnanta?
dragosh01

Acele boghiuri Daimond le foloseau la locomotivele conservate,luau boghiurile originale ale locomotivelor in conservare pentru alte locomotive. Si locomotivele in conservare le puneau pe boghiu Daimond,sa stea si ele pe ceva.
sulzerul1175

Shoopy, daca te uiti mai atent pe pozele cu 829, observi ca ea e pusa pe boghiuri Diamond,
mishu88

Prea-frumoasa 230.142 este prinsă superb!! La fel ca şi Sulzerul 829 pe boghiuri cu 2 osii... M-a făcut să zÔmbesc! Bănuiesc că este o metodă ingenioasă de a recupera boghiurile tipice lui Sulzer spre a se folosi pentru alte locomotive.

Mi-aţi dat un imbold serios să-mi fac curaj să cer voie Administraţiei Depoului de la Suceava să mă plimb, legal, pe acolo şi să vă arăt şi vouă ce frumuseţi sunt prin zonă. La fel de frumos se poate crea o colecţie cu toate depourile din ţară, Paşcani, Braşov şi aşa mai departe...

BRAVO!
dragosh01

Mishu88 ,te poti duce la administratia depoului,si spui ca esti mare pasionat de trenuri si ceri frumos sa te lase sa pozezi in depou.
Boghiurile le ia usor.Urca locomotiva pe elevator si le desface,le da jos si gata,si i pune alte boghiuri ca sa o poata misca prin depou. :)Am prins o astfel de lucrare in depou,tocmai pusese un boghiu la o LDE.
sulzerul1175

dragosh01 wrote:
Boghiurile le ia usor.Urca locomotiva pe elevator si le desface,le da jos si gata,si i pune alte boghiuri ca sa o poata misca prin depou. :)Am prins o astfel de lucrare in depou,tocmai pusese un boghiu la o LDE.


Mai bine zis se "desface" boghiul de sasiu, apoi carcasa e ridicata cu elevatorul. Boghiul e scos iar locomotiva ori e pusa pe un boghiu fals ori ramane "in aer"
DonVILLy

Frumos ma bucur foarte mult ca mai exista oameni buni care sa nu urle la tine si sa te  inteleaga Bravo baietii
sulzerul1175

Pe 19 septembrie am fost din nou in depou cu Tibi si cu Zsolt. Din pacate am prins o vreme foarte rea.

Am reusit sa prindem doua LDH-uri in actiune: 81-0405-1 (Gina din Oradea) si pe 81-0542-1. In depou mai erau si sulzerele 1317, 1259, 1242 cu numar nou, 1166 si 857.



















Am prins-o din nou pe 1082 la remiza. Langa ea era si 785 de Oradea. Mai jos se gasea 1507 al GFR.





sulzerul1175

Azi, 21.12.2008., m-a sunat dragosh01 pe la 11:30 ca a vazut-o pe 230.142 miscata de 60-0848-6. Stiam ca asta inseamna ca vine mosul in depou . Repede m-am imbracat, am fugit sa prind locomotiva. Intru in depou sa intreb pe cineva daca e chiar asa. Mecanicul de pe 848 mi-a zis ca mosul vine pe la ora 2. Pana atunci am mai facut niste poze.



Ne-am intors la 13:30, am adus si eu pe surioara mea, a venit si Dragosh si Karcsy. Am reusit sa vedem cum focul a fost pornit, chiar eu am dat bricheta mea pentru a porni focul



Iat-o si pe 848:



Un pic dupa 2 a inceput evenimentul, am filmat totul, dar mai trebuie sa lucrez la filme. Insa am facut poze cand s-a oprit locomotiva:





Dupa acesta aburoasa a fost trasa pe placa, intoarsa si repusa la locul ei.

Mai pozam si cealalta aburoasa:



Apoi ne-am grabit la dormitorul depoului, unde Clubul Feroviar "Crisana" a expus niste modele CFR (Iata si niste poze de la expozitie: http://pisti91.myfreeforum.org/sutra7554.php#7554)

La iesire mai pozam LDH-ul 81-0342-6 langa 230.142 care a fost deja repusa pe locul ei

sulzerul1175

Iata si pozele surioarei mele, ea poza in timp ce eu filmam

Pregatirea pentru pornirea focului:


Sa vedem...


Ooo yeah  


Ce fain se vedea:



230.142 trece peste placa turnanta cu ajutorul lui 60-0848-6:




Apoi, intoarcerea aburoasei:



Si inapoi la locul ei:




Ca o poza de inchidere: Karcsy (stanga), Eu (dreapta), dragosh01 (spate), Kriszinta (in fata)



Numai bine
TaurusFan

Iata si pozele mele:


shoppy

Deci de ce au incalzit aburoasa? Ca eu nu am inteles...
dragosh01

Ca sa fie de efect.Si dupa 3 ore dupa ce au stins focul inca mai scotea fum.
shoppy

E uite ca se poate si la noi, oameni cu ceva in cap, ajuta si la pastrarea valorilor, si la educatia copiilor, bravo !
cortexedge

Ce frumos...
Se pare a se cam stia de eveniment si asa s-au adunat destui oameni...
Chiar frumos:)
sulzerul1175

cortexedge wrote:
Ce frumos...
Se pare a se cam stia de eveniment si asa s-au adunat destui oameni...
Chiar frumos:)


Da, dar evenimentul era pentru lucratorii depoului Oradea si pentru familiile lor. Intamplator, am fost si eu acolo
cortexedge

Quote:
Da, dar evenimentul era pentru lucratorii depoului Oradea si pentru familiile lor. Intamplator, am fost si eu acolo

Oricum,nu aveau nimic de pierdut daca se bucurau si altii
sulzerul1175

O noua locomotiva sosita azi la Oradea. E vorba despre 92 53 0 84 1 009-9. Multumesc lui Dragosh care m-a sunat azi





dragosh01

E randul meu  A fost f frumos. mai ales cand ne-am urcat in cabina si ne-a explicat tot si ne-am plimbat cu gogsarul prin depou. La incepu a fost blocata transmisia, dar au rezolvat-o, numai ca scoate cam mult fum.
Eh, dupa ce l-am sunat pe Pisti sa i zic ca o venit un nou gogosar am facut poze de la geam chiar inainte sa plec sa ma intalnesc cu Pisti la intrarea  in depou.


Dupa asta, am plecat spre depou

Ajunsi in depou erau deja multi mecanici curiosi sa vada noua locomotiva, venisera si un domn de la Remarul pentru a face instructia cu ei.



[/img]
dragosh01





Motorul

[Cabina


dragosh01

SI am plecat din depou, voi posta si cele á10 filme facute cu gogoasrul.
maus5

Salut baieti!La urmatoarea voastra vizita la depou, nu puteti afla mai multe date despre gogosarii 005 si 009 ?De exemplu din ce locomotive provin sau numerele de fabricatie. Pe 005 l-am vazut la Cluj in 2007,dar pe 009 nu l-am vazut decat in poze.Intre timp la Cluj au mai aparut 010(se pare fosta DHC 591) si 011(fosta DHC 582).
dragosh01

Dupa cum v-am promis ... iata si filmul
sulzerul1175

maus5 wrote:
Salut baieti!La urmatoarea voastra vizita la depou, nu puteti afla mai multe date despre gogosarii 005 si 009 ?De exemplu din ce locomotive provin sau numerele de fabricatie. Pe 005 l-am vazut la Cluj in 2007,dar pe 009 nu l-am vazut decat in poze.Intre timp la Cluj au mai aparut 010(se pare fosta DHC 591) si 011(fosta DHC 582).


Salutare maus5!

Scuza-ma ca raspund atat de tarziu. Din pacate nu stiu care a fost gogosarul 005, dar am aflat de la un prieten din Cluj ca 009 e fosta DHC-306. Ziceai ca gogosarul 010 se pare ca e 591. Acesta e gresit, 010 fiind fosta DHC-633  

__________________________________________________

M-am hotarat foarte greu sa postez niste poze noi din depou:


60 0734-8 Rolling Stock in hala depoului Oradea.


La fel si 60-1175-3 (eu )


81-0395-4


80-0333-7 in fata remizei


60-0330-5 de Dej:


60-0102-8


Si un vagon foarte vechi, abandonata, pe o linie din depou.
maus5

Salut!
Sulzerul 1175,iti multumesc pentru raspuns,te-am admirat si in poza,apropo DA 734 era pe vremuri a Clujului.Despre 005 si 009 ,se poate verifica numerele de fabricatie ,eventual cand mai "prinzi"005 scrie numarul de fabricatie,cat despre 009,daca zici ca e fosta C306,inseamna ca ar trebui sa aiba numarul de fabricatie 22077-74.Cand poti, te rog sa verifici.
sulzerul1175

Daca imi zici unde scrie numarul de fabricatie, iti zic concret.
Electrica675

sulzerul1175 wrote:
Daca imi zici unde scrie numarul de fabricatie, iti zic concret.


Daca se refera la asta,

il gasesti la capota mare.
shoppy

Sulzerul, hotaraste-te mai usor data viitoare , sunt mare lucru aceste poze pentru cei care n-au acces in depouri (asa ca mine).

Interesant si acel vagon abandonat, pare un vagon pe osii dar cu doua randuri de usi, deci ceva unicat. Ar fi bine daca au putea sa te apropii si sa-l fotografiezi pe toate partile.
sulzerul1175

@Shoppy: data viitoare o sa fac poze mai detaliate

@EA675: Mersi!
maus5

Salut baieti!  Dupa cum bine observa Electrica 675,numarul de fabricatie se gaseste in doua locuri,respectiv la extremitatile locomotivei ,in partea dreapta a fiecarui sens de mers .In fotografia de la Electrica 675 se poate vedea placuta cu numarul 22981-1976 ,care corespunde locomotivei 81-0456-4.
Electrica675

Intr-adevar Maus, este 81-0456-4 cum ti-ai dat seama?
maus5

Salut din nou baieti! Mi-au placut si imi plac locomotivele de prin 1973,incepind cu locomotivele cu abur (ce vremuri !!!)si pina la cele de azi.Am inceput cu scrisul seriilor la aburoase ,apoi la diesele,electrice,si locuind si in Cluj si linga gara ,am cam vazut multe locomotive ,inclusiv intrari si iesiri de la 16Februarie.Fara sa ma laud ,la ultimul "recensamant"am abur-1729,diesel+electrice-4544,toate scrise in caiete.Unii poate m-ar considera nebun,dar eu zic ca e un hobby.
sulzerul1175

Noutati:

Azi, 27.03.2009., a sosit de la Craiova locomotiva 60-1158-9. A fost la RG (Reparatie Generala) iar acum are si ea numarul UIC: 92 53 0 601158-4



Iar 60 0734-8 al Rolling Stock a fost scoasa din hala si nu mai are nicio problema

mureseanu_976

Ce diferenta de contrast este intre 1158 si 785 (daca nu ma insel) á

Lasand gluma la o parte,eu cred ca 1158 va face iesiri din tara ; a fost data de gol de numarul UIC  
dragosh01

Azi, 16 aprilie 2009 imrepuna cu inca 2 prieteni am dat o tura prin depoul de locomotive Oradea. Trebuia sa fim cam 6-7 dar am ramas 3. Toate bune si frumoase, soare.... a fost super, mai ales cate am vazut si cate am aflat.
De pe pod fac poza la áInt 411
Photobucket
Intram in depou si o bagam in seama pe batrana 230.142
Photobucket
Mergem mai incolo si il vedem pe 1325 stand la aer in fata remizei
Photobucket
mai vedem 1502-ul al GFR-ului, care venise la reparatii.
Photobucket
357 alaturi de 866 si 342, stateau la o barfa.
Photobucket
Sulzerul 866 stand nemiscat de vineri acolo, probabil asteptand un mecanic ása se "joace" cu el
Photobucket
Cateva poze cu partea verde a depoului.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Turnul de apa
Photobucket
Photobucket
Capatul depoului.
Photobucket
SI acum cateva poze cu locomotive si componente ale locomotivelor.
Pistoane de Sulzer.
Photobucket
Camasa de Sulzer.
Photobucket
Mai multe pistoane de Sulzer.
Photobucket
Motoare de tractiune de LDE.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Osii de LDE
Photobucket
Transmisie de LDH
Photobucket
Acum cateva poze dintr-un Sulzer.
Colectorul generatorului.
Photobucket
Photobucket
panou de comanda
Photobucket
generatorul "big boy"
Photobucket
Niste contactoare
Photobucket
Pompa de ulei care face preungerea inainte lansarii motorului Diesel.
Photobucket
Bordul
Photobucket
Turbosuflanta
Photobucket
Pistoanele de la un LDH.Photobucket
Photobucket
aaaa, si isi "incarca bateriile" adica se relaxa in remiza

Photobucket
Motoarele de tractiune de la 1502
Photobucket
Photobucket
357 si 866
Photobucket
857 plictisit.
Photobucket
Baieti... áati vrea voi sa fiti mecanici pe 342, va zic eu ca ati veni cu o asa mare placere la lucru.... Prietenii stiu de ce.
Photobucket
395
Photobucket
1044 iesise la o mica manevra. Se plictisise sa stea pe linia aceea si vroia si el umpic la soare asa ca, a pornit si s-a mutat.
Photobucket
1158 proaspat venit de la Craiova acum vreo 2 saptamani.
Photobucket
Photobucket
Bordul lui 1158
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Un vagon platforma pentru cararea unor scule. Foarte practic.
Photobucket
Ehhh, uite-l si pe raposatul 102.
Photobucket
Bordul lui
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Poza facuta de pe 102
Photobucket
Blocul motor. 12 cilindrii in V
Photobucket
Arborele cotit
Photobucket
Cred ca e toba
Photobucket
Aici erau ventilatoarele de racire
Photobucket
Nu stiu ce e asta
Photobucket
Generatorul, sau ma rog.... ce-a mai ramas din el
Photobucket
Photobucket
Hai sa trecem si pe la LDH-uri á
Bordul Photobucket
Pentru INDUSI
Photobucket
Vitezometrul
Photobucket
DSV-ul
Photobucket
Trio- Voltmetru, ampermetru, voltmetru
Photobucket
Instalatia de inregistrare a consumului de combustibil
Photobucket
Sigurante
Photobucket
Poze de sus, si nu, nu ne-am urcat pe locomotive, ci pe o platforma
Photobucket
Photobucket
Ventilatorul de racire al LDH-ului
Photobucket
Din sala motoarelor la LDH
Photobucket
Poze facute cocotat pe aburoasa
Photobucket
Photobucket
Manometrul aburoasei
Photobucket
Si ultima poza. Camera de ardere a aburoasei.
Photobucket
Sper ca v-a placut. Voi reveni mai incolo si cu niste filmulete.
Numai Bine!
Electrica675

Frumos reportajul   Contine foarte multe fotografii interesante  
sulzerul1175

Vai, pistoanele mele Sunt luate din 60-1175

Frumos reportaj, bravo!
shoppy

Da, foarte frumos, la mai multe .
sulzerul1175

Cateva poze mai recente:

81-0342-6


92 53 0 841009-9


80-0489-7


60-1388-2


60-0866-8 fara boghiuri
TaurusFan

Adaug si eu cateva poze din depou din data de 8 mai
60-0388-3
80-0489-7
50.852
60-0866-8
80-0333-7
81-0710-4
60-1507-2
60-1325-4
230.142
81-0342-6




















dragosh01

Iara erau hainele la uscat pe placa turnanta?  
Electrica675

Frumoase poze, mai ales pozele cu cele 3 locomotive din fata depoului

Hainele alea sunt belea acolo
sm-sulzer

80-0333-7    eu am crezut LDH-ul 333 este la Satu Mare!
Foarte faine pozele.
sulzerul1175

E masina de Oradea dar deobicei face manevre la Satu mare Sud sau la Valea lui Mihai.
sulzerul1175

Ne-a vizitat si DA-155 MMV pe 8 iulie:

dragosh01

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Tot neamu de ldh-uri Oradene
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Turbo suflanta de motor Sulzer
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Electrica675

Frumoase poze Dragosh!! Felicitari!!! Mai asteptam
sulzerul1175

Ne-a vizitat si 60-1347-8 de Dej:



84-0009:

Bobby

Frumoase poze...
Diesel-ul vecinilor a venit sa-si incarce bateriile la noi ?
Turbina aia cam ce dimensiuni are aproximativ ?
CsabyRR

Ceea ce ai vazut tu era test de sarcina, nu incarcare a bateriilor Si nu. A venit pt. reparat turbosuflanta si reglat farurile centrale. Despre turbosuflanta, habar nu am
@ndrey

Daca a scos turbosuflanta de pe masina  a avut vreo paleta de la rotor sau turbina  rupta, indoita ,sau rulmentul de la turbina defect, se face testul cu turarea MD in 750 rot/min, apoi se opreste si se verifica cu lampa daca turbina din turbosuflanta se roteste cel mult 3 min pina la rotirea completa dupa oprorea motorului, daca nu se verifica ,de asemenea cand se face testul se verifica si presiunea aerului de supraallimentare, daca turbina trage aer suficient( adica fluiera  ) mai ales cand esti in sarcina si conduci cu postul 1, izolatia de la usa salii este de "calitate" atunci incepe sa fluiere  frumos; ca dimensiuni turbosuflanta are aproximativ 70 cm
Bobby

Am intrebat pt cunostinta mea generala... Ca si principiu ele sunt identice doar marimea conteaza de la motoare diesel de locomotive la cele de pe autoturisme.
Am un coleg cu o masina turbo-diesel si turbina "canta" frumos cand motorul este "intrebuintat" mai serios...
sulzerul1175

Sir de H-uri



Doua Sulzere de 800  



Si aburoaica

Electrica675

Foarte frumoase pozele cu locomotivele acoperite de zapada
sulzerul1175

A revenit 1317


TaurusFan

80-0489-7
sulzerul1175

1157

sulzerul1175

Senzatie azi la depoul Oradea  

337 de Timisoara



78-0751, proaspat vopsit


lde 2100

sulzerul1175 wrote:


Doua Sulzere de 800 á



829 mai merge?tot in starea asta e si acum?
TaurusFan

@lde 2100
DA829 arata si mai rau decat anul trecut, la fel si DA848, sunt conservate.

Pe langa 337 si 78-0751, azi a intrat si DA 60-1210-8 pentru a o scoate afara pe 82-0337





sulzerul1175

1540, fostul 984, in depou



Si doua pentru Shoppy   Un Zs si un Gbs cu cabina de franar


sulzerul1175

542 aproape gata

sulzerul1175

Nu demult am fost in depou si am reusit sa fac niste fotografii, iata-le:

542 in fata remizei:



Doua LDH-uri conservate aduse aproape de intrarea in depou, 428 si 158




Electrica675

Oare merg pe undeva pe la reparatii?

Si la Pascani s-au adus 3 gioarse de astea, 156, 345 si 426.
G-Mean

Electrica675 wrote:
Oare merg pe undeva pe la reparatii?

Si la Pascani s-au adus 3 gioarse de astea, 156, 345 si 426.


Si toate de la Infra
S-au gandit si astia la conservele astea? Cam toate arata....cum arata...Le mai fac reparatii? RK?
Alex-DP001

Sau au fost cumparate de un privat si le-au adus pentru reparatii.
maus5

Salut!428 e de Oradea,dar 158 era de Caransebes.
TaurusFan

Un oaspete mai deosebit azi in depoul Oradea, 40-0167-3 de la Train Hungary Kft.




Bobby

Cu ce au mutat-o de pe turnanta spre Depou ? á
La TM e un LDM care face asta si incape cu tot cu EA pe turnanta...
Nicu

Se poate alimenta locomotiva electrica cu curent printr-o priza situata in dreptul boghiului. Se alimentaza M.T. 3 si M.T. 4 si locomotiva poate fi pusa in miscare.
TaurusFan

Bobby wrote:
Cu ce au mutat-o de pe turnanta spre Depou ? á
La TM e un LDM care face asta si incape cu tot cu EA pe turnanta...

Au tras-o cu troliu.
sulzerul1175

Asa faceau si cu 142.044.

Superba captura Paul, bravo!
dan tm

Nicu wrote:
Se poate alimenta locomotiva electrica cu curent printr-o priza situata in dreptul boghiului. Se alimentaza M.T. 3 si M.T. 4 si locomotiva poate fi pusa in miscare.


Dar cred ca aceasta facilitate este doar n depourile care deservesc si electrice. Sau e pur si simplu o priza de trifazat? am vazut ca in Timisoara mai misca si asa electricele.

Pentru ce au adus-o in Oradea? sau e in drum spre alt depou pe drumul cel ma i convenabil?
LDE2100EGM

@dan tm: Au adus-o pentru reparatii.
Nicu

dan tm wrote:
Nicu wrote:
Se poate alimenta locomotiva electrica cu curent printr-o priza situata in dreptul boghiului. Se alimentaza M.T. 3 si M.T. 4 si locomotiva poate fi pusa in miscare.


Dar cred ca aceasta facilitate este doar n depourile care deservesc si electrice. Sau e pur si simplu o priza de trifazat? am vazut ca in Timisoara mai misca si asa electricele.

Pentru ce au adus-o in Oradea? sau e in drum spre alt depou pe drumul cel ma i convenabil?


Este o facilitate a locomotivelor electrice. Nu mai stiu acum sigur la cat se alimenteaza, la 110 V sau la 380 V. Chiar ánu mai stiu sigur, oricum nu cred ca o astfel de alimentare ar fi o problema pentru un depou de pe o sectie neelectrificata sau care nu are in parcul propriu locomotive electrice.
srazvi

Bun, teoria ca teoria, dar de ce n-a ajuns la Cluj?
CsabyRR

Probabil din cauza distantei... Oricum, tensiune de 380 V este si in depoul Oradea deci numai cablu si stecher iti trebuie, in rest merge tot de pe bateriile locomotivei... Sistemele de diagnoza etc... Pt manevra ar trebui alimentata cu curent si daca vor sa porneasca racirea si compresorul sau daca trebuie sa functioneze ceva mai serios...
MarianD

Nicu wrote:
dan tm wrote:
Nicu wrote:
Se poate alimenta locomotiva electrica cu curent printr-o priza situata in dreptul boghiului. Se alimentaza M.T. 3 si M.T. 4 si locomotiva poate fi pusa in miscare.


Dar cred ca aceasta facilitate este doar n depourile care deservesc si electrice. Sau e pur si simplu o priza de trifazat? am vazut ca in Timisoara mai misca si asa electricele.

Pentru ce au adus-o in Oradea? sau e in drum spre alt depou pe drumul cel ma i convenabil?


Este o facilitate a locomotivelor electrice. Nu mai stiu acum sigur la cat se alimenteaza, la 110 V sau la 380 V. Chiar ánu mai stiu sigur, oricum nu cred ca o astfel de alimentare ar fi o problema pentru un depou de pe o sectie neelectrificata sau care nu are in parcul propriu locomotive electrice.



Priza de care vorbiti. Este priza 23 de deplasare in depou. Stiind ca MT sunt de curent continuu, evident iti trebuie o priza de curent continuu pentru alimentarea MT. Motorul care se alimenteaza este MT4, iar cu capacul prizei 23 desfacut, circuitul disjunctorului 6 nu poate fi cuplat. Manevrarea intr-un sens sau altul a locomotivei se face manipuland doar inversorul de mers.

Se stiu cazuri de manipulare a locomotivei in depou, cu alimentare de la statia de incarcare a bateriilor de 110V, care are suficienta energie sa puna in miscare locomotiva in scopul deplasarii prin hala depoului.

Pentru probarea serviciilor auxiliare alimentate din sistemul trifazat, se foloseste priza 31. Serviciile auxliare, printre altele, cuprind grupa I de ventilatie, grupa II de ventilatie si grupa III. Grupa III cuprinde pompa de ulei de pe trafo, cele 3 ventilatoare T12.1-3 sau daca masina este nemodernizata, ventilatorul T12, ási ventilatorul compresorului 35.2 daca masina are compresor elicoidal tip ECE 3,5 Timpuri Noi. Motorul 35.1 de actionare a compresorului principal, tot serviciu auxiliar este si tot la 380Vca functioneaza.

Fac o mica paranteza. Masinile vechi, nemodernizate, se aud grupele cupland rand pe rand, daca ascultati. Prima data porneste grupa I de ventilatie, apoi grupa II - sunetul este mai gros, elicele ventilatoarelor de grupa II compresand aerul si mai tare decat cele din grupa I, iar in final, cand cupleaza grupa III si marele T12 (ventilatorul trafo) sunetul are o tonalitate groasa.

Ventilatorul T12 la masinile vechi a fost inlocuit cu 3 ventilatoare pe motivul ca, daca T12 pica, trafo-ul T1 ramanea fara ventilatie, iar protectia uleiului din racitor intra in actiune si deconecta disjunctorul. Cu 3 ventilatoare pe trafo, e permisa defectarea unuia din ele, si mersul poate continua. Avantajele modernizarii
LDE2100EGM

40-0739-5 de la Train Hungary a ajuns joi in Depoul Oradea pentru o revizie. Din cate am inteles s-ar putea sa stea o saptamana.

Cateva poze:


jpg upload


free image hosting
LDE2100EGM

DA-uri in Depoul Oradea, 12.04.2012.

60-1317-1:



60-0966-1:



Conserva 60-0848-6:



Conserva 60-1021-9:



Conserva 60-1345-2:



60-1242-6:



Dejeanca 60-0970-8:



Dejeanca 60-0897-3:



Conserva 60-0866-8:

sulzerul1175

Asta da frate, expo de locomotive conservate
nan_florin

EA-739 ramane in continuare in RAD cu doua osii cu inele Bork slabite pana la clarificarea situatiei cu cei de la Craiova.
Dr2005

Hmm... asta nu ţnseamnă că trebuie puse şi bandaje noi? Că inelele nu le poţi scoate, dar nici bandajele nu poţi să le scoţi decÔt dacă le tai...
Să ţnţelegem că locomotiva e ţncă ţn garanţie după RR (sau RG sau ce o fi avut ea), caz ţn care nu se poate interveni?
Cine a făcut-o din Craiova? Parcă Electroputere lucra cu GFR.
mishu88

Mai avem ţn țara aceasta și alte ateliere unde se mai fac, spre exemplu, rebandajări (atenție, nu strunjiri, ci rebandajări cu tot procesul tehnologic stufos și complicat) pentru EA și alte locomotive ţn afară de Remar Pașcani, Aiud...?
Dr2005

La Remarul 16 Februarie se fac sigur (cel puţin pentru automotoare, LDH şi LDE, am văzut şi pozat roţi de VT624 care aşteptau bandaje), secţiile IRLU bănuiesc că fac toate (Adjud şi Palas sigur fac), Electroputere.
La Aiud cred că se fac doar pentru vagoane, ca şi la Griviţa şi prin toate SIRV-urile.
Ca fapt divers, rebandajări de roţi de tramvaie se fac la toate regiile care au aşa ceva (bine... de la Botoşani ţntr-o vreme se trimiteau osiile la Iaşi), ţnsă aici e vorba de roţi elastice, mai uşor de operat. Dintre toţi operatorii de tramvaie, doar RATB are sigur posibilitatea de a rebandaja roţi cu bandaj (pe acelaşi principiu cu cele din domeniul feroviar, nu roţi elastice) ţn URAC (pentru vagoanele utilitare echipate cu astfel de roţi).

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR