Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
sulzerul1175

Descoperirea liniei 312 Oradea Vest - Cheresig

Vreau sa va arat niste poze despre linia dintre Oradea Vest - Cheresig.
Niste poze dupa gara Oradea Vest



Nu am mers pe linie fiindca eram cu bicicleta, am mers pe drum si am pozat statiile.....imi cer scuze, fostele statii.


Statia Sanandrei







Asta nu se poate lipsi



Statia Palota:



Asta e linia care merge la S.C. Nutrientul S.A.

Linia principala:



De aici se vedea si locomotivele din interiorul firmei.


Mi-a venit ideea sa cerem voia de la paznic sa intram si sa pozam locomotivele. Paznicul era foarte amabil si ne-a lasat

LDH10-006


LDH45-145:



Am nai gasit niste urme de sine peste drumul de la Santandrei





Pana acum doar atat, sper ca o sa reusesc sa ajung si mai departe
Arhitekt

Mai este folosita aceasta linie ?
sulzerul1175

Din pacate nu mai este folosita. Pacat, era o linie foarte frumoasa
Arhitekt

Ce cauta placuta cu zona de sigurnata feroviara daca nu mai este folosita linia ?
cristi CFR

Chiar daca nu mai este exploatata linia ,tot cale ferata ramane , legea trebuie respectata si pus indicatorul , legea cu siguranta feroviara a fost data pentru a preveni distrugerea cailor ferate prin furtul de suruburi ,calareti ,sine traverse etc., de catre anumiti cetateni.....
CR1571

poate linia a fost inchisa dupa ce sa dat legea
cristi CFR

Linia a fost inchisa prin  98-99
Arhitekt

Consultand u nmers al trenurilor din 1996-1997 la distanta imi ndica ca ar fi 12 km din Oradea Vest -Palota unde se afla aceste 2 ,,industriase''.Pisti ai putut sa merge atata pe alnga Calea Ferata adica 12 km dus si 12 km intors.Nu ai avut probleme cu caini cu buruienile ?Cu mizeria etc. ?
sulzerul1175

24 km tur-retur   Nici nu am stiut ca am mers atat de mult.
Nu am avut probleme cu caini si etc etc, mai degraba cu traficul de pe strada, ca am mers pe drumul judetean, Oradea - Santandrei - Palota. Asa ca poate ca am mers chiar 30 de km  
De-abia astept sa ma duc din nou acolo, sau chiar mai jos, pana la Cheserig.
Arhitekt

Daca are Crisit CFR un mers al trenurilor vechi i ncare figureaza aceasta linie il rog sao posteze daca poate acolo e indicata distanta.
Arhitekt

Dupa Cheresig pe acel dru mexista si un punct de trecere a frontierei temporar cu Ungaria.Aceste  linii industriale catre Nutrientul sunt in apropierea garii sau se face o ramificaite si sunt mai indepartate ? Pe vremea inca ,cand functiona  si CFR  nu era divizat  pe aceasta linie circulau numai trenuri mixte .
sulzerul1175

S.C. Nutrientul S.A. se afla chiar langa statia Palota.

Ar fi bine redeschiderea liniei, dar din pacate din Cheresig pana in Palota, liniile sunt luate si doar pana in Palota se poate circula cu trenul
Dar la Nutrientul nu intra si nici nu ies vagoane, asa ca nu stiu daca se va intampla redeschiderea liniei
DonVILLy

Pisti91 Locomotivele care le-ai fotografiat erau  in incinta firmei S.C. Nutrientul S.A     daca da ele mai sunt in stare de functionare?
sulzerul1175

DonVilly: Locomotivele stau aproape de iesirea de la fabrica.
LDH10-006 nu pare a fi functionabila din cauza ca nu are motor. LDH45 mai functioneaza, doar ca "mananca" multa ulei si seful mi-a zis ca din cauza asta nu vor sa porneasca locomotiva.
Soarta locomotivelor va fi casarea
Arhitekt

Propun un reskin pe LDH 70 cu poza de pe LDH 70 de la Nutrientul.Numai ca mie nu im iiesi reskin pe ldh 70 .
cristi CFR

Quote:
dar din pacate din Cheresig pana in Palota, liniile sunt luate si doar pana in Palota se poate circula cu trenul

Pisti , cand au demontat linia        ?????????
sulzerul1175

@Cristi: au inceput-o vara trecuta, am fost informat catre Zsizsi.
Pe poza lui de pe cfr.stfp.net se poate observa un macara cu un vagon Ks.
cristi CFR

Mersi de info   , inseamna ca au pastrat linia pana la Palota ca linie uzinala.
Arhitekt

pisti91 wrote:
DonVilly: Locomotivele stau aproape de iesirea de la fabrica.
LDH10-006 nu pare a fi functionabila din cauza ca nu are motor. LDH45 mai functioneaza, doar ca "mananca" multa ulei si seful mi-a zis ca din cauza asta nu vor sa porneasca locomotiva.
Soarta locomotivelor va fi casarea

Apropo nu ai intrebat cu mecanici care au lucrat pe ele ce sa intamplat cu ei ?
sulzerul1175

Nici nu mai sunt mecanici la Nutrientul.
Locomotivele sunt abandonate.
cristi CFR

Arhitekt wrote:
Daca are Crisit CFR un mers al trenurilor vechi i ncare figureaza aceasta linie il rog sao posteze daca poate acolo e indicata distanta.


VT

Are there plans from private companies to take over and revive this line? Is there any freight traffic? Are there missing sections of the line?
Alex-DP001

Vaii, saraca linia Turda-Abrud nimic nu a mai ramas din ea din pacate...
sulzerul1175

VT wrote:
Are there plans from private companies to take over and revive this line? Is there any freight traffic? Are there missing sections of the line?


There is a private company that wants to take over the line but this line is interoperable (oare are inteles si in engleza?)

[/i]
Vlad11

Cand mai treceti prin Santandrei sa ma anuntati si pe mine... Poate va pot ajuta si eu cu ceva. Daca tot locuiesc in Santandrei sa nu o fac degeaba.
Vlad11

Daca tot am zis ca stau in Santandrei....am venit si eu cu niste poze despre fosta halta Santandrei...

Incepem cu primul semn care ne avertizeaza...ca o trecere la nivel...

-cele dinspre Palota care sunt intoarse...


-cele dinspre Oradea






Acum urmeaza al doilea semn....adica Crucea Sf. Andrei



(aici cam lipseste)

Sa nu uitam panoul cu ZONA DE SIGURANTA FEROVIARA


Trecerea la nivel


Fosta cladire a haltei...care acum este locuinta


Peronul




Poze inspre Palota





(in departare se vede in umbra Complexul de la Palota(ce mai este din el))

Poze inspre Oradea






Un semnal....


Si o poza mai artistica



Sper sa va placa,
Vlad11:D
Axel

Veste foarte proasta:
http://www.bihon.ro/calea-ferata-...-cheresig-a-prins-picioare/923667
cristi CFR

Fix acum cand a fost propusa spre inchiriere...
Sa speram ca totusi nu ramane asa si va fi salvata ca Oradea Est - Holod.
Bine ca nu a fost distrus terasamentul ca la Dobresti, sine si traverse de lemn se mai gasesc...
Axel

Linia tocmai a fost adjudecata de Via Terra
Vlad11

Am facut curand o plimbare pana la Cheresig:

Cheresig:






Toboliu:








Undeva intre Toboliu si Girisul de Cris:


















Girisul de Cris:








sulzerul1175

Bravo Vladut! Felicitari pentru poze

Deci, linia pare cat de cat oke. Sunt curios cand incepe VTS reabilitarea liniei...
Axel

Chiar nu vad rostu ditamai statiei Girisu de Cris...pe un tronson de 12km, cladirea statiei si peronu (cu magazie) sunt cam mari. Plus panoul cu numele total gresit (Ghirisul Crisului) reminescent a panourilor tipice anilor 90. Nu ar strica un birou Regional in cladirea aceea. Linia asta ar fi perfecta pt o remiza Viaterra fiind complet izolata de restu retelei CFR.
dan tm

Ar trebui sa vezi inainte de toate ca cladirile au o arhitectura deosebita fata de alte cladiri standard MAV, cum ar fi frontonul acela care e si pe cladirile mici din Cheresig si Toboliu.

Apoi ar trebui sa sti ca aceste cladiri au fost construite o data cu linia care nu se limita la Cheresig ci continua spre Ungaria.
Este destul de clar ca la momentul respectiv era necesara o cladire mare si gara a avut alta importanta.

Numele este cel avut la un moment dat si nu s-a mai obosit nimeni sa schimbe placa.
Axel

da, ai dreptate aici. scuze. am omis faptul ca linia continua candva.
Plus ca era si linie industriala in ultima perioada, asa se justifica magaziile si platformele lungi
karpaty

Ce sanse sunt ca linia sa fie redeschisa ? ceva informatii concrete are cineva ? si practic dece a fost inchisa aceasta sectie nu avea calatori ?
Axel

Pai a fost deja concesionata Viaterrei, din cate am auzit de la localnici din Santandrei, de la anu vor incepe. cam cand incepe si TFG-u sa faca linia pana la Mierlau
sulzerul1175

Cam cand incepe TFG-ul pe Mierlau? Nicicand; adica nu se vor apuca nici de Cheresig? TFG-ul nu va baga nici un ban in modernizarea si repararea liniei.

Revenind la subiect, cateva imagini de pe traseu, la Toboliu si Giris, intr-un reportaj al TVS:

http://tvs.ro/eveniment/10156-reinvie-o-cale-ferat.html
cristi CFR

Lucrarile la linia Oradea Vest - Cheresig vor incepe la 1 iulie si circulatia trenurilor va incepe din 09.12.2012.
sulzerul1175

N-ar fi trebuit ca VTS sa preia linia dupa 3 luni de la concesionare?
cristi CFR

Infrastructura este preluata.

Trafic nu ai ce prelua pentru ca nu exista.
cristi CFR

Pe 10.10.2012 s-a ajuns la km 7 cu reabilitarea liniei Oradea Vest - Cheresig.
Vlad11

In fiecare zi vad o drezina+vagon cu traverse si multi muncitori in zona Oradea-Vest Santandrei.....+ ca in fiecare dimineata masina de VTS depaseste autobuzul si juma din sat stie deja de la mine ca se va baga tren....  Pe scurt abia astept sa vad primul tren....

Intrebare: In legatura cu terasamentul, vor aduce un tren cu piatra pentru completare? (ca mai mult nu-i decat ii)

P.S: Poze nu am cu ce sa fac fiindca aparatul meu a sfarsit in mod tragic in masina de spalat =)) .
sulzerul1175

Data de incepere a activitatii pe sectia Oradea - Cheresig va fi in 21 august 2013. Primul tren care va circula este 15880 la ora 11:02 din statia Oradea, dupa care se va respecta mersul de tren afisat.
Mai jos aveti mersul de tren valabil din data de 21.08.2013:




Sursa: facebook - Via Terra Group
tram

Mini-reportajul de astazi :-D


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR