Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
nan_florin

Documentare Remiza Subcetate-Depoul Simeria

Dragi prieteni, ieri am facut o vizita de documentare la Remiza Subcetate pentru a verifica starea tehnica a locomotivei 40.007D in vederea transportarii la Depoul Dej.
Dupa o calatorie cu trenul de circa 7 ore in conditii acceptabile am ajuns la Remiza Subcetate la ora 10.55. In remiza se gasesc in momentul de fata locomotivele 40D 005 si 007, macaraua cu abur ARDELT WMA - 65.1 si 150.1121.
Locomotiva 40.007 se prezinta in general intr-o stare tehnica si optica buna, insa are pe partea stanga lipsa semicuzinetii de biela la osiile 3si4 ceea ce va impune demontarea grupului de biele. In rest ca si lipsuri ceva armatura pe cazan iar in marchiza cam totul. Conducta generala de aer este taiata ceea ce va impune confectionarea alteia. Iata si cateva poze cu locomotiva:







Mecanismul cu cremaliera este demontat si se afla depozitat afara. Inca nu am gasit o posibilitate de a-l recupera si pe acesta, deoarece nu am gasit in zona o Vola sau o macara pentru a-l putea incarca intr-un vagon.
40D 005 a fost impinsa in hala cand a fost dusa 131.001. Starea generala a locomotivei este deosebit de proasta in sensul ca probabil a fost canibalizata cand au fost cumparate 003 si 006. Nu mai are cuzineti la bielepe nici o parte , are lipsa un tampon si am inteles ca nici rotile nu i se prea invart. Culmea este ca locomotiva apartine Muzeului CFR. Va prezint si cateva poze:







Macaraua cu abur este intr-o stare tehnica destul de buna si din cate am vazut este transportabila. Poze:









150.1121 este deasemenea intr-o stare tehnica foarte proasta. S-a furat de pe ea cam tot ce se putea, inclusiv bielele.Locomotiva este netransportabila cel putin din doua motive: nu mai are carlig in fata iar la blocul de inhamare dintre locomotiva si tender i-a fost taiata cupla. Iata si poze:









Despre cladirea remizei pot sa va spun ca se prezinta intr-o stare nu tocmai buna insa daca ar exista interes eu spun ca ar fi locul ideal pentru organizarea unui muzeu feroviar adevarat. Eu as merge pe niste fonduri europene. Cladirea in sine este o bijuterie. Exista o traditie ca la angajare fiecare meserias sau mecanic sa-si inscriptioneze numele pe zidul cladirii. Inca se mai pastreaza astfel de inscriptii.

Acoperisul si portile sunt degradate aproape in totalitate insa s-ar putea reface . Zidaria se prezinta in stare buna. Hala este prevazuta cu doua linii . Deasemenea se mai pastreaza placa turnanta ce era actionata manual si care este intacta.









Cam asta a fost situatia in Remiza Subcetate. In jurul orelor 14.00 am ajuns in Depoul Simeria, foarte placut surprinsi de curatenia de aici. Am gasit si aici lucruri foarte interesante. Din pacate timpul pe care l-am avut la dispozitie a fost foarte scurt si am fost nevoiti sa le cercetam in mare graba. O sa incep cu piesa de rezistenta: o macara cu sarcina utila de 5 tone manuala fabricata inainte de anul 1900, foarte interesanta compusa din macaraua propriuzisa si vagonul port-catarg care este in stare de functionare.



La strungul RAFAMET am gasit pe post de container un vagon descoperit foarte vechi intr-o stare tehnica foarte buna.

In exteriorul remizei se afla pe post de depozit de lubrefianti un vagon-cisterna foarte vechi cu ,,bidonul" din aluminiu pe boghiuri.

Am gasit deasemenea aici un vagon BMX pe doua osii in stare completa.

La plecare ne-am permis sa facem si cateva poze cu cele doua LDM-uri conservate 005 si 015.



Era sa uit: in gara la Subcetate mai stationeaza si artefactul de mai jos:





Cam asta a fost incursiunea noastra. Va salut pe toti si va voi tine la curent cu mersul evenimentelor. O zi buna tuturor!
Alex-DP001

Pana la urma, va fi adusa aburoasa la Dej Triaj?
nan_florin

Da, azi am primit dispozitia de transfer semnata de dl dir Micu pentru locomotiva si cele doua vagoanre.
Alex-DP001

Foarte bine, felicitari pentru efortul depus, si s-a mai salvat o aburoasa.
dan tm

Poate ma bag cu o intrebare timpita:

daca exista posibilitatea salvarii anumitor piese la Dej,(se pare ca exista si disponibilitatea ,,factorilor de decizie") ce anume impiedica o implicare mai mare, in sensul propunerii de accesare a fondurilor, pentru salvarea acestora pe loc la Subcetate impreuna cu cladirea?

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR