Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Automodele
OLECO

ETAPE DE CONSTRUCTIE - Tramvai prototip OLECO FK 001

Prezint etape din constructia primei machete de tramvai, macheta ce o construiesc mai mult pentru a testa anumite materiale si tehnici de constructie.
Sper ca macheta primului tramvai, sa fie o realizare frumoasa si sa nu dezamageasca "spectatorii"

Iata desenele dupa care vreau sa realizez macheta:







Pe parcursul constructiei, vor interveni mici schimbari fata de desene.
OLECO

Am inceput deja sa lucrez la el si va prezint stadiul lucrarilor, structurat pe zile.

ZIUA 1

Am inceput constructia peretelui cu usi a primului vagon si am taiat podeaua 



Lipirea geamurilor si inramarea acestora



Vopsirea pe interior a ramelor de geamuri

OLECO

ZIUA 2

Am terminat peretele usilor al primului vagon. Urmeaza mici cosmetizari si prinderea lui de podea.



Butoanele de deschidere ale trapelor, le-am facut din bold-uri taiate la 1 cm. Le-am lasat mai lungi pentru a se incastra in podea 



interior



Constructia pantografului.

folosesc urmatoarele:

- betisoare urechi (pentru coarne si elemente auxiliare);
- maner galben (pentru bratul de sustinere);
- liţă (pe post de franghie);
- cleme metal (pentru patine);
- bolduri (pentru fixare)




Pantograful inainte de vopsire





... si dupa vopsire



OLECO

ZIUA 3

Pantograful in stadiul final.
Am pus firele de alimentare si franghia de aliniament.





Podeaua. Am pus "covorul" si am facut trape pentru accesul la unele accesorii si mecanisme aflate sub podea.
De asemenea am facut trapa pentru accesul carucioarelor pentru invalizi sau a altor obiecte ce trebuie transportate cu tramvaiul. 

OLECO

ZIUA 4

Am prins peretele de podea



Am pus "covorul" si trapele de acces sub vagon si am facut locasul pentru roti, peste care vor fi asezate scaunele individuale.





Peretele despartitor al cabinei vatmanului.

OLECO

ZIUA 5











scaunul



OLECO

ZIUA 6

Peretele din stanga al primului vagon

- exterior



- interior





OLECO

ZIUA 7

Scaune







Vazute din interior

OLECO

ZIUA 8

Rotile le voi face din monedele de 10 bani, peste care se vor lipi garnituri de cauciuc. Dupa aceea le vopsesc cu crom. 



Paravane usi





Interiorul cu scaunele inaltate la 10 mm si cadrul articulatiei





Bare de sustinere vopsite cu portocaliu



Cadrul articulatiei vazut din exterior

OLECO

ZIUA 9

- interior









OLECO

ZIUA 10

Am gasit rezolvarea pentru roti. Am cumparat garnituri de cauciuc ce au exact dimensiunea monedei de 10 bani. Am scapat astfel de gauritul monedelor cu bormasina.  ;D



Corpuri iluminat



Pasaje roti



Interior

OLECO

ZIUA 11

Am pus scaunele in primul corp





Am montat bara de sustinere a curelelor



Am prins curele de bara.





OLECO

ZIUA 12

Am vopsit lateralele scaunelor cu galben, rezultand o combinatie placuta de culori 



am inlocuit corpurile de iluminat cu boxe audio schimband si culoarea suportului. Corpurile de iluminat, vor fi asezate pe mijloc.

OLECO

ZIUA 13

Asamblarea rotilor







OLECO

ZIUA 14

Am montat un boghiu







bara de sustinere pentru spatiul alocat persoanelor cu dizabilitati



vedere de ansamblu

OLECO

ZIUA 15

Am montat cititorul pentru cartele magnetice





OLECO

ZIUA 16

Butoane pentru deschiderea usilor



spatiu pentru invalizi





masca roti



OLECO

ZIUA 17

Am atasat peretele cu geamuri





masti la boghiu





afisajul "electronic" 

OLECO

ZIUA 18

Am inceput lucrul la vagonul 2

exterior



interior

OLECO

ZIUA 19

am terminat de facut podeaua pentru vagonul 2

OLECO

ZIUA 20

Am inceput sa lucrez la terasament deoarece nu va fi un simplu tramvai ci o diorama avand ca subiect tramvaiul





Am lucrat si la botul tramvaiului inclusiv, la spatiul destinat vatmanului







Scaunul cu perna de aer 

OLECO

ZIUA 21

Am facut rost de stalpii ce vor sustine cablurile electrice.
Distanta intre stalpi este de 850 mm, inaltimea unui stalp va fi de 186 mm iar cablul electric va fi amplasat la o inaltime de 140 mm.
OLECO

ZIUA 22

Am inceput lucrul la partea din fata a vagonului





Ca sa dau o forma cat de cat corecta, am "indreptat" unele greseli cu chit de lemn





Am finisat si am obtinut urmatorul rezultat





Am inceput sa dau forma bordului.
Bordul este facut din komatex de 1 mm si carton. Deasupra am pus autocolant





Dupa multe masuratori si calcule am ajuns la concluzia ca stalpii de sustinere a cablurilor, pot sa-i fac si din creioane





Deocamdata atat. Urmeaza:
- montarea ceasurilor de bord si a accesoriilor;
- inchiderea cabinei.
OLECO

ZIUA 23

Am terminat de "montat" ceasurile si accesoriile.







Urmeaza sa inchid cabina si sa finisez exteriorul partii din fata a vagonului
OLECO

Am continuat lucrul la cabina





Am fixat "stalpii" de sprijin









Vedere din fata spre interior



Vedere din interior

OLECO

ZIUA 24

Am "montat" afisajul electronic si am vopsit cu negru partile ce vor fi acoperite cu autocolant (pentru a-mi da seama cum ar fi in stadiul final)









vedere din interior

OLECO

ZIUA 25

Am inchis acoperisul cabinei







OLECO

ZIUA 26

Am terminat constructia botului in proportie de 95%.
Urmeaza sa pozitionez farurile, semnalizatoarele si tamponul 









OLECO

ZIUA 26

Am terminat constructia botului in proportie de 95%.
Urmeaza sa pozitionez farurile, semnalizatoarele si tamponul 









OLECO

ZIUA 27

Am terminat de finisat corpul 2





am decupat peretii corpului 3





am colantat peretii

partea geamurilor - exterior



partea geamurilor - interior



partea usilor - exterior fara autocolant



partea usilor - exterior



partea usilor - interior

OLECO

ZIUA 28

Am terminat de facut si podeaua corpului 3



tramvaiul cu cele 3 corpuri in lucru





corpul 2



corpul 3



corpul 2 vazut de sus



corpul 3 vazut de sus



Urmeaza sa lucrez la mici detalii in interior si la confectionarea aparatorilor pentru roti 
OLECO

Am inceput lucrul si la terasament





Din greseala am pus adeziv Moment pe material, care a atacat vizibil o bucata din "refugiu".
Cealalta bucata de material, am lipit-o cu aracet si este ok.
OLECO

ZIUA 29

Am terminat de lipit "izolatorul pentru parchet" in trei straturi grosime pentru peroane si un strat grosime intre sine.



La peroane am lasat spatii pentru scari



Dupa ce am rezolvat problema spatiului pentru scari la primul peron, am trecut la peronul 2.



Dupa aceea am pozitionat treptele scarilor la ambele peroane




       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Automodele
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR