Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
dan tm

Excursie pe linile din imprejurimile orasului Navodari

mishu88 wrote:
Faine prim-planurile cu pantografele, precum şi toate fotografiile prezentate. Am o întrebare la stakee, stratan sau alexcta: este adevarat ca la Dorobantu este o ramificatie care duce spre Lumina, Navodari si Capu Midia? Astept raspuns ca as vrea sa fac o calatorie prin zona si poate ne plimbam impreuna sa prindem marfarele Rompetrol!


Din Dorobantu este o ramificatie spre Navodari (pe vremuri circulau si trenurile speciale pina in tabara Navodari) mai e o ramificati e spre Negru Voda, dar deserveste cu precadere linia fabricii de ciment.trece canalul pe acelasi pod cu linia Medgidia -Negru Voda. Scuze ca am raspuns inaintea constantenilor.
shoppy

Sigur ca exista, vezi harta feroviara de pe rfr sau de pe infofer, e o placere sa stai la bariera aia si sa vezi doua sulzere cum se opintesc cu cisternele pe panta de la iesirea din Dorobantu, sau si mai bine sa mergi in paralel cu ele spre Lumina.
E si un drum paralel pe alocuri cu cf, din Nisipari si Nazarcea n-a mai ramas mare lucru, doar directa.
mishu88

Mulţumesc pentru răspunsuri, băieţi! Nu-i nimic, Dane, am zis să-mi răspundă cetăţenii din Constanţa că poate ştiu ei mai bine, dar ştiţi şi voi.

Eu am câteva amintiri de prin Năvodari când vedeam Sulzere care trăgeau şi împingeau la vagoane cu produse petroliere... Linie dublă, curbă, pantă, pod peste canalul Dunăre - Marea Neagră. Aş vrea să mai vin pe acolo. Este o zonă mirifică! Îmi poate spune cineva (pe mesageria internă), cu aproximaţie, cam câţi kilometri sunt între Dorobanţu şi Năvodari pe calea ferată, mers perpedes?

Scuze pentru offtopic!  
shoppy

Sunt vreo 6km, uitat-te si pe G Earth. Foloseste cu incredere harta liniilor de pe infofer ( http://infofer.ro/variant12.html ) ca apare pozitia in km pentru fiecare gara / halta, deci poti calcula (chiar daca nu apare valoarea pentru Medgidia, iar in zona asta e si o greseala, linia Palas - Lumina apare ca fiind simpla iar linia dubla corecta apare pe post de Constanta - Lumina si cu cele doua halte de pe parcurs). Oricum, din nefericire linia Palas - Lumina, desi e dubla, a avut perioade cand nu s-a mai folosit deloc, iar ultima data se folosea un singur fir. Probabil ca se mai foloseste doar cand nu mai e loc pe Dorobantu - Lumina. Am vazut o gara din masina pe Dorobantu - Lumina, cred ca avea 6-7 linii si toate semnalizate electric, bineinteles ca se distrusese totul si mai erau doar catargele semnalelor si se merge pe directa de la un cap la celalalt.
In afara de Rompetrol, acolo mai e si Unifertrans-ul cu Fals-uri straine, trase du frumoasele lor Sulzere ramase clasice (doar cu literele alea mari pe laterala).
Poate facem un subiect separat daca ne intindem la vorba.
stakee

mishu88 wrote:
Faine prim-planurile cu pantografele, precum şi toate fotografiile prezentate. Am o întrebare la stakee, stratan sau alexcta: este adevarat ca la Dorobantu este o ramificatie care duce spre Lumina, Navodari si Capu Midia? Astept raspuns ca as vrea sa fac o calatorie prin zona si poate ne plimbam impreuna sa prindem marfarele Rompetrol!


dan tm wrote:
Din Dorobantu este o ramificatie spre Navodari (pe vremuri circulau si trenurile speciale pina in tabara Navodari) mai e o ramificati e spre Negru Voda, dar deserveste cu precadere linia fabricii de ciment.trece canalul pe acelasi pod cu linia Medgidia -Negru Voda. Scuze ca am raspuns inaintea constantenilor.


O mica completare asupra M803, aceasta pleaca spre Constanta dupa vine un rondou care traverseaza apoi canalul D-M.N. Linia ce duce la fabrica de ciment lafel pleaca din Medgidia insa in directia opusa iar la podul peste canal se intalnesc, dupa care linia pt fabrica se desparte de 803.

shoppy wrote:
Sigur ca exista, vezi harta feroviara de pe rfr sau de pe infofer, e o placere sa stai la bariera aia si sa vezi doua sulzere cum se opintesc cu cisternele pe panta de la iesirea din Dorobantu, sau si mai bine sa mergi in paralel cu ele spre Lumina.
E si un drum paralel pe alocuri cu cf, din Nisipari si Nazarcea n-a mai ramas mare lucru, doar directa.


Exact

mishu88 wrote:
Mulţumesc pentru răspunsuri, băieţi! Nu-i nimic, Dane, am zis să-mi răspundă cetăţenii din Constanţa că poate ştiu ei mai bine, dar ştiţi şi voi.

Eu am câteva amintiri de prin Năvodari când vedeam Sulzere care trăgeau şi împingeau la vagoane cu produse petroliere... Linie dublă, curbă, pantă, pod peste canalul Dunăre - Marea Neagră. Aş vrea să mai vin pe acolo. Este o zonă mirifică! Îmi poate spune cineva (pe mesageria internă), cu aproximaţie, cam câţi kilometri sunt între Dorobanţu şi Năvodari pe calea ferată, mers perpedes?

Scuze pentru offtopic!  


Dorobantul-Lumina circa 20 de km
Dorobantul-Navodari circa 24 de km

M-am folosit de wikimapia.org
cristi CFR

Dorobantu-Navodari              26 Km
Navodari-P1 Capul Midia       6 Km
P1 Capul Midia-Capul Midia   4 Km
P1 Capul Midia-Sitorman      12 Km
Palas-Navodari                    22 Km
Dorobantu-Romcim              5  Km
R1 Lumina-Lumina               2  Km
shoppy

Am trecut de mai multe ori pe langa Sitorman cu masina in drum spre Histria, inca au un locotractor de manevra langa poarta.
Ce sa facea la Sitorman? Parca am vazut demult niste Ucs acolo.
dan tm

Pe vremuri era o linie pina in tabara Navodari, apoi s-a construit canalul si in fata taberei a aparut un pod si trenul nu mai ajungea pina acolo.

As vrea sa rog pe cei din Constanta daca ar putea sa posteze o schita a liniilor astea industriale din zona cu racorduri si ce mai e pe acolo.
stakee

Gara Navodari, vad vreo 6-7 linii



Gara Navodari veche 4 linii



Midia zona industriala



Midia triaje




Nod feroviar



Din pacate la fabrica de ciment poza din satelit este cu nori deasupra ei
dan tm

Care e aia ,,fosta gara" fosta pina cind?

Cind mergeam in tabara undeva in cimp erau zeci de aburoase, ce mai e acolo acuma?
Sa inteleg ca mai e o fabrica de ciment pe linga rafinarie?
stakee

dan tm wrote:
Care e aia ,,fosta gara" fosta pina cind?

Cind mergeam in tabara undeva in cimp erau zeci de aburoase, ce mai e acolo acuma?
Sa inteleg ca mai e o fabrica de ciment pe linga rafinarie?


Nustiu incearca si vezi, fabrica o mai fi daca apare wikimapia etichetata inseamna ca nu a fost dezafectata decci probabil inca exista ceva ldhuri industriale deale lor

De vechea si noua gara nu stiu ce sa iti zic ca nu am vizitat niciodata orasul Navodari in mare parte
mishu88

Trenuri la Năvodari - ARHIVA, [Noiembrie, 2009]



Linia de cale ferată Dorobanțu – Năvodari – Petromidia – Sitorman a fost inaugurată la 20 decembrie 1951 pentru a facilita construcția canalului Dunăre – Marea Neagră și a obiectivelor industriale din zonă: Rafinăria Petromidia sau Fabrica de acid sulfuric și superfosfați din Năvodari. Linia pornește din stația Dorobanțu (situată pe Valea Carasu) și urmează o orientare de la sud-vest la nord-est. Urcă prin stațiile Nisipari, Nazarcea și Canal, iar apoi coboară spre Marea Neagră (vederea de pe dealul de la carierele de calcar din Canal spre Mare este absolut superbă!) prin Lumina și Năvodari.

Liniștea după-amiezii de noiembrie a fost întreruptă de prezența unui mărfar mixt tractat de o locomotivă diesel-electrică de la CFR Marfă. Imaginea trenului în debleul stației Năvodari a fost ”premiul” nostru pentru acea zi.

Vizionare placuta!


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR