Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
nan_florin

Exponate noi in depoul Dej

Pentru cei pasionati o informatie de ultima ora: locomotiva cu abur 1501123 va fi expusa in circa doua saptamani in parcul Depoului Dej alaturi de celelalte locomotive.
sulzerul1175

Multumim pentru aceasta informatie foarte importanta!

Mai demult parca era vorba ca va fi expusa in gara Dej Calatori. De ce s-a renuntat la aceasta idee?
nan_florin

S-A RENUNTAT LA IDEE IN ULTIMUL MOMENT PENTRU A EVITA TRANSFORMAREA EI IN wc PUBLIC. s-A INCEPUT CONSTRUCTIA PLATFORMEI PENTRU AMPLASARE IAR MOMENTAN AM TERMINAT VOPSIREA CU NEGRU. iNTRE TIMP S-A REVOPSIT SI 231.050.
Imi cer scuze pentru scrisul cu litere mari. Ulterior am vazut ca mi-a ramas activat caps-lock-ul.[/img]
sulzerul1175

Multumesc pentru raspuns!

P.S. Bine ca a fost revopsita si 231.050, pentru anu viitor a ramas doar 151.002.
nan_florin

A ramas 151002, 150105 si locom cu acumulatori. 151002 a fost pregatita pentru vopsit insa toamna nu a mai avut rabdare cu noi asa ca au ramas pe anul viitor. Tot anul viitor este foarte posibil sa o aducem si pe 230401 si sa o expunem. Sper ca inainte cu o zi doua de a expune locom 1501123 sa va spun si voua.
srazvi

Felicitari! Pe cand si o didina la Dej?
nan_florin

E buna intrebarea cu DD-ul. Momentan cautam o solutie pentru ca din cele 3 sau 4 locomotive de la Brasov sa putem completa una pe loc urmand ca la Dej sa punem la punct toate detaliile. Momentan insa nu avem cu cine discuta problema pentru ca nu avem guvern, ministru etc... asa ca pe aceasta cale facem un apel latoti cei care mai detin ceva foto cu locomotivele de la Brasov sa le trimita pe adresa de mail nan_florin@yahoo.com.
Zoly87

Buna DL Nan. Referitor la 40-0007 , acesta va fi retras din circulatie pana la urma asa cum mi-a zis DL Moisescu , sau si la acest plan sa renuntat?
Multumesc de raspuns anticipat!
nan_florin

Nu s-a renuntat la nimic, 007 este in circulatie si nu s-a pus deocamdata problema retragerii ei, dar asa cum am mai spus mai sus deocamdata la nivel de conducere nu prea ai cu cine sa stai de vorba, si implicit nu prea ai cum sa-ti faci un plan de bataie.
Si sa va mai spun inca una: ma gandeam ca in anul 2010 daca se vor mai organiza Zilele Feroviare sa participam cu DA-001, un DD si o locomotiva cu abur (foarte posibil 150.139). Acum sa vedem cati om mai ramane dupa restructurarile anuntate...
Alex-DP001

Daca venii vorba de locomotive expuse in curtea Depoului Dej Tiraj, oare nu se gandeste nimeni si la 87-0040 care a facut servici in Parcul Feroviarilor din Cluj si acum zace abandonata langa Centrul de Electrificare Cluj.
Ma gandesc ca ar fi bine sa fie salvata si expusa si ea la Dej Triaj avand in vedere ca este singura masina de cale ingusta ramasa in zona dupa ce masinile de la Turda aflate intr-o stare jalnica au fost casate.
Scuzati off-topicul daca mesajul nu isi are locul aici rog un admin sa il stearga sau sa il mute unde si-ar fi locul.
nan_florin

La aceasta ora este destul de complicat sa aduc locomotiva de cale ingusta la Dej din mai multe motive: odata locomotiva apartine SAAF-ului daca nu ma insel iar asta ar presupune transferul ca si mijloc fix de la o companie la alta iar in conditiile actuale nimeni nu vrea sa-si bata capul cu asa ceva, pe de alta parte este destul de complicat cu amplasarea intrucat necesita interventia unei macarale rutiere iar acest lucru nu se face fara plata si din nou problema devine complicata. In afara de ce mai avem pe la depou sper sa mai putem salva un LDM din seria 20.000 fabricat la MALAXA si din care CFR Marfa mai are cateva in stare buna pe la Fetesti, B-Triaj, Simeria si Pascani. Locomotiva nu este mare si poate fi reparata cu cheltuieli relativ mici.
tomi_ms

Alex, cu L45H nu e atat de periculoasa situatia, 87-0041 (daca nu gresesc) este pastrata in stare perfecta de functionare in hala depoului de cale ingusta din Tg Mures, plus inca una functionala sau cu lipsuri minime in curte (0047) deci cea de la Cluj nu e ultima. Bineinteles, ca una in plus ar fi si mai bine, dar nu e atat de grava situatia la L45H cum e de exemplu la DD.

D-le Nan, va multumim ca ne-ati dat detalii legate de planurile Dvs, si va doresc succes la realizarea lor; intr-adevar salvarea unei DD si a unei LDM de care spuneati, ar fi o realizare foarte importanta (ca de altfel si in cazul locomotivelor cu abur).
nan_florin

150.1123 va avea refacuta si instalatia electrica astfel incat sa o putem ilumina de sarbatori.
Alex-DP001

Mersi de informatie Tomy macar la voi sa mai stea 1-2 in stare cat de cat buna.Eu ma refeream ca aici pe Regionala Cluj 87-0040 este ultima care a mai ramas intreaga. la voi este Regionala Brasov, e alta treaba.
D-l Nan asa este 87-0040 este la SAAF dar cine stie poate intr-o zi se gandesc cei de la SAAF sa o salveze.
florin.mihai

Minunat cea ce faceti voi la Dej, pacat ca pentru multe piese unice intiativa a venit prea tarziu. Oricum e remarcabil ca cineva se preocupa si de constructie, nu numai de distrugere la calea ferata. Cred ca e important ca muzeul de la Dej sa apara imediat in presa nationala  pentru a preintampina ca penultimul act de sabotaj national a ramasitelor sistemului feroviar romanesc (ultimul act ar fi inchiderea totala) sa va afecteze si pe voi, cei de la Dej - unul din ultimele bastioane ale CFR -ului din anii de glorie.
Vestea ca ar fi posibila o restaurare a unui DD -ul e una dintre cele mai placute pe care le-am auzit de cand ma intereseaza trenurile! In depoul Brasov am auzit discutii cum ca piesele depozitatea acolo ar apartine CENAFER-ului in vederea deschiderii (in urmatorii 100 de ani ) a unui muzeu prin tara, pe undeva.  Daca realizarile voastre de pana acum si proiectele de viitor vor ajunge pe sticla si pe hartie, sansele de realizare cresc considerabil.
nan_florin

Nu vreau sa supar sau sa jignesc pe cineva, dar in urmatorii 100 de ani sa inceapa sa mai faca ceva pentru istoria cailor ferate. Va spun din proprie experienta ca nu banii sunt problema de a face ceva care sa ramana la calea ferata. Indiferenta, indolenta si nepasarea sunt principalii dusmani. Cel mai simplu e sa stai pe margine si sa nu-ti bati capul cu nimic. Esti la stat, vii la 7 semnezi, la 15 cand pleci iar in 13 si 29 sa bagi cardul si sa-ti iei banii.
Sa va mai spun una: eu am mai prins in 1988 la depozitul de la Apahida locomotiva 150.1201 in stare perfecta de conservare si completa pe deasupra. Facea parte din lotul celor 3 locomotive germane de razboi blindate seria 42 din care au fost construite doar cateva sute de exemplare si din care si nemtii mai au doar doua nefunctionale in muzeu. Eram prea tanar atunci sa ma lupt cu morile de vant. Nepasarea a ucis-o fulgerator ramanand in urma trei fotografii alb-negru intr-un album .Va las pe voi sa va imaginati ce ar fi insemnat repararea ei si utilizarea la remorcarea trenurilor turistice. Dar despre asta probabil vom mai discuta.
Problema mea se mai refera la modul de incarcare a pozelor pe site. Am foarte multe si poate ma lamuriti mai bine cum se pot incarca.
shoppy

Pentru punerea pozelor pe forum trebuie sa va faceti cont pe un site de stocat fotografii. Pana acum, cel mai bun s-a dovedit http://photobucket.com/ , singurele probleme sunt limita de spatiu (500mb in total) si limita de trafic (daca postati pozele pe un singur forum sigur nu apar probleme aici).
Odata urcata o poza pe site la photobucket, duceti mouse-ul pe ea si sub poza vor aparea mai multe link-uri, selectati-l pe cel mai de jos, "IMG code" si copiati-l in intregime (asa cum apare incadrat de [IMG]) cu copy paste direct in mesaj, si va functiona.

Cat despre locomotive, dumneavoastra faceti o munca extraordinara, pacat ca Dej e asa departe de Bucuresti (sau poate ca intr-un fel e mai bine asa).
Alex-DP001

Va salut Domnu Nan. Cred ca aburoasele de care a-ti pomenit erau cele de la Dezmir ce erau abandonate in incinta fostului santier feroviar. Si cred ca ele au fost casate la Campia Turzii in incinta Combinatului Metalurgic ISCT pe vremea aceea actualul Mechel, in urma cu cativa ani buni. Era firma SC Ovidiu SA care se ocupa cu casarea aveau un LDH125 inchiriat de la CFR Marfa cu care introduceau aburoasele din gara in combinat. Am facut demersul sa intru, am ajuns acolo si ei taiau la aburoase si imi amintesc ca aveau si ceva DA-uri acolo.
De asemenea au casat sute de vagoane, fostele rame abandonate la intrare in Razboieni. Tin minte ca am vazut si o electrica care o duceau spre moarte.
Aburoase s-au casat foarte multe, ma uitam din curtea bunicii mele cum se chinuiau cu acel LDH125 si 2 LDH45 ale combinatului sa impinga aburoasele in combinat.
cristi CFR

Domnule nan florin, ma bucur nespus pentru ceea ce ati facut si veti face in continuare.
Sunteti printre putiniipasionati care au luptat si lupta cu sistemul pentru salva cate ceva, perioada aceea a fost una extrem de neagra se taia totul indiferent de valoarea sa istorica, banul sa iasa.
Atunci s-a salvat ce s-a putut, acum este important ce se va putea salva in continuare.
florin.mihai

nan_florin wrote:
Si sa va mai spun inca una: ma gandeam ca in anul 2010 daca se vor mai organiza Zilele Feroviare sa participam cu DA-001, un DD si o locomotiva cu abur (foarte posibil 150.139). Acum sa vedem cati om mai ramane dupa restructurarile anuntate...


Se mai poate aduce un DD in stare de functionare? Spun asta pentru ca locomotivele de la Brasov nu mai prea au mare lucru pe ele.

Quote:
150.1123 va avea refacuta si instalatia electrica astfel incat sa o putem ilumina de sarbatori.


Un motiv in plus sa va facem o vizita cu cateva zile inainte de Craciun!
nan_florin

In primul rand toti cei care vreti sunteti bine veniti la Dej. Referitor la locomotiva DD eu unul personal nu cred ca se mai poate aduce in stare de functionare. Ceva motoare identice se mai folosesc pe niste remorchere maritime si pe la fery-boaturile CFR Marfa.
srazvi

Dar la greci nu se mai gasesc didine, ca si ei aveau un lot, poate este una in stare mai buna si ne-o doneaza pentru o clauza nobila  
florin.mihai

nan_florin wrote:
In primul rand toti cei care vreti sunteti bine veniti la Dej. Referitor la locomotiva DD eu unul personal nu cred ca se mai poate aduce in stare de functionare. Ceva motoare identice se mai folosesc pe niste remorchere maritime si pe la fery-boaturile CFR Marfa.


Tot in legatura cu DD-ul, cum se poate restaura avand in vedere in momentul de fata cele de la Brasov sunt un fel de epave feroviare  ? Exista posibilitatea refacerii posturilor de conducere fie si la modul pur "ornamental", dar care sa se apropie de original ?
Nu va suparati ca va bat la cap cu DD-ul, dar gandul ca ar putea exista chiar si un exponat static ma entuziasmeaza!
nan_florin

Planul pentru restaurarea unui DD este urmatorul:din cele care exista la Bv sa putem completa unul care are toate usile de la cutie complete. Nu ma intereseaza geamurile deoarece cu exceptia coltarelor se potrivesc cele de LE. Pentru partea de motor sa completam cam tot ce se poate. Partea mecanica sa fie apta pentru siguranta circulatiei iar boghiurile sa aiba inclusiv cilidri de frana. La partea cu posturile de conducere nu va fi o problema foarte mare deoarece avem majoritatea aparatajului. In rest salubrizare, estetizare si vopsire. Cred ca si asta ar fi un lucru mare.Referitor la DD-urile din Grecia nu cred ca mai e vreunul in circulatie deoarece la randul lor au fost destul de proaste in exploatare si au fost mentinute in exploatare la fel ca si la noi cu eforturi foarte mari.
florin.mihai

Va multumesc pentru raspuns. Din pacate am o veste proasta: niciuna din locomotivele de la Brasov nu stiu sa mai aiba cilindrii de frana. Sa dea Domnul sa ma insel!
shoppy

Apta de circulatie remorcata sau prin forte proprii?
florin.mihai

shoppy wrote:
Apta de circulatie remorcata sau prin forte proprii?


S-a lamurit asta mai sus. Va fi un exponat static si cel mai probail va fi remorcata pana la Dej. Asta numai si numai daca evolutiile de calea calea ferata nu vor stopa acest proiect formidabil.
shoppy

nan_florin wrote:
...Pentru partea de motor sa completam cam tot ce se poate. Partea mecanica sa fie apta pentru siguranta circulatiei...

Pai partea mecanica nu inseamna si motor + generator, sau nu patrund eu limbajul(foarte posibil si asta)? Ca pentru remorcare ai nevoie doar de boghiuri si poate instalatia de frana(ca se trec muntii).
tomi_ms

Shoppy, d-l Nan a spus mai sus ca nu crede sa se mai poata aduce vreun DD in stare de functionare. Deci cealalta afirmatie se refera clar la tractarea ei pana la Dej in conditii de siguranta.
shoppy

Aha, ok, gata, s-a inteles.
(in general nu mai ziceti doar "vezi ca scrie mai sus", dati si citatul, ca sa se inteleaga despre ce discutam, daca chiar apare unu care nu citeste si abuzeaza atunci il atentionam)
nan_florin

Din ce am mai vazut prin poze 001 parea sa mai aiba cilindri de frana.
nan_florin

In sfarsit a fost terminata platforma de amplasare a locomotivei 150.1123. Locomotiva va fi amplasata joi. Cei interesati pot vedea live aceste manevre .
sulzerul1175

Va felicit pentru munca si efortul dispus, succes in continuare!
nan_florin

Intrucat racordarea liniei cu panoul de sina pe care va fi amplasata locomotiva a fost facuta foarte tarziu operatiunile de amplasare a locomotivei au fost amanate pentru maine deci 11.12.2009 in jurul orelor 9.00.
nan_florin

S-a contramandat pentru sambata in jurul orelor 10 din cauza executarii necorespunzatoare a unei curbe la linia provizorie de racordare.
nan_florin

Dragi prieteni va aduc la cunostinta ca azi in jurul orelor 11.30 locomotiva cu abur 150.1123 a fost expusa in parcul muzeal al Depoului Dej.
Alex-DP001

Multumim de informatie!!!
Florin

Buna seara,

putem visa in viitor si la o salvare a acestui vagon Hecht?









Dupa cum se vede starea generala in comparatie cu alte vagoane Hecht nu e asa rea. In stare mai buna dar facut in bataie de joc mai este vagonul din garnitura "Dracula Express" de la Brasov.

Ce bine ar sta dupa 231.050  
nan_florin

Ieri l-am adus din locul in care era langa tura pentru a se stopa devalizarea, urmand ca dupa sarbatori sa incepem sa lucram la el. Eu sper sa putem face ceva din el. Cred ca zicala care spune ca ce strica un prost nu pot repara zece destepti se potriveste ca o manusa si in cazul acesta.
Florin

Buna seara,

ce ma bucur, simteam eu ceva ceva.
Sper ca in timp sa scoateti si locomotiva 230.401 din boschetii de langa trenul PSI, sa aiba si ea aceasi soarta ca si 150.1123.

Va multumesc pentru tot ce faceti acolo.
cristi CFR

Multumim pentru vestile bune  

Un mic off-topic daca suntem la vagoane Hect

Cand am fost saptamana trecuta la Calafat in statia Podari ,daca am retinut bine, se afla un vagon Hecht care la prima vedere pare intreg si in stare buna, din pacate nu am reusit sa ii fac poza.
Stie cineva ceva de vagonul respectiv ?
Poate din 2 vagoane stricate se poate face unul bun.
nan_florin

Ar fi bine de stiut in ce stare este vagonul pentru ca dupa cum se vede si din poze pagubele sunt foarte mari iar unele repere ,,de epoca" au fost distruse sau furate.
nan_florin

In legatura cu 230.401 abia pe la primavara o sa-i vina randul. Pana atunci o sa incercam sa facem o evaluare a lipsurilor si sa incercam impreuna cu un prieten de la Dep. Ploiesti sa aducem ce se mai poate de acolo din ,,magazia '' lui. Sa vedem insa pana atunci cati om mai ramane pe la calea ferata.
claus

Hecht-ul e la Bailesti, nu la Podari. E complet devalizat. Mai sunt boghiurile ce sustin o carcasa goala.
Sper sa nu ma insele memoria dar era unui din Hech-urile rare cu 10 cusete (nu am acum pozele la indemana).

Singurele Hecht-uri accetabile sunt cele din gara Iasi. Vedeti ce se mai poate salva din cadavrul de la Oravita.

Putin off-topic: nu atat Hecht-ul este marea pierdere din Dracule Express (el oricum nu mai era in starea originala si nici pe boghiele traditionale : gat de lebada) ci vagonul Breda, care pastrase interiorul original si fusese reparat relativ recent.
Florin

Starea actuala a Hecht-ului de la Iasi din spatele reviziei:



Pana acum 2 ani erau 3 asemenea vagoane la Iasi. Nu stiu unde au disparut 2 dintre ele.
cristi CFR

Claus, sunt sigur ca era imediat dupa Craiova,avea dunga galbena la acoperis, Dragos poate iti aduci tu mai bine aminte parca ai prins ceva.

Un Hect devalizat cum spui am vazut in schimb in Segarcea iata si poza.



In Bailesti nu am poze, poate au colegii mei.

Cel de la Oratvita este complet distrus in interior  
claus

Cristi, amandoi avem dreptate. Vazand poza ta mi-am adus aminte ca mai exista un Hecht la iesirea din Craiova spre Podari. E cel din poza ta !

Si mai e unul la Segarcea (nu Bailesti cum am scris dimineata pana sa-mi beau cafeaua , in fata garii)
Din pacate amandoua sunt in starea minunata din poza.

uite aici poza cu cel de la Segarcea:

http://i265.photobucket.com/albums/ii216/FlorinTuica/segarcea2.jpg

A facut cineva poze in Hecht-ul de la Oravita ?
De multe ori din asemenea epave se mai pot recupera vechi inscriptii, scrumierele icastrate in MDF-ul de pe pereti, etc... Asta daca nu au disparut deja.
cristi CFR

Pai ala de la Segarcea e cel din poza mea, este facuta la 9.04 dupa ce am plecat din Segarcea.
Dr2005

Cel de la Podari părea īntreg... păcat că l-am văzut tārziu (şi dă-i şi fugi īn spate la bou-vagon, ia cheia pătrată, deschide uşa din spate spre exterior, porneşte camera...):

claus

Sunt evident doua H, unul mai bine tinut si altul ruina. Primul la POdari si al doilea la Segarcea.

Cum cel de la Segarcea este evident o ruina (arata mult mai bine acum 5 ani cand l-am vizitat prima data), ramane poate sa aflam soarta celui de al doilea, cel din poza lui Dragos.

Interesant e ca ca pare sa fie in stare buna, atat cat se vede in poze.

Cineva din zona ne ajuta ?????
TaurusFan

Am o intrebare referitoare la locomotiva CFR 241.001+241.002.
Cunoaste cineva diametrul rotilor locomotivei?
Multumesc anticipat!
Dr2005

Ia uitaţi ce s-a postat la http://www.forum.lokomotiv.ro/mod...;file=viewtopic&p=88046#88046 :



(Fost) G pe boghiuri Diamond, cu roţi cu spiţe şi cutii de osie cu cuzineţi. Nu cred că se mai găseşte vreunul īntr-o stare atāt de bună.
Hurricane

231.050 si  230.299











151.002  









150.105





150.1123








ce alegeti ?



DA 001




77-0938-9


241.001-002 DE










       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR