Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
Dr2005

Expozitie Feroviara 2008

Cu ocazia Zilelor Feroviare, pe 7 şi 8.10.2008 are loc o expoziţie de material rulant. Cateva poze (sunt deja îndopat cu nurofen... mai multe mâine):

A fost prezentată şi noua locomotivă produsă de Softronic... este o locomotivă cu boghiuri pe 3 osii (nu un ,,bobic" cum umbla vorba), puţin (mai mult) asemănătoare ca design cu Taurusul. Boghurile sunt identice cu cele de 060-EA, dar sunt noi (deci... produse în 2008 după aceeaşi documentaţie din anii '60). Are o putere de 6600 kW, partea tehnică fiind destul de asemănătoare cu cea a locomotivei 47-1001. Numărul acestei noi locomotive este 40-2001-2.


060-DA-001:


474-010-2, al 10-lea 47 de la Marfă:


45-0328-0:


82-0586-6:


58-3201-9, cu alt design al botului, AC, scaune mai depărate unele de altele şi pereţi din material plastic cu şuruburi care deja cad (nimeni nu s-a obosit să le înşurubeze):


Vagonul 20-49 001, modernizat de SIRV Braşov. Are 8 locuri în compartiment:


Garnitură TE modernizată:


Vagon de dormit (sau cuşetă?) nou, produs de Astra Arad. Are 3 paturi în compartiment, numai bune pentru unii de dimensiunea mea (1,80 şi 90 kg):
florin.mihai

Bravo Dragos, felicitari pentru promtitudine!!! Sper ca nu te opresti la pozele prezentate!
sulzerul1175

Dragos, felicitari pentru poze si multumim pentru ca le-ai aratat si pentru noi.

Foarte interesanta expozitia din acest an, demult nu am vazut un Sulzer la expo. Dupa cum stiu, 060-DA-001 ar fi cea de la Dej. Cat despre noua locomotiva, ziceai ca designul  seamana cu Taurusului, acesta va fi Ceaurusul CFR-ului
Electrica675

Superr expozitia Dr2005!!! Am ramas  
Felicitari epntru poze...si sunt curios cum e noua electrica 2001, cum e in cabina...
Electrica335

Electrica675 wrote:
Superr expozitia Dr2005!!! Am ramas  
Felicitari epntru poze...si sunt curios cum e noua electrica 2001, cum e in cabina...


Bordul e exact ca la locomotivele ICOL obisnuite, doar carcasa e albastra. Singura diferenta e robinetul de frana automata. Maine revin si eu cu poze.
Electrica675

Multumesc mult pentru raspuns George!!!
Abia astept pozele...
Siinca ceva...aceasta 40-2001-2 e construita sau sta la baza vreun EA vechi.
Electrica335

Locomotiva este constructie noua integral. Motoarele de tractiune si transformatorul sunt constructii de asemeni noi, facute la Electroputere Craiova.
sulzerul1175

Totusi, are aspectul unui EA.
Dr2005

pisti91 wrote:
Totusi, are aspectul unui EA.
... ,,altoit" cu un Taurus )

Electrica335 wrote:
Locomotiva este constructie noua integral. Motoarele de tractiune si transformatorul sunt constructii de asemeni noi, facute la Electroputere Craiova.

...iar boghiurile sunt făcute la Caromet şi cutia şi automatizările la Softronic.



pisti91 wrote:
demult nu am vazut un Sulzer la expo.

De anul trecut, de la Infratrans2007. Anul ăsta nu am mai avut Infratrans . Poate om avea la anul.
cristi CFR

Quote:
este o locomotivă cu boghiuri pe 3 osii (nu un ,,bobic" cum umbla vorba)


Nu e prototipul faimos.
Prototipul o sa-l vedem la anul (si este chiar un Bo-Bo)
Dr2005

Bun, să sperăm că ai dreptate şi că angajaţii de acolo erau duşi rău când mi-au zis că ăsta e prototipul lor... totuşi, e o locomotivă NOUĂ, prima locomotivă electrică nouă produsă în România după 1991.
Electrica335

Asa cum am promis, va pun la dispozitie cateva poze de la expozitia feroviara din Gara de Nord, dupa cum urmeaza :

Cateva poze de pe traseu :



Cateva cladiri de gari :



LDE-ul 001 :





Cateva locomotive expuse si una in servici :



Locomotiva noua construita de Softronic :



Vedere frontala a 47-lui de marfa si a Phoenix-ului :



Ca pareri personale ar fi de spus ca expozitia a fost destul de bine organizata iar cei deserviti cu prezentarea exponatelor au fost foarte amabili in toate cazurile, mai ales in cazul DA-ului 001 si celor de la Remar Pascani.

Ce nu mi-a placut la DA-ul 001 a fost nerespectarea codului de culori ale vopselelor utilizate, in cazul prototipului Softronic fiind arogarea numelui acestei firme asupra unui proiect de 060-EA, utilizat in proportie de 95%.
sulzerul1175

Se vede clar ca a fost folosita ca baza un EA. Mai ales laterala locomotivei si sasiul.

Multumim mult pentru poze, George
shoppy

Pai si daca ar fi sa plateasca drepturi de autor, atunci cui le-ar plati? Si drepturile de autor nu se anuleaza dupa 30 de ani?
(numai noi eram in stare sa construim ceva de acum 30 de ani)
shoppy

Drezina de electrificare, reconstruita








shoppy

Drezina de electrificare, noua








shoppy

Boghiu Gorlitz VI, frana Faiveley, 140km/h (nu l-am vazut pe vreun vagon)


Boghiu nedocumentat, cred ca e cel de pe etajetele modernizate
myster2008

Mie ,sincer, imi place locomotiva celor de la Softronic...pur si simplu vezi ceva nou facut de romanii nostri....
sulzerul1175

Shoppy, eram foarte curios de utilajele de acolo, nimeni nu avea poze cu ele, dar stiam ca tu vei aduce poze Multumim mult!

Iata cateva poze despre 40-ul Softronic: http://www.railfaneurope.net/pix/ro/electric/40/Softronic/pix.html
florin.mihai

Am tot sperat sa vad pe putinele forumuri care-au mai ramas o prezentare mai larga a evenimentului. Peste tot poze cu DA-ul marfii si Phoenix-ul Softransului. Sa nu fi fost niciun vagon demn de remarcat???
Mihai-Aurel

Am eu cateva poze cu vagoane , nu toate prezentate , gorilele de la expozitie n-au fost prea prietenoase ....

WLAB



A10-detaliu


Bar Bistro


Mai erau expuse :
- CFR 22-29
- Un vagon Business 11-31 ( sry daca ma insel)
- CFR 20-49
- o garnitura TE modernizata
- un vagon pentru transport automobile

Imi pare rau ca n-am apucat sa fac mai multe poze , poate la anul

Alte poze de la expozitie
58-3201-9


45-0328-0


40-2001-2


91 53 0 474010-2




Toate cele bune
        Mihai
dragosh01

Electrica675

Am inteles ca vor mai fi aduse 2 locomotive de la Craiova, 40-2002 si 40-2003...si 40-2003 v-a fi pentru Arad unde v-a fi si expozitie pe data de 25!

Dar asta nu stiu sigur!

TOATE CELE BUNE!!
Electrica335

Aceste locomotive sunt pentru un operator particular de la noi, iar comanda este pentru inca trei.
shoppy

Ce gorile ai intalnit tu la expozitie?
florin.lifticariu

expozitie la Arad..???
sulzerul1175

florin.mihai wrote:
Am tot sperat sa vad pe putinele forumuri care-au mai ramas o prezentare mai larga a evenimentului. Peste tot poze cu DA-ul marfii si Phoenix-ul Softransului. Sa nu fi fost niciun vagon demn de remarcat???


Nu pot sa fac altceva decat sa postez linkurile spre site-ul railfaneurope, unde Catalin Ghita a postat o multime de poze cat se poate de detaliate despre vagoanele si locomotivele de pe expozitie:

http://www.railfaneurope.net/pix/new/10_oct09-ro1/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/new/10_oct09-ro2/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/new/10_oct09-ro3/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/new/10_oct09-ro4/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/new/10_oct09-ro5/pix.html

De remarcat vagonul 20-50 modernizat  

florin.lificariu wrote:
expozitie la Arad..???


Nu chiar expozitie ci aniversare iar din cauza acesta vor aduce niste locomotive noi la Arad.
florin.mihai

Dr2005 wrote:
Bun, să sperăm că ai dreptate şi că angajaţii de acolo erau duşi rău când mi-au zis că ăsta e prototipul lor... totuşi, e o locomotivă NOUĂ, prima locomotivă electrică nouă produsă în România după 1991.


Softronic Craiova intenţionează să realizeze prima locomotivă românească cu motor asincron. Firma craioveană a câştigat Premiul de excelenţă în domeniul feroviar pentru iniţiativă în afaceri în cadrul Galei Club Feroviar, ce s-a desfăşurat cu ocazia summitului Zilele Feroviare 2008. Cu acest prilej, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei, Ionel Ghiţă, ne-a declarat că planurile producătorului nu se opresc aici şi că deja se lucrează la un alt proiect ambiţios, şi anume prima locomotivă dotată cu motor asincron din Romania, care se speră că va fi prezentată publicului în 2010 sau 2012 la Târgul Innotrans. In maximum un an, compania va demara o serie de teste în acest sens.

Oficialul craiovean a declarat că locomotiva de 6600 kW, expusă la Gara de Nord cu ocazia summitului, deţine agrementare valabilă pe reţelele din Ungaria şi Bulgaria şi că se doreşte extinderea certificării în spaţiul ex-iugoslav. Ionel Ghiţă ne-a relatat în premieră faptul că există oferte serioase pentru noua locomotivă de la operatori ungari. Un atu pentru succesul noii locomotive îl reprezintă alimentarea de 25 kV, comună mai multor reţele europene, cât şi sistemele de semnalizare şi control cu care este dotat vehiculul de tracţiune, Softronic 6600 kW putând circula fără probleme din Bucureşti până în Viena şi chiar mai departe în Germania. În caz că se va materializa o colaborare cu operatori ungari, Softronic va deveni primul constructor român de locomotive prezent pe piaţa din Ungaria.

În prezent compania craioveană intenţionează să expună locomotiva la un târg de profil din estul Europei. Ionel Ghiţă a adăugat că speră ca proiectul Softronic să se bucure de acelaşi interes crescut şi din partea operatorilor români şi a mai spus că producţia industrială autohtonă, indiferent de domeniul pe care se axează, trebuie sprijinită de autorităţile centrale.
Alex-DP001

Are cineva informatii noi referitoare la aniversarea de la Arad din 25 noiembrie.Daca aveti va rog sa ma informati si pe mine.
dan tm

In jurul orei 11 va fi un fel de expozitie de locomotive.
Mai multe nu stiu deocamdata.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR