Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
Elful

Filmari din Bucuresti

Filmari asupra trenurilor facute in Bucuresti.
Elful

Delfinii 477-613-0 si 477-895-3 cu Orient Express



A1693 pleaca din Nord cu EA1-131

truscamihai

Filmulete cu trenuri

R685

P7015

R346

IC592
Dr2005

Sigur e IC592 ăla? Cu 20-49?
truscamihai

Filmari din Bucuresti

Asa  scria pe placuta la vagon ? ! ? !
alex.alexus.tm

Re: Filmari din Bucuresti

truscamihai wrote:
Asa  scria pe placuta la vagon ? ! ? !


Se vede clar scrisul rosu, deci e un accelerat de la/pentru Timisoara. Probabil te-a derutat display`ul penultimului vagon, poate acolo scria Ic 592.
truscamihai

Filmari din Bucuresti

Da acolo scria  , posibil sa fi fost si  A 1692 Timisoara Nord - Bucuresti Nord
truscamihai

Filmari din Bucuresti

Bucuresti Baneasa
R685

R684
19jimmy84

Gara Obor - 23.01.2011





marius

Plecarea "silentioasa" a lui 40-2004-6 din Bucuresti Nord : http://www.youtube.com/watch?v=ChhQ6I7mF4c
19jimmy84

Filmari matinale...

mishu88

7 februarie 2011 -=- Trenuri trecand prin Bucuresti Basarab

27 februarie 2011 -=- Trenuri trecand prin Bucuresti Basarab h.

Era-ntr-o zi de iarna, numerotata ca fiind printre ultimele de iarna calendaristica, atunci cand am iesit la filmat pe peronul Haltei Bucuresti Basarab. Un bun loc de auzit scrasniri de saboti de frana, de auzit ambalari de motoare diesel care mai de care, de auzit motoarele ventilatiilor sau compresoarele de pe locomotive electrice sau diesel-hidraulice.

La fel de interesant este sa privesti cum vin, din stanga si din dreapta, diverse trenuri sau automotoare. Viteza de circulatie este ridicata aici si nu de putine ori se aude chiar si zgomotul provocat de ansamblul tobelor de angrenare.

Tot de aici se pot observa diverse manevre efectuate cu vagoane de calatori de catre locomotivele diesel-hidraulice. Fie ca sunt in zona de expediere, fie ca sunt in zona de primire, fie Grivita, fie Basarab, trenurile care se compun si se recompun ofera imagini suculente pentru fiece lacom pasionat de FeRoviaRe. Cu siguranta ca o vedere de la cativa metri mai sus fata de sol ar fi si mai de efect, dar deocamdata ne limitam in a savura vibratiile mastodontilor si curentii puternici de aer pe care acestia ii formeaza.

mishu88

5 martie 2011 -=- Trenuri trecand prin Carpati h. [Bucureşti]

Multe trenuri au trecut şi or să mai vină spre Bucureşti, capitala spaţiului carpato-danubiano-pontic. Fiind printre primele zile de primăvară, am decis cu eddyeCFR să filmăm trenuri la halta Carpaţi. Vremea a fost însorită, cu vânt uşor şi aer care se răcea cu limba ceasului înainta către seară.

Ne-am ales un interval de timp în care să treacă trenuri, multe trenuri, iar rezultatul îl găsiţi atât în clipul propus de mine, cât şi în cel de la eddyeCFR. Ne-au surprins locurile plane de pe roţile automotorului Desiro îndatorat cu ruta Aeroport Otopeni, ne-a mai plăcut salutul mecanicilor de pe locomotiva Pheonix 2003 şi am savurat fluierul locomotivei diesel-electrice de la trenul personal pentru Urziceni.

Cu acestea fiind spuse, vă doresc vizionare plăcută!


mishu88

19 martie 2011 = Activitate FeRoviaRa Bucuresti Basarab h.

Cu greu, iarna s-a retras si s-a dus in lumea ei la Polul Nord, iar primavara isi arata efectul asupra naturii. Firele de iarba capata culoarea verdelui crud, nuantand cu success peisajul FeRoviaR bucurestean. Alaturi de Ionut am asteptat trenuri venind si plecand din si spre Bucuresti, fie personale, fie rapide, fie accelerate sau internationale.



Lista cu trenurile flmate se regaseste mai jos:

1. R 687 -- Bucuresti Nord - Constanta
2. IC 593 -- Bucuresti Nord – Timisoara Nord
3. R 684 -- Constanta – Bucuresti Nord
4. P 9011 -- Bucuresti Basarab - Pitesti
5. A 1643 -- Bucuresti Nord – Sighetu Marmatiei
6. R 347 -- Curtici – Bucuresti Nord
7. A 1661 -- Bucuresti Nord - Iasi
8. P 7019 -- Bucuresti Nord - Balotesti
9. P 3007 -- Bucuresti Nord - Cîmpina
10. Actiune spalare vagoane Revizia Basarab
11. R  795 -- Bucuresti Nord -  Craiova
12. Alte manevre pe linia Depou Bucuresti Calatori
micutul_tgv

Frumos calupul video mishule ! Ce frumos accelerează trenurile în dreptul stației Basarab. Totuși m-a mirat un lucru, așa se spală vagoanele în Basarab?
mishu88

micutul_tgv wrote:
Frumos calupul video mishule ! Ce frumos accelerează trenurile în dreptul stației Basarab. Totuși m-a mirat un lucru, așa se spală vagoanele în Basarab?


Mulţumesc frumos pentru comentariu! Anul trecut vagoanele erau spălate "automat" (vezi aici), anul acesta am filmat ce aţi văzut şi voi. Acum nu ştiu... O să pun o întrebare acolo la Revizia Basarab. Sunt fonduri europene de accesat pentru igienizarea materialului rulant...
mishu88

25 martie 2011 = Activitate FeRoviaRă Bucureşti Nord

Într-o superbă zi de vineri, când primăvara şi-a trimis păsărelele să cânte prin copaci şi soarelui i-a deschis robinetul la căldură, trenurile soseau şi plecau din Gara de Nord. Mecanici bucuroşi că au ajuns cu bine după un drum de sute de kilometri sau alţi mecanici care îşi făceau semnul crucii şi plecau prin ţară cu sute de vieţi în spate – asta vedeam dincolo de geamurile locomotivei. Cât despre ele, locomotivele, erau fiecare una mai frumoasă decât cealaltă, mai curată, mai puternică şi mai doritoare de alergat.

Pe lângă filmarea cu locomotiva Phoenix 2004, am fost onorat de vizita automotorului de diagnoză a căii şi a liniei de contact, vopsit în culorile steagului României (la fel ca Phoenix, de altfel). Capabil de o viteză de până la 160 km/h (conform inscripţiilor de pe cutia automotorului), acest utilaj sofisticat ascunde într-ânsul un adevărat laborator feroviar care testează la micrometru tot ce ţine de dinamica căii de rulare a căii ferate sau a liniei de curent electric.

În fine, lista trenurilor filmate poate fi consultată mai jos. Vă doresc vizionare plăcută şi vă mulţumesc, în acelaşi timp, pentru LIKE-uri, comentarii şi sugestii.

1 - R653, Bucuresti Nord - Bicaz
2 - A1795, Bucuresti Nord - Piatra Olt
3 - IC571, Bucuresti Nord - Galati
4 - R687, Bucuresti Nord - Constanta
5 - IC593, Bucuresti Nord - Timisoara Nord
6 - R684, Constanta - Bucuresti Nord
7 - Automotor de diagnoză a căii şi a liniei de contact
8 - A1643, Bucuresti Nord - Sighetu Marmatiei
9 - A1661, Bucuresti Nord – Iasi

mishu88

16&17 aprilie 2011 = Activitate FeRoviaRă de Florii în Carpați h. și București Triaj Depou h.

În frumoasa Duminică de Florii, precum și în sâmbăta de dinaintea acesteia, am petrecut câteva ore fotografiind și filmând trenuri. Fie ele rapide, personale, express sau accelerate, acestea zburau repede ca vântul spre destinație.

Căci, așa cum spunea în "Despre locomotive și Căi Ferate", Editura Casa Școalelor, 1927: "Oamenii nu-și puteau da seama cum se puteau mișca fără cai și atât de iute vagoanele pline cu oameni sau mărfuri. Fiecare își explica minunea aceasta cum îl ajuta capul, iar unii susțineau că trenul e condus de însuși necuratul, căruia i-a venit poftă să se plimbe prin lume. Așa a fost pe la noi. În alte țări a fost mai rău: oamenii se adunau și stricau drumul de fier, scoteau șinele sau așezau pe ele pietre mari pentru a-l împiedica pe necuratul de a trece pe lângă satele lor. Așa a fost demult, când nu erau școli și oamenii cunoșteau puține lucruri."

Așa deci, dragii mei, înainte oamenii priveau cu suspiciune și teamă "zmeul de fier", iar acum este văzut și înțeles ca un simplu și prea-lent mijloc de transport. Dar videoclipul de mai jos vă va demonstra că nu este chiar așa...

G-Mean

Ce am facut si eu pe la Bucuresti  
Silver

Orient Express, la plecarea catre Istanbul via Giurgiu

mishu88

16&20 iulie 2011 = Trenuri, bărci și avioane în Parcul Herăstrău, București

Luna iulie -cuptor, cum i se mai spune în termeni populari- se consideră a fi cea mai călduroasă lună a anului. Acest lucru s-a resimțit și în camera mea de cămin, astfel că mi-am luat bicicleta și câteva reviste și am mers în Parcul Herăstrău. Aici, pe lângă răcoarea de care prea puțini știu că există, am "savurat" și niște trenuri care tranzitau Magistrala 800 în dreptul podului Herăstrău.

Ca bonus al micii mele aventuri în parc, am fost părtaș și la un spectacol nautic numit "Căpitan... de la mal!". Aici câțiva amatori ai unui sport foarte frumos - navomodelismul - au lansat pe apa lacului Herăstrău mai multe modele care executau diferite scheme interesante.

Și așa a trecut o toridă zi de sâmbătă de iulie, când temperaturile din apartamente/case depășesc 30-35 de grade, iar în parcul Herăstrău, la umbra copacilor, nu sunt mai mult de 25.



///

21 iulie 2011 = Locomotiva GFR 425 210-8 arsă în Periș

Într-una din zilele de vară în care făceam naveta de la București la Ploiești pentru Practica Tripod, trenul cu care călătoream a ajuns cu o întârziere de 30 de minute în Gara Periș, acolo unde am găsit pe linia 5 locomotiva GFR ex-SNCF din seria 25200.

După ce locomotiva a fost dezlegată de la tren, pompierii au intervenit cu două autospeciale care au localizat și stins incendiul survenit. Vehiculul motor era în serviciu cu un tren încărcat cu sârmă.

Deocamdată, nu se cunosc cauzele exacte ale incendiului.

shoppy

E in garnitura GFR un Eaos maro pe care scrie mare VTR, asta de la ce mai vine?
mishu88

shoppy wrote:
E in garnitura GFR un Eaos maro pe care scrie mare VTR, asta de la ce mai vine?


VTR vine de la VestTransRails, aka Ferest Logistics. Click here for further details:    http://www.ferest-logistics.ro/linkuri-utile.htm .
mishu88

17 august 2011 = Trenuri de 2... minute la Pod Herăstrău, M800

Podul FeRoviaR Herăstrău, amplasat la kilometrul numărul 8 de pe magistrala 800, componentă a Coridorului IV Pan-European, este un loc accesibil pentru a admira trenuri cu destinația Constanța, Tulcea sau Călărași.

Într-o plimbare de seară cu prietenul meu, Mihai Călin, am găsit oportun în a înregistra câteva cadre cu trenurile ce și-au învârtit roțile prin fața noastră în cursul orei 18. Așadar, Rapidul de Constanța, Mărfarul CFR Marfă cu containere tot către Constanța, precum și un Accelerat de cursă lungă sunt personajele principale din clipul pe care vi-l propun.

Viteza sporită din acest loc este un ingredient prezent din anul 2010, așa că nu-mi rămâne decât să vă doresc vizionare plăcută la trenuri în viteză pe Magistrala București - Constanța!



///...::: CFR :::... \\\

19 august 2011 = O săgeată-albastră-n noaptea... neagră

Trenul Accelerat 1984, Tulcea - București Nord, este cu adevărat... o Săgeată! Noaptea, la ora 21, acest tren provoacă mirare și frică, totodată, în rândul celor care aleg să facă o promenadă pe timp de seară în jurul lacului Herăstrău. Automotorul ca automotorul, dar cu puțin noroc și timp petrecut în preajma liniilor, poți auzi chiar și o electrică ce demarează lent din Stația Băneasa, iar impresia fonică și motrică care se creează îți stârnesc câțiva fiori dulci pe șira spinării...

Silver

O compilatie de 13 filmulete cu trenuri in Gara de Nord in data de 6 noiembrie a.c.

Pentru detalii cititi descrierea

mishu88

La revedere, Gara de Nord București!, 31 august 2011


///...:::CFR:::...\\\

Trenuri de seară pe timp de ceață în București Basarab h., 14 decembrie 2011



Ce faci când ai o mulțime de proiecte, teme și cursuri de învățat pentru facultate, iar din cameră auzi goarne de tren, locomotive care își ambalează motoarele GeneralMotors sau auzi joante cântând a "Hai la gară!"? Pui pauză la teme și fugi cu prietenul pasionat de trenuri către gară! Și ce faci dacă e ceață? N-are nimic, cu atât mai frumos!

Mai frumos pentru că goarnele sunt răgușite, iar sunetele care ies sunt de-a dreptul amuzante! Mai frumos pentru că observi trapezuri echilaterale care emit fascicule puternice de lumină albă, galbenă sau roșie! Mai frumos pentru că sunetul, așa cum știm de la Boyle sau de la Newton, se transmite mai bine într-un mediu umed! Dar aceste epitete nu reprezintă decât niște dușmani crânceni pentru operatorii din lumea feroviară, care urăsc ceața, umiditatea și lipsa de lumină. Însă...

... Prin fața haltei Basarab au trecut zeci de trenuri, mai concret 22 la număr, într-un timp de doar 70 de minute. O pauză binemeritată de la scris, citit și înregistrat informații în memoria umană -- tot pe teme FeRoviaRe -- pe care v-o redau în minutele ce urmează. Așadar, vă doresc vizionare plăcută, în timp ce lista trenurilor poate fi consultată mai jos:

InterRegio Train 1555, București Nord - Ploiești Sud
InterRegio Train 1798, Pitești - București Nord
InterRegio Train 1643, București Nord - Salva
GFR BB 25200 & EA 5100 locomotives
InterRegio Train 14004, Brașov - București Nord - Constanța
Regio Train 5010, Mărășești - București Basarab
Regio Train 7021, București Nord - P.O. Aeroport h.
InterRegio Train 1577, București Nord - Galați
Regio Train 9308, Alexandria - București Basarab
Regio Train 3006, Brașov - București Nord
InterRegio Train 1795, București Nord - Pitești
InterRegio Train 14004, Brașov - București Nord - Constanța
InterRegio Train 1572, Galați - București Nord
InterRegio Train 1522, Păușa h. - București Nord
Regio Train 7036, Urziceni - București Nord
Regio Train 9026, Pitești - București Basarab
InterRegio Train 1557, București Nord - Ploiești Sud
GFR 060-DA locomotives
InterRegio Train 1784, Curtea de Argeș - București Nord
InterRegio Train 1525, București Nord - Râmnicu Vâlcea
InterCity Train 584, Constanța - București Nord
Regio Train 7020, P.O. Aeroport h. - București Nord

mishu88

Trenuri de pasageri în condiții de iarnă în Gara de Nord București [Ianuarie, 2012]



Cu siguranță, una dintre cele mai grele meserii din lume este aceea de feroviar, fie că vorbim de mecanici de locomotivă, revizori tehnici de vagoane, impiegați sau agenți de la linie. Iarna cu zăpada, viscolul și celelalte "cadouri" ale anotimpului rece transformă o meserie grea într-una incredibil de grea.

Deși aveam examen a doua zi, mi-am dat papucii cu cremă să fie cât de cât rezistenți la stratul de zăpadă consistent din traficul pietonal bucureștean și am pornit în Gara de Nord să... îngheț alături de ceilalți feroviari. Ei bine, în doar 3 ore în care totuși m-am mișcat și mă puteam retrăgea când și când sub acoperișurile peroanelor Gării de Nord, am devenit o ființă încremenită la mâini și la picioare, cu frigul în oase și în mușchi, cu bocancii uzi și cu mintea... puțin zis... înghețată. Dar cei care lucrează în slujba căii ferate cu al lor program de 8-10-12-14 ore? E de-ajuns să petreci o singură zi din aceasta cum a fost 25 sau 26 ianuarie 2012 și nu-ți mai trebuie nimic.

Și totuși, trenurile circulă foarte greu, macazurile se încăpățânează să răspundă corect la comenzile electrice, gheața și zăpada formează obstacole serioase în calea giganților de fier și totul se transformă în zeci de minute sau chiar ore pierdute în ger de către călătorii dornici să ajungă la casele lor. Nu spun asta din perspectiva omului care stă în spatele ecranului de calculator, ci o spun din perspectiva călătorului căruia îi întârzie la plecare trenul cu care ar trebui să ajungă acasă după zeci de zile de stat depărtare, din perspectiva călătorului care se bucură de un aer cald în compartiment, din perspectiva călătorului care AJUNGE, ÎN SIGURANȚĂ, la casa lui. Aaa... și din perspectiva pasionatului care se duce la urma trenului și admiră minute la rând suluri de zăpadă făcute praf în urma Trenului InterRegio 1653, București Nord -- Vatra Dornei Băi.

În condițiile în care vremea de afară nu-ți permite să te deplasezi pe propriile picioare nici câteva sute de metri... trenurile, cum-necum, își fac cale prin vremea cumplit de năprasnică și, comandate de oameni pricepuți și cu simț de sacrificiu, fac ce știu ele mai bine: să mențină vie mișcarea în această lume flămândă de mișcare!

shoppy

Genial trenul de lucru cu macaraua...            
mishu88

shoppy wrote:
Genial trenul de lucru cu macaraua...            


Da... bine că există și este pregătit de intervenție. Uite, tot pe aceeași temă:

Înainte...
http://www.youtube.com/watch?v=CYqwfrQ1-_8

... și după!
mishu88

Pluguri de zăpadă hidraulice gata de acțiune în Gara de Nord București, [27 ianuarie 2012]



Se întâmpla ca sfârșitul sesiunii semestrului I de la Politehnică să se potrivească cu startul instaurării bruște a iernii în București, România, Europa ș.a. Astfel, mă aflam în Gara de Nord pentru a călători spre casă cu Trenul InterRegio 1653, București Nord – Vatra Dornei Băi. La calea ferată, zăpada alături de toate stările ei de transformare (gheață, polei), reprezintă un dușman atroce. De exemplu, pentru îndepărtarea zăpezii din calea trenurilor este necesară intervenția plugurilor de zăpadă.

Căile Ferate Române au fost năpăstuite de vreme rea încă de la începuturile ei, astfel că aceste vehicule speciale de iarnă au o istorie aparte. De exemplu, plugul rotativ hidraulic din imagine, având seria 94-0005 și o plăcuță pe care scrie PH-05, este unul dintre cele 5 pluguri cumpărate de CFR de la constructorul german Henschel & Sohn. Sunt dotate cu motor Daimler-Benz MB 820 Bb care dezvoltă o putere de 950 CP, viteza maximă de circulație fiind de 60 km/h. Alte 11 pluguri au fost construite după licență germană de către Uzinele 23 August din București și alocate depourilor principale din România. Aceste informații, precum și multe altele, se pot găsi în Volumul 3 al ”Istoricului Tracțiunii Feroviare din România” pregătit de ing. Șerban Lăcrițeanu și ing. Ilie Popescu.

Momentul din acea seară a adus în fața călătorilor un prilej de a fotografia cu telefoanele mobile sau cu aparatele foto bestiile cu gurile înecate de zăpadă. Astfel, în film apare atât PH-01, cât și PH-05, probabil sosise timpul de ”rocadă” dintre un plug venit din acțiune și un plug abia pornit și gata de treabă.

Așadar, vă doresc vizionare plăcută!

mishu88

Tren privat TFC pe ruta Oltenița – Titan Sud (București), Martie, 2012



Începând cu 22 martie 2012, operatorul feroviar privat de călători, Transferoviar Călători, a preluat ruta Titan Sud – Oltenița în regim de linie neinteroperabilă. Serviciul efectuat pe această cale ferată este asigurat de automotoare diesel modernizate la Remarul 16 Februarie, provenite din Germania (DB 624).

Numărul de perechi de trenuri pe care TFG le operează pe distanța de 60 de kilometri este de 10 trenuri pe zi. Tot ei promit să ridice viteza de circulație de la 15 km/h (Titan Sud – București Sud Călători) și 30 km/h (București Sud Călători – Oltenița) la 30 km/h, respectiv 50 km/h.

mishu88

Trenuri leneșe pe M900 lângă Mănăstirea Chiajna, Martie 2012



Este incredibil ca pentru o societate de cale ferată a secolului XXI și a anului 2012 în care fiecare țară dezvoltată din Europa și din lume să-și construiască și să întrețină rețele de cale ferată de mare viteză, într-o țară ca România să se piardă 20-30 de minute/tren pentru parcurgerea a aproximativ 5 kilometri dintre stațiile Chiajna și Bucureștii Noi cu o viteză de 10-15 km/h.

10-15 km/h impuse de o restricție pe linie magistrală 900, pe linie magistrală pe care circulă foarte multe zeci de trenuri zilnic, pe linie magistrală pe care se transportă eficiența economică a călătorului și a operatorului economic de marfă. Este deopotrivă dezolant și o crimă – pe termen lung – asupra sistemului feroviar românesc. Se cheltuie zeci de milioane de Euro pentru modernizarea și ridicarea vitezelor de circulație a materialului rulant până la 200 km/h, pe când infrastructura pe care se circulă oferă puncte de gâtuire de kilometri întregi pe care se circulă cu viteza unei biciclete.

ESTE DEZOLANT!!! RUȘINE CFR!!!

stakee

Este linia slabita? Sau iar s-au furat echipamente de infra?
mishu88

stakee wrote:
Este linia slabita? Sau iar s-au furat echipamente de infra?


Da, se pare că lipseau echipamentele de semnalizare, însă culmea că semnalul luminos de intrare în Bucureștii Noi funcționa ba cu alb-clipitor peste roșu, ba cu verde... Mă voi duce din nou zilele acestea în zonă să văd cum se circulă.
mishu88

Locomotiva BR204 (DR V100) de la DB Schenker în Gara București Sud, 2 mai 2012



La început de mai, întâmplarea a făcut ca locomotiva 86-0081-9 (fosta LDH45-389) de la Suceava să efectueze în aprilie o reparație cu ridicare (RR) în cadrul companiei REC București. Așadar roșcata locomotivă diesel-hidraulică urma să parcurgă o distanță de aproximativ 470 de kilometri, stația de plecare fiind București Sud.

Aici am întâlnit o activitate FeRoviaRă interesantă, operatorii trenurilor fiind CFR Marfă cu vagoane Rils, DB Schenker cu vagoane Habis, GFR cu Fabls-uri de la fabrica de sticlă Stirom. De la amiază și până la miezul nopții, liniile stației București Sud sunt parcurse de locomotive diesel-hidraulice sau diesel-electrice, realizând manevre, probe de frână, revizii, plecări la drum.

În cazul DB Schenker, pentru că despre acest operator vorbim acum, sosise după-amiaza în jurul orei 17 în Gara București Sud cu o navetă de Habis-uri cu europaleți, urmând ca la 19 să plece în direcția Băneasa. Locomotiva de tracțiune a fost 845-003-8, iar dacă vorbim ”pe nemțește”, este o locomotivă din Germania, diesel-hidraulică, clasată ca BR204 / DR115. Locomotivele (6 la număr conform colegului meu pasionat de trenuri, AlexCta) au sosit în România în cursul anului 2011 și au făcut reparații capitale la EuroEst Constanța.

Zgomotoase, înalte, cu geamuri mici și capote laterale largi și cu o cabină de conducere îngustă, acestea sunt dotate cu motoare puternice supraalimentate cu 12 cilindri în V de 1500 CP (MWJ 12 KVD 18-21 AL5), oferind o viteză maximă de circulație de 80 km/h. Masa este de 64 de tone, iar lungimea ei are 14 metri. În fine, mai multe informații cu privire la performanțele locomotivelor, puteți găsi în link-urile de mai jos: http://www.bahnfrau.de/bahnfrau/html/br_v100_dr.html și http://www.v100-online.de/index.php?nav=1000001 .

Ne bucurăm că în peisajul feroviar românesc apar locomotive cu față nouă, unele mai cosmetizate, altele mai îngrijite și mai cârpite și, în fond, puse la treabă, iar traficul feroviar de marfă fiind, încet-încet, mai atractiv pentru operatorii economici.

truscamihai

Filmari din Bucuresti

Cateva filmulete sa ne mai racorim un pic .
http://www.youtube.com/watch?v=c_sdZOXqloI
http://www.youtube.com/watch?v=tX9moJsDroE
http://www.youtube.com/watch?v=uNuO910TF8M
truscamihai

Filmari din Bucuresti

R 13032 Pod Herastrau 15-07-2012
paall

vezi ca e R 13032 nu IR 1821.
truscamihai

Filmari din Bucuresti

Am inteles, daca poate sa imi corecteze si mie cineva, multumesc mult.
mishu88

Trenuri vin și pleacă în/din București Nord, iulie, 2012



... iar acestea sunt:
0:08 R7021, București Nord - P.O. Aeroport H.
0:11 R14004, Brașov - București Nord - Constanța
0:35 R15209, București Nord - Buzău
0:45 R7018, P.O. Aeroport H. - București Nord
0:56 LDH125 maneuvre
1:06 GFR 060-DA maneuvre
1:26 CFR Călători 060-EA maneuvre
1:40 IR 1798, Pitești - București Nord
1:55 IR 1577, București Nord - Galați
2:10 LDH125 maneuvre
2:28 IR 1643, București Nord - Salva
3:15 CFR Călători Depot
3:23 Steam Locomotives in front of the CFR Călători Depot
3:35 IR 1557, București Nord - Ploiești Sud

Dr2005

R 14004 e doar Braşov - Bucureşti.
mishu88

Dr2005 wrote:
R 14004 e doar Braşov - Bucureşti.


S-a... notat!
mishu88

Trenuri lungi, vechi si albastre la Carpati Halta [Ianuarie, 2009]



Era început de an, un mers de tren proaspăt (2008-2009), cu multe trenuri și având compuneri generoase. Fie că vorbim de Internaționalul de Viena sau Personalul de Fieni sau Brașov, vagoanele erau în număr de peste 8-9. Deși albastre toate, călători erau încă foarte mulți, iar trenul oferea o soluție de transport viabilă și ieftină.

Alături de Ionuț, ne-am ales ca loc de filmări Carpați P.O., unde am filmat și fotografiat trenuri în viteză. Fie cu locomotive diesel de 2100 CP sau locomotive electrice de 5100 kW, trenurile circulau cu viteză și cu ajutorul mecanicilor vrednici, își dădeau silința să ajungă la destinație fără întârziere și fără incidente.

Așadar, vă invit să revedeți trenurile anului 2009, care duceau spre Pitești, Câmpina, Brașov, Viena, Craiova, Slobozia Veche, Buzău, Suceava sau Târgoviște sau care veneau de la Buzău, Slobozia Veche, Brașov, Fieni și Craiova.

Vă mulțumesc pentru vizionare!

mishu88

30 de trenuri de marfă și de călători între București și Chitila - ARHIVA, Mai, 2009



Semestrul II de la facultate m-a găsit ocupat zilnic, de la 8 la 18, fie orele de curs sau laborator, fie cu jumătatea de normă de la AutoGhid.ro, așadar timpul pe care obișnuiam să îl dedic trenurilor… tindea la 0. Dar câțiva colegi de-ai mei, Ionuț, Mihai și Dragoș, m-au convins să las toate deoparte și am făcut o plimbare la pas pe ruta București Basarab – Chitila. În doar 7 kilometri, am fotografiat și filmat peste 30 de trenuri.

mishu88

Trenul cu teatru - ARHIVA, [Mai, 2009]



În mai 2009 a avut loc un eveniment FeRoviaR-cultural interesant în Gara București Băneasa, un eveniment unde TEATRUL a fost motivul călătoriei, al opririi și al pornirii, din nou, din loc. Un fel de Orient Express al Teatrului (și chiar așa se numesc și formațiile participante din România la acest eveniment), care a pornit din Ankara pe 25 mai și avea să ajungă la Stuttgart, trecând prin România, oprind în București (stația regală, București Băneasa) Timișoara și Craiova. Trenul a fost transformat într-o scenă pe roți, compus din 7 vagoane de transport călători și un vagon scenă.

În imaginile de mai jos vi-l prezint rulând cu viteză între București Nord și București Băneasa, trenul fiind tractat de o locomotivă diesel-electrică EGM 2100 CP modernizată de Electroputere Craiova. Vizionare plăcută!

mishu88

Trenuri lungi intre Bucuresti si Brasov - ARHIVA,[Iulie, 2009]




Somnoroși, împreună cu doi colegi de facultate, ne-am trezit dis-de-dimineață să prindem Trenul Personal București Nord - Brașov, care pleca din Nord la câteva minute după ora 6. În drumul nostru spre Brașov ne-am întâlnit cu peste 15 trenuri, unele personale, altele accelerate, unele internaționale, altele mărfare. De exemplu, am oprit în Buftea pentru a lăsa Bulgaria Express să treacă în viteză spre granița cu Ucraina, ne-am intersectat cu Acceleratele de Vatra Dornei, Sighetu Marmației sau Sibiu.

La Ploiești ne-am întâlnit cu un nou vehicul capabil să circule pe calea ferată (nu știu dacă era autorizat de AFER), iar aproape de Câmpina am identificat locomotiva Phoenix la împingătoarea unui tren de marfă. Convoaiele circulau repede, vagoanele erau multe, roata CFR-ului se învârtea... ca la carte!

Am încheiat filmul călătoriei cu trenul de la București la Brașov cu o panoramă a Văii Timișului din Munții Carpați, văzută de pe Vârful Postăvaru (1799-1804 metri). Tot atunci trecea și un mărfar prin gara Predeal, însă rezoluția clipului video nu reușește să-l reprezinte decât cu câțiva pixeli pătrați...

mishu88

Trenuri și locomotive pe CFR - ARHIVA, [Iulie, August, Septembrie 2009]



Deși sunt greu de urmărit datorită timpului lung de redare, compilațiile (fie ele muzicale, feroviare etc.) închid în ele un lanț întreg de cadre care reușesc să reprezinte aproape perfect starea de fapt din acele timpuri. Din păcate, în perioada vară-toamnă a anului 2009 nu am avut răgaz să-mi dedic o zi anume pentru un trainspotting ”ca la carte”, iar sub motivația asta am închegat în 16 minute filmări cu trenuri de la București și de la Fălticeni/Dolhasca.

Amintesc aici două puncte mai importante: plecarea Trenului Orient Express de la București la Istanbul și prezentarea locomotivelor de la Zilele FeRoviaRe 2009. În plus față de aceste momente propun spre urmărire Săgeata Albastră urcând și coborând spre Fălticeni dinspre Dolhasca, un tren de marfă cu vagoane refrigerente la Dolhasca, dar și alte trenuri personale, accelerate, rapide și Intercity plecând sau sosind în cea mai mare gară din România: București Nord.

Sperând că v-am făcut curioși, nu-mi rămâne decât să vă doresc Vizionare plăcută! Atenție la Phoenix!

mishu88

Excursie feroviara toamna intre Bucuresti si Buzau - ARHIVA, [Noiembrie, 2009]



Uneori, orele de plecare ale trenurilor nu sunt deloc potrivite. Dar și mai nepotrivită a fost ora de plecare a Trenului Personal 5009, București Nord -- Mărășești. Este unul dintre cele mai lungi trasee ale vreunui tren Personal (219 kilometri) din România secolului XXI.

În cazul dimineții de 10 noiembrie 2009, primul Tren Personal care pleca din Gara de Nord era compus din 6 vagoane și avea ca locomotivă de tracțiune pe electrica Bo`Bo` Clasa 44 construită la Rade Koncar în Zagreb, Croația (fosta Iugoslavie). Capabilă de viteze de până la 160 km/h, locomotiva se "mulțumea" să atingă 80-90 km/h în sarcina ei de a face serviciu pe trenuri personale.

Vizionare plăcută! Iar dacă doriți o galerie foto cu pozele de pe traseu, vă invit pe blog.

mishu88

Trenuri Regiotrans in Gara de Nord Bucuresti - ARHIVA, [Noiembrie, 2009]



Compania privată de transport călători, Regiotrans, a ajuns cu trenurile sale și la București! De exemplu, seara, în jurul orelor 21, atât automotoare, cât și rame push-pull aduc sau pleacă cu călători din Gara de Nord. E cazul Trenului Accelerat 14001, Constanța - Brașov, care sosea în ceas de seară în forma unei locomotive legată la o ramă electrică cu 3 vagoane. Dacă ar fi să analizăm traseul acestui tren, am spune că acesta parcurgea în 7 ore și 18 minute cei 391 de km dintre Constanța și Brașov (o viteză medie de 53 de km/h).

Așa era în 2009, pentru că acum, în 2014, în plin sezon estival, aceiași 391 de km sunt parcurși în doar 6 ore și 5 minute (o viteză medie de 64 km/h. Una peste alta, diversificarea ofertelor de transport pe calea ferată este vine în întâmpinarea călătorului care, dacă se informează corect înainte de efectuarea unei călătorii, poate economisi timp și bani călătorind în condiții de confort și siguranță pe calea ferată!

mishu88

Trenuri de noapte în Gara București Nord - ARHIVA, [Noiembrie, 2009]



E liniște. Și când spun că e liniște în București, e lucru rar. Barierele de ciment din jurul Gării de Nord nu lasă loc decât sunetelor ambulanțelor și claxoanelor date de șoferii grăbiți. Și totuși, liniștea este curmată de muzica locomotivelor, care fie oftează, fie se enervează, fie o zbughesc la fugă. Muzica aceasta s-ar traduce prin deconectarea ventilației motoarelor electrice de tracțiune, deconectarea disjunctorului pentru a permite manevranților să conecteze/deconecteze fișa electrică de înaltă tensiune sau demararea trenurilor din gară spre destinație.

Imaginile mișcătoare și căldura dată de luminile cu nuanță caldă sau rece de pe peroanele Gării de Nord îmbiau la fotografii și înregistrări video, mai ales că temperatura de afară încă permitea să-ți ții degetele pe aparatul foto mai mult timp astfel încât să poți opera setările dorite.

Vizionare plăcută!


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR