Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
mishu88

Filmari din Judetul Buzau

Locomotiva LDH Caterpillar intoarce la Nehoiasu - ARHIVA, [Noiembrie, 2009]



Unul dintre obiectivele pentru care am bătut drumul de 182 de km până la Nehoiașu a fost filmarea operației de rebrusment a locomotivei la Nehoiașu. Turația motorului diesel Caterpillar se auzea cu ecou de după râul Buzău care curgea șoptit la vale.

În trecut, calea ferată era folosită în special pentru transportarea resurselor forestiere, balastiere și ca plan secundar, era folosită ca mijloc de comunicație pentru călători. În prezent, în procesul ei de restructurare și adaptare, managementul căii ferate ar trebui să fie orientat către transportul de turiști, de navetiști, de studenți și de pensionari. Din păcate, "dubele" și transportul rutier a luat "fața" căii ferate, oferind servicii rapide, ieftine și uneori, confortabile.

Dar calea ferată oferă un atu foarte puternic: posibilitatea ca turiștii și studenții să poată transporta un volum mai mare de bagaje, să poată fi însoțiți de echipament sportiv (biciclete, schiuri). Sunt multe trasee turistice care așteaptă să ofere turiștilor clipe relaxante, băi de oxigen și de verdeață, precum și o priveliște superbă de pe Vârful Penteleu. De asemenea, de la Nehoiașu până la Siriu mai sunt doar 10 kilometri care cu puțină voință pot fi parcurși cu o bicicletă. Aici se găsesc izvoare termale, Cheile Siriului, cascada Pruncea, lacul de acumulare Siriu, precum și câteva trasee interesante care așteaptă să fie vizitate de turiști.

Sper că v-a plăcut!

mishu88

Excursie de toamna pe linia Nehoiasu - Buzau - ARHIVA, [Noiembrie, 2009]



În ce alt anotimp dacă nu toamna te poți bucura cel mai mult de frumusețile pe care le oferă pădurile din stânga și din dreapta râului? Copacii aveau coroanele fie verzi, fie arămii, creau o impresie artistică deosebită. Dar cândva, acești copaci au reprezentat scopul principal pentru care s-a construit drumul de fier de-a lungul văii râului Buzău.

În lungime de 73 de kilometri, linia Nehoiașu - Buzău pleacă de la altitudinea de 400 de metri și ajunge la nici 100 de metri în Buzău. A fost construită cu banii și la cererea Băncii Marmorosch-Blanck între 1905 și 1909, fiind deci una dintre cele mai vechi linii secundare din țară.


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR