Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
mishu88

Filme artistice cu trenuri

Iată ce film am văzut în după-amiaza asta:

http://www.youtube.com/watch?v=_5MUTPx_SIY

Un thriller drăguţ, însă peisajele filmate cu TransSiberianul sunt...      

PS: Voi reveni cu câteva cadre din film în care o locomotivă rusească TEP trage multe-multe vagoane, de la Beijing la Moscova.

LATER EDIT:

DaNgerB0y

Am vazut filmu in parti .... mi-a placut de tip cand a spus ca toate locomotivele Diesel sunt lafel la condus
mishu88

DaNgerB0y wrote:
Am vazut filmu in parti .... mi-a placut de tip cand a spus ca toate locomotivele Diesel sunt lafel la condus


Mă bucur că ai urmărit filmul! Subiectele FeRoviaRele apar cam în 15% din lungimea lui. Aviz pasionaţilor!

+++'''+++___+++'''+++

Vă propun documentarul: Michael Palen's New Europe.

Începând de la minutul 3 şi timp de două minute şi jumătate, puteţi urmări câteva peisaje extraordinare cu o mocăniţă cu aburi de prin zona Maramureşului.

PS: Urmăriţi toate părţile, nu veţi regreta!

http://www.youtube.com/watch?v=SSCUEXXO7Vk

LaterEdit:

Tot uitându-mă, la minutul 3 apare o... electrică!

http://www.youtube.com/watch?v=hsKaU8UyjN0

Locomotiva cu aburi 764-421


...Şi mocăniţa diesel roşie atât de frumoasă..., pe care din păcate nu i-am putut citi seria de înmatriculare...


Sursa fotografiilor: documentarul de mai sus... Michael Palen's New Europe.
mishu88

Astăzi am văzut Fructe de pădure, film apărut în 1983. Vă prezint în continuare câteva secvenţe FeRoviaRe dintr-o dramă sub regia lui Alexandru Tatoş, cu Ion Besoiu şi Manuela Boboc. Producţia cinematografică redă nişte imagini cu o mocăniţă, peisaje de la o cale îngustă, precum şi o locomotivă diesel-hidraulică trăgând o garnitură TE ale cărei vagoane erau vopsite într-un albastru intens.

Videoclipul va fi şters week-end-ul viitor... Ştiţi voi de ce.

http://www.youtube.com/watch?v=ndw-L4Xtchw
i29

E de-a dreptul superb cum urca vagonetul printre brazi pana in varful muntelui.E cumva planul inclinat de la Comandau?
sulzerul1175

Cel mai mult imi place "locomotiva" de manevra de un cal putere !

Asa prin mijlocul filmului am observat ca filmul e facut pe la Viseu.
Oberleitung

Pantograf...

Bună tuturor. Am adus şi eu un mic filmuleţ artistic, făcut în gara din Szombathely (Ungaria), acum vreo 2-3 luni:

http://www.youtube.com/watch?v=YSY50ZIb5tk


Notă: filmuleţul a fost upload-at pe portalul YouTube direct în format RAW AVI, adică în ceea mai înaltă calitate posibilă!    Vizionare plăcută!  

zOLi  
MariusM

Trenuri în filme din "iepoca de aur":

Astă-seară dansăm în familie(1972), regia: Geo Saizescu

http://www.youtube.com/watch?v=zeMYHZBrJGw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GEvryfuvXxw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ROPGiogs8gw

La capătul liniei(1982), regia: Dinu Tănase

http://www.youtube.com/watch?v=dEKEFw4lvf8&feature=channel

Cuibul de viespi(1989), regia: Horea Popescu
(min 3:30-5:00)
http://www.youtube.com/watch?v=yDav2bvkA6k

Un bulgăre de humă(1989), regia: Nicolae Mărgineanu
(min 5:00-6:30)
http://www.youtube.com/watch?v=LLVJ5C7oomk&feature=related
MariusM

http://mariusm1988.wordpress.com/

Mai nou, mi-am deschis un blog unde veți putea viziona multe filme românești cu și despre trenuri.
mishu88

Orient Express [2004] - secvente FeRoviaRe

Pentru doritori, filmul poate fi procurat contra sumei de 30 de lei de pe http://www.provideo.ro/Catalogs/DVD/Film/Orient-Express/3301p.aspx . Nu am drept de autor asupra prezentelor secvente, ele avand ca unic scop promovarea filmului intre pasionatii de FeRoviaRe.

Costumele au fost special create pentru acest film de catre Doina Levintza.
Regia: Sergiu Nicolaescu
Scenariul: Sergiu Nicolaescu, Ion Carmazan si Corneliu Dragomirescu
Actori: Sergiu Nicolaescu, Maia Morgenstern, Dan Bittman, Gheorghe Dinica (RIP), Ioana Moldovan, Daniela Nane, Alina Chivulescu, Dan Puric, Florin Mihailescu
Imaginea: Florin Mihăilescu

Partea I


Partea a II-a
mishu88

Murder on the Orient Express [1974] - secvente FeRoviaRe

Vă prezint câteva secvenţe din filmul "Crimă în Orient Express", apărut în 1974. Producţia este bazată pe cartea scrisă de Agatha Christie, "Murder on the Orient Express". Mai multe detalii puteţi obţine aici: http://www.imdb.com/title/tt0071877/ . Nu am niciun drept pentru difuzarea acestui clip, scopul acestuia fiind strict pentru informarea pasionaţilor FeRoviaRi şi nu numai. În film apare locomotiva 230-G-353.

stakee

Nustiu daca aici e cel mai bine pus.

Ma uitam pe internet sa caut ceva informatii legate de ldh-uri si am dat de prezentarea uzinelor Faur



tomi_ms

Aoleu ce engleza. Nu numai ca pronunta prost, dar a doua parte e plina de greseli... Daca cu asta incearca sa-i convinga pe americani...
stakee

Cel putin inca exportam
mishu88

tomi_ms wrote:
Aoleu ce engleza. Nu numai ca pronunta prost, dar a doua parte e plina de greseli... Daca cu asta incearca sa-i convinga pe americani...


Măi Tomi, la fel am zis şi eu când am fost întâmpinat la vocea tânărului explicând într-o limbă globală un produs românesc. Însă trebuie apreciat că o firmă din domeniul FeRoviaR oferă bani pentru publicitate. Cum e, cum nu e, merită apreciat gestul celor de la FAUR! Părerea mea...
tomi_ms

Sigur, e foarte bine ca exportam si ca facem reclama la produsele romanesti, dar cred ca daca ar fi inregistrat comentariile cu cineva care stie mai bine engleza decat domnul la care au apelat, ar fi fost un semn de seriozitate, de profesionalism, si reclama ar fi fost mult mai convingatoare si eficienta.
Daca tot cheltuiesti atatia bani pe filmare, montaj, motorina pentru invartit utilajul pe loc, traducere, etc, nu cred ca nu iti poti permite sa chemi pe cineva sa faca o treba ca lumea. Poate ca n-ar fi costat cu nimic mai mult sau maxim cu 20-30 de lei mai mult.

Scuze pentru off-topic. Sa incercam sa revenim cat mai repede la subiect.
mishu88

Doctor Zhivago [2002] - secvenţe FeRoviaRe

Videoclip dedicat tuturor pasionaților de FeRoviaRe! / Videoclip dedicated to all those who love Trains!

Iată câteva secvențe dintr-o ecranizare mai nouă a celebrului roman al lui Boris Pasternak, Doctor Zhivago. Conform imdb http://www.imdb.com/title/tt0324937/ , filmul a fost filmat în Cehia și Slovacia, însă nu am detalii exacte cu privire la locațiile căilor ferate care apar în videoclip.

Vizionare plăcută!

Toate drepturile aparțin  E-Vision. Scopul acestui clip este pur informativ și dedicat tuturor acelora care iubesc trenurile.

mishu88

California dreamin` (nesfârșit) [2007] - Secvențe FeRoviaRe

Vă invit în continuare să urmăriți câteva cadre FeRoviaRe care fac parte din filmul "California dreamin` (nesfârșit)". Gara unde s-a filmat se numește Frunzăneşti și se află la Frunzăneşti, 34 de kilometri de Gara Bucureşti Obor, în timp ce Sulzerul filmat este: 60-1078-1, iar LDH-ul din capul trenului de marfă: 81-0024-0. Toate drepturile aparţin Media Pro Distribution, scopul acestui clip nu este acela decât unul de informare a colegilor mei pasionaţi de FeRoviaRe.

mishu88

Titanic Vals [1964] - Secvenţe FeRoviaRe

Un coleg de-al meu de pe un forum cu pasionaţi FeRoviaRi, tozlovanuvlad, a amintit într-o discuţie de locomotivele cu aburi prezentate în Titanic Vals. Găsesc filmul şi de îndată ce începe, sunt atent la toate detaliile. În primul rând, îl remarc pe Grigore Vasiliu-Birlic, care joacă rolul lui Spirache Necşulescu. Acest mare actor de comedie s-a născut chiar în oraşul meu natal. Totodată, m-am bucurat că în film a păstrat accentul său moldovenesc.

Mi-a plăcut „Titanic Vals” deoarece a arătat suflul vieţii de atunci… a prezentat peisaje şi comportamente de la primărie, momentul papagalului care ghiceşte viitorul este iarăşi amuzant, se observă tumultul bazarului, activitatea din gara Muscel. În timp ce familia Necşulescu îşi duce traiul, am remarcat multe expresii interesante: "Dumnezeu îţi zice să faci copii, dar nu-ţi spune câţi" , "Vorbeşte! Nu sta ca la paradă când îţi bate soarele-n ochi".

Spirache este înconjurat de lichele, de escroci, de şmecheri, singura care îl înţelege fiind Gena, fiica sa, interpretată de Mitzura Arghezi. După moartea unei rude apropiate, familia Necşulescu se îmbogăţeşte subit. Drept răsplată, pentru că acel văr a murit înecat, i s-a oferit următoarea replică: “Să-i fie apa uşoară!”

Tot atunci se punea mare preţ pe pălăriile bărbaţilor, astfel că o bună parte amuzantă din film are ca subiect… noua pălărie a lui Spirache. Un alt moment amuzant este scena cu gâştele urmărite (şi omorâte) de Decebal, unul dintre fiii familiei Necşulescu. Tot acolo auzim: “Dă-i 100 de lei pentru gâscă... Da' ce-i păun să-i dai 100? Dă-i 95!

În ceea ce priveşte peisajele FeRoviaRe prezentate în acest film se remarcă mai multe locomotive cu aburi, dintre care una este, dacă nu mă înşel, seria 40.000. Aparent, ruta FeRoviaRă la care se face referire este Câmpulung Muscel – Bucureşti, însă locaţia filmării poate fi diferită. De asemenea, mai sunt prezentate aspecte din vagoanele prezente în trenurile de atunci.

Un film vechi, “antic” ar spune unii, însă care merită văzut datorită surprinderii în decursul celor 90 de minute viaţa românului de atunci. A vedea cum se purtau înainte unii şi a mai vedea cât de izbitor s-a păstrat caracterul românesc până în zilele de astăzi este un cadou pentru generaţia tânără venit din partea producătorilor de film din trecut.

mishu88

Poppoya (The Railroad Man) - FeRoviaRul din Horomai [1999]

Fiecare dintre noi a căutat cel puţin o dată pe internet “railroad movies” sau “filme cu calea ferată”. Ei bine, aşa am dat de filmul japonez „Poppoya”, bazat după romanul cu acelaşi nume, Poppoya (The stationmaster), scris de Jiro Asada.

Încă de la începutul filmului, o locomotivă cu abur seria D51 (cea mai răspândită serie de locomotive cu abur din Japonia) îşi face apariţia călcând fără milă şina ferată asiatică. Un nor negru de fum şi abur laolaltă face trecerea spre filmul al cărui personaj principal este Otomatsu Sato, impiegatul de mişcare al unei gări din Horomai.

Din cauza oraşului care nu mai este atractiv din punct de vedere economic, precum şi datorită închiderii minei de cărbuni, linia din Horomai urmează să fie închisă. Automotorul care circulă pe o cale ferată caracterizată de un peisaj formidabil este singurul tren care îi aminteşte de vremurile din trecut. Astfel, filmul ne arată că el a avut o soţie şi o fiică, care au murit răpuse de bolile necruţătoare. Însă FeRoviaRul a privit aceste evenimente doar ca pe nişte chestiuni particulare, slujba lui fiind prioritatea numărul 1.

Un prieten de-al lui cu care făcea serviciu cu mult timp în urmă pe locomotivele cu abur este singurul lui susţinător moral. Pe numele lui, Senji Sugiura, doreşte să-l convingă să se angajeze în alt domeniu, având în vedere că linia va fi desfiinţată, iar postul de impiegat de mişcare – anulat. FeRoviaRul nostru, Otomatsu Sato, năpăstuit de soarta crudă, rămâne totuşi pe postul moştenit de la tatăl său, până în clipele cele din urmă…

Vă recomand să urmăriţi un film FeRoviaR pentru bucăţica FeRoviaRă din sufletul dumneavoastră, un film care inspiră o sensibilitate cunoscută nu numai iubitorilor căii ferate, ci şi de toţi oamenii care au fost impresionaţi de puterea unei locomotive, de sonoritatea unui tren, de întâlnirile şi despărţirile emoţionante din gări, de natură sau de o poveste de viaţă impresionantă.



PS: Pentru că astăzi este 1 Mai 2010, din partea mea vă ofer un cadou, şi anume vă invit să urmăriţi acest film subtitrat.





mishu88

Lunga călătorie cu trenul [1997]

Studioul de film al TVR ne propune un film românesc realizat în Bucureşti prin 97’, în care un tânăr, pe numele lui, Valentin Ţâţu, ar face orice să plece din România şi să-şi găsească un trai mai bun în Germania.

Drama propusă de regizorul Sinisa Drăgin se încadrează în starea contemporană de atunci, când metrourile erau ticsite de cântăreţi (ne)talentaţi, când mărcile germane încă erau în vigoare şi când… vinderea unui rinichi te putea scăpa de viaţa mizeră de paznic din România.

Pasionat de papagali şi alt gen de păsărele, Valentin vrea să se îndrăgostească şi ia la rând anunţurile de matrimoniale din ziare. Îi vine o idee: vrea să publice un anunţ în ziar unde să-şi pună în vânzare rinichiul. În slujba lui de paznic al unui magazin din Bucureşti, plănuieşte alături de camaradul său tot felul de afaceri care se soldează cu eşecuri. Dar, în cele din urmă, este sunat şi chemat pentru realizarea transplantului.

De aici şi până la… lunga călătorie cu trenul, pelicula originală românească ne prezintă cadre din Bucureşti, de la metrou, din Gara de Nord, din casele oamenilor simpli şi fireşti. Aşa cum un portretist îţi conturează principalele trăsături, aşa şi filmul descrie o părticică din viaţa românului. Melodia celor de la Phoenix – Mugur de fluier este coloana sonoră care ne încântă urechile din perspectiva vocilor cântăreţilor de la metrou, din perspectiva originală a celor de la Phoenix şi din vocea neobişnuită cu muzica a lui Valentin.

În rolurile distribuite îi vom vedea pe Cosmin Creţu, Vlad Rădescu, Tania Popa, Daniela Sauleac, Ionuţ Pohariu şi mulţi alţii.

Mi-a plăcut finalul, când mai multe minute sunt dedicate unei călătorii cu trenul. De asemenea, cadrele din Gara de Nord m-au ajutat să-mi reamintesc momentele când eram doar un ţânci de 9 ani şi păşeam, curios, în Bucureşti şi auzeam fluiere sau goarne de locomotive. Recomand filmul pentru vizionare în special acelora care sunt pasionaţi de antropologie sau de istoria contemporană.

mishu88

Mireasa din tren [1980]

Probabil că nu o dată aţi făcut exerciţiul acela când, după un cuvânt dat, care de obicei reprezintă o pasiune, aţi găsit o sumedenie de rezultate interesante. Iată… astfel mi-a sărit în ochi filmul „Mireasa din tren”. În regia lui Iulian Bratu şi scenariul scris de Dumitru Radu Popescu, producţia cinematografică pur-românească reuşeşte să închidă în cele aproape 88 de minute o poveste interesantă, spusă fin şi gustată din plin.

Versurile poeziilor care sunt recitate sau cântate „Du-mă acasă, măi tramvai”, „Sara pe deal”, sau replicile „tăioase” ale personajelor care sunt presărate peste tot în film creează atmosfera unei Românii culte, unei Românii care nu şi-a uitat valorile şi a unor oameni care ştiu să aprecieze cultura şi bunul simţ.

Gheorghe Vişu, Dorel Vişan, Radu Gheorghe, Aurora Leonta sunt doar câţiva actori care îşi interpretează rolul într-un film plăcut, atrăgător, cu multe zâmbete şi care, la final, îţi rămâne în gură acel gust al filmului bun de sorginte românească, făcut la tine-n ţară, cu locomotivele tale şi cu actorii tăi.

Nu mă pot abţine să nu redau printre cele mai amuzante replici din film: "În şcoală nu-ţi trebuie idei, numai şezut... să stai cu el în bancă!", "EL: Şi de ce te măriţi cu el? EA: Ca să ne-nmulţim... EL: La asta puteam să te ajut şi eu.", "EL: Vii? EA: Unde? EL: Dacă nu te duci la tine, atunci vino cu mine! EA: De ce? EL: Ca să ai de unde să pleci!". Poeziile care se recită la început şi la final sunt fermecătoare: „Pas cu pas cu greu se scrie, dreptul tău la bucurie.”

Recomand vizionarea acestui film pentru a putea gusta, şi dumneavoastră, din peisajele cetăţii de la Deva, din viaţa vulgară românească, din sunetul amăgitor al trenului care fuge pe calea ferată şi din frumuseţea unei actriţe fermecătoare, din inteligenţa şi perspicacitatea unor actori de vază ai cinematografiei româneşti!

Am uitat să vă spun de povestea filmului… Aşa cum o spune şi titlul, personajul principal, mireasa, se joacă cu minţile şi inimile a doi tineri opuşi după caracter şi după concepţia vieţii. Cel care iubeşte cartea este văzut ca serios, dar plictisitor, iar cel care este expert în mersul pe motocicletă pe zidul morţii este văzut ca fiind distractiv, dar neserios. Povestea filmului este scrisă inteligentă, încât trebuie să vezi filmul de mai multe ori pentru a te prinde de şiretlicul propus de cineaştii români.

În ceea ce priveşte… FeRoviaRele, filmul începe cu o vedere panoramică cu Gara Reşiţa Sud, în timp ce o electrică rebrusează. Totodată, cadrele filmate pe linia neelectrificată sunt de-a lungul râului Bârzava, deci linia Reşiţa – Bocşa – Voiteni – Timişoara Nord. Starul momentului este reprezentată de bobica vopsită în schema clasică.

mishu88

Apoi s-a născut legenda [1968]

Filmele româneşti au început să reprezinte, din ce în ce, surse sigure de cultură cinematografică românească. Realizat în 1968, producţia cinematografică „Apoi s-a născut <<Legenda>>” închide în cele 96 de minute o poveste românească desfăşurată pe şantierele de construcţie a „drumului de fier”.

Actorii care au jucat lângă Dunăre şi-au etalat cele mai fine talente în ceea ce priveşte interpretarea actoricească. Ilarion Ciobanu, în rolul Meşterului, este eroul pe lângă care s-a construit întregul scenariu. Fiind scump la vorbe şi atent la mişcări, şarmul propriu al lui Ilarion Ciobanu oferă satisfacţie privitorului. Ceilalţi actori, care mai de care mai vioi, întregesc acţiunea filmului prin poveştile pe care le reprezintă fiecare. Băiatul care este scăldat în valurile tinereţii - Mitu, văduva care vede în Meşter o bucurie sufletească de care are atâta nevoie - Neta, şeful de echipă care întreţine atmosfera pe şantier şi pune piper atunci când trebuie – Bombă sunt doar câteva dintre „meteori” care fac din film „o ploaie de stele” demnă de urmărit.

În ceea ce priveşte acţiunea filmului, pot să spun că nu există un fir exact cu început şi sfârşit. Construcţia tronsonului de cale ferată dintre Drobeta Turnu-Severin şi Orşova reprezintă stâlpul de referinţă de care sunt legate celelalte fire narative. Iubirea tânărului pentru Ioana şi ochii dulci şi gesturile ocrotitoare făcute de Neta Meşterului sunt cele două poveşti de dragoste care se punctează în film.

„Ce mai veşti-poveşti?” sau „O să mă topească drumul ăsta” sunt reperele care încep şi termină filmul. Glumele subtile şi la care poţi să râzi secunde-n şir sunt tentaculele care te atrag să urmăreşti filme făcute la tine-n ţară, cu actori români, cu regizori români, cu peisaje româneşti. „Eu cu viaţa, tu viaţa, amândoi cu viaţa.” spun doi muncitori de pe şantier, în timp ce în spatele lor apar poduri care urmează să fie construite pentru a servi drumului de fier.

Şi apropo de „drum de fier, cale ferată, nu te voi uita niciodată”, merită să amintesc că filmul a fost realizat cu concursul ministerului căilor ferate întreprinderii de construcţii „Porţile de Fier”. În ceea ce priveşte aspectele FeRoviaRe, vom putea vedea pentru 5 secunde un cap de Sulzer vopsit în „ştampila” vremii, vom putea urmări diferite utilaje care sunt folosite pentru montarea elementelor componente a căii ferate pe terasamentul amenajat, precum şi pilonii podurilor care, după cum ştim sau vrem să ştim, fac parte din peisajul FeRoviaR mehedinţean.

În concluzie, vă invit să urmăriţi un film care, „unu la mână” – este românesc, „doi la mână” – este amuzant. Actorii vremii au ştiut, ştiu şi vor şti să vă ofere ceea ce doriţi de la un film: calitate, poveste, comedie/dramă şi originalitate.

mishu88

Trenul de aur (1986) - Złoty pociąg

Trenul de aur este o coproducţie cinematografică româno-poloneză din anul 1986 care descrie un eveniment real petrecut în 1939: drumul parcurs de tezaurul Poloniei prin România, pentru a-l pune la adăpost de armatele germane care invadaseră Polonia.

Filmul se împarte în două secţiuni: în prima parte acţiunea se petrece pe tărâm polonez unde se decide ca tezaurul polonez să fie evacuat către România şi mai departe spre un loc mai sigur şi ferit de Reich-ul nimicitor, duşman Poloniei de atunci; a doua parte este, în mare măsură, legată de transportul aurului cu un tren de la Gara Snyatin şi până la Constanţa Mărfuri.

Pasiunea pentru trenuri m-a făcut să urmăresc cu sufletul la gură cadrele excelent filmate, cadre care sunt rare şi, după cum spunea un senior pasionat de FeRoviaRe, compun unul dintre puţinele filme în care apar aburoasele noastre româneşti cu toată puterea şi mândria lor. De asemenea, prezenţa unui vagon – salon de lux care a fost destinat transportului oficialităţilor poloneze face deliciul celor care caută să-şi aducă aminte cum se călătorea pe vremuri.

Pentru a fi mai exact, menţionez că la filmări au fost prezente următoarele locomotive: 50.204, 50.171, 50.397 şi 50.497 - toate aparţinând depoului Sibiu. Ei bine, acestea au tractat trenurile care au fost filmate pe linia Vinţul de Jos – Sibiu, între Apoldul de Sus şi Apoldul de Jos, în timp ce fascinanta scenă a trierii vagoanelor a fost înregistrată pentru urmaşii noştri în Triajul Sibiu. Gările prin care trenurile au staţionat pentru a prelua apă sau prin care treceau cu viteză au fost Miercurea Sibiului (Snyatin), Sălişte (Grigore Ghica-Vodă), Sibiel (Sihlea), Sibiu (Buzău). Informaţiile despre materialul rulant şi locaţia filmărilor au fost furnizate de d-nul prof. Ing. Valentin Ivănescu, în timp ce numele adevărat al gărilor mi l-a deconspirat d-nul Cornel Misinger.

Printre actori îi regăsim pe inegalabilii Mitică Popescu, Mircea Albulescu sau Valentin Uritescu, iar de partea polonezilor: Ewa Kuklinska, Arkadiusz Bazak sau Wacław Ulewicz. Regia i-a aparţinut lui Bogdan Poreba, iar producătorul ineditei producţii cinematografice a fost Casa de Filme nr. 5, distribuţia fiind asigurată de Centrul Naţional al Cinematografiei.

Vă recomand un film în care se vorbeşte patru limbi, vă invit la un film unde numele de Grigore Gafencu sau Armand Călinescu o să vă aducă aminte de istoria neamului românesc, un film în care trenurile cu aburi sunt „păsările măestre”, un film unde umorul este discret şi de bună calitate, iar romanţa inegalabilei Angela Similea vă va aduce aminte de „Tu să plângi, eu să zic… nu!”

mishu88

http://www.cinemarx.ro/stiri-cinema/aurora-premiat-la-karlovy-vary/

Abia aştept să-l văd!
cristi CFR

Mai misu ma supar pe tine nu ai pus secventa in care IDM polonez face parcursul...
Trimite-mi si mie o copie a filmului te rog, vad ca a ta e mai reusita inregistrarea.
LDE2100EGM

Excelent topic, Mishu!

Vin si eu cu niste filme:
Atomic Train(1999):
http://www.youtube.com/watch?v=MHGnamrUPPk
http://www.youtube.com/watch?v=UZaAQLVGUNk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=l2B1Ge6IE_0&feature=related

Runaway Train(1985):
http://www.youtube.com/watch?v=w7C6-BUl0g0&feature=related

Ar mai fi si ''Runaway!'', ''Disaster on the Coastliner'', ''Final Run'' si multe altele.
stakee

Ooo da, runaway train ala a fost un film superb
mishu88

LDE2100EGM wrote:
Excelent topic, Mishu!


Mulţumesc pentru recomandări!

Cristi CFR wrote:
Mai misu ma supar pe tine nu ai pus secventa in care IDM polonez face parcursul...


Îmi pare rău că nu am pus şi acea secvenţă... A trebuit să mă limitez la cele câteva minute promise de Youtube.

Iată, în continuare, secvenţele FeRoviaRe cu ecranizarea romanului "Anna Karenina", scris de Lev Tolstoi.


Anna Karenina [1935] - Secvenţe FeRoviaRe

Ecranizarea de sorginte americană a romanului rusesc Anna Karenina completează piedestalul cu filme artistice ale epocii primei jumătăţi de secol XX. De altfel, atmosfera (apropiată de cea în care a fost scris romanul) din film redată de costumele personajelor, de tema muzicală prezentă pe toată durata filmului, precum şi de jocul de rol al actorilor face din acest producţie cinematografică o capodoperă.

Deşi unele dialoguri sau întâmplări nu se regăsesc şi în romanul amintit, totuşi regizorul Clarence Brown a reuşit a realiza un film artistic demn de văzut într-o viaţă. Iubirea imposibilă dintre Alexei Vronski şi Anna Karenina se găseşte trăită în eroii jucaţi de Greta Garbo şi Fredric March. Sacrificiile făcute de cei doi ca să rămână împreună sunt exprimate autentic de ochii şi gesturile celor două stele ale Hollywood-ului.

În această ecranizare, poveştile familiilor Oblonski şi Levin sunt abia menţionate, regizorul riscând astfel simpatia cineaştilor din cauza omiterii unor pasaje considerabile din text. Adaptarea unui roman de mari dimensiuni în 93 de minute poate da naştere unui film prea concentrat, rezultând doar o succesiune de scene care pot bulversa privitorul. Dar aceasta nu este decât o temere a unui cititor al romanului, pentru că în filmul Anna Karenina, ediţia 1935, conexiunea dintre scene este realizată superb, iar dragostea înfiripată dintre Anna şi Vronski se transmite dincolo de ecran. Folosirea unei teme muzicale cu orchestraţia specifică anilor interbelici aduce aminte de capodopere ca „Pe aripile vântului” sau „Casablanca”, efectul scontat fiind asemănător: calitatea producţiei cinematografice.

Deşi o dramă realistă, nu lipsesc momentele amuzante prezente atât în cercul militar frecventat de Vronski, cât şi în relaţia mamă-fiu a Annei Karenina cu Serghei (Serioja). A se vedea băutura administrată milităreşte şi ritualul soldaţilor care beau 3 pahare şi apoi trec pe sub masă sau talentul copilului Serghei pasionat de ştiinţă şi pus mai mereu pe poante, făcând-o pe mama sa să zâmbească sincer.

Acest film neagă „prejudecata” că dacă ecranizarea unui roman nu este realizată de-a fir a păr după text, va fi un eşec. Ba dimpotrivă, nuanţarea unor dialoguri, dar cu urmărirea strictă a unui fir al poveştii, poate da naştere unui film artistic de excepţie. Se poate spune, chiar, că suportul scris este plasat pe locul II, în timp ce acţiunea scenică te cucereşte în mrejele ei, făcându-te să uiţi de roman.



- va urma -
mishu88

Anna Karenina [1967] - Secvenţe FeRoviaRe

Ecranizarea din 1967 a celebrului roman al lui Lev Tolstoi, Anna Karenina, reprezintă unul dintre cele mai fidele adaptări cinematografice după un roman. După cum se cunoaşte, scrierea este de mari dimensiuni, însă regizorul a ales cele mai importante secvenţe din roman şi le-a transpus în 137 de minute de artă vizuală.

Firul narativ conchide o serie vastă de scene cu personaje multiple, astfel încât necunoaşterea textului romanului poate crea o uşoară confuzie pentru urmărirea coerentă a acţiunii. Cele trei familii prezente în ochii noştri sunt conturate de atmosfera proprie: Oblonski – dezamăgire şi înşelăciune, Levin – iubire sinceră şi gelozie, Alexei Vronski & Anna Karenina – tragedie idilică. Atât personajele care întruchipează cuplurile amintite, cât şi caracterele episodice formează un joc de rol interesant.

În dialogurile prezente în film, pe lângă limba rusă – folosită în mare parte din film, se vorbeşte şi limba franceză. Incluziunile limbii latine din roman sunt transpuse în aceleaşi momente şi în filmul de faţă (de exemplu, atunci când Alexei Alexandrovici doreşte să-i atragă atenţia Annei Karenina de anumite aspecte mai delicate). Totodată, „vorbelor cu tâlc” care apar în scrierea vastă a lui Tolstoi le-au fost dat glas în convorbirile dintre personaje.

Dorinţa cineaştilor de a exprima tumultul interior al Annei Karenina este exprimată prin filmarea neobişnuită (camera video are o mişcare rapidă, iar atenţia urmăritorului fiind bulversată consistent) a unor cadre: scena curselor de cai, plecarea ei cu Vronski în Italia sau gestul final. Amplificarea suspansului din anumite momente este asigurată de fondul sonor, care uneori devine stânjenitor.

Ca reprezentaţie cinematografică, cel mai mult mi-a plăcut călătoria lui Vronski cu Anna în Italia şi nunta dintre Levin şi Kitty. Gustul care mi-a rămas în papilele mele gustative de ordin cultural-artistic este acela al unui film-ecranizare care corespunde identic cu scrierea romanului. Dorinţa regizorului de a transpune în cea de-a şapte artă – cinematografia – unul dintre cele mai citite romane din lume – Anna Karenina – a fost îndeplinită cu succes.



***

Anna Karenina [1997] - Secvenţe FeRoviaRe

O operă literară de mărimea şi maiestuozitatea dramei „Anna Karenina” merită atenţia multor regizori şi actori. Sutele de pagini scrise de Lev Tolstoi au reprezentat o reală provocare pentru cei care au vrut să facă din povestea de dragoste dintre Anna Karenina şi Vronski un film artistic. Cel puţin 3 producţii cinematografice dedicate acestui roman strălucesc pe candelabrul ecranizărilor din lume.

Deşi filmat exclusiv în Sankt Petersburg şi Moscova, actorii coordonaţi de regizorul Bernard Rose provin, în marea lor majoritate, din Marea Britanie. Dintre actori amintesc pe Sophie Marceau – Anna Karenina, Sean Bean – Vronski şi Alfred Molina – Levin. Aceştia s-au descurcat admirabil să readucă în atenţia cinefililor povestea lui Tolstoi, pe pământul lui Tolstoi, dar cu graiul lui Shakespeare.

Ideea generală care reiese din tot acest film este aceea că Levin, mujicul de la ţară căruia îi este frică de o bătrâneţe singuratică, este, de fapt, Lev Tolstoi. Momentele de reflexie ale lui Levin amplasate când şi când în film te apropie şi mai mult cu gândul de inima scriitorului rus.

Fondul muzical discret îndulceşte desfăşurarea acţiunilor, iar culorile foarte vii ale imaginii reuşesc să bucure ochiul, mai ales în scenele în care trenul este personajul principal. Apare, discret, motivul erotic, motiv care a stat, stă şi va sta la mijlocul tuturor cuplurilor. Acţiunile se petrec aidoma textului din roman, cu câteva dialoguri rare în care se depăşeşte niţel ideea textului. Limba rusă se aude atât din gura preoţilor sau personajelor episodice, cât şi din gurile eroilor principali. De apreciat intenţia regizorului de a nu evita în film limba lui Tolsoi.

Atenţia îţi este furată efectiv de scenele filmate în natură. Amintesc aici de scena cositului, scena curselor de cai sau scena de vânătoare. Cadrele filmate sunt de nivel profesionist, iar tehnica modernă îndulceşte şi mai mult atmosfera generală. Costumele folosite în scena balului, precum şi momentele filmate în interior arată grandoarea şi exclusivismului luxului rusesc.

Filmul primeşte o mare bilă albă din partea mea şi îl recomand tuturor acelora care au citit sau n-au citit romanul. Mi-a plăcut că regizorul a încercat să realizeze mai straşnic legătura scriitor-narator-personaj. De altfel, de-a lungul vremii, scriitorii au transpus în lucrările lor idei sau întâmplări din viaţa personală, intimă, iar romanul Anna Karenina nu face excepţie. Iată că acest obicei a fost înţeles de producătorii filmului şi au tratat acest aspect ca atare.

LDE2100EGM

Scurt metrajul ''Trenul Foamei'':

LDE2100EGM



sounder

Nu stiu daca se incradreaza in aceasta categorie, totusi pun aici ce am vazut intamplator ieri la televizor:

Maksimo - Nostradamus

http://www.youtube.com/watch?v=w3W6tb4hHyU

Vizionati cu atentie!  
sulzerul1175

230.516  
mishu88

Nu e film artistic, ci documentar: "How it's made: Railroad Tracks", realizat de Discovery Channel. Poate l-aţi mai văzut, poate nu, eu vă doresc vizionare plăcută!

Partea I - Momentul 6'30''


Partea a II-a



Un alt episod marca Discovery Channel, "How it's made: Train Wheels".

Momentul 1`55``
LDE2100EGM

Vin cu cateva propuneri in plus.

Money Train (1995): http://www.youtube.com/watch?v=yJm22pdI57c
http://www.imdb.com/title/tt0113845/
Night Train (2009): http://www.youtube.com/watch?v=KXlmE5VCrTM
http://www.imdb.com/title/tt1020055/
Polar Express (2004): http://www.youtube.com/watch?v=jVfB6GhlwIM
http://www.imdb.com/title/tt0338348/
Zgarcanstein

Primele trei filme pot fi urmărite online la adresele menţionate sub titlul fiecăruia. Subtitrarea în limba română este încorporată la fiecare film. După aproximativ o oră de vizionare filmul se va întrerupe. Vă deconectaţi de la internet şi vă reconectaţi din nou pentru a schimba IP-ul. Daţi refresh paginii şi continuaţi din ora, minutul şi secunda de unde aţi rămas. Vă doresc vizionare plăcută!

Horror Express
http://divxonline.biz/horror/1384-horror-express.html


Train
http://divxonline.biz/horror/2389-train.html


Unstoppable
http://divxonline.biz/actiune/2492-unstoppable.html


The midnight meat train
LDE2100EGM

Throw Momma from the Train (1987): http://www.imdb.com/title/tt0094142/
Night Train to Venice (1993): http://www.imdb.com/title/tt0107683/
The First Great Train Robbery (1979): http://www.imdb.com/title/tt0079240/
Night Train to Munich (1940): http://www.imdb.com/title/tt0032842/
Night Train to Memphis (1964): http://www.imdb.com/title/tt0038775/
Strangers on a Train (1951): http://www.imdb.com/title/tt0044079/
stakee

Unstopable e misto, mai ales scena cum deraiaza cuplul de diesele ce incearca sa franeze trenul, da explozia e o porcarie totala
Americanii astia cu efectele lor de 2 lei
mishu88

Furtuna [1960] - Secvenţe FeRoviaRe

Deşi este un film de propagandă comunistă, „Furtuna” oferă momente importante din trecutul Căilor Ferate Române, având ca personaje principale atât de doritele locomotive cu aburi, iar ca personaje secundare: Gara Obor în anii 1960 şi vagoanele acelea vechi cu care au călătorit bunicii noştri pe boghiuri prusiene.

Deşi acţiunea este orientată către un episod din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, iar Dima, un patriot proaspăt ieşit de la închisoare, organizează o contraofensivă împotriva unui batalion german în retragere, filmul are uşoare conotaţii sentimentale. Idila dintre frumoasa Mitzura Arghezi şi un soldat român, Ion Besoiu, precum şi spiritul de autoritar al lui Dima, împrăştie cu sare şi piper acţiunea monotonă şi predictibilă a filmului.

În distribuţie au jucat Ernest Maftei, Ion Besoiu, Victor Rebengiuc, (fălticineanul) Jules Cazaban şi mulţi alţii. Imaginea aparţine lui Aurel Boian, scenografia lui Constantin Simionescu, iar muzica lui Alfred Mendelsohn. Regia a fost concepută de Andrei Blaier, Sinisa Ivetici şi Sica Alexandrescu, iar scenariul a aparţinut lui Titus Popovici şi Francisc Munteanu.

Totuşi, în acest film se poate uşor observa importanţa căii ferate într-un stat! Mobilizarea rapidă şi managementul la patru ace de care dau dovadă toţi feroviarii şi care reuşesc să pună pe picioare o evacuare a unui oraş care urmează să fie nimicit de inamic. Puterea trenurilor cu aburi şi seriozitatea mecanicilor, operatorilor şi a tuturor muncitorilor căii ferate îţi aduc aminte că CFR-ul a fost, este şi va fi o a doua armată în stat!

Mulţumesc FeRoviaRilor Vali Ivănescu şi Şerban Lăcriţeanu pentru că de la dumnealor am aflat de film şi tot de la dânşii am identificat locaţia de filmare: Gara Bucureşti Obor! Vă salut şi vă respect pentru că sunteţi aproape de noi, pionieri pasionaţi ai drumului de fier!

mishu88

Admiral [2008] - Secvente FeRoviaRe

Productia cinematografica de sorginte ruseasca ADMIRAL prezinta povestea admiralului Kolchak, ultimul baraj in fata comunismului care avea sa subjuge Rusia.

Submarinele, navele de razboi, trenurile care fug de colo-colo reprezinta sangele care pune in miscare intreaga actiune, iar sincera poveste de dragoste dintre Admiral si Anna aseamana filmul cu o poveste titanica.

Caracterul istoric pe care il prezinta filmul este o buna lectie data despre ceea ce s-a intamplat in timpul Razboiului Civil din Rusia.

mishu88

Gară pentru doi / Вокзал для двоих [1982] - Secvenţe FeRoviaRe

Unul dintre filmele renumite ale companiei cinematografice MOSFILM din Rusia, „Gară pentru doi", ("Railstation for two" sau "Вокзал для двоих"), a reusit sa ma captiveze si sa ma faca sa-l revad de multe, multe ori.

Platon, un pianist, calatoreste cu trenul sute de kilometri in interes personal. In drumul sau, trenul oprea in gara Zastupinsk pentru mai mult de 10 minute, asa ca foamea si timpul liber si-a permis sa coboare si sa serveasca pranzul. Aici o intalneste pe Vera, o chelnerita, dupa ce ii refuza a plati din cauza ca mancarea era „mizerabila". Ea cheama politia sa denunte „hotul", politie care il face sa piarda trenul... Pasaportul sau este preluat accidental de catre Andrei (vestitul Nikita Mikhalkov), logodnicul Verei, in timp ce banii ii sunt furati de catre un talhar din gara.

Si uite asa, locul comun in care cei doi, Platon si Olga, s-au intalnit, devine decorul in care se infiripa dragostea dintre cei doi. Povestea devine atat de emotionanta pe baza unor intamplari simple, foarte simple, poate pe atat de simple incat nici nu se mai intampla in ziua de astazi. Tocmai de aici si farmecul acestui film -- 2 ore de cultura, vorba si gest slav, oameni si sentimente, cantec si spirit culinar.

„Vokzal dlya dvoich", citit pe litere latine, este un film emotionant, amuzant si fermecator. Vazut ca o romanta ruseasca de sfarsit de secol XX, povestea ii aduce in bratele lui Platon iubirea fix atunci cand nu se astepta, iar muzica pe care stie sa o cante atat de frumos o fermeca pe acea care i-a pus in fata, candva, o masa firava si dezgustatoare.

Finalul filmului este cireasa de pe tort... Stim cu totii ca unele productii cinematografice ori au un continut bun si un final prost, ori un final bun si un continut plictisitor, dar acest film are un continut romantic si un final edenic. Daca esti mai slab de inger, ajungi sa si versi cateva lacrimi sincere la sfarsit pe altarul dragostei, al muzicii si al spiritului slav!

Din punct de vedere FeRoviaR, filmul propune cateva secvente cu gara in care ramane blocat Platon -- Zastupinsk, manevra unor locomotive rusesti, precum si o imagine de ansamblu a intregii gari si a reviziei de vagoane, privita in amurg. Cum zice americanu'... „Masterpiece and Breathtaking"!


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR