Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
tiberio

Gara Bucuresti Nord

Am si eu o nelamurire cu liniile de acolo. Sunt impartite fiecare pentru cate o directie sau trenurile sosesc si pleaca indiferent de linie? Am vazut intr'o seara cele spre Timisoara plecau de la linia 6 mai mereu.
dan tm

Sigur ca trenurile pot pleca in orice directie de la orice linie din Bucuresti Nord.
Sint multe diagonale, traversari, duble jonctiuni care permit acest lucru, insa datorita traficului exista o oarecare ordine a sosirilor si plecarilor.

Adica nu este recomandat ca un tren spre Timisoara Nord sa plece de la linia 14 pentru ca ar incurca tot traficul   taind practic toate parcursurile.
Se cauta folosirea cit mai optima a parcursurilor.
In general eu am plecat spre Timisoara de la linia 1, dar intr-o vreme si aia era tot in refactie.
gindeste-te ca un tren care pleaca spre Timisoara trebuie sa o ia la stinga, explicat in linii mari, daca ar pleca de la linia 14 cum ar fi?
Folosind in sa judicios liniile practic un tren spre  L 900 se poate intilni cu unul care vine dinspre Pajura Hm in timp ce spre dreapta poate pleca altul spre Baneasa sau chiar spre Pajura.

Ma rog nu am in minte acuma exact dispunerea liniilor.
dar sper ca ai inteles.
tiberio

Da am inteles multumesc mult dan. Cele spre Baneasa am vazut ca pleaca de la liniile 9 si 10 mai mult. Si la linia 14 chiar nu am vazut nici un tren plecand. Si de la liniile 1 si 2 erau trase internationalele de fiecare data cand am trecut pe acolo.
shoppy

Da, la linia 1 sunt trenurile de Timisoara si . . . acceleratul de Constanta...
Iar Orient Express a plecat fara probleme de la linia 14 in directia . . . Giurgiu.
Deci se poate pleca de la orice linie in orice directie.

Linia 14 mai e folosita si de locomotivele privatilor (Gfr si Tfg in special) care isi fac revizia la Bucuresti Calatori, pe cand Ldh-urile de la Marfa cu manevra pentru Bucuresti Calatori si Grivita intra pe orice linie se apuca, dupa ce dau o tura si prin parcul rece din Revizia Basarab, linia Baneasa - Grivita fiind inca inchisa.
paall

pe railwayfan cineva a postat o imagine cu schematica liniilor din Bucuresti.Nord. Daca acel cineva vede acest mesaj n-ar strica sa o puna si aici.
tiberio

Da, ar fi bine sa o puna sa vedem si noi. Oricum daca tot am facut topicul asta putem vorbi despre absolut orice in legatura cu Gara de Nord.
paall

http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=3172&start=0
dan tm

shoppy, si eu am spus ca se poate pleca in oricer directie.
Nu stiu ce sa spun despre plecarea acceleratului de constanta de la linia 1, practic intretaie alte parcursuri ca sa intre in trasa.
Iar Orient Expresul nu vine in fiecare zi...
Plecind de la schita postata liniile din Gara de Nord, am alta intrbare, plecarile din grupa B sint dirijate din acelasi loc fiind practic parte a aceleeasi unitati?Cum sint liniile infundate in Timisoara Nord sau Arad?

In schita nu se vede daca din grupa B se poate face o trasa spre Baneasa.
Practic un tren care pleaca din gr. B spre Ploiesti taie parcursul altui tren spre /dinspre Videle
Electrica335

N-am vazut in nicio instructie prevazut ca fiind ilegala taierea parcursului altui tren. In fond nu e mare lucru . Sa ne imaginam ca pleaca un personal din gara B spre Brasov si un intercity din A tot spre Brasov.Trasa city-ului are prioritate de rang deci personalul va astepta pe o linie de abatere pana ce acesta va trece de doua sectoare de bloc de linie consecutive(cel putin). Dupa aia va intra pe aceeasi linie cu intercity-ul si isi va continua drumul.
tiberio

Oricum A spre Constanta nu pleaca in fiecare zi de la linia 1 asta e sigur. Nu iti poti permite sa tai toate liniile mereu. Mai sunt si alte trenuri care sigur o sa fie imbarligate si tot asa. Pana la urma eu cred ca totusi exista un sistem pt fiecare fie el minor sau major. A acela probabil a plecat de la linia 1 ca nu erau chiar asa multe care plecau sau soseau in Gara de Nord. Parerea mea e ca va ramane mereu un mister organizarea liniilor. E doar o parere.
shoppy

Tiberio, adu-ti aminte ca traim in Romania, asa ca nu mai da ca sigura o chestie care este logica. Iti spun din experienta proprie, eu avand prietena constanteanca, ca A de la Constanta care vine seara in Nord, era tras mereu la linia 1.
E adevarat ca o vreme cele mai noi vagoane erau in probe si apoi in serviciu pe R si Ic de Constanta, iar linia 14 a fost prima la care s-a modernizat peronul, asa ca toate aceste trenuri plecau si soseau la 14, dar acum nu se mai respecta.

Intr-adevar Dan tm, din Basarab nu se poate pleca spre Baneasa si, mai nou, cu dezafectarea linei pe sub magistrala la Chitila, nu se mai poate pleca nici spre Urziceni, deci doar Chiajna si Chitila.
tiberio

Deci din basarab se pleaca spre videle si spre ploiesti doar?
shoppy

Si Titu.
tiberio

Intr'o seara am vazut pe linia 14 un sulzer al GFR a venit a stat vreo 10 minute a plecat si dupa iar s'a intors si la fel a stat. E cam ciudat ca nu a luat sau a adus ceva.
shoppy

shoppy wrote:
Linia 14 mai e folosita si de locomotivele privatilor (Gfr si Tfg in special) care isi fac revizia la Bucuresti Calatori...
dan tm

Electrica335 wrote:
N-am vazut in nicio instructie prevazut ca fiind ilegala taierea parcursului altui tren. In fond nu e mare lucru . Sa ne imaginam ca pleaca un personal din gara B spre Brasov si un intercity din A tot spre Brasov.Trasa city-ului are prioritate de rang deci personalul va astepta pe o linie de abatere pana ce acesta va trece de doua sectoare de bloc de linie consecutive(cel putin). Dupa aia va intra pe aceeasi linie cu intercity-ul si isi va continua drumul.


Nu am spus ca e ilegal, dar nu e nici economic si nici in avantajul calatorilor.
Sa ne imaginam ca pleaca un personal din B spre Brasov si din A un IC tot spre Brasov.
In functie de necesitatea opririlor personalului el poate circula in aceeasi directie pina la intrarea in trasa in urma IC.
Dar daca un A pleaca de la linia 1 spre Constanta va taia posibilele trase ale unor trenuri care urmeaza sa plece sau sa soseasca.Ce rost are sa soseasca un tren care sa stea la semnal pina altul ii taie trasa la iesirea din statie?
paall

Trenurile care pleaca din Basarab spre Titu, Ploiesti merg pe linie separata pana la intrare in Chitila. abia acolo taie linia Bucuresti-Chitila-Ploiesti ( firul 2 ) si apoi intra in Bucuresti-Chitila-Ploiesti firul 1.

Trenurile Personale care pleaca din Buc.Nord Grupa A , dupa cum se vede si in MT ( PLoiesti, Titu, Urziceni ) merg pe Bucuresti-Chitila-Ploiesti Firul 1 cu exceptia trenurilor de Urziceni care au langa o linie separata.

Acceleratul Constanta-Buc.Nord-Arad este tras la linia 1 din cauza ca majoritatea trenurilor cu directia Videle care pleaca din Nord pleaca de la linia 1 , 2 si 3 astfel nu trece peste chair atat de multe linii ( macaze ).

Daca ar fi ca un tren sa treaca peste cele mai multe linii ( macaze) acela ar fi un A,R sau IC din Buc.Nord de la linia 13 cu directia Videle-Craiova s.a.m.d...

un alt exemplu ar fi ca din Bucuresti Nord Grupa A in acelasi timp pot pleca 3 trenuri in directii diferite de la 3 linii. cum ar fi Linia 13 un Acc spre Urziceni-Galati , de la linia 6 orice tip de tren cu directia Ploiesti.Sud/Vest si de la linia 1 un tren A sau R cu directia Videle.

La fel exemplele pot continua cu intrarea a doua trenuri in gara in acelasi timp si iesirea a unui tren.

Linia 14 nu am vazut decat im vara Ic 576 Galati-Buc.Nord tras acolo si tot in vara pe aceeasi linia Sezonierul 981 Buc.Nord-Mangalia. In rest pe linia 14 se fac manevre a locomotivelor de la GFR.
Dr2005

paall wrote:
La fel exemplele pot continua cu intrarea a doua trenuri in gara in acelasi timp si iesirea a unui tren.


În mersul trecut, P3006 şi P9108 mergeau în paralel de la Chitila la Bucureşti Basarab... mulţi fugeau dintr-unul în altul (din cauza opririlor în diversele halte dintre Chitila şi Bucureşti, nu opreau ambele în aceleaşi staţii).

Quote:
In rest pe linia 14 se fac manevre a locomotivelor de la GFR.

Şi TFG şi altţi privaţi...
tiberio

Stati putin. Fac privatii manevre pe linia 14. Ce fel de manevre ca doar vine un sulzer de exemplu sta 10 minute si pleaca si iar se intoarce. Va rog sa imi explicati ca vine doar locomotiva singura.
Dr2005

Ca să intre în Depoul BC trebuie să vină de oriunde vrea (dinspre Chitila, Videle, Constanţa ori Urziceni) şi să rebruseze în Bucureşti Nord. La fel şi la ieşirea din depou, întâi vine în Bucureşti Nord, rebrusează şi pleacă unde are treabă.
Electrica335

Teoretic, din BC, poti iesi inspre Baneasa, prin Grivita : iesi pana la racordarea de langa podul Grand, schimbi postul, treci impins de un diesel prin toata Grivita si intri in linia de Constanta pe una din racordarile din Grivita veche.
tiberio

Si inca ceva. Cand linia de videle se desparte de restul si merge catre directia ei la un moment dat mai apare o linie simpla electrificata mai sus decat cea normala. Unde duce acea linie? Sau cumva e inchis traficul?
shoppy

Electrica335 wrote:
Teoretic, din BC, poti iesi inspre Baneasa, prin Grivita : iesi pana la racordarea de langa podul Grand, schimbi postul, treci impins de un diesel prin toata Grivita si intri in linia de Constanta pe una din racordarile din Grivita veche.

Linia Grivita - Baneasa, singururul racord existent, e inca inchisa. Oamenii au reabilitat podurile, au schimbat semnalele de intrare in Baneasa, au scos cele 3 macaze nefolosite de pe ea si nu au mai pus sina in locul lor. Aceasta linie chiar a fost electrificata, deci putea intra electricele in Grivita direct din Baneasa.

tiberio wrote:
Si inca ceva. Cand linia de videle se desparte de restul si merge catre directia ei la un moment dat mai apare o linie simpla electrificata mai sus decat cea normala. Unde duce acea linie? Sau cumva e inchis traficul?

Una e linia Triaj - Nord (cea care urca) si alta e linia Triaj - Baneasa (cea de pe pod).
Costache Mihail

Eu sunt nemultumit de faptul ca in gara Bucuresti Nord nu se gaseste nici o tasnitoare cu apa la care sa te racoresti vara cand astepti trenul, si nici atunci cand anunta un tren nu se mai aude acea vestita melodie glasul rotilor de tren!
CsabyRR

Pai daca ar fi, atunci de unde ar avea chioscurile castigul?
Dr2005

Asta e si ideea... de ce sa iei apa gratis, cand o poti lua cu 3 RON la sticla de 0,5l de la chiosc, respectiv cu 4 RON o sticla de 1,5 sau 2l. Desigur, dacu nu te grabesti, exista supermarketul Guliver, unde preturile sunt mai mici cu 1 RON decat la chioscuri. Şi totuşi... nicăieri în Austria nu am văzut cişmele de apă (doar în Viena pe lângă Prater era o ,,chestie" la care daca apasai pe buton si puneai un pahar iti dadea apa) sau alte surse de apă gratuite, deci se parte că e un principiu precum cel cu becurile ecologice ,,salvează 5,8 RON pe an" deşi ele costă de 3-4 ori mai mult decât un bec normal şi se mai şi aprind greu.
Costache Mihail

Iar in Gara Bucuresti Baneasa, gara aproape inchisa cu excptia unui tren sezonier, se gasesc 2 tasnitori cu apa, iar in Gara de Nord unde intr-adevar este nevoie, nu se gaseste nici una. Chiar si petitia pe care am trimis-o CFR si am cerut acest lucru, a ramas fara rezultat, raspunsul fiind unul neclar.
Dr2005

Depinde cine plateste apa respectiva. E posibil ca cismelele din baneasa sa fie ale Primariei, ca CFRul de-abia are bani sa isi plateasca angajatii, d'apoi cateva mii de litri de apa pe zi.
shoppy

Sunt 3 tasnitori in Baneasa, cea veche de langa cladirea garii si 2 pe noul peron (una indreptul cladirii garii si alta in dreptul cladirii centralizarii).
dan tm

Dar in afara de boschetari cine mai foloseste tisnitorile?
In Timisoara Nord functioneaza cea de la peronul 1.
Am mai pozat una in Periam.
shoppy

dan tm wrote:
Dar in afara de boschetari cine mai foloseste tisnitorile?

Biciclistu fotograf pasionat feroviar local .
dan tm

Aaa da, dar pasionatul in general isi ia apa la el cind pleaca.
Pentru el lipsa unei cismele publice nu e o mare problema.
paall

dan tm wrote:
Dar in afara de boschetari cine mai foloseste tisnitorile?


Poate fi folosite de catre oricine, iar cei care sufera de fitze le pot folosi si ei pentru a-si sterge pantofi , sau a se racori pe fata. Pe bulevardul Castanilor din Ploiesti e o singura tasnitoare la 200-300 de copii, batrani , tineri etc iar vara aproape ca e coada la baut sau racorit desi mai bine de jumatate din ei au haine pe ei de 2-3 milioane + incaltamintea sau telefonul cu blustuf  
tiberio

dan tm wrote:
Aaa da, dar pasionatul in general isi ia apa la el cind pleaca.
Pentru el lipsa unei cismele publice nu e o mare problema.


Isi ia toate proviziile necesare si asta e important. Si pana la urma doar in interiorul garii sunt asa ridicate preturile. Daca te duci in apropierea garii e cu mult mai putin. Deci da, nu se justifica cismele in Gara de Nord sau merge doar sa se joace dorel si gigel cu apa.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR