Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Costache Mihail

Garnitura Sanitara

O poza in Basarab cu un sir de vagoane sanitare, in care se observa si un dimitrov.

Mai multe poze se pot observa aici!
http://trenuletz.myfreeforum.ro/vagoane-f19/vagoane-sanitare-t304.htm
sulzerul1175

Vorba lui Dan tm:

Cand am vazut topicul, am crezut ca va fi un reportaj, cand am intrat, am gasit o poza si un link.
stakee

Ce scop servesc aceste vagoane?
Dr2005

sulzerul1175 wrote:
Vorba lui Dan tm:

Cand am vazut topicul, am crezut ca va fi un reportaj, cand am intrat, am gasit o poza si un link.


Link care, deşi e interesant, se deschide cu o mare greşeală de ortografie, pe care nici măcar un copil de clasa a IIa de acum (că, mai nou, nu se mai învaţă tot alfabetul + ortogramele în clasa I cum am făcut eu în 1995) nu are voie să o facă. E vorba, v-aţi prins, de acel ,,bine a-ţi venit".
shoppy

Scopul este evident, se pastreaza pentru ziua cand o sa declaram razboi fostilor tovarasi din Coreea de Nord.
sulzerul1175



Bun, sa revenim. De cand sunt acolo vagoanele, au fost folosite candva?
cristi CFR

Prin 2003 sanitara mobila a trecut pe linia Ciumeghiu-Holod-Vascau.
Banuiesc ca a dus sau a luat bolnavi mental la spitalul de la Nucet.
shoppy

E de foarte mult timp acolo, eu o tin minte de prin 2000 parca, cred ca a aparut acolo cand era cu razboiul din Kosovo, credeam ca vor sa o trimita acolo, doar odata au miscat-o, cand au impins-o pana in capatul liniei, initial Esx-ul era aproape sub Pasajul Grand.
dan tm

Daca nu ma insel  trenurile sanitare au fost infiintate la initiativa lui Teodor Dragu, dar trebuie sa verific.

Erau niste zvonuri ca in zilele revolutiei au fost si pe aici prin Timisoara Nord.
Costache Mihail

Foarte multe din vagoanele sanitare au fost folosite in al doilea razboi mondial pentru transportul ranitilor, care erau adusi in Gara Baneasa, iar de aici cu dubite Renault pana la spitalele cele mai apropiate. Au fost transformate si dupa razboi vagoane sanitare din alte vagoane diverse pentru orice eventualitate. De ex. acel dimitrov, a fost fabricat intre anii 1955-1961, cu mult dupa terminarea razboiului. Am postat o singura poza,la inceputul acestui topic, pentru ca una singura am facut in urma cu cateva zile. Poze mai multe am facut asta vara impreuna cu myster, de aceea am postat si linkul, ca sa intrati pe acea adresa, ca sa vedeti tot sirul de vagoane, pe fiecare in parte. Din moment ce am trecut linkul, nu cred ca era nevoie sa postez intreg topicul de acolo aici. Dar voi posta o fotografie de pe Forumul Tramclub, facuta in anul 1943, unde in Gara Baneasa, dubitele asteapta sa soseasca trenurile cu raniti.
claus

Prea multa fabulatie, aproape deloc date concrete.

trenul reprezinta o unitate mobila de interventie, un fel de spital pe roti, gata sa intervina in situatii de urgenta (cutremure, zone calamitate, eventual ceva confruntari). Teoretic ar trebui sa fie activ, practic e in starea in care se afla multe din spitalele tarii asteia.

Trenul nu are nici o legatura cu ww2. Trenuri de transport raniti au existat de cand exista razboiul si calea ferata. La CFR primele au fost incropite in 1877 (razboiul de Independenta, pentru cine nu stie), si au fost folosite ca spitale pe sine. Ranitii erau transportati in vagoane obisnuite, la care in locurile de bagaje se mai adaugau targi. La urma erau G-urile in care erau dusi cei care nu mai apucau sfarsitul calatoriei.

Un foarte interesant roman document despre transportul ranitilor este  Balaurul scris de H.P. Bengescu (cartea descrie tocmai modalitatea cum erau transportati si tratati ranitii de pe frontul din ww1).
Date foarte bune si importante despre trenurile sanitare gasiti in lucrarea ing. Serban Lacriteanu despre tractiunea cu abur in Romania. E un capitol intreg dedicat cailor ferate si implicarii lor in razboaie.

Poza cu Baneasa e de propaganda. Ranitii se transportau pe anumite trasee si erau lasati la spitale in functie de gravitatea ranilor si gradul de umplere al spitalelor din zona. Nu aducea nimeni raniti de la Stalingrad la Baneasa, ca mureau toti pe drum....
De multe ori triajul ranitilor si operatii cumplite se faceau direct in gari, mai ales cand frontul era aproape. Nu mai era timp de plimbat la Bucuresti. Sunt povesti urate si multe marturii gasiti si pe net.

Revenind la trenul de la Basarab, cel mai tanar vagon e acel Dimitrov. Restul sunt mult mai vechi si interesante. De altfel, subiectul a mai fost dezbatut pe internetul romanesc. "Ladita" din capat folosea ca tender pentru ca trenul are sobe pe combustibil solid. In compunere este si un Hecht (cineva cauta pe aici H. intregi).

Din pacate acest tren e o relicva pe cale de disparitie, ca si trenurile de ierbicidare, cele de dezapezire, etc....
dan tm

Dupa cum am spus, Theodor Dragu a avut un rol in infiintarea garniturilor sanitare.
Cind, cum, cit si cind s-au folosit ultima data nu stiu.

Observati (13) la bibliografie.
Sursa: citeva pagini care care au facut parte cindva din Revista Cailor Ferate Romane, nr. 9-1971.





srazvi

Deci ce sa inteleg ca garnitura sanitara e un spital mobil in caz de urgenta, doar ca la fel ca si plugurile e mijloc fix imobil si imposibil de folosit?
dan tm

Bine ma srazvi, ai inteles si tu ceva.
Din anumite motive plugurile, trenul sanitar si alte utilaje nu pot fi inca duse la taiat.
cristi CFR

Cate trenuri sanitare exista ?

Am dat de asta....

22/01/2010, 10:00, licitatie deschisa, urmata de strigare libera a pretului pentru vanzare: tren sanitar; ordonator SFT - CFR SA

http://www.brm.ro/root/index.php?page=licitatii/calendar
mishu88

cristi CFR wrote:
Cate trenuri sanitare exista ?

Am dat de asta....

22/01/2010, 10:00, licitatie deschisa, urmata de strigare libera a pretului pentru vanzare: tren sanitar; ordonator SFT - CFR SA

http://www.brm.ro/root/index.php?page=licitatii/calendar


Cristi, eşti mereu cu ochii pe licitaţiile brm.    Bravo! Sunt curios ce o se întâmple cu "spitalul ambulant". Românii ar trebui să pună preţ pe acest tip de transport cu trenul sanitar. Doamne fereşte de un cutremur, calea ferată poate fi o metodă de decongestionare a şoselelor care probabil sunt asaltate în acel moment.
florin.lifticariu

dupa toate aparentele....oferta unui eventual cumparator va fi facuta la pret pe tona fier... , cine sa-l cumpere in Romania ? ar exista doar varianta Ministerul sanatatii, dar in acest caz cred ca s-ar fi transferat intre ministere...
didi

In curtea depoului Bucuresti Triaj
cristi CFR

Salut si bine ai venit !
Multumim pentru poze  
CsabyRR

Si iata ca a ajuns un vagon si in Cluj:

Alex-DP001

Acel vagon a stat cam o saptamana in Valea Florilor in timpul lucrarilor de schimbare a macazelor. Acum se pare ca l-au bagat in curtea Sectiei L3 Cluj.
Bobby

Un vagon a ajus si la TM dinspre TM Est, in acesta dupamasa, eu am vazut unul in componenta unei garnituri scurte (5-6 vagoane) trase de un EC.
Florin

Fost vagon sanitar din compunerea "Formatia sanitara mobila" in Socola.


Bobby, se poate fotografia vagonul de la Timisoara?
sulzerul1175

Florin, ce tip de vagon e cel prins de tine?
Florin

Vagonul din Socola este construit la Wegmann & Co in 1942 reconstruit la Grivita Rosie in 1966.  Are seria 80 53 97-60 103-2

In formatia sanitar mobila au fost 11 vagoane:

40 53 97-60610-5
80 53 97-60 100-8 - tip Astra construit la Astra Arad in 1936
80 53 97-60 101-6 - tip Dimitrov construit la Gheorghi Dimitrov (Astra) in 1943
80 53 97-60 103-2 - construit la Wegmann & Co in 1942
80 53 97-60 104-0 - ?
80 53 97-60 105-7 - ?
80 53 97-60 106-5 - Werk Gastell Mainz in 1937 econstruit la Grivita Rosie in 1966
80 53 97-60 107-3 - tip UNIO construit la Unio Satu Mare in 1934
80 53 97-60 108-1 - ?
80 53 97-60 700-5  -tip HECHT construit la LINKE HOFMANN in 1924
Vagonul TF tip Astra contruit in perioada 1930-1940  nu stiu ce seria are
cristi CFR

Parca erau 2 garnituri ?
DonVILLy

Din ce am observat au tot plecat vagoane din grupa sanitara mai prin toata tara.
Acum si in Tirgu-Mures.

A se observa cum se taie un vagon ( un Ucs) si mai sunt taiate vre-o 3.
Din ce am observat fostele vagoane sanitare acum sunt folosite de catre muncitori.
sulzerul1175

Bine ca au ajuns la CFR Infra, macar nu le-au taiat.
Bobby

Florin wrote:

Bobby, se poate fotografia vagonul de la Timisoara?


Nu stiu exact destinatia lui sau daca a ramas pe raza Timisoarei... slabe sanse....
cortexedge

mishu88

shoppy wrote:
Vagoane sanitare?    
Nu stiam ca exista asa ceva in afara de fosta formatie mobila, trebuie neaparat sa ne spui mai multe...


La cererea publicului...  

25 august 2011, stația Bacău.

- Turnu` Bacău, la posibilitate pe M43 către Aeroport cu 847 izolat?!
- Stai, H-ule, stai pe loc, coboară o marfă cu niște jafuri.
- Da, bine, să trăiți!”


60-53 80-87 010-1


60 53 80-87 022-6


60 53 80-87 001-0


60 53 80-59 019-6 (nu bag mâna în foc pentru număr din cauze de distanță/neclaritate a fotografiei)
dan tm

Toate discutiile despre garnitura sanitara de pina acum se refereau la aceea formata din vagoane vechi, acum vad ca mai este una compusa din vagoane noi tip IVA? de unde a aparut?
cristi CFR

Cred ca e aia vanduta de SFT - CFR SA.
A fost un articol intr-un ziar dar in mod misterios a disparut  

Sanitara Mobila , cea veche, am vazut-o de cel putin 2 ori pe sectia Ciumeghiu - Holod - Vascau.
Banuiesc ca transportau pacienti "veseli" la si de la spitalul din Nucet in apropiere de Stei.
didi

La intrare in depoul Craiova a rasarit de curand  un vagon sanitar .Am vazut o stire la Tv care sustinea ca , garnitura sanitara a fost vanduta la fir vechi .Daca mai are cienva informatii despre restul vagoanelor din formatia sanitara rog sa posteze.Multumesc
Dr2005

,,Garnitura sanitară" casată era mai nouă şi funcţională, nu e vorba de vechiturile din Basarab, care s-au împrăştiat peste tot prin ţară.
Vagoanele casate, care aveau la bază 20-47/57 am impresia că pe la Bacău şi-au găsit sfârşitul, erau nişte poze ale lui Mishu88 cu ele.
Costache Mihail

In Basarab mai demult





sulzerul1175

Aceste vagoane (alb/verde) acum sunt la Infra. Acum 2 ani cand se lucra la Tileagd, era un Dimitrov din garnitura sanitara alaturi de utilaje.
stakee

E sau era la Constanta unul, avea rol de cuseta la muncitorii de la infra
Costache Mihail

Alte poze, se observa si un dimitrov












       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR