Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
Arhitekt

Interzicerea fotografiatul trenurilor

exagerezi Pisti,ce pueau sa ii faca daca il prindeau decat sa il avertizeze.Mai riscant este sa pozezi in gara Ronat din Timisoara unde am patit-o si unde am fost la un pas sa imi fie confiscata inclusiv masina si telefonul de catre doi soferi de la CFR Marfa.
sulzerul1175

Cand am zis ca "Important este ca gardianii nu te-au vazut si nu ai patit nimic" ma refeream si la faptul de avertizare din partea lor. Iar cei de la CFR n-au niciun drept de-a confisca obiecte tale personale!!!
Arhitekt

Norocu meu ca mor dat 5 min ute sa plec cu masina cu tot din gara si m-au avertizat sa nu ma mai prinda prin zona la pozat sau la privit trenuri ca uneori nu mergeam la pozat sau filmt cu telefonul ci pur si simplu ma uitam la trenuri ceea ce e o modalitate placuta de relaxare pentru mine :,,imi vor rupe picioarele''
sulzerul1175

Arhitekt wrote:
m-au avertizat sa nu ma mai prinda prin zona la pozat sau la privit trenuri, ca uneori nu mergeam la pozat sau filmat cu telefonul ci pur si simplu ma uitam la trenuri ceea ce e o modalitate placuta de relaxare pentru mine: ,,imi vor rupe picioarele''


Cum sa nu mai stai acolo??? De cand au iei voia sa iti zica sa nu stai acolo? Erai in gara? Daca da, e loc public si faci ce vrei    
Arhitekt

Eram la la intrarea in Gara Ronat dinspre Timisoara Nord si Depou, acolo se afla si o trecere la nivel cu calea ferata nesemnalizata eu mi-am parcat masina in strada pe unde intoarce si Troleibuzu 11 neincurcand traficul apoi m-am dus la respectiva trecere lanivel am trabersat-o si si m-am pus undeva intr-un loc ferit de circulatia masinilor, unde nu circula masinile, si am asteptat sa vina un tren si am filmat, ce-i drept, de unul singur. Va postez o poza sa va dati seama cum sau produs evenimentele.Literele din fotografie simbolizeaza:A=Locul  unde mi-am parcat masina,B=locul unde ma aflam eu si priveam trenurile.C=locul de unde au venit cei doi sefi(unul din ei detine un VW Golf inmatriculat in Belgia si au venit pe linie si tot ei m-au intrebat ce caut pe linie desi eu nu ma aflam pe linie si nici nu m-am aflat niciodata.Iar sageata figureaza ca iesirea din depou.
.
cristi CFR

Aia este antestatia solventul , si nu are a face cu CFR Marfa apartine de Solventul SA.
Pe acolo trece o gramada de lume in Ronat si nu zice nimeni nimic.
Probabil cand te-au vazut cu aparatul foto au crezut ca vrei sa " spionezi " antestatia
Arhitekt

Nu cristi nu de la antestatie au venit cu aia ma inteleg bine de laspalatoria de vagoane.sorl uat de mine.
cristi CFR

Bizar , nu stiu ce sa zic , ai grija data viitoare
Arhitekt

Nu cred ca mai merg data viiotare acolo mai bi ne merg in Timisoara Vest  unde filmezo LDM de la Shell Gas si multe altele
Sadguardian

Cel mai bine ii sa te faci ca nu i-ai auzit si sa pleci.Daca te iei in gura cu ei nu rezolvi nimic.
1.In depouri si triaje "....accesul persoanelor straine este strict interszis".
2.Gara este considerata zona publica si nu ar avea voie sa comenteze ceva.
3.Daca se ia un mecanic de tine, pentru ca pozezi stie el de ce.Sunt oameni angajati sa "spioneze" mecanici ca sa-i poata sanctiona mai tarziu.
4.Nu au voie sa-ti confiste bunurile (telefon, camera).
5.In cel mai rau caz te poti alege cu o avertizare pentru ca nu exista o lege exacta pentru a te putea aresta.
6.Locomotivele sunt trecute la categoria siguranta nationala.Dupa parerea mea ii o aberatie dar nu avem ce face.
TramOradea

Asta e CFR-ul

Ce pot sa mai zic, traim intr-o tara in care iubirea noastra fata de trenuri se pare a fi bizara unora. Ce sa facem, mentalitatea ramasa de dupa `89 se vede si aici...
Cat despre mecanici, intr-adevar ei sunt speriati de eventualele spionari (nu cumva sa-l filmezi sustragand motorina, ca atunci vai de capul tau:)) Ei isi ascund treburile negre cu orice pret.
Pe de alta parte, sefii intotdeauna sunt tare increzuti, de aceea cred ca totul se poate. Insa la incidentul petrecut la gara Ronat, dupa opinia mea s-au incalcat niste drepturi fundamentale. Noi ca fani ai trenurilor, nu trebuie sa fim lasati influentati de niste escroci care sufera de smecherie si abuz in serviciu.

Spoorwegen is alle.
Electrica335

Buna ziua domnilor ,

Haideti sa vedem mai exact cum stau lucrurile :

Gara este un spatiul public, de interes public, iar fotografiatul acesteia precum si a oricarui alt obiectiv din incinta ei, este echivalent cu a fotografia florile din parc sau balega de pe miriste. Locomotivele si vagoanele sunt obiective care deservesc interesului public, deci si ele sunt tot de interes public. Fotografiatul lor este echivalent cu ceea ce am zis mai sus. Desigur, exista si trenuri cu regim special a caror fotografiere poate intra sub incidenta decretului 400 ( cum ar fi trenurile militare, sau trenuri care transporta utilaje, materiale ce deservesc obiective strategice, etc.) .

Fotografiatul in incinta unitatilor de cale ( depouri, remize, triaje, grupe tehnice, statii de alimentare/spalare, etc ) este posibil numai cu acordul directorului unitatii respective, cu o aprobare scrisa si semnata de acesta, cu stampila unitatii peste. In cazul in care directorul lipseste, in mod sigur exista un revizor, sef de tura, etc. Este bine totusi ca in cazul in care iesiti din gara, sa pastrati o anumita distanta fata de linie si sa va uitati ca nu cumva linia pe care vreti sa fotografiati, sa fie imprejmuita si sa se afle in vecinatatea altei unitati. Foarte usor poate veni cineva si te acuza ca furi fier vechi, avand ca paravan, exact acele placute cu "...20 m de axul caii ".

Mecanicii de locomotiva ori personalul din gara nu au absolut niciun drept sa se lege de cei care fotografiaza, atata timp cat ei au alte sarcini de indeplinit si in plus de asta nu au niciun drept s-o faca.Acelasi lucru este valabil si cu paznicii diferitor unitati, care nu pot face decat sa cheme politia, in niciun caz sa te legitimeze. In caz contrar, se poate depune plangere pentru hartuire.

Personal, fac poze de ceva ani buni si am vazut multe chestii de-a lungul timpului. Am vazut multe depouri, foarte multe gari, si impresionant de multi idioti. Concluzia la care am ajuns este ua simpla insa : nu se merita sa te duci in gara sa faci poze sau sa te cateri pe garduri ca sa ai apoi de ce te certa cu cine stie ce prosti. Cel mai sanatos e sa-ti iei un rucsacel cu mancare, aparatul foto, o sticla cu apa si de ce nu o bicicleta, si sa faci o plimbarica buna, in locuri cu cat mai putina lume, unde ai sanse mult mai mari sa faci o poza mult mai buna si cu mult mai putina bataie de cap  
TramOradea

un alt caz...

Am sa mai impart cu voi inca un caz, ceea ce nu tine de fotografiat, insa tine de drepturi de a sta in gara...
Acum o luna mi s-a intamplat in gara Cluj Napoca. Am sosit cu trenul accelerat Bucuresti Nord - Satu Mare la ora 4 dimineata acolo, si vroiam sa astept personalul care pleca spre Oradea la ora 07:50.
Aveam cateva ore pana atunci, eram intr-adevar foarte obosit, si m-am gandit sa ma asez linistit in sala de asteptare, si pe cat este posibil, sa dorm un pic (de obicei nu-mi place sa dorm in timpul calatoriilor cu trenul, furturile sunt dese, chiar si in gari... insa eram obosit rau de tot).
Dupa vreo jumatate de ora, vine la mine un paznic, si ma intreaba, ca de ce stau in sala de asteptare... si ca unde calatoresc. si daca nu am luat inca bilet, nu am dreptul de a sta acolo... ce fel de chestie este asta? Are el dreptul sa ma trimita in pasajul subteran doar pt. ca nu am luat biletul la ora 4 dimineata (desi mai aveam aproape 4 ore pana la trenul de persoane)? Mi-e scarba de tot ce se intampla in gara Cluj.

Spoorwegen is alle.
Electrica335

E ciudat ca eu am stat 7 ore in gara Cluj pe peron, am fotografiat cu politaii langa mine la greu si nimeni n-a avut nimic de comentat. Si mai amuzant e ca daca te duci sa-ti iei bilet cu mai mult de o ora si ceva, ai toate sansele sa fii invitat "cu jumatate de ora inaintea plecarii" de catre cea de la casa de bilete...
sulzerul1175

Si eu am patit multe lucruri in gara Oradea. De obicei la cumpararea biletelor. Uitati doua faze:

22 Martie 2007: eu si doua prietene vrem sa mergem la Sacuieni cu P4337. Ajungem la gara la 3 pm, trenul pleaca la 3:35 pm. Mergem la caserie:

- Buna ziua! 3 bilete cu reducere de elevi pe personal pana la Sacuieni, va rog frumos.

Totul e oke, biletele sunt tiparite, caserista imi zice ceva, dar din pacate nu s-a auzit, era mare galagie in sala. O intreb de trei ori, ca tot nu am auzit ce zicea, iar doamna imi zice:

- Surdule ce esti, da' n-auzi ca iti zic ca pretul biletelor e 6,6?!

Bine mersi...ii mai zic si eu ceva, ca doar nu era vina mea ca n-am auzit-o.

Urmatoare faza, 26 Decembrie 2007.

Din intamplare cu aceeasi caserista  
-Buna ziua! 2 bilete cu reducere de elevi, pe acceleratul de maine dimineata la Satu Mare.

Bine, biletele sunt la mine. Dar poate ca la Satu Mare nu as fi avut timp sa cumpar si biletele pentru Oradea, asa ca m-am hotarat cu Tibi sa cumparam si biletele pentru retur.

- Imi cer scuze, as dori 2 bilete de la Satu Ma...
- Da' nu ma intereseaza! Du-te si cumpara biletele la Satu Mare. Daca mai stai aici, ceilalti calatori vor pierde trenul!

Hmm....da...ciudat ca inafara de mine si de Tibi erau inca 2 oameni in sala, la un alt ghiseu...

Sincer, nu stiu ce cauta inca la CFR caserista asta  
Electrica335

Pai cu urmatoarea ocazie, ii poti face binemersi o reclamatie. De asta exista biroul de reclamatii. Se poate chiar si inregistra cu ceva discret    

Dar sa nu deviem prea mult de la subiect  
Guest

Bine zis, Electrica335!  
Iar in privinta intamplarilor petrecute lui Pisti...no comment...pacat ca odata cu renovarea garii nu s-a redecorat si personalul acestuia      
Doru

Ma bag si eu ca este pe gratis  

Cu o singura exceptie, repet cu o singura exceptie, nu am avut probleme cu fotografiatul in gari.

Martore sunt reportajele mele cu Jiblea, Calafat, Craiova, Poiana Mare, Curtea de Arges, Merisani si intregul tronson Ploiesti - Valenii de Munte - Maneciu.

Exceptia a constituit-o Gara Obor Bucuresti unde cu  mare greutate ni s-a permis intrarea in incinta reviziei de vagoane unde stationa 230.516.
Chiar daca nu ni se dadea voie stiam ca dupa ora 16:00 cand va fi adusa la peron putem face fotografii cat ne tineau cardurile asigurarile venind de la cei indrept.

Ce am invatat din aceste drumuri?

Daca nu incerci sa faci poze ca paparatzii si ceri voie, le explici de ce o faci nu exista sa intampini opozitie.
Oamenii vor sa vorbesti cu ei, sa le asculti necazurile, sa le vorbesti frumos si sa nu le arunci acel sablon "In Germania, Austria si ... aiurea nu m-a oprit nimeni sa fac poze"

De vina pentru aceasta atitudine a angajatilor sunt atat guvernantii cat si mai marii transportului pe calea ferata.
Oamenii sunt debusolati, nu stiu ce o sa fie maine, pe mainile cui o sa incapa, o sa mai aiba sau nu servici si cate si mai cate.

Am stat de vorba cu foarte multi angajati de la CFR. Pot spune ca daca fotografiatul a durat 30 - 40 min de vorbit am vorbit mai mult de o ora.

Sunt tristi, putini, si nu inteleg de ce impegatul de miscare trebuie sa aibe grija si de cabina de la capatul X al statiei, sa faca pe paznicul, de ce pe o sectie de peste 50 km sunt numai 5 oameni la intretinerea liniei si aia pe jos, nu inteleg de ce nu au lumina electrica in statii ca doar suntem in secolul XXI.
Nu inteleg multe si nici nu cauta raspunsuri.
Isi spun pasul si se bucura ca ii mai asculta cineva desi sunt convinsi ca acel cineva nu are nicio putere.

I-am intrebat de ce pe tota sectia sunt numai doua trenuri si alea de persoane.
Raspunsul a venit simplu: "Daca nu se produce nimic ce sa transportam?"

In concluzie, a mea si a prietenilor mei cu care am batut traversele si calea ferata, atata cat am batut: incercati sa vorbiti cu ei inainte de a scoate aparatul de fotografiat.
Cereti voie politicos sa faceti fotografii si explicati-le de ce le faceti.
Povestiti-le despre pasiunea voastra si despre faptul ca cineva o sa citeasca randurile voastre si poate o sa ia atitudine fata de situatia actuala a CFR-ului.

Toate cele bune!
sulzerul1175

Chiar asa este, daca ii zicem ce dorim si din ce cauza facem poze, mai mult ca sigur ca o sa ne dea voia de-a face pozele. Desi eu am patit de 2 ori ca, cu totul ca am intrebat daca ma lasa sa fac poze, nu am fost lasat, din cauza ca: "asa vreau eu".

Totusi tin sa zic, ca aceasta ingaduinta depinde de personalitatea omului pe care o intrebam.

Anul trecut, cand am fost in gara Ciumeghiu sa pozez Malaxele 77, am fost oprit de un domn de la gara, ca sa nu fac poze, dar uitati cum: "Ma scuzati, domnule, dar aici nu aveti voie sa faceti poze fara acordul sefului garii". Daca el vorbea frumos cu mine, am vorbit la fel si eu, am pus aparatul la locul lui. Dupa acesta el a inceput sa intrebe despre pasiunea mea dupa trenuri si i-a placut povestea mea  

Numai bine
Doru

Exista si exceptii.

Gandeste-te ca oamenii sunt foarte stresati si slava Domnului au de ce.
Electrica335

Desigur ca difera de la om la om, insa mentalitatea greu o schimbi. Daca un mecanic care a facut servici ani de zile inainte de 90 si care are "in sange" sloganul "nu e voie", explicatiile sunt tardive. Chiar si asa, daca te intreaba de ce faci poze, in gara, sau de la peste 20m de axul caii, ori catarat intr-un copac aflat dincolo de gardul depoului, raspunsul va fi simplu : " - Fac poze pentru ca legea imi permite acest lucru". In cazul in care insista in a abera pe aceasta tema, mai ai inca un drept, si acela de a depune plangere pentru hartuire !
Doru

Ei, asta este putin pe dos pentru mine.

De ce sa fac poze fara a cere permisiunea si pe urma sa dau explicatii de ce fac?

Daca nu mi se permite nu fac sau caut o modalitate legala de a face.

La hartuire te poate "baga" si cel din incinta depoului sau a statiei si depune plangere impotriva ta spunand ca vrei sa-l fotografiezi fara acordul lui.
Electrica335

Pai stai putin ca nu inteleg : de ce sa cer voie sa fac poze, atata timp cat legea imi permite sa fac ?

Daca sunt in incinta vreunei unitati, atunci este, intr-adevar neaparata nevoie sa cer permisiunea. Daca sunt pe domeniul public, nu vad rostul   E ca si cum m-as duce in sediul primariei si sa-l intreb pe primar : " domnule, am voie sa fotografiez florile din parc ? "
Doru

Nu cere si nu or sa te lase sa faci.

Eu am inteles ca daca vorbesti cu oamenii si nu arunci articolul de lege in fata ai mult mai multe de castigat.

Fiecare are strategia lui.

Eu cer voie si a functionat. Nu am avut probleme decat atunci cand am vrut sa intram in incinta reviziei de vagoane. Am aflat si cauzele dar nu fac obiectul acestei discutii.

Spoor la poze!!!
TramOradea

Hallo voor all! Hai sa mai scriu si eu o intamplare cat de cat placuta... eram in gara Targu Mures, si am facut o singura poza, la trenul cu care am venit dinspre Razboieni...
Trenul era oprit in gara, eu vedeam ca nimeni nu-mi spune nimic, asa ca puteam sa fac linistit poza aceea. Dupa care am plecat la o bere...
Cand sosesc inapoi in gara, politistul ma intreaba daca eu sunt cel care a facut poza aici? Desigur i-am spus ca eu sunt, si i-am aratat si poza, pe care insa nu se vedea gara, ci doar garnitura de tren. Am vrut sa sterg poza, sa nu am probleme, dar politistul mi-a permis s-o pastrez, si am schimbat si cateva cuvinte in legatura cu pasiunea mea de trenuri...

PS: La CFR mai exista si angajati politicosi, in aceeasi gara Targu Mures, am fost servit cu foc pentru tigara de un conductor, fara a-i cere...

Spoorwegen is alle!
cristi CFR

In gara Sibiu aveti grija la politia TF is prosti ca lemnul interzic fotografierea in baza legii sigurantei feroviara.

Vineri in gara Sibiu , in cautarea depoului de locomotive care este si muzeu (de mentionat ca am intrat ca in parc si am fotografiat fara sa se ia nimeni de mine , iar cireasa era la intrarea portii "Accesul interzis persoanelor straine, oare cum poate fi interzis accesul daca este muzeu ?)

Pe peron ma apuc sa mesteresc la aparat (schibat acumulatorii) si pe o linie in spate trage o frumoasa 060-DA , ma hotarasc sa ii fac o poza desi se vedea doar pe jumatate datorita unui vagon, nici nu apuc sa duc aparatu la ochi ca hop in spatele meu un politist de la TF Sibiu , care ma ia la rost ca de ce pozez ca e zona de siguranta feroviara.

La care eu il intreb frumos: Exista un indicator in acest sens ?

Si de la care aflu ca desi nu exsista este interzis...
La cum m-a luat din oala nu am putut sa ii redau toata legea din minte legata de zona de siguranta.
I-am explicat ca peronul e loc public si de acolo am voie.
El : Asa interpretati dumneavoastra.
Necunoasterea legi si a constitutiei nu va absolva de vina  .
Adica eu nu stiu legea si constituita ?
Daca eu nu o stiu , el cred ca nici nu stie ca traim in UE nu in URSS  

Prin urmare trebuie actionat cumva :

Sa aveti urmatoarea foaie la voi , data viitoare o voi avea si eu :

Quote:
CONSTITUTIA ROMANIEI
ARTICOLUL 30
(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisă.

(3) Libertatea presei implică şi libertatea de a înfiinţa publicaţii.

(4) Nici o publicaţie nu poate fi suprimată.

(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare în masă obligaţia de a face publică sursa finanţării.

(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine.

(7) Sunt interzise de lege defăimarea ţării şi a naţiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură naţională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenţă publică, precum şi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.

( 8 ) Răspunderea civilă pentru informaţia sau pentru creaţia adusă la cunoştinţă publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în condiţiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege.


Quote:
LEGE Nr. 289 din 11 octombrie 2005

privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional în domeniul transportului pe calea ferată

EMITENT: PARLAMENTUL

PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 922 din 17 octombrie 2005



Parlamentul României adoptă prezenta lege.



ART. 1

(1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice.

(2) Zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrărilor de protecţie a mediului. Pe teritoriul localităţilor zonele de siguranţă vor fi în mod obligatoriu semnalizate.



ART. 2

Se interzice intrarea sau staţionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afişe ori semne corespunzătoare din perimetrul staţiilor de cale ferată, reviziilor, depourilor şi triajelor de reţea.



ART. 3

(1) Persoană neautorizată este, în înţelesul art. 1 şi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deşi are această calitate, nu are atribuţii de serviciu în zonele de siguranţă a infrastructurii feroviare publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art. 2.

(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intră sau staţionează în zona de siguranţă, dacă prezenţa ori staţionarea acestora este motivată de folosinţa unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinţa unei proprietăţi private aflate în interiorul zonei de siguranţă.



ART. 4

(1) Fapta persoanei neautorizate de a pătrunde, fără drept, în zonele prevăzute la art. 1 şi 2 şi de a refuza părăsirea lor constituie infracţiune şi se pedepseşte cu amendă de la 300 lei la 15.000 lei sau cu închisoare de la 3 luni la 1 an.

(2) În cazul în care fapta se săvârşeşte de o persoană având asupra sa o armă, de două sau mai multe persoane împreună, în timpul nopţii ori prin violenţă, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.



ART. 5

(1) Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a căii ferate, a materialului rulant, precum şi a instalaţiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora constituie infracţiunea de distrugere şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 10 ani.

(2) Tentativa la faptele prevăzute la alin. (1) se pedepseşte.



ART. 6

(1) Sustragerea de componente ale căii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circulaţie sau programat pentru circulaţie constituie infracţiunea de furt calificat şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani.

(2) Dacă fapta prevăzută la alin. (1) a avut ca urmare o tulburare gravă în activitatea de transport pe calea ferată sau a produs poluarea mediului înconjurător ori degradarea gravă a solului se pedepseşte cu închisoare de la 12 la 20 de ani.

(3) Tentativa la faptele prevăzute la alin. (1) şi (2) se pedepseşte.



ART. 7

Dacă faptele prevăzute la art. 5 şi 6 sunt săvârşite de către un angajat al căii ferate sau de către o persoană cu atribuţii în siguranţa circulaţiei pe calea ferată, la maximul pedepsei prevăzute pentru fapta comisă se poate adăuga un spor de până la 2 ani.



ART. 8

Infracţiunile contra vieţii şi integrităţii corporale, săvârşite asupra unui angajat al căilor ferate sau a unei alte persoane cu atribuţii în siguranţa circulaţiei pe calea ferată, în timpul activităţii, se sancţionează cu pedeapsa prevăzută de lege pentru fapta săvârşită, la maximul special, dacă acesta nu este îndestulător, putându-se adăuga un spor de până la 3 ani, care nu poate depăşi o treime din acest maxim.



ART. 9

Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă pct. 13, 15, 44, 45 şi 48 ale alin. 1 al art. 2th_) din Hotărârea Guvernului nr. 203/1994 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transporturile pe căile ferate române, republicată, cu modificările ulterioare.



------------

th_) În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 922 din 17 octombrie 2005, numărul acestui articol era indicat, în mod eronat, ca fiind 12.



Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.



p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,

MIRON TUDOR MITREA



PREŞEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VĂCĂROIU



Hotararea 585/2002 pentru aprobarea standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate in Romania
Art 185
Art 188
Lege nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate

Si in caz ca este 0 la categoria indatoririle politistului :

Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului

Numai bine , a si spor la pozat  
dan tm

Quote:
In gara Sibiu aveti grija la politia TF is prosti ca lemnul interzic fotografierea in baza legii sigurantei feroviara.

Nu doar ei, am avut probleme cu un ceferist care repara ceva la masina pe rampa aia de sub viaductul din gara Sibiu.
Dupa ce am pozat desigur.Avind eu unele probleme cu mersul, am dat ceva din gura si apoi l-am intrebat ce face el acolo, e la program si repara masina sau o ,,alimenteaza" avind in vedere ca depoul Sibiu are doar Diesele. Electricele fiind numite sterpe.

A trebuit sa plec repede intr-o zona mai populata.

Alta data am pozat o placa de pe gara Tirgu Mures fiind gonit de iDM ca nu am voie sa pozez.
Dr2005

Eu am avut probleme cu un IDM din Buzău... a trebuit să şterg cele 2 poze făcute unui vagon produs de Pafawag Wroclaw sau să merg cu el la Miliţie.
mishu88

Oricâte foi şi legi am lua cu noi, suntem mici, cu şapcă sau fără şapcă şi eventual cu pantaloni scurţi, iar ei sunt CeFeRişti, au dreptul să se plimbe pe liniile ferate pentru că au învăţat despre trenuri şi pericolele lor.

Strategia cu foaia merge în cazul că eşti luat pe sus în gări, unde vrei-nu vrei, tre' să stai pe peron, da' când te prinde peste macazuri şi inimi... Legea Siguranţei Feroviare zice clar că tre' să faci paşi la 20 de metri dacă NU eşti angajat (şi chiar dacă eşti angajat, am citit în instrucţie că nu este permisă SUB NICIO formă trecerea peste macazuri şi inimi) sau dacă nu eşti riveran. Aici după norocul fiecăruia... Eu unul fug când se fluieră la mine.

Cel mai tare m-a supărat un mecanic din Suceava (asta recent, că de-a lungul timpului ne-au supărat mulţi oameni FeRoviaRi, dar ne-au şi bucurat) când făceam poze şi mi-a zis "O cauţi cu lumânarea?", arătându-mi palma. M-am enervat şi am ieşit din gară.

Spunea Imre mai dedemult... te duci pe drumuri, pe dealuri, la o distanţă considerabilă, îţi plantezi trepiedul la peste 20 de m de linii şi dacă cineva îţi zice ceva, nu îl bagi în seamă. Altfel, orice faptă comisă de acel cineva asupra ta intră sub incidenţa legii. Lege, care... o cumperi cu bani în ziua de azi, din păcate. Ei au bani, noi n-avem.

Ce să-i faci... asta e!
cristi CFR

Quote:
Spunea Imre mai dedemult... te duci pe drumuri, pe dealuri, la o distanţă considerabilă, îţi plantezi trepiedul la peste 20 de m de linii şi dacă cineva îţi zice ceva, nu îl bagi în seamă


Eventual ne luam cu noi si o sapa  

(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intră sau staţionează în zona de siguranţă, dacă prezenţa ori staţionarea acestora este motivată de folosinţa unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinţa unei proprietăţi private aflate în interiorul zonei de siguranţă.
Dr2005

mishu88 wrote:
Oricâte foi şi legi am lua cu noi, suntem mici, cu şapcă sau fără şapcă şi eventual cu pantaloni scurţi, iar ei sunt CeFeRişti, au dreptul să se plimbe pe liniile ferate pentru că au învăţat despre trenuri şi pericolele lor.

Strategia cu foaia merge în cazul că eşti luat pe sus în gări, unde vrei-nu vrei, tre' să stai pe peron, da' când te prinde peste macazuri şi inimi...


Da, or avea dreptul, dar chiar sa vina sa se ia de mine pe peronul liniei 1, linie la care era tras trenul cu vagonul cu pricina... Or fi ei ceferişti, dar asta nu le dă dreptul să se ia de noi...
Electrica335

Este intr-adevar una din problemele inca majore (din pacate) la noi.

Desi e noapte si a fost o zi destul de agitata pentru mine, as vrea totusi  sa arunc o privire si in ograda noastra, a iubitorilor de cale ferata. Haideti sa ne gandim ca exista un numar de ordinul sutelor de pasionati care activeaza pe diverse forumuri, fac poze, etc. In plus, lumea discuta fel si fel de aspecte pe fel si fel de forumuri.Totusi, lacunele sunt multe si mari. Nu s-a reusit de 5 ani cel putin, sa se faca ceva cu aceasta comunitate, astfel incat ea sa fie cunoscuta si sa aibe un cuvant de spus. De ce ? Pentru ca lipseste unitatea. De fiecare data cand se face ceva, se sare la gatul celui care face. Cand am incercat sa implementam ceva nou prin  Trains.ro si sa punem bazele unei comunitati puternice, au trecut nici doua luni si am fost tarati prin mocirla de diversi ciumpalaci. Fara insa ca "fundatia"acesui proiect sa fie finalzata. Desigur am renuntat, deoarece mizeria a cantarit mult prea mult in fata valorii si a unitatii. Ulterior, alti ciumpalaci ne-au blamat spunand ca suntem neseriosi. Desigur ca cei care isi fac galerii foto cu poze furate cu locomotive romanesti sunt unii foarte seriosi, care implementeaza o tehnica a fotografiei excelenta si care duc o politica foarte razboinica vizavi de respectarea dreptului  de autor.Acestia sunt si foarte apreciati totodata.

Suntem in stare sa ne plangem insa, ca ceferistii ne izgonesc si ne vorbesc ca pe tarla cand facem poze in gara. Insa de ce nu incercam sa ne imbunatatim intai noi, si sa renuntam sa mai depindem in vreun mod de ei ? Uite, de exemplu te duci pe un deal, unde vei gasi o frumoasa curba, cu un peisaj frumos in spatele ei, eventual cateva obiecte de decor. Nu crezi ca ti-ar iesi o poza mult mai buna, vei face putina miscare, vei respira un aer curat si eventual vei sta la o discutie cu un alt prieten feroviar sau in liniste cu vreo gagica?    Nu crezi ca-i mai frumos decat sa stai in gara, unde vei vedea tot felul de boschetar, vor urla toti ceferistii la tine, si eventual ti se va baga unul in cadru sa-ti strice poza ? Va spun sigur ca in tara asta mare sunt locuri de ordinul zecilor de mii unde se pot face poze mult mai bune decat in gara si unde cu siguranta nu va urla nimeni.

Insa de ce nu se intampla ca lumea sa agreeze acest tip de poze ? Din lipsa de autocultivare. La noi valorile sunt cu totul altele : e mai usor sa ascultam manele si sa ragaim, decat sa citim o carte si sa ne cultivam ; e mai usor sa ne vindem carne pe forumuri decat sa cautam sa ajutam pe altii, e mai usor sa mergem prin gari si sa ne balacarim cu ceferistii decat sa cautam locuri noi de pozat si totodata e mult prea greu sa renuntam la monotonia facerii pozelor, in favoarea colectionarii a cat mai diverse materiale in domeniu.

Cu toate acestea ne uitam la nemtii care faceau poze artistice acum 30 de ani, ne uitam cum restaureaza austriectii locomotive si la ungurii care au tren cu aburi spre Balaton odata la o ora, sperand ca maine cand mergem in gara sa mai prindem macar un diesel clasic. Suntem in stare sa aruncam cu pietre in cei care isi pun semnatura pe o poza artistica, spunan ca e o poza de rahat, insa nu suntem in stare sa facem noi una. Degeaba ne dorim lucruri mari cum e un muzeu daca nu suntem in stare sa apreciem niste lucruri mici cum ar fi o poza...

Asadar, nu ne ramane decat sa facem tot ceea ce stim in continuare, sa traim aceleasi momente penibile cu ceferisti prin gara, si sa stam cu mainile in san, sperand ca intr-o zi, cineva sa se gandeasca la noi cu mila, si sa le spuna ceferistilor "bai nesimtitilor, nu-i mai alungati pe astia !!" . Ei bine, daca in felul asta gandim, putem sa ne culcam linistit ca acest lucru nu se va intampla niciodata. Singurii care pot face ceva in acest sens sntem chiar noi.
romeomanciu

Nu e chiar asa

Pacat ca a fost frig in Bucuresti caci aveati mai multe fotografii dar cel putin in gara de nord te lasa sa fotograiezi fara probleme. Pentru mai multa siguranta am fost la seful statiei si dupa ce am lasat datele de identificare si mi s-a facut un istructaj de genul celor de protectia muncii am liber la fotografiat orice tren vreau eu mai putin cele militare
gabi-737

Intervin si eu putin in aceasta discutie, trebuie lamurite clar niste aspecte:

1. domeniul public e sfant pentru libertatea unei persoane de a stationa, umbla, si de ce nu fotografia.
2.  nici un CeFeRist NU are dreptul de a interzice fotografiatul unui tren, locomotiva, vagon sau alt material rulant aflat intr-o gara- fiind domeniu public, nu are nici un drept sa ne legitimeze, doar Politia poate sa faca asta.
Exceptiile sunt cazurile in care se patrunde fara drept in depouri, triaje sau alte locuri despre care se stie ca este interzis.
Daca abuzeaza pot fi reclamati la politie pe motiv de hartuire.

Eu fac poze in apropierea aeroporturilor, pistelor, deci unde securitatea e mai serioasa, se invoca "obiectiv strategic" de multe ori, credeti-ma ca legal nu pot sa ma impiedice, au incercat de foarte multe ori, noi, spotterii, de multe ori suntem luati de politie, amenintati dar nu ne dam batuti.
Avem cazuri cand pasionatul de foto a fost luat si dus la interogatoriu 15 ore la Otopeni pentru ca poza avioane, nu au avut ce sa ii faca...eu am avut discutii cu sefii de securitate ai aeroporturilor si au inteles ca ceea ce facem nu e contrar legii si deci ...au lasat-o mai moale.
NU ar strica o asociatie, sau o organizare ce sa aiba drept scop recunoasterea oficiala a fenomenului, sa nu mai fim hartuiti de orice amarat cu uniforma ce isi da aere de mare sef.

Eu am incercat si varianta vorbei frumoase, si credeti-ma ca a mers de multe ori, daca le explicam frumos ce intentii avem, fara a invoca legea sau alte drepturi e posibil sa iasa bine.
Incercati sa evitati sa pozati persoane, ci doar trenuri...sau obiecte, multi au impresia ca suntem pusi de cineva sa ii urmarim si asta nu le convine.

Ar fi aici multe de discutat, vom continua daca e cazul.
Alex-DP001

Se lucreaza la rezervoare si la CFR si la privati.Eu am un exemplu cu desteptii de la Servtrans Invest.
Pe data de 1 decembrie 2008 ma gandesc sa merg cu un prieten pana in Turda la fosta remiza sa vedem daca mai sunt locomotivele seria 87 acolo, am auzit ca s-au casat dar am vrut sa ma lamuresc.Din pacate au fost casate toate.
Liniile de cale ferata CFR au fost vandute la Servtrans, iar ei mai remizeaza pe acolo locomotive diesel. In acel moment acolo era DA 036 si DHC 748 inchiriat de la Constantin Grup.
Fac cateva poze, dupa care se aproprie paznicul de noi, ii spunen ca suntem pasionati, iar el ne-a zis ca e mai bine sa venim urmatoarea zi dimineata.
Il salutam si ne vedem de drum, dar in spatele nostru vine furtunos un mecanic care a strigat dupa noi, stati sa va fac si eu poza acum.Am luat-o la fuga, si el dupa noi dar nu ne-a prins.
Abia dupa cateva zile, am aflat de ce era nervos acel mecanic.El opera la rezervor si ii era frica ca noi am fost trimisi sa ii spionam.
Am aflat cum decurg afacerile la ei, nu voi face public acest lucru, dar daca se mai iau de mine, rup tacerea, ii dau in gat si nu ma intereseaza daca isi pierd locul de munca sau ce se intampla cu ei.
Sunt chiar baturi in cap, nu pricep ce e pasiunea si ca nu ma intereseaza afacerile lor.
andrei_l

Mie mi s-a reproşat că nu am voie nici măcar sa traversez liniile ferate,fiind în pericol de a fi călcat de vreun tren.Nu le-am spus că vreau să filmez sau să pozez trenuri,pentru că mi-au tăiat replica din start arătându-mi panourile cu "Zonă de siguranţă feroviară,interzis accesul persoanelor străine".
Culmea,într-o seară,înainte să plece rapidul spre Bucureşti,mi-au reproşat ca nu poate pleca din cauza mea că stau în apropierea trenului,eu fiind la aproximativ 10m de linia unde urma să treacă trenul respectiv.
Am mai întâmpinat probleme şi în Adjud,unde mi s-a atras atenţia ca aparatul meu digital,un Benq DC C840,le afecta transmisiile prin staţii,atunci când făceam o poză.Nu am ripostat,ci i-am arătat impegatei pozele mele,iar ea a rămas surprinsă în mod plăcut.
Eu am ajuns la concluzia că nu merită decât să evităm personalul CFR care ne strică plăcerea de a filma sau poza trenurile ,însă trebuie să ne gândim şi la faptul că unii din ei ne vor binele prin atenţionările justificate, neştiind că avem cunoştinţe în domeniul feroviar.
Electrica335

Pai faptul ca i-ai aratat munca ta acelei impiegate, este un lucru de apreciat.Stii cum e, vorba dulce, mult aduce.
@ndrey

Alex-DP001 wrote:
Se lucreaza la rezervoare si la CFR si la privati.Eu am un exemplu cu desteptii de la Servtrans Invest.
Pe data de 1 decembrie 2008 ma gandesc sa merg cu un prieten pana in Turda la fosta remiza sa vedem daca mai sunt locomotivele seria 87 acolo, am auzit ca s-au casat dar am vrut sa ma lamuresc.Din pacate au fost casate toate.
Liniile de cale ferata CFR au fost vandute la Servtrans, iar ei mai remizeaza pe acolo locomotive diesel. In acel moment acolo era DA 036 si DHC 748 inchiriat de la Constantin Grup.
Fac cateva poze, dupa care se aproprie paznicul de noi, ii spunen ca suntem pasionati, iar el ne-a zis ca e mai bine sa venim urmatoarea zi dimineata.
Il salutam si ne vedem de drum, dar in spatele nostru vine furtunos un mecanic care a strigat dupa noi, stati sa va fac si eu poza acum.Am luat-o la fuga, si el dupa noi dar nu ne-a prins.
Abia dupa cateva zile, am aflat de ce era nervos acel mecanic.El opera la rezervor si ii era frica ca noi am fost trimisi sa ii spionam.
Am aflat cum decurg afacerile la ei, nu voi face public acest lucru, dar daca se mai iau de mine, rup tacerea, ii dau in gat si nu ma intereseaza daca isi pierd locul de munca sau ce se intampla cu ei.
Sunt chiar baturi in cap, nu pricep ce e pasiunea si ca nu ma intereseaza afacerile lor.

De asta e bine  sa intrebi inainte si sa fi atent la ce faci poza, ca dupa aia faci "buba" si la propriu si la figurat, orientare in teren e esentiala e multe ori
calatorul

Intr-adevar, iesirile stranii pe care le au angajatii (din mai toate domeniile de lucru in Romania) in momentul in care observa ca se fotografiaza, au legatura cu faptul ca acolo, pe tarlaua lor,  se petrec frecvent nereguli si chiar infractiuni. De la doreii care dorm la umbra sau "intretin raporturi" prin vagoanele moarte la gard cu "prestatoarele" din zona in loc sa-si fac treaba pentru care sunt platiti, pana la furturi de proportii inimaginabile.
Exista exemplare care au tupeul sa comenteze printre dinti chiar atunci cand apar sefii lor prin zona, nu doar niste pasionati cu aparatul foto. Sunt cei care traiesc de cand se stiu cu musca pe caciula.
tudor_vl

Redeschid acest topic dupa 2 ani cu o patanie care mi s-a intamplat astazi la gara Ramnicu Valcea. Am terminat sesiunea foto si cand sa plec din gara si sa ma indrept spre masina ma abordeaza un agent de la TF. Ma baga in sectie, imi cere buletinu, ma trece in registru si ma lasa cu avertismentul ca data viitoare cand vin la gara sa ii anunt ca fac poze    
shoppy

Se pare ca militienii, ca sa se vada ca au facut controale, au sarcina sa treaca in agenda datele celor controlati si la care nu le-au dat amenda, da pe tine nu te afecteaza cu nimic ca ti-a notat datele in agenda.
dan tm

Nu doar militienii ci si ceferestii vad in tot sdi in toate hoti, spioni si pericole iminente pentru locul lor de munca.

Am executat o deplasare pe linia Tecui -Faurei. Trec 2 motoare la 4 si la 16 si un accelerat spre mare. Atit, nu sint multi pasageri, mai multi ceferisti schimbul de IDM si diversi.

In Faurei un politist TF ma astepta: de ce pozez, am fost informati ca ati pozat tot traseul de la Tecuci, acte, loc de  munca , pozatul interzis, ,,CARE ESTE MOTIVUL PREZENTEI DVS IN ACEASTA ZONA?'"

Mai e ceva de zis?
shoppy

Daca ar vedea hoti in primul rand nu ar mai fura ei si in al doilea rand nu ar mai fura tiganii. Ideea e in felul urmator:
- sa nu ma fotografieze pe mine ca fur sau fac alte chestii interzise de regulament
- daca se intampla ceva nasol atunci scot agenda si arat ca nu am stat degeaba, am fost ocupat
florin.lifticariu

Si...cum s-a terminat ?
CsabyRR

Serios, oamenii astia nu-s normali... Lipsa de ocupatie sau au ceva problema cu nervii... Pariu ca daca ar afla ca exista forumul nostru si mai sunt forumuri de genu... nu stiu cred ca ar incerca sa ne santajeze sau nu stiu... Ceva nu-i in regula cu astia...
stefan_br

Pentru dan tm

Daca ai fi avut doua carduri de memorie puteai sa-l schimbi pe cel plin de poze de pe traseu cu altul gol, astfel ii puteai arata a nu ai nimic iar individul nu avea nicio dovada (in gara se poate fotografia, ca doar nu faceai vreun spot publicitar ca sa ceri aprobare) si ai  fi terminat repede povestea, ba chiar il puteai filma si reclama al un sef de-al lui daca facea exces de ze.Eu am intalnit un exemplar de la Politia Locala care-mi spunea ca daca nu sunt fotograf autorizat (cica  imi trebuie si autorizatie ca sa folosesc un aparat foto ) nu am voie sa fotografiez pe spatiul public (culmea eu fotografiam un parculet cu flori iar fotografiatul nu era interzis) ba chiar individul ameninta ca ma da in judecata.Exemplarul si-a terminat pledoaria odata ce am inceput sa-i explic cum stau treburile iar cand i-am cerut sa se legitimeze (+ nuamrul de telefon al sectiei de care apartine) a tacut din gura si nu a mai continuat sa se dea zmeu.Ce pot sa spun decat sa aveti grija si sa fiti mereu pregatiti sa dati piept cu astfel de oameni care ocupa niste posturi doar  ca sa se lege de oameni nevinovati (de preferat sa printati legea si sa o aveti cu voi)!  
dan tm

Aveam legea la mine si HGR dar nu am mai avut timp sa exemplific eram linga trenul cu care trebuia sa plec si care avea deja liber.
Dar am discutat despre ce perimite legea si ce interzice. Nu mi-a cerut sa vada pozele mi-a cerut datele si m-a intrebat care este motivul prezentei mele in zona, mi-a spus ca desi legea nu interzice pozatul este o alta dispozitie care interzice totusi, dupa blablaul cunoscut.

Din discutie s-a desprins ideea ca am prins in poze semnale si linia de contact, si in functie de ce fac cu pozele voi fi cautat de politie deoarece datele mele urmeaza a fi transmise la un nivel superior.
tudor_vl

Relatez un eveniment care ni s-o intamplat astazi mie si unui prieten pasionat. Am fost amandoi intr-o calatorie cu trenul pe ruta Ramnicu Valcea - Babeni - Alunu si retur. Prietenul meu a fost pentru prima data pe aceasta ruta si o vrut sa faca niste poze si filmari ca sa ramana cu o amintire. La intoarcere filmeaza in statia Popesti cum trenul nostru face cruce cu P care venea de la Valcea si il vede controlorul. Vine la el cu urlete si nervi ii spune ca nu are voie sa filmeze, ca ii trebuie aprobare, ca amenda e foarte mare, bla bla bla. El incerca sa ii explice ca filmeaza ceva din natura dar de fiecare data era intrerupt cu texte de genul "Faci pe desteptul cu mine?" si altele.

Si cum asta nu ar fi de ajuns, cum am ajuns la Valcea, controlorul s-a dus glont la un agent de la TF si s-o plans. Agentul a venit si o vrut sa ne legitimeze PE AMANDOI. In cele din urma m-o legitimat pe mine (eu care eram deja trecut in registrul Politie TF Valcea

PS: Bine ca macar agentul a fost mai amabil. Ne-o intrebat de pasiunea noastra si altele.
Teodor

Deja devine stresanta faza cu " Nu fotografia in tren / trenurile ! ". Pe cine si cu ce incurcam daca filmam si eu un tern stationand langa niste lanuri de porumb ? ? Sa nu mai spun ca nu am apucat sa leg doua vorbe calumea de ragnetele acelui sef de tren. Poate daca ma asculta un pic se schimba treaba. I`am vorbit civilizat, frumos, incet, calm, nu raspicat, tare, repede, etc ...

@ : Eu sunt partenerul de calatorie al lui Tudor. )
didi

Caldura asta cred ca i a prostit pe multi .Citeam si ma miram cum de mai sunt astfel de oameni dar azi am trait si eu pe pielea mea si exact la voi m am gandit in acele momente.Pentru prima data in viata mi s a intamplat si mie sa imi zica cineva ca nu am voie sa pozez .Eram azi in gara de nord(tocmai ma intalnisem cu un pasionat din alt oras).Cand sa plec observ ca la linia 14 era un sulzer de la GFR si am mers sa il pozez.Scot aparatu pozez si apoi aud.Domnisoara e interzis fotografiatu.Ma uit ,un agent de paza de la o firma privata ceva  gen AVP security.il intreb de unde a rasarit ce e cu el ,nu cunoaste legea si paisonatii doar era Gara de nord unde vine zilnic cate cineva si pozeaza.El imi raspunde ca a primit  ca ordin sa nu lase pe nimeni sa fotografieze si a zis la fel ca imi iau amenda.L am lasat sa vorbeasca , a chemat prin statie un alt coleg ,mult mai cumsecade ca el care i a zis ca am voie sa pozez..Urla cu amenda lui desi i am explicat ca sunt pasionat si ca nu fac comert cu pozele nu sunt nici televiziune.I am zis si de legea aceea.Nimica el o tinea pe a lui.Am mers la  politia Tf sa ii explice si lui cum sta treaba.Iar culmea culmii a fost cand vreo 3 tiganusi au venit linga noi si ne priveau cum discutam iar ei mergeau in continuare linistiti pe peroane si cu cerseala lor, moment in care i am zis ca il reclam ca nu isi face datoria si se ia fara motiv de pasionati.Am fost apoi la politia tf cu care ma stiam foarte bine , ne am salutat reciproc, baieii mi au zis sa merg sa ii mai fac inca 10 poze la locomotiva iar prietenu meu  agentu"vip" a ramas cu buza umflata. Nici ma  scuzati sau ati avut dreptate sau o zi buna nu a spus.A ramas si se uita cum merg spre locomotive.
Ps: L am intrebat de cand face serviciul in Gara de nord.Mi a raspuns ca din decembrie 2010.Eu il intreb veniti zilnic?
El: da da.
Eu:pai si in atita timp nu ati mai vazut oameni cu aparate foto pozand locomotive
El: Nu nu doar pe dvs.
Concluzia:omul nu avea habar de locu lui de munca
Teodor

Macar tu ai avut pe cineva cu care sa te intelegi omeneste. Acel sef de tren era sub orice critica. Macar de vedena si el cu vorba bnuna, gen " V`am spus sa nu mai pozati, ca stit, nu e voie, bla, bla ... ", macar de ma lua frumos, eram si eu mai intelegator si nu mai faceam poze ... dar asa, el a venit direct din ultimul compartiment la mine " Ba nesimtitule, ti`am spus ma sa nu pozezi, esti prost educat sa sti ! " si asta se intampla urland. Am incercat sa`l ia frumos, vorbindu`i civilizat, cu " domnule ", sa`i explic ca nu exista regula care sa interzica asa ceva, el nimic. Atunci, cand am vazut cum imi vorbeste, am incercat sa ma iau de el " Cum va permiteti sa`mi vorbiti asa ? Ne cunoastem ? Am platit 360 lei pe doua bilete amarate, conditii mizere si asa va purtati ? ", acest lucru l`a evervat si mai rau. A inceput sa ma ia cu faze gen " Nu ai voie, ca scrie nu stiu unde ... ". Curios din fire, l`am untrebat unde a vazut el ca scrie asa ceva. Aici s`a rupt filmul, a inceput sa ma jigneasca si sa ma ameninte. Lucrul pe care`l inca in regret, este ca nu l`am filmat. Ce e drept, nu mai avem loc pe cardul de memorie, era full, si nu prea imi venea sa sacrific unul dintre filmulete pentru a filma o asa creatura. Ma pot duce la Zoo oricand. Vazand ca ma ameninta si ca se inrosise la fata, am zis sa pun capat discutiei, defapt, monologului, ca nu prea o pot numi discutie. Acuma, sa dea domnu sa ma intalnesc din nou cu el ca iese urat rau, de data aceasta stiu la ce sa ma astept, numai cand il vad ca vine scot camera sa`l filmez, sa vad daca mai e asa tare`n gura cand e filmat si pus pe Net / trimis pe Sit`urile stirilor. Au mai fost materiale de acest gen, deci daca ar fi fost filmat, ar fi fost si sanse de 80 % sa apare la televizor.
didi

Si eu am avut un soc totusi anul 2011 ,gara de nord .Deja cred ca a cazut tencuiala  de cat am pozat si raspozat trenuri si totusi se mai gaseste cate un cascat din asta sa se ia de pasionati?Nu ar trebuie sa ma mire de ce zici desi ar cam trebui sa ma mire   Cred ca de acum trebuie sa umblam cu legea la noi sa le aratam si noi ce ar trebui sa aiba ei habar.Stiu ca a trimis cineva o petitie catre minister si  primit un raspuns favorabil.Au fost facute multe copi dupa aceea petitie si am inteles ca multi pasionati o au.Ar fii indicat sa facem si noi rost de ea .Mai ales ca are si stampila cfr ului pe ea.iar in caz ca se dau mari ii amenintam cu reclamatia sau cu filmatu.Oricum politia tf nu are ce face.Decat sa ia niste date.In schimb hotii, cersetorii vanzatorii ambulanti sunt ca la ei acasa.Sa nu ,mai zici de boschetarii care dorm prin gara de nord pe scaune sau in sala de asteptare.Deci ei au privilegii  nu ca noi.
Dr2005

Nu ştiu de ce vă coborâţi la nivelul unor asemenea specimene... lăsaţi-i să turuie cât vor şi dacă tot nu se liniştesc, să cheme Poliţia (sau chemaţi-o voi dacă ei devin violenţi), că oricum nu e nimic ilegal aici.
dan tm



imi permit sa rid, ca sint patit chiar luna asta la Faurei.
Culmea, eu am legea la mine de cind a aparut.

Desi e posibil sa o mai fi spus, reamintesc ceva vis-a -vis de lege:

pe linia Falciu, unde era sa fiu dat jos din tren, desi aveam bilet, mi s-au spus urmatoarele, ce lege ba? astea le scoti tu la calculator, n-au stampila.Aveam ca prostul inclusiv extrase din Monitorul Oficial unde era Tratatul de aderare al tarii la UE. Am intrebat unde e ,,reglementarea" aia a lor care interzice pozatul, la care unu imi zice si imi exemplifica din miini, e mare domle, cum vrei sa o bag in geanta.Ca si cum era afisul ala de pe holurile garilor.

Anul trecut la Brad, ... etc etc, aici e privat? cum privat? al cui? cum al cui al cefereului? aaaaa
am aratat legea. Ce e asta n-are stampila regionalei.

Deunazi in Faurei: CARE ESTE MOTIVUL PREZENTEI DVS IN ACEASTA ZONA? nu stiam ca de aici din vest imi trebuie un motiv sa fiu acolo la Faurei. Poate trebuia sa spun ca vizitez mormintele celor deportati de aici acolo.
Apoi desi legea nu interzice, ce credeti ca am aflat: a aparut o reglementare interna care interzice pozatul, si mai ales Faureiul nu e chiar o statie neinsemnata sa o pozez eu pentru cine stie ce va aduce timpul.

V-am mai spus ca studiez de multa vreme si am o gramada de ciorne, posibilitatea de a ma adresa cu o petitie bine documentata, la Ministerul Transporturilor pe aceasta tema.La un moment dat am avut contatcte pe aceasta tema cu un avocat. Desi imi este lehamite, cred ca in limita timpului il voi cauta in aceasta toamna.
Teodor

Didi, ai dreptate, i`am spus si lui tudor_vl, de acuma, de cate ori plecam intr`o expeditie feroviara, imi voi face frumos un dosar in care sa atasez tot regulamentul. Ba chiar voi si sublinia citatele ce mi se vor parea mai interesante. Inca ceva, acuma cateva minute am venit de la mare, am fost cu trenul de la Constanta pana la Bucuresti Nord. In gara de Nord, fiind cu tata, am profitat de acest fapt si am facut niste poze. Absolut nimeni nu a scos un cuvant, deci m`au vazut cu siguranta. Na', cand te vede mai mic si singur, sar pe tine, cand esti cu cineva mai mare, gata ....
shoppy

Nu mai scrie cu bold.
tudor_vl

E adevarat ca eu, cel putin, ies cam mult in evidenta   Cand aveam Olympus-ul, aparat digital compact, puteam sa fiu cat de cat mai discret. Dar acum, de cand am luat Nikon-ul, ies mult in evidenta. E oarecum normal: cand ai ditamai DSLR-ul pe care mai trebuie sa il si duci la ochi normal ca ajungi in centrul atentiei. Plus ca CFR-istii, cand te vad cu un aparat "profi", cred ca esti de la ceva ziar sau revista si atunci sar pe tine in vederea aprobarii (care este necesara atunci cand fotografiile/filmarile sunt realizate pentru un reportaj sau documentar cum a fost cel de la "Romania, te iubesc" despre CFR). Mai mult ca sigur ca le e frica nu cumva sa ii prinzi in flagrant cand sunt implicati in furturi sau ca arati publicului conditiile in care se circula la CFR (nu ca lumea nu le-ar stie   )

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR