Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
LDE2100EGM

LDE 2300 Carpathia

Ai iesit la iveala noua locomotiva de la Remarul:
http://forum.lokomotiv.ro/modules...ewtopic&t=1556&start=1185
maus5

Salut!Astazi a iesit de la Remarul 60-1035-9 intr-o constructie noua,rosie.Nu stiu daca i-a facut cineva poze,dar precis o sa o mai vedem la expozitii.
G-Mean

maus5 wrote:
Salut!Astazi a iesit de la Remarul 60-1035-9 intr-o constructie noua,rosie.Nu stiu daca i-a facut cineva poze,dar precis o sa o mai vedem la expozitii.


LDE2100EGM wrote:
Ai iesit la iveala noua locomotiva de la Remarul:
http://forum.lokomotiv.ro/modules...ewtopic&t=1556&start=1185


Scuze LDE pentru quote  
Sper sa nu fie nicio problema.

Offtopic: Sa vezi si sa nu crezi!!
Pentru noi nu se face nimic si pentru altii...    
maus5

Scrie pe ea CFR Marfa,asa ca sper sa o vedem si la noi.
Zoly87

LDE2300 azi dupa ce a iesit din curte din Remarul. Locomotiva pleaca in Germania la expozitia InnoTrans , dupa care revine acasa , caci ea apartine de CFR Marfa. Informatiile ca ea ar fi pentru export , e total gresita!
Cito

Vor reveni si mai mult ca sigur in perioada 5-6 oct vor fi expuse in Bucuresti la "Railway Days" Wider Black Sea Area Summit 2010.
sulzerul1175

LDE2100EGM wrote:
Ai iesit la iveala noua locomotiva de la Remarul:
http://forum.lokomotiv.ro/modules...ewtopic&t=1556&start=1185


Intamplator am vazut si eu locomotivele acum 20 de minute trecand pe langa blocul meu. 1404 era in fata, urma Gogosarul 024 si LDE-ul 2300, s-apoi vagoane frigorifice.

Ca o parere, mie-mi place cum arata noul LDE. Poate in poze arata cam ciudat dar am avut ocazia sa-l vad in realitate, am stat la 1 m de el. Interiorul e superb, vizibilitatea e mult mai mare datorita parbrizului, parca si cabina e un pic mai mare. Motorul, ca dimensiune, e mult mai mic decat motorul Sulzer, iar sala motoarelor e "compartimentat" ca la GM.
alexcfrbuc

stiri si evenimente cu trenuri

Se va face si o locomotiva pentru CFR Calatori?
sulzerul1175

Inca nu se stie. 1035-ul (care pe urma va avea numarul 92 53 0 630001-1) e un prototip doar.
alexcfrbuc

stiri si evenimente cu trenuri

Deci va avea clasa 63.
sulzerul1175

LDE2300 - Remarul 16 Februarie

Deschid acest topic pentru noua locomotiva construita de Remarul "16 Februarie" Cluj Napoca.

Incep cu fotografia lui Shoppy, facuta anul trecut la Zilele Feroviare.

truscamihai

LDE2300 - Remarul 16 Februarie

Si de la mine
Photobucket
Photobucket
Silver

Super! Abia astept sa o vad la Zilele Feroviare!
tomi_ms

Interesanta Arata ca o LDH1100 de ingusta (facuta pentru Bulgaria) amestecata cu un Siemens ER20/Hercules  

Lasand gluma la o parte, chiar arata bine, o fi si parbrizul bun, dar ma intreb daca stalpul acela voluminos de la colt nu impiedica vizibilitatea, de exmplu in cazul unui semnal in curba.
Oricum, astept s-o vad in "actiune".
Xadu

Care ar fi diferenta in puterea de tractiune fata de un Sulzer netravestit?
florin.lifticariu

motoare de tractiune C.A. ? premiera in Romania...stie cineva cine le-a livrat ?
nan_florin

Sper sa vina inapoi la Dej sa vedem ce poate si sa facem si un film cu el in parcurs.
sulzerul1175

De la unguri:






Foto: mvjeno

Iar de la A27 002, poze facute la Miskolc Triaj





Sursa: forum.index.hu
csabbyk

nan_florin wrote:
Sper sa vina inapoi la Dej sa vedem ce poate si sa facem si un film cu el in parcurs.


Si eu sper sa revina la depoul Dej. Abea astept sa o vad in actiune!
MarianD

Locomotivele noastre spre Inno au fost retinute la unguri, pe motiv de "cat este procentul de franare din masa remorcatala aceste locomotive?". Cel putin o zi au stat la unguri.
nan_florin

MET-urile sunt fabricate in Polonia. In rest, ma abtin sa comentez, pana acum DA-1404 modernizata la aceeasi firma este 60-70% un esec.
Dr2005

Apropo de 1404... 621 404 este fosta 68-1404? Ca 68-1404 era nervurata.

Cum se comportă 600 999 refăcută de IRLU?
Zoly87

DR2005 , 68-1404 e in curtea celor de la Remarul. Actualul 1404 , e defapt fostul DA-290.
CsabyRR

Daca imi aduc bine aminte, originalul 1404 s-a ars undeva in apropierea Oradiei.
maus5

Salut!Zoly87-Esti sigur ca e fosta 60-0290-1?Cineva zicea mai demult ca e fosta 60-0137-4.
sulzerul1175

Un fost ceferist din Oradea l-a vazut cand a fost taiat in curtea Rematului din Oradea Est, deci nu e 137.
stakee



Sursa: http://www.remarul.eu/Lista.aspx?t=Noutati
Marian Andrei

Va pun si eu cateva detalii din cabina de la INNO TRANS 2010.

De asemenea a fost renumerotata 63-1001-1





florin.mihai

Muţumesc frumos pentru postări, Marian Andrei ma bucur ca in sfarsit pot sa vad cum se prezintă postul de conducere al Carphat-iei.
mishu88

Felicitări pentru fotografiile de la InnoTrans şi de pe traseu! Aşteptăm să o vedem la treabă pe noua LDE2300!
Iasmin

mishu88 wrote:
Felicitări pentru fotografiile de la InnoTrans şi de pe traseu! Aşteptăm să o vedem la treabă pe noua LDE2300!


Fotografiile nu au fost facute de el, slava domnului nu aveam cum sa plece in Germania ca lucreaza la ICPE SAERP si firma nu poate lucra fara el.    

Autograful fotografiilor Lucaci VIOREL, DEPOUL BC!! Nu stiu cum au ajuns la el, dar haideti sa o lasam asa.
sulzerul1175

Daca ai probleme personale cu el, rezorva-le, dar nu pe forum.
Iasmin

sulzerul1175 wrote:
Daca ai probleme personale cu el, rezorva-le, dar nu pe forum.


Ati inteles gresit. AM specificat autorul fotografiilor pentru ca dansul nu o facuse. Bunul simpt nu il au toti tinand cont ca domnul respectiv a platit ceva banisori sa ajunga in GERMANIA pt. a participa la expozitie!!!
Dr2005

Eşti sigur?

Văd că marian Andrei a postat poze făcute cu 2 aparate pe unde a mai postat (cel mai bine se vede la http://www.forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=34&t=1002 . Pozele au încă tipul aparatului în proprietăţi). Unele poze sunt făcute un Panasonic, altele cu un Canon.

Pe de altă parte, ai la dospoziţie mesageria privată pentru a-ţi lămuri problemele cu Marian Andrei.
sulzerul1175

Off-topic.

Dragos, cred ca stii si tu, dar vreau sa spun ca marele Iasmin a declarat "razboi" catre Marian Andrei. Cauza nu ma intereseaza, dar aceste lucruri nu se discuta pe forum, nici pe public, nici pe privat.

Iasmine, poti vorbi cu Marian Andrei fata-n fata, daca n-ai curaj, exista messenger. Dar NU mai vreau sa vad NICIUN mesaj postat de tine in care e atacat userul Marian Andrei. Poti sa consideri acest mesaj ca o avertizare => la urmatoarea vei fi sanctionat.
Cu asta am terminat. Nu vreau raspuns la acest mesaj.

On-topic.
sounder

60-1035-9 aduce la peron garnitura cursei 3629



Apoi dupa ce portocala 619 se cupleaza pe garnitura, vine imprejur in cap si pleaca la Poieni

Zoly87

Mai vin si eu cu o poza cu LDE2300 gata de drum.  
G-Mean

Este in probe la trenuri de calatori? sau...
Ca nu inteleg de ce e la acest gen de tren  
Alex-DP001

Da se fac teste cu ea la trenuri de marfa si calatori.
mishu88

Frumoase poze, felicitări! Sper să se descurce acest prototip şi să prindă curaj cei de la Remarul să contruiască cât mai multe modele noi, atât pentru afară, cât şi pentru Românica noastră!
tomi_ms

Ati filmat, sa auda si urechile noastre?
mishu88

Am văzut la bogdannf un film foarte bun:

carelia

S-or pregti cei de la CFR Calatori si CFR Marfa sa cumpere Carpathia 2300, sa-si modernizeze flota de locomotive?
nan_florin

Intrucat locomotiva are probleme din start s-a hotarat ca aceasta sa fie indrumata deocamdata la depoul Craiova pentru a fi mai aproape de cei care au conceput-o.
stakee

Deci acum apartine de Craiova?
Alex-DP001

Este deja la Craiova, eu am prins-o vinerea trecuta in tren in drum spre Craiova.
ORWO

nan_florin wrote:
Intrucat locomotiva are probleme din start s-a hotarat ca aceasta sa fie indrumata deocamdata la depoul Craiova pentru a fi mai aproape de cei care au conceput-o.

Nu a fost conceputa la Cluj la Remarul?,ce treaba are cu Craiova?
@ndrey

Colaborarea cu Promat?
dragosh01

Iata ce mi-a spus un inginer de la Remarul:
"M-am interesat de proba de parcurs a DA1035 si sa stii ca nu a reusit.......criza de putere,asta inseamna ca mai trebuie sa "sapam",probleme sunt la GPsi la Promat Craiova (conexiuni , soft....).La proba de parcurs izolat s-a incins un cuzinet,problema s-a rezolvat,dar la proba cu tren ,criza de putere".
carelia

sa speram ca este o problema rezolvabila si ca locomotiva va reusi sa fie un succes. Potentalul de comercializare este foarte mare, dar trebuie sa ai si un produs care sa nu prezinte tehnic vreo problema.
dragosh01

Daca ar fii facut ca si nemtii care au renuntat la toate Diesel - electricele si si-au facut doar diesel-hidraulice care-s muult mai rentabile....nu aveau nici o problema...aia i clar. La transmisia hidraulica...sa-i dai ulei si gata.
florin.lifticariu

Si Bombardier si Siemens produc diesel-electrice....
TaurusFan

florin.lifticariu wrote:
Si Bombardier si Siemens produc diesel-electrice....

Exact!
Cred ca ar fi bine sa se gandeasca de doua ori inainte cei care arunca cu afirmatii de genul "nemtii au renuntat la toate Diesel - electricele" sau "Potentalul de comercializare este foarte mare" in cazul LDE 2300.

Cateva exemple de diesel-electrice europene:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405134&lang=1
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404921&lang=1
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404923&lang=1
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405862&lang=1
Dr2005

Transmisia hidraulică ,,mănâncă" destul de mult din puterea motorului. În plus, transmisia în sine e complicată, mare şi scumpă, plus că trebuie schimbat uleiul din ea din când în când.
Pe când, dacă pui un generator de c.a. şi motoare electrice de tracţiune tot de c.a. ... la astea nu schimbi nimic 30 de ani (bine, mai pui câte o picătură de ulei la lagăre). Motoarele de c.a. cu rotorul în scurt-circuit nu au nici măcar perii colectoare. Nici motoarele de c.c. nu sunt foarte scumpe în exploatare, dar trebuie schimbate regulat periile colectoare.
carelia

Cand am spus la potentialul de comercializare m-am gandit atat la piata interna, cat si la cea externa unde se pot moderniza vechile locomotive exportate in perioada comunismului. Totodata am avut in vedere pretul unei Carpathia 2300, mult mai mic decat in cazul unei locomotive noi. Daca reusesc sa aiba un produs functional cred ca au piata pe care sa o vanda.
shoppy

E mai complicat de atat, o transmisie hidraulica pentru peste 1500cp e prea grea si prea greu de racit, bine, poti sa pui 2 motoare si 2 transmisii, cate una pentru fiecare boghiu, dar tot esti limitat la 3000cp si 2 motoare de 1500cp sunt mai grele si au un randament mai mic decat unul singur de 3000cp, si mai ai si problema cardanelor care iti reduc raza minima de inscriere in curba.
nan_florin

Mai avem ceva locuri in muzeu...
dragosh01

Voith Maxima 3600KW  cuplu maxim de 519KN...transmisie hidraulica, plus raza minima de inscriere in curbe este de 80 de metri.
Sulzeru cat are?
http://en.wikipedia.org/wiki/Voith_Maxima?oldid=0

Transimisia
http://www.voithturbo.com/media/827_e_g-1874-e-freigegeben.pdf

Si un Video


Si aici sistemul de anti patinare:
shoppy

Asta seamana cu un act de disperare al celor de la Voith, nu le cumpara nimeni transmisia asa ca si-au facut ei toata locomotiva.
Antipatinarea la nivel de boghiu e mai putin performanta decat cea la nivel de osie, oare cum arata cu nisiparul activat, ca atunci prima osie are aderenta mai mare decat urmatoarele. Totusi a demarat cu trenul ala din rampa, pare sa fie ok.
Xadu

Locomotivele diesel hidraulice moderne sunt mai eficiente in trasferarea puterii decit contrapartea lor diesel-electrica insa in termen de fiabilitate stau putin mai prost. Ambele tipuri de locomotive dotate cu anti-slip control sunt comparabile la capitolul efortului tractiv insa fara acest sistem, locomotivele diesel-hidraulice au un avantaj deoarece cele 3 osii ale boghiului sunt legate mecanic deci au un porcentaj mai mic de a patina impreuna insa in cazul unei malfunctii mecanice locomotiva hidraulica pierde tot boghiul, spre deosebire de locomotiva diesel-electrica care mai ramane cu 2 din 3 osii active (caz specific).

Voith, fiind pionierii transmisiei hidraulice au dezvoltat o locomotiva exceptionala.
nan_florin

Din ce am auzit locomotiva a fost adusa inapoi in Cluj deoarece nu prea functioneaza si a inceput sa cada chitul de pe cutie.
dragosh01

Minunat....n-am ce zice...ma "bucur" si voi la fel cred
Maine cred ca-l sun pe inginerul de la Remarul si voi incerca sa aflu mai multe, iar sambata cred ca merg la Cluj si poate o si pozez.
Zoly87

Pai sta in hala de remedieri. Si din ce am inteles , va trimisa la Craiova timp de 1 an , ca sa fie sub observatii.
Dr2005

Auzisem pe la ZF că Remarul nu prea are ingineri absolvenţi de MRCF (că ies foarte puţini şi ori au pile prin CFR / metrou / privaţi ori pleacă din ţara asta de cacao) şi că, din cauza asta, erau să nu termine locomotiva la timp (pur şi simplu nu aveau oameni care să ştie cu ce se mănâncă o locomotivă).
MarianD

Dr2005 wrote:
Auzisem pe la ZF că Remarul nu prea are ingineri absolvenţi de MRCF (că ies foarte puţini şi ori au pile prin CFR / metrou / privaţi ori pleacă din ţara asta de cacao) şi că, din cauza asta, erau să nu termine locomotiva la timp (pur şi simplu nu aveau oameni care să ştie cu ce se mănâncă o locomotivă).


Nu vreau sa te atac personal, dar tu simti ca o locomotiva se poate realiza intr-un an? Asa realizare? Gandeste-te doar, chiar daca mai sunt mici chichite, ca este o MARE realizare a industriei romanesti. Tehnica invertoarelor si a motoarelor de AC in tractiune sunt realizari imense in tractiunea feroviara. Mai are rost sa iti spun ca locomotiva a facut o figura frumoasa la Berlin?
Hurricane

Quote:
Mai are rost sa iti spun ca locomotiva a facut o figura frumoasa la Berlin?


Mai exact ?
LDE2100EGM

@Hurricane: Era o intrebare retorica.
Dr2005

Nu am pretins că se poate sau nu realiza într-un an. Ci doar că putea fi făcută mai repede dacă cei care au proiectat-o ştiau cu ce se mănâncă o locomotivă.

Apropo de invertoare şi motoare de c.a., ele sunt o mare realizare pentru republica noastră bananieră, în ţările civilizate fiind folosite de mult timp (din mai multe motive, printre care şi întreţinerea mult mai uşoară - de fapt, la un motor de c.a. cu rotor în scurtcircuit nu ai ce să întreţii, că nu are perii - , puteri mai mari, dimensiuni mai mici ş.a.). În plus, în afară de caroserie, restul echipamentelor (inclusiv motorul Diesel, generatorul, m.e.t.-urile, computerul de bord ş.a.) sunt achiziţionate de la terţi şi doar asamblate la Remarul.
MarianD

De acord cu tine. Insa. Remarul a integrat, a stat dupa altii. Aici fiind tertii.
Tertii au fost adusi toti la o masa, intr-un cadru organizat si supervizat de Remarul. Toate echipamentele tertilor s-au comstruit, ales si integrat de echipa Remarul. Toate echipamentele interactioneaza intre ele, intr-un mod s-au altul. Probleme apar. Toate aceste discutii se numesc proiectare.

Gandeste-te te rog, ca doar iluminatul interior a locomotivei a durat la proiectare 1 luna. Este foarte greu sa iti alegi echipamentele in ziua de azi, desi oferta este foarte variata. Calea ferata dupa cum stii, este un mediu foarte ostil (vibratii, diferente de temperatura) pentru orice tip de echipamente, ceea ce iti reduce considerabil oferta. Apoi sunt echipamentele autorizate pentru CF, care iti reduc subtantial oferta.

Fiind si o locomotiva gandita pentru exterior, s-au studiat si multe fise UIC, ceea ce iti mareste considerabil timpul de proectare, si complexitatea proiectului.

Cand ai toate astea termiante, ar fi de pregatit documentatia. Cam cat crezi ca ti-ar lua tie sa scrii indrumatorul mecanicului pentru asa o locomotiva?

Sincer iti zic. Pentru ce s-a facut, timpul a fost extrem de scurt, fie ca foloseai rulantisti sau nu. Iti dau doar un exemplu. Marea Electroputere. Au luat mura-in-gura de la ASEA si au integrat in tara. Intreaba de cum mergeau originalele, si cum merg variantele 2 si 3, cu componente indigene. Tine minte ca daca la Electro nu erau rulantisti, cred ca nu erau nicaieri. Trebuie sa fim seriosi si chiar nu vreau sa trecem peste mari realizari ale industriei noastre, chiar daca pe alocuri, se poate muuuult mai bine. E o chestiune si de costuri in final, o locomotiva germana mult mai bine asamblata, costand simtitor mai mult.
shoppy

De la Berlin am ramas cu 2 impresii:
- a mers acolo remorcata rece (blocata un pic de unguri prin vama ca se pare ca era cu distribuitorul de frana izolat, deci nu mergeau nici macar franele)
- a fost botezata cutie de pantofi

Echipamentele alea comunica in general prin ProfiBus sau alta seriala industriala, daca s-au chinuit mult sa le interfateze se pare ca nu de rulantisti ci de automatisti se duce lipsa, deh, cat timp oamenii nu vor sa inteleaga pe ala care iti proiecteaza automatizarea si iti interfateaza orice 2 echipemente nu poti sa il tii cu 2.000ron/luna tot asa o sa mearga.

Scuza asta cu vibratiile e ca aia cu asfaltul de acum cativa ani, ca doar la noi e frig iarna si cald vara, si de aia se strica asfaltul. Asa si cu vibratiile, la toate tramvaiele, troleibuzele si autobuzele se ard farurile si neoanele intr-o veselie ca sunt sinele/drumurile proaste si sunt vibratii, doar la Tatre si la Daf-uri nu se ardea ale dracului nimic.
nan_florin

Eu am vazut-o personal in depou saptamana trecuta cand a fost expediata la Craiova. La cum este lucrata cutia eu unul nu prea mi-as fi permis sa ma prezint cu ea la o expozitie de asemenea amploare. Ce figura a facut la Berlin nu prea inteleg atata timp cat ea nici nu a fost terminata. Are o bucata de chit cam de 1m care este crapat iar pe o parte a fost chituita din nou in mare graba si suflata cu pistolul. in rest tot felul de suruburi, table taiate stramb, etc.
dan tm

Nu ma pricep eu bine la unele chestii, dar pentru ce trebuie chit pe o constructie noua?
Sau cutia locomotivei este de fapt din recuperari?
un fel de cutie veche cu modificari in care s-au bagat varii componente straine?

Dacia cu roti de Golf, bord de Audi, scaune de Renault, cutie de Citroen?
nan_florin

Pai cam asa ceva. Cutia si boghiurile sunt ale locomotivei DA-1035. Dar oriculm, si daca ar fi fost noua tot trebuia chituita.
dan tm

Pai daca ar fi fost cutia noua pentru ce ar fi trebuit Chit?

Chiar nu inteleg, daca e tabla noua?
MarianD

shoppy wrote:
deci nu mergeau nici macar franele.

Producatorul panoului de frana, Knorr-Bremse, nu avea termianta la ora expedierii spre Berlin toata documentatia pentru operarea in SIGURANTA a aparaturii de frana. In plus, chiar si daca frana ar fi fost operationala, nu exista mecanic de locomotiva in univers AUTORIZAT pentru locomotiva aceasta.


shoppy wrote:
- a fost botezata cutie de pantofi.

Esti subiectiv. Atunci ce forma are Siemenes Eurorunner? Dar GM-ul?

shoppy wrote:
Echipamentele alea comunica in general prin ProfiBus sau alta seriala industriala, daca s-au chinuit mult sa le interfateze se pare ca nu de rulantisti ci de automatisti se duce lipsa, deh, cat timp oamenii nu vor sa inteleaga pe ala care iti proiecteaza automatizarea si iti interfateaza orice 2 echipemente nu poti sa il tii cu 2.000ron/luna tot asa o sa mearga..


Echipamentele majore nu comunica intre ele prin interfete de comunicatie, ci prin iesiri de tip releu. Iti spun asta pentru ca stiu schema locomotivei si sunt inginer automatist.

Tabla este intradevar cu probleme. Lateralul cutiei a fost refacut si nu reconstruit. Doar cabina a fost refacuta din temelii.
Ssa cum zice colegul nan_florin, chiar daca constructia a fost noua, prezenta chitului este totusi inevitabila. Intrebati la un service auto sa va convineti daca nu ma credeti. Cautati un tinichigiu sa va explice.

In general, cu toata pararea de rau, este un produs tipic romanesc. Conceptie buna, executie romaneasca.
dan tm

Eu nu vreau sa ma duc la un tinichigiu, intreb aici ce nu inteleg,

un tinichiciu o sa imi spuna ca mie ca o masina noua, Logan, Mercedes, Lada, Ferari, Scania, Iveco etc are nevoie de chit?noua fiind, iesita din fabrica?

Siemens, Bombardier, TGV, ICE etc daca sint noi au nevoie de chit?

asta intreb.

Locomotivele Electroputere noi ieseau din uzina chituite? daca da, de ce?
tomi_ms

Masinile si locomotivele produse in serie nu au nevoie de atat de mult chit, pentru ca piesele sunt realizate cu presa (automatizata) la dimensiuni precise.
Aici vorbim de o constructie unicat, in care au fost combinate piese existente si altele noi. Ca suprafata sa fie limpede, si imbinarile sa nu arate urat, se foloseste chit.

Sa nu comparam productia de serie cu ceva facut manual.
shoppy

Ori fi fosti ei subiectivi da asa se vorbea prin targ.
Am inteles, s-a lucrat heirupist doar ca sa fie la targ, ca asa se face la noi, intai se planifica prezentarea si dupaia nu conteaza ca esti cu pantalonii in vine, te duci asa ca important e sa nu lipsesti.
Asa de curiozitate, turatia motorului diesel se comanda codificat pe biti pe un bloc de 8 semnale ca la un invertor?

La tabla e mai complicat
- tabla aia care o vedem pe masini(de are forme rotunjite) e trecuta prin presa si nu mai trebuie chituita, dar trecutul prin presa e mai scump(trebuie facuta amtrita, dupaia matrita trebuie unsa inainte de fiecare piesa, dupa un numar de presari matrita trebuie schimbata, etc), suportii de sustinere ai tablei sunt mai scumpi si apoi se repara mai greu la busiri
- tabla aia care e dreapta e foaie de tabla chioara cumparata la m2 si cat mai ieftina(adica subtire), montata pe un cadru repetitiv cat mai ieftin(deci cat mai rar), avantajul e ca procesul e foarte ieftin si rapid, dezavantajul e ca tabla aia se valureste / flexeaza ca o foaie de hartie, mai ales ca mai e si sudata, de aici rezulta ca trebuie dat chit cu lopata din galeata, deci nici chitul ala nu e foarte scump si nici nu e dat de persoana cea mai priceputa(sau persoana e priceputa dar resemnata)

Daca nu se indesete cadrul care sustine tabla sau nu se cumpara tabla mai groasa atunci pot sa produca in serie si 100, ca la toate o sa fie chitul cu lopata peste tabla valurita, ca la etajatele modernizate.
Dr2005

La etajatele modernizate e dat chitul direct peste vopseaua veche.
carelia

Eu am vazut LDE 2300 la zilele feroviare si nu mi-a lasat deloc impresia unui lucru de mantuiala. Nu ma pricep prea mult la partea tehnica, nu e specialitatea mea, poate pe partea aceasta sa existe probleme. Dar ca poza locomotiva arata foarte bine. Din pacate cata vreme nu se reuseste comercializarea ei pe scara larga nu ramane decat un proiect in care s-au investit bani dar care nu reuseste sa fie vandabil.
shoppy

Quote:
Ce mi se pare grav, e ca LDE2300CP Carpathia este o locomotiva care chiar poate tine piept si poate chiar depasi un Hercules la forta de tractiune si prestatie (faci zilnic servici in Oltenia la carat de vagoane FALS cu carbune) si nimanui nu ii pasa, fiind PRIMA LOCOMOTIVA de curent alternativ trifazat din Romania. In Plus, si functioneaza. Trebuia sa scrie Siemens pe ea sa ne intereseze?


Foarte interesant, scoatem subiectul de la naftalina (era pe pagina 2 ).
Pai sa ne spui mai multe, ca noi toti stiam ca e in Electroputere din cauza lipsei puterii de tractiune si a esecului cu suspensia secundara pe aer.
Ce traseu face si ce orar, ca poate o fotografiaza cineva.
Zoly87

In Electroputere in nici un caz nu are ce cauta Carpathia. Poate in Softronic , sau in depou la Craiova.
MarianD

Carpathia este modernizata cu Promat. Nu are ce cauta la Softronic.
In al doilea rand, fiindca apartine operatorului SNTFM CFR Marfa, o puteti gasi in depourile si sectiile de reparatii proprii. Cel mai adesea, o puteti gasi la revizie in depoul Craiova, unde este tinuta din scurt, mai ales acum ca i se face omologarea finala. Reprezentantii beneficiarului (CFR Marfa), a reparatorului (Remarul 16 Februarie) si a dezvoltatorului de echipamente Promat, supervizeaza in mod regulat locomotiva.

Am auzit ca are prestatie aproape tripla fata de celelalte locomotive din parc care sunt active. Se pare ca se vrea cu dinadinsul sa crape, insa nu se lasa batuta.

Electroputere a inchis definitiv divizia VFU, asa ca nu are ce cauta acolo.

In plus, suspensia secundara nu este pe aer, este un element plin de cauciuc vulcanizat intre doua placi metalice (in esenta, este un metalastik), si nu am auzit sa constituie un esec. Ne poti spune mai multe? (eu o stiu pe 1404, si e deja de ceva ani in exploatare, fara defect la suspensia secundara).
cezy

Martie 2012 :Slatina

didi

In Caracal , mergea spre Craiova
cezy

Daca ai prins-o duminica ,atunci asa a ajuns la Slatina  nu la Craiova
Bobby

Stie cineva cati cmc cubi are motorul Caterpilar de pe ea si ce cuplu motor dezvolta ?
La sulzer  motorul are are 270000 cmc (270 litri) parca. Insa cuplul nu-l cunosc.
tomi_ms

58,6 litri?
http://marine.cat.com/cat-3512C

(Daca nu ma insel EMD-ul de pe seria 63/65 e undeva la 90 de litri. )

De la capacitate mare si turatie mica se pare ca se merge spre capacitate mai mica si turatie mai mare.
Bobby

E cam micut ...
E clar ca nu poate dezvolta cuplul motor ce-l poate dezvolta sulzerul...

Si motorul de pe Bugatti Veyron W16 are 1001 CP dar daca fara o cilindree mare din care sa rezulte un cuplu motor bun nu poate trage nici cat LDH 25...
mishu88

MTU 16V 4000 R41, motorul locomotivei diesel-electrice Siemens Hercules, are o capacitate cilindrică de 65 litri și o putere de 2000 kW, însă comanda avansată electronică a motoarelor asincrone folosește la un randament foarte mare capacitatea motorului. În plus, performanțele unei locomotive sunt foarte bine reprezentate de diagrama forței de tracțiune, care pleacă de la un maxim (235 kN, să zicem) de la viteza = 0 km/h și până la o forță de tracțiune minimă la viteza maximă (50 kN, de exemplu). La Hercules, de exemplu, 235 kN (spre deosebire de cei 320 kN ai 060-DA-ului) de la demaraj reușesc să ”negocieze” trenuri grele pe pante grele cu o forță de tracțiune ”aparent” mai mică, însă cu un control foarte-foarte eficient al tracțiunii.

Revenind la Carpathia... am un coleg la facultate care și-a făcut licența pe această locomotivă, sper să pot afla ceva informații de la el și să continuăm discuția.

Mă deranjează că unii colegi -pe bun drept- pasionați de acest domeniu afirmă lucruri parțial sau deloc adevărate gen: ”Locomotiva asta este un eșec!” fără argumente concrete sau situații reale de exploatare. E timpul să trecem de la tehnologia WW2 la cea din mileniul III, să lăsăm Sulzerele și sudoarea mecanicilor de pe ele în muzee și să comandăm Carpathia, să comandăm Hercules sau poate alte proiecte de locomotive românești autohtone. Sulzerul toarce frumos, scoate fum și țâșnește de pe loc, dar eficiența economică ori ne bagă de tot în faliment, ori ne împinge să facem investiții serioase și care să promită un viitor modern și sustenabil din toate punctele de vedere.

Atenție! Chiar dacă litrajul motorului Caterpillar 3512C este cât este, nu uitați că locomotiva are comandă electronică avansată pe motoare asincrone, s-ar putea ca la consultarea performanțelor de consum de combustibil să fim foarte plăcut impresionați.
seth

Am o nelamurire: Nu prea ma pricep la motoare, dar din cate stiu eu, la LDE motorul functioneaza de fapt ca un generator electric, deci despre ce e vorba cand se vorbeste de cuplu si capacitate cilindrica? Motorul nu cred ca are cuplu ca la masini de exemplu. Nu este foarte importanta performanta motoarelor de tractiune in cazul acesta?

Aici e o brosura cu motorul folosit pe 63/65:
http://www.emdiesels.com/emdweb/international/pdf/710ECO_india.pdf
20 de ani de incredere demonstrata

Cat ma duce pe mine capul motorul CAT are cursa mai mica decat la EMD, deci normal sa aiba o turatie mai mare.

Acum, lasand motoarele la o parte, am si eu o idee fixa: sa-i faca Carpathiei comanda multipla. Asta cred ca e marele ei dezavantaj.
shoppy

La un LDE axul motorului este conectat la doua generatoare, cel principal (pentru motoarele de tractiune) si cel auxiliar (pentru serviciile auxiliare, adica tot restul de comsumatori). Generatorul nu se invarte in gol cum se invart rotile unei masini ridicate de pe pamant, ci apare acolo o sarcina mecanica rezistiva, nu stiu daca este constanta sau creste odata cu consumul, dar oricum un motor mai mare va scoate mai mult curent din acelasi generator.
(Bine, aici e o problema de proiectare delicata, se proiecteaza motorul si generatorul, sau unul pentru celalalt, nu ce se nimereste).

Problema cu aceasta locomotiva este ca a intrat un pic intr-un con de umbra, ultimele stiri de acum cateva luni erau ca a plecat inapoi la producator pentru lipsa serioasa de putere de tractiune, si cum nu au mai aparut detalii toti credeam ca au ingropat-o pe acolo, deci nu e deloc asa, foarte bine.

Mishu, problema cu pasionatii la noi e ca nu suntem un grup format de pasionati cu vechime care sa ii formam cumva pe cei mai tineri, cei mai tineri se formeaza pe unde pot prin gara sau prin depou si astfel li se inoculeaza idei gresite de catre mecanici si lacatusi. Bine, mecanicii si lacatusii nu sunt oameni prosti sau rauvoitori, sunt defapt oameni cu o cultura limitata pe de-o parte si oameni cu burta goala si banii numarati pe de alta, si fiind pusi in fata paradoxului asta in care se zbate CFR-ul de vreo 20 de ani, normal ca au niste idei gresite de genul "important e sa circule (DA sau EA cu 2 vagoane) si mai vedem dupaia".
mishu88

Adevăr grăiesti. Tristă realitate. mă uit la tatăl meu,700 ron salariu ca mecanic,e normal ca cei ca el să aibă o viziune deloc optimistă. Bravo lor celor de la Remarul că au încercat să iasă în evidentă. Au clacat-o cu acea EA arsă,dar la tractiunea diesel observăm că se descurcă foarte bine.

asteptăm poze cu Carpathia!!!
Dr2005

shoppy wrote:
Problema cu aceasta locomotiva este ca a intrat un pic intr-un con de umbra, ultimele stiri de acum cateva luni erau ca a plecat inapoi la producator pentru lipsa serioasa de putere de tractiune, si cum nu au mai aparut detalii toti credeam ca au ingropat-o pe acolo, deci nu e deloc asa, foarte bine.

S-ar putea să fi fost doar zvonuri... că dacă era pe bune vedeam o poză a lui MarianD cu ea în Remarul. Treaba e că ea se plimbă pe Valea Oltului... cum în Vâlcea nu prea avem pe nimeni, e firesc să nu se mai audă nimic despre ea şi să se lanseze tot felul de zvonuri.

EA-ul ăla ars arată cât de importantă e o banală sârmă (că totul a pornit de la cablul de alimentare al compresorului, care nu era dimensionat pentru amperajul maxim al utilajului).
shoppy

La EA s-au gasit doi destepti, unul care a economisit siguranta automata de protectie a compresorului facandu-se ca nu vede ca protectia de pe iesirea convertizorului e prea mare si un al doilea care a economisit un cablu mai gros facandu-se ca nu vede amperajul maxim in cazul neventilarii cablului; si cand s-au intalnit desteptii astia 2 s-a dovedit ca defapt nu au fost chiar asa de destepti.
Bine, sa prevezi consumator fara protectie e o greseala lafel de elementara cum e sa prevezi cabluri ventilate la locomotiva, asa ceva nu se scapa, la orice schema / specificatie semneaza unu ca inotcmit si altul ca verificat, nu semneaza sau nu lasa nimeni sa ii fie semnat numele pe un plan cand nu stie despre ce e vorba sau nu stie ca ala care face stie ce face, dupaia urla electricienii ca ei nu monteaza fara protectie sau nu cableaza cu cabluri prea subtiri ca stiu ei la mana cat de gros trebuie sa fei cablu ala, deci banuiesc ca a fost ordin de sus sa iasa ieftin, asa ca a iesit dublu.
MarianD

Offtopic EA791:
Daca ti-as spune ca acelasi tip de compresor (Timpuri Noi ECE 3,5LE) de pe toate modernizarile Softronic ICOL CSAM1 si CSAM5 sunt cablate exact cum a fost cablata initial EA791?
Adica, sa fim specifici, cablu cu sectiune de 16mm pozat prin tub flexibil

Ma puteti contrazice efectuand o vizita in oricare depou.

Si mai vine intrebarea...cum poate functiona o locomotiva 200kM (distanta Cluj-Banita) daca cablul era subdimensionat? Nu cumva trebuia sa faca scurt la prima punere in functiune? Hai sa judecam cu capul nostru...

Referitor la Carpathia:
O sa vedeti o supriza mare din partea Remarul 16 Februarie zilele astea, o a doua Carpathie fiind la cateva zile de a iesi la probe. Doar ca nu e Carpathie. Dar oare e Hercules? Hmm...  
Alex-DP001

E cumva vorba de DA-ul pt CTV, cu motor Caterpillar?
Alex-DP001

Si la 791, am inteles ca in ziua cand a plecat de la Cluj, din depou avea probleme, ca se tot deconecta.
Bobby

Nu am afirmat nici unde ca ar fi o masina proasta sau un esec  ... mie personal masina imi place...

E clar ca motorul diesel fiind unul modern este mult mai eficient. Un consum de minim 4 - 5 ori mai mic fata de un sulzer e de asteptat... dat fiind si cilindreea mai mica...

O data cu inlocuirea grupului motor-generator sulzer original in sala a ramas un spatiu destul de mare... am ramas  cam vazut cum arata sala masinilor.
La cat spatiu a ramas se putea face un LDE de peste 3000CP foarte lejer...

La LDE generatorul este rotit de catre motorul diesel. Fara consum aceasta e usor de rotit insa cand apare consumul e clar ca opune rezistenta. Cu cat ai nevoie de mai multi amperi la tractiune cu atat generatorul e mai greu de rotit... iar motorul diesel va consuma mai mult pentru a mentine turatia...

(E ca la un dinam de bicicleta - fara nimic conectat la el foarte usor il invarti - daca ii pui 3- 4 becuri situatia se schimba destul de mult nu mai e usor de rotit)
shoppy

Nu Marian, un cablu subdimensionat nu face scurt ci se incalzeste si se topeste, am vazut destule, intai se incalzeste, apoi camasa se moaie si incepe sa scoata fum, dupa care dupa cum iti e norocul. Daca ai noroc atunci se topeste conductorul pe la un conector, face o flama si circuitul se intrerupe fara sa ia foc, daca nu ai noroc fie se aprinde camasa de la sine fie se topeste si fac scurt conductorii intre ei, aprinzand camasa.
Din documentatia cablului ala rezulta clar ca in cazul pozarii neventilate (in canal de cabluri), cablul ala nu rezista la amperajul necesar, probabil ca aici a fost greseala, s-a cumparat cel mai ieftin cablu de 16mm.
Chiar, de obicei se pune siguranta termica automata la compresor sau se bazeaza doar pe protectia de pe iesirea convertizorului?

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania Page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR