Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
Gabry_Mafia

Linia 201 Piatra Olt - Sibiu

Salut la toata lumea.Dupa multele planificari,renuntari iar planificari mi-a sosit si Ziua Z.M-am hotarit sa vad si eu aceasta ruta cum de merge trenul,cum arata statiile,toate.Am mai vazut unele reportaje de ale unor colegi care au mai mers dar nu am vazut-o si eu pe viu.
Bun am plecat din comuna mea Peciu Nou la Timisoara Nord si de acolo am luat rapidul 361 Stamora Moravita- Timisoara Nord - Bucuresti.Trenul a venit intirziat cam 25 minute.Am plecat aproape noapte pe la 21:20 pana la Craiova unde am ajuns pe la 3:15 minute adica intirziere de numai 20 minute.Din Craiova am luat Acc 1892 Craiova - Bucuresti de la ora 4:45 si m-am oprit la Piatra Olt la ora 5:29  trenul fiind un Desiro 96-2029-5.Nu am facut poze deloc pana acum.In Piatra Olt stationau 2 automotoare.Nu le mai stiu numerele unul era ''verde galben ''care s-a dus spre Potcoava  si unu rosu spre Craiova''.Chiar sosea un marfar dinspre directia Ramnicu Valcea tras de locomotiva DA
Partea 1
Piatra Olt din exterior.


Casieria


Liniile...


Era pe peretele spre peroane in exterior un ceas care nu mergea Paul Garnier(Paris)

Dupa ce era sa confund trenurile cel spre Sibiu cu cel de Pitesti,am plecat
mai haotic eram cu rucsacul desfacut sa scot aparatul foto vroiam sa ascund mai bine si portofelul ca erau multi tigani care se uitau la mine ca la felu'7 mai vroiam sa ascund mai bine telefonul,pana m-am pus la punct aproape am trecut de Remiza Piatra Olt i-am facut o poza totusi cu aparatul cel mic care il mai am.Erau acolo doua locomotive seria 82 si 2 Malaxe nemodernizate ,926 si inca una,si cateva DA-uri.

Am vazut dar nu am putut fotografia cateva locomotive cu aburi la iesire din aceasta gara,remiza,erau ruginite.
Bun am plecat spre Sibiu cu trenul Personal 2061 la ora 6:19 dimineata .Trenul cu care am fost era compus din 2 vagoane si locomotiva 82-0511-4.


Prima oprire este dupa cateva minute si la 2 kilometri de Piatra Olt in dreptul unui pod.
Ganeasa hc

Am plecat mai departe.

Trecem prin campurile lucrate de oameni.

Alta oprire Halta Ganeasa Olt


Niste stilpi de inalta tensiune frumosi mi s-a parut

Ajungem in Statia Arcesti unde ne astepta 3 rame Desiro.Intram pe abatuta.

96-2114-5 & 96-2614-4   96-2015-4 &96-2515-3 96-2105-3 parca si 96-2605-2

Arcesti la 10 kilometri de Piatra Olt.

O poza pe partea cealalta se vede ca mai are o linie ''functionabila.''

Plecam dupa putin timp.




Halta Colibasi aici s-au dat multi negrotei jos.

Plecam imediat.



Ajungem la alta Statie.

Strejesti.Am intirziat 5 minute.Aici urcau multe persoane cu bicicleta.

O poza in spate de unde am venit(Spre Piatra Olt)

Iar in fata era cateva vagoane incarcate cu alte vagoane devastate avariate. :hypnotized:Vad ca inca nu au fost duse undeva la taiat,zac de mult timp aici.

Bun am plecat mai departe.Campuri.



Ajungem la alta statie halta.


Zlatarei.S-au dat jos o parte din biciclisti.

Am plecat spre urmatoarea statie.Aici undeva se termina Judetul Olt si intram in Jud.Valcea.


Mi se pare ca aici candva o linie o lua spre dreapta incolo.



Ne apropiem de o gara.

Dragasani se afla la 34 kilometri de Piatra Olt si am ajuns aici in 54 minute.Viteza trenului era buna.


O poza pe partea cealalta.

Vad ca acest vechi ceas seamana exact ca cel din piatra olt si MERGE
  Atat era ceasul 7:13 adica am intirziat cam 6-7  minute.

Am plecat.


Alta oprire.Statia Calina

Am plecat mai departe

Ajungem in Zavideni.Intirzierea era de 5 minute.

Aici era un utilaj Plesseur & Theurer si niste vagoane cam parasite.


Plecam mai departe.

Trecem peste un podet si un parau.


Ajungem la o halta.Orlesti hc.Era o femeie la ''servici.''


Plecam prin acel sat.

In departare la inceput am crezul ca este o balta un lac mare dar nu era asa era Oltul

Alta statie in care ne astepta un tren si nu am putut sa ii fac poza garii.
Fiscalia (ce nume comic )


In departare se vede hidrocentrala de pe Olt.

Halta Bucseni Valcea.

In departare firme de gaz.


Semnal

intram in alta statie.

Ionesti.Aici am asteptat un personal 2076 sa vina de la Lotru la Piatra Olt.


Bun am plecat dupa ce a sosit acel personal o serie 82 si 2 vagoane (nu am pozat.)
Stilpiide inalta tensiune.Campuri.


Am ajuns la Slavitesti Hc.

Am plecat mai departe.Nu am pozat dar am vazut o linie ce ducea probabil spre Alunu si era folosita aproape la intrare in urmatoarea gara.

Am ajuns intr-o gara ca vad multe vagoane,triaj.

Babeni.



La plecare din aceasta gara am vazut ca avea o remiza cu destule locomotive toate erau Da-uri,am pozat cateva dintre ele.60-0735-5

60-0875-si din spate 60-0845-2.

Am plecat mai departe si am ajuns la alta statie.




Am ajuns la ''Celebra''(Baile)Govora.Si aici ce sa vad niste stalpi infipti in placile de beton un acoperis si iarba .Nici nu am vazut statia.Erau niste vagoane parca parasite in statia asta.


Pe partea cealalta si o poza inapoi.


Am plecat mai departe (sa vedem Govora din tren).Ce sa vezi numai fabrici.


Am ajuns la urmatoarea halta.
Halta Riureni.


Am plecat mai departe.Fabrici.Am intrebat pe cineva ce e asa mare fabrica asta parca il apuca rasu pe respectivul, mi-a zis ca e OLTCHIMUL.Pff, na ce sa zic daca nu am stiut.Am si uitat ca o sa ma intilnesc si cu aceasta fabrica.


Linii ce ducea spre Oltchim


Am oprit si la Riureni.Aici era un Marfar si locomotiva era 60-1188-6



Am plecat mai departe.

Parca am intrat in Ramnicu Valcea si am oprit  in halta
Ostroveni daca ma i-au dupa Infofer.

Am mai mers 3 minute doar ce am trecut peste o apa,si am intrat in gara Ramnicu Valcea.Am ajuns la fix am mers 87 kilometri in o ora si 25 minute cam asa.am stat cam.Aici a venit un Accelerat 1727 Sibiu- Craiova un  Desiro 96-2599-7 & 96-2099-8 si a plecat spre Craiova.





Pe partea cealalta.


Voi Continua ...pana la Sibiu in curand.
Gabry_Mafia

Bun,dupa putin timp am plecat din gara Ramnicu Valcea.Erau pe partea dreapta cum mergi spre Sibiu remizate niste locomotive.
82-0141-0

62-1149-4

77-0946-2 & 77-0976-9

60-0928-6

Mai era si un 80-0564-7 dar nu am putut sa-l pozez.Poze de prin oras



Oprim si la Rimnicu Vilcea Nord

Imediat la iesire din oras spre Sibiu pe partea dreapta,apare si Oltul.

Era si un Baraj probabil ''alimenta'' o hidrocentrala


Se vede linia dubla?

Am mers 2-3 kilometri pana am ajuns la o statie.

Bujoreni Vilcea.

Mai departe.Se apropia muntii,peisajele  


Trecem peste Olt  si Oltul va fi pe partea stanga de mers spre Sibiu.



Stand la geam opreste trenul,pe partea cu Oltul era o Statie.

Daesti Hm.Se vede in spatele acestei statii Oltul care e la o aruncatura de undita.


Pe partea cealalta observ niste vagoane abandonate 5 sau 6 bucati.Raritati.




Mergem 6 kilometri ajungem la Calimanesti,o statie frumoasa caramidie    fiind considerata un monument Istoric.



Pe partea cealalta niste vagoane abandonate.


Cat am stat pe acolo in gara a sosit un personal cu un DA.Nu stiu ce tren era.Am plecat mai departe.Poze pe o parte si pe alta


In departare se vedea  statiunea Calimanesti Caciulata.

Pausa H. De aici intram prin Parcul National Cozia.

Linia este inconjurata de buruieni,si la putini metri se afla si Oltul.

Vad prin buruieni o  manastirea Turnu sau Cozia?.Am inteles ca acestea doua sant la 2 kilometri una de alta asa ca nu stiu sigur.Poate sa imi zica cineva?

O hidrocentrala pe Olt.

Trecem printr-o serie de tunele.

Ne oprim la Manastirea Turnu H.Nu prea s-a dat jos calatori.


Am plecat.Un Tunel frumos zidit la exterior.


Oprim la Km 318 H nu stiu ce sa fie si pe aici.

Trecem iar prin cateva tunele.

Ajungem la Cozia.Era cineva acolo plus 2 catei.Aici se termina si linia dubla,intram imediat in alt tunel si tot pe langa Olt.Tot pe aici se afla si manastirea Cozia in apropiere se mai afla si Manastirea Stanisoara deci este o zona cu interes turistic.


Ajungem la statia Lotru.O frumusete rara de gara   .Aceasta gara este considerata monument istoric.



Pe partea cealalta vagoane abandonate.

Aici am asteptat cam jumate de ora sa vina trenul P2068 care venea de la Sibiu si mergea la Rimnicu Vilcea.Trenul era compus dintr-o locomotiva 82-0475-2 si 2 vagoane.

Bun,am plecat,imediat ajungem peste un pod tot peste Olt,cel in curba.Oltul este acum pe partea dreapta de mers spre Sibiu.



Dupa 6 kilometri de la Lotru ajungem la alta o halta care era parasita.
Betel.

Mai departe plecam.Mergem paralel cu drumul judetean 7 care este in partea stanga de mers  dinspre Ramnicu Valcea spre Sibiu.


Am oprit si la o alta superba gara Cornet asemanatoare cu Lotru,si acestea doua fiind monumente Istorice.Gara Cornet face parte din tronsonul feroviar Rimnicul Vilcea - Raul Vadului deschis pe Valea Oltului intre 1899-1901 opera a reputatului inginer Mihail Romniceanu.Se afla la 30 kilometri de Ramnicu Valcea spre Sibiu.Si aici era de ''servici'' o femeie



Am plecat mai departe niste peisaje de pe ruta.



Balota o halta jumate parasita.Ce frumoasa era si aceasta gara la vremea ei.


Mai departe plecam.Hidrocentrala in functiune in departare.


Halta Robesti Hm.

Tot pe langa Olt,am trecut pe langa hidrocentrale le-am fotografiat dar nu le postez pe toate sa nu umplu pagina cu poze prea multe.




Am ajuns si in Caineni.

Trenul cu care eram.


Vagonul deraiat.

Am plecat mai departe tot pe langa acel drum Judetean 7.

Nu depasiti trenul in curba !   .


Hidrocentrala neterminata


Nu imi amintesc sa fi oprit trenul in statiile Raul Vadului si in Valea Fratelui.
Trenu opreste aproape in boscheti la o halta.
Km 355+100






Am ajuns in Valea Marului.


Un minut mai incolo halta Valea Marului.Aici parca e in salbaticie nu vezi localitattile de nici o culoare.


Incepem sa iesim din munti apar dealuri.



Se vede o localitate cu un turn impunator.

Este Manastirea Turnu Rosu.

Imediat si gara.Au coborat 3 oameni.


Am plecat si de aici mai departe.


Iar trecem peste un pod.


Ne apropiem de o linie care cred ca duce spre Fagaras,Brasov.

Dupa nu mult timp ajungel la o statie.
Podu Olt. Aici era garat un tren locomotiva era 60-1036-7 cu 2 vagoane, trenul era Podu Olt - Caracal.


Plecam mai departe.


Am ajuns la Talmaciu.Era si un Utilaj Profilator   Eu nu prea am vazut asa ceva.


Bun mai departe.


Halta Vestem.



La mica distanta halta Mohu parasita.

Pe partea stanga de mers dinspre Ramnicu Valcea spre Sibiu dupa halta Mohu se vede si linia ingusta care inca mai exista si mai are unele semnale normal nefunctionale.



Selimbar a mai aparut.

In departare se vede o zona rezidentiala Sibiului.


Ne oprim si la Sibiu Triaj.


Ne oprim si  la Halta Atelier Zona.

Am plecat spre Ultima statie de pe aceasta frumoasa ruta.Observ prin boscheti un Ldh cred ca serie 86.Dupa culoarea verde cu dunga galbena si rugina imi dau seama ca are destui ani de cand e nemiscata de acolo.

Imediat apare si ''depoul'' Sibiu acum remiza,cu destule locomotive de toate neamurile pe motorina si carbuni si destule Desiro-uri.









Dupa putin timp ajung si in Gara Sibiu.



Poza cu gara Sibiu dinspre oras.

Si o ultima poza cu Locomotiva si vagoanele acestui tren in gara Sibiu.

Cam asta a fost aceasta ruta,am mers 186 kilometri in 6 ore si 20 minute,calatori nu au fost intr-un numar foarte mare as putea sa zic ca linia este destul de buna viteza buna pentru un personal pe aceasta ruta inca ( luna iunie 2011).
Salutari la toata lumea.
lde 2100

Foarte frumos Gabry,felicitari pentru calatorie!

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR