Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
cristi CFR

Linia 314 Oradea - Rogoz - Holod - Vascau

Dedic acest topic unei linii foarte interesante , si cu o istorie destul de bogata

Linia a fost data in folosinta in anul 1887 pentru exploatarea unor cantitati insemnate de materii prime: minereu de fier, piatra de calcar, marmura, precum si masa lemnoasa.

Hartile sunt de pe acest site
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/

Iata o harta de la 1900
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/gonczy/bihar.jpg

O alta harta acum de pe la 1910
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/bihar.jpg

Si o harta topografica de pe la 1910
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/39-47.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/40-47.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/39-46.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/40-46.jpg

Linia a contribuit la dezvoltarea economica ca "Tari Beiusului" ,  incepand cu anii 1930 o data cu introducerea automotoarelor Malaxa din vagoane motorizate in locul trenurilor tractate de locomotive cu abur s-a reusit cresterea vitezelor de circulatie pe sectie astfel distanta de 109 Km se parcurgea in 3 ore si 22 min in loc de 5 ore si 20 minute.
Iata  aici o lista cu repartitia automotoaelor si o harta a cailor Ferate Romane Motorizate cu Automotoare din 1937.
Dupa razboi s-a revenit treptat la tractiunea cu locomotivele cu abur in urma crtesteri volumului de calatori , s-au introdus si doua trenuri  Accelerate din care unulul Automotor seria 1000
Priml Accelarat Oradea-Rogoz-Holod-Vascau (anulat din 1993) cu vagoane de la un  tren acc Bucuresti Nord - Oradea
Al doilea Accelerat automotor Arad-Ciumeghiu-Holod-Vascau (anulat in perioada 1993-1995 ,devenit personalautomotor in 2000 si anulat din nou 2002)


Incepand cu anul 1992 linia a suferit un usor declin reducandu-se numarul de trenuri iar in anul 1994 a venit si necazul unei alunecari de teren intre Tasad hc si Dragesti Hm. , linia fiind inchisa intre Tasad hc si Rogoz , trenurile spre Vascau fiind redirectionate pe urmatorul traseu Oradea-Ciumeghiu-Holod-Rogoz-Vascau
Iata un extras din mersul trenurilor 1996 - 1997 cu sectia 314 Oradea-Rogoz-Holod-Vascau

Intre anii 1997-2001 s-a incercat redeschiderea circulatiei trenurilor pe Oradea-Rogoz-Holod , dar numai pana la Ceica , desi normal era sa se deschida pana la Holod ,zona respectiva nefiind afectata decat de vegetatie , datorita unei lipse din colectie a mersurilor de tren 97-98 2000-2001 ,nu va pot da cu precizie data cand s-a deschis circulatia pana la Ceica , cert este ca in mersul trenurilor 99-2000 apar cateva trenuri.

(C) Coste Paul Cristian

Inceputul anului 2001 pentru mine vine cu o surpriza destul de neplacuta , in mersul trenurilor 2001-2002  bucata din sectia 314 si anume Oradea-Ceica disparuse fara urma iar cealalta bucata Holod-Vascau a fost atasata sectiei 316 Ciumeghiu-Holod, inca din 1999 ,se pare ca intre anii 2000-2001 s-a produs din nou o alunecare de teren , din pacate  tot in aceeas zona intre Tasad hc si Dragesti, linia Oradea-Rogoz-Holod a fost din nou inchisa si abandonata 2 ani , de data aceasta complet , incepand cu mersul de tren 2003-2004 si pana in 2006 a fost deschisa circulatia pana la Baile Felix , cursele fiind asigurate de automotoare seria 79 LVT , automotoarele circulau vara si erau foarte aglomerate , lucru pentru care ,spre uimirea mea constat ca incepand cu noul mers 2006-2007 se inchide linia. ,atunci pe moment nu am gasit un motiv clar al inchideri liniei , dar iata ca in 2007 apare unul : autobuze particulare din 10 in 10 minute intre Oradea si Baile Felix ,si circula pline...
Intre timp intre anii 1998-1999 s-a lua hoararea de a desfiinta statia Rogoz , prin urmare toate trenurile de calatori din directia Oradea-Ciumeghiu-Holod-Rogoz-Holod-Vascau nu au mai mers pana la Rogoz ele  rebrusand de atunci in Holod.
Incepand cu anul 2007 linia Holod-Vascau a fost inchiriata de catre S.C. Via Terra Spedition S.R.L. , de atunci transportul de calatori este efectuat de catre unul din cele 3 automotoare x4500 "Caravalle" pe care le detin , incepand cu data de 11 Octombrie 2007 linia a fost trecuta de pe conducere electrodinamica pe conducere centralizata.

Statii care au fost desfiintate ( adica transformate in Halte )pe Oradea-Rogoz-Holod-Vascau :

Mierlau Hm
Dragesti Hm
Rogoz
Soimi
Uilacul Beiusului
Ioanis (11.10.2007)

Halte inchise ( in care nu mai opresc trenurile de calatori ) :
Lunca Bihorului hc
La vara am sa fac o excursie de documentare
cristi CFR

Revin cu un Extras din Mersul Trenurilor editia 1989-1990



(C) Marius M
cristi CFR

Extras din Mersul Trenurilor editia 2001-2002

(C) Coste Paul Cristian
CKD

Exceptionale hartile.  
sulzerul1175

Da si mie mi-au placut, mai ales ca sunt harti pe limba maghiara, asa o sa mai stiu si eu denumirile comunelor si satelor pe lb. maghiara

In rest totul e super, foarte buna ideea de a deschide acest topic, linia este chiar una istorica. Acum ar trebui sa gasim si niste poze cu trenuri de pe acest traseu, si poze vechi si poze noi.
cristi CFR

Cateva poze facute de mine cu garile de pe sectia 314

Uilacul Beiusului



Beius



Soimi



Holod


cristi CFR

http://www.youtube.com/watch?v=KB9P46n77Lw
Trenul personal 3104 Oradea-Ciumeghiu-Holod-Vascau , filmat la bariera 4 Borz in August 2006
cristi CFR

Sytrus wrote:
As dori sa stiu mai multe despre tronsonul Oradea-Rogoz-Holod-Vascau:

1)Cand a circulat ultima data un tren pe aceasta linie ?

2)E adevarat ca exista un accelerat Vascau-Bucuresti care circula pe aceasta linie ?

3)Sunt planuri pentru achizitionare si reconditionare ?


1) Date legate de aceasta intrebare gasesti mai sus

2) Da Era o ramura a trenului Accelerat Bucuresti-Oradea

3) Pe tronsonul Oradea-Rogoz-Holod oficial nu am auzit nimic de reparare si inchiriere.

Tronsonul Holod-Vascau este inchiriat de Via Terra Spedition
Sytrus

Iata aici dovada pt scepticii care nu m-au crezut cand le-am spus ca in curand trenurile vor circula din nou pe aceasta linie:

Noua gara Baile Felix:




Peronul cu linia partial defrisata:





Detaliu sina:



Scarile de acces:



Gunoi nou  



Stalp de telegraf uitat de soarta:



Cam atat pt azi, voi reveni maine cu poze noi
sulzerul1175

Multumim pentru poze, Sytrus.  

Sa speram ca in curand totul va fi gata si vor circula trenuri pe relatia Oradea - Baile Felix.
cristi CFR

http://trains.ro/forum/viewtopic.php?p=3741#3741
cristi CFR

Poze de vara trecuta cu gara Baile Felix hc. in plin proces de renovare


(((Dj_Tibi)))

Din pacate trebuie sa va dezamagesc...
Inainte de Baile Felix, trecerea la nivel a fost asfaltata nu demult.  
cristi CFR

De mintile luminate de la Drumuri  
cristi CFR

In total pe sectia Oradea Est - Holod sunt 3 treceri la nivel cu drumul european Oradea-Deva.

1. Inainte de Baile Felix.

2. Dupa Halta Tasad.

3. Inainte de Dragesti.
sulzerul1175

Intrebare pentru nota 10:

Daca gara va fi renovata alaturi de linia ce trece acolo, de ce trebuia ca trecerea la nivel sa fie asfaltata  
shoppy

Pentru ca e mai usor sa faci o treaba proasta decat una buna.
Electrica335

Si pentru ca nimic din ceea ce se face in Romania, nu este de interes public !
myster2008

Poze facute de mine in iunie 2008 :
Venind catre Oradea dinspre Beius...aparatul meu de fotografiat ..cunoscut si sub numele de telefon s-a trezit din letargie si a inceput sa faca poze ...
Iata ce a iesit..
Undeva pe o linie secundara la Beius..

Am trecut de Beius si am ajuns la Sambata , la trecerea de cale ferata care mergea la Dobresti...
Totul e istorie acum..

Ma indrept mai departe catre Oradea , ajung la Ceica dar nu vad deloc gara ...ma invart un pic cu masina pana intr-un final cand intreb un satean cum ajung la gara...Surpriza mare si amara , gara este la vreo 3 km de sat peste un deal..saracii oameni cat aveau de mers pana la gara..
Ajung intr-un final sus pe deal si ceea ce vad nu mai are rost de exprimare..
Priviti si voi...

Peronul..

Un vagon uitat de timp...

O ultima imagine cu ceea ce a fost ...si nu va mai fi vreodata gara Ceica...

Am plecat cu regret si am ajuns in final la Dragesti....

Interesanta traversa...

O trecere de cale ferata fotografiata in ambele sensuri

Alta trecere .....

Am mai facut ultimele poze inainte ca terasamentul caii ferate sa se departeze de langa sosea...

Sper ca v-a placut ...eu unul am ramas cu un gust foarte amar....pacat...era o linie foarte frumoasa cu niste peisaje extraordinare..
cristi CFR

myster2008

Multumesc foarte mult pentru poze

Alte poze

Irish_Railways wrote:
O foarte frumoasa istorie descrisa de Cristi despre acest traseu care din pacate nu mai exista decat pe varianta Ciumeghiu.

Avand drum zilele acestea pe la tara, am trecut pe langa ce a fost candva GARA CEICA, una din statiile sectiei 314 (Oradea-Rogoz-Holod-Vascau)

Iata cateva poze care vor aparea si in colectia foto personala:




... si o imagine dezolanta de pe peron


Ma gandesc ca nici celelate statii nu sunt intr-o stare mai buna. Ar fi interesanta o excursie de-alungul traseului.

Irish_Railways wrote:
Revin cu poze interesante din statia Ceica

Se pare ca cineva si-a pus rufele la uscat. Locatari clandestini...




... si vagonul de marfa... care e pe post de "ghiveci de flori"... din pacate



http://forum.lokomotiv.ro/modules...s=0&postorder=asc&start=8
cristi CFR

myster2008 wrote:


Aceasta cladire este fosta halta Rogoz hc (km 2+122) de pe linia Rogoz-Dobresti care deservea comuna Sambata.
dragosh01

In data de 7 iulie 2009, impreuna cu tovarasul Cristi, auzind ca se va deschide linia Oradea - Baile Felix am zis sa mergem sa vedem in ce stare e afland ca s-ar putea sa se deschida pe data de 20 iulie sau cel tarziu in 1 august.



































































Dr2005

Vad ca a trecut ceva destul de recent pe acolo... se vad frunzele turtite de sina.
dragosh01

Da, a trecut un utilaj , a mers doar pana al trecerea peste drum. Ieri am vazut un utilaj mergand spre Felix, cel mai probabil sa verifice linia, si s-o mai defriseze.
Axel

Oameni buni, am o veste cat se poate de buna. Azi 14 iulie, la exact 1 saptamana dupa incursiunea cu tovarasul Dragos am decis sa merg din nou sa vad cum merge treaba. Surpirza a fost cat se poate de placuta.
Incep cu semnalele cu avertizare sonora de la trecerea la nivel: au fost repornite (tin sa mentionez ca saptamana trecuta nu erau pornite)


Si au defrisat linia    In prima poza se observa clar ca a trecut ceva utilaj recent pe acolo. Comparati pozele cu jungla de saptamana trecuta cu astea:












Se pare ca defrisarea a scos la lumina un semnal uitat de timp:


Partea buna e ca defrisarile continua spre Rogoz
Sa speram ca Luni vom vedea primul automotor Viaterra catre Felix
O zi buna tututor!
dan tm

Putin off topic:
pentru ce s-a mansardat cladirea haltei Baile Felix daca nu este trafic? Ceva apartamente de protocol, un smen ceva?
am surprins santierul in 2006
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/51/111/6052.jpg
Axel

E hotel
Axel

Am cateva nelamuriri, sper ca ma puteti ajuta:
Statia Rogoz mai exista? Cate linii are/a avut?
Cand s-a redeschis circulatia pana la Ceica, inseamna ca surparea se reparase, atunci de ce nu au circulat trenurile pana la Holod?
Cand a circulat ultimul tren de calatori la Dobresti?
Are cineva poze cu gara Baile Felix inainte de mansardare?
Multumesc!
cristi CFR

Axel wrote:
Am cateva nelamuriri, sper ca ma puteti ajuta:
Statia Rogoz mai exista? Cate linii are/a avut?
Cand s-a redeschis circulatia pana la Ceica, inseamna ca surparea se reparase, atunci de ce nu au circulat trenurile pana la Holod?
Cand a circulat ultimul tren de calatori la Dobresti?
Are cineva poze cu gara Baile Felix inainte de mansardare?
Multumesc!


1. Am fost acolo in 2007, jumatate de caladire abandonata fara usi si ferestre , jumatate locuita de INDIENI , statia avea 4 linii, macazele au fost scoase.

2. Pe sectie s-au produs mai multe spalari de terasament, din ce spuneau niste mecanici au fost si dupa Ceica spalari, ramane de verificat...plus ca a crescut padurea.

3. 21 mai 1977

4. Parca am si eu una pe film la fel ca a lui dan.
srazvi

Sa inteleg daca pun cap la cap ultimele informatii adunate de peste tot ca maine va circula primul tren privat pe linia Oradea-Baile Felix h.  
dragosh01

Astept si eu ca maine 1 august sa vad automotorul in gara, Azi am fost in gara, si cand a venit automotorul de Holod, eram entuziasmat ca o sa mai vad inca unul atasat de el, dar nimic. I-am intrebat pe cei de la via terra daca stiu ceva. Raspuns: NU. Am intrebat si la CFR. Raspuns: Nu stim inca.
Deci fara deci, ramane de vazut maine ce va fii. Dar am impresia ca va fii o zi obisnuita.
srazvi

Acum doi ani eram tot entuziasmati ca se lucreaza la gara. A iesit un motel si atat   . Sper ca acum ca tot au mai defrisat terenul pana la urma sa bage un automotor pana la Baile Felix, desi din cate stiu linia pana la Ceica e buna dar au inchis-o ca fiind neprofitabila(prin 97 si 98 cand am fost acolo era o didina cu 3 dimitroave si s-a cam golit dupa Felix, iar la intors cam la fel, abia de la Felix mai era lume)
dragosh01

De circulat o sa circule 100% , dar nu se stie de cand. Hmm oare azi, voi vedea vre-un automotor in gara pe care sa scrie Oradea- Baile Felix - Oradea
sulzerul1175

N-ai sa vezi  
Axel

Gata cu zvonurile, am trimis un email la Viaterra (ceea ce trebuia facut mai demult). M-am saturat (si voi cred) de lipsa de informare a angajatilor VT, care de 1 luna ne tot baga pe gat speculatii in loc de lucruri certe!
dragosh01

Am trimis si eu un mail la VTS in care scrie asa:
Buna ziua, ma numesc Dragos si sunt pasionat feroviar din Oradea. Auzind ca Via Terra
Spedition ar dorii sa reintroduca trenul pe ruta Oradea - Baile Felix, am intrebat in diverse
locuri cand s-ar pune in folosinta linia. Am primit raspunsuri cum ca, s-ar da in folosinta din 15
iulie, apoi cel tarziu in 1 August. Alti pasionati feroviari de la Forumul Vehiculelor au organizat o excursie feroviara la Vascau, iar ei sosind in Holod au observat automotorul care va fi pentru Felix (97-0553). Noi pasionatii feroviari am fost foarte entuziasmati auzind
aceasta stire, dar ieri cand am fost in gara 31.07.2009 l-am intrebat pe mecanicul de pe trenul
P 15111 Holod Oradea, operat de Via terra, daca de maine va circula trenul pe ruta
Oradea-Baile Felix. Dar raspunsul a fost: "Nu stim inca nimic."      Noi pasionatii am dorii tare mult sa stim pentru a fii  prezenti la prima cursa.
Va Multumesc!
Cu respect: Pasionatii Feroviari .
www.vehicule.uv.ro/forum.htm
srazvi

Si daca ati trimis mail ce?  
Mie a inceput din senin sa-mi mearga ceasul CFR(n-am putut sa dorm asa bine de galagia facuta de el), asta dupa ce am varsat Pepsi pe birou si m-am chinuit sa-l sterg, ceasul fiind pe calculator n-a avut de suferit dar datorita miscarilor disperate de a curata zona a pornit aseara si pana dimineata cand am plecat tot mergea, sa fie oare semnul ca a inviat CFR-ul  
Ca sa nu fiu doar ironic si pe langa topic as mai zice ca prefer sa readuca automotorul hidraulic ce sta la Marub 96-0001-6 si care a mers intre '95-'99 pe Oradea-Bai Felix  
Axel

Vesti noi.
Am stat de vorba azi cu un controlor de la Viaterra venind de la Oradea Vest pana la Oradea impreuna cu Dragos si Darius si am aflat ca CFR-ul s-a bagat peste Viaterra, nevrand sa cedeze linia, stricandu-le planurile pt 1 august. Am aflat o data noua: 15 august. De data aceasta insa, extazul a pierit, sunt 90% ca nu va circula nici atunci.
Insa, daca o va lua CFR Calatori, vor baga sau LVT sau Duewag. Nu pot baga Desiro din cauza protectiei muncii sau ce a zis nasul, nu am inteles prea bine. Insa citez cum a incheiat nasul Viaterra: "Nu va temeti, noi o vom lua" (asta da replica dura, nu stiu de ce dar m-a amuzat)
dragosh01

In ce stare e automotrul ala? Ar fii super, sau o Malaxa 77 sau 78 modernizata. Oricum cum zicea Cristi, daca fagotii astia de la CFR vor prelua linia, nu au oameni+Desiro nu pot baga, ori duewag sau LVT-uri. Desiro nu din cauza ca: are consum destul de mare. prea multe locuri....Cand trebuie sa se dea jos nasu sau cine saracie ca sa semnalizeze peste trecere, la desiro se deblocheaza toate usile, deci ar putea sa coboare atunci oricine si s-ar putea intampla ceva.
Dr2005

Daca vine CFR-ul o sa bage 2 perechi pe zi... sincer, nu poti sa faci concurenta autobuzelor bagand Malaxe sau LVT-uri ori alte jeguri in care iti musti limba de la cum zgaltaie. Solutia ar fi Desiro, insa ma indoiesc ca o sa care atatia calatori. Nici cu X4500 de la VT nu mi-e rusine, insa e la fel de mare ca un Desiro, deci si rentabilitatea lui e sub semnul intrebarii.
srazvi

dragosh01 wrote:
In ce stare e automotrul ala?

E revopsit intr-o nuanta de albastru inchis, cand circula acum 10 ani(ce repede au trecut anii) era albastru deschis cu alb, acum e albastru inchis cu alb si nu se stie soarta lui, altul e la Timisoara, cel ce facea pe vremuri Brasov-Zarnesti, acel 95-0001-8 dar ala e parasit fara nici o reparatie sau interventie in ultimii 10 ani.
Totusi nu cred ca CFR se baga asa in seama, se stie ca toti sefii au firme de transport auto si se ajuta intre ei, nu lasa sa-i sufle afacerea cu minibusele galbene de Felix, afacere de 2 lei ca atata costa biletul pana la Sanmartin  
P.S. Vita Terra a curatat linia si CFR sa circule pe ea?  
dragosh01

De la VTS , era vorba ca ar fii 20 de curse pe zii. Deci 10 incolo 10 incoa. Adica ar fii rentabil, mai ales daca ar afla lumea, cu niste afise prin oras, cred ca ar fii ok. Si facand 20 de curse pe zii, ar trebuii sa vina, lasa calatorii, sta vreo 2-3 minute si pleaca iara, si tot asa, numai sa fie calatori si asa ar fii profit.
srazvi

Sa facem si un pic de istorie, iata mersul din 1958, se observa si linia ce mergea la 1 mai:

Trecem la un mers mai recent, cel din 1987, timp in care mergeam si eu cu doua malaxe 1000 cuplate pana la Stei(pe atunci Doctor Petru Groza) de la Arad ca accelerat. Am pus si mersul de pe linia Deva-Brad deoarece atunci s-a deschis calatorilor si era vorba sa fie unita cu linia Oradea-Vascau. Vise!  

Ajungem la vremuri prinse de toti de pe forum, mersul din '99 cand podul de la Aradu Nou era in lucru si nu se scumpisera biletele la accelerat cu 75%(fapt petrecut in decembrie 2000 ce a dus la alungarea multor calatori). Se observa ca era Oradea-Ceica si Holod-Vascau, deci pe Ceica-Holod nu mai circulau deja de vreo 3 ani trenuri.
Dr2005

Daca tot a pus srazvi mersul din 1999, sa-l pun si eu pe cel din 2000...

Cand, exact, s-a oprit circulatia intre Baile Felix si Ceica?

Axel

Halta Baile 1 mai?    Si aia unde mai era? Dupa h. Rontau este mai putin de 1 km pana la Felix.
Si sa inteleg ca Baile Victoria 9 Mai = Felix?
cristi CFR

Da, mai era o cale ferata de la Rontau la Baile 1 Mai dar a fost desfiintata...cladirea cred ca mai exista e ceva hotel parca.
srazvi

Dr2005 wrote:
Cand, exact, s-a oprit circulatia intre Baile Felix si Ceica?

Prin anul 2000 s-au taiat cam toate didinele(era sirul de vreo 5 sau 6 parasite in depoul CFR Oradea pana prin 2002) si s-au scos vagoanele Dimitrov, deci undeva in toamna lui 2000 nu mai era tren de la Felix la Ceica iar mai apoi din 2002 nici pana la Felix, acum noi speram ca dupa 7 ani sa avem iar automotor Oradea-Bai Felix
Axel wrote:
Halta Baile 1 mai?    Si aia unde mai era?

Precum vad din mers e la 5 km de Rontau, dar era alta linie, nu cea de Vascau, de aceea nu erau trecute pe mers, greasala e ca au pus linie ca si cum ar trece trenul dar nu ar opri, oricum asemenea greseli am vazut si cu 50 de ani mai tarziu, in mersurile recente, vezi mersul de acum, plansa A1.1 unde acceleratul Bucuresti-TgJiu-Arad nu opreste in statile Tg Mures, Ludus, Razboieni, Teius, Alba Iulia si Vintu de Jos   . La fel plansa A1 unde Ister nu opreste in Tg Mures, Ludus, Razboieni iar Transilvania Brasov-Sibiu-Buda acum Sibiu-Buda, care nu opreste in Tg Mures, Ludus, Razboieni, Teius, Alba Iulia, Sighisoara, Medias, Blaj. Motivul? Nu trece pe acolo  
Axel

Quote:
Prin anul 2000 s-au taiat cam toate didinele(era sirul de vreo 5 sau 6 parasite in depoul CFR Oradea pana prin 2002) si s-au scos vagoanele Dimitrov, deci undeva in toamna lui 2000 nu mai era tren de la Felix la Ceica iar mai apoi din 2002 nici pana la Felix, acum noi speram ca dupa 7 ani sa avem iar automotor Oradea-Bai Felix

Tin sa te corectez aici, in 2004-2005 inca circulau trenuri catre Felix, mai exact LVT-uri. Si ce legatura au didinele cu Oradea Rogoz? Au circulat si pe acolo?
In 2003 inca mai era o didina in Oradea.
srazvi

Corecteaza-ma, ca stiu doar ca din 2003 erau facultative si linia ruginita, dar vara au mai circulat la Felix(eu n-am vazut), daca ai citit cateva mesaje mai inainte observai ca garnitura de Ceica era o didina si 3 dimitoraove iar tu ma intrebi ce legatura au didinele cu faptul ca n-a mai circulat nimic dupa ce au fost didinele scoase din uz  
In ceea ce priveste mersul din 2000, stiu ca era un automotor personal ce mergea cu mers de accelerat de la Arad la Vascau, compus din 3 malaxa 900, iar mai apoi in 2001 era un automotor legat la personalul de Oradea
sulzerul1175



In 2003 erau vreo 15 didine, nu una. Ca erau conservate in depou, e alta chestie. Dar nu a fost doar una  
srazvi

Pai nefiind functionale, n-au mai mers, dar nu garantez ca odata cu scoaterea didinelor la pensie s-a inchis linia de Ceica, poate era si alt motiv, doar am zis ca era de fiecare data cand am mers intre 1997 si 1999 garnitura compusa din didina si 3 dimitroave, niciodata altfel. De altfel didinele au rezistat in depou inca vreo 5 ani pana le-au taiat, ca a crescut pretul la fier vechi iar dimitroavele abia acum vreo 3 ani au disparut, era sirul ala lung de vagoane in gara pana spre depou
Axel

Hmmm, sa fi fost cumva ditamai alunecarea de teren dupa Tasad? Nu cred...
Cat despre dimitroave, majoritatea au ajuns la Oradea Est
sulzerul1175

Sirul lung de vagoane vechi s-a mutat in Oradea Est.

OFF-Topic inchis.
cristi CFR

Quote:
In ceea ce priveste mersul din 2000, stiu ca era un automotor persoanl ce mergea cu mers de accelerat de la Arad la Vascau, compus din 3 malaxa 900


Circula un cuplu seria 1000 si un 700+900 (verde), cand erau la revizie mergea in loc la 1000  2X900 modernizate(rosu-crem) in loc la 700 inca un motor verde, asta era situatia vara cand mergeam la sat.
srazvi

Se poate ca vorbim de ani diferiti, dar stateam vara in Santana si stiu sigur ca in 2001 erau 3 malaxe 900 "modernizate", ceea ce zici tu e acceleratul de pana in 2000.
Dar sa revenim la date mai recente, ceva evolutie a linii Oradea Vest-Baile Felix h. a mai fost sau tiganii si-au reinstalat "vilele" la iesirea din Oradea Vest spre Rontau?
cristi CFR

Nu, era deja personal, alalat motor il lasa la Nadab pentru Graniceri
Axel

Quote:
Dar sa revenim la date mai recente, ceva evolutie a linii Oradea Vest-Baile Felix h. a mai fost sau tiganii si-au reinstalat "vilele" la iesirea din Oradea Vest spre Rontau?

Nu, linia arata excelent, insa buruienile din padure cresc mai ceva ca ciupercile, cred ca va mai trebui o defrisare inainte sa inceapa circulatia.
Si nu e Oradea Vest ci Oradea Est
Axel

"Stimate Domn,

Circulatia pe sectia Oradea - Baile Felix nu este inca reglementata.
Din pacate nu va putem oferii date concrete asupra unei date de incepere a activitatii.



Cu stima,

Stelian Fratila
Director Executiv"



asta am primit mai inainte ca raspuns al emailului trimis vineri. O veste mai "imbucuratoare" nu puteam primi
dragosh01

Mda, am primit si eu exact acelasi raspuns la mailul trimis la via terra.
srazvi

Axel wrote:
Si nu e Oradea Vest ci Oradea Est

Probabil acum va fi Oradea Est, dar intre 1995 si 2000 era Oradea Vest si ma gandeam ca daca tot si-a bagat CFR-ul coada baga pe acelasi traseu, atunci era destula lume ce lua automotorul de la Oradea Vest la Oradea.
Dupa aceea, cum ziceai si tu se pleca din Oradea cu taxiul porcin ce il vedeam stationand cand eram in trecere, din foamea  
cristi CFR

Tren privat spre Băile Felix
Compania clujeană Transferoviar atacă, din 1 decembrie, supremaţia operatorului CFR Călători pe transportul de călători din Transilvania.

http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=31677
dragosh01

Ooooo  TFG-u are planuri mari si apropo, automotoarele pozate de Zoly87 vor fii pentru TFG.
cristi CFR

Eu sunt curios daca vor merge pana la Holod.
cortexedge

Pana la urma, circula ceva pe linia aia?
sulzerul1175

Nu   Si cica pana la urma Via Terra va circula pe Felix.

Defapt, ei vor linia doar pentru cladirea garii din Felix.
dan tm

Pentru cladire ce nevoie au de linie?o pot lua si separat.
srazvi

Stiam ca cladirea e inchiriata deja si transformata in motel, doar n-au reabilitat-o tot cei de la Infra  
cristi CFR

Pe 29.12.2009 mergand la Beius am avut 1 h 30 minute la dispozitie asa ca am plecat in recunoastere pe linia Holod-Oradea.
Am parcurs urmatoarea distanta, aproximativ 1 km

Iesirea din Holod spre Oradea

Cabina 2

Macazul 2

Spre Rogoz

Greutate pentru intins firele semnalului de intrare

O privire spre Vascau

Ajung la semnalul de intrare, sarmele lipsesc…


Pornesc mai departe
Spre Rogoz

Spre Holod

De aici incep problemele…

Spre Rogoz

De aici si pana unde am mers se observa efectele hotilor.

Spre Rogoz

Spre Holod

Detalii



Mai departe incepe Jungla


Ajung la un podet

Nu am mers mai departe deoarece se apropia ora 13 si trebuia sap rind trenul , dar promit ca nu ma las si am sa merg special sa fac cat pot din traseu, ma manaca curiozitatea.


Alte poze facute la intoarcere













Va urma...
cristi CFR

M-am gandit cum sa abordez problema explorarii liniei si cred ca am gasit o varianta prin impartirea in 2 bucati.

In vacanta din Februarie ma gandesc la zilele 20/21 soarele apune la 18.03 respectiv 18.05, daca o fi vreme buna.

Partea 1
Holod-Rogoz-Tasad 23 km la o viteza de 4 km/h ar fi aproximativ 6 ore.
Plecare Holod 11.30 sosire aprodimativ 17.30
De aici cu ocazie la Oradea.
Din Oradea cu Rapidul 733 inapoi sau cazare o noapte in Oradea.

Ziua urmatoare sau in alt weekend.

Partea 2.
Oradea Est - Baile Felix - Tasad 26 km aproximativ 6 h jumate.
Sau Baile Felix - Tasad 15 km aproximativ 4 h.
Plecare din Oradea in jurul orei 10.
De la Tasad cu ocazie la Oradea.
Din Oradea cu 3116 sau alt tren.
MariusM



linia Oradea - Vașcău īn MT 1966/1967
cristi CFR

22.01.2010



Operatorul feroviar privat de transport marfă ,Transferoviar Grup (Cluj-Napoca) īşi extinde activitatea către transportul feroviar de călători.
„ Am despus documentaţia necesară īn Monitorul Oficial īncă de anul trecut şi am adjudecat licitaţia pe două secţii neinteroperabile, iar din 10 martie intenţionăm să īncepem transportul feroviar public de călători pe rutele Berca-Nehoiaşu şi Oradea-Băile Felix-Holod. Iniţial transportul va fi asigurat de Transferoviar Grup, urmānd ca activitatea să fie transferată ulterior către o firmă nou īnfiinţată, respectiv Transferoviar Călători, īn momentul īn care aceasta va primi toate avizele de la Autoritatea Feroviară Romānă”, a declarat pentru Railway Insider, Kinga Mădărăşan, director general al Transferoviar Grup.
Atāt Berca-Nehoiaşu (Regionala Galaţi) cāt şi Oradea-Băile Felix-Holod, (Regionala Cluj), aparţin unor secţii neinteroperabile de cale ferată.
„Pentru īnceput vom efectua transportul de călători cu material rulant īnchiriat, dar suntem īn negocieri pentru achiziţia de material rulant propriu”, a mai spus Kinga Mădărăşan.
Conform datelor publicate īn Monitorul Oficial, partea IV, din 21 ianuarie, Transferoviar Călători va avea un capital social de 50.000 de lei, cu o participatre majoritară de 98% din totalul capitalului social. Transferoviar Călători va avea sediul īn Braşov.
Īnfiinţată īn anul 2003, Transferoviar Grup are ca obiect principal de activitate efectuarea operaţiilor de transport marfă și manevră feroviară, prin punctele de lucru din Cluj Napoca si Ploieşti.

Sursa :   www.rinsider.club-feroviar.ro
Axel

Oameni buni, am o veste cat se poate de buna    
Duminica 7 martie 2010 la ora 7:00 va circula primul automotor TFG pe ruta Oradea - Baile Felix dupa 6 ani...
Automotoarele sunt de tip LVT revopsite, calatoria dureaza 34 minute iar pretul biletului este de 2,4 lei.
Ruta este: Oradea - Oradea Est - Rontau - Baile Felix
Pe viitor se va circula pana la Tasad si Holod
TFG vor inchiria si linia 312 Oradea Cheresig
In 1-2 luni vor veni automotoarele nemtesti de la Cluj si acelea vor deservi ruta 314
Aici aveti o poza cu mersul trenurilor pe linia 314
sulzerul1175

Hai sa organizam o excursie:

Sa mergem o tura cu trenul de 11:20 si sosim in Oradea la 12:50. Biletul e 2,70 lei sau 1,35 cu reducere.

Eu, Dragosh si Axel spunem prezent!  
dan tm

Cind se redeschide linia Cheresig??????
Nu este demontata?
Axel

Dupa 6 ani de zile, azi, 5 Martie 2010 - o zi istorica - primul LVT care a trecut pe acele sine, in probe. Am fost acolo...pozele nu cred ca mai necesita vreun comentariu..















G-Mean

Dar pana la urma, statia de la Baile Felix a fost facuta motel?
cristi CFR

Felicitari, foarte frumos, multumim pentru poze
Axel

Nu este motel, este inchiriata de TFG si in curand acolo se va muta biroul din gara Oradea. S-a adus si o cisterna a-la Viaterra Holod pt realimentare  
Axel

Revin cu clipurile
http://www.youtube.com/watch?v=82lt6yPpDOw&fmt=18

http://www.youtube.com/watch?v=GeLpx9DtqPE&fmt=18
zsizsi

Aseara am fost la gara Oradea pentru a cumpara mersul trenurilor pentru un prieten din Ungaria. Si mare mi-a fost mirarea vazand LVT-ul 79-522-7+79 122-6 al CFR Calatori in gara Oradea cand ele de ani buni circula doar pe zona Satu Mare- Carei-Sarmasag-Jibou Ma bucur sa aflu ca va circula pe Oradea-Baile Felix cu toate ca deja vara trecuta erau zvonuri si s-a curatat si testat linia, nu ma gandeam ca va circula pe acolo vreodata tren...
cristi CFR

Salut , LVT-ul pe care l-ai vazut trebuie sa fi fost personalul Jibou - Oradea.
Este ceva vreme de cand e facut cu LVT.
sulzerul1175

Ceau zsizsi. Asa este cum spunea si Cristi, 122 cu 522 e motorul de Jibou. Vineri si azi motoarele de felix, 117 cu 517 au fost tinute la Atelierul de Zona.
cristi CFR

Plecand din Baile Felix de am decis sa tracem o fuga sa vedem cum se prezinta linia in jos spre Holod.

Ce am gasit ne-a lasat fara cuvinte....


Ajungem la Tasad h.

Vedere spre Holod si halta Tasad.



Vedere spre Oradea



In marea majoritate sinele sunt cu traverse metalice



Intarire



Terasamentul a inceput sa se lase in acest punct.



Halta Tasad acum locuinta.



Ajungem la Dragesti h.

Vedere spre Tasad - > Oradea



Vedere spre Ceica - > Holod



Statia Dragesti



Alte aspecte din gara.





Lasam in urma halta si pornim inapoi spre Tasad si primul pasaj. (ZONA A)

Vedere spre Oradea



Vedere spre Dragesti



Ceva imi atrage atentia...



Eu si cu Gabry_Mafia pornim intr-o incursiune, ce voi prezenta in imaginile urmatoare este mana societatii din Copsa Mica care a fost oprita....

Spre Dragesti...



...sinele sunt taiate cu flacara oxiacetilenica...



Pornesc cu ingrijorare spre Dragesti...



Sinele sfartecate in continuare...





In zare se observa ceva...



De aici linia a fost demontata... (ZONA B)






Vedere spre Tasad



Detalii taieturi tot la 4 metrii









Continuam spre Dragesti (ZONA C)











Dupa curba ultima si cea din urma bucata demontata (ZONA D)









Din acest punct linia a ramas neatinsa au fost opriti macelarii...

Urmeaza in cateva momente partea a doua (Zona E)
cristi CFR

Iata si partea finala , zona E alunecarea de terasament.



<-Dragesti | Tasad ->


Spre Dragesti



Spre Tasad



Cu aceasta acest reportaj se incheie aici. Ar mai fi fost multe de vazut si pozat insa insa timpul si vreme nu a fost favorabil, eu ma opresc cu gandul ca am reusit sa va arat o linie in care sau investit o garamada de bani si acum datorita indolentei , nepasarii si sustinerii voite a transportului auto si a vandalizarii trebuie investiti altii pentru a putea fi din nou functionala...

Din ce am inteles pe moment se doreste extinderea pana la Cordau a trenurilor de calatori, mai departe am primit informatia ca intre Cordau si Mierlau ar mai fi o alunecare de teren, iar costurile reparatiei plus cealata alunecare prezentata mai sus si sectorul sfartecat sunt prea mari pentru a putea fi suportate de TFG, in viitorul apropiat 4-5 ani, dar ramane ca o dorinta de viitor repararea liniei daca vor fi bani...

Intre timp am inteles ca se va dorii ca Via Terra sa circule de la Holod la Dragesti, in momentul de fata nu pot confirma sau infirma cele auzite.

Pentru acest material eu mi-am sacrificat o zi in care am starbatut peste 440 km , si era sa devin si ... asa ca pozele din acest material se pot salva doar in colectia personala, publicarea lor in alte parti in orce fel de format este strict interzisa.

Multumesc din suflet lui Bobby pentru ajutor si daciei lui bestiale, fara de care acest material nu ar fi fost posibil

Clip partea 1



Bobby, Gabry, daca doriti sa completati cu poze , impresii sunteti invitatii mei.
dan tm

Iata inca o mostra de ,,comportament" a celor de la CFR.

Din pacate nu cred ca o firma privata poate sa repare aceasta linie si apoi sa amortizeze investitia n intervalul pentru care luat linia de la CFR.

De fapt acesta e si motivul pentru care firmele private nu investesc in liniile inchiriate: teama ca dupa ce ar fi refactionate, CFR sa se razgindeasca si sa nu le mai inchirieze.

tocmai am circulat ieri si am avut o discutie pe aceasta tema.
Dr2005

Faza frumoasa e ca, desi demontata, sina e acolo. Probabil ,,ţinta" au fost traversele de otel, mult mai usor de sustras datorita dimensiunii. Materialul marunt de cale a fost lasat acolo. Cu ceva traverse la mana a 2a si o dubiţă plină cu şuruburi şi cleme s-ar putea repara.
cristi CFR

Partea 2

VT

Hi all!

I see the line is revived to Baile Felix. Will the renovation continue towards Holod? And if it will, when?
myster2008

In data de 30.03.2010 a, fost in zona satului Calea Mare ...iata ce poze au iesit :



















Drumul judetean ce duce catre Mierlau :



Se pot observa stalpii de telegraf prin multitudinea de arbusti crescuti pe linie :





Spre Calea Mare h.  :



Spre Mierlau h.  :

cristi CFR

myster2008, multumesc foarte mult pentru contributie  
zig2000

Totuşi există şanse pentru redeschiderea liniei īn timp apropiat, vara asta?Pānă la Cordău este 100% că se deschide? Şi care este rostul traverselor de fier pe această linie?
explorator021

Am īntreprins o mică expediţie feroviară pānă la Cordău, īmpreună cu Axel. Vremea nu a prea ţinut cu noi (10 minute ploua, 5 minute se oprea ploaia); īnsă noi nu ne-am lăsat īnvinşi de condiţiile meteo.  

Partea I: Am mers cu trenul pānă la Băile Felix. Aici e capătul de linie(deocamdată). Noi am luat-o īnainte de-a lungul căii ferate, rămānānd porcuşorul īn urma noastră:



Partea a II-a: De la Felix la Cordău, pe jos de-a lungul căii ferate.
 Calea ferată se continuă prin pădure. Īndrăznesc un pic să fiu mai poetic, această porţiune de cale ferată parcă nu mai e din lumea noastră, parcă suntem īntr-o altă lume. Deja de cum intră trenul īn zona īmpădurită, parcă ar trece de graniţa lumii civilizate, a lumii noastre şi ar intra īntr-o lume de basm. Calea ferată trece prin pădurea misterioasă, aşteptāndu-ne să găsim divere surprize.
 Probabil pentru unii dintre voi, surprize pot fi şi aceste vechi indicatoare:





Şi ca să vă convingeţi de peisajul mirific, dar īn acelaşi timp misterios prin care trece calea ferată, mai adaug nişte poze:









Ieşim din pădure şi peisajul nu mai e la fel de spectaculos. Calea ferată este aparent īntr-o stare bună:






Cordău este aşezat pe un deal, iar calea ferată trece de jur īmprejurul lui. Aşa că noi ne-am hotărāt să abordăm dealul direct, mergānd pe scurtătură. Am ajuns din nou la calea ferată, īnsă aici era īntr-o stare mai mare de degradare:




Pe o porţiune anume, locuitorii au transformat calea ferată īntr-o groapă de gunoi. Moviliţe de gunoaie mai vechi şi mai noi se ridicau pe calea farată. Nu am fotografiat, ca să nu afişez imagini negativiste, dezolante.

Iată şi gara Cordău, sau ...fosta gară:


Mai departe, linia se īntrerupe. Aşteptăm ca TFG să aibă fondurile necesare reabilitării liniei īn continuare.

---

Nu departe de Băile Felix există Băile 1 Mai. Am aflat că a existat o linie ferată şi īntre Oradea şi Băile 1 Mai. Am găsit lina pe o hartă a CFR din 1938:



La vremea aceea se numea: Băile Episcopiei. Dar sper că se vede şi se īnţelege pe această hartă.
Īntrebarea cred că vine de la sine: ce s-a īntāmplat cu aceea linie şi īn ce stare se mai află acuma? īn caz că nu mai există, atunci pe unde a trecut?
Voi īntreprinde o expediţie şi pe urmele liniei Oradea-1Mai, dar īntr-o primă fază caut persoane care să deţină ceva informaţii
cristi CFR

La 14 Mai 1885 se deschide linia Oradea - Rontau - Baile Episcopiei (1 Mai), aceasta a inceput sa functioneze numai in sezonul de vara si a fost prima linie turistica din Romania.
Continuarea liniei spre Vascau a inceput, din motive tehnice de la Rontau lasand cei 1.4 Km Rontau - Baile Episcopiei  ca linie infundata.
A functionat pana in 1962 cand linia a fost desfiintata.
explorator021

Mersi pentru informatiile complete, CristiCFR. Am mai auzit intre timp ca nu mai exista nimic din fosta linie Rontau-Baile 1Mai.
cristi CFR

Da, din pacate a fost demontata atunci.
Am auzit ca ar mai exista gara, dar nu stiu sigur fiindca nu am fost pana acum la Baile 1 Mai.
Gabry_Mafia

Salut la toata lumea...Am fost anul trecut(Iulie 2009) pe ruta Holod - Vascau cu o gramada de  pasionati (Cristi CFR,Pisti,CsabyRR,Irish_Railways,Taurus Fan si altii) si am facut poze la toate haltile si garile de pe ruta Holod - Vascau.Vreau sa va arat cum am vazut eu aceasta frumoasa calatorie.
In Holod...


...atunci noua adusa ...97-0553-4 ...

Mai erau ...
97-0337-2


57-0462-8

Am plecat spre comuna urmatoare...

Halta Ginta...la aproximativ 4 kilometri de Holod (scuza-ti calitatea am facut poza prin geam)

..am plecat mai departe...

Halta Capalna ...la aproximativ 7 kilometri de Holod ...dupa cum se vede nu arata bine deloc aceasta halta...

...mai departe..

Halta Suplacu de Tinca...parasita


Am plecat mai departe trecem peste raul Crisul Negru. Se vede apa tulbure si mare semn ca a fost o ploaie buna  recent se mai vedea si dupa baltile ce le mai vedeam pe langa drumuri...


Statia Soimi ...la aproximativ 12 kilometri de Holod.Se vede ca cineva ar locui in aceasta incapere...

Trecem pe langa un deal ce ne iese la ''ochi''aici era o mica cariera de piatra


..mergand cu automotorul..

Halta Urvis...la 15 kilometri de Holod


Halta Borz..se pare ca era facuta noua aceasta halta

plecam mai departe ..trecem pe langa o biserica care se pare atunci era in renovare



Halta Uilacul Beiusului...parasita






Halta Ioanis



Halta Finis


Trecem peste un alt pod se apa daca nu ma insel Crisul Negru chiar la intrare intr-un Oras...care oras sa fie oare?



Statia BEIUS...

Trenul pleaca si de aici...


Halta Tarcaia..abia am putut sa vad de boscheti si buruieni ce halta era





Ajungem sa trecem pe langa o fabrica industriala unde am vazut ceva locomotive si vagoane...

81-0796-3

60-1403-9


LDH125-333

Statia Sudrigu..la 41 kilometri de Holod si 8 kilometri de Beius


Halta Rieni Bihor...mi se parea cunoscuta aceasta localitate de undeva.Pe moment nu mai stiam...dar mai tarziu am aflat ca in aceasta localitate este fabrica de...Palinca de Bihor Rieni



Intram intr-un alt oras

Statia Stei

...si plecam spre ultima statie de pe aceasta ruta



Statia VASCAU...si un pasionat facea poze la automotor...

Ruta Holod - Vascau are 56 de kilometri pe care i-am parcurs in aproximativ o ora jumate...
Salut la toata lumea...
cristi CFR

Sambata profitand de vremea superba de afara am hotarat sa continui revizia pe sectorul Holod-Rogoz inceputa iarna trecuta.

Iata harta traseului :
Galben - Linie circulata
Verde deschis - Drumul parcurs de mine.
Verde Inchis - Linie acoperita de vegetatie desna.
Portocaliu  - O portiune din linia Rogoz - Dobresti parcursa de mine.
Rosu - Linie demontata.

Probleme:
1. Traverse de lemn putrede, la podete furate.
2. Material marunt furat pe anumite portiuni (eclise, suruburi)
3. Jungla care trebuie curatata.
4. Lipsa jonctiune in statia Rogoz cu linia spre Oradea.

Parerea mea este ca ar trebuii reluata circulatia pana unde se poate.
Localitatea Rogoz este destul de mare si aproape de gara, pentru a ajunge la drumul Oradea - Deva(care arata ca dupa W.W.2.) trebuie sa stai la ocazie sau sa mergi pe jos aproximativ 3 km.



Holod o privire spre gara.



Spre Rogoz



Peisaj



Inca o privire inapoi



Ajung la semnalul de intrare



Pornesc mai departe



Mai arunc o privire in spate



O curba usoara la dreapta spre Rogoz, multe traverse putrede.



Spre Holod




Pornesc mai departe spre necunoscut.



Spre Holod



Spre Rogoz




Spre Holod



Peisaj intre Holod si Rogoz, imi trec prin cap o graza de idei (ex: ce bun ar fi fost un gratar pe pajistea verde...)



Spre Holod



Spre Rogoz



Sa mai admiram un pic peisajul



Dupa o pauza pentru odihna de cateva minute, in care mi-au venit in cap imaginile de acum 13 ani cand mergeam pe acest tronson in cabina la automotorul seria 1000 pornesc mai departe.



Intre tufe gasesc indicatorul semnalului prevestitor al statiei Holod, semnalul a disparut...



Am parcurs 1 km de la Holod



Spre Rogoz, traverse furate...





Peisaj



O privire scurta inapoi



Mai departe





In departare se zareste o biserica.



In jur o liniste apasatoare,ma uit inapoi,  din departari incep sa se auda goarnele automotoarelor Via Terra.



Pornesc mai departe, oare voi mai apuca sa vad tren mergand pe aici ?



Zaresc o balta, plina cu pui de balta.




Spre Holod



Spre Rogoz



Telefon / Telegraf



Natura dezlantuita.





Tot inainte.



Ma las din nou furat de peisaj.



Daca tot m-am oprit hai sa mai fac cateva poze inapoi



Mai avansez un pic



Primavara, anotimpul renasterii, sper ca precum natura si aceasta linie va renaste.



Ma uit la ceas, sunt un pic in intarziere, gata cu visatul.

2 inainte



2 inapoi



Km 46+500



Spre Holod



Spre Rogoz





Intram in linie dreapta spre Rogoz



Inapoi



Urmeaza un pasaj



Peisaj.



Joiana ma urmareste curioasa, oare ce face asta pe aici ?



Pornesc mai departe inotand prin vegetatie...



Telefonie / Telegraf , praf...



Mai departe spre Rogoz



Ce a mai ramas din contragreutatea semnalului prevestitor.
Ca veni vorba, nu am vazut semnalul prevestitor...



In departare zaresc depozitul din statia Rogoz, deci sunt aproape.

Mai arunc o privire in jur



Semnalul de intrare, sau ce a mai ramas din el...



Privire inapoi



Ultima curba inainte de gara.



Traverse furate



Ma apropii de gara

cristi CFR

Cabina 1, sau ce a mai ramas din ea...



Spre Holod



Intru in statie



Semnalul de iesire, ce a mai ramas din el...



Linia 3



Linia 2



Linia 2 si 3



Linia 4



Linia 4 si 5



Linia 3



Linia 2 Directa



Urc pe peron



Depozitul



Aici era macazul pentru linia 1



Primavara



Linia 2, zaresc cladirea garii.



Ajung la statie, ma lovesc aminitirile de acum 13 ani, ce a fost si ce a ajuns aceasta gara, incredibil, imi vine sa plang.



Vedere spre Ceica



Detalii gara.









Vedere din fata biroului de miscare.



Cantoane



Aici se afla si o mica remiza



Cabina 2 si semnalul de iesire.





Spre Ceica stanga si Dobresti dreapta.



Macazul spre Oradea a fost demontat iar linia directa a ramas spre Dobresti.
Pentru a putea merge mai departe spre Oradea trebuie doar desesfacuta linia si legata la cea spre Oradea.



Din acest punct nu am mai putut continua vegetaia era prea densa, vestea buna este ca linia exista fiind protejata de o jungla veritabila.



Am facut un mic ocol

Semnalul de intrare in Rogoz dinspre Oradea



Semnalul de intrare dinspre Dobresti si cele 2 linii
Sus Rogoz - Oradea
Jos Rogoz - Dobresti



In incheiere o privire de ansamblu a linie spre Oradea



Schita statiei



Va multumesc pentru atentie.
dan tm

Felicitari pentru efortul depus.

Pacat de ceea ce a ajuns calea ferata. Oare mai sint sanse sa circule trenul spre Oradea? spre Dobresti sint convins ca niciodata.
Zgarcanstein

Foarte frumos reportaj! Īmi pare rău că nu am putut veni şi eu. Sincer, nu cred că va mai circula vreodată trenul la Dobresti. Doar dacă Dumnezeu ar face o minune...

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania Page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR