Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
petre

Linia 409 Salva - Sighetu Marmatiei - Campulung la Tisa

Salut la toti. Ionutz sper ca nu te superi daca adaug si eu cateva poze la reportajul tau(un fel de completare la ruta Sighet-Salva). Va prezint aici traseul Bocioiu Mare-Lunca la Tisa, un traseu de aproape 3km.
Gara Bocioi se afla la 12 km de Sighetu-Marmatiei si la 13 km de Valea-Viseului. Va prezin  poze cu linia incalecata cea cu ecrtament normal si ecartament larg. Linia incalecata se intinde intre Sighet si Valea- Viseului [e o distanta se 25 de km

-intrarea in Bocicoiu M. dinspre Sighet(semnalul de dimensiune mare este pentru linia romaneasca iar cel mai mic este pentru linia ruseasca)
Photobucket
-gara Bocioi privita din spate:
Photobucket
-iesirea din Bocicoi pe linia directa(spre Valea-V.):
Photobucket
-semnalul de iesire inca este deschis, tocmai trecuse rapidul de Mangalia:
Photobucket
-cabina Nr.1
Photobucket
-in stanga cele 3 lini rusesti tocmai la iesire(mai este una in spate)
Photobucket
-incalecarea liniei
Photobucket
Photobucket
Photobucket
-linia incalecata
Photobucket

Photobucket
-o borna hectometrica:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
-semnalele de intrare in gara Bocicoi dinspre Valea-V.
Photobucket
Photobucket
-in drum spre Lunca la Tisa(in stanga se observa si raul Tisa care este si granita dintre Romania si Ukraina)
Photobucket
Photobucket
Photobucket
*******
Photobucket
-ce am mai ramas de la semnalul prevestitor
Photobucket

Photobucket
-pe potiunea asta au fost mari probleme acum cativa ani buni in urma (cam 7 ani), trenurile circulau cu 15 km/h si de 2 ori au deraiat 2 locomotive, una a acc. 1644 si una de personal parca
Photobucket
Photobucket
Photobucket
- si in apropierea de bariera din Lunca la Tisa:
Photobucket
-un zid de sprijin:
Photobucket
-bariera din Lunca la Tisa(la intrare in sat0, poza nu imi apartine, este luata de de undeva de pepe internet:

Photobucket
-si halta Lunca la Tisa:
Photobucket
Photobucket
- aici opresc toate trenurile inclusiv acceleratele
Photobucket
-ce a mai ramas di cladirea haltii:
Photobucket
- si la incheiere o poza a acceleratului 1924 Sighetul Marmatiei- Timisoara Nord , la iesirea din Bocicoi spre Lunca la Tisa.(poza nu este de-a mea, este luata de pe sit-ul: www.kepfeltoltes.hu
Photobucket

P.S. Scuzati va rog de calitatea pozelor, ele sunt facute cu un telefon.
dan tm

Linia pina la Cimpulung la Tisa este tot incalecata?

Daca da, de ce nu circula trenuri CFR pina acolo?
truscamihai

Sighetu Marmatiei - Salva

Mai circula trenurile pe linia ruseasca ?
dan tm

Uneori mai trece cite un marfar in tranzit, asa spun cei care compun partida acceleratului de Timisoara.

In mers sint si trenuri de calatori, eu am pozat in 2005 in Valea Viseului

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/33/20/3774.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/33/20/3775.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/33/20/3776.jpg

si in Sighetul Marmatiei

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/33/20/3777.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/33/20/3778.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/33/20/3779.jpg
petre

De la Sighet pana la Campulung la Tisa este numai  linia larga, din pacate
petre

Din pacate nu mai circula nici un tren pe linia ruseasca. Acum 2 ani circulau marfare aproape in fiecare zi la amiaza pe la ora 13.00, dar cine stie , poate din cauza chiriei impusa de CFR sau alte cauze , circutatia s-a stopat.
  Referitor la trenuri de persone, nici asta nu mai circula , este deja al doilea an de cand nu mai circula. Prin martie parca 2008 , a fost prinsa rama ruseasca in Sighet cu o cantitate mare de tigari de contrabanda, si astfel politia de frontiera romaneasca au confiscat tigarile cu tot cu trenul, astfe incat trenul a stat cateva zile bune in Sighet. Dar dupa tratative au dat drumul la tren , iar ucrainenii au promis ca o sa redea circulatia trenului , dar pana acum ... nimic.
 O data cu deschiderea podului rutier de la Sighet , trenurile rusesti circulau mai mult goale, astfel incat nu prea se renta.
 Totusi in mersul trenului este trecut ca circula facultativ, chiar si pe tablela din gara din Sighet este pus asa , si poate o sa dea drumul candva.
salutare,
dan tm

Ai cumva poze cu marfarele de larga?
petre

Din pacate acum nu am poze , dar stiu ca am avut pe undeva pe cd-uri, o sa incerc sa caut , daca nu o sa intreb pe aici pe la noi poate are cineva , si o sa postez dupa aia.
cristi CFR

pertpetre wrote:
De la Sighet pana la Campulung la Tisa este numai  linia larga, din pacate


Mie imi pare ca e incalecata.
http://www.railfaneurope.net/pix/...esel/dmu/D1/Campulung_la_Tisa.jpg

http://www.panoramio.com/photo/21047258

http://www.panoramio.com/photo/21020455

http://www.panoramio.com/photo/21020577

http://www.panoramio.com/photo/21020517

Raspunsul la intrebarea de ce nu circula trenuri, din acelasi motiv pentru care au fost anulate trenurile Dornesti-Vicsani.
Dr2005

Si care e raspunsul ala?

Stiam ca, acum cativa ani, se vorbea de starea precara a podului (parca la Teresava se afla podul in cauza).
dan tm

Podurile astea la granita cine le repara?
Banuiesc ca ucrainienii nu prea mai au nevoie de trnzitul pe la noi.
Si pina la urma daca e linie incalecata de ce nu circula un tren CFR pina la Cimpulung la Tisa?
cristi CFR

Calatori putini, deci nu renteaza sa puna trenuri.
Acum 2 ani au scos trenurile Dornesti-Vicsani din acelasi motiv.
srazvi

Pai linia trece pe langa un drum si pe langa un rau in ambele situatii, deci probabil motivul e costul intretinerii si pana Roamania e mebra UE si Ucraina nu e membra e greu cu formalitatile. Probabil in cazul aderarii Ucrainei la UE va fi trefic de calatori si marfa mai mere si s-ar putea redeschide liniile dincolo de granita cu automotor de-al lor deoarece dupa granita e doar linie larga.
Ar putea fi o destinatie turistica, la 10 km de granita e centrul Europei:
http://www.panoramio.com/photo/15731177
Un pic mai la nord au trenuri:
http://www.panoramio.com/photo/25469586
petre

Da ai dreptate , stiam ca e incalecata inca putin, dar nu stiam ca e chiar pana la Campulung la Tisa. Referitor la calatori, asa e nu se renteaza, ca toti merg cu autobuze si mai nou microbuse. Asa s-a intamplat si cu linia Viseu de Jos - Borsa, si acolo tot asa e inchisa de cativa ani buni.
    Referitor la podul CFR peste Tisa, cred ca totusi CFR-ul a lucrat la el atunci cand a avut probleme din cauza inundatiilor.
Tranzitul prin Romania poate ar fi rentabil pentru ei, daca linia larga care este pe teritoriul nostru ar fi la ei. Va pun aici o harta luata de la ei, unde am tradus in romaneste statiile de la noi



   Se poate vedea cu negru ,  linia de la noi de la Sighet la Valea-Viseului, (si apoi mai departe la Viseu) iar cu verde deschis linia ce se continua mai departe de la Valea Viseului in Ukraina , in Ivano-Frankivsk, un oras imp. la ei.
    Se mai poate vedea cu linia maro (la ei) , linia se prelungeste de la Sighet  pana la Bocicoiu-Mare si acolo se opreste (mai demult se putea trece si prin Bocicoi dincolo, exista un pod in zona, se circula inca pe vremea lui Ceausescu, dar dupa o inundatie s-a rupt, si asa a ramas , doar terasamentul se mai vede)

   Poza este luata de pe situl mersurilor de tren din zona Lviv, Ukraina
Scuzati ca nu se vede asa clar , am incercat sa o fac cat mai mica , deoarece era foarte mare(4960x5681)
cristi CFR

Salut,
Din cate stiu sectia Viseu de Jos - Borsa este inchiriata de SC RG HOLZ , pentru transport de marfa.

Am sa mut aceasta discutie la topicul Sighetu Marmatiei - Salva
srazvi

Ar fi bun pe 423 automotorul Malaxa 750 ce a ajuns la rusi/ucrainieni si ultima data l-am vazut vopsit expus intr-o gara acum vreo 2 ani  
cristi CFR wrote:
Am sa mut aceasta discutie la topicul Sighetu Marmatiei - Salva

Nu esti bun de politician aia cand zic ca o sa faca ceva uita inainte sa se apuce, tu deja le-ai mutat  
cristi CFR

srazvi wrote:
Ar fi bun pe 423 automotorul Malaxa 750 ce a ajuns la rusi/ucrainieni si ultima data l-am vazut vopsit expus intr-o gara acum vreo 2 ani  


De asta zici ? АВ АМ МОТ 758
srazvi

Asa, ala din gara cu denumire de vodca   . Dar e la rusi, nu-i bine, poate il dau ucrainienilor, ca nu stiu cate automotoare cu consum mai mic care sa fie rentabile au  
lonutz

Cand am fost eu pe aceasta ruta, aratau bine sinele spre Borsa din Viseu de Jos,lucioase... deci cred ca transportul de marfa merge in continuare.
dan tm

Ucrainienii nu au pe unde sa tranziteze, decit pe la noi.
Amplasamentul liniei este din vremea Imperiului cind nu se punea problema granitelor.

Nu cred ca din punct de vedere economic nu s-ar putea incheia acorduri de tranzit, chiar daca Romania este in UE.

Raportat la Sighetul Marmatiei, Dilove, Centrul europei este mai departe de 10 km fiind situat pe celalalt sens de mers spre Valea Viseului.

Si daca nu ma insel si acolo mai este un pod peste Tisa inainte ca linia ia iasa din Romania.

Discutia despre automotor cred ca este inutila, pentru trafic de calatori Ucraina ar putea introduce trenuri care sa nu opreasca decit,eventual in Sighet.

Mai mult ca sigur insa nu exista cerere pentru trenuri care sa traverseze muntii intre cele 2 regiuni ale lor legate de aceasta linie prin Romania.

pentru sectorul romanesc, adica de la Cimpulung la Tisa, ar putea circula trenuri CFR. mai sint linii pe care circula trenuri concurate de autobuz.

Apropo linia este pe neinteroperabile?
cristi CFR

Quote:
Apropo linia este pe neinteroperabile?


Nu, ea intra la puntul 67. Toate sectiile de circulatie dintre frontiera de stat si prima statie de cale ferata. sunt sectii interoperabile.
Si Dornesti-Vicsani e la fel , nu mai circula trenuri de calatori CFR de 1 an, doar trenul Sofia-Moscova si marfare.
petre

Referitor la circulatia intre Viseu si Borsa, e adevarat pe acolo se mai circula  cu marfare , dar s-a circulat si cu personale, mai precis pun o poza dintr-un mers datand intre 31 mai 1987-28 mai 1988:

Photobucket

   Referitor la tranzitul trenurilor ucrainene prin teritoriul romanesc, asta depinde de ei , daca au nevoi sau nu, in acest moment se pare ca nu
  Mai tin minte acum ani buni in urma , aproape 9 ani , mergeam cu personalul de la Sighet si la Camara Sighet (2 km de Sighet), personalul de la ora 4 facea cruce cu un tren ucrainean, toate vagoanele fiind verzi, si erau multi oameni, probabil un fel de tren turistic era, cu este acum orinet express.
   @dan tm Acel pod de care vorbesti probabil e chiar podul pe care se intra in gara Valea Viseului, acel pod e comun ambelor  linii

Photobucket

Sub acest pod raul Viseu se varsa in Tisa
Din Valea Viseului granita dintre cele doua state este pe uscat.Valea Viseului , fiind totodata si punct de control de frontiera. Probabil mai este ceva pod dupa Valea dar cu siguranta este pe teritoriul lor
dan tm

Nu vorbesc de podul din Valea Viseului, ci de cel de dupa Valea Viseului spre Ucraina.
in ambele sensuri linia ajunge in Romania peste poduri.
petre

Iata aici o imagine . asa ar parea ca linia iese din tara peste un pod , dar nu stiu daca este peste un parau sau peste Tisa, din imagien se vede ca  merge in paralel pana la Delove.

Photobucket
dan tm

Linia traverseaza Tisa la 47.57.48N 24.11.20E
Pina la pod dupa statia Valea viseului trece pe linga o localitate.
Asadar sint 2 poduri peste Tisa.
srazvi

Da, podul acela e chiar in centrul Europei, de obicei lumea ce pozeaza  monumentul mai pozeaza si podul ca e aproape de el.
La Craciunesti se observa ca linia larga e nefolosita de mult timp:
http://www.panoramio.com/photo/22340098
Granita:
http://www.panoramio.com/photo/12385821
Iata si podul din Ucraina de care vorbeam, si el  nefolosit de ceva timp
http://www.panoramio.com/photo/13833714
http://www.panoramio.com/photo/15731145
Si placa: http://www.panoramio.com/photo/12684099
srazvi

Pe vremuri era o linie ingusta Sighetul Marmatiei-Costiui:
petre

ooo, ce tare , n-am stiu ca exista linia ingusta pana la Costiui. Din ce an dateaza mersul? Ai cumva si pentru Sighet-Salva(anii cat mai vechi)
srazvi

Nu am pe Salva-Sighet, da oricum tot atata facea in 1958 ca si acum, aproximativ 4 ore   . Se vede in partea de sus si varinta tot de linie ingusta, tot pentru silvicultura Sighet-Sugatag   . Aceste doua linii se desparteau in Camara Sighet.
dan tm

Camara Sighet a fost singura statie din Romania unde se intilneau 3 ecartamente: larg, normal si ingust.

Mixtele alea de cale larga de pina in 1989 erau facute de RZD sau de CFR?
petre

Cred ca totusi erau al CFR-ului, dar s-ar putea sa fie numai RZD, deoarece e specificat linie larga, nu stiu exact. Intre Viseu si Borsa erau tot mixte si alea erau sigur al CFR-ului
sulzerul1175

Daca nu gresesc, CFR n-a avut masini pe cale larga la Sighetu Marmatiei. Dupa cum stiu, au fost si sunt la Halmeu, Galati, Dornesti, dar cu siguranta mai sunt si in alte locuri.
Dr2005

La Iasi - Socola mai sunt, cel putin LDH-uri si o DA abandonata.
petre

Nu stiu daca a a avut CFR-ul in Sighet pe atunci masini pe cale larga, dar acum mai vad cateva vagonete care circula intre Sighet si Valea pe cale larga, cu ceva muncitori.
Stiu exact ca prin '80 circulau multe marfare pe calea larga, astea din spusele bunicului meu care lucra pe atunci ca acar in gara Bocicoi. Pe atunci stationau garniturile de marfa in gara , chiar si peste noapte.Mai aduce acum tatal meu (si el lucra acum in Bocicoi ca acar) ceva registre din '90 in care este trecut circulatia trenurilor de marfa si de persoane.
petre

salut dindou. ceva poze recente din Valea-Viseului, din 7noembrie 2009:
-intrare in gara, dinstpre Sighet si Salva:
Photobucket
-ceva macaze:
Photobucket
Photobucket
-coloana hidraulica la linie larga:
Photobucket
-si la cea romanesca:
Photobucket
-depozit de travesre si niste cantoane de serviciu patasite:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
-iesire din statie spre Sighet si Salva(se vede in departare un semnal de iesire cu 2 brate pt.cele 2 directii, si unul de iesire pentru linie larga)
Photobucket
-tren iesind din gara in directia 2(Sighet):
Photobucket
Photobucket

-si LDE-ul 60-0744-7 cu personalul Viseu-Sighet, gata de plecare spre Sighet:
Photobucket
Photobucket
Photobucket

cam atat,
o sa revin zilele astea si cu poze din vara anului trecut cu linia asta distrusa de inundatii
srazvi

Felicitari pentru poze, asteptam cu urmele inundatilor.
Din cate imi aduc aminte pana prin 2006 era limita de 30 km/h pe toata  portiunea Salva-Viseu iar trenurile faceam cam 3 ore, asa bine dormeam pe ruta aia fara sa ma scuture  
petre

salut, din nou, am intarziat umpic din cauza a niste probleme minore de net. in fine.
sa incepem cu inceputul.
=====================
1)poze din timpul inundatiilor, iulie 2008,poze facute exact in ziua navalirii apelor,(poze facute de catre angajatii CFR).
==========
-tronsonul de cale ferata Valea Viseului-Viseu de Jos, intre localitatile Petrova si Leordina:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

  *tot pe traseul asta dar dupa ce apele s-au retras:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
=======
-tronsonul Sighetu Marmatiei-Valea-Viseului:
  *inainte de Valea Viseului (cu vreo 8 km inainte), un pod CF:
Photobucket
Photobucket
Photobucket

   *tot pe traseul asta undeva la km 232 cu 5 km inainte de Valea V.,langa un tunel de sprijin, aici trenurile circula cu 15 km/h , deja de 9 ani (inca din inundatii din 2000), dupa iesire din tunel , spre Valea, terasamentul este tare afectat, si se prabuseste intr-una, in plus ca este si in curba:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
  *dupa ce vremea s-a indreptat, s-a inceput refacerea urgenta a terasamentului langa tunel:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
tunelul vazut de jos, de langa apa
Photobucket
  *si am ajuns inainte de intrare in Valea Viseului, curba CF afectata, cam 250m:
 #vedere spre Statia Valea:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
 
#un podet
Photobucket
 #tot pe curba asta cu vedere spre Sighet
Photobucket
Photobucket
 #stalp de la linia de telefoane:
Photobucket
Photobucket
  #si la semnale de intrare:
Photobucket
 #poze facute la intoarcere spre casa, de pe o drezina
Photobucket
Photobucket
========================

2) Cam asa arata linia dupa refacere peste o luna in august(pe curba inainte de intrare in statia Valea-V., amintita mai sus), poze facute din tren deja :
Photobucket
Photobucket
Photobucket
   #si langa tunel :
Photobucket
===================
3) cam astea au fost, sper ca nu v-am plictisit prea tare.

P.S @srazvi
Tenurile circula si acum cu 30 km/h dar deja numai intre Fiad si Salva. Intre Viseu de Jos si fiad se circula cu 50 km/h, Fiadul fiind cam la jumatatea traseului Viseu-Salva,
srazvi

Da, acum a ramas limita de 30 pe ora intre Cosbuc si Fiad, in rest intre Salva-Cosbuc si Fiad-Viseu e de 50
lonutz

Foarte frumoase pozele!! Mare dezastru au facut atunci apele in acele  zone..Lucrand la Apele Romane,va pot spune ca in iulie 2008 raul Viseul a atins un debit istoric de peste 1200 metri cubi/s .Ca sa aveti o idee, acest debit este ca si cantitate,aproape jumatate din debitul Dunarii, la intrarea in tara, la cote normale intr-o zi de vara..
    Tin minte ca o luna si ceva se facea transbordarea pasagerilor de la Sighet la Viseu de Jos cu autobusul. Inca o data, multumim de poze, pentru mine inseamna mult linia Sighet - Salva, si ma bucur ca avem un membru din "inima" locului. Tine-o tot asa  
petre

Da asa a fost, raul Viseu, a fost cel cu probleme mai mari, daca si debitul raului Tisa ar fi fost asa de mare, atunci chiar ca ar fi fost un dezastru imens.In 2000, raul Tisa a fost cel mai periculos pe atunci.
  Asa e cum zice Ionutz, trasbordarea se facea intre Viseu si Sighet cu autobuse,iar pentru navetisti din zona Sighetului, CFR-ul a pus curse locale de autobuse.  Muncitorii CFR lucrau la foc continuu, in mai multe parti, astefel ca peste vreo 30 de zile a fost redeschisa circulatia.
alextzz

Intre Dealul Stefanitei si Romuli :







Gara Dealul Stefanitei :
petre

oo, foarte fain , mai ales viaductul acela, si important ca e in curba.
Pe langa Romuli nu ai ajuns? Acolo unde s-a petrecut incidentul cu cele doua locomotive?
alextzz

Mersi. Pe acolo unde a fost accidentul nu am mers ca este cam mult de urcat si apoi nu m-am mai oprit...
alextzz

Am gasit niste poze de pe aceasta ruta din primavara anului 2008 :

Salva:


Prin Fiad:








Si Viaductul din Dealul Stefanitei:
alextzz

Tunelul Maramures care este pe acest traseu si care masoara 2388 m, construit in anul 1949 si este al treilea tunel ca marime din tara :






Si alte poze d'ale mele :
Personalul Viseu de Jos - Salva :




Acc. Sighet - Bucuresti-Nord :



Si poza asta foarte draga mie am gasit-o pe un site si este din data de 2.10.1996 :
fagaras

T

e frumoasa zona   dar  cam proate  legaturile   de tren   daca ai pierdut  dimineata trenu de la salva  nu mai ai altul  pina seara   si invers
in afara de leg  acceleratelor nu prea mai sunt legaturi decit fragmentate .

dpv turistic ar mai  putea face ceva , dar vad ca  nu se mai circula pina la Campulung la tisa  ci numai pina la Sighet   DE CE OARE?
petre

Nu se mai circula pana in Capulung la Tisa, doar cateodata ceva trenuri de marfa. Se pare ca nu mai este asa interes pt. acea linie. Pana cand inca nu a fost dechis podul rutier peste Tisa circula o garnituta de automotor, din Ucraina. Acum cand s-a deschis podul , nr. calatorilor a scazut aproape de zero, deci nu se mai renteaza.
puscasflaviu

Pe aceasta linie exista trafic de marfa ? Daca da,cine operaza CFR Marfa sau operatori privati.
Zgarcanstein

Vineri, 10.05.2013, am plecat cu R4110 din Cluj Napoca. Am circulat cu o garnitură până la Salva, de unde am continuat drumul mai departe cu autobuzul spre Dealu Ştefăniţei. Acolo era sosit trenul RE4134 şi am aşteptat să sosească şi RE4136, care a fost cuplat la urma lui RE4134, formând astfel continuarea lui R4110. Am plecat din Dealu Ştefăniţei la 20:38 şi am sosit la 23:15 în Sighetu Marmaţiei. La Valea Vişeului nu a mai fost necesară rebrusarea locomotivei DA întrucât la capătul trenului era locomotiva GM.

Dealu Ştefăniţei, 10.05.2013
DA 60-0808-0 cu RE4134 (Sighetu Marmaţiei 16:24 - 19:07 Dealu Ştefăniţei)
























Soseşte GM 65-0922-8 cu RE4136 (Sighetu Marmaţiei 17:22 - 20:19 Dealu Ştefăniţei) şi întreaga garnitură este ataşată la urma trenului RE4134










Sâmbătă, 11.05.2013, am plecat cu RE4136 (Sighetu Marmaţiei 17:22 - 21:46 Salva) din Sighetu Marmaţiei şi spre marea mea bucurie am aflat că va circula până la Salva (Bucureşti Nord) fără transbordare, circulaţia fiind redeschisă!

Săcel Hm., 11.05.2013






Aşteptăm încrucişarea cu trenul R4110 (Cluj Napoca 15:40 - 22:30 Sighetu Marmaţiei)


Am filmat de la capătul trenului RE4136 porţiunea unde a avut loc deraierea marfarului din data 08.05.2013 dintre Fiad Hm. şi Fiezel h. Pe teren nu era semnalizată restricţie de viteză însă mecanicul a primit la Fiad Hm. un ordin de circulaţie în care se prevedea să circule cu 5 km/h peste zona afectată.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR