Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
mishu88

Linia 510: Dolhasca - Falticeni

24 februarie 2008... informatică feroviară!

Se făcu ora 12.45 când profesorul meu drag de informatică a încheiat şedinţa gratuită cu 3 dintre colegii mei care dau BACul la informatică, după care am hotărât cu Ionuţ, colegul meu de bancă (care va susţine şi el BACul la informatică), să coborâm la gară să facem câteva fotografii. Şi-aşa că îi eram dator lui iubitzel (dar şi tuturor celor care le face plăcere să vadă şuruburi, linii, mărci şi semnale) cu câteva imagini ale gării din diverse unghiuri. Ajuns la locul faptei, m-am întâlnit şi cu trenul personal de ora 13:15, care urma să parcheze pe linia 3, din el ieşind peste 50 de oameni.

Vă invit în continuare să vizionaţi câteva instantanee cu gara din Fălticeni, un fel de nod feroviar care, aşa cum spunea şi iubitzel, e mult prea mare pentru ceea ce înseamnă Fălticeni - un oraş mort. Încerc să-l readuc umpic la viaţă, măcar în faţa membrilor RRT.

Capăt de linie



Vedere spre gară


Spre final...


De-acum intrăm în gară


Linia 1 secundară


Linia 1


Linia 2


Linia 3


Linia 4


Linia 5


Linia 6


Gara Fălticeni


Spre TransLink


Vedere spre Fălticeni


Intrare în Fălticeni


Ieşire din Fălticeni


Şine... aproape simetrice


Linia una industrială


Gara înserată


Semnal de ieşire din gară


A se observa iazul dezgheţat/îngheţat


Semnalul de la intrare (trenul deja intrase)


Vine seara spre Fălticeni


Poză de final


Cam atât am avut să văd arăt. Fotografii sunt multe, dar m-am mulţumi să le admiraţi şi pe aceastea. Ultimul instantaneu e realizat în fugă, nu voisem să ajung la acest semnal, am fost forţat de împrejurări; împrejurări care erau să-mi curme serios viaţa, dar... totul e bine când se termină cu bine.

În continuare vă prezint un mic filmuleţ (cu mulţumiri lui Roby care mi-a oferit câteva ponturi în compresarea megaocteţilor din filme):


http://www.youtube.com/watch?v=q2mzUPFBNoA

Sper că mica incursiune în viaţa CFR-ului fălticenean să vă fi făcut plăcere. Povestioară scrisă în ziua de 1 Martie, cu dorinţa de a vă dărui un zâmbet sincer odată cu venirea primăverii!

-Va urma!-
sulzerul1175

Felicitari pentru reportaj, Mishu!
Imi place foarte mult stilul tau de prezentare!
mishu88

pisti91 wrote:
Felicitari pentru reportaj, Mishu!
Imi place foarte mult stilul tau de prezentare!


Mulţumesc pentru apreciere. Dacă îţi place, voi mai veni cu acest gen de povestioare. Îmi face plăcere să arăt lumii ceea ce văd şi mulţumirea pentru orele care le petrec în realizarea reportajelor vine din partea voastră, cei care acordă atenţie şi găsesc interesante informaţiile propuse de mine.
mishu88

2 Martie De veghe in lanul de linii ferate ale fostei chimii

Într-o duminică frumoasă de 2 martie 2008, am luat bicicleta din dotare (care m-a servit cu demnitate mai bine de şapte ani de zile) şi am purces, iniţial, la o plimbare spre ieşirea din Fălticeni spre Suceava, ca mai apoi să mă întorc în zona... cunoscută şi pe 24 februarie – fosta CHIMIE Fălticeni, cunoscută şi sub numele de METADET – bomba Fălticeniului., zonă situată la ieşirea din Fălticeni spre Dolhasca.


http://s270.photobucket.com/album...ion=view&current=1_resize.jpg

Ne întâlnim cu un Honda Accord, model care mi-a atras atenţia în ultima vreme. Având în vedere că a obţinut locuri fruntaşe în testele de durabilitate, personal mi-aş dori să deţin o astfel de maşină. Dar în rest, optez pentru bicicletă sau transport în comun sau... chiar "pe jos".

Honda Accord
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/2_resize.jpg

De pe E85 se vede frumos releul de televiziune aflat la câţiva km de Suceava. De acest reper mi-a spus tata când eram mic, iar de-atunci spun tuturor despre el. Caracterizează zona şi... te poţi orienta rapid prin teritoriu!

Releul de televiziune
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/3_resize.jpg

Ne apropiem, de acum, în zona numită înainte "Chimie", mai apoi METADET. De pe stradă se poate observa un turn foarte înalt, care străjuieşte deasupra unei clădiri albastre (îngrijite, cât de cât), însă tot ce urmează după ea se rezumă la cărămidă, fiare, tablă şi deşeuri.

Ce-a mai rămas la Chimia Fălticeni...
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/4_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/5_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/6_resize.jpg


14:45
Am ajuns la intersecţia căii ferate cu drumul care duce spre Ţarna Mare, fotografiind Crucile Sfântului Andrei, ale căror culori, galben şi roşu, atrag atenţia asupra zonei. Mai apoi, avem o privelişte a dealului pe care urcă personalul de Dolhasca-Fălticeni, precum şi o altă vedere spre Preuteşti. Crucea din fier de lângă calea ferată şi şosea marchează un accident de care nu ştiu să văd spun prea multe.

...spre Ţarna Mare
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/7_resize.jpg
Crucea Sfântului Andrei
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/8_resize.jpg
Spre Preuteşti, Dolhasca
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/9_resize.jpg
Spre Fălticeni
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/10_resize.jpg


14:50
În continuare, se observă un teren mai ridicat faţă de linia ferată, zonă deluroasă pe care o voi parcurge şi eu. Am dat doar de balastru, stâlpi de beton şi pe ici-pe colo: arbuşti. În partea stângă îşi aveau sediile diferite societăţi comerciale, care se pare că au activitate în zonă. Fiind duminică, n-am putut observa decât nişte paznici (în patru picioare).

Intrare pe tărâmul Chimiei Fălticeni
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/11_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/12_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/13_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/14_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/15_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/16_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/17_resize.jpg

Ne-am apropiat de punctul forte al întâlnirii noastre, iar peisajele cu pricina vi le prezint în cele ce urmează. Menţionez că aici, acum 10 ani, existau multe căi ferate pe care parcau vagoane încărcate cu diferite substanţe chimice folosite la producerea detergentului sau a plexicului.

...spre Fălticeni
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/18_resize.jpg


15:00
După survolarea zonei înalte, am urmat calea ferată şi am călătorit pe iarba verde de lângă gardul de beton. Iazul se vedea frumos şi aştepta pescarii să-şi vâre bota-n baltă.

Iarbă verde... peste un covor gri de amintiri
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/19_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/20_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/21_resize.jpg

Ne-am aflat în faţa semnalului prevestitor, ca mai apoi să mă apropii mai tare de METADET. Se văd tranşee în miniatură, acoperite cu licheni, semn că aici a existat (şi) cale ferată.

Vedere spre Preuteşti, Dolhasca
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/22_resize.jpg
Semnalul prevestitor al semnalului de intrare în Gara Fălticeni
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/23_resize.jpg
Introducere...
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/24_resize.jpg
Urme...
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/25_resize.jpg

"Memorialul durerii" se numea emisiunea pe care o urmăream când eram mic, pe TVR1, sârma ghimpată din imagine trimiţând express la producţia difuzată la televizor, în trecut. E trist... cum spunea un prieten cu aceeaşi pasiune ca şi a mea, cortexedge. E trist pentru că o fabrică în care intrau peste 1.000 de oameni zilnic, acum n-a ajuns decât patria hoţilor şi-a câinilor (şi a unui pozar, din când în când). După câteva cadre trase, am mers pe nişte urme de maşină aflate în imediata aproapiere a căii ferate. Privind înapoi, spre Preuteşti, observăm un cer albastru şi un început de primăvară... liniştit.

"Memorialul tardiv al durerii"
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/1_resize.jpg
Înaintând spre fabrică
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/26_resize.jpg
Peisaje adiacente METADETului
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/27_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/28_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/29_resize.jpg

Se vedea un IFRON şi un alt vehicul mic de transportat materiale, totodată, în faţa lor, aflându-se un schelet de bloc înalt, prin care vântul îşi făcea trecerea scoţând sunete ciudate şi înfricoşătoare.

Rămăşiţe... care încă trăiesc prin amintirile oamenilor de aici
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/30_resize.jpg

Am ajuns şi în faţa faptului, înaintea mea venind un zgomot urât, provocat de tăieri de tablă. Mă uitam în gol, dar nu vedeam pe nimeni. Să fi fost vântul cel care îşi făcea de cap?

Privire unghiulară... timidă
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/31_resize.jpg

În timp ce urmăriţi imaginile care urmează, vă precizez că acest Combinat Chimic de la Fălticeni se dorea a ajunge al doilea producător de polimetacrilat de metil din ţară, după Copşa Mică, tot în aceeaşi unitate existând o staţie de descărcare de păcură pentru încălzirea oraşului.

Gri... şi uriaş
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/32_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/33_resize.jpg


15:10
Am continuat să mă deplasez de-a lungul liniei 510, în stânga mea zăcând foarte mulţi stâlpi din beton, sunt curios ce se va întâmpla cu ei. Tot urcând spre deal, curba liniei sus-menţionate a fost suplimentată cu un strat nou de pietriş. Încet-încet, am ajuns şi în dreptul staţiei de descărcare a păcurei. Din păcate, acum au rămas doar ruine, îmi pare rău că nu am fotografii vechi să vă prezint ce multe linii au existat aici. Acum puteţi observa, aşa cum observ şi eu, doar traversele din beton.

Linie îngrijită
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/34_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/35_resize.jpg
Confuzie... Ruinare...
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/36_resize.jpg
Linie dezafectată
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/37_resize.jpg
Pe aici veneau vagoanele cu păcură
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/38_resize.jpg

Aici este o inimă a două căi ferate, iar în spate CHIMIA şi un canal de lucru. Biserica de la "Grădini" se învecinează cu această uzină, clopotele ei auzindu-se, mai ales, atunci când vin ploi cu tunete.

Fostă inimă a unor căi ferate ce duceau spre Gara Fălticeni
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/39_resize.jpg
Staţia de descărcare a păcurei
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/40_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/41_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/42_resize.jpg
Două cazane mari şi un turn înalt de evacuare
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/43_resize.jpg
Biserica de la "Grădini"
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/44_resize.jpg


15:15
Cabina acarului era pustie (mă mir cum mai stătea în picioare), dar imaginea prezintă o vedere generală a ceea ce a fost, înainte, acest complex feroviar. Ziua, noaptea, mecanicii din zonă erau datori să ducă şi să aducă vagoane cu păcură necesară încălzirii oraşului, care mai târziu s-a dovedit a fi defectuoasă şi fără profit.

Pe aici treceau locomotive...
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/45_resize.jpg
Pe aici lucrau acari...
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/46_resize.jpg
Pe aici era activitate...
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/47_resize.jpg
Oase au mai rămas... atât... pe aici
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/48_resize.jpg

M-am despărţit de această zonă neagră a Fălticeniului şi am urcat spre semnalul de intrare al gării, cu iazul în dreapta şi cu depozitul de fier vechi în stânga. M-am întâlnit, între timp, cu P5538, tren compus dintr-o locomotivă diesel-electrică Sulzer de 2100 cai putere şi împreună cu cele două vagoane ale sale, plecând pentru penultima duminică din Fălticeni.

P5537, Fălticeni-Dolhasca

Acum se merge pe jos, însă înainte se circula FeRoviaR
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/49_resize.jpg
Iazul Şomuzul Mare, în dreapta
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/50_resize.jpg
Se observă semnalul de intrare în Gara Fălticeni. O dată plecat trenul de după-amiază, semnalul mecanic ia poziţie de liber pe linie abătută cu viteză redusă.
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/52_resize.jpg
Vedere spre ultima zvâcnire de inimă a căii ferate
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/53_resize.jpg


15:20
Da-da, depozit de fier vechi şi veţi vedea în continuare dispoziţia şinelor în acea zonă. Multe dintre bucăţile care formează gardul de ciment sunt umplute cu graffiti.

Graffiti
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/51_resize.jpg
Depozitul de fier vechi din Şoldăneşti
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/55_resize.jpg

Cele două linii ferate care coboară din gară ajung să se despartă în dreptul intrării depozitului de uleiuri pentru maşini, depozit cu numele de Pirana Trading. Linia 510 îşi continuă drumul, pe când linia industrială se împarte de două ori în două, prima dintre linii ducând spre Pirana, iar apoi a doua - spre depozitul de fier vechi. Ultima ramură rămasă se termină brusc, urmând să se vadă începtul unei căi ferate cândva funcţionabile.

Despărţirea spune totul... Rămâne doar o chestiune de timp până la uitarea definitivă
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/54_resize.jpg


Vă mai pot spune că linia de la fier vechi nu mai este folosită, în schimb cea de la uleiuri - prin persoana juridică a firmei Pirana Trading... pot spune că reprezintă unul dintre cei câţiva agenţi comerciali care sprijină transportul feroviar din Fălticeni. Începând cu 1 iunie, va intra şi Kronospan pe pistă, firma dorind să aibe mărfarul propriu cu 20 de vagoane de deşeuri lemnoase pe săptămână. Lucru îmbucurător pentru... cei care lucrează în acest domeniu în Fălticeni.

Şi totuşi, se circulă!
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/56_resize.jpg
Dreapta... operaţional, stânga, drum închis
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/57_resize.jpg
Peisaj FeRoviaR Fălticenean
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/58_resize.jpg
Spre Gara Fălticeni
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/59_resize.jpg
Un camarad FeRoviaR m-a întâmpinat la părăsirea acestor locuri.


Clipul dedicat acestei călătorii FeRoviaRe poate fi urmărit aici: http://www.youtube.com/watch?v=l2iOQ70aeyM .

Sper că nu v-am plictisit prea tare... şi vă invit la următorul reportaj: 9 martie - ultima călătorie cu un Sulzer pe linia 510, Dolhasca - Fălticeni.
mishu88

9 martie 2008 - Ultima călătorie cu un Sulzer CFR Călători pe ruta 510



14:40
Cu o dorinţă nebună de a (re)descoperi Dolhasca, punct FeRoviaR situat pe magistrala 500 la 407,7 km de Bucureşti, am decis să fac o plimbare pe ruta 510, Fălticeni - Dolhasca. Ştiind că voi găsi Sulzerul albastru (care de obicei venea la Fălticeni), am ajuns mai repede în gară şi am prins în cadrul "celor 5 linii" ale fostului complexului ForestFalt, actual TransLinkGrup, în care se aflau 10 vagoane Eacs, goale, care urmau să fie... trimise, cândva... vom vedea noi când... spre Dolhasca… şi aşa mai departe.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/2_resize-1.jpg

Locomotiva diesel-electrică Sulzer 664 staţiona pe linia 3 alături de doi paznici (în patru labe) şi alte trei vagoane 20-57.


http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/4_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/5_resize-1.jpg


14:50
Poate că următoarea fotografie nu prezintă o însemnătate prea strălucită, dar cele două faruri... ştim că în depărtare, sub mrejele nopţii, se văd sub forma unei singure lumini, care, apropiindu-se, se transformă-n două fascicule luminoase. Acest fapt îmi aduce aminte de Tabăra Muncel 2007, o tabără în care m-am simţit în puterea cuvântului - un coleg de tabără!

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/6_resize-1.jpg

Vedere spre capătul de linie, respectiv capătul Personalului 5538, Fălticeni-Dolhasca, pe ale cărui osii aveam să mă aflu şi eu timp de 44 de minute.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/7_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/8_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/9_resize-2.jpg


14:55
Trenul avea un grad de ocupare de aproximativ 40%, fiind duminică şi mulţi studenţi care învaţă la Iaşi optând să călătorească cu acest tren pentru a prinde P5602, Putna - Iaşi. De obicei, trenul fălticenean nu are mai mult de 50 de călători. În gară a fost multă agitaţie, chiar nişte con-etnici de-ai mei fiind prezenţi, petrecând pe un apropiat de-al lor. Deoarece nu aveam carnetul avizat pe anul şcolar în curs (lucru pe care l-am făcut chiar a doua zi, 10 martie, la d-na directoare a Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu”, unde îmi doresc să absolv… cu bine, BAC-ul…), am primit un bilet întreg care a costat 3,2 lei.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/10_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/e88cdb52.jpg


15:00
Compartimentul în care am călătorit era penultimul din vagon (ultimul fiind mereu ocupat de controlorii de tren), asta pentru a putea fotografia în voie peisajele pe care urma să le parcurg... pentru prima oară cu al meu Canon A550. Sunt mândru de cum m-a slujit până acum. Momentan (9 martie 2008) a ajuns la 5.500 de fotografii. Dacă tot am amintit de compartiment, pot spune, fără a ţine de partea CFR-ului, că era curat, nemăzgâlit şi în care puteam călători foarte bine, aş spune eu.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/12_resize-1.jpg


15:12
Trenul pleacă la ora fixă, şuierul locomotivei fiind lung auzit până în dealurile din apropiere. Un fluier penultim de plecare în 2008 şi poate... pentru totdeauna. Din păcate sau din fericire, rămâne la latitudinea noastră cum vrem să privim lucrurile.


http://www.youtube.com/watch?v=_CweEol3bgM


15:25
Pe un drum lin de fier, în care dealurile din preajmă sunt buni prieteni cu râul Şomuz, trenul cu trei vagoane a ajuns în Halta Preuteşti (Preoţeşti, cum apare pe pancarta la ieşirea din haltă), la ora 15:25. Două sălcii se găsesc aici, pe partea stângă, cu a căror crengi umplu de galben fotografia următoare. Un minut mai târziu, după un şuier subtil, trenul porneşte spre următoarea staţie – Arghira, auzindu-se pe fundal sunetul motorului de Sulzer. Comentarii? Da, la faptul că... ceea ce trebuia să însemne refugiul staţiei… nu este decât o căsuţă cu lemne în geam şi în uşă. Am circulat şi pe alte trasee şi am văzut altele mai frumoase decât atât!

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/13_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/14_resize-1.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=3IFWV58awKk


Interesant este că nu-ţi ies mereu fotografiile aşa cum doreşti, ca de exemplu în cea precedentă, când domnişoara trece prin faţa aparatului... neanunţat. Nu am nimic cu dumneaei, de aceea i-am dat şi un efect de blur, însă... fotografiile nu ies mereu aşa cum doreşti! Cei care admiră o fotografie bună să fie conştienţi că un număr cu unul sau chiar două zerouri a trebuit să fie consumat cu declanşări pentru a prinde într-o ipostază plăcută subiectul dorit.


15:31
La ora sus-menţionată, trenul a ajuns în Arghira, staţie care înainte era folosită şi ca haltă de mişcare pentru o firmă ce activa în domeniul îmbinării de căsuţe din buşteni din lemn. După un alt minut, în care au urcat aproximativ 20 de călători, trenul porneşte spre următoarea staţie – Dolheşti.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/15_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/16_resize-1.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=tk2DezXwihk


15:39
Ajungând în staţia Dolheşti, un sat mare şi frumos aflat pe Valea Şomuzului, lăsăm în spate un capăt de linie 510. Aici călători sunt puţini, cam 10 care intră în tren, însă mi-a plăcut că era afişat mersul trenurilor pe uşa căsuţei... cu pancarta "Dolheşti" aflată pe ea. Nu înţeleg de ce uşa şi geamul erau acoperite cu lemne, de parcă afară ar fi urşi şi ar vrea să atace oamenii din înlăuntru...

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/17_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/18_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/19_resize-1.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=d3r9yA4yTv0


15:45
Trecând deja de jumătatea distanţei dintre Fălticeni şi Dolhasca, implicit şi de intersecţia cu drumul care duce spre… Manâluvka (minutele 7-8-9 din clipul nr. 3), am ajuns în halta Vămeni, unde scrie foarte frumos: „Vă dorim călătorie plăcută!”, „Atenţie la tren!” şi chiar „Bine aţi venit în localitatea noastră!Mi-au plăcut aceste elemente aparent nesemnificative, dar ştiţi că prin trăirea cu intensitate maximă a acestor lucruri simple apar zâmbetele şi voia bună. Nu mai există lemne pe uşă şi geamuri, ci doar nişte gratii.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/20_resize-1.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=mVcLrW4MkII


15:54
Deja m-am aflat cu două minute înainte de vreme în Gara Dolhasca… Unii spun că… „mulţumesc, Doamne, că am ajuns cu bine!” Într-adevăr, e bine să mulţumim Celui de Sus că suntem vii în orice moment, însă în a călători cu trenul nu înseamnă că vă riscaţi şi viaţa în acelaşi timp. În pofida accidentelor care s-au întâmplat, se întâmplă şi sperăm să nu se mai întâmple, călătoria cu trenul este cea mai sigură dintre toate modalităţile de transport.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/21_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/22_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/23_resize-1.jpg

Studenţii coboară din trenul Personal 5538 şi aşteaptă P5602 Putna - Iaşi, care va ajunge în Dolhasca la 16:26. Dar până atunci, mă îndrept, lacom aş putea spune, către pasarelă, dorind să admir peisajul de care eram sigur că o să-mi taie respiraţia. Cu toate că nu mă aflam decât la 5-6 m de sol, priveliştea oferită trezea fiori calmi în mine. Se vede un brad… se văd şine… o locomotivă, nişte vagoane, o gară şi o dorinţă de a sta cât mai mult pe loc, să „fotografiez” în suflet ceea ce am văzut/simţit/auzit/mirosit/gustat.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/24_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/25_resize-1.jpg


16:00
Locomotiva diesel-electrică cu motor Sulzer aştepta, undeva la 300 de m de gară, semnalul pe liber pentru a putea trece de pe linia 4 pe linia 5, şi apoi să se întoarcă în gară şi să formeze ultimul tren Personal 5537 cu locomotivă Sulzer.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/27_resize-1.jpg

Cu siguranţă e trist, deoarece nu voi mai auzi fluierul/goarna unui LDE, la Fălticeni, dimineaţa la ora 5 sau seara la ora 18, când e linişte şi se aude orice mişcare la 2 km depărtare. E trist… Şi ce frumoase erau dimineţile când lucrai la ceva anume şi auzeai fluierul… şi apoi te întrebai: „oare chiar am auzit?” Da… am auzit. Ei… acum nu se mai aude!

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/26_resize-1.jpg

În continuare vă prezint dispoziţia liniilor din gara Dolhasca, alături de un peisaj uşor observabil… şi demn de apreciat gândul celor care au dus la construirea… acestei căi ferate, care datează din anul 1869.

Linia 6 şi Linia 7
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/28_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/29_resize-1.jpg

Linia 5
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/30_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/31_resize-1.jpg

Linia 4
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/32_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/33_resize-1.jpg

Linia 3
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/34_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/35_resize-1.jpg

Linia 2
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/36_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/37_resize-1.jpg

Linia 1 & fosta linia 1a
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/38_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/39_resize-1.jpg

Se observă, atât lângă linia 6, cât şi lângă linia 1, existenţa unor linii… din trecut, însă în prezent dezafectate. Pe linia 6 şi linia 7 încă mai staţionează câteva vagoane albastre (10 la număr pe linia 6) în care vieţuiesc câţiva muncitori.


16:08
Iată că Acceleratul 1932, Cluj-Napoca – Galaţi, a ajuns în gara Dolhasca la ora sus-menţionată, având ca locomotivă de tracţiune pe EA 881, vagoanele fiind 5 de clasa a II-a şi unul de clasa 1 (19-56 004-9 – Salon Alee), acesta fiind poziţionat la mijloc. Locomotiva a venit cu perdeluţe, având elementele de sub caroserie atent vopsite. Cu pantograful ridicat, la 16:10, pleacă Acceleratul de Galaţi.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/40_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/41_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/42_resize-1.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=sq_sppspKLM


16:15
Pe linia 6 staţionează 10 vagoane, presupun că înainte erau folosite pentru transportul de persoane. Unele au boghiuri pe 2 osii, însă altele sunt şi cu doar o singură osie pe boghiu.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/43_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/44_resize-1.jpg


16:20
Călătorii, unii dintre ei aşteptând să pornească o călătorie spre Iaşi, alţii spre Timişoara, iată că în câteva minute trebuiau să ajungă două trenuri. Linia a doua avea drum liber cu două becuri galbene şi direcţia Vereşti, însă atenţia mi-a fost îndreptată spre Paşcani, de unde va fi venit Acceleratul 1765, Iaşi - Timişoara Nord. Îmi pare rău că nu i-am identificat locomotiva, dar presupun că a fost EA 86. Oricum, trenul avea şase vagoane, dintre care unul a fost la clasa I. Oprirea în staţie a fost una de tip specială, scârţâitul de la sfârşit asurzind, puţin, urechile; eveniment pe care un pasionat s-ar bucura să-l audă/vadă.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/45_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/46_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/47_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/48_resize-1.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=pPZILW3UHzY


16:27
Personalul 5602, Putna - Iaşi, a intrat în gară pe linia 3, mulţi studenţi urcându-se în el pentru a ajunge în Iaşi. Mi se pare o alternativă economică şi eficientă de a ajunge din partea Sucevei la Iaşi cu acest personal. Un tren de succes, aş spune eu – P 5602. A fost tras de locomotiva EA1 926, având în componenţa sa 5 vagoane, dintre care primul de la locomotivă era de clasa I. Goarna locomotivei a sunat scurt la 16:29, când Personalul a plecat spre Iaşi.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/48_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/49_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/50_resize-1.jpg


16:30
Deoarece primul tren avea să ajungă la 17 şi câteva minute, vorbind cu colegii mei RRT-işti, iubitzel şi mardaryroby, am purces la „scanarea” dispoziţiei liniilor din Gara Dolhasca. Privită de sus, ar arăta foarte interesant. Am luat la pas gara, am mers pe lângă clădirea impiegatului de mişcare şi am ajuns până la o (fostă) staţie de descărcare din apropiere.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/51_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/52_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/53_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/54_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/55_resize-1.jpg


16:35
În spate am lăsat Sulzerul 664, iar în faţă am zărit o clădire înaltă, pe care scria SC MOPAN SA Moara Dolhasca. Se mai observă o staţie foarte scurtă de descărcare sau de aşteptare, linie care se termină undeva la 50 de metri de acolo.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/56_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/57_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/58_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/59_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/60_resize-1.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/61_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/62_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/63_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/64_resize.jpg


16:40
Şina e într-o condiţie bună – din câte se vede – iar un indicator care arată că în stânga nu mai există linie electrificată, stă ţanţoş în poza de mai jos. O întoarcere la 180 de grade şi au ieşit câteva fotografii care sper să vă placă, unele arătând drumul spre Suceava, iar celelalte - spre Paşcani. Am pozat şi „locul” când linia o ia spre Fălticeni, peisajul parcă ar fi extras dintr-o zonă… depărtată de civilizaţie, dar cu amprenta căii ferate.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/65_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/66_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/67_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/68_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/69_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/70_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/71_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/72_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/73_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/74_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/75_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/76_resize.jpg


16:45
M-am îndepărtat de calea ferată pentru 20-30 de metri, urmând să ajung pe stradă. Îmi place mult cum strada, separată de câţiva zeci de metri de calea ferată, oferă o privelişte frumoasă către catenară. Apoi am ajuns în faţa gării din Dolhasca, care este cam murdară în partea din stânga, dar sperăm că o dată cu campania electorală să se reglementeze situaţia ei. În schimb, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre faţada către linia ferată, deoarece, aşa cum puteţi vedea şi din fotografii, aspectul este îngrijit şi oferă o impresie bună celor care intră sau ies din această gară.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/77_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/78_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/79_resize.jpg


16:50
Am ajuns pe peron, remarcând, din nou, semnalul pe liber spre Vereşti. Semn că Rapidul 751, Bucureşti-Nord – Botoşani se apropie în staţie, sosirea lui fiind anunţată la 17:03. Îmi îndrept privirea către cer, prin prisma catenarei observând un albastru de cer cum rar îţi este dat să vezi.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/80_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/81_resize.jpg


17:00
La 17 ore trecute fix, la megafon s-a anunţat sosirea Rapidului 751, care va sosi în staţie pe linia 2, cu o locomotivă pe care n-am remarcat-o, însă care avea lămpile de semnalizare aprinse. 10 vagoane, dintre care al treilea de la locomotivă – clasa I – păreau îngrijite, la toate geamurile văzându-se perdeluţe. Spun asta deoarece în alte trenuri nu prea mai există un astfel de accesoriu – perdeluţa. La 17:04, trenul a plecat cu un demaraj puternic.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/82_resize.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=NcXnEIYLzrc

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/83_resize.jpg


17:05
După ce a plecat Rapidul de Botoşani, câţiva pasageri s-au urcat în trenul Personal 5537, Dolhasca – Fălticeni, plecarea lui fiind la 17:20. Semnalul de ieşire din gara Dolhasca care corespunde liniei 3… lucea cu o lumină verde. Am verificat pe mersul trenurilor: trebuia să vină trenul Personal 5537, de la Paşcani… De data aceasta, direcţia nu corespundea. Surpriză – deci! Urmând ca numai după două minute să aud o goarnă de locomotivă care se apropie în viteză. Pun aparatul pe REC, ca după numai un minut şi câteva secunde să-i dau STOP. Între timp a trecut R 755 cu mandarina EC1 113, modernizată. Momentul a fost cât se poate de superb, trenul trecând cu viteză foarte mare prin gară.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/84_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/85_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/86_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/87_resize.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=fi0hbLmiM_A


17:15
Semnalul de ieşire din gara Dolhasca de pe linia 2 către Suceava este pe liber cu două becuri galbene. Se anunţă sosirea personalului – calitatea sonorizării cam lăsând de dorit.. însă pentru cine e atent, se înţelege – P 5507, Paşcani - Suceava Nord. Trenul a fost tras de două electrice, aşa cum este tras de obicei, numărul de vagoane fiind de 4, toate la clasa a II-a. După alte două minute, compresoarele locomotivelor pornesc şi îşi duc pasagerii către Suceava. Nu am observat foarte mulţi care să urce sau să coboare în Dolhasca.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/88_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/89_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/90_resize.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=6JNzMOBFlg4


17:20
Plecarea din Dolhasca… a survenit şi trebuia să mă urc în ultimul vagon. Am părăsit cu tristeţe gara şi încep, aşa cum mi-am propus, să fotografiez linia 510 cap-coadă, având în vedere că la venire am optat să filmez. Doamna controlor de tren mi-a compostat biletul şi apoi am început să-i dau drumul la treabă. Vă doresc vizionare plăcută la traseul 510, Dolhasca – Fălticeni, ultima călătorie a Personalului 5532, Dolhasca – Fălticeni, cu o locomotivă CFR Călători Sulzer.

http://www.youtube.com/watch?v=4IlrOqbudYQ

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/915_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/91_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/92_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/93_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/94_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/95_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/96_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/97_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/98_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/99_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/100_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/101_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/102_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/103_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/104_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/105_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/106_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/107_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/108_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/109_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/110_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/111_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/112_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/113_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/114_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/115_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/116_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/117_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/118_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/119_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/120_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/121_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/122_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/123_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/124_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/125_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/126_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/127_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/128_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/129_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/130_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/131_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/132_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/133_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/134_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/135_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/136_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/137_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/138_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/139_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/140_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/141_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/142_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/143_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/144_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/145_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/146_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/147_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/148_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/149_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/150_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/151_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/152_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/153_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/154_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/155_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/156_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/157_resize.jpg


18:00
Ajuns la destinaţie, încadrez nepotrivit ultima Sulzer CFR Călători care a venit la Fălticeni în 2008 şi nu numai… Mecanicul ştia că va fi ultima lui cursă, iar dacă aţi urmărit clipurile, aţi putut observa că apăsa lung pe butonul care declanşa goarnele, semn că… poate… undeva în sufletul său, a existat acest regret. Poate că i-a plăcut traseul, poate că i-a plăcut să limiteze viteza atunci când a trebuit, poate că i-a plăcut să salute „nebunii” care i-au făcut poze stând pe scaunul de mecanic, poate i-a plăcut… să fie mecanic de locomotivă. Am vrut să vorbesc cu dumnealui, poate reuşeam să-mi răspundă la câteva întrebări cu privire la meseria sa, dar am fost cuprins de timiditate şi… am ajuns să pun punct (şi virgulă) acestui mini-reportaj.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/158_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/159_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/160_resize.jpg

10 martie, 13:16
Trenul Personal 5535 ajunge în Fălticeni la 13:15, sub forma unui sunet de motoare diesel, având ca principal personaj automotorul Diesel Desiro 96-2040-2. Ramă Diesel cu care aveam să ne plimbăm, împreună cu al meu coleg de bancă, Ionuţ, pe 11 martie, până la Dolhasca şi înapoi.

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/161_resize.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=zUPdJHbb1fM

///

Maşini văzute şi identificate pe 9 martie 2008 & 10 martie 2008:
60-0664-7 cu Personalul 5528 de Fălticeni - Dolhasca
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/b158dd1a.jpg

40-0881-9 cu Acceleratul 1932 de Cluj-Napoca - Galaţi
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/e585caf1.jpg

41-0926-0 cu Personalul 5602 de Putna - Iaşi
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/02b5e0d6.jpg

96-2040-2 cu Personalul 5535 de Dolhasca - Fălticeni
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/4bbbea61.jpg
sulzerul1175

E interesant ca ai facut mai multe reportaje pe aceasta linie, inseamna ca e una speciala. Se vede ca iti place linia 510, si ori de cate ori treci pe acolo, faci un reportaj.
Nu pot sa zic decat felicitari din nou, si succes la pozat in continuare
mishu88

pisti91 wrote:
E interesant ca ai facut mai multe reportaje pe aceasta linie, inseamna ca e una speciala. Se vede ca iti place linia 510, si ori de cate ori treci pe acolo, faci un reportaj.
Nu pot sa zic decat felicitari din nou, si succes la pozat in continuare


Mulţumesc mult, pisti91! La fel şi tuturor pasionaţilor de FeRoviaRe, aveţi grijă de voi!

De altfel, aşa cum am spus şi în reportaj, ziua de 9 martie 2008 a fost ultima în care s-a circulat cu locomotivă diesel-electrică CFR Călători pe ruta 510, Fălticeni-Dolhasca.

2 zile mai târziu, am "testat" Desiro-ul 2040 proaspăt venit pe meleagurile oraşului meu natal, astfel că vă prezint şi dumneavoastră, 11 martie - Ore din viaţa unor pasionaţi de FeRoviaRe!

%%%%%%%%%%%%%&&&&&&&&&&%%%%%%%%%%%

Dacă duminică, 9 martie 2008, am călătorit cu un tren format dintr-o locomotivă LDE (60-0664-7) şi trei vagoane 20-57 pe ruta 510, Fălticeni – Dolhasca, marţi, 11 martie 2008, l-am luat pe colegul meu de bancă, Ionuţ, şi am pornit într-o călătorie scurtă până la Dolhasca. Am dorit să călătorim cu Săgeata Albastră, să vedem şi noi… cum e! Pe 11 martie era de serviciu automotorul Desiro 96-2040-2.

Desiro 96-2040-2 în Gara Fălticeni
http://i270.photobucket.com/album...hu88/1-desirofalticeni_resize.jpg

http://i270.photobucket.com/album...hu88/3-desirofalticeni_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/album...hu88/4-desirofalticeni_resize.jpg

Trenul cu care avea să pornim a fost P5536, cu plecare din Gara Fălticeni la 10:47. Cu carnetul ştampilat pe anul în curs, am beneficiat de reducerea de 50% acordată elevilor, preţul final ajungând la suma de 1,6 lei pentru o distanţă de 26 de km. Rezonabil, nu? După câteva minute în care ne-am plimbat prin gară şi în jurul automotorului, fotografiindu-l din mai multe unghiuri, ne-am suit, cu o doză de emoţii, în Săgeata Albastră.

Câteva imagini în detaliu cu automotorul german
http://i270.photobucket.com/album...hu88/5-desirofalticeni_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/album...hu88/6-desirofalticeni_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/album...hu88/7-desirofalticeni_resize.jpg
Postul de conducere al automotorului Desiro

Biletul de tren pentru P5536
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/6697fe3a.jpg


10:35
Ne-am aşezat aproape de cabina mecanicului de tren, şi cum uşa era deschisă, am putut auzi despre ce anume vorbeau domnii de acolo. Efectuau proba frânei şi instructorul îi prelucra mecanicului regulamentul de conducere al trenului. Mecanicul „de automotor” se descurca foarte bine în efectuarea ordinelor primite.

Mecanicul, cel care stă pe scaun, primea instrucţiuni de la domnul din stânga sa.



10:45
Cu puţin înainte ca trenul să pornească, instructorul m-a observat şi a închis uşa. În trenul de dimineaţă nu erau foarte mulţi călători, iar ca sa fac o aproximaţie… se aflau în tranzit circa 30 de persoane.

Săgeata albastră, atât la exterior, cât şi la interior, în Gara Fălticeni



10:47
După câteva clipe înainte de plecarea trenului, automotorul dă un semnal scurt şi începem să ne mişcăm spre Dolhasca, ora de sosire fiind 11:31. Vă prezint, în cele ce urmează, călătoria între Fălticeni şi Preuteşti. Cine doreşte să vizioneze câteva peisaje de-a lungul văii Şomuzului sau poate că cei care citesc aceste rânduri au circulat pe ruta FălticeniPreuteşti/Dolheşti/Manolea/Dolhasca, sunt sigur că o să revadă câteva imagini care să le trezească amintiri.

http://www.youtube.com/watch?v=kfCedqLQFmc


11:31
Am poposit pe peronul Gării Dolhasca şi am fotografiat Desiro-ul, care staţiona pe linia 4. Apoi ne-am îndreptat spre tabela Mersului Trenurilor, să vedem ce trenuri avem de prins. Observăm, totodată, un domn de vârsta a III-a, care măsoară din ochi foarte atent noul tren ajuns de la Fălticeni. Ne-am bucurat că… împărtăşeam, în secret, şi noi, aceeaşi pasiune ca şi dumnealui.

Semnalul de intrare în Gara Dolhasca de pe linia 510
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/12-Dolhasca_resize.jpg
Desiro 96-2040-2 în Gara Dolhasca

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/14-Dolhasca_resize.jpg


11:40
Urma să ajungă în staţia Dolhasca Acceleratul 1752, Suceava Nord – Braşov, la ora 11:45, iar noi ne-am aşezat pe peronul dintre linia 2 şi linia 3, aşteptând trenul ce urma să vie. Înainte de sosirea Acceleratului, am prins două vederi spre Sud, respectiv spre Nord, de la 50 de metri de Gară.

Vedere spre Bucureşti

Vedere spre Suceava


Locomotiva trenului şuieră scurt la intrarea în Gara Dolhasca, pe peron aflându-se doar câţiva călători care urmau să urce sau să aştepte apropiaţi de-ai lor veniţi dinspre Suceava. Fiindcă trenul porneşte din Suceava Nord, staţia Dolhasca nu reprezintă o oprire în care să coboare mulţi pasageri, deoarece principala destinaţie a trenului este Braşovul. Îmi aduc aminte că în 2001, când am fost prima dată în Braşov, am procedat la fel: am luat trenul personal de dimineaţă din Fălticeni, apoi Acceleratul de Braşov. Parcă şi-acum îmi aduc aminte ce frumoase aveau să fie peisajele care urmau să mi se deruleze prin faţa ochilor pe ruta 501 şi magistrala 400. Viteză, vânt, viaducte, viaţă…

EA 752 cu A1752, Suceava Nord – Braşov

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/18ea752_resize.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=58WiPomQ-A8


11:50
După un semnal lung şi puternic (care m-a şi speriat) al locomotivei electrice 752, vinovată de tractarea lui A1752, urma să aşteptăm sosirea Personalului 5505 din direcţia Paşcani pentru Suceava. Ne-a venit ideea să urcăm pe pasarelă şi să surprindem… „pe sticlă”, cum zicea un prieten FeRoviaR din Constanţa, Stratan, sosirea Personalului.

Vedere de pe pasarela din Dolhasca


http://www.youtube.com/watch?v=iufAWNfLcAg

După ce Personalul 5505, Paşcani – Suceava Nord, trece cu locomotiva electrică 926 pe sub noi (văzută şi duminică, 9 martie, cu Personalul P5602 de Putna – Iaşi), ne-am grăbit să ajungem în gară să fotografiem convoiul. Însă de câteva zile mă luase un cârcel, iar atunci când voiam să fug, muşchii piciorului înţepeneau şi… i-am dat aparatul lui Ionuţ să prindă plecarea Personalului. Au rezultat două fotografii (realizate de colegul meu) şi o durere aspră de picior.

EA 926 cu P5505, Paşcani – Suceava Nord

http://i270.photobucket.com/album...ishu88/21-plecareP5505_resize.jpg


12:00
Am lăsat Gara Dolhasca în spatele nostru, implicit şi pe automotorul Desiro 2040 uniclasă cu fotolii albastre, şi am pornit spre barieră, dorindu-mi încă de duminică acest lucru.

Desiro în Dolhasca

http://i270.photobucket.com/album...88/23-desiroinDolhasca_resize.jpg
Vedere spre Bucureşti
http://i270.photobucket.com/album.../24-vederespredolhasca_resize.jpg

De fapt şi de drept, pe noi ne-au atras semnalele luminoase ale barierei, semn că Personalul P5504, Suceava Nord – Iaşi, avea să sosească în Gara Dolhasca la 12:12.

Trecere la nivel cu calea ferată la Dolhasca
http://i270.photobucket.com/album...u88/25-BarieraDolhasca_resize.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=j4Sv8-I0tYU

EC 85 cu P5504, Suceava Nord – Iaşi



12:10
Bucuroşi că am prins o locomotivă electrică „bobică” clasa 43, 43-0085-1, am făcut câteva fotografii prin zonă şi apoi ne-am îndreptat spre gară. Nu credeam că personalul va sta mult în staţie, aşa că nu ne-am grăbit. Însă tot mergeam, tot mergeam şi trenul nu mai pleca. Văzând acest lucru, am mărit pasul până când… fiind la 200 de metri de gară, goarna frumoasei domnişoare electrice s-a auzit şi Personalul [i]Suceava Nord – Iaşi
a plecat spre destinaţie. Nu mare ne-a fost mirarea când, pe linia 5, staţiona un convoi de marfă. Ne-am bucurat mult de această apariţie.

Trecere la nivel

http://i270.photobucket.com/album...8-Semnalizareluminoasa_resize.jpg

Mărfarul era compus din locomotiva diesel-electrică cu schemă de vopsire clasică şi cu fluier, 60-1233-0, trăgând şapte vagoane, dintre care: două Eacs-uri umplute cu buşteni, două cisterne cu ulei, două Eacs-uri de transbordoare şi un Gbs.

Desiro vs. LDE

Vagon albastru cu ulei cu cuplă rusească
http://i270.photobucket.com/album...u88/30-vagonuleiPirana_resize.jpg
Vagon crem cu ulei cu cuplă rusească
http://i270.photobucket.com/album...u88/31-vagonuleiPirana_resize.jpg
Vagon de transbordare
http://i270.photobucket.com/album...hu88/32-marfarDolhasca_resize.jpg
Mărfarul din Dolhasca



12:20
În timp ce fotografiam vagoanele cisternă, din nou se vedea verde în direcţia Suceava pe linia 2, semn că trebuia să vină Acceleratul 1931, Galaţi – Cluj-Napoca. Dar surpriză… pe linia 2 urma să treacă IC551, Bucureşti Nord – Suceava Nord, cu cele 3 vagoane Express ale sale, având ca locomotivă – mandarina electrică modernizată EC-1 113 (46-0113-4).

EC-1 113 cu IC551, Bucureşti Nord – Suceava Nord


http://www.youtube.com/watch?v=UjFSasjzkgY

Câteva minute mai târziu, iată că apare şi A1931, tras de locomotiva electrică 881 (40-0881-9), având în spate 6 vagoane roşii. Mecanicul s-a uitat cam pieziş la mine în timp ce-l filmam, speriindu-mă umpic (cu goarna locomotivei) înainte să plece din staţia Dolhasca.

EA 881 cu A1931, Galaţi – Cluj-Napoca


http://www.youtube.com/watch?v=r3eFE_9sPBE


12:30
A sosit vremea ca să plecăm şi noi. Cumpărându-ne biletele corespunzătoare, ne-am aşezat undeva în capătul trenului şi am început să previzualizăm ceea ce am capturat în cele câteva zeci de minute petrecute în Gara Dolhasca, într-o zi de marţi, 11 martie 2008. Cerul a fost cam înnorat dimineaţa, însă veţi vedea, pe parcurs, că se va termina cu soare. Rezumatul întregii excursii îl puteţi viziona în clipul de mai jos.

Biletul de tren pentru P5535
http://i270.photobucket.com/album...5535Dolhasca-Falticeni_resize.jpg
LDE 1233 cu mărfarul din Dolhasca
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/37-DA1233_resize.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=dJhzJzZ7xeI


13:10
Ionuţ a coborât în halta Preoţeşti, iar eu m-am dat jos la Fălticeni. La intrarea în Fălticeni, am observat că tata încă avea locomotiva în remiză.

În această imagine se observă locomotiva din remiză

Desiro 96-2040-2 în Gara Fălticeni



13:20
În drum spre casă, mi-am zis să trec pe la tata să-l salut şi să-i spun că va avea manevră. Chiar dacă presupun că deja ştia, am vrut totuşi să-i arăt pe cameră vagoanele ce urma să le manevreze. Totodată, am făcut cunoştinţă cu instructorul echipei de manevră TransLink Fălticeni, care mi-a propus o excursie până la Iaşi. L-aş fi urmat cu mare drag, însă dacă tot eram în remiza tatălui, am zis să rămân pe timpul manevrei.

Macazul nr. 4
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/40-Macazulnr.jpg
Macazul nr. 6
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/41-macazulnr.jpg
Spre remiza locomotivei diesel-hidraulice de 450 de cai, LDH45-389
http://i270.photobucket.com/album.../mishu88/42-spreremiza_resize.jpg
Muncitorii încă mai lucrau la linia 1 de la KronoSpan
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/43-spregara_resize.jpg


13:30
Tata m-a dus până la poarta de la KronoSpan, prezentându-mi linia nouă care s-a construit aici. Bănuiesc că şi voi sunteţi curioşi să aflaţi despre cea mai nouă investiţie FeRoviaRă concepută la Fălticeni, aşa că ataşez aici fotografiile realizate atunci.

Linia KronoSpan

http://i270.photobucket.com/album...shu88/45-spreKronospan_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/album...shu88/46-spreKronospan_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/album...shu88/47-spreKronospan_resize.jpg
Platforma de încărcare a deşeurilor lemnoase

Spre remiză, tot pe linia KronoSpan
http://i270.photobucket.com/album.../mishu88/49-spreremiza_resize.jpg



13:40
Înainte cu câteva minute de a scoate locomotiva din remiză, m-am suit la bord şi am tras câteva cadre cu interiorul cabinei LDH45-389.

Postul nr. 1 de conducere al locomotivei
http://i270.photobucket.com/album...2/mishu88/51-cabinaLDH_resize.jpg

Postul nr. 2 de conducere al locomotivei

Tabela cu indicatori a locomotivei
http://i270.photobucket.com/album.../54-tabelacuindicatori_resize.jpg
Capota mică

Capota mare



13:50
Deoarece nu am urcat de mult timp pe locomotiva roşie a TransLink-ului, am început să am emoţii de îndată ce tata s-a suit şi el în cabina locomotivei. Cu toate acestea, am început să înregistrez paşii pe care-i făcea atunci când scoate maşina la manevră. Până ajunge în Fălticeni mărfarul văzut în Dolhasca, vă doresc vizionare plăcută la un mic ghid în ceea ce priveşte o locomotivă diesel-hidraulică!

http://www.youtube.com/watch?v=ltJ_w4NaADs

http://www.youtube.com/watch?v=w5lIP7F6Jvs


14:00
Înainte de sosirea mărfarului, cele 4 vagoane Eacs de pe linia 3 au fost cuplate cu celelalte 6 de pe linia 4 şi am pornit cu ele spre sabot (sabotul se află la… confluenţa dintre linia industrială TransLinkGrup şi Gara Fălticeni). În timp ce tata îmi povestea despre componentele unei locomotive diesel-hidraulice, Sulzerul 1233 cu fluier original soseşte în Gara Fălticeni.

Mărfarul tras de DA 1233 soseşte în Gara Fălticeni

http://i270.photobucket.com/album...8/58-marfarlaFalticeni_resize.jpg
10 Eacs-uri sunt trase în Gara Fălticeni de către LDH45-389

http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/60-ldh45_resize.jpg

Am profitat de poziţia bună a locomotivei diesel-hidraulice în spaţiu deschis şi am fotografiat-o ca pe o adevărată divă a Fălticeniului.

Mecanicul (în albastru) şi mecanicul ajutor (în roşu)

LDH 45-389, vedere frontală
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/62-ldh45_resize.jpg

LDH45-389, vedere laterală

Capota mare LDH45, detaliu
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/66-ldh45_resize.jpg
Semnalul prevestitor şi mărfarul TransLinkGrup



14:10
Se anunţă începerea a câtorva ore de manevră intensă pe liniile zgomotoase ale Gării Fălticeni, aşa că suntem în stand-by, pregătiţi să pornim în gară să lăsăm pe linia 2 cele 10 vagoane Eacs goale, care urmează să fie preluate de Sulzerul CFR Marfă. În gară, tata primeşte ordinul de circulaţie care specifică manevrarea cu vagoanele de ulei cu 5 km/h pe linia industrială de la Pirana. Sulzerul 1233 duce vagonul Gbs aproape de platforma de descărcare de pe linia 6, următoarea operaţiune fiind preluarea celor 10 Eacs-uri de pe linia 2.

Sulzerul 1233

Mărfarul TransLinkGrup (TLG) iese din combinat
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/68-ldh45_resize.jpg
Sulzerul 1233 se îndreaptă cu cele 7 vagoane spre ieşirea din Gara Fălticeni

Mărfarul TLG se îndreaptă spre linia 2 a Gării Fălticeni
http://i270.photobucket.com/album...0-manevragaraFalticeni_resize.jpg
Desiro 2040 & LDH45-389 & DA 1233, peisaj FeRoviaR

Sulzerul 1233 se îndreaptă spre linia 6 pentru a lăsa vagonul Gbs
http://i270.photobucket.com/album...2-manevragarafalticeni_resize.jpg
Sulzerul 1233 se îndreaptă spre linia 2 pentru a prelua cele 10 vagoane Eacs de pe linia 2



14:40
Locomotiva diesel-electrică de la CFR Marfă, alături de cele 10 vagoane Eacs, 2 cisterne cu ulei, 2 vagoane de transbordare şi 2 Eacs-uri cu buşteni, se deplasează cu cele 16 vagoane spre ieşirea din Gara Fălticeni, urmând ca mai apoi să se întoarcă şi să lase cele 10 vagoane goale pe linia 4.

Manevrantul CFR Marfă dă semnale echipei TLG pentru a dezlega locomotiva de cele 10 vagoane
http://i270.photobucket.com/album...4-manevragarafalticeni_resize.jpg
Sulzerul 1233 se îndreaptă spre ieşirea din Gara Dolhasca
http://i270.photobucket.com/album...6-manevragarafalticeni_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/album...5-manevragarafalticeni_resize.jpg

Mărfarul de 16 vagoane este tras pe linia 4
http://i270.photobucket.com/album...8-manevragarafalticeni_resize.jpg
http://i270.photobucket.com/album...9-manevragarafalticeni_resize.jpg



14:50
În continuare, LDH-ul roşu stătea liniştit şi singur pe linia 2, pentru ca mai apoi să primească de lucru: 2 cisterne pentru Pirana şi 2 Eacs-uri cu buşteni pentru ForestFalt. Din informaţiile pe care le deţin, ForestFalt acum s-a orientat către transportul auto, astfel că aceste ultime două vagoane Eacs par a fi ultimele… pentru o lungă perioadă de timp.

Sulzerul 1233 se pregăteşte să vină pe linia 2 cu vagoanele pentru TLG
http://i270.photobucket.com/album...1-manevragarafalticeni_resize.jpg



15:00
După ce între LDE şi LDH a fost un schimb serios de aer, roşcata fălticeniului a lăsat cele două Eacs-uri cu buşteni pe linia industrială TransLinkGrup, urmând să se îndrepte cu celelalte două cisterne spre linia industrială Pirana, via linia 1 a Gării Fălticeni. Odată ajunşi la marcă, a trebuit să aşteptăm ca P5538, format din acelaşi automotor Desiro 96-2040-2, să plece la 15:12. Profitând din nou de ocazie, am tras câteva cadre cu locomotiva şi cu vagoanele-i cu ulei, care sub un cer albastru şi cu nori clari albi, s-a putut evidenţia frumos în peisajul FeRoviaR fălticenean. De asemenea, filmările care au surprins manevra între ora 14 şi ora 15 sunt postate mai jos.

LDH45-389 pe tărâmul peronului Gării Fălticeni, DA 1233 pe linia 4, venind tot spre peronul Gării Fălticeni
http://i270.photobucket.com/album...3-manevragarafalticeni_resize.jpg
Desiro văzut din cabina LDH

Sulzerul 1233 se îndreaptă spre peronul Gării Fălticeni cu cele 10 vagoane goale
http://i270.photobucket.com/album...5-manevragarafalticeni_resize.jpg
Grupa de lucru a TransLinkGrup aşteaptă plecarea trenului personal

În detaliu – mărfar TLG, iar în depărtare – semnal pe liber pentru P5538
http://i270.photobucket.com/album...7-manevragarafalticeni_resize.jpg
Mărfar TLG

New (Desiro) vs. Old (LDH45)
http://i270.photobucket.com/album...9-manevragarafalticeni_resize.jpg

http://i270.photobucket.com/album...1-manevrafaragalticeni_resize.jpg

http://youtube.com/watch?v=pkBy43xwb2E

http://youtube.com/watch?v=-MiQGaypE4o


15:20
După ce Săgeata Albastră a plecat, tata porneşte motorul de 450 de cai putere al locomotivei şi plecăm la Pirana cu cele două cisterne, mergând foarte încet, având în vedere curba strânsă şi starea nu foarte bună a liniei de parcurs.

Coborând spre Pirana



15:30
Ajunşi cu vagoanele-cisternă în dreptul rampei de descărcare de la Pirana, am avut puţin timp liber şi am făcut câteva fotografii cu echipa de manevră de la Fălticeni, din care face parte nea’ Costică (mecanic-ajutor) şi tatăl meu(mecanic), precum şi alţi doi bărbaţi, unul fiind şef de manevră şi unul manevrant.

Pe LDH45
http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/93-peldh45_resize.jpg
Tata la postul de conducere nr. 1
http://i270.photobucket.com/album...mishu88/94-tatapeldh45_resize.jpg
Nea’ Costică la postul de conducere nr. 2
http://i270.photobucket.com/album...8/95-neaCosticapeldh45_resize.jpg


15:40
La întoarcere, tata turează puternic locomotiva pentru a urca dealul şi ajungem la cele două vagoane cu buşteni lăsate pe linia industrială TransLinkGrup.

Panta de la intrarea în Fălticeni, semnal de intrare în gară pe interzis
http://i270.photobucket.com/album...6-urcarepantafalticeni_resize.jpg

Cele două Eacs-uri cu buşteni



15:50
Într-o pantă cu unghi mare de declivitate şi cu şina din dreapta dublă, locomotiva ldh45 – 389, împreună cu cele două vagoane roşii umplute cu buşteni, urcă anevoios linia 5 din cadrul complexului TransLinkGrup, cu multe semnale date din pricina a multor treceri la nivel. Apoi m-am îndreptat spre casă după o frumoasă experienţă FeRoviaRă, trăită atât sub linie electrificată, cât şi pe tracţiune hidraulică.

Rampa de descărcare a ForestFalt-ului


http://www.youtube.com/watch?v=JlwsFbT49rM

Dacă am ales să ies din fabrică pe la poarta I, unde se află şi birourile societăţii ForestFalt, am fotografiat şi locul unde, în urmă cu câţiva ani, staţiona o foarte frumoasă locomotivă cu aburi, un simbol al istoriei FeRoviaRe fălticinene. Din păcate pentru unii, din fericire pentru alţii, locomotiva a fost vândută unor străini (austrieci din câte îmi aduc aminte). Tatăl meu a primit sarcină de la patron să o vopsească, primind recompensă doar câţiva litri de vopsea. Nu cunosc seria locomotivei, iar tatălui îi pare foarte rău că nu a făcut câteva fotografii la momentul potrivit…

Linie de ecartament îngust peste care a stat o locomotivă cu aburi

http://i270.photobucket.com/album...8/101-ecartamentingust_resize.jpg

Maşini văzute şi identificate pe 11 martie 2008:
96-2040-2  cu Personalul 5536 de Fălticeni – Dolhasca


40-0752-2  cu Acceleratul 1752 de Suceava Nord – Braşov


41-0926-0  cu Personalul 5505 de Paşcani – Suceava Nord


43-0085-1  cu Personalul 5504 de Suceava Nord – Iaşi


46-0113-4  cu Intercity 551 de Bucureşti Nord – Suceava Nord


40-0881-9  cu Acceleratul 1931 de Galaţi – Cluj-Napoca


60-1233-0 ce aparţine de CFR Marfă


86-384 ce aparţine de TransLinkGrup Fălticeni


**********************************

Mulţumesc pentru atenţia acordată dacă aţi avut răbdare să citiţi până aici; sper că v-a plăcut şi vă invit, totodată, cu întrebări/sugestii/critici. Următorul mini-reportaj: 22 martie 2008 - Singurătate printre liniile magistralei 500.
mishu88

Am două vești, una bună, una rea.

Cea bună este că în gara Fălticeni a sosit o macara care transbordează containere pe TIRuri.

Cea rea este că în gara Dolhasca, vagoanele de pe linia 6 sunt tăiate.

mishu88

Eram dator cu pozele despre prima veste (cea bună). 30 martie 2013


Gara Falticeni by mishu88, on Flickr


DA 1139 si containere by mishu88, on Flickr
mishu88

Săgeata Albastră, tren defect, salvată de o locomotivă clasică
13 august 2009 -=- Locomotivă de ajutor pentru Săgeata Albastră


Cu ocazia acestei întâmplări nefericite care s-a întâmplat la Fălticeni prin 2009, am ocazia să menționez despre aparatul de legare, tracțiune și ciocnire de la Săgeata Albastră. Aceste funcții pot fi îndeplinite separat, cum este, de exemplu, la locomotiva diesel-electrică 060-DA, unde avem cuplă de legare, aparatul de tracțiune și tampoanele propriu-zise. Pe de altă parte, toate acestea pot fi reunite și într-un singur aparat, montat în mijlocul traversei frontale și numit aparat central de tracțiune și ciocnire.

”Săgeata Albastră”, așa cum este ea denumită popular în România, este un automotor fabricat de Siemens, face parte din conceptul Desiro și are nume de cod VT 642. Aceste automotoare pot circula în număr de maxim 3 unități legate una de cealaltă. Și acum ajungem la partea care ne interesează și se leagă de evenimentul fotografiat mai jos: cupla de legare. Este de tip Scharfenberg. Această cuplă asigură conectarea mecanică, electrică și pneumatică între două unități de același tip.


Locomotiva diesel-electrică de ajutor pentru Săgeata Albastră


Cuplă de ajutor pentru cupla Scharfenberg (Schaku)



Dar ce te faci când, de exemplu, apare o defecțiune neprevăzută și nu există prin apropiere un alt automotor, de același tip, pentru a ”salva” trenul defect? Ei bine, cei de la Siemens au echipat automotoarele Desiro cu o cuplă de trecere care se montează pe cârligul vehiculului ”salvator”, asigurând astfel cuplarea mecanică și pneumatică.

La acest tip de acțiune am fost martor în acea zi de august, în timp ce îl ajutam pe tatăl meu la construcția unei case de vacanță. Știind că traficul de pasageri este asigurat de Săgeata Albastră, am auzit totuși un fluier de Sulzer în gara Fălticeni. Mirat și neîncrezător în propriile simțuri, am fugit spre gară și acolo… ce să vezi? O ”Săgeata Albastră” defectă, salvată de locomotiva diesel-electrică.


Strada Matei Millo


Vedere laterală cu locomotiva CFR Marfă 60-1337-9


Automotorul Săgeata Albastră no. 2055


LDE 2100 CP, no. 60-1337-9


Săgeata Albastră versus Locomotiva Diesel-Electrică


Detaliu cuplă de ajutor montată pe cârligul locomotivei


Locomotivă de ajutor pentru Săgeata Albastră în Fălticeni


Gara Fălticeni



Bibliografie :
1. Popa Gabriel, ”Structuri portante pentru vehicule feroviare”, Editura MatrixRom, 2005, București
2. Manual Mecanic Desiro, via scribd.com
mishu88

A trecut cam mult timp de când n-am mai scris aici, dar... continuăm seria filmelor realizate în România anului 2013:

Tren de marfă pe linia Fălticeni - Dolhasca, [Mai, 2013]



Până acum, n-am văzut pe nicăieri o fotografie cu vreun tren mărfar pe linia 510, Fălticeni - Dolhasca. Astăzi, fiind zi liberă, timpul mi-a permis să vizitez gara Fălticeni, acolo unde am văzut o garnitură gata de plecare. Soarele ardea tare, dar mi-am luat aparatele de fotografiat și am plecat cu bicicleta într-un loc de unde să pot surprinde Valea Șomuzului și ”șarpele” cu containere. Și cum întotdeauna după un Soare fierbinte vine o furtună, inevitabilul s-a produs. M-am ascuns sub un deal care m-a apărat de fulgere și tunete, dar mi-a umplut capul și aparatele foto cu nisip și lut. Asta e, dar măcar am fotografiat ce voiam de mult: un mărfar pe linia pe care o reprezint, dacă pot spune așa, Fălticeni - Dolhasca.

În fapt, locomotiva diesel-electrică DA 1139 trecea cu un tren lung de containere prin satele de pe Valea Șomuzului: Preutești, Arghira, Dolhești. Orice cale ferată din lume e importantă în felul ei, are povestea ei, farmecul ei, curbele ei, stațiile ei, oamenii ei...



////////////////////..............................\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
////////////////////..............................\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Trenul Regiotrans de pe ruta Fălticeni - Dolhasca, [May, 2013]



În acea zi de 1 mai 2013, atunci când fabricile nu lucrează, iar angajații au o zi liberă sărbătorind Ziua Muncii, mi-am făcut timp pentru a filma trenul Regio Fălticeni - Dolhasca. Locul de ”trainspotting” a fost chiar pe coasta dealului din localitatea Arghira, loc de unde se poate observa foarte frumos toată valea râului Șomuz, drumul județean Fălticeni - Dolhasca, dar și calea ferată 510 Fălticeni - Dolhasca. Pe această linie circulă atât trenuri de călători, cât și trenuri de marfă. În fapt, scopul ieșirii și cocoțării pe dealul de la Arghira a fost filmarea mărfarului de containere, dar acesta a fost precedat de trecerea automotorului Regiotrans cu călători.

Calitatea imaginii a avut puțin de suferit din cauza perdelei de apă dintre mine și tren; vremea era foarte aspră, ploua și fulgera. Totuși, se pot admira câmpurile înverzite și geografia așezării satelor Basarabi, Arghira și Dolhești. Acest tip de panorame sunt slăbiciunile mele, mai ales dacă trenurile își fac și ele apariția în peisaj. La sfârșitul filmului regăsiți o panoramă derulată de la stânga (Preutești) până la dreapta (Dolhești).

Vizionare plăcută!


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR