Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
cristi CFR

Linia 800a Eforie Nord - Techirghiol

Grandoare si decadere, de la linie turistica la linie abandonata.

Harta



Mersul Trenurilor 27.05.1962-25.05.1963



Linia spre Techirghiol vazuta din trenul Constanta - Mangalia.







Luam trenul imaginar si ajungem in gara Techirghiol unde suntem intampinati calduros cu urarea :



Gara este acum locuinta.







Inca se mai distinge numele statiei : TECHIRGHIUL











Liniile garii :









Capatul liniei 3





Linia 2 continua pana la o rampa





3 si 2



Vedere spre gara



Liniile inundate de vegetatie :







Schita statiei dupa observatiile din teren, nu am reusit sa imi dau prea bine seama din cauza balariilor, astept corectari.

Silver

Aproape corect. Linia cu semnalul de manevra incepe dinainte de intrarea in statie, derivand din curenta nu din linia 1. Daca vrei, iti pozez schema din biroul de miscare din Eforie Nord.
cristi CFR

Da, chiar te rog, am mai gasit un macaz in locul acela si o linie care duce undeva, inseamna ca mai e si linia aia.
Silver

Revin cu fotografia promisa..



..si cu niste informatii despre stadiul din prezent al statiilor.

Eforie Nord:
Liniile 4, 5 si liniile COMCIM S.A. - inchise.
Linia 3 inchisa din cap X pana in dreptul garii.
Macazul 1 eclisat pe directa.
Macazul 5/7  eclisat cu acces din linia 3 spre Techirghiol.
Macazul 8 eclisat pe abatuta.

Situatia dinspre Eforie Nord spre Techirghiol se poate rezuma foarte usor: linia este inchisa.
cristi CFR

Inca 2 intrebari :
1 Cum este catalogata linia, ca sectie interoperabila ?
2 Care este motivul inchiderii liniei 3 respectiv liniei Eforie N - Techirghiol.
Silver

O sa intreb si vad ce aflu. Dar, din cate stiu, nu mai e catalogata in niciun fel   Pe linie mai treceau vara de vreo 2-3 ori cateva vagoane Eacs, deci era linie de manevra sau ceva de genul.. Odata a si cazut un mecanic cu locomotiva acolo dar nu s-a aflat el fiind pe faza si chemand un prieten sa il ridice cu excavatorul   Legat de inchiderea liniilor.. Pe Eforie Nord - Techirghiol se circula cu 5 km/h. La fel si pe linia 3 din Nord. Eforie Nord - Techirghiol s-a inchis, probabil, din cauza ca nu mai aveau cereri de marfa si oricum Techirghiolul nu mai avea angajati demult (acar, impegat etc.). Liniile 4 cat si jumatatea dinspre cap X al liniei 3 din Nord s-au inchis din cauza pericolului de surpare a liniei. Jumatatea din cap Y a liniei 3 e circulabila cu 5 km/h.

Totusi, daca aflu ceva concret, voi posta
cristi CFR

Am refacut schita.

Silver

Schita ta reprezinta cum era Techirghiol odinioara sau cum e in prezent?
cristi CFR

Numai semnalele sunt in plus, nu am idee daca au existat asta depinde de cum era conducerea circulatie pe baza de cale libera sau conducere centralizata , in cazul acela exista disgul galben cu o fanta in partea dreapta.se poate corecta.
Silver

La inceput, exista doar un semnal - cel de intrare, de tip Banovici si un sabot de deraiere pe linia I.C.M.P.C. Mai tarziu, cand s-a trecut in tara la semnalizarea mecanica pe care o avem si astazi in unele zone, semnalul Banovici a fost scos si inlocuit cu un sabot de deraiere in linie curenta. Tot atunci s-au desfiintat posturile de impegat si acar din Techirghiol. Circulatia fiind cu automotoare, se intampla ca mecanicii care mergeau la Techirghiol sa mai uite sa ia cheia sabotului de la Eforie Nord si sa fie nevoiti sa se intoarca Toate acestea le stiu de la bunicul meu care, printre altele, a fost si impegat in statia Techirghiol
cristi CFR

Merci de info

Silver

Revin cu informatii "pe surse" Linia spre Techirghiol e inchisa din cauza ca TDJ 5/7 din Eforie Nord e defecta. Au luat acele de la macaz mai demult si le-au dus la Agigea Ecluza si au adus ace defecte. Linia 3 e deschisa toata. Adica, ma rog.. pana la TDJ 5/7   Acum 2 ani se vorbea de deschiderea liniei si introducerea unui automotor dar se pare ca au fost doar vorbe.
claus

august 1928, anuntul de deschidere a liniei. In Techirgiol se infinteaza statia Techirghiol Sat, statie provizorie in care "cladirea de calatori" era de fapt un vagon de tip G, inaltat pe suporti de lemn (frumos subiect de diorama ! ). Din pozele de epoca se vede si numarul vagonului : G 1254 (sau 1234, greu de deslusit pentru ca cifra a 3-a este acoperita de crengute de brad..). Au fost montate geamuri de lemn si interiorul a fost vopsit intr-o nuanta de alb, greu de descris pentru ca pozele din epoca sunt alb-negru. Solutia a fost folosita si la alte gari provizorii din Dobrogea, pana la construirea frumoaselor gari de piatra care exista si acum , undeva la mijlocul anilor '30.

Locomotiva care apare in poza este o masina de tip 600 (astazi se mai pastreaza locomotiva 620 la Sibiu). Dupa 10 ani deja cladirile erau construite (cea de astazi), linia era definitivata si erau folosite automoarele Malaxa tip " tanc"....

cristi CFR

Interesant document, alte vremuri cu alte mentalitat.
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD   PAS CU PAS

EPISODUL 1


Totul a inceput din acest punct al Statiunii Techirghiol. Sfarsit de august. Orasul este scaldat in canicula. Turistii si localnicii stau in locuri cat mai racoroase , la camerele din hoteluri sau in locuintele din acest oras. Rar trece cate o masina. Totul pare pustiu.Vanzatoarele din  magazinele deschise asteapta clientii care acestia intarzie sa apara. Cate un caine se zareste sub unele autoturisme, sau in unele tufisuri.






Privim spre lacul sarat , si acesta pustiu, te transpune intr-o stare de melancolie, de delir . Nici o ambarcatiune, nici un vaporas, pasarela aceasta era candva un loc de atractie pentru turistii sositi aici. Ne gandim la anii din trecut, la perioada de glorie a statiunii, la vaporasele ce animau lacul, incercam sa visam la momentele din trecut care nu se mai pot intoarce!






Toropeala si starea de moleseala produsa de canicula si de aerul inabusitor si irespirabil, ne trezeste din visarea, din amintirea anilor trecuti, si revenim cu picioarele pe pamant! Privim pasarela pe care acostau candva vaporasele, si ramanem cu un gust amar privind cateva ramasite din ceea ce a fost candva un loc de recreere pentru turistii aflati aici in Techirghiol! Plina de pescarusi, pasarela pare mai incarcata, insa nu se mai pot vedea decat cativa stalpi!














Lasam in urma cu durere in suflet acest peisaj dezolant, aceste picioare pe care candva era suspendata pasarela si plecam .
-Ne spuneti si noua cum putem ajunge la gara? intrebam o femeie care parea a fi din oras!
-Sigur! Luati-o pe drumul asta si tineti-o tot inainte. In capat veti gasi gara!
-Multumim frumos! ii raspundem noi!

O adiere de vant ne imbarbateaza putin, si cu mai multa putere incercam sa sfidam arsita, parjolul si canicula care ne da o stare de oboseala si moleseala. Mergem pe drumul aratat de batranica, si mergem...si mergem! Unul dintre noi se pune pe marginea trotuarului.
-Nu mai pot sa merg! Hai sa o luam inapoi!
Cu greu il putem convinge sa se ridice si sa continuam calatoria. Nici un om! Nu aveam pe cine sa intrebam! Nimeni pe drum! Daca nu acesta era drumul? Batem la o poarta. Iese un domn de vreo 45 de ani.
-O luati inainte, la dreapta si iar dreapta, pe langa cimitir si acolo veti gasi cladirea garii langa un depozit de cherestea.
Mergem 10 minute, si gasim in sfarsit gara, dupa care ca prabusiti cadem pe iarba uscata langa desisul de balarii care acoperisera liniile.
-Mai avem apa?








[size=18]SFARSITUL EPISODULUI 1
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD  PAS CU PAS


EPISODUL NR. 2



Dupa ce bem din apa luata de la Izvorul Sf. Pantelimon din Manastirea Techirghiol, si dupa cateva minute de odihna ne luam rolurile in serios toti 3 si incepem sa analizam mai intai cladirea garii.

Vedere din strada





Vedere dinspre linii





Si alte aspecte











Gara este locuita, departe de centrul statiunii, probabil ca in trecut existau autobuze care preluau calatorii , insa noi nu avem timp de gandit, si incepem sa cautam cele 3 linii, pe care le descoperim tare greu!


Una din linii se distinge mai bine. Poza este facuta spre Eforie





Si in sens invers







Celelalte insa.....







Le putem distinge foarte greu!











SFARSITUL EPISODULUI 2

VA URMA
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD   PAS CU PAS

EPISODUL 3



Dupa mai bine de 30 de minute, ne pregatim sa luam linia la pas. Lasam in urma gara cu parere de rau, parca am fi vrut sa o luam cu noi, si plecam.





Dar nu se putea merge pe calea ferata din cauza balariilor care crescusera mai inalte decat noi! Asa ca am mers in stanga spre padurice. Acolo am gasit un drum de pamant de masina, pe care am mers o portiune  mica din el. In departare se vedea Statiunea Eforie Nord.  Ne oprim putin si facem o fotografie.




Si pentru ca nu mai erau balarii pe linie, lasam paduricea si drumul de tara si o luam prin maracini si ciulini pana pe calea ferata. Acum ne simteam in largul nostru.







Incepem sa verificam starea liniei. Este in stare foarte buna, insa nu a mai trecut demult vreun tren pe aici!






Traverse din beton











Cate un arbusti mai astupa din cand in cand linia







Iar paduricea se afla paralel cu linia ferata, in stanga








SFARSITUL EPISODULUI 3


VA URMA
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD PAS CU PAS

EPISODUL 4


In dreapta linia este mult mai sus, iar malul  este consolidat,asa ca  se poate trece fara probleme!









Iarba acopera linia











In partea dreapta a liniei se poate observa Lacul Techirghiol












Starea liniei





Un drum de tara intretaie calea ferata







Si mergem mai departe











SAFRSITUL EPISODULUI 4

VA URMA
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD PAS CU PAS

EPISODUL 5

Caldura mare!





Insa pasiunea este si mai mare!














O gramada de gunoi. Porcii sunt prezenti. Dar si unii caini de la o stana au navalit spre noi. Am avut insa pietre destule pe calea ferata!











Trecem cu bine de acest obstacol. Niste geamuri sparte ne tine mai incordati si ne face  mai atenti , pentru a calca cu grija



















SFARSITUL EPISODULUI 5


VA URMA!!!
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD PAS CU PAS


EPISODUL NR. 6


Am parcurs o bucata buna din aceasta sectie, sper ca ati observat ca au inceput sa apara traverse din lemn.












Copacii de pe partea stanga infrumuseteaza peisajul






Dar imediat este  innegrit de .... o ...locuinta ...lacustra! (se vede mica in partea dreapta a pozei)






Mergem in continuare pe linie










-Asta ce o mai fi?
-Un castron!
-Pai ce cauta pe aici?
-Cred ca aia din fata cocioaba, cazemata, baraca sau ce-o mai fi, este locuita!





Inainte de a privi baraca ...trebuie sa privim mormanul de gunoaie!







Mai fac o poza la linie, in timp ce din cocioaba suntem intampinati de localnicii de aici, indienii talpa iute care ne taie calea:

-Nene da' si mie o tigara!
-Nu am ba ca nu fumez!
-Hai nenea!
-Tu nu pricepi romaneste?
-Ce faci aici nenea?
-Verific starea caii ferate!









SFARSITUL EPISODULUI 6

VA MAI URMA!!!
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD PAS CU PAS


EPISODUL CU NUMARUL 7


Dintre toti tiganusii care tabarasera pe noi si nu mai scapam de ei, unul mi s-a parut mai rasarit. Cei doi frati cu care eram se departasera putin, eu insa eram luat la interogatoriu de acel tiganusi. Parea totusi simpatic! Si curios!
-Nenea, ala din mana ta e aparat de fotografiat?
-Da bai! ii spun!
-Nenea, si nu imi faci si mie o poza?
-Cum sa nu iti fac, dar treci pe calea ferata, ca si ea este ruginita, si tu esti negru. In felul asta va asortati!






-Gata nenea?
-Gata! Dar ai iesit prea departat. Hai sa iti mai fac inca una dar cheama-i si pe ceilalti!


Ceilalti nu au vrut sa vina, asa ca am mai facut inca o poza.

-Uite, iti mai fac o poza, dar scoate si tu un zambet, ce stai asa incordat???Te vad astia la televizor si trebuie sa arati si tu mai frumos!!







Tot incordat  a stat, iar dupa ce i-am facut poza a doua  mi-am continuat calatoria impreuna cu cei 2 frati ai mei










Ne-am apropiat destul de mult de Eforie








In partea stanga, se vedea M800





Boscheti si balarii pe linie












M800 s-a apropiat de noi, asa ca acum 800A mergea paralel cu M800










[size=18]


SFARSITUL EPISODULUI 7


VA URMA
explorator021

Pacat ca a ajuns si linia aceasta in stare de ruina, abandonata. Ia gara Techirghiol a ajuns locuinta privata. Daca linia aceasta ar fi preluata de un operator privat si refacuta, precis ar fi profitabila.

Multumim de reportaj, Mihail. Observ ca ai parcurs niste zone riscante, ca sa ne poti prezenta un reportaj amplu despre starea liniei.

De cand nu mai circula trenuri pe aceasta linie?
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD PAS CU PAS


EPISODUL 8


De acum circulam paralel cu M800 pana in Gara Eforie Nord.




























Ne apropiem de soseaua care leaga Eforie de Techirghiol. Din ce in ce mai multa vegetatie pe linie













SFARSITUL EPISODULUI 8


VA URMA!
Costache Mihail

explorator021 wrote:
Pacat ca a ajuns si linia aceasta in stare de ruina, abandonata. Ia gara Techirghiol a ajuns locuinta privata. Daca linia aceasta ar fi preluata de un operator privat si refacuta, precis ar fi profitabila.

Multumim de reportaj, Mihail. Observ ca ai parcurs niste zone riscante, ca sa ne poti prezenta un reportaj amplu despre starea liniei.

De cand nu mai circula trenuri pe aceasta linie?



Am impresia ca nu mai circula nici un tren din 2006 sau 2007. Stiu ca dupa inundatiiile din 2005 in care Statiunea Costinesti a fost afectata, in care Lacul Costinesti a fost unit cu marea iar obeliscul culcat la pamant, apa a maturat si pamantul unei portiuni ale acestei linii chiar in locul in care se departeaza de M800. Linia a ramas suspendata, insa a fost refacuta si redata transportului de marfa, insa nu stiu daca un an sau doi au mai circulat trenuri de marfa.
Costache Mihail

TECHIRGHIOL - EFORIE NORD PAS CU PAS


EPISODUL 9



Asa cum am precizat in unul din episoadele de mai sus, linia ferata de la Techirghiol circula paralel cu linia 800 cam vreo 300 m daca nu ma insel. Cu cat ne apropiem de gara, cu atat linia este mai mult acoperita de buruieni, balarii, alte tipuri de vegetatie salbatica si de ce nu, chiar de unii pomisori ce au crescut destul de mari nu numai pe marginea liniei, ci chiar in mijlocul ei. Peisajul salbatic te trimitea cu gandul in jungla ci nu la marginea unei statiuni estivale.




In fata se intrezareste printre buruienile inalte un autocar. Semn ca suntem chiar langa drumul ce face legatura intre Eforie Nord si Techirghiol.







Ajungem la sosea, pamantul a acoperit linia la marginea soselei , alt semn ca trenul  nu a mai  trecut de foarte mult timp!









Un canton, si acesta parasit, te face sa iti pierzi speranta ca transportul feroviar va mai inflori vreodata!! Singura M800, este lucioasa si ma intreb pentru cat timp! Ne putem astepta la orice! La absolut orice!!!







Dupa ce trecem soseaua, linia pana la Gara Eforie, este acoperita cu orice fel de buruieni si arbusti care mai de care mai inalti ce face ca tristetea noastra sa devina si mai intensa!      























Dupa ce trecem de cativa arbusti, ne apar altii in fata. Printre ei putem deslusi cum linia 800 se fuzioneaza cu 800a, apar peroanele, semnalele electrice, si ne dam seama ca am ajuns in Gara Eforie Nord. Calatoria , una obositoare se incheiase, ajunsesem cu bine la destinatie, misiunea fusese bine indeplinita! Tolba cu fotografii din geanta ce o purtam era cel mai de pret lucru. Acolo se aflau toate pozele puse pe acest forum facute cu multa tristete, cu multa durere! Numai cei care nu sunt pasionati de trenuri cred ca ramaneau indiferenti vazand peisajul sumbru aflat pe toata sectia 800a! Simteam o bucurie ca reusisem sa parcurg aceasta sectie , o dorinta a mea de mai multi ani de zile, dar ......  tristetea invaluia si inabusea aceasta bucurie prin faptul ca soarta acestei linii ...este deja pecetluita!!!










sfarsitul episodului 9





VA URMA!!!!
Costache Mihail

SERIALUL   -   REPORTAJ  


TECHIRGHIOL - EFORIE NORD    PAS CU PAS


EPISODUL NR. 10



Ajungem in Gara Eforie Nord. Pustie! Atat de pustie! Nici un om!







Cu pasi marunti, ne indreptam spre cladirea garii.







Am trecut pe peronul 1 ca sa ne ducem la tasnitoare, si apoi sa ne odihnim pe scaunele aflate pe peron!






Dupa ce am baut apa,primul lucru ce l-am facut, a fost acela de a ne aseza pe scaunele de pe peron. Oboseala isi cerea dreptul . Toti trei eram rupti! Ce e drept canicula de peste zi trecuse, dar in afara de faptul ca doream sa stam pe scaune, nu ne mai doream nimic altceva! Ba da! Inca ceva! Sa ne uitam la pozele facute in aceasta scurta expeditie! Fiind soare toata ziua, paream oarecum multumiti de calitatea fotografiilor dat fiind si faptul ca aparatul fiind mai putin performant, nu ne asteptam sa iasa mai bine de atat!

-Abia astept sa ajung acasa sa le postez pe forum! le spuneam eu fratilor mei!


Un tren se apropia de gara . Calatorii au traversat liniile trecand pe peronul  2 al garii.



Nu dupa mult timp, suieratul trenului a dat de inteles ca in curand va pleca din gara. In fata noastra , Lacul Techirghiol se vedea in toata maretia. Plin de lucirile soarelui , lacul prin valurile produse  de vant,scotea la iveala luminite pe directia soarelui, adevarate stelute, care nu te mai saturai privindu-le! Atat de stralucitoare erau, incat nu le puteam privi prea mult. Simteam cum ne orbeste! Pe malul celalalt, un far inalt, inalt, parca statea de straja nemiscat precum un soldat in garda! La megafon se anunta sosirea altui tren!


-Ce ziceti, sa mai stam in gara si sa facem poze la trenuri?
-Sigur ca da! Doar mai destul pana se intuneca!




Nu ne mai venea sa plecam! Trenurile soseau foarte des, iar noi, le fotografiam de pe peronul 2

















































Ne asezam din nou pe scaunele de pe peronul garii. Imaginile dezolante de pe sectia 800a imi apareau in fata, fapt care ma mahnea foarte mult! ... Mii de culori,mii de  luminite, ma invadau, incat paream ca  merg undeva in spatiu, spre infinit!!!   ...  ...   ...   Suieratul unui tren m-a facut sa imi revin din amorteala in care eram cufundat. Dinspre Constanta, un tren special  , cu o locomotiva cu aburi intra in Gara Eforie Nord! Nu imi venea sa cred ce vad!!! Trenul opreste. O persoana imbracata foarte elegant se indrepta spre tren. Ma uit cu atentie la acea persoana! Din nou am ramas uluit! Nu era altcineva, decat D-l.  dr. Lupu, Ministrul Muncii si ocrotirilor sociale! Ma ridic de pe scaun, privesc trenul si observ ca era impodobit cu fel si fel de panglici si flori, care mai de care mai frumos colorate. Raman profund surprins, cand vad ca si gara era tot la fel de frumos impodobita!! Un suierat ascutit, si trenul pleaca din gara inapoi spre directia din care venise. Insa dupa cativa zeci de metri se opreste din nou, in apropiere de postul nr 1. Ma indrept si eu spre acel loc, ma ascund dupa cativa arbusti, cam in acest loc, din care se desprinde linia spre Techirghiol!








Raman mirat....cand vad ca in acest loc, din tren coborau numai ...personalitati!!! Printre ei am putut recunoaste cu usurinta pe D-l Radu Rosculet , Prefectul judetului, precum si pe Domnii Deputati, Vasile Sassu, Sandi Constantinescu si nu in ultimul rand, Horia Grigorescu. Tot in acea multime am recunoscut si pe domnii  Margarint Repezeanu si Radulescu Dobrogea, Inspector C.F.R. Pe acesta il cunosteam si ma cunostea si el.Mereu ma  intalneam cu dumnealui cand ma duceam la palat ca sa depun petitii. Stia ca sunt un pasionat al trenurilor, si nu de putine ori se oprea din lucru pentru a sta de vorba cu mine! D-l Ministru Lupu al muncii si al ocrotirilor sociale, a taiat o panglica, in acest fel inaugurandu-se linia ferata Eforie Nord - Techirghiol Sat.Un suierat, mult fum, si trenul o ia din nou din loc. Din mers ma prind si eu de o scara si ma sui in tren. Nu imi venea sa cred ce noroc am putut avea, ca sa fiu de fata la inaugurarea acestei linii! In tren veselie mare! Toti pareau fericiti, atat oficialitatile , cat si fruntasii care fusesera invitati in tren! Ma trezesc cu o mana pe umar:


-Ca de obicei, nelipsit de la orice eveniment feroviar!

Era D-l Inspector C.F.R. Radulescu Dobrogea, care m-a recunoscut imediat!


-Pai cum sa lipsesc de la un aveniment atat de important? ii spun! Si daca stiti dumneavoastra cat de mult ma bucur cand vad ca pe zi ce trece, transportul feroviar capata tot mai mult contur, se construiesc locomotive, se infiinteaza sectii de cai ferate, se fabrica vagoane, se construiesc gari!!!.... Pasiunea mea din ce in ce este tot mai puternica, si atat de bine imi pare ca se dezvolta transportul pe caile ferate! Stiti Domnule Inspector, ma gandesc cum va arata cefereul peste zeci si zeci de ani, prin anul 2000 sau de ce nu, 2010! Cred ca vor fi mai multe linii ferate decat sosele! Parca imi pare rau ca nu voi prinde si eu acele vremuri infloritoare!!! Trenuri moderne, vagoane mai mari, calatori mai multi!!!! va imaginati Domnule Inspector  ce vremuri vor prinde nepotii nostri???


D-l  Inspector Radulescu Dobrogea, ma privea fix, asculta atent ceea ce ii povesteam, insa parca o umbra de tristete il invaluia!!!! In acea zi l-am vazut putin trist, si ma miram de ce oare s-o fi intristat! Si tocmai astazi!


Trenul se apropia de Techirghiol. Priveam Lacul Techirghiol si imi placea atat de mult!!!  Plin de lucirile soarelui , lacul prin valurile produse  de vant,scotea la iveala luminite pe directia soarelui, adevarate stelute, care nu te mai saturai privindu-le! Atat de stralucitoare erau, incat nu le puteam privi prea mult. Simteam cum ne orbeste! Pe malul celalalt, un far inalt, inalt, parca statea de straja nemiscat precum un soldat in garda!


-Ai facut vreodata baie in Lacul Techirghiol? ma intreaba D-l Inspector!!!
-Cum sa nu! In fiecare vara vin si fac baie in acest lac. Si mai ales in mare! Este atat de placut! Mai ales cand sunt valuri!


De ce oare D-l Inspector a schimbat discutia despre trenuri? ma intrebam!

Si tocmai cand voiam sa il intreb, trenul soseste in Techirghiol. Zeci de localnici, in frunte cu Primarul Techirghiolului, D-l Panait Macri, ne-a intampinat cum se poate mai bine. Am gustat si eu putina paine si sare asa cum traditia impune acest aspect. Dupa ce se potolesc spiritele, D-l Primar Panait Macri a sustinut un mic discurs, in care a specificat printre altele ca ziua de astazi 27 august 1928 va ramane memorabila atat pentru locuitorii dar si pentru vizitatorii acestei statiuni prin acest eveniment fericit ce inseamna un pas inainte pe calea progresului. Dupa ce a terminat discursul, aplauze si zeci de urale au rasunat, simtind cu adevarat bucuria celor din jur!


Dupa acest discurs, D-l  Ministru Lupu incepe si el un discurs:

-Prin infiintarea acestei linii, istoria acestei localitati intra intr-o noua perioada de glorie si de implinire.


Si discursul continua, iar D-l Inspector Radulescu-Dobrogea fiind langa mine, imi iau inima in dinti si il intreb:

-Pot sa va intreb ceva?
-Sigur ca da! Orice!
-De ce v-ati intristat atunci cand va spuneam ca peste cateva zeci de ani de ex. prin 2010 transportul feroviar va avea atat succes incat trenurile vor fi principalele mijloace de transport?
-Vezi tu, ... imi raspunde domol D-l Inspector, vremurile se mai schimba uneori. Tu te bucuri ca prin anul 2010 cum ii spui tu, transportul pe calea ferata va fi mult mai infloritor decat acum! Insa nu stim ce ne rezerva viitorul! S-ar putea ca timpurile de atunci sa devina tulburi, si prin proasta conducere, in loc sa se constuiasca gari, locomotive si vagoane , s-ar putea sa fie invers!
-Invers? Cum? il intreb mirat!
-In loc sa se construiasca gari, se vor demola. In loc sa se inaugureze noi linii... se vor inaugura ... sosele, iar transportul feroviar va fi sufocat!!!In loc sa se construiasca locomotive, ...vor fi taiate si acelea!! in loc sa se mareasca nr. de sectii, acestea vor fi inchise! Vezi tu sectia aceasta? S-ar putea ca si aceasta prin anul 2010 sa fie inchisa! Nu sunt sigur ca se va intampla asa, dar daca la carma acestei tari nu sunt oameni capabili care sa tina in echilibru tara aceasta si mai ales transportul feroviar s-ar putea sa se prabuseasca! Sa se rupa echilibrul economic! Mai ales daca fiecare va incerca sa isi bage in buzunarele proprii si nu in al tarii tot avutul!
-Ma intristati de ceea ce imi spuneti! Sigur va fi asa?
-Posibil! Hai sa nu mai vorbim si sa il ascultam pe D-l Ministru al Muncii , Lupu! Vom continua dupa aceea discutia!!


In timp ce D-l Inspector s-a departat de mine, am ramas sa ascult cuvantarea D-lui Lupu:


-....... o statiune cu o asemenea eficacitate nu se gaseste in nici un colt al lumii!Dobrogea ocupa primul loc din toate provinciile romanesti datorita litoralului. Iar aceasta Statiune Techirghiol, prin faptul ca astazi 27 august 1928 a fost inaugurata linia ferata , este un pas important. De acum va avea acces pe calea ferata in toata lumea!! Stiti, se spune ca un oras fafara gara si fara trenuri este un oras mort. Iar liniile ferate , acest sange al Romaniei, este o adevarata comoara de pret pe care va trebui sa o pastram cu sfintenie, sa nu fie taiata nici un metru din ea, sa nu fie lasata de izbeliste nici o gara......


Din nou, simt o bataie pe umar.

-A venit D-l Inspector! Vai cat ma bucur!



-Ce facem, mai stam? Avem deja cateva ore! Si suntem obositi si nemancati!


-Asta nu e vocea  D-lui Inspectro, ci a fratelui meu!!!

-Mai stam aici in gara pe scaune? Este tarziu!aud din nou!

Deschid ochii . Era intuneric. In departare, luna reflecta in Lacul Techirghiol. Luminile de pe peron  m-a facut sa vad ca nu sunt in Gara Techirghiol...ci in Gara Eforie Nord!






Ce oare se intamplase cu mine? Dormisem? Nu stiu! Am visat? Nu stiu! M-am gandit ? Nu cred! Ceea ce stiu si a fost adevarat , ziua  de 27 august 1928 va ramane o zi istorica , pentru ca atunci s-a  taiat panglica si s-a inaugurat linia Eforie N - Techirghiol! Intamplarile relatate sunt oarecum adevarate, numai ca eu nu ma aflam printre acele marcante personalitati! Nu aveam cum!  


Insa un lucru va rog pe voi pasionatii de trenuri! Daca pe 27 august 1928 s-a taiat panglica inaugurandu-se aceasta sectie, haideti sa ne strangem toti atunci cand se va dezmembra aceasta linie! Si in acelasi loc sa inauguram si noi dezmembrarea liniei care va fi aruncata la fier vechi cu o panglica deosebita, si in loc de fast si bucurie, sa privim neputinciosi cum linia, bucata cu bucata, va fi scoasa!!!    









COSTACHE MIHAIL




SFARSITUL EPISODULUI 10



SFARSIT

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR