Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
lonutz

Liniile 414 si 415

Liniile 414 si 415 sunt liniile Baia Mare - Baia Sprie, respectiv Baia Mare - Baia Mare Nord

In data de 3 octombrie 2009 am facut o iesire in oras, in partea mai dinspre est sa vad ce activitate feroviara mai este in zona, daca mai este, fiindca nu am fost de foarte mult timp.Din pacate peisajul este foarte dezolant, multe linii inchise, iar cele ramase in functie mai deservesc foarte putin trenuri  marfare...O sa atasez o harta pe care am pictat-o in paint cum am putut (nu sunt as in paint), sa va faceti o idee cei interesati de schema aproximativa a liniilor ferate...As fi vrut ca drumetia mea sa fie de la gara Baia Mare, pe linie spre Baia Mare Sud si apoi spre Baia Mare Nord...dar din pacate intre BM si BM Sud, de-a lungul liniei sunt foarte multe asezaminte de tigani si nu m-am incumetat sa ma duc.

Astfel pe harta sunt urmatoarele:
   - cu verde drumul meu pe jos (am pornit dinspre centru)
   - cu portocaliu, sunt liniile inca folosite
   - cu negru sunt liniile nefolosite sau scoase

Am mai trecut niste numere pe harta de la 1 la 5, numere care o sa fie trecute in dreptul pozelor facute in zona respectiva(treceri de nivel majoritatea)

Iata harta:


Prima poza am decis sa fie turnul combinatului din Baia Mare,cel mai important centru al metalurgiei neferoase din tara; este cea mai mare cladire din Romania, si printre cele mai mari din Europa, masurand 351,5 metri. Scopul lui este diminuarea poluarii,si evacuarea fumului toxic cat mai la inaltime, in anii comunismului Baia Mare fiind printre cele mai poluate orase din Europa.


Aici am ajuns in zona in care soseaua trece peste racordul dinspre Baia Mare Sud, spre Nord.Linia nu mai este circulata. Pe harta, cifra 1



Si pe cealalata parte (linia din dreapta jos era aceea care unea direct Baia Mare de Baia Mare se pare ca e abandonata)

*****

*****


Cateva poze facute in dreptul unei foste treceri la nivel, pe harta cifra 2

Vedere spre Baia Sprie

...si spre Baia Mare

****

*****

*****


Inca o trecere, pe harta cifra 3


****
Inca o trecere la nivel, liniile nefiind scoase aici, chiar daca linia nu mai este utilizata.Pe harta cifra 4


****


Linia este marturia traficului intens de odinioara


Ajung la intersectia cu DN 18, de aici o iau la stanga spre oras, pana la trecerea la nivel peste linia de la combinat spre Baia Mare Nord, pe care mai circula foarte rar cate un marfar.Pe harta cifra5

*****
Vedere spre Baia Mare Nord

*****
...si spre Combinat
lonutz

Pornesc pe linie spre Baia Mare Nord, de-alungul liniei.Imediat dupa bariera se trece peste raul Sasar

*****

*****

*****
Dupa cum arata linia nu iti vine a crede ca mai trece cate un tren uneori


Observati greseala gramaticala?  

*****


Linia arata jalnic  


Una din putinele borne ce le-am zarit. Sunt la km 1+5 (numerotarea se face dinspre combinat)

*****

*****

*****

*****

*****
Inca o marturie a importantei acestei linii in trecut

*****

*****


*****

*****

*****

*****

****

*****

*****

*****

*****

*****

*****
Aici o mica panorama cu o parte a cartierului Ferneziu

*****

*****

*****

*****
Aparatul foto imi arata baterie descarcata, si ca sa pot poza cu aparatul in BM Nord, am inchis aparatul si am mai facut cateva poze pe traseu cu telefonul

*****

*****
Raul Firiza. Culoarea Galbuie a pietrelor se datoreaza minelor de metale neferoase din amonte.

******

*****

*****

*****

*****
Pod peste Firiza

Ajungem si in Baia Mare Nord

*****

*****

*****


Ma indrept spre capatul garii

*****

*****

Si dupa ce am innotat vreo 10 metri prin tufe am ajuns si la punctul terminus. Pe niste harti vechi se vede ca linia mai continua de aici, cred ca pana la minele din zona, dar vegetatia era prea deasa si nu am putut merge mai departe.  


Muntele Ignis

******


Si cladirea Garii, locuita de o familie in prezent

*****

*****

*****
Cei ce locuiesc in cladirea garii mi-au spus de trenuri...Ultimul , dupa spusele lor, fusese in urma cu 2 saptamani....si circula din ce in ce mai rar Dpa cum aratau liniile in acea zona cu iarba de mai devreme..e usor de inteles

Am iesit putin la strada sa pozez un racord ce duce spre Romplumb SA, in curtea caruia (printr-o gaurica de 1 cm) am zarit 2 vagoane de marfa
sulzerul1175

Ionutz, tot respectul pentru tine. Ai innotat printre tufe pentru a face un reportaj atat de superb! Descoperirea liniilor nefolosite mi-au placut intotdeauna. Ma bucur ca ne-ai aratat si aceasta linie, mai ales ca pana acum (daca nu gresesc) nimeni nu a facut un reportaj cu linia respectiva. Felicitari!
lonutz

Multumesc mult, mai sunt segmente neexplorate,mai ales spre Baia Sprie, unde o sa ma duc cand o sa am timp.
cristi CFR

Fotografii inedite, multumim pentru efort  
lonutz

In data de 10 martie 2010 am facut o iesire pana in zona garii Baia Mare sund, impulsionat atat de vremea buna, cat si de curiozitatea de a vedea cu ochii mei situatia garii de Sud, mai ales dupa ultimele articole aparute in presa...

Am luat-o spre BM sud prin oras (as fi mers pe linie cei aprox 3,5 km de la gara mare pana la gara de sud, dar pe parcurs sunt multe asezaminte de romi langa linie) si am intrat pe calea ferata, inainte de gara de sud cam cu 500 de metri.

Iata o poza cu vedere spre Baia Mare (gara mare)



...si spre BM Sud (se observa si semnalul de intrare)



Linia arata asa cum arata...(impiegatul de miscare mi-a spus ca limita e de 20 km/h, iar pe alocuri 10 km/h)



O iau spre BM Sud...



O ramasita de semafor mecanic



Ajung la intrarea in gara...



In stanga, vad o ramificatie, scoasa fireste, ce deservea in trecut o mare uzina din zona, de unde zilnic veneau vagoane, dupa spusele IDM-ului



Primele macaze



imagini din gara. Aceasta are 7 linii, toate din ele fiind folosite din plin pana acum 15-20 de ani

lonutz

Cisterne abandonate...





Semnalele de iesire spre Baia Mare



Cladirea garii, vedere dinspre strada



...si dinspre linii





Lacatul de pe usa din imagine a fost pus in data de 1 martie 2010...

lonutz

Ajuns aici, odata cu latratul insisitent al unui caine, m-a intampinat un Impiegat de miscare, care m-a intrebat ce doresc, i-am spus ca sunt pasionat si am venit sa vad starea liniilor, a garii etc. Si asa am intrat in vorba, timp de vreo 20 de minute, timp in care mi-a relatat succint decaderea transportului de marfa de dupa 1990...cand era apogeul transportului de marfa pe aici, circulau 4,5,6 sau chiar mai multe trenuri zilnic...La inceputul anilor '90 s-a construit in 2 ani turnul Phoenix, in apropiere, cea mai inalta cladire din Romania, de 351 m, materialele de construcite folosite la acesta au fost aduse in special pe calea ferata..Dar pe langa decaderea transportului de marfa, la nivel national, aici a fost accentuat si de scaderea treptata a productiei  marilor combinate baimarene (Phoenix, Cuprom, Flotatia Centrala etc)care transportau pe calea ferata

IDM -ul era destul de in varsta,se citea tristetea in glasul si privirea lui.... spunea ca e acolo de 25 de ani, si a vazut cu ochii lui toate aceste transformari...A mai adaugat ca liniile nu au mai fost verificate de ani de zile, si reparate de vreo 20 de ani, a spus ca nepasarea e cuvantulde ordine...Iar cu privire la trafic, a spus ca odata pe saptamana, aproximativ, mai circula 3-4 vagoane de la BM Nord spre Baia Mare...

Dupa ce i-am multumit frumos pentru informatii, am luat-o din loc, spre BM Nord....

Alte imagini din gara









Spre BM Nord, semnalele de manevra



Macaze...





In imaginea urmatoare se vad 3 directii...din care una mai este circulata. In dreapta linia e scoasa, ducea in trecut la niste fabrici, linia din mijloc este cea circulata (foarte putin) spre Baia mare Nord, iar cea din stanga e linia ce duce la combinatul Phoenix, care de asemenea este necirculata.Ultimele vagoane au fost trase pe aici in urma cu cativa ani.



Restrictie usturatoare de 5 km/h...Dar la cum arata linia, ma mir ca mai circula trenuri, veti vedea in imagini..



Linia ia o curba la stanga



lonutz

Un moment in care a trebuit sa fac echilibristica pe sine sa nu cad in apa māloasa ce impanzea linia..





Locul in care linia de la Phoenix intra in incinta unitatii



Continui drumul spre Baia Mare Nord, linia e stramba, in anumite locuri daca ţopaiam pe ea, simteam cum se mişca, la fel si unele traverse...







lonutz

Ramificatia spre Baia Sprie, la dreapta. De cativa ani nu mai circula trenuri pe ea..





Un parau printre traverse



Inca o ramificatie spre alta fabrica





Imi continui drumul spre Baia Mare Nord...in departare se vede trecerea la nivel a soselei spre Sighetu Marmatiei



Fosta platforma de cantarire (cred)





Si trecerea la nivel


Aici mi-am incheiat calatoria, deoarece pe traseul incepand cu aceasta zona, pana in Baia mare Nord, am fost in toamna. Puteti vedea sau revedea acel traseu mergand la inceputul acestui topic. Cred ca in mare, am deslusit necunoscute liniei Baia Mare - Baia Mare Sud - Baia Mare Nord...Cand am facut primul reportaj in toamna, m-am inselat, nu am crezut ca intre BM Sud si Nord se circula cand am vazut starea liniei...si acum ma mir ca mai circula acele cateva vagoane, ati vazut si voi cum arata linia...

Mai ramane de vazut un aspect, asupra caruia voi reveni, probabil cu o drumetie, si anume linia de Baia Sprie. Ramificatia ati vazut-o in imaginile de mai sus. Cert e ca trenuri nu mai circula, dar as fi curios pana unde e intreaga linia.

Pana atunci, numai bine!
lonutz

Revin cu o completare,pentru cei interesati, mai exact cu o noua harta. In prima harta de la acest topic, sunt multe greseli, fiindca nu stiam exact situatia.Acum am refacut-o, si de data asta e corecta fiindca am vazut realitatea din teren. Singura exceptie o face firul de Baia Sprie care nu stiu exact pe ce distanta e scos sau nu, cel putin la inceputul traseului se pare ca e intact...Dar o sa fac un drum sa vad situatia si pe acolo, in curand, sper.

Iata Harta:


Cifra 1 pe harta,cu negru, e o linie scoasa spre o uzina, poza aici


Cifra 2,de asemenea linie scoasa spre o alta fabrica, am si de aici niste poze

La iesire din BM Sud


....si cateva imagini ale aceleiasi linii, mai spre (fosta) fabrica...




Cifra 3 o reprezinta liniile nescoase spre combinatul Phoenix, necirculate de cativa ani, cam asa arata....





Poate e putin intortocheata harta, dar m-am straduit, sper sa intelegeti ceva    .
dan tm

O intrebare despre socialismul utopic:

liniile astea nu s-ar preta la un fel de transport urban care sa degrveze aglomeratia in oras?

sigur, in tara nu avem asa ceva si nu vom avea curind, dar ca idee?

lonutz

Pentru Baia Mare nu cred ca ar fi util asa ceva...mai ales ca linia ocoleste orasul...si la vitezele de 5-20 km h..s-ar presupune refacerea liniei..Numai poate cu ceva plan "divin", pus la punct ca la carte..Si eu discutam cu un prieten, coleg de munca ..ce fain ar fi niste trenuri de calatori spre BM nord si Baia Sprie...daca ar fi mai buna linia si viteze de minim 50 km/h nu ar fi imposibil...

pe vremuri in Baia Mare se mergea cu trenul mai des deoarece linia "taia" orasul in doua, trecea prin centru, si mergeau trenuri de calatori spre BM Nord, fosta statie Firiza..Incepand cu anii 70, odata cu expansiunea accentuata a blocurilor din zona de vest, s-a mutat linia in schema actuala,prin sudul municipiului.
cristi CFR

Salut Ionutz, ma bucur ca ai continuat explorarea, foarte interesante imaginile prezentate.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR