Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
cristi CFR

Literatura Feroviara

C.F. Buzias-Buzias Bai

La Timisoara a fost tiparita o foarte interesanta lucrare referitoare la istoria caii ferate Buzias - Buzias Bai. Intitulata “Buzias, nostalgii feroviare - de la Etelka la Sageata Albastra” (autori Valentin Ivanescu, Ottmar Loffler si Alfred Martini, cartea are 170 de pagini pe hartie cretata, format 165x235 mm, peste 100 de fotografii inedite, majoritatea de epoca, iar pretul este de 20 RON + taxe postale. Se poate procura de la unul din autori, Valentin Ivanescu, str. Gojdu nr. 5, Buzias, tel 0724.129.484, e-mail ivanescu.mail@hotmail.com

Monografia Uzinelor Malaxa Bucuresti

Publicatie referitoare la Istoria Uzinelor Malaxa - 23 August - Faur - Bucuresti. Vor fi 5 volume, referitoare la istoria uzinei, locomotive cu abur, automotoare, locomotive diesel si catalogul locomotivelor diesel construite aici.
Pretul ar costa cam 100 EURO
Mai multe detalii Aici


In curs de aparitie la editura ASAB - www.asab.ro

Istoricul tractiunii feroviare din Romania


Istoricul tractiunii feroviare in Romania – 1854-1918 (volumul 1, editia a II-a)
Serban Lacriteanu, Ilie Popescu



Istoricul tractiunii feroviare din Romania – 1919-1990: Locomotivele cu abur CFR (volum 2)
Serban Lacriteanu, Popescu Ilie



Istoricul tractiunii feroviare din Romania – 1919-1990: Locomotivele cu abur CFR de provenienta straina si parc auxiliar (volum 3)
Serban Lacriteanu, Ilie Popescu

Enciclopedia Cailor Ferate


Enciclopedia Cailor Ferate Vol. I
Ilie Popescu



Enciclopedia Cailor Ferate Vol. II
Ilie Popescu

Compendiu de vagoane de marfa


Compendiu de vagoane de marfa, editia 2007-2008
Florea Berceanu
cristi CFR

Aparute la editura ASAB - www.asab.ro
Istoricul tractiunii feroviare din Romania


Istoricul tractiunii feroviare din Romania – 1919-1990: Locomotivele cu abur CFR (volum 2)
Serban Lacriteanu, Popescu Ilie
Pret 50 RON



Istoricul tractiunii feroviare din Romania – 1919-1990: Locomotivele cu abur CFR de provenienta straina si parc auxiliar (volum 3)
Serban Lacriteanu, Ilie Popescu
Pret 50 RON
Arhitekt

Va rog frumos cine stie de unde pot cumpara carti despre orcie tip de automtor folsit de C.F.R.exceptand Desiro,de la care am cartea.Si de asemenea as dori sa cumpar carti despre locomotiva industriala tip LDM sau LDH 70.Cine are cunsotiinte de cauza PM me.Cumpar si carti second hand in stare buna.
cristi CFR

Aparut la editura ASAB - www.asab.ro
Istoricul tractiunii feroviare din Romania


Istoricul tractiunii feroviare in Romania – 1854-1918 (volumul 1, editia a II-a)
Serban Lacriteanu, Ilie Popescu
Pret : 50 RON
Arhitekt

Conform unor surse din editura ASAB ,,Compendiu de vagoane de marfa 2007-2008'' va aparea in luna Iunie anul curent.
cristi CFR

Astea sunt vesti bune , multumesc de stire Arhitekt
Arhitekt

Arhitekt wrote:
Conform unor surse din editura ASAB ,,Compendiu de vagoane de marfa 2007-2008'' va aparea in luna Iunie anul curent.

Astia mai au de gand sa scoata anu asta cartea Iunie a cam trecut.
shoppy

Arhitekt, ceea ce cauti tu se cheama "Monografia Uzinelor Malaxa", contine informatii despre toate vehiculele feroviare produse de uzina, 5 volume, 100euro.
Pai inca nu a trecut 2008, pana atunci o sa mai vedem o droaie de carti de colorat, fabule, povesti, etc.
Pisti, vezi ca oameni de la Asab au mai umblat prin directorul Pictures si acum iti apar poze aiurea.
Arhitekt

Nu cred ca scrie in monografie de reparatie si de exploatarea locomotivelor respective.In cartile alea pe langa ca au un pret de Monaco,ar fi putut macar un volum sa fie pur tehnic legat de acest subiect.Mai mult ca sigur in cartile alea te vor intoxica cu locomotive cu aburi si alte cele.
shoppy

Mai multe detali aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules...ums&file=viewtopic&t=1591
Arhitekt

Ce se mai aude cu compendiul ASAB pe 2007/2008 acusi trece si 2009 si inca nu a aparut.
shoppy

Pai se aude ca cei care publica Compendiumul, adica CFR Marfa, o sa fie privatizata, deci nu cred ca le mai arde de scos cataloage si impartit pe la clienti (ca oricum nu mai au) .
Arhitekt

Atunci macar sa o scoata de pe site.Niste smiorcaiti si secretosi.

Arhitekt

Ce se intampla la Asab dupe ce ca nu au fost in stare sa scoata compendiul 2007/2008 acu se bat in piept ca scot 2009/2010.
Mai apare cartea asta odata sau iar e vrajeala.

http://www.asab.ro/incurs.php
shoppy

Pana la urma sa stii ca e un lucru bun, inseamna ca proiectul nu o sa fie abandonat, desi mi se pare ca beneficiarii, adica Cfr Marfa, o sa cam fie abandonati de stat.
Electrica335

Iata cateva carti pe care vi le recomand a le citi :

INSTALATII DE CENTRALIZARE ELECTRODINAMICE, editia 1950 - Marius Maris.

Se trateasza caracteristicile instalatiilor VES, aparate de comanda, inzavorari, circuite de control, BLA, dependenta reciproca a instalatiilor SCB , elimentarea cu energie si se dau date tehnice ale instalatiilor electrodinamice.



AUTOMOTORUL , editia 1958, Ing. Gliga Stefan .

Se trateaza toate tipurile de automotoare existente in exploatare la CFR incepand cu 1930, inclusiv automotoare Ganz de import. Este o carte foarte rara.



VAGOANE , Editura Didactica si Pedagogica Bucuresti, 1978, Ing Matei Radoi, Ion Calugarescu, Eugen Oprisenescu, Emil Pretorian.

Una dintre cele mai buna carti pe care le-am citit ! Se vorbeste in detaliu despre partiloe componente, clasificarea si inscriptionarea vagoanelor, inscrierea vagoanelor in gabarit, partea mecanica a vagoanelor, ansamblul boghiului, asamblarea osiilor montate, cutii de osie, suspensii,sasiuri, etc. Totodata se trateaza si dinamica rularii vagoanelor(oscilatii, calitatea rularii, capacitatea de ghidare si criteriul de deraiere "Nadal").Merita citita !

cristi CFR

Serban wrote:
Cu mare parere de rau trebuie sa va aduc la cunostinta ca cel care a fost Ing. Gheorghe Tartacuta nu mai este printre noi. A parasit acesta lume pe 16 mai 2009, lasand insa in urma lui o minunata lucrare, in memoria tuturor celor care au fost legati de istoria Uzinelor Malaxa !
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace ...

Monografia Uzinelor Malaxa
Arhitekt

Dumnezeu sa il odihneasca si cand ma gandesc ca vara trecuta vorbeam cu el la telefon despre documentatiile de LDH 25,45 si 70.
''
train97

Cartile!

Salut! Imi puteti spune de unde se pot cumpara cartile?
                        Salut!
shoppy

Care carti anume?
train97

Cartile!

Eu as vrea cartile cu date tehnice de la locomotive si vagoane. As vrea sa fac cateva vagoane si nu am date despre vagoane.

                          Salut!
shoppy

Pentru locomotive poti sa iti cumperi de aici:
http://www.asab.ro/transporturi.php
cristi CFR

Serban wrote:
In perioada 17 - 21 se va organiza targul de carte BOOKFEST 2009 in complexul expozitional Bucuresti.
Editura ASAB va fi prezenta in pavilionul 17 standul 38.
Puteti achizitiona cu aceasta ocazie ultimile exemplare existente din ISTORICUL TRACTIUNII, la un pret redus cu 20 (sau 30 ?) %. Probabil ca vor mai fi si alte carti feroviare interesante, de asemenea la pret redus.
Se pot face si comenzi din strainatate la adresa e-mail: alice.petrescu@asab.ro
shoppy

cristi CFR wrote:
Serban wrote:
In perioada 17 - 21 se va organiza targul de carte BOOKFEST 2009 in complexul expozitional Bucuresti.
Editura ASAB va fi prezenta in pavilionul 17 standul 38.
Puteti achizitiona cu aceasta ocazie ultimile exemplare existente din ISTORICUL TRACTIUNII, la un pret redus cu 20 (sau 30 ?) %. Probabil ca vor mai fi si alte carti feroviare interesante, de asemenea la pret redus.
Se pot face si comenzi din strainatate la adresa e-mail: alice.petrescu@asab.ro

Cine cumpara toate cele 3 exemplare se poate sa primeasca gratis un suport de carton care sa le tina in picioare in raft.
shoppy

Slideshow sisteme de conducere in timp real folosind QNX, contine:
- prezentare sistem dispecer electrificare CFR (exemplu cu gara Rosiori Nord)
- prezentare sistem dispecer electrificare Metrorex (structura post de control local si central)

http://files.filefront.com/Semina...icRomppt/;13901599;/fileinfo.html
mishu88

Am fost la BookFest si m-am oprit la Editura ASAB, am intrebat de cartile care apar a fi in curs de lansare si mi s-a spus ca... nu avem sponsori, nu avem bani sa le editam.

Am plecat de acolo si am trecut pe la AGIR (Asociatia Generala a Inginerilor din Romania), am luat un catalog de prezentare si am vazut cateva carti interesante cu specific feroviar: http://www.edituraagir.ro/ . S-ar putea sa nu mearga link-ul acum, dar mai cautati pe Google despre AGIR in viitor.

Totodata, m-am oprit si la Matrixrom, editura care are carti exclusiv tehnice si de unde puteti cumpara tot felul de documentatii cu specific FeRoviaR... etc. Mi-am cumparat un Caiet de Seminar la Mecanica... Stie dr_2005 de ce.   Pentru informatii, accesati: www.matrixrom.ro .

Daca sunteti din Bucuresti, treceti pe la Anticariatele din Bucuresti. Am gasit Osia montata de la ASAB cu 25 de lei, pe site costand... 144 de lei. Intr-adevar, cartea este superba... are grafice, imagini cu defecte aparute la osii, tot ce vreti si tot ce nu vreti despre... osia zburatoare.

Bafta la BAC/admitere zilele acestea si... invatati, invatati, invatati! In cazul nostru... despre T.R.E.N.U.R.I.!
Arhitekt

Bine ca pentru revistele porno si alte prostii au sponsori.
mishu88

Va invit la o lectie de delactare, la 100 de minute de lectura prin urmatorele link-uri, pe care le-am ales de pe www-ul romanesc.

Lectura placuta!

***
***

Poveste cu trenuri

http://agonia.ro/index.php/poetry/1807809/index.html

///

Povesti din tren

http://catalinvacar.blogspot.com/2009/01/povesti-din-tren.html

///

Musafir in trenuri de poveste

http://www.btt.ro/ro/903/1272/.html

///

Ultimul tren

http://www.profamilia.ro/meditatii.asp?reflectia=35

///

Mocanita, trenul rupt din povestile cu pitici

http://www.carpati.org/articol/mo..._rupt_din_povestile_cu_pitici/91/

///

Mocăniţa - poveste cu aburi

http://www.captivatingromania.ro/.../11/28/mocanita-poveste-cu-aburi/

///

Istoria trenului

http://www.lumea-copiilor.ro/enci...ria_trenului/istoria_trenului.php
V3R

Buna tuturor. Monografia Uzinelor Malaxa mai este disponibila undeva? Daca da, unde?
shoppy

Intreaba dincolo, pe Lokomotiv.
shoppy

Am cumparat "Intretinerea, reabilitarea si reconstructia tunelelor" de Teodor Ieftimie de la ed. Asab (sponsorizata de Tunele S.A, www.tunele.ro ). Este o lucrare interesanta, cu multe explicatii si scheme pe parcursul a 230 de pagini. Deci daca sunteti cat de cat atrasi de tunele, pentru 20ron nu ar trebuii ratata lucrarea.


shoppy

florin.lifticariu wrote:
off-topic....bintuind pe net am gasit asta http://www.amintiriferoviare.com/literatura-feroviara.html stie cineva ceva de aceasta carte ???

Nu am auzit de ea, se poate cumpara?
Dr2005

Probabil o sa apara pe piata odata cu macheta locomotivei 060-EA. Cu putin noroc pe la Craciun asta.
shoppy

Chiar daca Posta Romana e inca in comunism, desenatorii de la Romfilatelia reusesc sa mai aduca cate o pata de culoare cu emisiunea lunara (chiar daca pentru a o cumpara trebuie sa te intorci in acelasi comunism).
Am cam uitat de acest hobby, asa ca nemasurata a fost placerea cand am descoperit ca pe anul acesta deja au aparut doua emisiuni interesante pentru noi:
- Ziua Marcii Postale, dedicate lui Anghel Saligny
- Tramvaie Electrice

O sa preiau prezentarea de pe site-ul Romfilatelia (ca acelasi sistem comunist deocamdata ma impiedica sa intru in posesia lor).
shoppy

Articol site Romfilatelia:

ZIUA MĂRCII POŞTALE ROMÂNEŞTI –  ANGHEL I. SALIGNY – 155 de ani de la naştere

   Linia ferată Adjud - Tg. Ocna cu primele poduri combinate din ţară - şosea şi cale ferată (1881-1882), primele silozuri de cereale din lume din beton armat de la Brăila şi Galaţi (1888-1889), podul peste Siret de la Cosmeşti (1888), complexul de poduri de la Feteşti-Cernavodă, cel mai lung din Europa (1895), amenajarea portului Constanţa (1889-1909), iată doar câteva din operele inginereşti lăsate de un român celebru: Anghel I. Saligny.
   Tatăl său, Alfred Saligny, originar din Alsacia s-a stabilit înainte de 1859 în România, la Focşani unde a deschis un pension - instituţie particulară pentru învăţământ destinată tinerilor ai căror părinţi cu stare materială bună doreau ca odraslele lor să capete cunoştinţe solide în domeniul literaturii şi limbii franceze – la care îndeplinea şi funcţia de educator.
   După Unirea Principatelor Române, străinilor li s-a cerut să declare dacă vor să devină cetăţeni români, ceea ce Alfred Saligny a şi făcut; astfel că şi copii lui: Anghel, Alfons şi Sofia au dobândit cetăţenia română.
   Unul din întemeietorii ingineriei româneşti, Anghel I. Saligny s-a născut în 1854 la Şerbăneşti, în judeţul Galaţi.
   Clasele primare le-a urmat la pensionul de la Focşani al tatălui său. După ce a terminat gimnaziul în acelaşi oraş, a urmat cursurile liceale în Germania, la Postdam împreună cu sora sa, Sofia. De menţionat că fratele mai mare, Alfons Oscar, a urmat clasele primare la acelaşi pension, devenind mai apoi chimist şi iniţiatorul primului laborator din România pentru studiul materialelor de construcţii.
   În perioada 1870-1874 Anghel I. Saligny a studiat ingineria la Şcoala Tehnică Superioară din Charlottenburg. A lucrat, sub conducerea profesorului G. Mahrtens, la construcţia căii ferate Cottbus-Frankfurt pe Oder, iar între 1877-1879, sub conducerea lui Gh. Duca, a lucrat la construcţia căii ferate Ploieşti-Predeal.
   De numele lui Anghel Saligny se leagă premiere mondiale din domeniul ingineriei construcţiilor.
   Cea mai importantă lucrare a inginerului român, unanim recunoscută, este construcţia complexului de poduri de la Feteşti-Cernavodă, care la data inaugurării era cel mai lung pod din Europa şi al treilea din lume şi totodată unul dintre podurile metalice cu deschidere mare din lume. În realizarea acestui complex de poduri, Saligny a adus două mari inovaţii: sistemul nou de grinzi cu console pentru suprastructura podului şi folosirea oţelului moale în locul fierului pudlat ca material de construcţie pentru tabliere de poduri.
   Podul ce va purta până în 1976 numele Regele Carol I (redenumit apoi Ing. Anghel Saligny) a fost construit între anii 1890-1895. El a fost inaugurat pe 26 septembrie 1895 de monarhul român care a ţinut să bată ultimul nit de argint.
   Fiind deplin convins de trăinicia podului, Anghel I. Saligny a stat cu muncitorii într-o barcă, sub pod, în timp ce pe acesta trecea prima garnitură de vagoane de marfă şi un tren cu oaspeţi venit special de la Bucureşti.
   Complexul de poduri, în lungime de aproape 4090 m, este format din podul peste Dunăre (cu o deschidere de 190 m şi alte patru deschideri de 140 m, alături de un viaduct cu 15 deschideri de 60 m, la 30 m deasupra apelor Dunării) şi din podul peste Braţul Borcea (cu trei deschideri de 140 m, un viaduct cu 11 deschideri de 50 m şi un viaduct cu 34 deschideri de 42 m).
   După 18 veacuri de la construirea podului lui Apolodor din Damasc, malurile Dunării româneşti erau din nou unite de podul lui Anghel I. Saligny.
   Alte două construcţii ale lui Anghel Saligny au fost premiere mondiale şi anume silozurile din beton armat de la Brăila şi Galaţi. Silozurile, proiectate şi construite de Saligny în 1888 şi 1889 aveau capacitatea de 25000 tone cereale şi dimensiunile de 30x120 m la bază şi 18 m înălţime. Pereţii celulelor hexagonale ale silozurilor au fost realizaţi, tot în premieră mondială, din piese fabricate la sol, sub formă de plăci. Prefabricarea plăcilor la sol, colţurile de rigidizare şi de joncţiune, sudura barelor metalice şi mecanizarea la montaj au constituit alte priorităţi pe plan mondial.
   O lucrare ce poartă de asemenea semnătura inginerească a lui Saligny este amenajarea portului Constanţa, care s-a realizat între anii 1889-1909. La Portul Constanţa, Saligny a introdus pentru prima oară în România piloţii şi radierele din beton armat în construcţiile portuare.
   Astăzi, în România când vorbim despre poezie, spunem Eminescu, despre sculptură privim spre Brâncuşi, despre muzică auzim struna viorii lui Enescu, când ne aflăm în avionul ce ne poartă deasupra norilor ne gândim la Vuia şi Coandă, iar când vorbim despre poduri şi traversăm Dunărea spre litoralul românesc, ne aducem aminte de Anghel Saligny.
   Cu ocazia aniversării a 155 de ani de la naşterea unui geniu românesc – Anghel I. Saligny, în cadrul tematicii anuale ZIUA MĂRCII POŞTALE ROMÂNEŞTI, Romfilatelia onorează acest eveniment prin introducerea în circulaţie a emisiunii de mărci poştale „Anghel I. Saligny – 155 de ani de la naştere“.

Data de aparitie: 30.07.2009

Poza site Romfilatelia:
shoppy

Articol site Romfilatelia:

Ultimele decenii ale secolului al XVIII-lea înregistrează un puternic avânt al progresului tehnic care a pregătit adevărata revoluţie industrială pe continentele european şi american, desfăşurată pe toată durata secolului al XIX-lea. Au fost înlocuite vechile metode tehnice manuale prin inventarea unor maşini şi unelte folositoare în aproape toate domeniile.
         Printre descoperirile de seamă se înscrie şi tramvaiul, inventat în 1775 de britanicul John Outram. La început, vehiculul destinat transportului călătorilor în afara oraşelor, a circulat pe şine din fontă, fiind tras de doi cai.
         În anul 1832, John Stephenson a construit primul tramvai urban din New York care făcea legătura între Manhattan şi Harlem. După douăzeci de ani, Emil Loubat, de origine francez, a avut ideea încastrării şinelor în pavaj, exemplu fiind Strada 6 din New York.
         În 1854, Franţa devine prima ţară din Europa unde a circulat tramvaiul tras de cai, la Paris, între Place de la Concorde şi Saint-Cloud.
         În anii ’70 ai secolului al XIX-lea, Anglia, Belgia, Germania sunt ţările europene unde a circulat acest mijloc de transport.
         În 1869 a fost pus în circulaţie şi la Timişoara tramvaiul tras de cai, pentru ca trei ani mai târziu, în 1872, să-l găsim şi la Bucureşti.
         1881 este anul apariţiei primului tramvai electric la Berlin, urmând apoi Viena (1897), Frankfurt pe Main (1884), Richmond (SUA-1888), Clermont – Ferrand (Franţa -1890), Kiev (1891).
         În România, la Bucureşti, în decembrie 1894, a fost dat în funcţiune primul tramvai electric, între Obor şi Cotroceni. Au urmat oraşele Sibiu, Timişoara, Arad, Brăila ş.a.m.d.
         Odată cu dezvoltarea şi creşterea numărului mijloacelor de transport comun în Bucureşti, în luna aprilie 1909, Consiliul comunal al Primăriei a hotărât constituirea Societăţii de Transport Bucureşti (STB) cu scopul de a electrifica toate liniile de tramvai din Capitală şi de a construi noi trasee.
         Răspunzând pasiunii filateliştilor pentru tematici din istoria tehnicii, Romfilatelia pune în circulaţie emisiunea de mărci poştale „Tramvaie electrice“.
         Imaginile timbrelor emisiunii filatelice prezintă modele de tramvaie electrice care au făcut istorie acestui atât de utilizat mijloc de transport al persoanelor.
         Pe timbrul cu valoarea nominală de 0,80 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Frankfurt pe Main (1884).
         Pe timbrul cu valoarea nominală de 1,20 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Bucureşti (1894).
         Pe timbrul cu valoarea nominală de 1,60 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Viena (1897).
         Pe timbrul cu valoarea nominală de 2,10 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Brăila (1899).
         Pe timbrul cu valoarea nominală de 2,40 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Londra (1901).
         Pe coliţa emisiunii de mărci poştale cu valoarea nominală de 8,10 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Berlin (1881).

Data de aparitie: 14.08.2009

Poza site Romfilatelia:
Bogdy

shoppy se mai gaseste timbre cu Anghel I. Saligny , da ca da unde si la ce pret ?
shoppy

Acum am vazut mesajul de aici.

Timbrele se pot cumpara de la centrele Romfilatelia (http://www.romfilatelia.ro/despre/reteamagazine.php (in tipicul comunist in care e Posta Romana, orarele de pe site, desi absurde, nu se respecta nici macar alea)).

Valoarea este data de suma valorilor trecute pe timbre + colita (daca vreti sa luati toata seria).

Deci colita cu Saligny costa 4.50ron in timp ce seria + colita cu tramvaie costa 16.20ron.

Daca mai vreti alte timbre cu Saligny mai este timbrul "125 ani de la revenirea Dobrogei" si vechea serie cu Poduri Dunarene.
srazvi

Desi e doar un articol, consider ca ii e bun locul aici:
http://1989.jurnalul.ro/stire-spe...zate-la-electroputere-502308.html
Elful

florin.lifticariu wrote:
off-topic....bintuind pe net am gasit asta http://www.amintiriferoviare.com/literatura-feroviara.html stie cineva ceva de aceasta carte ???

am trimis un mail la ei editura si raspunsul care l-am primit a fost urmatorul
 "Buna ziua,

Cartea inca nu a aparut dar va aparea in luna decembrie putand-o comanda la obisnuitele magazine cu care colaboram care le puteti gasi la rubrica "Unde ne puteti gasi" de pe site-ul nostru.



O zi buna"
mishu88

Elful wrote:
florin.lifticariu wrote:
off-topic....bintuind pe net am gasit asta http://www.amintiriferoviare.com/literatura-feroviara.html stie cineva ceva de aceasta carte ???

am trimis un mail la ei editura si raspunsul care l-am primit a fost urmatorul
 "Buna ziua,

Cartea inca nu a aparut dar va aparea in luna decembrie putand-o comanda la obisnuitele magazine cu care colaboram care le puteti gasi la rubrica "Unde ne puteti gasi" de pe site-ul nostru.


O zi buna"


Mulţumim pentru informare, dacă o ia cineva înainte, să ne anunţe!
stakee

Despre locomotive electrice si rame electrice




Incepem cu EA-ul nostru





O fratuzoaica BB




Amenajarea generala unei locomotive de CC si monofazate cu motoare monofazate si colector




Rame electrice







Despre pantografe










Despre LDH 1250 CP



Date tehnice de baza




Schema de ungere






Schema alimentarii cu abur



Schema boghiului

srazvi

Consider ca vechile mersuri de tren intra aici, iata sa va amintesc in 1999 cand era inchisa linia Arad-Aradu Nou cum era mersul si cum era ultimul accelerat de Vascau de la Arad:
srazvi

Am si un mers din 1987 in care apare linia Oradea-Vascau, daca in cel precedent pus, din '99 aparea doar Oradea-Ceica, facut de o didina si cu 3 dimitroave.
Mai jos e Deva-Brad  
cristi CFR

Serban wrote:
De cateva zile, o noua lucrare a prietenului nostru Valentin Ivanescu este disponibila pentru pasionatii istoriei CFR. Intitulata sugestiv "Cronica ilustrata a Regionalei de Cai Ferate Timisoara", cartea are 234 de pagini si peste 300 de imagini inedite, alb negru si color, de o deosebita valoare istorica si documentara. Textul cuprinde o prezentare pe scurt a sectiilor de remorcare si a principalelor statii de pe raza de activitate a regionalei de cai ferate Timisoara.
Tiparitura, efectuata in conditii grafice foarte bune, cu sprijinul Centrului de Cultura si Arta Timis si a Asociatiei Filatelice Timisoara, contribuie din plin la aceasta aparitie editoriala de exceptie. In paginile cartii, veti avea ocazia sa retraiti sau ... sa descoperiti atmosfera inegalabila a tractiunii cu abur, chipuri de feroviari la datorie sau oameni simpli care se bucurau de atmosfera tihnita a unei calatorii cu trenurile de altadata ...
Felicitari Valentin Ivanescu pentru realizare si ..."Jos palaria !" pentru fantastica munca de documentare depusa.
Lucrarea se poate procura direct de la autor (ivanescu.mail@hotmail.com ) la un pret de 50 Lei + eventuale cheltuieli de expediere prin posta.
Un ultim sfat: grabiti-va deoarece, ca si in cazul altor lucrari de valoare, tirajul este foarte mic, iar cartea nu va fi difuzata prin librarii.
Lectura placuta !
romrail

Imi face mare placere sa va anunt recenta aparitie a doua noi lucrari cu tematica feroviara, scrise de Dl. Radu Bellu.

Ca si in cazul celorlalte lucrari ale acestui autor, tirajul celor doua carti este destul de limitat (500 de exemplare).

Prima lucrare - "Mica monografie a tunelelor C.F.R." - contine 472 de pagini, in care sunt prezentate, pe scurt, date despre fiecare dintre tunelele feroviare construite in Romania, intre anii 1854 - 2003.

Cea de-a doua lucrare - "Catastrofe, atentate si sabotaje la C.F.R." - prezinta, in 160 de pagini, o tematica destul de putin cercetata: catastrofele feroviare. In cuprinsul acestei carti, sunt prezentate date despre 383 de accidente feroviare grave, multe dintre ele ramase aproape necunoscute pana astazi.
Elful

In legatura cu cartea Locomotiva 060 EA 40 de ani de la fabricarea primei locomotive elctrice in Romania , am trimis un mail la ei

Numele meu este Cristian si v-am mai trimis un mail acum 3-4 luni. Vroiam sa stiu daca s-a lansat cartea "Locomotiva 060 EA 40 de ani de la fabricarea primei locomotive elctrice in Romania", ce pret are si unde o pot gasi in Bucuresti.
  Multumesc anticipat, o zi buna.

si iata ce raspuns am primit:

Buna ziua,



Inca nu a fost facuta lansarea acestei carti, aflandune pe ultima suta de metri. Cand va fi facuta lansarea vom anunta pe site-ul nostru oficial.



O zi buna
cristi CFR

Enciclopedia Garilor Din Romania
mishu88

cristi CFR wrote:
Enciclopedia Garilor Din Romania


SUPERB!! Nu am auzit vreodată de această carte! Scopul forumului îşi face, motivat, datoria! Bravo Cristi! Mulţumim!
Florin

Salut,

prin bunavoinţa domnului Gabriel Mărgineanu am placerea sa va anunţ ca in curand vom avea inca o carte în biblioteca.

Tracţiunea feroviara pe Regionala Cai Ferate Iaşi - 125 ani
Autori Gabriel Mărgineanu şi Şerban Lacriţeanu :




Va aparea la Editura AGIR, preţ estimativ 60 lei.
Arhitekt

Are cineva de vanzare mersul trenurilor mai vechi in care sa fie trecute si rutele C.F. inguste ?
mishu88

Serban de pe lokomotiv.ro wrote:


In sfarsit a aparut si se poate comanda !

Tracţiunea feroviară pe Regionala Căi Ferate Iaşi: 125 de ani (1869-1994)

Autor: Gabriel Mărgineau, Şerban Lacriţeanu
Pret: 43.6 lei
Stoc: DA
Cartile pot fi achizitionate pe loc, cu plata in numerar, on-line folosind magazinul virtual sau pot fi comandate pe adresele de e-mail libraria@agir.ro sau editura@agir.ro. Expedierea cartilor comandate (insotite de factura fiscala) se face prin posta, cu plata ramburs.
Persoana de contact: Mihaela-Alina Radu.


djl

La Bibloteca Central Universitară "Carol I" din Bucureşti se găsesc:
1) Mersul trenurilor valabil din 18 aprilie/1 mai 1912. Cota 35.043;
2) Ion T. Culdabu: "Automotorul: evoluţia şi rentabilitatea automotorului, descriera şi calculele elementolor principale, diverse automotoare europene şi americane". Editura Bucovina, Bucureşti (1946). Cota 82.841
3) Nicolae N. Cojan "Electrificarea liniei Bucureşti-Est Oltenita-Port cu locomotive Diesel-electrice".  Proect de diplomă [teza de doctorat?] susţinut in 11 nov. 1933; BIBLIOTECA DE MATEMATICA : 804(043);
4)  Mihai Tighiliu, Eugen Popovici, Nicolae Mihăilescu - "Locomotive Diesel: construcţia, calculul si reparatia" [ série ]. Editura Transporturilor si Telecomunicatiilor (1964). Cota: III402013
5) Ion Zaganescu * - "Locomotive sşi automotoare cu motoare cu ardere internă". Ed. Didactică şi Pedaogică, Bucrureşti. (1968) cota: III406584; (1972) cota: III409042;
6) Dumitru Mihăilescu - "Locomotive şi trenuri electrice cu motoare de tracţiune asincrone". Ed. Didactică şi Pedagogică, Buc. (1997). Cota: III468501

* cum în catalog numele nu e scris cu diactritice nu ştiu dacă e Zaganescu, Zăgăneescu, Zagănescu, Zăganescu.
cristi CFR

Cartea completă destre cea mai populară locomotivă electrică din România care a schimbat intreaga istorie feroviară a Căilor Ferate Romane disponibila acum in magazine





Distribuitori "AMINTIRI.FEROVIARE" :

Brasov:

S.C. Trains-Addicted S.R.L
E-mail: contact@trains-addicted.ro
tel:004 0733120505
Web: www.trains-addicted.ro



Bucuresti
SC TOMAGRO SRL
Adresa: Bucuresti, Str. Valea Lunga nr.52A, sector 6
Telefon :  + 40 723 239 362
             + 40 762 435 067
E-mail :  mg_tomescu@yahoo.com
Web : www.magazintrenulete.ro


Bucuresti

SC Xtro Club SRL
e-mail: ofertes@jucarii.com.ro  
Tel : 004 0726226720
website : www.jucarii.com.ro


Bucuresti

SC MINITECHNIK S.R.L.
e-mail: info@minitechnik.ro
Tel : 0040744310065,
website : www.minitechnik.ro


Bucuresti

SC. STEFAN HOBBY TOYS SRL
e-mail : office@hobbytoys.ro
Tel : 0040722659967
website : www.hobbytoys.ro


Bucuresti

Minimodel Teh SRL
e-mail : minimodel@easynet.ro
Tel :0040722701701
website : www.trennet.ro



Cluj Napoca:

S.C. Trains-Addicted S.R.L.
E-mail: contact@trains-addicted.ro
tel: 004 0733120506
Web: www.trains-addicted.ro


Cluj Napoca

SC Electron HGD Import Export SRL
email: hgd@hgd.ro
Tel: 004 0723 870670
website : www.hgd.ro


Cluj Napoca

S.C. Toss S.R.L
email : liliputhobby@yahoo.com
Tel :  004 0749170632
website : www.liliputhobby.ro
ORWO

Nu mi se pare deloc scumpa cartea,am sa cumpar si eu
Alex-DP001

La ce pret este cartea? Din Cluj as vrea sa mi-o cumpar.
Dr2005

145 RON
Alex-DP001

Mersi de raspuns.
shoppy

Desi initial pretul m-a descurajat, am zis ca trebuie facut sacrificiul, in magazin vad cartea, e cam subtire iar vanzatorul imi spune cu sfiala pretul, asta e acum, daca apare o carte pe an si nici pe aia nu o iau ce pasiune mai facem...

Ajung acasa, coperta e cartonata, deschid, foia format A4 e de o calitate ireprosabila(foaie velina), lafel si imprimarea, dau paginile, ajung la pozele color, sunt superbe, desi sunt doar 112 pagini cartea nu mi se pare scurta, tractiunea trenurilor de pasageri e lafel de bine tratata ca cea a trenurilor de marfa, am ramas impresionat.

Recomand sa faceti sacrificiul.

(mereu am considerat ca pozele alb-negru sunt un pic cam fade, asa ca pun si eu o poza cu pagini color, poate asa va convingeti)
Alex-DP001

Am trimis 2 mail-uri unul la hgd.ro sa intreb cat este pretul cartii si mi-au spus ca 145 RON cu livrare in Cluj si 155 RON cu livrare prin Posta Romana
si unul la Trains Addicted pretul este acelasi 145 RON insa au in oferta transportul gratuit prin Posta Romana.
Am luat hotararea sa imi comand aceasta carte si sa o am in biblioteca mea alaturi de 20 de carti cu instructii feroviare si unul despre exploatarea locomotivelor mostenite de la tatal meu.
shoppy

Florin wrote:
Salut,

prin bunavoinţa domnului Gabriel Mărgineanu am placerea sa va anunţ ca in curand vom avea inca o carte în biblioteca.

Tracţiunea feroviara pe Regionala Cai Ferate Iaşi - 125 ani
Autori Gabriel Mărgineanu şi Şerban Lacriţeanu :




Va aparea la Editura AGIR, preţ estimativ 60 lei.


mishu88 wrote:
Serban de pe lokomotiv.ro wrote:


In sfarsit a aparut si se poate comanda !

Tracţiunea feroviară pe Regionala Căi Ferate Iaşi: 125 de ani (1869-1994)

Autor: Gabriel Mărgineau, Şerban Lacriţeanu
Pret: 43.6 lei
Stoc: DA
Cartile pot fi achizitionate pe loc, cu plata in numerar, on-line folosind magazinul virtual sau pot fi comandate pe adresele de e-mail libraria@agir.ro sau editura@agir.ro. Expedierea cartilor comandate (insotite de factura fiscala) se face prin posta, cu plata ramburs.
Persoana de contact: Mihaela-Alina Radu.



Am intrat in posesie, am comandat la adresa de mail, pret final platit la posta: 50ron. (un pret bun dupa mine)

Format A4, 340 pagini alb-negru, coperta cam firava, calitate hartie foarte buna, calitate imprimare buna(gen Istoricul Tractiunii), foarte multe poze de epoca, scheme, schite, harti, tabele, explicatii(tot gen Istoricul Tractiunii).

Deci daca ati citit cu placere Istoricul Tractiunii Feroviare, atunci nu trebuie sa ratati aceasta carte.



claus

Ma vad "obligat" (in mod placut ) sa punctez cateva lucruri dupa ce am parcurs cartea.

Personal, asteptam cartea de ceva vreme si tot ce pot sa scriu dupa lecturare este ca merita in primul rand prin cantitatea imensa de informatie corecta continuta. Este o lucrare care puncteaza excelent fiecare moment al dezvoltarii caii ferate din Moldova si din Vechiul Regat in general si care surprinde placut prin multitudinea de schite ale cladirilor si statiilor de pe regionala Iasi (multe din ele sunt cladiri standard care sa gasesc si in Muntenia). Aceste schite sunt inspirationale si pentru modelistii care vor sa reproduca statii/depouri CFR pe propriile diorame.
Daca despre materialul rulant s-a mai scris si exista deja lucrari de referinta, in special cu privire la tractiunea cu abur, despre configuratia statiilor, despre cladirile anexe etc. nu exista prea multa informatie publica.
Aici insa gasiti informatii atat despre materialul rulant (evolutia lui cronografica este tratata succint si corect, fara devieri de natura subiectiva, personala) cat si despre evolutia statiilor, organizarea acestora, etc.

Nu in ultimul rand trebuie mentionat pretul decent al unei carti care, din pacate, este singura aparitie notabila in domeniu din acest an.
Personal multumesc celor doi domni pentru o lectura istorica si tehnica de o reala valoare.
maus5

Salut!Nu pot comanda cartea,tot imi apare error.
shoppy

Nu am inteles, ce anume incerci sa faci de iti apare error?
maus5

Salut!Am ales adresa de e-mail,editura@agir.ro,in fereastra am scris ca solicit cartea,am scris adresa si dupa ce i-am dat send imi apare error.
Prisecaru Florin

maus5 wrote:
Salut!Am ales adresa de e-mail,editura@agir.ro,in fereastra am scris ca solicit cartea,am scris adresa si dupa ce i-am dat send imi apare error.


Salut! Trebuie sa-ti faci cont pe agir (completeaza corect toate datele), apoi dupa ce te-ai conectat cu adresa de mail si parola, pe urma gasesti cartea dai adauga in cos, apoi dai comanda si astepti, la mine a venit in 6 zile recent, in schimb nu m-au anuntat ca comanda a fost trimisa, dar a fost o bucurie cand am primit-o pe 6 noiembrie.
shoppy

Eu am trimis mail direct la adresele mentionate, am zis ca vreau cartea si apoi adresa mea.
Prisecaru Florin

Posibil ca cartea sa fie pe drum atata timp cat s-a efectuat o cerere.
Dr2005

shoppy wrote:
Eu am trimis mail direct la adresele mentionate, am zis ca vreau cartea si apoi adresa mea.


Cred ca ţie îţi era mai simplu să mergi la librăria AGIR din Bd. Dacia... acolo se găseşte.
maus5

Salut!Pana la urma am trimis de la adresa mea de e-mail la adresa lor,am solicitat cartea si mi-a sosit azi,dupa 6 zile.
shoppy

A aparut o noua carte la ed. Agir, S.O.S. - Calea Ferată Română! Memoriu A.G.I.R. - A.I.F.R. - A.S.T.R. - Club Feroviar.

Se pare de asemenea ca s-au asociat cumva si cu Asab, ca am primit o oferta in care apar si carti de la Asab printre altele, atasaz in continuare intreaga oferta:

Da, stiu ca arata aiurea, dar decat sa spuna careva ca am tinut secret, deca e cineva care nu intelege sau daca are cineva timp sa structureze mai bine informatia ii pot face forward la mail. De asemenea au in oferta si articole de modelism de la Amintiri Feroviare, bucata aia nu am mai bagat-o ca oricum e prea mare si e pe langa subiect.

Stimată doamnă, / Stimate domn,




Vă semnalăm aparţia recentă, sub egida Editurii A.G.I.R., a lucrării:





S.O.S. - Calea Ferată Română! Memoriu A.G.I.R. - A.I.F.R. - A.S.T.R. - Club Feroviar


 


Îngrijire ediţie: Octavian Udrişte
Format: 13x20 cm
Nr. pagini:  36

Copertă broşată
ISBN: 978-973-720-193-5
Anul aparitiei:  2010
Pret (RON, include TVA):  2.50 lei
 


 





Neglijată, dezorganizată, subfinanţată şi, uneori, furată, Calea Ferată Română s-a prăbuşit continuu în ultimii 20 de ani, încât vor trebui mulţi ani şi sume importante, ca să-şi revină şi să-şi recapete locul pe care îl merită, într-o economie naţională cu pretenţii, în curs de integrare europeană, nu numai formală (juridică)!



Îngrijoraţi de situaţia dramatică în care a ajuns Calea Ferată din ţara noastră, considerând că această stare de lucruri nu mai poate continua, noi, Asociaţia Generală a Inginerilor din România – AGIR, Asociaţia Inginerilor Feroviari din România – AIFR, Academia de Ştiinţe Tehnice din România – ASTR şi Club Feroviar, am hotărât să ne coordonăm acţiunile, în cadrul unei Platforme Pro Calea Ferată, făcând public acest memoriu prin care prezentăm realitatea sumbră din acest important sector al economiei naţionale, în speranţa că, Dumneavoastră, factorii politici şi de decizie, vă veţi sesiza şi veţi reacţiona pe măsura gravităţii situaţiei. Reprezentăm asociaţii profesionale neînre-gimentate politic şi care cuprind o categorie de specialişti fără de care progresul tehnic n-ar fi fost posibil în România. Poate este de prisos să menţionăm că, în marea noastră majoritate, facem parte din acea categorie de cetăţeni oneşti, care ne iubim Ţara, şi că înţelegem s-o ajutăm, aducând la cunoștința celor care ne conduc, situația reală, atunci când considerăm că este cazul.

Asemenea înaintașilor de acum aproape un secol, considerăm necesar să punem la dispoziția guvernanților punctul nostru de vedere în privința situației căilor ferate, pentru a trage un semnal de alarmă referitor la nevoia urgentă de revizuire și eventual de reformare a funcționării companiilor feroviare ale statului. Nu dorim, spuneau înaintașii, să rămânem în postura de "martiri ai soluțiilor rezolvate prin autoritate lipsită de competență, ci să ne îndeplinim obligația și să ne exercităm capacitatea de a lumina opinia publică, cu privire la o situație pe care o considerăm foarte gravă" ("PLATFORMA PRO CALEA FERATĂ", Decembrie 2010).



CUPRINSUL LUCRĂRII:



Puţină istorie;

Preambul. Contextul general;

Situaţia Căilor Ferate Române. Infrastructura;

Electrificarea liniilor;

Cauzele acestei situaţii. Părerea unor personalităţi europene;

Propuneri şi Concluzii.








Alte lucrări din domeniul transporturilor feroviare, existente în stoc:









Tracţiunea feroviară pe Regionala Căi Ferate Iaşi: 125 de ani (1869-1994)




 


Autori: Gabriel Mărgineau, Şerban Lacriţeanu
Format:  21x30 cm
Nr. pagini: 338

Copertă broşată
ISBN: 973-720-302-1

Editura A.G.I.R.
Anul aparitiei: 2010
Pret (RON, include TVA):  43.60 lei
 


 




DIN PARTEA AUTORILOR:



Până în prezent au apărut o serie de lucrări în domeniul istoriei feroviare din ţara noastră care le-am prezentat în bibliografie, tratând sub diverse aspecte şi forme evoluţia activităţii la calea ferată începând din Principatele Unite şi până în prezent. Acestea ne-au dat posibilitatea referirii la aspectele activităţii de tracţiune la care ne-am stabilit domeniul pe o zonă mai restrânsă din reţeaua de cale ferată din ţară. Chiar dacă ne-am oprit asupra activităţii de pe raza Regionalei de Cale Ferată Iaşi cum era în anul 1994, informaţiile sunt în strânsă legătură cu activitatea de pe întreaga reţea de cale ferată din România.

Am încadrat prezentarea informaţiilor în decursul a 125 de ani de activitate a tracţiunii feroviare pornind de la 30 octombrie 1869 când calea ferată a ajuns la Iţcani venind de la Cernăuţi atunci sub administraţie austriacă, până la orizontul anului 1994 când o porţiune din calea ferată de la Cernăuţi la Iţcani este pe raza de activitate a Regionalei CF Iaşi şi anume Vicşani - Iţcani (Suceava Nord). Informaţiile le-am prezentat sub forma unui jurnal, momentele fiind redate sub denumirea unor "note" cu precizarea datei când s-a petrecut acţiunea.

Am prezentat doar acele date care le-am regăsit în documente oficiale sau în lucrările de specialitate în care s-au precizat sursele de informaţie. Acolo unde am întâlnit date diferite pentru o anumită acţiune, le-am prezentat indicând lucrările, uneori putându-ne exprima opinia noastră asupra celei care am considerat a fi apropiată de realitate prin corelarea documentaţiilor care le-am putut consulta.

Pentru prezentarea amenajărilor unităţilor de tracţiune am extras datele pentru jurnal în special din dosarul aşa denumit "cazier" al fiecărei unităţi - depou, remiză, pompă de apă, dosare care s-au întocmit în perioada 1947 - 1950.

La stabilirea intrării în parcul depourilor a diferitelor serii şi tipuri de locomotive am preluat notările din cărţile de evidenţă a locomotivelor consultate. În ce priveşte extragerea unor date din cărţile de evidenţă a locomotivelor, am primit un sprijin substanţial din partea colegilor ing. Silviu Dârlea din Arad şi Florin Lupescu din Târgovişte. Din aceste date am retinut repartizarea pentru prima dată a unei serii de locomotive în parcul unui depou, dar trebuie avut în vedere faptul că în unele cazuri se poate să fi fost o altă locomotivă, mai înaintea datei prezentate, dar la care nu am avut ocazia să-i consultăm cartea de evidenţă. Am considerat că sub această formă se poate face o imaginea reală asupra evoluţiei parcului de locomotive în depourile din zona analizată. Au fost şi multe cărţi de evidenţă consultate dar la care locomotiva nu a trecut prin parcul depourilor care ne interesează în această lucrare.

Evident că pentru o activitate bogată aşa cum este cea a ramurii de tracţiune desfăşurată în cei 125 de ani numărul notelor referitoare la descrierea unor momente în ordinea cronologică este relativ mic. Apoi unele perioade sunt mai bogate în informaţii iar altele mai puţin reprezentate, aceasta datorită documentelor şi altor surse de informaţii care am avut posibilitate să le consultăm.

Am fost ghidaţi de dorinţa de reda adevărul istoric al faptelor consemnate. Dar nu excludem eventuale erori neintenţionate sau interpretări neconcludente şi pentru stabilirea adevărului istoric rugăm să se facă eventualele corecturi aducându-ne la cunoştinţă pentru ca fie de către noi, fie de către alţi autori, să se facă cunoscute în viitoarele lucrări de istorie feroviară.

S-a folosit expresia "până în prezent" în sensul - până în anul 1994 - anul la care ne-am limitat cu prezentarea informaţiilor.

Adresăm mulţumirile noastre pentru sprijinul ce ne-a fost acordat sub diferite forme de către ing. Ilie Popescu - Bucureşti, ing. Radu Bellu - Braşov, cu care am conlucrat până la elaborarea lucrării dar şi duioase amintiri pentru cei care pe parcursul elaborării lucrării noastre au trecut în ţinutul veşnicii odihne - ing. Ioan Lupu - Iaşi, ing. Jean Buhman - Iaşi, Antonio Bianco - Bucureşti. În cercetarea unor documenate din Arhivele Naţionale din Iaşi ne-a ajutat domnul Aurel Maxim din Iaşi iar domnul ing. Mircea Dorobanţu din Bucureşti ne-a oferit multe imagini cu care am ilustrat lucrarea precum şi celelalte persoane de la care am preluat imagini din colecţiile proprii pe care le-am consemnat prin iniţiale.

Pentru a identifica colecţiile din care provin imaginile am notat la fiecare iniţialele colecţionarilor:

Ş.L. - ing. Şerban Lacriţeanu - Bucureşti;

G.M. - ing. Gabriel Mărgineanu - Iaşi;

I.P. - ing. Ilie Popescu - Bucureşti;

M.D. - ing. Mircea Dorobanţu - Bucureşti;

F.L. - Florin Lupescu - Târgovişte;

S.D. - ing. Silviu Dârlea - Arad;

C.H. - ing. Cristian Hultoană - Iaşi;

R.D. - Radu Drăgan - Bucureşti;

H.K. - prof. Helmut Kulhanek - Germania;

J.B. - Jim Ballantyne - Marea Britanie;

R.Ţ. – Radu Ţăranu - Câmpulung Moldovenesc;

D.I.G. - Dumitru Ioan Grumăzescu - Iaşi;

H.D.M. - ing. Horia-Dan Mitroiu - Iaşi;

V.D. - conf. Valeriu Dornescu - Iaşi;

R.K. - ing. Radu Kalinca - Iaşi.



Mulţumim tuturor!





CUPRINSUL LUCRĂRII:



1. FIRME CONSTRUCTOARE DE LOCOMOTIVE ŞI AUTOMOTOARE CARE AU LIVRAT MATERIAL RULANT UTILIZAT LA C.F.R.;

2. JURNALUL ACTIVITĂŢII DE TRACŢIUNE;

2.1. PERIOADA PREMERGĂTOARE PRIMEI CONCESIONĂRI;

2.2. PERIOADA 1869–1879;

2.3. PERIOADA 1880–1900;

2.4. PERIOADA 1901–1918;

2.5. PERIOADA 1919–1945;

2.6. PERIOADA 1946–1966;

2.7. PERIOADA 1967-1994;

3. DATELE DE INAUGURARE ALE LINIILOR DE CALE FERATĂ DE PE TERITORIUL ACTUAL AL ROMÂNIEI;

4. EVOLUŢIA PARCULUI DE LOCOMOTIVE CU ABUR DE PE REGIONALA CF IAŞI ÎN PERIOADA 1961–1994;

BIBLIOGRAFIE.



DESPRE AUTORI:



Ing. Gabriel MĂRGINEANU a absolvit Facultatea de Transporturi, Secţia Exploatare Material Rulant, din cadrul Institutului Politehnic din Bucureşti (1962). În stagiatură (1964), a lucrat efectiv ca fochist şi mecanic pe locomotiva cu abur (la Depoul de Locomotive Câmpulung Est), respectiv ca mecanic asistat pe locomotiva Diesel electrică (la depoul din Braşov). A îndeplinit succesiv funcţiile de inginer la sectorul de instalaţii al Depoului Câmpulung Est (1965–1966), subşef al aceluiaşi depou (1966–1968), şef depou (coordonator) la Depoul Suceava Nord (1968–1986), şef al Diviziei tracţiune din Regionala Căi Ferate Iaşi (1986–1992) şi şef al Biroului exploatare din Divizia tracţiune Iaşi (din 1993 până la pensionare, în 1994). Este preşedintele Asociaţiei Filateliştilor Feroviari din România din anul 1996, an din care se ocupă şi de editarea buletinului informativ al asociaţiei, "Filatelistul Feroviar", în care a publicat permanent articole de istorie feroviară;



Ing. Şerban LACRIŢEANU a absolvit Facultatea de Transporturi, Secţia material rulant de cale ferată, din cadrul Institutului Politehnic Bucureşti (1981). A lucrat ca inginer în regionalele de căi ferate Braşov şi Bucureşti (1981–1990), la Direcţia Generală de Vagoane (1990–1998), iar din anul 1998 până în prezent, la SNTFM "CFR Marfă". Atras de istoria căilor ferate din România încă din copilărie, a colaborat pe această temă la publicaţii din străinătate (din 1973) şi la revista "Modelism". Este membru fondator al "Tren Clubului Român" (1990) şi a editat, împreună cu regretatul Antonio Bianco, revista "Tren magazin", până în anul 2000. Este coautorul lucrării "Istoricul Tracţiunii Feroviare din România". Din anul 2005 este atestat de Ministerul Culturii ca expert pentru evaluarea Patrimoniului Cultural Mobil – material rulant de cale ferată.









Dicţionar explicativ pentru ştiinţă şi tehnologie român/englez/francez (include indexuri). Transporturi feroviare

 


Autori: I.Tănăsuică, F.Ghionea, V.Dragu, N.M.Tănăsuică, F.V.Ruscă, A.Panica, A.Ilie, I.Bratu ş.a.
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 274

Copertă broşată
ISBN: 973-720-101-9
Editura A.G.I.R.
Anul aparitiei: 2006
Pret (include T.V.A.): 12.50 RON
 


 


Transporturile constituie un domeniu vast. Prezentul DEX se ocupă nu numai de transportul feroviar, ci şi de terminologia subsistemului TRANSPORT PE ŞINĂ, pentru a oglindi atât terminologia transportului feroviar (pe calea ferată), cât şi transportul urban de suprafaţă sau subteran (tramvai şi metrou). În această lucrare sunt prezentaţi numai termenii care se referă la procesul de transport, nu şi la termenii care se referă la infrastructură, instalaţii de control şi comandă a circulaţiei şi mijloace de transport, care vor fi prezentaţi în subdomenii distincte.

Termenii din acest dicţionar se referă la: - operaţii şi procese tehnologice; - organisme interne şi internaţionale în domeniul transporturilor pe calea ferată, urbane de suprafaţă şi suburbane; - reglementări interne şi internaţionale referitoare la realizarea procesului de transport; - siguranţa circulaţiei şi a călătorilor şi mărfurilor; - proiectarea elementelor terminalelor de transport; - aspecte comerciale, marketing, management specific transportului pe şină; alte noţiuni şi termeni specifici.



CUPRINS:



Prefaţă;

Termeni de specialitate;

Index Englez-Român;

Index Francez-Român;

Bibliografie.


Locomotiva 060-EA - 40 de ani de la fabricarea primei locomotive electrice în România


 


Autor: Mircea Dorobanţu
Format: 22x28 cm

Nr. pagini: 112 color

Copertă legată, cu supracopertă
ISBN: 978- 88-96759-00-4

Ediţie Anonima Construzioni Modellistiche Esatte (A.C.M.E. Milano, Italia)
Anul aparitiei:  2010
Pret (RON, include TVA):  145 lei


 


 
DESPRE CARTE:



Volumul, apărut în ediţie bilingvă (română şi engleză) sub egida Anonima Construzioni Modellistiche Esatte (A.C.M.E. Milano), a fost tipărit în Italia, pe hârtie cretată, are coperta legată şi supracopertă. Reprezintă cartea completă despre cea mai populară locomotivă electrică din România, care a schimbat întreaga istorie feroviară a Căilor Ferate Române. Lucrarea este bogat ilustrată, cuprinzând 112 desene şi fotografii inedite, alb-negru şi color.



DESPRE AUTOR:



Născut într-o familie de ingineri constructori la 1 aprilie 1972, la Târgovişte, Mircea Dorobanţu a fost pasionat de locomotive şi în general de tot ce înseamnă activitatea feroviară încă din copilărie. Această pasiune i-a marcat şi evoluţia ulterioară: a absolvit cursurile Facultăţii de Transporturi din Bucureşti, secţia Material Rulant de Cale Ferată în anul 1998 şi apoi a lucrat ca inginer în sectoarele de exploatare şi reparaţii locomotive din cadrul Depoului de locomotive Bucureşti Triaj. Anii ce au urmat l-au regăsit pe Mircea Dorobanţu în centralul C.F.R. Marfă la serviciul Reparaţii Locomotive, iar din anul 2005 a activat în cadrul Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară - CENAFER, ca expert instructor în ramura tracţiune, apoi ca Şef Serviciu Material Rulant. În prezent este directorul Centrului Patrimoniului Muzeistic şi Documentare Tehnică Feroviară al CENAFER.

Iubitor de modelism feroviar, încă din 1986 a participat la numeroase concursuri de modelism feroviar organizate în ţară şi străinătate, ca modelist constructor şi colecţionar de modele miniaturale. Pasionat de istoria căilor ferate, în general, şi de istoria căilor ferate din România, în special, autorul acestei cărţi a colaborat pe această temă cu diferite publicaţii de specialitate din ţară şi străinătate şi a participat la numeroase sesiuni de comunicări ştiinţifice pe teme de istorie feroviară, inclusiv la Academia Română, în cadrul Comitetului Român de Istoria Filosofiei şi Ştiinţei. În paralel cu aceste preocupări, este pasionat şi de fotografia cu tematică feroviară. Imaginile surprinse în decursul ultimelor două decenii, fotografii de o deosebită valoare documentară şi artistică, constituie astăzi o importantă sursă de documentare şi studiu pentru pasionaţii căilor ferate. Lucrarea de faţă constituie o dovadă în acest sens, fiind o încântare şi pentru cei care acum descoperă farmecul unic al universului feroviar românesc! (Şerban Lacriţeanu)




 

Suprastructura căii ferate
 


Autor: George Stoicescu
Format: 17x24 cm
Nr.pagini:  128

Copertă broşată
ISBN: 978-973-100-070-1

Editura Conspress Bucuresti
Anul aparitiei: 2009
Pret (RON, include TVA):  23.60 lei


 


 
   




Cuprins:



Prefaţă;

1. Şine de cale ferată;

2. Traverse de cale ferată;

3. Materialul mărunt de cale;

4. Asamblarea elementelor componente ale cadrului şine-traverse;

5. Prisma căii;

6. Calea în aliniament;

7. Calea în curbă;

8. Comportarea căii cu joante la variaţii de temperatură. Stabilirea rosturilor de montaj;

Bibliografie.


Istoricul tracţiunii feroviare din România. Vol.2. 1919-1990: Locomotivele cu abur C.F.R.


 


Autori: Şerban Lacriţeanu, Ilie Popescu
Format:  17x24 cm
Nr. pagini:  632

Coperta legată

ISBN:  973-7725-29-5

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei:  2007
Pret (RON, include TVA):  54.50 lei
 


 




CUPRINSUL VOL.2:



Dezvoltarea căilor ferate din România după Primul Război Mondial;

Locomotive de provenienţă C.F.R. (A. Locomotive cu tender separat; B. Locomotive-tender).





Istoricul tracţiunii feroviare din România. Vol.3. 1919-1990: Locomotivele cu abur C.F.R. de provenienţă străină şi parc auxiliar


 


Autori: Şerban Lacriţeanu, Ilie Popescu
Format:  17x24 cm
Nr.pagini:  608

Coperta legată

ISBN:  973-7725-35-6

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei:  2007
Pret (RON, include TVA):  54.50 lei


 


 


CUPRINSUL VOL.3:



Locomotive C.F.R. de provenienţă MAV;

Locomotive C.F.R. de provenienţă austriacă;

Locomotive C.F.R. de provenienţă germană (1919-1945);

Locomotive C.F.R. de provenienţă sovietică (1942-1945);

Locomotive C.F.R. de diverse provenienţe;

Locomotive utilizate pe căi ferate particulare şi industriale;

Pluguri de zăpadă, macarale, drezine;

Proiecte de locomotive nerealizate şi încercări de variante constructive;

Anexe.





Frâne moderne tip KE pentru vagoanele de marfă. Concepte, caracteristici, tipuri constructive, descriere, funcţionare, revizie, întreţinere în exploatare


 


Autor: Mihail Stoica
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 360

Coperta legată

ISBN: 973-86010-4-5

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei: 2003
Pret (RON, include TVA): 43.60 lei


 


 




CUPRINS:



1. Consideraţii generale referitoare la construcţia frânelor vagoanelor de marfă;

2. Componente mecanice şi pneumatice pentru instalaţiile de frână care echipează vagoanele de marfă;

3. Echipamente şi componente pentru comanda frânelor tip KE montate pe vagoanele de marfă moderne;

4. Revizia şi probarea distribuitorului de aer KEd;

5. Revizia şi probarea releelor de presiune;

6. Revizia şi probarea ventilelor de cântărire WM..., ştuţului de control T2, cilindrului de frână UD2 cu regulator automat de timonerie încorporat şi portgarnitura pentru frâna pe roata mică;

Bibliografie.




LE 060 EA 5100 KW. Îndrumător de exploatare + planşe (2 vol.)


 


Autor: * * *
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 208

Coperta broşată

ISBN: 973-7725-23-3

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei: 2007
Pret (RON, include TVA):  45.78 lei
 


 




CUPRINS:



1. Date generale şi performanţe ale locomotivei electrice;

2. Luarea locomotivei în primire, pregătirea, revizia şi punerea acesteia în funcţiune pentru serviciu;

3. Operaţii privind revizia şi remizarea locomotivei electrice după sosirea de la drum;

4. Posibile defecţiuni şi nereguli care pot apărea în manipularea locomotivei, precum şi modul de intervenţie a personalului de locomotivă pentru remedierea lor;

5. Modernizări şi instalaţii noi pe LE de 5100 kW.






LDE 2100 CP. Îndrumător de exploatare (include 35 planşe)
 


Autor: * * *
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 188
Coperta broşată

ISBN: 973-7725-07-7

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei:  2006
Pret (RON, include TVA): 35.97 lei
 


 


CUPRINS:



Introducere;

1. Luarea locomotivei în primire, pregătirea şi revizia acesteia în vederea îndrumării în cursă sau activitate de manevră;

2. Defecţiuni şi nereguli ce pot apărea în manipularea locomotivei, precum şi modul de intervenţie a personalului de deservire pentru remediere;

3. Instalaţii speciale din dotarea locomotivei LDE 2100 CP.





LDH 1250 CP. Îndrumător de exploatare (include 26 planşe)
 


Autor: * * *
Format:  17x24 cm
Nr. pagini:  234

Coperta broşată
ISBN:  973-7725-05-0

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei: 2006
Pret (RON, include TVA): 35.97 lei
 


 




CUPRINS:



Introducere;

1. Luarea locomotivei în primire, pregătirea şi revizia acesteia în vederea îndrumării în cursă sau activitate de manevră;

2. Defecţiuni şi nereguli importante ce pot apărea în manipularea locomotivei. Modul de intervenţie a personalului de deservire pentru remediere;

3. Instalaţii de pe locomotiva DHC 1250 CP;

4. Descrierea, exploatarea şi remedierea unor defecţiuni sau nereguli la locomotiva LDH 1250 modernizată.





Locomotiva Diesel electrică 060 DA - 2100 CP. Construcţie, întreţinere şi exploatare.


 


Autor: Dan Bonta
Format:  17x24 cm
Nr. pagini:  472

Coperta legată

ISBN: 973-86010-02

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei: 2003
Pret (RON, include TVA): 119.90 lei
 


 




CUPRINS:



Prefaţă;

Noţiuni generale;

Partea I. Echipamentul mecanic

1. Boghiul;

2. Osia montată;

3. Cutia locomotivei;

Partea a II-a. Echipamentul pneumatic

4. Instalaţia de producere, înmagazinare şi utilizare a aerului comprimat;

5. Instalaţia de frână;

Partea a III-a. Echipamentul termic

6. Motorul Diesel;

7. Instalaţia de alimentare cu combustibil;

8. Instalaţia de ungere;

9. Instalaţia termică;

10. Instalaţia de supraalimentare;

11. Reglarea automată a locomotivei Diesel electrice 060-DA;

Partea a IV-a. Echipamentul electric

12. Transmisia electrică la locomotivele Diesel electrice;

13. Generatoarele de curent continuu utilizate la locomotivele Diesel electrice;

14. Motoare electrice de tracţiune în curent continuu utilizate la locomotive Diesel electrice;

15. Maşini electrice ale serviciilor auxiliare;

16. Aparatajul electric utilizat pe locomotivele Diesel electrice 060-DA;

17. Instalaţii auxiliare pe locomotiva Diesel electrică 060-DA;

18. Circuite electrice de pe locomotiva Diesel electrică 060-DA;

Partea a V-a

19. Întreţinerea şi reparaţia locomotivelor Diesel electrice 060-DA.









Managementul transportului feroviar


 


Autor: Viorel Simuţ
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 492

Coperta legată

ISBN: 973-85247-0-9

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei: 2001
Pret (RON, include TVA):  27.25 lei
 


 




CUPRINS:



1. Rolul transporturilor în economie;

2. Management feroviar;

3. Restructurarea căilor ferate;

4. Reforma Căilor Ferate Române;

5. Taxa de acces pe infrastructura feroviară;

6. Marketing aplicat în transportul feroviar;

7. Strategia de dezvoltare a Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R"-S.A.;

Anexe;

Indice;

Bibliografie.




Osia montată
 


Autor: Rodica Talambă, Mihail Stoica
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 582

Coperta legată

ISBN: 973-7725-04-2

Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei:  2005

Pret (RON, include TVA):  81.75 lei
 


 




CUPRINS:



1. Construcţii, forme, caracteristici, dimensiuni pentru osii montate şi componentele lor;

2. Forţele care acţionează asupra osiei montate în cazul vehiculelor tractate. Metoda de calcul a osiilor-axe;

3. Analiza regimului termic al roţilor vehiculelor remorcate frânate cu saboţi de frână;

4. Tensiuni reziduale în roţi. Metoda de calcul termomecanic al roţii frânate cu saboţi;

5. Corelaţii calcule/încercări referitoare la regimul termic al roţilor/aspecte referitoare la contactul roată-şină, zgomotul feroviar şi uzura roţilor;

6. Cutii de osie pentru vagoane de marfă şi călători;

7. Creşterea sarcinii pe osie peste 22,5 t, la vagoanele de marfă înzestrate cu roţi de diametrul 920 mm (raportul P/D);

8. Defectele roţilor în exploatare. Caracterizarea şi aspectul acestora. Cauze probabile;

Referinţe bibliografice.




Sisteme informatice feroviare. Vol.I. Analiză şi proiectare.
 


Autor:Ştefan Iovan
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 292

Coperta broşată
ISBN: 973-85247-6-8
Editura ASAB Bucureşti
Anul aparitiei:  2002

Pret (RON, include TVA): 15.26 lei
 


 




Trenuri - PREŢ REDUS!!! -30%
 


Autor: Stephanie Turnbull
Format:  19x24 cm
Nr. pagini:  48 color

Coperta broşată
ISBN: 973-714-216-0

Editura Aquila Oradea
Anul aparitiei:  2007
Pret (RON, include TVA):  13.93 lei

PREŢ VECHI: 19,90 lei; PREŢ REDUS -30% 13,93 lei.  
 


 


Descoperă lumea!

Porneşte într-o călătorie a cunoaşterii, află când au apărut primele trenuri, cum s-au construit căile ferate americane, descoperă trenurile plutitoare şi cele ce merg pe sub mări!



CUPRINS:



A.B.C.-ul trenurilor;

Primele trenuri;

Progresul;

Căile ferate americane;

Construirea căilor ferate;

În tren;

În oraşe;

Metrourile;

Trenurile montane;

Tot mai repede;

Locomotivele Diesel;

Marfarele;

Gigantele cu aburi;

Electricele de mare viteză;

Sfârşitul aburilor?;

Pe sub mări;

Trenurile moderne;

Trenuri plutitoare;

Uimitoare călătorii cu trenul;

Modele splendide;

Ştiaţi că...?;

Index.



Hartă pliată România

Harta reţelei feroviare - Scara 1 : 1 200 000 (faţă) + Harta administrativă – Scara 1 : 1 150 000 (verso)






           Editor: Amco Press S.R.L. Bucureşti

         Anul apariţiei: 2008

         Format: 50x70 cm (pliată 11x24 cm)

         Preţ cu T.V.A.: 7,63 lei













Hartă pliată Europa

Harta reţelei feroviare - Scara 1 : 8 250 000 (faţă) + Harta politică şi rutieră – Scara 1 : 7 000 000 (verso)



   


        Editor: Amco Press S.R.L. Bucureşti

         Anul apariţiei: 2008

         Format: 50x70 cm (pliată 11x24 cm)

         Preţ cu T.V.A.: 7,63 lei
shoppy

S.O.S. - Calea Ferată Română! Memoriu A.G.I.R. - A.I.F.R. - A.S.T.R. - Club Feroviar

Îngrijire ediţie: Octavian Udrişte
Format: 13x20 cm
Nr. pagini:  36

Copertă broşată
ISBN: 978-973-720-193-5
Anul aparitiei:  2010
Pret (RON, include TVA):  2.50 lei
 
Neglijată, dezorganizată, subfinanţată şi, uneori, furată, Calea Ferată Română s-a prăbuşit continuu în ultimii 20 de ani, încât vor trebui mulţi ani şi sume importante, ca să-şi revină şi să-şi recapete locul pe care îl merită, într-o economie naţională cu pretenţii, în curs de integrare europeană, nu numai formală (juridică)!

Îngrijoraţi de situaţia dramatică în care a ajuns Calea Ferată din ţara noastră, considerând că această stare de lucruri nu mai poate continua, noi, Asociaţia Generală a Inginerilor din România – AGIR, Asociaţia Inginerilor Feroviari din România – AIFR, Academia de Ştiinţe Tehnice din România – ASTR şi Club Feroviar, am hotărât să ne coordonăm acţiunile, în cadrul unei Platforme Pro Calea Ferată, făcând public acest memoriu prin care prezentăm realitatea sumbră din acest important sector al economiei naţionale, în speranţa că, Dumneavoastră, factorii politici şi de decizie, vă veţi sesiza şi veţi reacţiona pe măsura gravităţii situaţiei. Reprezentăm asociaţii profesionale neînre-gimentate politic şi care cuprind o categorie de specialişti fără de care progresul tehnic n-ar fi fost posibil în România. Poate este de prisos să menţionăm că, în marea noastră majoritate, facem parte din acea categorie de cetăţeni oneşti, care ne iubim Ţara, şi că înţelegem s-o ajutăm, aducând la cunoștința celor care ne conduc, situația reală, atunci când considerăm că este cazul.

Asemenea înaintașilor de acum aproape un secol, considerăm necesar să punem la dispoziția guvernanților punctul nostru de vedere în privința situației căilor ferate, pentru a trage un semnal de alarmă referitor la nevoia urgentă de revizuire și eventual de reformare a funcționării companiilor feroviare ale statului. Nu dorim, spuneau înaintașii, să rămânem în postura de "martiri ai soluțiilor rezolvate prin autoritate lipsită de competență, ci să ne îndeplinim obligația și să ne exercităm capacitatea de a lumina opinia publică, cu privire la o situație pe care o considerăm foarte gravă" ("PLATFORMA PRO CALEA FERATĂ", Decembrie 2010).

CUPRINSUL LUCRĂRII:

Puţină istorie;

Preambul. Contextul general;

Situaţia Căilor Ferate Române. Infrastructura;

Electrificarea liniilor;

Cauzele acestei situaţii. Părerea unor personalităţi europene;

Propuneri şi Concluzii.

Format A5, coperta lucioasa, 36 de pagini alb-negru, text si tabele, calitate buna.


shoppy

Dicţionar explicativ pentru ştiinţă şi tehnologie român/englez/francez (include indexuri). Transporturi feroviare

Autori: I.Tănăsuică, F.Ghionea, V.Dragu, N.M.Tănăsuică, F.V.Ruscă, A.Panica, A.Ilie, I.Bratu ş.a.
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 274

Copertă broşată
ISBN: 973-720-101-9
Editura A.G.I.R.
Anul aparitiei: 2006
Pret (include T.V.A.): 12.50 RON
 
Transporturile constituie un domeniu vast. Prezentul DEX se ocupă nu numai de transportul feroviar, ci şi de terminologia subsistemului TRANSPORT PE ŞINĂ, pentru a oglindi atât terminologia transportului feroviar (pe calea ferată), cât şi transportul urban de suprafaţă sau subteran (tramvai şi metrou). În această lucrare sunt prezentaţi numai termenii care se referă la procesul de transport, nu şi la termenii care se referă la infrastructură, instalaţii de control şi comandă a circulaţiei şi mijloace de transport, care vor fi prezentaţi în subdomenii distincte.

Termenii din acest dicţionar se referă la: - operaţii şi procese tehnologice; - organisme interne şi internaţionale în domeniul transporturilor pe calea ferată, urbane de suprafaţă şi suburbane; - reglementări interne şi internaţionale referitoare la realizarea procesului de transport; - siguranţa circulaţiei şi a călătorilor şi mărfurilor; - proiectarea elementelor terminalelor de transport; - aspecte comerciale, marketing, management specific transportului pe şină; alte noţiuni şi termeni specifici.

CUPRINS:

Prefaţă;

Termeni de specialitate;

Index Englez-Român;

Index Francez-Român;

Bibliografie.

Format A4, coperta lucioasa, 274 pagini alb-negru, text, calitate buna, traducerile sunt cam furculition dar merge pentru inceput, sunt doar termeni din transportul bunurilor si persoanelor, nu sunt termeni tehnici din structura cf, semnalizare sau material rulant.


shoppy

Suprastructura căii ferate

Autor: George Stoicescu
Format: 17x24 cm
Nr.pagini:  128

Copertă broşată
ISBN: 978-973-100-070-1

Editura Conspress Bucuresti
Anul aparitiei: 2009
Pret (RON, include TVA):  23.60 lei

Cuprins:

Prefaţă;

1. Şine de cale ferată;

2. Traverse de cale ferată;

3. Materialul mărunt de cale;

4. Asamblarea elementelor componente ale cadrului şine-traverse;

5. Prisma căii;

6. Calea în aliniament;

7. Calea în curbă;

8. Comportarea căii cu joante la variaţii de temperatură. Stabilirea rosturilor de montaj;

Bibliografie.

Format A4, coperta nelucioasa, 128 pagini alb-negru, text, poze, scheme, tabele, grafice, formule, calitate buna, foarte buna ca punct de plecare pentru intelegerea problemelor enumerate in cuprins.


shoppy

Trenuri - PREŢ REDUS!!! -30%
 
Autor: Stephanie Turnbull
Format:  19x24 cm
Nr. pagini:  48 color

Coperta broşată
ISBN: 973-714-216-0

Editura Aquila Oradea
Anul aparitiei:  2007
Pret (RON, include TVA):  13.93 lei

PREŢ VECHI: 19,90 lei; PREŢ REDUS -30% 13,93 lei.  
 
Descoperă lumea!

Porneşte într-o călătorie a cunoaşterii, află când au apărut primele trenuri, cum s-au construit căile ferate americane, descoperă trenurile plutitoare şi cele ce merg pe sub mări!

CUPRINS:

A.B.C.-ul trenurilor;
Primele trenuri;
Progresul;
Căile ferate americane;
Construirea căilor ferate;
În tren;
În oraşe;
Metrourile;
Trenurile montane;
Tot mai repede;
Locomotivele Diesel;
Marfarele;
Gigantele cu aburi;
Electricele de mare viteză;
Sfârşitul aburilor?;
Pe sub mări;
Trenurile moderne;
Trenuri plutitoare;
Uimitoare călătorii cu trenul;
Modele splendide;
Ştiaţi că...?;
Index.

Format A4, coperta lucioasa, 48 pagini color, calitate buna spre foarte buna, text, poze si scheme. Este o carte pentru copii clasele 5-8, fiecare subiect din cuprins este tratat pe 2 pagini, sunt unele inexactitati dar un tanar pasionat sigur o s-o aprecieze ca initiare in domeniu.


shoppy

Cartile de mai sus se gasesc la Editura Agir(in limita stocului, nu stiu cat e de mare sau cat de repede se vand).
Se pot cumpara direct de la sediul librariei de pe bd Dacia, sector 1, Bucuresti, sau prin posta cu plata ramburs. Pentru asta fie comandati din magaznul virtual de pe www.agir.ro , fie scrieti direct la editura@agir.ro sau libraria@agir.ro si spuneti direct ce doriti si adresa de livrare(metoda folosita de mine).
Alex-DP001

Din biblioteca mea






shoppy

DrulaM pe MetrouUsor wrote:
Accidente feroviare:
http://www.feroviarii.ro/2011/05/...-sabotaje-feroviare-in-romania-1/
http://www.feroviarii.ro/2011/06/...-sabotaje-feroviare-in-romania-2/

Stie cineva daca aceasta carte se poate cumpara de undeva?
edward_w92

Daca e pe scribd o poti printa singur, nu e intreaga? Vad e ca postata in 2 parti.
shoppy

Nu, mai lipseste cel putin o parte.
In primul rand vreau sa o cumpar civilizat ca sa incurajez editarea de carti din domeniu ca e usor sa furi si sa te intrebi dupaia ca da de ce nu mai apar carti (daca deja s-au vandut civilizat toate exemplarele tiparite atunci aia e, nu mi se pare ca se mai numeste furt), in al doilea rand este foarte confortabil sa citesti o carte tiparita fata de orice alte variante, si in al treilea rand arata bine in biblioteca pe raftul dedicat domeniului feroviar.
shoppy

Un mail de promovare de la AGIR.

Quote:
Stimate domn, / Stimată doamnă,







Vă prezentăm oferta de cărţi cu tematică feroviară, disponibile în prezent în stocul Librăriei A.G.I.R.:



http://www.agir.ro/librarie/categ...sporturi-feroviare_121/pag_1.html



http://www.agir.ro/librarie/categ...sporturi-feroviare_121/pag_2.html



http://www.agir.ro/librarie/categ...sporturi-feroviare_121/pag_3.html





Oferta de modelism feroviar o puteţi consulta accesând adresele:



http://www.agir.ro/librarie/categorie-modelism-feroviar_141/



http://www.agir.ro/librarie/categorie-modelism-feroviar_141/pag_2.html





Cărţile şi machetele pot fi cumpărate direct de la sediul Librăriei A.G.I.R. sau pot fi solicitate prin intermediul formularului de comandă de pe site:

http://www.agir.ro/contul-meu.html





La comenzile expediate prin Poşta Română/curier, plata se face RAMBURS, iar la preţul cărţilor/machetelor se adugă taxele de expediţie.





Cu mulţumiri pentru colaborare,



Stanciu Mihaela-Alina

Librăria A.G.I.R. Bucureşti

Bdul. Dacia nr.26, Sector 1

Program: Luni-Vineri 9:00-17:00

Telefon fix (UPC): 021/319.49.45

Mobil (Vodafone): 0726/80.59.90

www.agir.ro

libraria@agir.ro
Alex-DP001

Astazi mi-am procurat lucrarea Caiete informative-Cale Ferata-Viteza si protectia mediului, autor profesor doctor inginer Kollo Gavril de la catedra CFDP din cadrul Universitatii Tehnice Cluj Napoca. Pretul caietului este de 5 lei.


mishu88

Alex-DP001 wrote:
Astazi mi-am procurat lucrarea Caiete informative-Cale Ferata-Viteza si protectia mediului, autor profesor doctor inginer Kollo Gavril de la catedra CFDP din cadrul Universitatii Tehnice Cluj Napoca. Pretul caietului este de 5 lei.


Super! Ai putea posta și o fotografie cu bibliografia acestui caiet informativ? Mulțumesc anticipat!
Alex-DP001

Cu cea mai mare placere, Mishule, in 5 minute e rezolvata problema.Am studiat asa in mare caietul, sunt  prezentate multe date tehnice.
Alex-DP001

Bibliografia lucrarii
shoppy

De la Agir se poate cumpara Trenurile albastre ale regilor Romaniei de Ilie Popescu, format 29 x 26cm(aprox. A4 culcat), coperta cartonata, 256 de pagini color cu informatii, poze si scheme, foaie velina, calitate ireprosabila, serie limitata de 125 exemplare, pret 240ron + transport.


mishu88

Alex-DP001, mulțumesc pentru menționarea bibliografiei! Interesant de răsfoit revistele respective.

Cât despre ”Trenurile albastre”... Un album un adevărat sens al cuvântului!

Iată aici o parte din biblioteca mea tehnică/belestristico FeRoviaRă ”portabilă”   . Cu timpul, voi realiza și un promo pentru fiecare cărticică.



Iar aici sunt cele care nu au scris nimic pe cotor.

Alex-DP001

Frumoasa biblioteca Mishule!!!
Dr2005

Nu ştiam că există îndrumar de laborator de Dinamica Vheiculelor de CF. Când am făcut eu, nu era. Valabil şi pentru Confortul la MRCF.
dan tm

Calea ferata transiberiana este o lucrare dedicata sau un articol intr-o revista?
mishu88

dan tm wrote:
Calea ferata transiberiana este o lucrare dedicata sau un articol intr-o revista?


Salut! Este un pachet compus dintr-o mini-revistă de la DeAgostini de 16 pagini plus un DVD de 94 de minute cu unic subiect - Calea ferată Transsiberiană.  
mishu88

Vă salut!

„Liniile ferate despre care voi aminti în cele ce urmează au fost construite în condiţii extreme, prin ger şi arşiţă, sub ploaie de gloanţe şi tir de artilerie, prin munţi stâncoşi şi văi adânci. ”

Iar liniile ferate despre care Paul Brășcanu, tehnician CF din Vatra Dornei, vorbește într-o carte bogat ilustrată cu imagini de epocă alb/negru și color sunt cele din zona Bucovinei, dar în special ruta 502, Suceava - Ilva Mică.

Cartea se poate comanda de aici și costă 25 de lei. O descriere mai amănunțită puteți citi în ziarul sucevean, Crai Nou, aici.

http://www.okazii.ro/alte-carti/c...sca-si-ploaie-de-stele-a117806518

shoppy

Stimată doamnă,/Stimate domn,

Vă semnalăm apariţia recentă, sub egida „Club Feroviar”, a lucrării:

Căile ferate în timpul Primului Război Mondial

Preţ: 237.62 lei + taxe poştale/curier

Autor: Ilie Popescu
Format: 28,5x24,5 cm
Nr. pagini: 296, hârtie cretată
Coperta: legată
Anul apariţiei: 2012

Cuprinsul cărţii aici: http://www.agir.ro/carte/caile-fe...imului-razboi-mondial-121484.html

Oferta completă de carte cu tematică feroviară: http://www.agir.ro/librarie/categ...sporturi-feroviare_121/pag_1.html

Oferta completă de modelism feroviar (locomotive şi vagoane produse de Amintiri Feroviare): http://www.agir.ro/librarie/categorie-modelism-feroviar_141/pag_1.html

Cărţile şi machetele pot fi cumpărate direct de la sediul Librăriei A.G.I.R. sau pot fi solicitate prin intermediul formularului de comandă de pe site:

http://www.agir.ro/contul-meu.html

La comenzile expediate prin Poşta Română/curier, plata se face RAMBURS, iar la preţul cărţilor/machetelor se adaugă taxele de expediţie.

Cu mulţumiri pentru colaborarea din 2012 şi cu urări de bine pentru anul 2013,

Stanciu Mihaela-Alina

Librăria A.G.I.R. Bucureşti

Bdul. Dacia nr.26, Sector 1

Program: Luni-Vineri 9:00-17:00

Telefon fix (RCS & RDS): 021/319.49.45

Telefon mobil (Vodafone): 0726/80.59.90

www.agir.ro

libraria@agir.ro

YM: libraria.agir

shoppy

Am cumparat cartea de mai sus, format 29 x 26cm(aprox. A4 culcat), coperta cartonata, foaie velina, calitate ireprosabila (identic format si calitate cu Trenurile albastre ale regilor Romaniei de la acelasi autor / aceeasi editura), 300 de pagini cu text, poze alb-negru si color, schite si tabele, pret 240ron + taxe curier.


mishu88

Visăm spre călătoriile pe care ar trebui să le facem măcar o dată în viață!!

Quote:
Calea spre Paradis



Prin comparație cu serviciile tot mai slabe ale unor companii aeriene, călătoria cu trenul – în special prin Europa – poate fi o experiență net superioară. Autorul se bucură de splendorile feroviare – descoperiți apoi primele zece de pe lista noastră de trenuri europene preferate.

http://www.natgeo.ro/traveler/996...ign=Nat+Geo+2013.06.04+cu+prenume


ȘI

Quote:
TOP 10 trenuri europene

Prin comparație cu serviciile tot mai slabe ale unor companii aeriene, călătoria cu trenul – în special prin Europa – poate fi o experiență net superioară. Autorul se bucură de splendorile feroviare – descoperiți apoi primele zece de pe lista noastră de trenuri europene preferate.



http://www.natgeo.ro/traveler/996...ign=Nat+Geo+2013.06.04+cu+prenume
maus5

Salut!Catalog Malaxa/23August/Faur,Centralizator:
Salut!Am gasit si in liste destul de multe greseli,pe care le-am eliminat in mare masura.Asadar iata cum arata centralizatorul catalogului de locomotive diesel,disel-hidraulice si diesel-electrice - productia interna:

LD2,LDM1,LDI    517 Buc. -- din care 179 Buc.Proiect Malaxa (LD2) (20)(95)
                                                     321 Buc.Proiect 23 August(LDM1) (BDM)
                                                       17 Buc. LDI  ecart.760 mm
LDTM 65  Locotractor     5 Buc.
LDH 10                        26 Buc.
LDH18/L18H                 96 Buc.
LDH25/L25H                242 Buc -- din care 241 Buc. ecart.1435 mm, 1 ecart. 760mm
LDH29/L29H                   2 Buc.
L30H                              3 Buc.
L45H                           147 Buc. -- din care CFR-48 Buc.(040-D45H)(87)
                                                              IND. 99 Buc. (L45H)
LDH45                         500 Buc. -- din care CFR 24 Buc. (040-DHA)(86)
                                                               IND. 467 Buc. (LDH45)
                                                               DH 45  4 Buc.
                                                               Metrou  5 Buc. (LDH45-MM)(LDHMM45)
LDH55                             28 Buc.
LH 6                                 3 Buc.
LDH 70                          887 Buc. -- din care CFR 81 Buc.(040-DHB)(85)
                                                                  IND. 806 Buc. (LDH 70)
LH 8                                43 Buc.
LDH 110                           16 Buc.
LH 12                                 6 Buc.
LDH 125                        1113 Buc. -- din care CFR 633 Buc.(040-DHC)(80)(81)(84)(8
                                                                   IND. 480 Buc.(LDH 125)
LH 15                                  1 Buc.
LDE 110                            13 Buc. -- din care 6 cu motoare MTU (LDE 110)
                                                                   7 cu motoare SR (LDE 120)
LDE 125                          140 Buc. -- din care CFR 28 Buc. (69)
                                                                   IND. 112 Buc. (LDE 125)
LDE 130                              33 Buc.
LDE 150                              39 Buc. -- din care CFR 17 Buc. (64)
                                                                     IND. 22 Buc.(LDE 150)
LDEM 75                               1 Buc.



Totalul ar fi 3861 Buc.
Dar cred ca mai lipsesc unele tipuri,pentru ca eu am vazut la Remarul 16 Feb.Cluj,unele tipuri care nu apar in liste.Exemple:
LDH 80-C-001  I.C.M.Caransebes   21.11.1983
LDH 140-001   I.R.Alexandria   07.10.1983

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR