Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
nan_florin

Locomotiva 142.044 va fi expusa in gara Oradea.

O stire de ultima ora: Locomotiva 142.044 va fi expusa de anul viitor in gara Oradea. Locatia va fi undeva la capatul garii in dreptul biroului Politiei TF.
cristi CFR

Interesanta stire, totusi ma roade o curiozitate, locomotiva se afla la Arad de ce nu se expune in Arad si se duce la Oradea ?
Va rog daca aflati cand pleaca sa ne anuntati sa iesim la pozat.
srazvi

Se poate poza si in depoul Arad ca nu-i unitate militara. De asta nu-i bine sa ai grija de o locomotiva ca vin altii si o iau  
nan_florin

O sa va anunt cand va pleca de la Arad. De pozat se poate poza si in Depoul Arad, dar parca unii s-au cam saturat sa tot sara garduri, sa fie fugariti si luati la intrebari de ce fotografiaza. Oricum, demult lococmotiva nu mai apartine depoului Arad ci STF-ului, asa ca intr-un fel este a nimanui. Ideea de a se expune in Oradea mi se pare destul de buna mai ales ca locatia aeasa permite supravegherea ei.
sulzerul1175

Multumim pentru informatie domnul Nan.

Daca va fi exponata in fata biroului de Politie TF, atunci se va afla in locul acestui GM:



Pozitia exacta este intre intrarea mica si pasarela.

O poza de pe pasarela, facuta de Barta Endre:



Locul aburoasei e acolo unde sta GMul 962.
srazvi

nan_florin wrote:
O sa va anunt cand va pleca de la Arad. De pozat se poate poza si in Depoul Arad, dar parca unii s-au cam saturat sa tot sara garduri, sa fie fugariti si luati la intrebari de ce fotografiaza.

Tocmai laudam zilele trecute locul bun in care e acum, cei ce trec cu trenul intre Arad si Glogovat o pot vedea din tren  
In ceea ce priveste saritul de garduri si alte probleme, da, le avem la Oradea, in primul rand acolo ar trebui sa stea DG-ul ce acum e la CET Oradea nefolosit de mai bine de 4 ani si la care nu a reusit nimeni sa ajunga la el(poate doar Pisti prin cineva ce lucreaza acolo).
Prefer o locomotiva intr-o stare jalnica sa fie refacuta decat una intr-o stare perfecta care trebuie doar mutata, asa nu am salvat nimic din patrimoniul CFR, doar o vom lasa prada boschetarilor ce vor lua cu timpul bucati pentru a le duce la fier vechi  
sulzerul1175

Da, dar macar nu va sta in spatele depoului Arad ci va putea fi admirata si de altii in gara din Oradea.
srazvi

De ce nu se expune o locomotiva din cele doua de la Iasi:
http://i753.photobucket.com/albums/xx180/didiursuletz/P1050092.jpg
Macar sa stim ca una din ele va fi vopsita, ca la cum arata chiar au nevoie de asa ceva
nan_florin

Problemele sunt mai complicate cu 142.044 in sensul ca nefiind a Depoului Arad nu vrea nimeni sa se incurce cu ea si implicit sa isi asume raspunderi pentru eventualele lipsuri. Si asa au fost multe discutii pe tema asta acolo. Oricum daca nu se va expune cat de curand va ajunge sa fie trasa undeva in spatele depoului unde sa nu incurce pe nimeni . Atunci sa vezi distractie pentru hoti. Asa ca eu unul prefer sa o vad in gara la Oradea unde oricum ii sta mult mai bine decat ascunsa in Depoul Arad. In privinta DG-ului personal nu cred ca ar avea trecere la pasiontii de locomotive la fel ca si 142.044. Sigur, ar fi fost interesant sa avem si unul expus pe undeva insa parerea mea ca mult mai reprezentativ ar fi fost un DD. Sincer sa fiu imi imaginez ce furori va face in gara prin imensitate si frumusetea formelor 142044 in momentul in care il vor vedea din tren calatorii. Asta ca sa nu mai spun cati isi vor face poze cu locomotiva. Crede-ma ca stiu ce spun. Am facut multe trenuri turistice cu 230.299 si cu 150.139 si stiu cum se fotografiau pe peronul garii cei aflati in trecere .
Chiar si cu locomotivele cu abur pe care le duceam la casare si-au facut multi poze.
nan_florin

In privinta celor doua locomotive de la Iasi solutia cred ca ar fi ca din doua sa se faca una cat de cat mai buna, pe care sa mai poti pune niste tevi, felinare, etc. Din cate vad nu mai au nici biele iar una parca nici usa la camera de fum. Acum intervine problema cea mai spinoasa: locomotivele fiind ale SAAF-ului cine sa le repare si cu ce bani, mai ales acum cand nimeni nu vrea sa se mai implice in nimic si cand toata lumea pune problema banilor. In cateva cuvinte cineva trebuie sa ia problema in mana si sa tina cu dintii de ea incepand de la lucrarile de reparatii si terminand cu amplasarea definitiva. Deci cine credeti ca poate sa se ocupe in mod real ?
srazvi

Din pacate in ultimii 10 ani au disparut cam toate aburoasele de la noi in afara de cele intrate(ca norocul) in patrimoniul national. Dintre acelea putine sunt intregi. De aceea speram sa fie salvata alta care se afla intr-o stare mai rea, nu ca nu am inteles ca nu apartine de depoul Arad, doar ca are cine sa aibe grija de ea. Cat timp domnul Darlea e acolo, 142044 e in siguranta   . Chiar ma gandeam la 142-ul de la Sibiu care ultima data cand am fost acolo in vara era o bucata dintr-un cimitir de locomotive    daca ar putea fi restaurat. Aici iar intervine problema banilor, a proprietarului.
Am inteles ca nu mai sunt aburoase care pot functiona legal(nu e oficial dar cam toti vad ca o sustin), deci viitorul lor nu mai sunt trenurile turistice ci doar ca le vom vedea expuse in gari, macar atat.
Evident ca e o bucurie sa vezi o locomotiva cu aburi dar SFT-ul doar cu  asta nu se ocupa, mai repede inseamna Societatea Furtului de Trenuri  
Precum ziceam singurul lucru de care ma tem sunt oamenii care trebuie sa puna mana sa traga de-o biela, sa faca ceva. Desigur se poate pune un gard de sarma ghimpata imprejurul locomotivei prin care sa treaca si curent electric  
nan_florin

Atata timp cat la nivel de varf nu se implica nimeni este cam greu de crezut ca in viitor vom mai avea trenuri turistice remorcate cu locomotive cu abur. Singura care mai este functionala - 230.516 este si ea la capat de drum. Cazanul este expirat de vreo cativa ani , si functioneaza contrar oricaror reguli de siguranta. Pe de alta parte singurul reparator de locomotive cu abur din tara SC Remaul Cluj a anuntat oficial ca renunta la repararea locomotivelor cu abur, invitand toti partenerii care mai au locomotive la reparat sa le ridice de pe platforma fabricii. Singurii mecanici autorizati de la Regiotrans din cate stiu se pensioneaza anul viitor iar altii nu mai stiu in afara de un mecanic de la calatori de la Cluj care este autorizat la locomotive cu abur. Deci vedeti si voi ca nu este foarte usor sa mentii pe linia de plutire o astfel de activitate. Ca sa nu mai vorbim de partea de intretinere pentru care nu exista practic nimic. In privinta aliomentarii cu combustibil apar iar probleme intrucat alimentarea cu pacura se face in anumite conditii de temperatura ceea ce face aproape imposibila alimentarea in conditii de iarna sau toamna tarzie.  Alimentarea cu apa este si ea oi mare problema pentru ca coloanele hidraulice s-au desfiintat la fel cu gurile de alimentare a vagoanelor WIT. Pe ici pe colo se mai pot folosi gurile de hidrant sau daca se poate cate o masina doua de pompieri. In afara de asta ai nevoie de echipa de schimb sau pentru mentinere in stare calda a locomotivei. Iata deci ca numai insirindu-le va puteti da seama de complexitatea problemei.
Cand mai aveam ceva locomotive cu abur in presiune eu am tot insistat sa se faca niste trenuri turistice cu ele pe litoral intre Constanta si Mangalia. Distanta era acceptabila si cred ca ar fi avut succes cu putina publicitate. Linia nu este electrificata si cu 5-6 vagoane cred ca iesea o treaba super-faina. Ca de obicei nu a vrut nimeni sa se implice. Acum este prea tarziu.
Tyco

Bine ca dispare si asta din Arad...in curand totul o sa fie luat de Oradea si Timisoara   ...bine macar ca dispare la Oradea ca de era la Timisoara meream eu cu flexu sa o tai
PS:Stiu ca o sa mi se stearga postu asta dar nu suport cand dispare ceva din orasul pe care eu il iubesc asa de mult
PPS: Scuze celor care se simt jigniti de acest mesaj
nan_florin

Era o varianta sa te vedem la PRO TV.  
srazvi

Nu, ca la ProStv apar cei care se taie cu flexul, nu cei care taie locomotive  
nan_florin

Locomotiva cu abur 142.044se expediaza la Oradea

Pentru cei interesati duminica 04.07.2010 locomotiva cu abur 142.044 se expediaza in tren direct de marfa remorcat de locomotiva diesel-electrica TFG in jurul orelor 8.00 de la Arad la statia Oradea unde va fi expusa.
sulzerul1175

Multumim pentru informatie domnul Nan!
dan tm

Dar daca locomotiva e expusa intr-o gara , cine mai are grija ei?

Nu mai departe de a doua zi de Pasti am fost la Craiova si acolo fiind expusa o aburoasa si un plug, insa nu  mai taie nimeni crengile copacilor, si tufele sau jnepenii(juniperus) de linga roti. Ca sa nu mai spun ca abia am scapat cu zbieraturi si cu fuga de niste ciini care aveau culcusul sub tufele alea.

Banuiesc ca ar trebui sa raspunda cineva si de aspectul exponatului tocmai pentru a fi vazuta, pozata, admirata indiferent daca in Arad sau in Oradea.
TaurusFan

142.044 la Oradea



link
Electrica675

Frumoase fotografii Multumim mult!
sulzerul1175

Si eu Si eu   (Sunt poze si pe pagina anterioara!)


dragosh01

Am fost si eu acuma seara in depou s-o vad . Man...e uriasa   si arata foarte bine
fzcsm

Va ramane la Oradea tot timpul?
sulzerul1175

Pe prima pagina scrie tot ce vrei sa afli.
Alex-DP001

Cam cu ce viteza s-a deplasat?
TaurusFan

Maxim 40km/h
dragosh01

Mai copilasi, vin si eu cu niste poze si un video    











sulzerul1175

Stadiul lucrarilor:

Saptamana trecuta am degresat depunerile de ulei si mizeria de pe sasiu.
Vineri am fost sa smirgheluim locurile unde vopseaua era sarita sau era complet decojita.

Luni: eu cu Paul (Taurusfan) am golit tenderul. Dupa acesta locomotiva a fost scoasa din hala, fiindca urma sa spalam locomotiva. Inca un pas spre revopsire   Dupa curatire, locomotiva arata asa:





Desi nu prea se vede pe poze, dar este relativ curata. Astazi am continuat sa stergem praful ca maine ne apucam de vopsire  

Echipa care lucreaza la 142.044: domnul Stancu Aurel (restaurator sef   ), eu (sulzerul1175), Paul (Taurusfan), Dragos (dragosh01) si Cristi (Axel).
DonVILLy

Bravo baietii, sunteti primii pe care i vad sa puna mana  si sa ajute.
Aveti tot respectul meu.
dragosh01

Munca voluntara   stai sa vezi cand o terminam  
nan_florin

Respect tuturor celor care mai fac ceva pentru calea ferata si salutari domnului Stancu. Saptamana viitoare sper sa ajung si eu pe la Oradea. La noi s-a terminat de vopsit 151.002 iar acum este in stadiu de finalizare 150.105. Intre timp am montat si placile cu numere la 230.299 care au fost vopsite. Saptamana viitoare sper sa ajung si la Iasi pentru LDM. Succes in continuare!
TaurusFan

Trei imagini de saptamana trecuta, cand locomotiva a fost spalata:


sulzerul1175

16 iulie 2010

In timp ce domnul Stancu a pregatit tenderul pentru vopsire, eu m-am pus sa curat cerculetele si blidele de pe cazan.

Inainte...





Dupa...






Cand eu am terminat, domnul Stancu a dat deja un strat de vopsea:


sulzerul1175

23 iulie:

Ne-am apucat si de partea dreapta. Eu, Axel si Vlad11 ne-am ocupat de cerculetele si capacele de alama.








Gabry_Mafia

Multumim ca ne ti la curent cu ce se intimpla cu aceasta locomotiva Pisti...Frumoasa ultima poza Si felicitari la toti pentru ce faceti pentru ea..
sulzerul1175

Cu cea mai mare placere
____________________

Locomotiva e aproape gata.

Poze din 29 iulie




Mai multe poze n-o sa mai pun... sa fie surpriza la prezentare  
sulzerul1175

Azi, locomotiva a fost scoasa din hala.

Maine va fi expusa la gara Oradea, din pacate nu se stie inca la ce ora.
TaurusFan

http://www.oradea.ro/index.php?op...comunicate-de-presa&Itemid=35
LDE2100EGM

Va prezint filmul cu aburoasa:


Multumiri lui Pisti pentru informare!!!
TaurusFan

Cateva imagini de azi:



Alex-DP001

Frumoasa treaba ati facut baieti, felicitari inca odata pentru efortul depus.
tomi_ms

Foarte frumos! Felicitari tuturor celor care ati lucrat la ea!
sulzerul1175

Multumim

Cateva si de la mine:

In drum spre gara



Locomotiva putea fi admirata la linia 1




Apoi... pozitionarea ei




Si... gata  






Echipa de restaurare

Bogdy

A aparut si pe bihon stirea cu locomotiva

http://www.bihon.ro/stiri/oradea-...-oradea/cn/news-20100813-11571166


Si un video de la mine

Amiralul

Ziaristul roman mai bine scrie timpenii decit sa intrebe pe cineva care se pricepe
explorator021

Acum are si gara Oradea un exponat de valoare.  
De mare valoare.
sulzerul1175

Amiralul wrote:
Ziaristul roman mai bine scrie timpenii decit sa intrebe pe cineva care se pricepe


Faza este ca domnul Stancu a facut un conspect despre locomotiva, cu detalii technice etc etc, dar stiti cum e mass-media; daca ei nu inventeaza ceva, stirea nu-i stire.
fzcsm

Vin si cu niste poze realizate in seara de 13 august.Felicitari celor ce au contribuit la reabilitarea ei.E o bijuterie !
                   



















Amiralul

Am aflat ca numarul original al locomotivei a fost 142.033.E adevarat?
TaurusFan

Amiralul wrote:
Am aflat ca numarul original al locomotivei a fost 142.033.E adevarat?

Nu e adevarat, nu stiu de unde ai aflat asa ceva.
sulzerul1175

As dori sa fac o precizare in legatura cu revopsirea locomotivei 142.044. Si ma adresez unui anume ciumpalac de pe un asa zis forum.
Locomotiva a fost revopsita de catre dl. Stancu Aurel, fost angajat al depoului Oradea, cu sprijinul Primariei Oradea.
La aceasta actiune au fost implicati si cativa pasionati de cai ferate care au ajutat la restaurarea locomotivei.
Orice alta legatura cu vreo asociatie de pasionati(club) sau forum este exclusa.

Pacat ca sunt unii care citesc articolele in diagonala si inteleg cu totul altceva...
cristi CFR

TaurusFan wrote:
Amiralul wrote:
Am aflat ca numarul original al locomotivei a fost 142.033.E adevarat?

Nu e adevarat, nu stiu de unde ai aflat asa ceva.


Inainte sa fie dusa la reparatie locomotiva a fost expusa in fata depoului Arad in locul unde se afla 230.096.
Ea avea numarul 142.033 , cred ca numarul actual e cel corect.
TaurusFan

cristi CFR wrote:
TaurusFan wrote:
Amiralul wrote:
Am aflat ca numarul original al locomotivei a fost 142.033.E adevarat?

Nu e adevarat, nu stiu de unde ai aflat asa ceva.


Inainte sa fie dusa la reparatie locomotiva a fost expusa in fata depoului Arad in locul unde se afla 230.096.
Ea avea numarul 142.033 , cred ca numarul actual e cel corect.

Corect
didi

Multi viteji se arata dupa lupta .Nu sunt in stare sa vopseasca o dunga pe o locomotiva dar critica pe altii care macar au incercat sa faca ceva frumos si chiar a iesit super.Mentalitate romaneasca si un pic invidie pe realizarile altora.Mai bine locomotiva expusa care oricum se degradeaza ,ca nimica nu e vesnic ,decat sa rugineasca in halele depourilor ca multe locomotive cu aburi.
Amiralul

Da,m-am documentat,se pare ca intre 1986 si 1994 a avut placile de la 142.033,dar este intr-adevar 142.044.142.033 ar fi de Malaxa.E ciudat ca nu prea s-au pastrat locomotive fabricate de Malaxa,majoritatea sint de Resita.
Vreau sa felicit si eu pe cei care s-au implicat in restaurarea si expunerea ei.Decit ruginind pe vreo linie moarta,mai bine asa.Sa speram ca acum n-o sa dispara piese de pe ea si ca odata,intr-o buna zi,va putea fi pusa in stare de functionare.
TaurusFan

Amiralul wrote:
E ciudat ca nu prea s-au pastrat locomotive fabricate de Malaxa,majoritatea sint de Resita.

Pai singura locomotiva pastrata din seria 142.000 fabricata la Uzinele Malaxa este 142.063, actualmente 12.14 aflata in proprietatea ÖGEG in Austria.
nan_florin

Mai exista 142.008 la Dep. Sibiu.
TaurusFan

nan_florin wrote:
Mai exista 142.008 la Dep. Sibiu.

Da dar e tot de UDR Resita construita.
Amiralul

Eu ziceam in general,locomotive cu abur de Malaxa,e un 230 la Petrosani,151 la Dej,de cale ingusta  stiu ca e aia de la Orastie.
142.063 am vindut-o si au salvat-o austriecii,altfel era taiata sau ruginea ca 142.008,trasa dupa un gard.
explorator021

Buna treaba ati facut! Felicitari pentru idee si pentru calitatea restaurarii. Acum gara Oradea are un exponat de care se poate mandri! Decat sa stea nu stiu pe unde uitata prin depoul Arad, mai bine e asa, expusa publicului la Oradea.

Am surprins si eu locomotiva:







Cu vagonul:


Dar vagonul acesta cum de a ajuns sa fie exponat?
LDE2100EGM

explorator021 wrote:
Dar vagonul acesta cum de a ajuns sa fie exponat?

Buna intrebare dar cred ca e un contrast intre vechi si nou.
sulzerul1175

Vagonul respectiv e vagonul de rezerva pentru R936/935 si A1631/1632. Si inainte ca 142.044 sa fie expusa, tot acolo au tinut vagonul.
nan_florin

Exceptional! Inca o dovada ca lucrurile trainice se fac numai cu oameni pasionati.Felicitari! Cand voi veni la Ord berea o dau eu!
Mi-aduc aminte de o faza tare petrecuta la Dej cand s-a infiintat muzeul militar. Baietii au trebuit sa puna pe un amplasament un tanc T-34 la care i-a fost scos initial motorul. Pentru restul va las pe voi sa va dati cu parerea.
Duminica seara plec impreuna cu un coleg la Dep Pascani sa aducem cele doua LDM-uri la Dej: 022 si 193. Dupa aceea la Dep Bc-T pentru trei vagoane: un Es, un vag fabricat in anul 1908 pe doua osii si un bagaj din fostul tren sanitar. Va voi tine la curent.
sergiu

saptamana asta merg la oradea la bunicu meu (fost CFRist) si sper sa fie incantat de prezenta acestei veterane si sper sa fac si niste poze
sergiu

dupa cum vam spus iata pozele






Bogdy

Vad ca au terminat baietii de amenajat spatiul unde este expusa locomotiva

Reportajul de pe TVS cu locomotiva

http://www.tvs.ro/eveniment/3673-locomotiva-de-patrimoniu.html
sergiu

Daca bine am observat numarul de pe tender nu e acelasi cu cel al locomotivei (Locomotiva 044,Tender 013) stie cineva ce sa intamplat cu tenderul ei sau de ce a fost inlocuit?
maus5

Salut!sergiu- Era o practica obisnuita pe vremuri,cu ocazia reparatiilor, locomotivele erau gata,dar tenderele nu,asa ca luau alt tender disponibil .
maus5

Tenderul 142.044,a fost atasat locomotivei 142.032,care apartinea tot depoului Arad.
sulzerul1175

Niste fotografii facute cand 142.044 a fost scos din hala:



sulzerul1175

Pe 11 noiembrie, domnul Stancu si domnul Kereszturi au montat placutele de fabricatie:




Bogdy

Aburoasa oradeana iluminata noaptea , felicitari celor care au lucrat la ea .

dragosh01

Multumim, in curand voi posta poze mai clare cu ea pe timp de noapte.Sper ca in viitor sa i pot face iluminatul si la boghiuri si in spate la finele rosii.
dragosh01












142.044 cu mine (eu i-am facut iluminatul)







LDE2100EGM

Ja, ja, arata foarte bine. Felicitari pentru munca depusa.
florin.mihai

Foarte frumos, dacă reuşiţi să-i faceţi şi lămpile de la rulare ar fi excepţional!
dragosh01

Vara asta voi incerca sa i fac si iluminatul la boghiuri si lampile finale( 2 le vopsesc in rosu si cea centrala ramane alba) si voi pune bec si in cabina sa dea impresia ca e cineva acolo si gata de plecare.  
Tot ce-mi trebuie e un transformator de 12 sau 24 V cam de 200-300W si gata.
Donatiile de transformatoare sunt binevenite  
Bogdy

Felicitari Dragos pt initiativa  
stefan_br

Felicitarile mele!Peste cateva saptani voi ajunge si eu in Oradea si as dori sa stiu daca aceasta aburoasa este cu luminile aprinse seara de seara sau doar cu ocazii speciale?

Multumesc anticipat!
TaurusFan

In fiecare seara se aprinde impreuna cu iluminatul garii.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR