Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
sulzerul1175

Locomotive cu abur

230.142 exponat in depoul Oradiei:

cristi CFR

Criscior 5 sub presiune:

OAB

O locomotivă seria 376 fotografiată de mine īn gara Puspokladany īn data de 14.06.2006:

http://www.railwayfan.ro/image/?img=68438&r=

CFR-ul a avut 102 asemenea locomotive, dar nu ştiu să fi rămas vreuna funcţională. Cea din linkul de mai sus e fabricată īn 1923. Din cāte am īnţeles, locomotiva era, practic, bidirecţională, putānd merge la fel de bine şi cu faţa şi cu spatele; nu mai era nevoie de īntoarcerea locomotivei

Locomotiva cu abur aparţinānd Liliputbahn-ului din parcul Prater (Viena), fotografiată de mine


Gabry_Mafia

Locomotiva 131045 ,nefunctionala ,prezentata la cei 150 ani de la infiintarea Depoului Timisoara (2007)

sulzerul1175

Salut Gabry_Mafia, multumim ca ne-ai pus la dispozitie o poza foarte frumoasa

Putin off-topic: ce au mai fost prezentate pe ziua aceea?
Gabry_Mafia

Salut Pisti91.In ziua ceea 15 nov.2007 a fost comemorat 150 Ani de la infiintarea Depoului Timisoara si linia Timisoara - Jimbolia.Cu aceasta ocazie a fost aduse doua locomotive cu aburi,una functionabila(50.065)- si una nefunctionabila(131045).Au mai fost si cateva aranjate in curtea depoului special ptr aceasta comemorare, LDH,EA LDE, GM,Desiro.Locomotiva cu aburi 50.065 a fost sub presiune si a rulat pana la Jimbolia ptr a comemora linia.
Gabry_Mafia

Aceasta este locomotiva cu aburi functionabila (50.065)care a rulat de la Depoul Timisoara pana la gara din Jimbolia icu ocazia comemorarii 150ani de la infiintarea Depoului Timisoara si linia Timisoara - Jimbolia


sulzerul1175

Mersi pentru informatii si poze
CKD

150.1114 Exponat in Gara Brasov

CKD

150.1114 Marchiza

Guest

locomotiva CFF 764.421 la Viseul de Sus







Guest







Doru

Brasov, 10 mai 2008

myster2008

Iata si aburoasele de la Subcetate...pozate de mine vara aceasta..

http://trenuletz.myfreeforum.ro/r...aburoase-de-la-subcetate-t133.htm
sulzerul1175

230.096 exponata in fata depoului Arad:

sulzerul1175

shoppy

Cat de lung este cuponul de sina pe care sta locomotiva sau e o linie mai lunga?
19jimmy84

Aburoasa din Sinaia pe timpul cand nu era vopsita


claus

Pacat ca in Romania nu exista pasionati care, cu ajutorul unor maturi, unor galeti cu apa si a catorva litrii de motorina, nu fac actiuni voluntare de igienizare a acestor exponate.
Pacat...
Pentru o astfel de locomotiva nu e nevoie de mai mult de o zi de munca...
Pacat...

Apropos, care sunt planurile comunitatii de pasionati din Romania vis-a-vis de locomotivele cu abur expuse in diverse locatii din tara ?
Dr2005

Şi, totuşi, există pasionaţi care au pus bani din buzunarul lor şi au trudit cāteva week-enduri la locomotiva cu abur expusă īn gara din Sf. Gheorghe.
shoppy

Si care au facut toata treaba pe ascuns, pe furis, hoteste, neanuntandu-si pe nicaieri intentiile, deabia dupa aceea au aparut poze cu ce s-a facut, si astea se pare facute de alti pasionati care au aflat in ultimul moment de actiune si si-au modificat programul pentru a putea participa, altfel toata actiunea posibil sa ramana documentata toar pentru unii.

Romrail, care e implicat in actiunile de expunere a aburoaselor Cfr, face tot pe ascuns, si deabia dupa ce descopera altii operatiunea de mutare sau aburoasa deja mutata, mai vine cu niste detalii si uneori niste poze.

Nici unul dintre "greii" acestui domeniu, care comunica din ce in ce mai des si atunci au impresia ca au ajuns sa vorbeasca in axiome, nu s-a "coborat" la nivelul de a zice pe un forum "ma, io peste 2 saptamani ma duc nustiuunde cu pensula si o cutie de vopsea de acasa ca sa fac ceva la o locomotiva, hai sa discutam, primesc bucuros ajutorul oricui".

Deci astia suntem, cu asta defilam, poate ca totusi e mai bine decat nimic...
claus

Shoppy,

iti inteleg nemultumirea referitoare la actiunea de la Sf Gheorghe, dar mai sunt atat de multe alte locomotive expuse in Romania. Nu stiu daca cineva impiedica diverse grupuri de pasionati sa ingrijeasca cate una aproape de zona lor.
Sincer, ca sa ajungi din Constanta sau Oradea pana la Sf Gheroghe ....costa destul de mult, chiar daca mergi cu trenul sau masina.

Stiu locomotive expuse in Romania si care pot fi ingrijite de cei din zona.
Personal, nu mi-as permite sa platesc trenul pana la Satu-Mare si inapoi, cazare, masa, oboseala....
Dar cei din zona -sau un club din zona- pot "adopta" un astfel de exponat de care sa ingrijeasca....

Era dor o propunere.

Referitor la "cei grei"...
Nu este poate si putina dezamagire ?
Cunosti in Romania un club care sa se ocupe serios de aceste locomotive ?
Cate subiecte legate de locomotivele cu abur gasesti, sa zicem, pe forumurile din Romania ?
Se pot discuta multe, insa nu vreau sa nasc o polemica la un subiect atat de frumos. Eu zic insa sa te gandesti serios ca "acesti grei" sunt si ei oameni si poate ca exista si intre ei o anumita dezamagire referitoare la faptul ca nimeni nu le continua serios munca.

Dr2005, ca sa fim corecti, materialele pentru locomotiva de la Sf Gheroghe au fost oferite de Consiliul Local Sf Gheorghe. Se poate gasi interes la organele locale pentru a "sponsoriza" astfel de actiuni, important e sa existe si interes din partea asociatilor de pasionati.
Electrica335

Claus :

La noi , nu numai in comunitatea feroviarilor, dar si ca popor in ansamblul sau exista doua probleme majore care nu se vor rezolva niciodata : dezinteresul si lipsa spiritului de conlucrare. Atata timp cat aceste probleme nu-si vor gasi rezolvarea, nimic frumos nu se va intampla in aceasta tara. Spunea cineva cu mare indrazneala ca in 2-3 ani va fi muzeu cu asa si pe dincolo exponate, etc, etc, etc...chiar ajunsesem sa ma umplu de entuziasm la un moment dat. Va spun sigur, pariindu-mi viata in acest moment ca muzeu de cale ferata construit si intretinut ca la carte, in Romania nu va exista niciodata in aceasta viata !N-are rost sa ne imbatam cu apa rece : cine viseaza muzeu cand nimanui nu i-a venit nici macar o idee utopica de a pastra in starea originala o banala 060-EA ori 040-EC. Cand te gandesti la asta nici macar n-are rost sa mergi mai departe cu intrebarea retorica "de ce nu s-a pastrat DB, DC, DD, ED, EM ori ADE ?".

Si mai mare pacat este ca au existat persoane in randul pasionatilor (printre care m-am numarat si eu deunazi ), care chiar au vrut sa faca ceva. Imediat s-a sarit la gatul celui care a facut sau a incercat sa puna bazele a ceva.

Aceasta problema se regaseste intr-o mare masura si in spiritul colectiv, cum spuneam si mai sus, in sensul ca "la ce sa fac eu ceva ? Las' ca face ala !". Nu prietene, gresit ! Hai mai bine sa facem toti ceva cum trebuie, i-as spune eu. In zadar insa, atata timp cat valorile recunoscute la nivelul tinerilor din Romania, sunt manelele, prostul gust, incultura si nu in ultimul rand sloganul pus la loc de cinste " cine e pe primul loc " ...

Atata timp cat aceste doua probleme de mentalitate nu se vor rezolva, in aceasta tara nu se va intampla nimic, absolut nimic bine !

Astia suntem noi romanii, asa stim sa traim....furam, stricam, ne dam cu barda in cap unul altuia iar pe urma stam in carciuma, bem si povestim ce bine era inainte...
claus

Iti respect parerea, dar...trebuie inceput de undeva.
Cu lucruri mici si simple.

In alta ordine de idei, arata-mi un singur forum, sau club, care se ocupa serios de locomotive cu abur in Romania si cu placere particip.
shoppy

Nu exista.
Electrica335

Deja e prea departe sa visam la un forum de asa natura...mai trist este ca nu e nicio comunitate sau forum in care membrii sa aibe preocupari si interese reale despre calea ferata. Totul se bazeaza pe niste discutii gen " cu ce locomotiva electrica a venit aseara Rapidul 407 ? " sau " de ce dieselul ala are o goarna in loc de doua ? ", ca si cum calea ferata n-ar mai functiona in cazul in care in loc de electrica 361 a venit aseara 782 cu rapidul 407 .... De fapt totul la noi este o manea, totul este dupa ureche, o copie stangace si un amestec de informatii auzite din surse mai mult sau mai putin obscure, nefiltrate, sustinute cu emfaza si puse la loc de cinste.

Pe de-o parte ma gandesc ca meritam sa traim aceste vremuri...
sulzerul1175

Haideti sa dam un exemplu:

Eu maine sun primarul orasului Satu Mare, ca avem de gand sa curatam/reconditionam aburoasa expusa din Gradina Romei. Bun, avem acordul lui, ne sponzorieaza, vom avea toate materialele necesare de la Primaria orasului si de la Consiliul Municipal. Pana acum foarte bine.

Acum sa vedem actiunea pasionatilor: toti vor sari, sa zicem ca toti, ca vor sa ne ajuta si sa participa si ei la reconditionarea aburoasei. Apoi cand vine timpul sa mergem la Satu Mare, vom auzi/vedea chestii de genul: "scuza-ma nu am timp", "nu ma simt bine", "nu am cu ce sa vin acasa/legatura e foarte naspa". Sigur, aici am dat doar exemple, nu m-am referit in niciun caz la cineva personal   Si clar, ca se poate intelege aceste probleme, dar atunci vine intrebarea: "de ce ai zis ca participi si tu?", ca doar asa suntem noi. Atunci cati vom fi care vom merge la Satu Mare? Eventual cei din zona, sau cei care chiar au o mare pasiune pentru trenuri. Si din nou am ajuns acolo ca nu suntem prea multi si nu luam nimic in serios.

Repet, e doar un exemplu  

Sincer, trebuie sa incepem de undeva activitati asemanatoare. Chiar si daca sunt probleme mici, de exemplu, s-a rupt ceva de pe o aburoasa exponata; formati un mic grup, faceti rost de bani si schimbati obiectul rupt. Ati facut ceva si asa. Apoi trebuie sa contiunam cu "probleme" mai mari: reconditionarea unei locomotive, si asa mai departe. Probabil asa vom ajunge acolo unde vroia si George, cand pe forumul Trains.ro a deschis subiectul "Salvarea locomotivelor".
DonVILLy

Pisti91 ai dreptate nu multi se implica dar putem macar cativa care cu adevarat sunt pasionati.Putem deschide un cont  unde poate sa doneze fiecare cat poate pentru un scop caritabil "Salvarea unei Locomotive" si cu timpul se vor implica mai multi.Eu sunt deacord sa vin la Satu Mare sa va ajut dar cand am timp si cred ca asa fac cu totii.
claus

Apreciez sincer cele scrise aici de pisti91.
Trebuie inceput de undeva pentru ca , din pacate, nu va veni nimeni sa ne traga de maneca...
Eu cred ca in multe cazuri autoritatile locale se vor implica (e posibil sa dati si peste unii adormiti in nepasare si in scaunele lor). Apoi munca se poate face intr-o zi libera, cu soare, in vazul altora care traverseaza zona respectiva, fiind un exemplu si, de ce nu, o mandrie pentru clubul care face asa ceva. O astfel de actiune este si un mod de a intelege foarte bine si in detaliu modul de functionare al acestor locomotive, mult mai bine decat poti face asta studiind modelele feroviare sau niste planuri.

Si pisti91 a atins un punct sensibil, care da intr-un fel un raspuns la ceea ce scria Shoppy mai devreme. Actiunea de la Sf Gheorghe, ca si altele, se fac fara anunturi pe forumuri sau altele asemenea pentru ca nu au existat voluntari serosi care sa si participe. Dupa primul reportaj de la fata locului, nu a existat nici macar un singur om care sa-si anunte participarea voluntara, astfel ca la a doua "sedinta" de lucru erau exact aceiasi oameni ca si la prima. Mai adauga faptul ca actiunea de igienizare a locomotivei a fost facuta publica si in presa locala....

Din pacate, ce scrieti voi aici, toti, este adevarat. Dar daca lumea feroviara, asa mica cum e ea, se limiteaza doar la a participa pe forumuri, fara a dedica o zi pe an unui astfel de demers, dati-mi voie sa nu mai sper intr-un muzeu adevarat in Romania sau macar ca pasiunea asta sa fie transmisa si altora.

RESPECT pentru ce faceti voi aici (ma refer la reportaje, imagini etc), respect pentru pasiunea voastra, dar pentru ca ea sa nu ramana doar una " virtuala"  un astfel de demers de a iesi in lume, a te ocupa si de o locomotiva, chiar daca doar o speli cu cateva galeti de apa si dai gunoiul jos cu matura, e si un bun mijloc de recalama al clubului sau un mod de recreere activa !

Neseriosi, dragii mei, veti gasi cu duiumul oriunde ! E cel mai usor sa gasesti un motiv sa nu faci ceva. Si din pacate nu e doar situatia domeniului feroviar, ci veti gasi starea asta la multe nivele din societate. Nu trebuie sa va dezarmeze, chiar daca iti vine sa mai injuri printre dinti.
Electrica335

Donvilly : faptul ca eu te dezamagesc pe tine in privinta faptului ca nu sunt pasionat si nu contribui, este desigur o chestiune "naspa" care insa pe mine ma intereseaza foarte putin spre deloc.

Daca as fi vrut sa fiu nesimtit, te dadeam afara sau incepem cu intrebari de genul " ce stii tu despre calea ferata ?" ori " care are poze mai faine ? ". N-am sa continui discutiile cu tine pe tema asta,si nici n-am sa te dau afara, deoarece aceste aspecte nu constituie niciun interes ori satisfactie pentru mine.

Nu ma intereseaza cine este mai pasionat decat cine, si nici cine a contribuit mai mult decat cine, asadar daca tu te consideri ca esti mai pasionat decat mine, sau decat oricine altcineva, nu-ti doresc decat sa-ti dea Dumnezeu sanatate !

Putem insa sa ne mintim ca asa si pe dincolo oricat am vrea, desi nu stiu cu ce ne incalzeste atata timp cat stim cu totii care este situatia. Asada, continui sa cred ca ceea ce am scris mai sus, este situatia actuala pe care eu ( si multi altii ) o vad in aceasta comunitate si chiar si la calea ferata. Daca vrei s-o vezi bine, daca nu asta e...

Toate cele bune !
gabi-737

Imi permit sa fac o paralela, pe un forum cu specific de aviatie unde eu activez am primit multumiri din partea oficialilor de la Tarom findca le-am promovat imaginea in lume, deci dicutiile de pe forum nu au fost chiar in gol, fiind citite si de cei care iau decizii, si ca urmare vom ajunge sa fim recunoscuti oficial;

M-am gandit la aceasta paralela cu forumul celor pasionati de vehicule si trenuri in special deoarece daca cei de la CFR, ma refer la cei care au si putere de decizie, s-ar implica in restaurarea aburoaselor care mai exista prin diverse locuri, luand contact cu pasionatii si prin intermediul forumului, s-ar putea face actiuni de restaurare, sigur au fonduri de protocol sau alte surse.

Si mai sunt iar foarte sigur ca printre cei care conduc CFR exista si pasionati care ar putea face ceva, ca asa la nivel de organizare a membrilor unor forumuri e greu,

Cel mai bun exemplu cred ca ar fi Resita, muzeul in aer liber care e un loc absolut superb, deci se poate, acolo exsista multe aburoase, nu una ca la Satu Mare sau in alte locuri.
silviu_alex

Prezint si eu cateva poze realizate de mine cu raposatul meu aparat. Locomotiva din Sinaia si Calugareni venita in gara de nord pentru o prezentare sau ceva de genul.





















pozele din gara de nord sunt primele mele poze realizate ca un pasionat (mai mult amator) al trenurilor. Nu sunt de o calitate foarte buna(ca cele prezentate pe acest forum) dar sunt pozele mele si inseamna ceva pentru mine(sentimental)
sulzerul1175

Niciun om nu face poze din start ca un profesionist. Fiecare trebuie sa incepe cumva. Superbe poze
mpursu

Felicitari pentru poze, mai ales celor care reprezinta locomotive cu aburi!
Locomotiva din Sinaia are o micutza particularitate a distributiei:
(silviu_alex)
Anume, contramanivela acesteia are forma de "L", ceea ce n-am mai vazut la nicio alta locomotiva cu aburi. Daca mai trece cineva pe acolo si are chef de poze, am marea rugaminte sa pozeze mai multe detalii ale bielelor, pe stanga si pe dreapta acestei splendide locomotive.
19jimmy84

Sinaia...
Zoly87

Cateva aburoase ascunse

k
claus

Buna ,

seria corecta este 50.1.
Seria 50 este alta (vezi exemplarul de la Oravita).

Cele 4 masini au fost initial garate in curte la Remarul si au fost folosite ca piese de schimb pentru reparatiile masinilor similare vandute in afara.
Nu stiu care e soarta lor, insa sper sa nu fie dezmembrate.

Mai sunt asemenea locomotive uitate de lume, vezi Caransebes, lugoj, etc...

Felicitari pentru descoperire is imagini, mai ales ca aceste bijuterii uitate zac acolo de cativa ani, intr-un oras care se lauda cu o comunitate de profil, dar care nu s-a obosit prea mult sa-si descopere propriile comori din jurul urbei.
maus5

Salut! Am urmarit "din umbra"traseul aburoaselor.Au iesit din Remarul in 24.06.04 numai ca pe linga cele patru 50.100,pe care le-am admirat in poze,mai erau doua,inca un 50.100 si mai era un 230,apoi au stationat in Cluj-Napoca Est pina in vara lui 2005.Apoi au disparut,dar sper ca nu vor fi date la fier vechi,mai ales ca in aceeasi zona (in curte la C.U.G.),o firma privata S.C.GUMEC SRL Cluj,a reconstruit o locomotiva 230 pentru un club belgian in 2002-2005.(230.084 a devenit 64.169).Pentru cei interesati,iata cele 6 locomotive iesite din Remarul in 2004:                                             50.192 T334 Ar                                                                                       50.360 T479 Ar                                                                                       50.831 T220 Glt                                                                                       50.439 T664 Adj                                                                                      230.524.T163 Dej                                                                                     50.521 T521 Adj
tomi_ms

Zoli, felicitari pentru descoperire. Pacat de ele, probabil au demontat totul de pe ele, lasand doar strictul necesar pentru a le putea muta.

Am o intrebare, vazand ca avem colegi de forum care cunosc cam tot ce "misca" in materie de locomotive cu abur. Vineri, in timp ce schimbam trenul in statia Razboieni (Alba), am observat o locomotiva cu abur garata in capatul garii pe o linie moarta neelectrificata (pentru cei care cunosc statia, spre capatul dinspre Teius este o cladire roz, "Statie de ...(?)"nu mai stiu cum se numeste, langa care se mai gareaza din cand in cand cate o locomotiva diesel.)
M-a surprins, pentru ca trec aproape saptamanal pe acolo si pana acum n-am vazut-o desi mai mult ca sigur era acolo. Din pacate nu am reusit sa ma duc mai aproape, pentru ca eram cu multe bagaje si oricum trebuia sa intru bine in zona de siguranta si nici in ce priveste cainii nu stiam la ce sa ma astept. Am vazut locomotiva de la o distanta mare, intr-un unghi prost, dinspre tender, asa ca n-am reusit sa-mi dau seama ce serie e si cat e de completa. Totusi mi se parea ca are placile acelea caracteristice seriei 150.000 in fata langa cazan.
Stie cineva ceva despre acea locomotiva, ati mai vazut-o?
Zoly87

Mersi tomi , si chiar e ciudat si descoperirea ta pentru ca nu am vazut locomotiva niciodata dar daca reusesc am sa-l prind cumva
DonVILLy

tomi_ms wrote:
Zoli, felicitari pentru descoperire. Pacat de ele, probabil au demontat totul de pe ele, lasand doar strictul necesar pentru a le putea muta.

Am o intrebare, vazand ca avem colegi de forum care cunosc cam tot ce "misca" in materie de locomotive cu abur. Vineri, in timp ce schimbam trenul in statia Razboieni (Alba), am observat o locomotiva cu abur garata in capatul garii pe o linie moarta neelectrificata (pentru cei care cunosc statia, spre capatul dinspre Teius este o cladire roz, "Statie de ...(?)"nu mai stiu cum se numeste, langa care se mai gareaza din cand in cand cate o locomotiva diesel.)
M-a surprins, pentru ca trec aproape saptamanal pe acolo si pana acum n-am vazut-o desi mai mult ca sigur era acolo. Din pacate nu am reusit sa ma duc mai aproape, pentru ca eram cu multe bagaje si oricum trebuia sa intru bine in zona de siguranta si nici in ce priveste cainii nu stiam la ce sa ma astept. Am vazut locomotiva de la o distanta mare, intr-un unghi prost, dinspre tender, asa ca n-am reusit sa-mi dau seama ce serie e si cat e de completa. Totusi mi se parea ca are placile acelea caracteristice seriei 150.000 in fata langa cazan.
Stie cineva ceva despre acea locomotiva, ati mai vazut-o?


Ciudat sa fi adus vre-o locomotiva cu abur in Razboieni si sa o puna in fata cladiri de marfuri caci doar exista sau ma rog exista o data o remiza  acum din pacate e distrusa. Se poate sa fie cumparate de vre-un strain ca  doar  nu cred ca le-au venit mintea la cap romanilor sa cumpere sau sa reconditioneze o locomotiva cu abur.
mureseanu_976

Tomi_ms wrote:


Am o intrebare, vazand ca avem colegi de forum care cunosc cam tot ce "misca" in materie de locomotive cu abur. Vineri, in timp ce schimbam trenul in statia Razboieni (Alba), am observat o locomotiva cu abur garata in capatul garii pe o linie moarta neelectrificata (pentru cei care cunosc statia, spre capatul dinspre Teius este o cladire roz, "Statie de ...(?)"nu mai stiu cum se numeste, langa care se mai gareaza din cand in cand cate o locomotiva diesel.)
M-a surprins, pentru ca trec aproape saptamanal pe acolo si pana acum n-am vazut-o desi mai mult ca sigur era acolo. Din pacate nu am reusit sa ma duc mai aproape, pentru ca eram cu multe bagaje si oricum trebuia sa intru bine in zona de siguranta si nici in ce priveste cainii nu stiam la ce sa ma astept. Am vazut locomotiva de la o distanta mare, intr-un unghi prost, dinspre tender, asa ca n-am reusit sa-mi dau seama ce serie e si cat e de completa. Totusi mi se parea ca are placile acelea caracteristice seriei 150.000 in fata langa cazan.
Stie cineva ceva despre acea locomotiva, ati mai vazut-o?



Putea sa fie tocmai locomotiva seria 150.xxxx care zacea in depoul Tirgu Mures.Am intrebat mai demult un revizor din depou despre acea locomotiva cu aburi dar nu a stiut sa-mi dea raspuns (poate era pastrata in taina?)....

Ultima data,aburoasa a fost vazuta intr-un nou loc,foarte aproape de gardul depoului (inainte era pe o linie adiacenta celei cu vagoane de motorina).Se pare ca aburoasa a disparut,intrucat linia pe care statea mai nou era ocupata de un DA.Cu ocazia asta prezint o (ultima?) poza facuta la aburoasa  

tomi_ms

Foarte posibil sa fi fost ea. Era invers, dar cred ca placa turnanta din depou e destul de mare ca sa poate fi intoarsa aburoasa. Ar fi fost interesant sa vedem cu ce tren au dus-o, dar cunoscand CFR-ul cred ca au transportat-o cu un marfar de noapte
Totusi ma intreb de ce au lasat-o la Razboieni daca vor s-o duca undeva. Vineri daca trec pe acolo voi incerca sa mai aflu ceva, dar poate ca nu o mai gasesc.
cortexedge

Tomi,respectiva cladire cica apartine de CFR Marfa,insa te poti apropia linistit de ea,chiar poti sta pe bancul de incarcare sa filmezi.
De fiecare data cand merg in Razboieni,stau putin si pe acolo.
Cat despre caini,nu este niciunul pana la trecerea la nivel care e ceva mai incolo(este un fel de stana cu caini ciobanesti).
In rest,Razboieniul e o gara in care poti face poze linistit ca nu se leaga absolut nimeni de tine.
tomi_ms

Am vazut bine...

si dinspre strada

Mecanicul a stat in cabina GM-ului, asa ca n-am reusit sa fac poze mai bune, doar asa cu zoom, dar cu caracter informativ merge. Locomotiva nu are nicio placuta cu numar sau alta informatie, iar pe tender creste bine mersi iarba.
Florin

Salut,

este o locomotiva construita la Resita dupa anul 1958. Locomotiva e posibil sa fi fost 150.216. Acel plug de zapada este specific locomotivelor de la numarul 150.209  pana la ultima locomotiva construita, 150.282. Am sa incerc sa aflu mai multe despre ea.
Multumim de poze
claus

e 150.216, Resita 2809/1958.
claus

Si din colectia mea, poze facute in 2004 cu 230.516:







cristi CFR

Minunate pozele , daca nu ma inseala privirea sunt facute pe linia Caciulati - Snagov Plaje  
romrail

Vad ca e nevoie de niste lamuriri, pe care le voi exune mai jos:

1. Locomotiva nu are nicio placa de identificare pe ea, asa ca singura informatie cat de cat autentica este faptul ca ar fi 150.216, construita la uzinele Resita, in anul 1958.

2. Este intr-adevar adusa de la Targu Mures, unde a fost intoarsa pe placa turnanta a depoului.

3. Nu va grabiti sa o pozati, deoarece nu va pleca nicaieri. Locomotiva urmeaza sa fie restaurata (cat se poate de mult) si sa ramana, ca exponat fix, in gara Razboieni.

4. Va invit respectous sa va documentati temeinic inainte de a face afirmatii de genul: "... cunoscand CFR-ul, cred ca au transportat-o cu un marfar de noapte". O locomotiva aflata in starea care se vede in poze, nu se transporta niciodata in compunerea unui tren marfar normal, a carui viteza maxima de circulatie poate ajunge usor la 80 - 100 km/h (depinde de compunerea sa, de tonajul trenului si de viteza maxima admisa prin livet, pe sectia pe care circula trenul).

5. Transportul locomotivei s-a facut numai ziua, cu viteza maxima de 40 de km/h, in linie curenta si 15 km/h, in abatere.
dan tm

Nu-mi dau bine seama acum, mi se pare mie sau CFR a inceput sa expuna, pe ici pe colo, diverse locomotive cu aburi care nu se stie cum au scapat de la taiere?

Cum au scapat de la taiere?
ce inseamna restaurare la CFR? o aruncare de farbă asa la misto peste locomotiva?

Am intimpinat mari probleme la Tirgu Mures cind am pozat dinspre linii aceasta locomotiva.Bine nu ma mir, ca un IDM nu m-a lasat sa pozez nici placa de pe peretele garii.

undeva la CFR se gindeste cineva sa pastreze si sa restaureze si alte artefacte?
Instalatii de centralizare, semnale mecanice,gari, cabine de acar, cantoane, remize, vagoane, locomotive, automotoare?
ma indoiesc, zilele trecute am ramas uimit in gara Ghioroc vazind urmele taierii fostului tren Sudarec, probabil il stiti ala cu Dimitrovuri gri.
Mai era un vagon sau doua si multa mizerie provenita din elementele nemetalice din fostele vagoane.
claus

Starea locomotivelor istorice din patrimoniul CFR este direct proportionala cu numarul si calitatea pasionatilor de astfel de vehicule.

E un fel de cerere si oferta.

Atata vreme cat exista oameni, care chiar daca nu isi armonizeaza actiunile, reusesc sa expuna si sa mai salveze cate ceva, e extraordinar. In acest moment in Romania sunt mai multe locomotive cu abur expuse decat pasionati de ele.

E un simplu exercitiu de rabdare sa constati ca subiectul este tratat in mediul pasionatilor cu extrem de multa superficialitate si cu inconstienta faptului ca valori extraordinare se degradeaza si vor disparea curand.

E o disputa aproape inutila. Faptele vorbesc, si faptele arata ca nu trebuie sa va uitati mereu doar in curtea CFR-ului. E bina sa va uitati toti si in curtea voastra si sa vedeti cati dintre voi faceti ceva pentru pastrarea patrimoniului istoric al caii ferate (semnalizare, arhitectura, infrastructura, lucrari de arta etc...), cati dintre voi ati participa voluntar la o restaurare etc... Cei care se stiu fara de vina sa arunce primii pietrele.

Restul e sport din tastatura.
tomi_ms

Romrail, multumim pentru precizari si pentru vestea buna (sunt multe aspecte despre care se poate discuta, dar in principiu vestea e buna). Cred ca se vede ca prin fraza respectiva am vurt sa fac o aluzie la faptul ca, desi ar fi fost interesant sa se poata realiza fotografii despre transportul locomotivei, acest lucru ar fi fost imposibil din cauza atitudinii unor angajati CFR care exagereaza in a pastra anumite "secrete". Intentia ironica a fost semnalata si prin emoticon, dar sa trecem peste, discutam depre locomotive, nu despre interpretari de text. Oricum, macar am aflat si noi, muritorii de rand, cum se realizeaza un astfel de transport.
Off-topic: Dan_tm, in gara mare din Mures sunt mereu probleme cu pozele, ba mai mult unii mecanici te injura/claxoneaza chiar daca le fotografiezi trenul in camp, de pe drumul public. In schimb alti mecanici si lucratorii din Tg Mures Nord te lasa sa fotografiezi ce vrei.
Revenind la subiect, stie cineva unde ar putea fi expusa locomotiva? Ma gandesc ca locatia ei actuala e destul de greu accesibila, intre linia 1 si cladirea garii nu este loc, iar in cealalta parte a cladirii, dinspre strada nu are sens sa o expuna, pentru ca doar localnicii trec pe acolo.
cristi CFR

Bine ca se face totusi ceva si nu a ajuns la topit ca celelalte.
Abia astept sa o vad tronand pe un cupon langa gara Razboieni.
tomi_ms

Am vorbit cu un pasionat din Polonia despre diverse locomotive, si m-a rugat sa incerc sa aflu detalii despre locomotivele cu abur seria 140.100 . Il intereseaza sa vada diferentele dintre acestea si cele similare din Polonia, si pentru asta ar vrea sa stie alezajul cilindrului si cursa pistonului, si eventualele modificari aduse ulterior aici in Romania.
Il poate ajuta cineva?
Iata un fragment din mailul lui:
Quote:

The problem is with Pershings (CFR class 140.100), which were almost identical with PKP class Tr20. (...) the main question is the difference in technical specification (e.g. steam engine bore/stroke). The pictures of 140.117 known to me also reveal some external differences. Were these engines modified in Romania? Sources available to me give somehow contradictory information.

Multumesc.
cortexedge

Pentru cei interesati de aburoasa din Razboieni:


















----------
Din interior:

------
Sa-i fie seria ei 150.216?

-------

---------
Vederea mecanicului:

---------
Vederea mecanicului ajutor:

--------
Catre tender:

--------
Vedere in "cuptor"


-------
Din tender:
CsabyRR

Mare pacat pentru locomotivele cu abur. Totusi erau frumoase si intr-un fel si puternice si misterice....
cortexedge

Misterioase,da.....dar asta se numeste evolutie.
Asa cum n-am ramas la telefoanele "mobile" de 2 kilograme,asa n-am ramas nici la masinariile astea poluante.
Muzeele sunt casa lor acum.
shoppy

Tare frumos la Razboieni:
- aburoasa : este
- marfar : este
- catenara : este
- diesel : este
si, cel mai important,
- pasionate feroviare : ESTEEEE  
   
CsabyRR

Inventar facut corect shoppy
cortexedge

shoppy wrote:
Tare frumos la Razboieni:
- aburoasa : este
- marfar : este
- catenara : este
- diesel : este
si, cel mai important,
- pasionate feroviare : ESTEEEE  
   


 
3 marfare:>
pasionatele le-am adus noi  
maus5

Salut!Iata cateva date despre seria,,americana,,140.100:                           Diametru cilindru     584 mm                                                                    Cursa pistonului       660 mm                                                                   Diametrul rotilor cuplare  1422 mm                                                         Diametrul rotilor libere  838 mm                                                               Suprafata totala de incalzire  221,247m2                                                  Suprafata supraincalzitorului  52,08m2                                                      Suprafata gratarului   3,171m2                                                                  Greutatea locomotivei in serviciu  74,105 t                                                  Volum apa tender     21mc                                                                        Pacura                      5mc                                                                         Carbuni                    4,8mc                                                                      Greutatea locomotivei cu tender in serviciu  128,505 t                              Locomotivele erau echipate cu supraincalzitor Superheater&Co,cu 26 elementi,cutie de foc din otel,gratar fix,2 cilindri cu simpla expansiune,distributie Walschaerts,injectoare de apa tip Hancock,frana automata Westinghouse tip 6ET,nisipare pneumatice,aparat de uns sistem Nathan.O caracteristica ,oarecum ciudata,era faptul ca datorita lungimii mari,nu se puteau intoarce pe placile turnante normale,locomotivele necesitand placi de 22 metri diametru.
tomi_ms

Multumesc mult, "maus5"
dan tm

claus wrote:
Starea locomotivelor istorice din patrimoniul CFR este direct proportionala cu numarul si calitatea pasionatilor de astfel de vehicule.

E un fel de cerere si oferta.

Atata vreme cat exista oameni, care chiar daca nu isi armonizeaza actiunile, reusesc sa expuna si sa mai salveze cate ceva, e extraordinar. In acest moment in Romania sunt mai multe locomotive cu abur expuse decat pasionati de ele.

E un simplu exercitiu de rabdare sa constati ca subiectul este tratat in mediul pasionatilor cu extrem de multa superficialitate si cu inconstienta faptului ca valori extraordinare se degradeaza si vor disparea curand.

E o disputa aproape inutila. Faptele vorbesc, si faptele arata ca nu trebuie sa va uitati mereu doar in curtea CFR-ului. E bina sa va uitati toti si in curtea voastra si sa vedeti cati dintre voi faceti ceva pentru pastrarea patrimoniului istoric al caii ferate (semnalizare, arhitectura, infrastructura, lucrari de arta etc...), cati dintre voi ati participa voluntar la o restaurare etc... Cei care se stiu fara de vina sa arunce primii pietrele.

Restul e sport din tastatura.


Pornind de la cele scrise de Claus, si avind ca exemplu actiunea de la Sfintu Gheorghe, credeti ca ar fi realizabila o actiune identica la Razboieni?

adica sa se stabileasca aici pe forum o zi in care pasionatii care pot/doresc sa fie in Razboieni pentru lucrari la aburoasa.
Fiecare spune cind ajunge, aduce o cutie doua, trei cu farbă, pensule, diluant, perie de sīrma, mai stiu eu ce.

Eventual se ia legatura cu cineva de la CFR. (Dl. Astalos de la Tirgu Mures)
tomi_ms

Dl Astalus administreaza depoul de cale ingusta, deci nu prea are legatura, pentru actiunea asta trebuie luata legatura cu seful garii din Razboieni sau ceva asemanator. Eventual daca cineva il cunoaste pe dl Astalus poate sa-l intrebe cine ar fi cel mai deschis la astfel de discutii in Razboieni dupa parerea lui. Mai mult nu stiu daca ne poate ajuta.
Dar eu tac din gura pentru ca pana la sfarsitul lui iunie oricum nu prea ma pot duce.
Electrica675

50.467

150.1019

150.1028
@ndrey

Da 230.098  nu ai avut cum sa o pozezi?Sau nu ai putut sa ajungi la ea?,aveai spatiu  mult pentru poze acolo unde este garata. Oricum frumos reportajul, n usa schimbat mimic de cand am fost eu ultima data pe acolo la pozat( 2006), din seria vagoanelor vechi ,fara geamuri, sunt( sau erau )  cred ca vreo 20-30 de vagoane din diverse serii( tipuri), o parte din ele apartineau Infra si erau  parte din trenurile de lucru ,altele erau intro stare  exceptionala pentru anii lor,din pacate nu am putut sa le pozez pentru ca nu era spatiu de manevra dedloc
Electrica675

pe 230.098 nu am vazuto adica eu numai de astea 3 aburoase stiam..si mam uitat spre depou si nu am vazut nimic, iar in spatele lui 469, la fel nimic.

In PAE Socola sunt multe vagoane ale Infra in numar de 20-30 la fel cum ai spus si tu...si acum erau aerisite...daca stiam ca-s "importante" le faceam poze...ca si asa am pierdut timpul degeaba prin triaj...si m-am invartit mult ca sa gasesc remiza Socola...si degeaba...cam luat-o pe langa vagoanele albastre si un caine lup slobod a inceput sa latre...si am zis ca las' remiza pe alta data...peste 1-2 saptamani.
Gabry_Mafia

Mocanita de la Moldovita ...mai 2009...
sulzerul1175

Saraca 142.044

Costache Mihail

O locomotiva cu aburi in apropiere de Fetesti

maus5

Salut! Este vorba de 130.525,fabricata de Skoda,Nr.115-1921 si face parte din tezaur.
Costache Mihail

maus5 wrote:
Salut! Este vorba de 130.525,fabricata de Skoda,Nr.115-1921 si face parte din tezaur.
Multumesc pentru raspuns, dar cat de rau arata mai degraba as crede ca se pregatesc sa o duca la fier vechi.
Costache Mihail

Locomotiva cu abur din Predeal pozata de mine marti 9 iunie 2009
cristi CFR

Criscior 5 cu trenul turistic Campeni - Abrud dupa H. Rosia Montana pe 14.06.2009.

shoppy

50.497, intr-o seara calda de Predeal
claus

locomotiva 50.345 din Curtea de Arges a fost taiata.
maus5

Salut!Asta da veste proasta!
dan tm

claus wrote:
locomotiva 50.345 din Curtea de Arges a fost taiata.


Cind? esti sigur?
Electrica335

dan tm wrote:
claus wrote:
locomotiva 50.345 din Curtea de Arges a fost taiata.


Cind? esti sigur?


Eu zic ca e sigur. Claus cred ca e un om mult mai sigur in informatii decat multi de aici. In plus, daca cineva vine si spune o afirmatie punctuala, ce rost mai au intrebarile gen "esti sigur?"
dan tm

Stai ca nu am inteles ce te aprinzi asa?
Care e problema, sau nu e punctuala?

TU zici ca esti sigur?de unde esti tu sigur  
Quote:
in informatii decat multi de aici.


In primul rind ma interesa concret pentru ca am fost in zona si am urcat pe locomotiva aia, nefiind pe linia CFR ci a IFET am crezut ca ar fi posibil sa aiba alta soarta, precum garnitura de la Nadrag, locomotiva de la Jdioara, locomotiva dn Timisoara etc.

Poate imi dai un numar de cuvinte cu care sa ma obligi sa editez fraze punctuale care sa nu se bata de la linia forumului.
claus

Da, sunt sigur de ce am scris. Poza e luata joi dimineata, operatiune de taiere si transport la fier vechi era in toi. A fost 50.345, Malaxa 6/1929.

Electrica335

@ Claus : foarte intristat de acel "peisaj"...imi aduc aminte acum cativa ani cand am vazut locomotiva, mocnea in mine speranta ca intr-o buna zi va functiona, dat fiind ca era una din 50-urile ramase cat de cat complecte. O mare dezamagire sa vad ca fix ea s-a taiat.

@ dan tm : pai nu stiu, observ ca tie nimic nu prea iti inspira incredere, tocmai de aia simti permanent nevoia sa pui intrebari "da de ce?" , "de unde stii?", "esti sigur?". Ti-am mai atras de cateva ori atentia ca gresesti si n-ai vrut sa iei in seama. Daca totusi vezi ca un om binevoitor ti-a oferit o informatie, si n-o crezi, poti fi ceva mai diplomat, intrebandu-l eventual ceva de genul " ne-ai putea arata o poza ?" . Chestii din astea gen "esti sigur ?"efectiv sunt badarane....daca ma intelegi...
cristi CFR

Groaznic, claus  
Am vazut cateva poze cu ea si ma doare sufletul cand o vad acum,  se putea face un exponat la fel ca 230.039 de la Sinaia...
http://modelism-feroviar.blogspot.com/2008/03/cap-compas-jiblea.html
Mai pe la mijlocul paginii.
Bine ca macar mai avem aceste imagini cu ea.
Ai reusit sa salvezi macar o placuta ?
maus5

Salut!Am auzit azi la radio cum ca ar fi disparut 6 locomotive cu abur dintr-o serie unicat si ca s-ar afla(scoase din tara cu acte false). in Austria,Slovacia si inca undeva,nu am retinut.Din relatare ,locomotivele au fost construite la comanda in Austria si au fost fabricate in 1908.Atunci mi-am dat seama ca e vorba de cele 7 locomotive care au circulat pe linia cu cremaliera Boutari-Subcetate.Tare cred ca cineva s-a invartit de o afacere banoasa.Pacat,mare pacat (dupa ce ca sunt putine,mai dispar si astea).
cristi CFR

maus5 wrote:
Salut!Am auzit azi la radio cum ca ar fi disparut 6 locomotive cu abur dintr-o serie unicat si ca s-ar afla(scoase din tara cu acte false). in Austria,Slovacia si inca undeva,nu am retinut.Din relatare ,locomotivele au fost construite la comanda in Austria si au fost fabricate in 1908.Atunci mi-am dat seama ca e vorba de cele 7 locomotive care au circulat pe linia cu cremaliera Boutari-Subcetate.Tare cred ca cineva s-a invartit de o afacere banoasa.Pacat,mare pacat (dupa ce ca sunt putine,mai dispar si astea).


Tare ma tem ca te inseli amarnic....

Iata AICI si articolul respectiv

Acele locomotive au fost salvate de la autogen de catre D-l Georg Hocevar... care acum este anchetat pentru vanzarea lor....

Dah, mai bine ramaneau in romania si ajungeau tigai, tavi , conserve s.a.m.d.
Daca le taiau crezi ca le mai pasa cuiva acum ca fac sau nu parte din patrimoniu ?
Acele locomotive nu au facut parte din patrimoniu , cum zicea si articolul "susceptibile a face parte din patrimoniul naţional"

Incredibil cat pot fi de cretini si nenorociti romanii astia... am ajuns sa imi fie pur si simplu scarba ca sunt roman ,(mama de ce m-ai facut in romania, cu ce am gresit ? ) intru in pamant de rusine cand va ce pot sa faca "conationalii mei" (vedai-as pe toti acei nemernici cu streangu de gat ,de parca ei au facut ceva pentru calea ferata in afara sa o vanda la fier vechi) cu un om care s-a luptat ca Mihai cu turcii... da toti sunt niste turci... sa salveze ceva din ce insemna cale ferata in Romania,  rusine rusine de 1000 de ori rusine ...

Daca nu era Georg Hocevar nu ar mai fi ramas urma de cale ferata ingusta in tara asta , toata ar fi ajuns la furnal....

A salvat din mainile rematului cu bani proprii si eforturi uriase platind pe o locomotiva cu bandaje noi cat pe doua, reusind sa salveze aproape tot lotul de locomotive L45H vandut de mafia SFT.

Datorita lui si eforturilor sale avem anual trenuri la Criscior , Campeni , Moldovita , Comandau , (unde tarifele pentru turisti nici macar nu acopera banii de lemne , da sa mai acopere intretinerea liniei) datorita eforturilor lui a fost reparata cat mai repede singura cale ferata forestiera functionala CFF Viseu... a fost personal si a pus osu la treaba , da nu ma credeti ? poftiti dovada http://www.mocanita.ro/images_new...harchiv08/aug08/team_working2.jpg

Cati dintre cei care il acuza acum au facut ceva , au fost ei sa se murdareasca de noroi, au bagat un ban ?
Nu prea cred...

Datorita lui CFF covasna are 3 locomotive diesel L45H...
Acum tot datorita lui va fi salvat de la autogen materialul rulan at CFI Hunedoare care a fost taiata zilele trcute...

Tot datorita lui si eforturilor sale nu s-a demolat calea ferata Turda-Abrud, daca nu era el stateam azi si ne uitam ca fraieri la poze si meditam :
Bai da ce cretini suntem, am vandut tot la fier vechi cand puteam sa facem turism si ieseam de 1000x  mai castigati, acum nu mai renteaza sa o refacem costurile sunt prea mari....

Pe el nu l-a obligat nimeni sa vina in romania, a venit din pasiune si din dragoste pentru Calea Ferata si pentru faptul ca aici mai era ceva de salvat...



Stiti vorba din popr :

FACEREA DE BINE , FUTERE DE SINE ....
srazvi

cristi CFR wrote:

FACEREA DE BINE , FUTERE DE SINE ....

Va trebui sa te autobanezi  
Gata gluma, linia Hunedoara-Ghelari nu mai este, la fel si cea de la Lonea, ne-au mai ramas  Brad-Criscior de sarbatori, cea de pe Valea Vaserului unde am lucrat acum cativa ani buni la incarcatul copacilor, motiv pentru care inca aceea e singura de viitor, cea de la Moldovita tot mai rar, la Abrud-Campeni unde acum 10 ani mi se parea ceva banal, pacat ca faceam vreo 6 ore de la Turda la Abrud, se dorea sa se inlocuiasca cu linie normala dar a murit Ceausescu si azi am inceput sa-l plangem dupa 20 de ani de marete realizari   . Desigur ar mai fi mocanita Covasna ce urca la Comandau la planul inclinat.
Cel mai dor mi-e de linia Sibiu-Agnita, mergeam acum 10-12 ani cu personalul Arad-Sibiu 2051 daca nu ma insel si de acolo luam ocazie la Agnita si veneam cu mocanita    Au venit niste prosti si au facut un viaduct cu unul din stalpi fix pe linie   , ceea ce imi aminteste ca podul de la Bucuresti ce era prea jos nu e prima isprafa idioata a inginerilor de pe aici manelizati si in munca si in tot ce fac, doar sa fure pot.
In alta ordine de idei imi pare rau pentru Hocevar, spre ca nu i se trage de la plangerea idioata pe care a facut-o Silviu Sisinea  
maus5

Salut!In stirea de la radio nu s-a pomenit de D-ul Hocevar,pe care il stiu drept un patimas al trenurilor,inseamna ca iarasi am fost intoxicati de mass-media.
srazvi

Doar ne-am amintit de faptul ca d-l Hocevar e anchetat si am facut legatura cu acel caz, gandindu-ne ca sunt fix cele 6 locomotive salvate si reparate de el la SC CFI SRL din Criscior.
Asta e mentalitatea la noi, mai bine sa dam la fier vechi decat sa circule la altii  
claus

Stirea a fost preluata pe toate forumurile din Romania. Pe unele a fost tratata cu falsa abnegatie a acestui neam, si s-a facut trafic cu comentarii inutile.

Cristi CFR a sesizat pe acest forum -si este singurul forum pe care s-a mentionat corect- ca este vorba de o gogorita de presa, o minciuna menita sa discrediteze activitatea unui om.

Actiunea de cercetare a politiei este in curs, asa ca mentiuni de felul "furt" , etc... sunt menite sa faca audienta si senzatie.

In spate este o ancheta, declansata la adresa lui Hocevar, care este acuzat ca in loc sa lase 6 locomotive sa dispara taiate/furate, le-a reconditionat si vandut, cu acte in regula, catre firme din afara.

Ancheta isi urmeaza cursul si se pare ca nu s-a gasit nimic incriminator la adresa sus-numitului. Evident, acolo unde politia nu a putut descoperi nimic, au intervenit ziaristii romani, care, pentru o masa in oras, publica dezvaluiri "senzationale" care sa faca audienta intr-o fituica de metrou.

Dincolo de toate este prejudiciul moral adus unui om pe care putini din tara asta il respecta si ii cunosc activitatea. Articolul privind furtul de locomotive este amplu comentat de pasionatii de ocazie pe alte forumuri (nu dam nume, nu de la noi din tara, din Brazilia sa zicem), asociat cu  tuica si tot felul de lamentari stupide.

E pacat ca, pe forumurile din Romania, nu se face o rubrica de genul: gura lumii, pentru ca astfel de articole scrise seara la o bere, sa nu se mai gaseasca pe prima pagina la rubrici de felul: stiri.

Stirile din calea ferata nu au nici o legatura cu asemenea articolase, scrise dupa un telefon dat la redactie si dupa ce ziaristul a primit o sticla de palinca si un kilogram de carnati....

Ca deh....si intelectualul trebuie sa manance.

Bravo Cristi , ca ai reusit sa vezi dincolo de ceata din ochii nostri.
cristi CFR

La Curtea de Arges s-a taiat recent locomotiva 50.345
Ce bine e ca a ramas in tara si nu a fost vanduta in Germania, unde am fi putut sa o vedem cu totii functionand.
Daca o vindea proprietarul la nemti acum persoana respectiva era cercetata ca de ce a vandut locomotiva pana nu ar fi fost expertizata(oare a fost ?), apoi desi nu facea parte e clasata ca sa arestezi pe cineva , chestie comandata de persoane care te urasc...
Dar uite ca a vandut-o la fier vechi...sunt curios poate descopera astia ca nu au facut expertiza la ea si o sa il aresteze pe proprietar.

Langa Dornesti se afla o locomotiva cu aburi din patrimoniul cultural seria 150 nemteasca, din care a ramas doar cazaul tenderul si ce a fost mai greu si nu s-a putut fura.
Frumos patrimoniu mai avem, patrimoniu de epave...
Si cate alte epave mai sunt din asa zisul patrimoniu, daca noi nu suntem in stare sa le pastram, mai bine sa le pastreze altii pentru noi....
Deviza noastra "Nu ne vindem Calea Ferata la straini, o vindem la fier vechi ca noi nu putem face bani de pe urma ei , si de ce sa faca altul ?"

Ce se intampla cu D-l Georg Hocevar numai in aceasta tara se putea intampla si este ca in filmele cu prosti :

-Baii stii ca noi am uitat sa expertizam 6 locomotive ?
-Pai hai sa le expertizam.
-Nu se poate au fost vandute, apoi exportate.
-Bun ce ne facem, ca lipseste expertiza si o patim.
-Pai hai sa il dam in judecata pe cel ce a cumparat si a vandut si asa scapam noi basma curata.

Asta se deduce din faptul ca sunt "susceptibile a face parte din patrimoniul naţional".

Nu va intrebati de ce nu au fost evaluate inainte sa fie vandute la fier vechi de catre STAT si apoi salvate de autogen de Georg Hocevar ?
Nu va intrebati de ce apare acum in fata publicului...dupa cati ani ?
Pai daca in cazul lui Becali se poate , de ce sa nu se poata si in cazul altora , nu ?
explorator021

Cristi, am văzut reportajul despre salvatorul mocăniţei. Da, ruşine nouă; un austriac repară ceea ce noi am ruinat.

--------
Acum vă prezint o aburoasă care nu cred că mai există azi.
Am găsit nişte poze pe care le-am făcut deeeemuuuult la o aburoasă, care acuma e ...probabil la fier vechi.
http://s567.photobucket.com/album...w&current=poza_aburoasa03.jpg

Iată poza normală:


Aceeaşi aburoasă şi un Sulzer:


Poza am făcut-o aproximativ prin 1997, la vremea cānd īn depoul Oradea era plin de aburoase abandonate. Nu peste mult timp, acelea au fost trase de acolo. Au fost "īnlocuite" cu locomotive 66, 70 si 71. Dar şi acelea au fost luate de acolo... īnainte ca să le "imortalizez".

Detaliile locomotivei nu se văd clare,  dar la un zoom mai mare am reuşit să identific numărul 230. Deşi nu cred să mă ajute foarte mult acest număr, poate totuşi voi mai găsi alte poze cu locomotiva asta. Voi căuta īn linkurile postate la Istoria CFR īn imagini.
sulzerul1175

Superbe poze, Manu, bravo!!
explorator021

Mersi, Pisti
Asta e singura locomotivă ce am reuşit să o imortalizez.  La vremea aia('96 -'97) aparatele digitale erau īncă... un secret al NASA. Pozele le-am făcut cu un aparat Zenith rusesc, pe care atunci am īnvăţat să-l folosesc.

Oricum,... bine că am reuşit şi atāt  
tomi_ms

Ce chestii... Pot sa spun ca e tipic.

In alta ordine de idei: mi-a scris un pasionat din Polonia cu care am vorbit mai demult si are din nou o intrebare in legatura cu locomotivele Pershing seria 140.100.

Quote:
There are certain discrepancies, of which some (like diameter of drivers or tractive effort) seem to be of minor importance. One problem, however, remains, namely cylinders. Bore/stroke is given at 533/711 mm, while www.railwayfan.ro gives 584/660 mm. Of course this is supposed to refer to 140.116 through 165, i.e. machines built against the CFR order. There are thus, in my view, two possibilities:
- either 140.116 through 140.165 differed from those initially offered,
- or perhaps 140.101 through 140.115 were different from later examples, which seems more likely. In such case, data from www.railwayfan.ro might refer to EARLIER batch only, not for ALL 140.100s. And certainly not to 140.117.
Do you perhaps have any idea on this issue?

Deci omul a gasit niste diferente intre datele dintr-un catalog si cele de pe railwayfan. Daca inteleg eu bine intrebarea, vrea sa stie la care parte a seriei se refera informatiile de pe railwayfan, si, daca diferentele au la baza o comanda facuta de CFR, sau e o diferenta legata de data productiei si mai putin de preferintele CFR.

Il poate ajuta cineva? Nici mie nu mi-e foarte clara intrebarea, daca o inteleg mai bine mai revin.
Multumesc.
alex.alexus.tm

11 august 2009

Aburoasa ``Elvetia``




Aburoasa ``Cozia``



``Cozia`` si ``Elvetia``

maus5

Salut!Din datele pe care le detin 584/660,respectiv diametrul cilindrului si cursa pistonului se refera la seria 140.116-140.165.140.101-140.115 nu au fost locomotive noi ,ele fiind primite din Franta in urma semnarii Conventiei de Armistitiu.Primele 15 locomotive au fost construite de Baldwin in 1918.    In 1920 C.F.R. a comandat 50 locomotive ,,aproape''identice cu prima serie. Modificarile cerute de C.F.R.au fost :cutie de foc din cupru,gratar basculant si ardere mixta carbune brun-pacura.Din cele 50 locomotive comandate,25 au fost construite de Baldwin si 25 de ALCO(cu subcontractor Montreal Locomotive Works,Canada).Poate de acolo sa fie modificarile(stiti cum e - cand construiesc mai multi acelasi produs ,mai apar diferente).
Alex-DP001

Aburoasa de la Razboieni

tomi_ms

Multumesc pentru ajutor, Maus5, am sa-i transmit raspunsul.
claus

Modificarile fata de seria de baza sunt prevazute in caietul de sarcini inaintat de CFR catre uzinele constructoare in 1920.

Seria de baza fusese contruita pentru efortul de razboi din Europa de Vest, in vreme ce a doua serie a fost personalizata dupa caietul de sarcini romanesc, pentru administratia CFR, nu pentru ca mai multi s-au apucat sa faca ceva si fiecare a facut cum il taie capul.

In epoca era ceva comun ca o serie sa fie comandata la mai multe uzine, insa fiecare respecta un caiet de sarcini, altfel nu se receptiona lucrarea. CFR prelua la vremea respectiva proiecte si le personaliza in functie de preferinte (in special arderea mixta). Acelasi lucru este valabil pentru seriile 230, 50, 50.1, 140.2, 142 etc....

ps: incercati sa folositi expresia locomotiva cu abur nu aburoasa. termenul de aburoasa a fost  folosit excesiv pe un anumit forum din Romania de o adunarura de specialisti in biele, margele, leduri si alte kitch-uri si tinde sa devina general.
Locomotivele cu abur se mai numeau:  negre, tapi si foaaarte rar, aburoaice/aburoasa. Pasionatii de locomotive cu abur se mai numesc in Ardeal si aburisti, dar de aici pana la a folosi exclusiv termenul de aburoasa e cale luuunga. E un minim respect pentru aceste masini sa le numim corect.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania Page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR