Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
dan tm

Locomotive seria 48

Sper sa nu gresesc prea mult, se pare ca avem si seria 48. Multi dintre voi probabil ca stiti deja.

http://www.ro-trans.org/index.php/topic,3640.0.html
Elful

91-53-0-480-001-3

Aceasta locomotiva este de constructie noua, dotata cu motoare asincrone, putere de pana la 8200 kW, frana recuperativa, aerodinamica schimbata, bord schimbat, statie radio cu receptor, camere video in locul oglinzilor, monitor LCD pentru vizionarea live a imaginilor, modem pentru stocarea informatiilor video, pictograme in locul scrierilor, pantograf de tip Stemmann-Technik GmbH, arcurile au fost inlocuite cu perne de cauciuc plin ( am uitat denumirea), sistemul de venitlatie nu functioneaza 100%, ci se regleaza in functie de temperatura motoarelor sau a temperaturii de afara, plugul este schimbat total, de tip masinilor Siemens etc. ( Cine mai are completari sa ajute, ca nu imi mai aduc aminte totul).
Masina face parte din clasa 480, este prima din seria ei si apartine Softronic Craiova. Deja s-au pus bazele contructiei alteia la fel. Inca nu a fost omologata, va trebui dusa pentru teste si apoi omologata de AFER.

















































Elful

480-001-3 soseste in Bucuresti la roata la R798, Duminica 3.10.2010.

Elful

TransMontana la prima tractiune de lung parcurs.

florin.mihai

Am văzut eu prostii sau are stema SNTFC-ului pe cutie?
GMC

Da... Are "sobolanul" pe burta!
stefan_br

Stie cineva ce program are TransMontana in urmatoarele zile? (o vor rula si pe alte rute?)
Silver

Cand ai filmat-o si cu ce tren era?
Silviu88

A1725 26.05.2011



Elful

Silver wrote:
Cand ai filmat-o si cu ce tren era?


26 Mai, la tractiunea lui A1724.

@stefan_br din pacate nu ii stiu programul.
GMC

Duminica vine de la Craiova cu 1692 intra in depou si la 18 pleaca cu un Acc de Buzau la niste teste la Faurei.Asta am aflat ieri de la nea Mitica!
stefan_br

La 18 stiu ca pleaca R873 spre Galati, nu am cunostinte sa plece vreun A spre Buzau.Sa-nteleg ca va fi pusa la R873 pana la Faurei?M-ar interesa niste date cat mai exacte, caci daca duminica TransMontana vine la Faurei pe timp de zi as incerca sa ajung pana acolo pentru a o fotografia si pe aceste meleaguri!
Elful

TransMontana in trecere prin Mizil.

razvan

Transmontana face cam de o saptamana servici la R791-792 bucuresti drobeta turnu severin.De remarcat ca vine singura ba chiar a adus-o in probe pe ea 1 769
Iata 1 poza cu Montana la manevre Data pozei 11-07-2011
MarianD

Transpodis / Transcampie deocamdata. Montana cand va fi capabila.
Bobby

Din Severin spre Filiasi trebuie sa urce Balota... insa daca trenurile TM - Buc si retur sunt formate din tot mai putine vagoane nu vreau sa ma gandesc cate are R791-792...  
razvan

Bobby wrote:
Din Severin spre Filiasi trebuie sa urce Balota... insa daca trenurile TM - Buc si retur sunt formate din tot mai putine vagoane nu vreau sa ma gandesc cate are R791-792...  

R 791-792 are 6 vagoane
Uite un clip deal meu cu ea la treaba
http://www.youtube.com/watch?v=C3...;feature=mfu_in_order&list=UL
MarianD

Declivitate maxima?
Declivitate medie pe cati km?

Eu ma refeream la ceva serios, gen Predeal sau Mestecanis, Valea Jiului, etc.

Unde stiu eu, si ma pricep, pe Mestacanis, cu vo 9 in spate, declivitate maxima 28, medie 25 pe aprox 14km, aia Montana. Deocamdata este o locomotiva mult prea puternica pentru trenuri de campie. Si timpii de mers ii tine pana si o EC )
Bobby

razvan wrote:
R 791-792 are 6 vagoane
Uite un clip deal meu cu ea la treaba
http://www.youtube.com/watch?v=C3...;feature=mfu_in_order&list=UL


Am intrebat ca este un rapid Bucuresti - Timisoara si are 3 vagoane...  
Ma asteptam sa-mi dai o cifra egala sau mai mica legat de nr de vagoane...  

Legat de Balota daca retin bine panta caracteristica e 27 ‰.
razvan

Da panta e de 27%0 iar despre tren Timisoara bucuresti din 3 vagoane este un IC care are 3 vagoane in reste peste 5 au toate
GMC

Da,... in hannah montana a bagat apa ieri pe ploaia aia!
Elful

TransMontana a capatat oglinzi langa camere, de tipul celor de pe delfini.
Face in continuare pe R791/792.

Gabi23

480 001-3 devine si ea din ce in ce mai jegoasa...

ORWO

O sa ajunga ca o jegoasa de Ploiesti  
shoppy

Parca au mai curatat-o.
TaurusFan

La Szolnok (HU)


sursa foto forum.index.hu user 1116 017-3
sulzerul1175

Cu ce ocazie a dat pe la vecini?
mureseanu_976

sulzerul1175 wrote:
Cu ce ocazie a dat pe la vecini?


Conform informatiilor de pe railcolor.net, MMV vrea sa o evalueze si apoi decide daca vrea sa-si cumpere cateva Montane.
Floryn

Harbmontanta inchiriata de cei de la DB,am vazuto azi  la Agigea Nord cu vreo 30 de vagoane eacs pline de carbuni
shoppy

Da, ca sa vezi ce incompetenti sunt aia de la DB, nu le ajungea 01 pe post de locomotiva proasta, au mai inchiriat una.
edward_w92

Am inteles ca phoenixul celor de la DB a inceput sa patineze puternic...
CsabyRR

Poate ca nu-i cantarita bine... Ar avea probleme cu balastul... Asa a fost sau mai e 881 de Cluj... sau cine stie....
Marian Andrei

Ca tot vorbim de ea, o poza din octombrie cand urca dinspre Comarnic spre Predeal, cu 692 in fata.


DSC07886 by MetrouUsor, on Flickr
sergiu

Interesanta poza doua locomotive care teoretic apartin de CFR Calatori trag un tren de marfa
Gabi23

Transmontana astazi a fost la tractiunea lui IR1662.


480-001-3 - Bucuresti - 14.03.2012 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
Silver

Transmontana a sosit azi la Constanta cu IR 1681

Gabi23

In aceasta seara a plecat la Craiova cu IR1597


480-001-3 - Bucuresti Nord - 16.04.2012 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
stefan_br

Transmontana a ajuns astazi si la Braila cu IR1575!

stakee

In sfarsit a ajuns si la tine
razvan

stakee wrote:
In sfarsit a ajuns si la tine

a trecut cam pe la toti... generoasa masina!
xfiles_19

Da la Siculeni cand ajunge ? si apoi Halmeu ?
stakee

In Moldova a ajuns inca? gen Suceava, Pascani s-o prinda si Mishu cu Burdujeniul sau Gabi cu Pascaniul
stefan_br

Mecanicii de BC sunt limitati la Bacau acum, deci spre Suceava nu-si mai croiesc drum locomotive precum delfini, 2003/2004 sau Montana!Singurele statii din Moldova unde mai pot veni locomotive precum Montana sunt Galati,Focsani,Marasesti, Adjud, Bacau si Tecuci!
sulzerul1175

xfiles_19 wrote:
Da la Siculeni cand ajunge ? si apoi Halmeu ?


Transmontana la Halmeu? Mai... trebuie sa ai trei facultati si doua doctorate sa scrii asta...

Mai usurel un pic, oke??? Data viitoare te alegi cu avertisment!
MarianD

Oricum, daca e asa performanta, de ce nu o vedem pe Valea Prahovei cu ceva tonaj in spate?

Ceva are masina aia... Sincer, am auzit ca invertoarele ei produc armonici (distorsiuni) care, la inchiderea circuitului prin sine, produc avarii/defectiuni in sistemul de semnalizare a caii ferate. Adica, de ce tragi mai tare pe ea, creste parazitarea, si clipocesc semnalele de cale. Asta ar explica de ce trage numai trenuri usoare.

Stie cineva asa ceva?
MarianD

Se mai aude ceva de super-performanta Transmontana?
GMC

Legat de sistemul de semnalizare toate masinile MAV fac asa.Pentru ca in momentul in care conectezi disjuctorul de tractiune "suge" foarte mult din catenara iar daca esti mai aproape de semnal iti cade pe oprire in cel mai rau caz sau se face un galben.
Transmontana a plecat ieri la roata 1595 cu ceva probleme la MT-uri.
shoppy

Cred ca defapt avem noi sinele impamantate prost sau segmentele de linie izolate prost sau bobinele de joanta sunt defapt cutii goale inauntru. Nu pot sa cred ca in Ungaria "clipocesc" semnalele cand demareaza locomotiva.
MarianD

GMC wrote:
disjuctorul de tractiune


Mai este si alt tip de disjunctor decat cel principal? Defapt numele lui corect este intrerupator principal. Curentul tipic pentru un disjunctor destinat tractiunii feroviare in 25kV 50hZ este ~500A. La fel si patinele pantografelor, tot in jurul 500A sunt dimensionate. Disjunctoarele pentru curent continuu sunt alta poveste.

Referitor la Transmontana.
Pai parca motorul de tractiune in curent alternativ trifazat era cel mai robust. Si mai se si laudau ca are izolatia inbunatatita fata de LJE-108 de curent continuu de pe masinile clasice.
GMC

Sunt mai robuste(cred) dar este legat de sistemul de racire. Pentru ca LEMA are sistem de racire pe apa.Nu stiu cum se impaca apa si curentul si care este circuitul apei.
razvan

a aparut si montana 002 e in schema MMW si are carcasa schimbata fata de montana 001
sulzerul1175

De unde stii sau ai auzit? Vreo fotografie ceva? M-ai facut tare curios  
Silviu88

https://www.facebook.com/photo.ph...1859623051&type=1&theater
puscasflaviu

Doua fotografii cu 002 :

TransMontana MMV by PuscasFlaviu, on Flickr

TransMontana 002 by PuscasFlaviu, on Flickr
PS: Fotografiile apartin lui Daniel Belbita
ORWO

Mama ce bine arata,si este si putin modificata fata de prima,uitati-va la geamul mecanincului ca este mai mare,si botul este putin modificat,si plus altele.
Momentan este in teste?sau era pregatita sa ajunga in Ungaria?
florin.lifticariu

E inmatriculata tot cu codul 53 al CFR ? Oricum am inteles ca si phoenixul 002, 040 si 628 (ca si dieselele 154 si 155) si-au schimbat numerele...dar nui stiu exact cine ce a devenit...
LDE2100EGM

TransMontana 001 cu IR 1583 (intarziere 36 min. la plecare):



Brasov, 7 Iulie.
MarianD

Vad ca 002 nu mai are suspensia secundara cu bucsele acelea mari de cauciuc. Pare ca nici 001.

Cutia este da, substantial modificata fata de 001 si aduce a vechea locomotiva, fara alte brizbriz-uri. De remarcat la 002 pantografele EP3 modificate si culmea, absenta camerelor video si a tampoanelor Crash Buffer.
De la exterior se mai remarca farurile neincastrate ca la 001 si adaugirea vechii streasini de ploaie. Nu inteleg de ce se insista pe acel aparator de animale modificat, care mie nu imi place si il gasesc inutil ca si modificare.

In rest, arata brici!  
Marian Andrei

Coborand spre Azuga


DSC_8475 by MetrouUsor, on Flickr
Marian Andrei

Sa venim si cu ceva mai nou  


480-002-1 11.10.2012 (1) by MetrouUsor, on Flickr


480-002-1 11.10.2012 (2) by MetrouUsor, on Flickr
florin.lifticariu

Ai idee cu ce ocazie in Bucuresti ? o fi vrut sa participe la "Zilele Feroviare 2012" ?
Marian Andrei

Teste.
Elful

Montana 003 prin Filiasi. Are cineva idee daca e reala poza?

https://www.facebook.com/photo.ph...0996817350&type=1&theater
MarianD

Este foarte reala, existau barfe pe net despre aceasta masina,  LEMA nr. 003.
Ideea e ca LEMA-002 si 003 difera de LEMA-001 a SNTFC. 001 este cu motoventilatoare AMV pentru racirea blocurilor S1-S6 si trafo, iar cele de la MMV si DB sunt cu racire pe apa (era acel fim pe net cu demarajul din gara Predeal, unde nu se aude ventilatia fortata).
Si pupitrele difera (001 fata de restul), usor cutia si boghiurile. Se pare totusi ca masina DB are si oglinzi si camere video. Fata de MMV are si pantografe Stenmann, la fel ca 001.
Se vede ca Softronic nu reuseste sa impuna o varianta finala, masinile avand destul de multe repere diferite intre ele. Totusi, se vede o maturitate in cadrul proiectului, ceea ce ma bucura si ma face sa sper ca in viitor, poate va fi posibila realizarea unui proiect nou, si nu a unei modernizari ca in cazul de fata.
stakee

LEMA de la ce vine? locomotiva electrica modernizata a...?
seth

...."motoare asincrone"?
MarianD

LEMA = Locomotiva Electrica Motoare Asincrone.

Se refera desigur la motoarele de tractiune LE-ul clasic avand mtoarele electrice de tractiune de curent continuu. Totusi, si masina clasica are motoare electrice mono sau trifazate asincrone insa pe serviciile auxiliare (exceptie motorul pentru compresorul auxiliar, care la LE clasic este motor de curent continuu, alimentat de pe bateriile de acumulatori - necesar producerii de aer comprimat pentru ridicarea pantografului si a conectarii disjunctorului).
Gaby05

Petrosani;

91-53-0-480-003-9 by Gaby271, on Flickr

91-53-0-480-003-9 by Gaby271, on Flickr
florin.lifticariu

"Captura" de azi ? In prima fotografie avea jumatate din vagoane si apoi a primit cealalta jumatate ?
In ce directie mergea ?
Gaby05

Da a mai luat o jumatate din gara si a plecat spre TARGU JIU.
Marian Andrei

480-003-9 si in Bucuresti Baneasa,


480-003-9 31.01.2013 (2) by MetrouUsor, on Flickr


480-003-9 31.01.2013 (7) by MetrouUsor, on Flickr
sulzerul1175

WOW  
Electrica675

A fost si pe la mine cu Phoenixul 02 Of!
unknownstranger



sulzerul1175

Ce de tripla   Felicitari pentru captura!
unknownstranger

Multam fain.
MarianD

Hmm, masina 5 deja?

http://www.digi24.ro/stire/Softro...otive-din-sud-estul-Europei_93155

Bravo lor!

Nota: Desi sunt de acord cu fiecare progres, nu sunt de acord cu expresia "este conceput de la 0" a celor de la Softronic. Sa nu uitati domnilor de la Softronic ca ASEA v-a dat ceea ce furati acum de la Electroputere (a se citi boghiuri, cutie, trafo, si ansamblu de tractiune a  MET). Adica 80% din partea mecanica a locomotivei.  Sunt tare curios cum o sa trateze colosul industial ABB (ASEA Brown Boveri de acum) faptul ca o licenta de a sa (dintre ASEA si Electroputere) a ajuns pe mainile unui tert (nr. Softronic).
Daca sunteti asa buni de ce nu imi faceti pe plac construind (da da) ceva de la 0 de conceptia dvs.?

Later edit: in video se vede si viitorul automotor sau rama electrica la care lucreaza Softronic, Hyperion. Se vede si boghiul si unu din vagoane, aparent vopsit. Asta e chiar interesant!
Dr2005

Transformatorul - la Transmontana - e diferit de cel de EA. Dar boghiurile şi cutia clar sunt copy-paste (cu facelift la bot).
MarianD

Dr2005 wrote:
Transformatorul - la Transmontana - e diferit de cel de EA. Dar boghiurile şi cutia clar sunt copy-paste (cu facelift la bot).


Da de unde? E acelasi trafo.
Daca te referi ca nu mai are cele 20 de prize alea infasurarii transformatorului de tractiune ci doar una, si mai putine prize pe infasurarea de servicii auxiliare, da e diferit. Da, e diferit ca nu mai exista nici selful de aplatizare (nefiind necesar la locomotivele in 3AC).
Dar e o modificare a transformatorului clasic, adaptat pentru tractiunea in alternativ. Este construit la Retrasib Sibiu, apare si pe site la ei.
Nu cred ca e "constructia de la 0" cu care se tot lauda.
Cum am spus. Sa vad o locomotiva complet noua (boghiuri cu frana pe disc  fara cuplaj transversal cu motoare de tractiune complet suspendate, transformator principal dispus sub sala masinilor, racire pe apa a blocurilor de forta a invertoarelor cu niste ventilatoare ca atare, norme TSI aplicate cutiei locomotivei, motoare de tractiune noi in colivie dubla pentru cuplu marit), atunci ma voi inchina.
Pana atunci imi dau voie sa fiu critic? De ce? Pentru ca imbatandu-ne mereu cu apa rece, ramanem in urma si fata de cei la care odata le vindeam locomotive. Polonezii cu a lor Griffin sau impresionanta Gama Marathon, iar Skoda cu a lor 109 sunt avioane pe langa Transmontana. Daca punem ca ei isi obtin omologari peste tot prin Europa iar Transmontana a ramas doar la Ungaria, deci ce ne ramane?
Un produs limitat in uz, depasit tehnologic, greu, lung, cu un TUI de te copleseste, fara posibilitate de uz in comanda multipla, fara norme TSI, fara dotari pentru ETCS, fara constructie modulara, zgomotos, fara capacitate de functionare in alte sisteme de alimentare, netestata in zone inghetate (Suedia de ex), fara posibilitatea folosirii unui sistem de tip Last Mile, fara capacitate de instalare mai multe sisteme de siguranta nationale - se stie ca DVJ-ul este aruncat prin locomotiva).
Hmm. Mai bine daca era un proiect cu adevarat studiat?
shoppy

Daca televiziunile de stiri tot apar ca ciupercile dupa ploaie era normal sa apara si asemenea reportaje la neica-nimeni.news, da pana la urma a fost bun ca am vazut ce mai era pe acolo.
Aia care dau 2mil pe o locomotiva noua nu pun botu la reportajul pe comanda de la neica-nimeni.news, pana la urma clientul are intotdeauna dreptate, si clientii exista. Oamenii au descoperit o nisa caracterizata de pret initial mic; intretinere ieftina, disponibila local si deja integrata; lipsa necesitatii omologarilor; lipsa necesitatii tractiunii multiple si a comenzii de la distanta; putere indestulatoare la carlig; administratii de infrastructura cf inapoiate si la mana privatilor; asa ca vand.
Cand administratiile de infrastructua de pe meleagurile astea(Romania, Ungaria, Bulgaria, si pe unde mai circula EA) nu o sa mai fie inapoiate atunci ultimele avantaje din lista aia o sa dispara si astfel o sa mai taie si din importanta primelor avantaje, pana atunci o sa tot vedem EA-uri si DA-uri modernizate/remodernizate/reconstruite.
Guest

Transformatorul este exact aceeasi carcasa, functioneaza exact pe aceiasi parametri atat la clasa 48, cat si la cea clasica. Diferenta este la infasurari, era si normal sa se renunte la prize, deoarece nu mai foloseau la nimic.

Acuma am cam innebunit tot auzind aceasta sintagma "constructie de la zero". Sa ne lamurim putin ce inseamna lucrul asta : daca vorbim ca s-au construit locomotive noi, bazate pe tehnologie de acum 50 de ani, am putea sa-i incurajam si pe cehi sa produca in loc de Octavia, Skoda 100, pe germani Trabantul in loc de Mercedes SLS,  pe americani, Boeing-ul 707 in loc de 787, si asa mai departe. Totul pentru ca daca se vor face, sunt constructii de la zero. Da, asa e, s-a construit ceva nou, ca an de fabricatie. In economia de piata insa, constructie de la zero, presupune si implementarea de tehnologii noi care vin odata cu anul in care traim.

E absurd sa te lauzi ca faci locomotive noi, bazate pe tehnologie de acum 50. Cine mai produce astazi boghiuri de locomotvia cuplate intre ele, cu frana prin timonerie-portsabot, pe deasupra si pe trei osii. E bine ca se fac, demonstreaza ca locomotiva asta a fost si este una buna. Dar sa te lauzi ca faci performanta cu o astfel de productie, e aberant. Era normal ca germanii sa cumpere ( pana cand, vor aduce si in Romania Brush 92-ul ),  in Romania sunt exploatabile in contextul retelei de infrastructura si a costului de exploatare. Insa cred ca e lesne de inteles ca nu vor pleca cu ele in Germania, sa traga trenuri pe liniile lor!

Problema cu ventilatia, dezbatuta in subiectul de mai devreme este simpla. Motoarele de la EA, sunt constructie robusta, foarte voluminoasa si compozitie metalica densa. Este normal ca pentru a le raci ai nevoie de ventilatoare antrenate de masini electrice la fel de mari, cu un consum pe masura si poluare fonica aferenta!  Pentru a putea elimina zgomotul produs de ventilatie, se impune constructia unor motoare de tractiune mult mai mici, care sa pastreze caracteristicile de putere de la motoarele actuale, dar sa fie construite pe principiile tehnicii actuale. Cum acest lucru nu se va intampla atat timp cat aceasta locomotiva va fi in exploatare, orice modificare adusa ventilatiei, va putea eventual doar sa reduca relativ din consumul electroventilatoarelor, in niciun caz din zgomot.

Este o locomotiva foarte buna, mq bucur mult ca cirula si cum, dar trebuie sa admitem ca este uzata moral. Ceea ce se face acum este doar carpeala in lipsa unor solutii tehnice viabile si exploatabile pe termen lung! La cati bani s-au dat pe tot felul de carpeli, mai bine se cumpara o licenta de fabricatie noua, sau se aduceau locomotive de-a gata de dincolo si le aveam pentru urmatoarele zeci de ani...

Dar...
shoppy

480-001, deasupra ferestrei laterale deja s-a crapat vopseaua.
Marian Andrei

@shoppy - Montana CFR Calatori e colantata, nu vopsita, la un moment dat o sa trebuiasca revopsita cand se va demola mai mult autocolantul.

Pana atunci cateva poze cu ea la munte...


DSC_3572 by MetrouUsor, on Flickr


DSC_3573 by MetrouUsor, on Flickr
Silver

Sub autocolant am vazut ca e vopsita in verde. Se vede langa una dintre usi.
Marian Andrei

480-004-7, a 4a masina din serie a intrat in servici la DB.


DSC_4311 by MetrouUsor, on Flickr


DSC_4312 by MetrouUsor, on Flickr


DSC_4314 by MetrouUsor, on Flickr
Gaby05

Faina rau si placuta cu producatorul.
stefan_br

Spre Galati.
MarianD

O stire interesanta:

http://www.railcolor.net/index.ph...5330&id=5537&action=dview

Masinile pe care le-a comandat initial TFG, revopsite pentru MMV si DB.
Marian Andrei

006 si 007 au fost pregatite initial pentru TFG dar acestia au renuntat la comanda si la contract, asa ca 06 a ajuns la DB si 07 MMV.

Si o stire daca tot scriu, acum locomotiva Transmontana este omologata pentru circulatie si pe caile ferate din Serbia. De asemenea se lucreaza la locomotiva 10.
Elful

480 009-6 in Baneasa.

91 53 0 480 009-6 by Elful555, on Flickr
sulzerul1175

Care DA e in spate? Ai poza cu ea?
mureseanu_976

sulzerul1175 wrote:
Care DA e in spate? Ai poza cu ea?


1691
Elful

Da, DA-1691 este. Am incarcat-o si pe ea: http://pisti91.myfreeforum.org/sutra59258.php#59258
florin.lifticariu

Se pare ca un MMV a luat foc in Ungaria...
Stie cineva mai multe ???
mureseanu_976

Pacat ca n-a ars 2002-ul de la MMV, era mult mult mult mai bine  




Nu stiu a cui e poza, am gasit-o pe Facebook, dar de la unguri e oricum. Imi scrieti careva si editez mesajul, sa se stie autorul.
stakee

Care e cauza?
razvan

Cica supraincalzire ulei trafo...serios acum cum de nu sa intamlat asta la 001 care are atata timp de cand e exploatata sau la cele ale DB ului care au zone grele ca Balota si Predeal?.Serios acum nu vreau sa acuz dar stim foarte bine ce mecanici buni sunt ungurii cazurile Elodilor noastre care fac si pe la ei...Dai in masina pana te deconecteaza,pleci numai cu patinaj si te plangi ca iti ia foc?
CsabyRR

Bine, iti dai seama ca si ei forteaza, ca "a, are putere? da-i tata blana" si na... Unele rezist, altele mai putin...
razvan

Dau in ele ca "surdu in clopote" si apoi arunca cu noroi in noi ca nu facem cum trebuie.Din cate stiu au si ele niste protectii pe la 1200 de amperi se deconecteaza dar daca tu abuzezi si conectezi si iara ii bagi maxim in MT cat sa mai si reziste?Acum sa o luam altfel:Daca sunt prost facute de ce dupa atata timp doar asta a luat foc? Mai sunt 8 montane care circula+Phoenixurile si clasa 477 care au sisteme apropiate si tot de Softronic sunt facute...E ca si cu autovehiculele daca mergi la 2000 de turatii e totul bine dar daca mergi la 6-7 mii "fierbe motorul"si incep pagubele...
CsabyRR

Da... Sunt total de acord dar ciudat totusi si faptul ce ai mentionat ca numai asta a luat foc dupa atata timp si restul inca merg mult si bine... Mai ales ca au si EA nu numai Phoenix si Hannah-Montana... Alta chestie ca le place mecanicilor din ungaria sa traga de masini... Ma refer la demaraje miraculoase (bine, nu bate nimic un 1500 sau 1600 de A la un/o EA) indiferent cu ce masina sunt respectivii... Poate ca trebuia "forjata" locomotiva aia sau vroiau sa faca "teste", cei 100 000 de km... Cine stie... Cert este ca incearca fiecare sa mearga ca animalu si nu le iese de fiecare data...

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania Page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR